www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Salut,

Sunt in cautare de o interfata sau orice alta modalitate, exceptand mixer digital sau recordere gen zoom, pentru a inregistra o trupa intreaga, deci undeva la vreo 16-18 canale.

Scriu aici, ca tot ma uit la diverse interfete, precum Focusrite. Toti afirma ca au 18 intrari, da eu am reusit sa numar doar 8 si imi cam da cu virgula.

Nu sunt experimentat intr-ale studiourilor si din cauza asta va cer ajutorul

Multumesc!

Posted

Spre exemplu, Focusrite 18i20 are 18 intrari, dar doar vreo 8-10 pentru jack/xlr, restul is pentru conectori si tehnologii diferite si mai putin accesibile la muritorii de rand :) 

Si eu ma gandeam sa inregistram toata trupa in one shot....dar trust me, e imposibil :)) 

Cel mai greu de tras sunt tobele, acolo ai nevoie de vreo 7-8 micuri daca vrei sa faci treaba faina, sau poti cu mai putine dar o sa fie dificil sau imposibil de mixat dupaia fiecare toba in parte 

Posted

Interfețele au niște intrări separate, unde se pot atașa cabluri suplimentare sau un mixer.

„You’ll see interfaces that claim, for example, 18 inputs but have only eight mic preamps. Say what? Well, the other inputs are typically an ADAT optical interface, which provides eight digital inputs, and S/PDIF, which provides two digital inputs.”

Sursa:

https://www.sweetwater.com/insync/add-inputs-audio-interface/

  • Like 2
Posted

Mersi de sfaturi.

Intre timp, am mai dat si eu niscaiva telefoane si am inteles cum sta treaba. AddRien a facut un rezuman la ceea ce am aflat si eu mai devreme.

Imposibil nu este de tras, ca nu e prima oara cand fac asta, dar in context de live, cu mixer digital care e cat un porc si nici de calitatea la care trage nu stiu ce sa zic.

Caut o solutie, gen interfata, plus extensie, aparent, cu ceva convertoare bune si sa nu-mi rupa ficatul, financiar vorbind :))

Posted
23 hours ago, Silviu_i said:

Salut,

Sunt in cautare de o interfata sau orice alta modalitate, exceptand mixer digital sau recordere gen zoom, pentru a inregistra o trupa intreaga, deci undeva la vreo 16-18 canale.

Scriu aici, ca tot ma uit la diverse interfete, precum Focusrite. Toti afirma ca au 18 intrari, da eu am reusit sa numar doar 8 si imi cam da cu virgula.

Nu sunt experimentat intr-ale studiourilor si din cauza asta va cer ajutorul

Multumesc!

vrei sa faci inregistrare de studio pentru un viitor album ? vrei sa captezi un concert si sa-l pui pe disc ? eu am ascultat niste captari din LIVE facute cu mixer Behringer X-32... erau captate cu microfoane profi si mixul final suna foarte bine... poate nu ca o inregistrare de studio facuta pe un mixer analogic si cu placi de sunet ultra profi/scumpe... dar era foarte ok... chiar si pentru un disc ! din cate am inteles din ce am discutat cu diverse persoane... cauta 2 placi de sunet de foarte buna calitate(MOTU, de exemplu), cu cel putin 8 canale fiecare, desi e mai bine sa gasesti cu 12 canale fiecare, niste preampuri bune de microfon... niste microfoane bune si un computer bun(si pe cineva care se pricepe sa lucreze cu ele)... si poti sa inregistrezi si la sala de repetitii(chiar daca sala nu are o acustica buna...)

depinde foarte mult ce vrei sa faci in final cu acele inregistrari... un simplu demo, un album live, material pentru un album de studio... ? Bafta :)

  • Like 1
Posted

Mersi frumos Marcian!

Ma voi muta intr-un loc mai spatios si vreau sa-mi fac o camera de home studio, cu posibilitatea de a face video-uri profi, in sufragerie, gen :)))

Stiu cum e treaba cu mixerele digitale. Am tras cu X32, Midas M18, QSC, da le cam lipseste caldura. Io-s de principiu ca ceva mic ce face multe chestii, nu e bun. De aia nu folosesc procesoare la chitara, de aia nu-mi iau masina de spalat cu uscator inclus, etc.

Nu ma intind la tras albume, dar un live video merge. Nu stiu cum va suna locul respectiv, dar daca o sa fie misto, de ce nu? Si nu as vrea sa fiu limitat, in cazul in care se iveste ocazia de a face o productie profi, sa n-am ce-mi trebe. 

Mersi! Weekend fain! :)

Posted (edited)

De ex. cu doua Zoom R 16 sau mai bine cu doua Zoom R24  una (slave)se cupleaza  pe interfata celuilalt (master ) ..apoi daca apare o posibila diferenta  , o mica intarziere ,din cauza  pornirii cu  "Start " din recordeul "master "    poti sa  sincronizezi/corectezi  in Cubase  odata ce ai  ca  referinta ce ai tras pe   primul recorder ( cel " master " ).Astfel ai 16 canale stereo independente cu  DAC .

Dar daca ai un  mixerist chiar daca nu sunt comandate simultan prin MIDI poate sa porneasca recorderele   apoi  canalele se pot  sincroniza in Cubase  sau alt DAW   in PC .

Este bine ca tobarul sa dea  tempoul " count in "  inainte de incepera piesei, dar asta poate sa faca si mixeristul cu ceva dispozitiv  ce  poate sa furnizeze  pe canalul de tobe  niste semnale ptr  sincronul uterior .  

Ca sa reduci  numarul de canale necesare de ex ..tobele le poti trage si altfel , cu  grupuri de microfoane prin mici  mixere analogice  cu 4-6 intrari ....astfel reduci la sa zicem patru grupuri , snare+HH  , bass drum , tomuri , cinele 

Edited by karpi
  • Like 1
Posted (edited)

Tascam 16x16 la care adaugi un modul cu inca opt preamp-uri pe ADAT (de la Behringer sau oricine altcineva).

Cat despre caldura & co., e mult de discutat si muti bani de bagat. Vrei sa scoti album de Grammy intr-o sufragerie? :) Oricum, la inregistrare nu conteaza "sunetul" mixerului digital, fiindca tu inregistrezi direct out inainte de DSP. Adica folosesti mixerul ca si interfata, fara sa folosesti procesarea onboard. 

Daca vrei calitate, ai in Timisoara Consonance Studio cu super preamp-uri si tot ce trebuie pentru un sunet profi. Plus niste urechi cu experienta.

Daca vrei un sfat (sunt sigur ca nu-l vrei, deci doar un fel de-a spune),  nu-ti irosi energia si timpul pe productia tehnica. Are valoare egala cu fix si anume zero. Valoarea este in creatie, in compozitie si interpretare. Dupa care gasesti un studio care sa imortalizeze.

 

 

 

Edited by Dan Damian
  • Like 1
Posted
On 28/09/2019 at 18:07, Silviu_i said:

Stiu cum e treaba cu mixerele digitale. Am tras cu X32, Midas M18, QSC, da le cam lipseste caldura.:)

Explică-mi oleacă situația: zici că nu ești "experimentat intr-ale studiourilor" dar ai pretenții bășinoase de "calitate" pentru că ai tras cândva pe genunchi, nu ți-a plăcut și te-ai hotărât că trebuie să fie din vina mixerului. Pardon, a tehnologiei din mixer. Pardon, din toate mixerele digitale, pentru că sunt toate la fel, și cele de 1000 EUR și de 100000. Că știi tu cum e treaba.

Quote

 Io-s de principiu ca ceva mic ce face multe chestii, nu e bun.

Ia nouă magnetofoane și-ți tragi concertul analogic trv. N-o să plângă nimeni că e prea mic setupul. Sau poți apela la o firmă care știu ei cum e treaba mai bine, și 99% vor veni cu un mixer digital.

  • Haha 1
Posted

@karpi mersi frumos!

@Dan Damian, cam la asa ceva probabil ca o sa ajung. Evident ca nu vreau album de nici un fel. Vreau sa fac mai mult video-uri, gen living room session sau daca esti familiar cu seria Live at Daryl's House si vreau sa fac chestia asta in regie proprie, fara sa ma rog de nimeni.

@FiveseveN, tinand cont ca tu ai fost mereu "Dumnezeul" forumului asta, nu cred ca pot sa te fac sa intelegi cum sta treaba cu sunetul, mai mult decat ca este o sinusoida la care tu te uiti printr-un osciloscop si  ii citesti "caldura"... sau ce-or mai face cei ca tine. Ideea este ca m-am perindat prin cateva studiouri, unele mai mici, altele mai mari; unele mai profi, altele mai home made, si imi cam dau seama ce e aia "caldura". Nu sunt din categoria celor care arunca cu aghiasma pe mixerele digitale, dar stiu si eu cum arata "sinusoida" unui semnal tras printr-un Avalon AD 2022, cu ceva Neumann-uri si cum arata aceelasi semnal printr-un X32, captat cu AKG C1000, de exemplu. In egala masura, stiu cum suna o trupa captata multi track cu X32 si cum suna, aceeasi trupa, captata cu aceleasi microfoane, dintr-un Midas de 10000 Euro, tras semnal de linie. Ghici care o sunat mai "cald"? :)

Cat despre magnetofoane, stiu un studio misto la Praga, care trage pe un recorder pe banda, cu 24 de canale. Probabil cand o sa scot urmatorul album pe vinil, o sa merg sa trag acolo. Daca trag asa pentru iTunes, Spotify sau YouTube, pot sa trag si cu X32.

  • Like 1
Posted (edited)

 

Colegul nostru  doreste sa aiba pe piste separate ! fiecare instrument ,,inclusiv  piesele garniturii de toba  ca sa poata corecta mixa /corecta dupa inregistrare cat mai multe "elemente ".( de obicei  cu Tom-Tom-urile  o patesc   cand suna prea tare cand nu se aud ..hehe  si daca nu le ai pe pista separata te-ai cam ars, restul le mai poti " pacali " din EQ  )

Pentru acest lucru ai nevoie de mai multe piste /canale la inregistrare ...deci vre-o 16 canale ar fi suficiente .

Cat despre " CALDURA "  ...povesti de adormit clientii ca sa fie multumiti cu pe ce au dat  banii ...

Se trage  cat mai "Sec/dry"  si cat mai curat , apoi cu  efectele vii in mixajul  "post recording " adica PE cat se poate " fara CALDURA " . Singurele " efecte " ar trebui sa fie  "limitatoare"  ptr instrumente iar  ptr voce compresor multiband .

CALDURA /Spatiul / Adancimea/ ,  se face din efectele ambientale  "post recording " .EQ compresor mutiband  , reverb eventual  Delay  ," side chane"| compresor , tot felul de "3D spreder ". pozitionezi sunetele in spatiu ...adaugi zgomot , distorsiune etc ... 

Bineinteles este greu pentru muzicanti sa cante  " sec " , trebuie rezolvat un compromis ca ei sa auda tonul cu care se simt bine la cantat iar pe inregistrare sa fie cat mai " sec " daca se doreste manipularea ulterioara .

Toti artisti se lupta sa nu sune inregistrarea a "' conserva "   ...adica sa scape de  aceiasi " CALDURA /CANICULA "   standard .( uni chiar inregistreaza piesele  unui  album in mai multe studiouri cu " mixeristii"  diferiti ca sa nu sune la fel piesele .. 

Cu aceasta asa  numita "CALDURA " (?).Este acelasi fenomen ca si in cazul cand vad in magazin unii  clienti care aleg un set de  amplif +difuri ptr.  acasa  ...si le plac cel mai mult  instalatiile ce suna  numai si numai "loudness" ( bass +ceva tz tz pe inalte si cat mai putine medii ) caci au " CALDURA " ..asta cred ei ca este HiFi , si sa nu mentionez ca suna in acest fel cu EQ pe Zero ! Acasa mai poti sa exagerezi cu " loudness"-ul  si omul este bucuros si fericit ce instalatie HiFi are ..!( Stiu firmele ce se vinde mai bine )

Cu osciloscopul  chiar se poate verifica un amplificator , o linie de amplificare ..se pot  masura distorsiunile iar cu spectrometru se pot vizualiza  produsele de  intermodulatie . dar acestea nu inseamna ca nu poti produce un mixaj  ce suna aiurea .Si pe cea mai super instalatie poti sa realizezi cel mai prost "sunet " .

( reactia unui amplif ..linie de amplificare etc ..se testeaza cel mai | rapid " cu semnal rectangular ! cu sinusoidal verifici distorsiunea  banda de trecere etc ...  ,

Si  doar cu  un singur semnal rectangular se pot trage concluzii mult mai rapid , la semnalul rectangular se pot observa  si  " ochiometric " diferente / devieri de la forma initiala ( se vede foarte usor cum se "stramba " . deformeaza de la forma initiala, chiar poti trage conluzii despre balansul de bas/inalte  , vezi mai usor oscilatii/rezonante etc etc ) ..pana ce la o sinusoida nu vezi  micile devieri de la semnalul original .O instalatie perfecta  ar trebui ca pe iesire sa furnizeze semnalul rectangular injectat pe intrare , nealterat ..Putine amplifuri / instalatii  sunt capabile de aceasta performanta .Ar mai fi  de masurat si reactia la impulsuri  ...constanta de timp a cuplajelor ..timpul de revenire dupa un " soc " /overdrive etc ..dar in studio este preferabil sa ramanem sub limita " maxima "  )

Nu distorsiunile unui lant de  amplificare /prelucrare trebuie sa dea " CALDURA " sau " Transparenta " (si inca " la nimereala ")   ci compozitia mai apoi interpretarea  si nu in ultimul rand aranjamentul piesei /dinamica etc .

Cred ca  cel mai important este cum va canta trupa in acel " House "  ca apoi cu o minima " corectie " postrecording sa sune live /cald / organic si transparent ..

Cred ca nu este greu ptr voi  daca cantati in formula voastra , trio .Cred ca 8 canale ar fi suficiente .Poate daca mai aveti invitati  trebuie inca cateva canale .Cu prea multa interventie postrecording  se poate pierde " caldura " si soundul natural .

 

Edited by karpi
Posted

@karpi, inteleg perfect ce spuneti si subscriu. Nu exista instalatia aia perfecta, cel putin nu la banii pe care-i detin eu, dar incerc sa gasesc o solutie raport calitate-pret, buna.

Incep sa cred ca termenul de "caldura" este inteles gresit si autonumit antagonistul discutiei.

Ceea ce am observat, de-a lungul experientei minimale de live band recording, este faptul ca preampurile/convertoarele fac totul. Daca semnalul captat este de rahat, din vari motive (microfoane proaste, cabluri proaste, preampuri ieftine, convertoare de rahat, instrumente de la pungile de chipsuri sau cantat prost), tu, "mixangiul" de studio, nu ai de unde sa "croiesti" niste frecvente care nu exista, din motivele de mai sus.

Frecventele alea subtile dau "caldura" vietii, de care tot pomenesc eu sau daca vreti, alti termeni de caterinca, nuantele sunetului, organicitatea, etc. Aici e ca si discutia Zoom 707II vs Marshall Super Lead din anii 60. Sau hai, sa nu incep alta polemica analog vs digital. Zoom vs Fractal.

Evident ca exista diferenta intre mixerele digitale. X32 costa 1625 de Euro, la 32 de canale. Intr-o logica grosolana, un canal costa ~ 50 Euro, dar asta e cu tot cu adaosul comerciantului si luminitele sofisticate si colorate. Deci cam cat e partea de preamp si conversie?! De aici si partea cu inregistrarea multi track din el si mixata in studio, n-a reusit sa sune la fel de bine ca inregistrarea de linie de pe un alt mixer, tot digital, dar poate de 10 ori mai scump.

Aici nu-i vorba de digital vs analog. E vorba de un digital decent, care sa nu-mi ocupe mult spatiu si sa faca treaba de care am eu nevoie.

  • Like 1
Posted (edited)

Inregistrarile  demo cu  " Home Studio "  devin tot mai calitative  cu  implementarea electronicii  tot mai avansate  care devine " depasita " cum apare tehnologie mai noua ' si ajunge  tot mai ieftina  .Adica electronica ( mai ales convertoarele A/D si D\A   de " generatia tocmai trecuta )  devine /a devenit  prezenta in toate gadget-urile .

Trebuie  luata in considerare si  unde /la cine ajunge produsul final , pe ce instalatie se audiaza .Majoritatea asculta pe telefon sau pe Amplif  Media  al PC , cativa pe "amplif de  Home theatre "  , nici una nu este ptr muzica la calitatea  HiFi .

Aici este problema  mare !.sa faci sa sune bine si Mono , pe orice fel de telefon ,  amplif media , instalatii " mediocre "  dar si in stereo pe instalatie mai buna ..

99% din  cei care asculta muzica  nu au " camera ascultat de muzica " dotata cu instalatie HiFi la 100.000-300.000 $.

Nu au nici amplif /instalatie cu  banda de trecere minima ptr HiFI si  foarte departe de o posibila  dinamica  de macar un headroom de 20dB .bine daca are lumea un headroom de 3dB ( o orchestra simfonica poate interpreta cu o dinamica de 100dB _ cea ce mnicicum nu incape in 3dB  headroom ).Cu trupa rock/blues  se  interpreteaza cu o dinamica mai redusa dar 3dB tot este cam putin .( + 3dB putere electrica  inseamna   o dublare a puteri pe iesire ).Pentru dublarea  acustica este nevoie de +10dB care este o diferenta  de puterea  de zece ori . Adica sa auzi dublu de tare 10W ai nevoie de 100W .

Astfel esti nevoit sa utilizezi compresor ce " impacheteaza " programul in posibilitatile de redare al instalatiei  acest lucru duce tot la o "distorsiune  de amplitudine "  plus  circuitele introduc defazaje diferite la frecvente diferite deci distorsiuni de faza ..si nu mai seamana semnalul cu cel original .

Nu frecventele nu sunt  " traduse "  corect ci   poate sa apara  la unele scule distorsiuni de IMD *( INTER MODULATION DISTORTION )  care produce pe iesirea circuitului '" frecvente in plus "   .acest lucru de obicei se prezxinta ca un " zgomot " ce in pauza /lipsa de semnal nu  se produce , insa cum apare un semnal complex  se produc zeci de frecvente in plus ( produse de intermodulatie ) ce " umple " spatiul si simti ca ceva apasa si nu exista transparenta , nu suna bine /curat etc  si nu poti sesiza de uinde vine .

Ptr chitara ai nevoie de o banda de 100Hz-5000Hz  ptr una acustica 100Hz - max 7000Hz  orice convertor  actual poate sa  prelucreze aceasta banda fara probleme   .

Frecventa de esantionare  necesara ptr max 7000Hz  ar fi de 14Khz  adica de trei ori mai mica decat calitatea CD cu 41KHz ..asa dar nu aici este problema .Problema mare ar fi intertmodulatia(IMD) dintre  frecventa de esantionare si  frecventele audio  de convertit , adica  apar zeci si zeci de frevente ce nu existau in semnalul de pe intrare .  La esantionarea cu 192KHz  produsele de intermodulatie  apar/se pozitioneaza  departe de frecventa maxima audio   ce se pot filtra astfel mult mai bine .

.Este bine sa inregistrezi cu 192KHz 24 bit  astfel ai calitatea maxima  posibila cu acel dispozitiv apoi   cand ai materialul mixat poti sa  ramai la 192KHz/24 bit   sau  48KHz  24 sau 16 bit ptr video ,  va suna bine .

Inregistrati cu ce recorder aveti si dupa un  timp  cand ai  dobandit experienta  si vei vedea ce compromis este cel mai acceptabil din punctuil vostru de vedere .Vei vedea ce setare la  ampliful de chitara   ce " ton " va ajunge sa sune cum doresti , dupa mixare .

Cu orice inregistrati  trebuie un timp  pana ajungi la unele convingeri ...trebuie sa scapi de unele convingeri poate gresite si sa dobandesti unele noi " reale ": asta cere destul de mult timp .

Asa ca dai bataie chiar cu un PC  co o interfata chiar si cu doar 4 canale plus ceva mixer analogic extern ,ca sa treci /faci experientele sa verifici ce convingeri le ai bune si care nu fac fata realitatilor...altfel patesti ca multi dfintre noi ..tot cumperi si cumperi noi si mai noi scule si mai moderne /mai bune  dupa care ( ani de zile ) mi-am dat seama ca  nu sculele erau problema  ci aveam niste convingeri ce mi-se pareau   solide si de fapt erau  tare nerealiste / gresite .

Intrebi mixeristii de studio ,pe care-i stii care cum face /drege cu cate un " secret "  din care  date tu sa faci o sinteza  ce se potriveste  instalatiei voastre .

Oricum am mai taiat din exemple etc  tot un roman a iesit ..hehe

PS.

Atentie la sculele DAW  digitale  la cele mai multe una se aude in DAW cand mixezi si altceva iese dupa "downmix"  si asta sunt convins ca este si la cele mai performante scule .Si din acest motiv pot suna diferit doua DAW-uri de la diferite firme .

De exemplu "Adobe Audition " face downmix  inainte de redarea materialului  din mixerul sau virtuial dar si asa este o diferenta sesizabila intre downmixul final fata de ce se aude in mixerul virtual cu toate trackurile si efectele .In Cubase  nu vad sa faca vre-un downmix ptr redare , Cackewalk .Sonar la fel ' mixeaza " din " zbor " si probabil cu unele comprimari al calitatii  ca sa poata reda prelucra toate trackurile si efectele VST .Dupa care are nevoie de 5-7 minute la cate o piesa cu mai multe tackuri audio si MIDI plus  efectele  VST .Presupun ca toate DAW-urile comerciale  au aceasta problema mai mult sau mai putin .. 

Am citi plus am vazut  video despre /cu mixeristi care fac MASTER tape si ei fac dupa experienta dobandita deoarece cunosc sculele si fac MASTER-ul    diferit ,dupa cum stiu ca va suna dupa " taierea" ptr  disk Vinil ,  compresia si filtrarea ptr   castete audio , ptr CD standard , ptr HD audio , ptr Home theatre , DVD  HD audio etc  si asta dupa multe experimentari ..astfel  trebuie sa stii ce setezi si ce va suna dupa downmix si conversii / comprimare ptr video .

 

 

Edited by karpi
  • Like 1
Posted (edited)

Salut! Subscriu si eu la majoritatea lucrurilor scrise de Dan Damian.

On 27/09/2019 at 10:20, Silviu_i said:

Sunt in cautare de o interfata sau orice alta modalitate, exceptand mixer digital sau recordere gen zoom, pentru a inregistra o trupa intreaga, deci undeva la vreo 16-18 canale.

On 30/09/2019 at 15:35, Silviu_i said:

Aici nu-i vorba de digital vs analog. E vorba de un digital decent, care sa nu-mi ocupe mult spatiu si sa faca treaba de care am eu nevoie.

Personal ti-as recomanda un Soundcraft Signature 22 MTK poate SH pe pe eBay sau Reverb, era unul si pe OLX. E MUSAI SA FIE MTK, ALA FARA MTK STIE DOAR 2 CANALE.

E o singura unitate cu 16 preampuri deci nu te complici cu "retelistica", poti inregistra simultan pe canale separate in DAW: 16 mic + 2 balanced line in sau 14 mic + 6 balanced line in (fara sa iau in calcul faderul 21/22 care are intrari nebalansate pe RCA). El poate maximum 24 de canale daca setul-ul este in 14 mic + 6 balanced line in +  2 unballanced line in + inca 2 care sincer nu stiu unde sunt pentru ca nu am avut timp sa ma joc prea mult pe el. Este posibil sa fie ori efectele ori LOOPBACK dar nu iti pasa tie de astea. Convertoarele poate ca sufera putin pentru ca deh... dai banii pe poturi, fadere si plastice dar citeste putin mai jos...
 

On 30/09/2019 at 15:35, Silviu_i said:

Ceea ce am observat, de-a lungul experientei minimale de live band recording, este faptul ca preampurile/convertoarele fac totul. Daca semnalul captat este de rahat, din vari motive (microfoane proaste, cabluri proaste, preampuri ieftine, convertoare de rahat, instrumente de la pungile de chipsuri sau cantat prost), tu, "mixangiul" de studio, nu ai de unde sa "croiesti" niste frecvente care nu exista, din motivele de mai sus.


Cu riscul de a te supara, dar te asigur ca nu asta este scopul, exista o vorba care spune "garbage in, garbage out". Din experienta iti spun ca nu putine au fost situatiile in care singurul impediment era "papagalul de la freturi", "primata din dus" sau "oale whisperer" . Aici nu vorbesc neaparat de capacitatea individului de executie tehnica, ci de capacitatea lui de a se adapta situatiei. Ce vreau sa spun eu este ca degeaba injuri echipamentul ca nu suna toba ca la Pantera daca tobarul are bete 7a din brad de 10 lei si beater de pasla pufoasa. Sau ca vrei sa sune Green Day dar basistul ala cu 5 corzi ciupeste corzile ca BB King. De aici si argumentul lui Dan Damian despre trasul sec. 

Edited by IV MetalFoundry
info & typos
  • Like 1
Posted

Nu este nimic de suparare, cand stii sa te exprimi cu bun simt.

Evident, sunt constient 100% de faptul ca instrumentistul (80%) si gear-ul pe care-l foloseste (20%) fac inregistrarea si in mod cert, la asta cu trasul sec, sunt pe aceeasi lungime de unda cu voi.

Singurul motiv pentru care eu nu am incredere in mixerele astea digitale ieftine, este, in principiu, cu radacini in experiente personale.

Repet: aceeasi trupa, acelasi backline, aceleasi microfoane, doua concerte diferite. Unul tras multitrack dintr-un Midas M18 de rack, iar celalalt tras linie dintr-un DiGiCo, cred. La cel din urma, am bagat sunetu in Cubase si i-am aruncat niste plugin-uri, sa ii mai ridic nivelul (sau loudness-ul daca vreti), sa il fac mai friendly pt telefoane. Cred ca i-am mai pus un preset de eq, generic, al unui plugin, pt "mix goodness", dupa cum zicea numele preset-ului. Rezultatul: suna de rupe, cu joase bine definite pe orice fel de sistem audio decent, inclusiv masina si la fel de bine si pe telefon, laptop, etc, evident fara joasele alea, ca na, dar se aude si kick si bass, pe niste dif-uri de rahat.

Scenariul doi: am lucrat la mizeria aia de multitrack doua saptamani si tot degeaba. N-am reusit sa obtin acelasi rezultat, nici pe departe.

De aici si tind sa cred ca asta cu trasu sec e o prostie. Probabil ca linia din Digico era post eq. Ori asta, ori "acolo sunt banii dvs."

 

Posted (edited)

"De aici si tind sa cred ca asta cu trasu sec e o prostie. Probabil ca linia din Digico era post eq. Ori asta, ori "acolo sunt banii dvs."

Trasul sec /dry inseamna ca nu ai absolut nici un efect pe calea sunetului inregistrat  se inregistreaza semnalul  venit   din microfon  .ce post recording poti sa-l formezi cum vrei  inclusiv re-amp .

Daca in mixerul DiGiCo,  au  fost folosite  insert effect  , limitatoare , compresoare , filtru subsonic , EQ dinamice si ce mai are... 

Toate ecestea daca nu sunt setate adecvat ptr inregistrare  ci pentru live -concert  denatureaza /coloreaza tonul , schimba anvelopa ,  dar se schimba si banda de frecventa  astfel nu mai ai tonul " dry"|  chiar nu ai cum sa refaci soundul original ca apoi sa-l formezi dupa dorinta .

Presupun ca putea sa traga " dry" si nu setarile ptr PA unde intervine corectia ptr. raspunsul  boxelor /difurilor  rezonantele salii  eventuale efecte etc ..dar doar presupun ....

 Daca ai insert si EQ ,  filtru subsonic  doamne fereste  send return , ceva reverb , harmoniser  , dealay/echo  poate chiar stereo /panoramat etc...   nu mai ai cum sa repari ceva   doar poti sa incerci  diferite VST-uri cu speranta sa nu strici si mai mult  .

Cu toate ca mai toate convertoarele A/D sunt deja foarte performante electronica din jurul cip-urilor AD si DA pot fi problema (?) De fapt toate firmele utilizeaza cam aceleasi cipuri A/D  si D/A de la cateva firme producatoare   ..AD xxxx , CSxxxx , AKM AK xxxx ,Burr-Brown xxxx   toti utilizeaza de la aceste firme "cipul " ( de la Behringer la Motu ) care este OK . Nu cred ca o consola DiGiCo,  ar avea probleme cu circuitele  poate prea multe efecte on board  zeci . sute de compresoare , EQ dinamice si multiband ...setate ??? cum .?.

https://www.gearslutz.com/board/geekslutz-forum/542009-audio-interfaces-their-ad-da-chips-listed.html

O interfata IO , AES10-MADI  cu iesire digitala at fi ideala  dar sunt relativ scumpe  acum cu USB3  zice-se ca sunt cu de zece ori mai rapide decat sistemul  "  Firewire800 " .

Aceste interfete sistem  AES10   pot 24-64 de canale In/Out ..de la Zoom am vazut dar doar cu 8 canale in jur de 400Euro  ..Zoom Live Track L 12  zice ca trage simultan 14 track-uri ..500 Euro sau Live Track L20 .zice ca tyrage simultan 22 de canale ..tot 500 euro  dar nu este mixer ci doar interfata . .trebuie cautat  trebuie sa fie si cu mai multe .Trebuie sa download-ezi user manual sa vezi conectivitatile  ...date tehnice .

Si cu doua Zoom R16  cuplate ptr 16 canale ajungi putin peste 1000 Euro ..tot este o investitie  destul de  consistenta

Poate ca pentru inceput ar fi OK sa conlucrezi cu un mixerist care are deja scule astfel prin voi i-si face reclama ...o trupa buna ce suna bine si datorita  mixeristului .

PS.

Am o parere foarte proasta in legatura cu preamplifurile din aceste scule sau de pe placile de sunet nu chiar ieftine , care sunt  trecute in categoria ' semi pro" .

Am construit zeci si zeci de preamplifuri si distorsuri , EQ si efecte diferite  cu circuite facute rost de unde se putea , de pe  placi de scule dezactivate,  nu se gaseau in magazin , rar mai faceam rost din germania , ungaria  .

Nici un preamp , distors facut din componente nesortate ( nu aveam de unde sa aleg ) nu avea zgomot ce au aceste " noi scule semiprofesionale ..(le zic ei) " , un foarte usor "sssss"  cu inaltele la maxim  foarte sus la gain maxim fata de "FSSFSSFSSFSS " enorm  la multe scule " semipro " .Am construit de mult un procesor analogic cu toate efectele in serie ..nu avea zgomot !! cu piese la nimereala si nu sortate dupa " zgomot " din sute de componente 

Chiar KIT de preamp de microfon de la RET  este mult superior calitativ fata de multe scule cu " brand " .Un preamp de microfon care "suporta " dinamica mare  face mult la inregistrare ..biuneinteles cu un microfon adecvat cerintelor . 

Edited by karpi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.