Silviu_i Posted September 27, 2019 Posted September 27, 2019 Salut, Sunt in cautare de o interfata sau orice alta modalitate, exceptand mixer digital sau recordere gen zoom, pentru a inregistra o trupa intreaga, deci undeva la vreo 16-18 canale. Scriu aici, ca tot ma uit la diverse interfete, precum Focusrite. Toti afirma ca au 18 intrari, da eu am reusit sa numar doar 8 si imi cam da cu virgula. Nu sunt experimentat intr-ale studiourilor si din cauza asta va cer ajutorul Multumesc!
dani_rosu5 Posted September 27, 2019 Posted September 27, 2019 Spre exemplu, Focusrite 18i20 are 18 intrari, dar doar vreo 8-10 pentru jack/xlr, restul is pentru conectori si tehnologii diferite si mai putin accesibile la muritorii de rand :) Si eu ma gandeam sa inregistram toata trupa in one shot....dar trust me, e imposibil :)) Cel mai greu de tras sunt tobele, acolo ai nevoie de vreo 7-8 micuri daca vrei sa faci treaba faina, sau poti cu mai putine dar o sa fie dificil sau imposibil de mixat dupaia fiecare toba in parte
AddRien Posted September 27, 2019 Posted September 27, 2019 Interfețele au niște intrări separate, unde se pot atașa cabluri suplimentare sau un mixer. „You’ll see interfaces that claim, for example, 18 inputs but have only eight mic preamps. Say what? Well, the other inputs are typically an ADAT optical interface, which provides eight digital inputs, and S/PDIF, which provides two digital inputs.” Sursa: https://www.sweetwater.com/insync/add-inputs-audio-interface/ 2
Pontius Pillates Posted September 27, 2019 Posted September 27, 2019 Vezi poate mai gasesti pe OLX Tascam US 16x08. 16 intrari fizice (8 XLR + 8 Jack) si 8 iesiri. Eu inca am una si o folosesc cu brio pentru a conecta toate modulele si synth-urile hardware.
Silviu_i Posted September 27, 2019 Author Posted September 27, 2019 Mersi de sfaturi. Intre timp, am mai dat si eu niscaiva telefoane si am inteles cum sta treaba. AddRien a facut un rezuman la ceea ce am aflat si eu mai devreme. Imposibil nu este de tras, ca nu e prima oara cand fac asta, dar in context de live, cu mixer digital care e cat un porc si nici de calitatea la care trage nu stiu ce sa zic. Caut o solutie, gen interfata, plus extensie, aparent, cu ceva convertoare bune si sa nu-mi rupa ficatul, financiar vorbind :))
Claudiu Ibanez Posted September 27, 2019 Posted September 27, 2019 Focusrite Scarlett 18i20 + Focusrite Scarlett Octopre te cam rupe la buzunar , dar merita 1
marcianpetrescu Posted September 28, 2019 Posted September 28, 2019 23 hours ago, Silviu_i said: Salut, Sunt in cautare de o interfata sau orice alta modalitate, exceptand mixer digital sau recordere gen zoom, pentru a inregistra o trupa intreaga, deci undeva la vreo 16-18 canale. Scriu aici, ca tot ma uit la diverse interfete, precum Focusrite. Toti afirma ca au 18 intrari, da eu am reusit sa numar doar 8 si imi cam da cu virgula. Nu sunt experimentat intr-ale studiourilor si din cauza asta va cer ajutorul Multumesc! vrei sa faci inregistrare de studio pentru un viitor album ? vrei sa captezi un concert si sa-l pui pe disc ? eu am ascultat niste captari din LIVE facute cu mixer Behringer X-32... erau captate cu microfoane profi si mixul final suna foarte bine... poate nu ca o inregistrare de studio facuta pe un mixer analogic si cu placi de sunet ultra profi/scumpe... dar era foarte ok... chiar si pentru un disc ! din cate am inteles din ce am discutat cu diverse persoane... cauta 2 placi de sunet de foarte buna calitate(MOTU, de exemplu), cu cel putin 8 canale fiecare, desi e mai bine sa gasesti cu 12 canale fiecare, niste preampuri bune de microfon... niste microfoane bune si un computer bun(si pe cineva care se pricepe sa lucreze cu ele)... si poti sa inregistrezi si la sala de repetitii(chiar daca sala nu are o acustica buna...) depinde foarte mult ce vrei sa faci in final cu acele inregistrari... un simplu demo, un album live, material pentru un album de studio... ? Bafta 1
Silviu_i Posted September 28, 2019 Author Posted September 28, 2019 Mersi frumos Marcian! Ma voi muta intr-un loc mai spatios si vreau sa-mi fac o camera de home studio, cu posibilitatea de a face video-uri profi, in sufragerie, gen :))) Stiu cum e treaba cu mixerele digitale. Am tras cu X32, Midas M18, QSC, da le cam lipseste caldura. Io-s de principiu ca ceva mic ce face multe chestii, nu e bun. De aia nu folosesc procesoare la chitara, de aia nu-mi iau masina de spalat cu uscator inclus, etc. Nu ma intind la tras albume, dar un live video merge. Nu stiu cum va suna locul respectiv, dar daca o sa fie misto, de ce nu? Si nu as vrea sa fiu limitat, in cazul in care se iveste ocazia de a face o productie profi, sa n-am ce-mi trebe. Mersi! Weekend fain!
karpi Posted September 28, 2019 Posted September 28, 2019 (edited) De ex. cu doua Zoom R 16 sau mai bine cu doua Zoom R24 una (slave)se cupleaza pe interfata celuilalt (master ) ..apoi daca apare o posibila diferenta , o mica intarziere ,din cauza pornirii cu "Start " din recordeul "master " poti sa sincronizezi/corectezi in Cubase odata ce ai ca referinta ce ai tras pe primul recorder ( cel " master " ).Astfel ai 16 canale stereo independente cu DAC . Dar daca ai un mixerist chiar daca nu sunt comandate simultan prin MIDI poate sa porneasca recorderele apoi canalele se pot sincroniza in Cubase sau alt DAW in PC . Este bine ca tobarul sa dea tempoul " count in " inainte de incepera piesei, dar asta poate sa faca si mixeristul cu ceva dispozitiv ce poate sa furnizeze pe canalul de tobe niste semnale ptr sincronul uterior . Ca sa reduci numarul de canale necesare de ex ..tobele le poti trage si altfel , cu grupuri de microfoane prin mici mixere analogice cu 4-6 intrari ....astfel reduci la sa zicem patru grupuri , snare+HH , bass drum , tomuri , cinele Edited September 28, 2019 by karpi 1
Dan Damian Posted September 29, 2019 Posted September 29, 2019 (edited) Tascam 16x16 la care adaugi un modul cu inca opt preamp-uri pe ADAT (de la Behringer sau oricine altcineva). Cat despre caldura & co., e mult de discutat si muti bani de bagat. Vrei sa scoti album de Grammy intr-o sufragerie? Oricum, la inregistrare nu conteaza "sunetul" mixerului digital, fiindca tu inregistrezi direct out inainte de DSP. Adica folosesti mixerul ca si interfata, fara sa folosesti procesarea onboard. Daca vrei calitate, ai in Timisoara Consonance Studio cu super preamp-uri si tot ce trebuie pentru un sunet profi. Plus niste urechi cu experienta. Daca vrei un sfat (sunt sigur ca nu-l vrei, deci doar un fel de-a spune), nu-ti irosi energia si timpul pe productia tehnica. Are valoare egala cu fix si anume zero. Valoarea este in creatie, in compozitie si interpretare. Dupa care gasesti un studio care sa imortalizeze. Edited September 29, 2019 by Dan Damian 1
FiveseveN Posted September 30, 2019 Posted September 30, 2019 On 28/09/2019 at 18:07, Silviu_i said: Stiu cum e treaba cu mixerele digitale. Am tras cu X32, Midas M18, QSC, da le cam lipseste caldura. Explică-mi oleacă situația: zici că nu ești "experimentat intr-ale studiourilor" dar ai pretenții bășinoase de "calitate" pentru că ai tras cândva pe genunchi, nu ți-a plăcut și te-ai hotărât că trebuie să fie din vina mixerului. Pardon, a tehnologiei din mixer. Pardon, din toate mixerele digitale, pentru că sunt toate la fel, și cele de 1000 EUR și de 100000. Că știi tu cum e treaba. Quote Io-s de principiu ca ceva mic ce face multe chestii, nu e bun. Ia nouă magnetofoane și-ți tragi concertul analogic trv. N-o să plângă nimeni că e prea mic setupul. Sau poți apela la o firmă care știu ei cum e treaba mai bine, și 99% vor veni cu un mixer digital. 1
Silviu_i Posted September 30, 2019 Author Posted September 30, 2019 @karpi mersi frumos! @Dan Damian, cam la asa ceva probabil ca o sa ajung. Evident ca nu vreau album de nici un fel. Vreau sa fac mai mult video-uri, gen living room session sau daca esti familiar cu seria Live at Daryl's House si vreau sa fac chestia asta in regie proprie, fara sa ma rog de nimeni. @FiveseveN, tinand cont ca tu ai fost mereu "Dumnezeul" forumului asta, nu cred ca pot sa te fac sa intelegi cum sta treaba cu sunetul, mai mult decat ca este o sinusoida la care tu te uiti printr-un osciloscop si ii citesti "caldura"... sau ce-or mai face cei ca tine. Ideea este ca m-am perindat prin cateva studiouri, unele mai mici, altele mai mari; unele mai profi, altele mai home made, si imi cam dau seama ce e aia "caldura". Nu sunt din categoria celor care arunca cu aghiasma pe mixerele digitale, dar stiu si eu cum arata "sinusoida" unui semnal tras printr-un Avalon AD 2022, cu ceva Neumann-uri si cum arata aceelasi semnal printr-un X32, captat cu AKG C1000, de exemplu. In egala masura, stiu cum suna o trupa captata multi track cu X32 si cum suna, aceeasi trupa, captata cu aceleasi microfoane, dintr-un Midas de 10000 Euro, tras semnal de linie. Ghici care o sunat mai "cald"? Cat despre magnetofoane, stiu un studio misto la Praga, care trage pe un recorder pe banda, cu 24 de canale. Probabil cand o sa scot urmatorul album pe vinil, o sa merg sa trag acolo. Daca trag asa pentru iTunes, Spotify sau YouTube, pot sa trag si cu X32. 1
karpi Posted September 30, 2019 Posted September 30, 2019 (edited) Colegul nostru doreste sa aiba pe piste separate ! fiecare instrument ,,inclusiv piesele garniturii de toba ca sa poata corecta mixa /corecta dupa inregistrare cat mai multe "elemente ".( de obicei cu Tom-Tom-urile o patesc cand suna prea tare cand nu se aud ..hehe si daca nu le ai pe pista separata te-ai cam ars, restul le mai poti " pacali " din EQ ) Pentru acest lucru ai nevoie de mai multe piste /canale la inregistrare ...deci vre-o 16 canale ar fi suficiente . Cat despre " CALDURA " ...povesti de adormit clientii ca sa fie multumiti cu pe ce au dat banii ... Se trage cat mai "Sec/dry" si cat mai curat , apoi cu efectele vii in mixajul "post recording " adica PE cat se poate " fara CALDURA " . Singurele " efecte " ar trebui sa fie "limitatoare" ptr instrumente iar ptr voce compresor multiband . CALDURA /Spatiul / Adancimea/ , se face din efectele ambientale "post recording " .EQ compresor mutiband , reverb eventual Delay ," side chane"| compresor , tot felul de "3D spreder ". pozitionezi sunetele in spatiu ...adaugi zgomot , distorsiune etc ... Bineinteles este greu pentru muzicanti sa cante " sec " , trebuie rezolvat un compromis ca ei sa auda tonul cu care se simt bine la cantat iar pe inregistrare sa fie cat mai " sec " daca se doreste manipularea ulterioara . Toti artisti se lupta sa nu sune inregistrarea a "' conserva " ...adica sa scape de aceiasi " CALDURA /CANICULA " standard .( uni chiar inregistreaza piesele unui album in mai multe studiouri cu " mixeristii" diferiti ca sa nu sune la fel piesele .. Cu aceasta asa numita "CALDURA " (?).Este acelasi fenomen ca si in cazul cand vad in magazin unii clienti care aleg un set de amplif +difuri ptr. acasa ...si le plac cel mai mult instalatiile ce suna numai si numai "loudness" ( bass +ceva tz tz pe inalte si cat mai putine medii ) caci au " CALDURA " ..asta cred ei ca este HiFi , si sa nu mentionez ca suna in acest fel cu EQ pe Zero ! Acasa mai poti sa exagerezi cu " loudness"-ul si omul este bucuros si fericit ce instalatie HiFi are ..!( Stiu firmele ce se vinde mai bine ) Cu osciloscopul chiar se poate verifica un amplificator , o linie de amplificare ..se pot masura distorsiunile iar cu spectrometru se pot vizualiza produsele de intermodulatie . dar acestea nu inseamna ca nu poti produce un mixaj ce suna aiurea .Si pe cea mai super instalatie poti sa realizezi cel mai prost "sunet " . ( reactia unui amplif ..linie de amplificare etc ..se testeaza cel mai | rapid " cu semnal rectangular ! cu sinusoidal verifici distorsiunea banda de trecere etc ... , Si doar cu un singur semnal rectangular se pot trage concluzii mult mai rapid , la semnalul rectangular se pot observa si " ochiometric " diferente / devieri de la forma initiala ( se vede foarte usor cum se "stramba " . deformeaza de la forma initiala, chiar poti trage conluzii despre balansul de bas/inalte , vezi mai usor oscilatii/rezonante etc etc ) ..pana ce la o sinusoida nu vezi micile devieri de la semnalul original .O instalatie perfecta ar trebui ca pe iesire sa furnizeze semnalul rectangular injectat pe intrare , nealterat ..Putine amplifuri / instalatii sunt capabile de aceasta performanta .Ar mai fi de masurat si reactia la impulsuri ...constanta de timp a cuplajelor ..timpul de revenire dupa un " soc " /overdrive etc ..dar in studio este preferabil sa ramanem sub limita " maxima " ) Nu distorsiunile unui lant de amplificare /prelucrare trebuie sa dea " CALDURA " sau " Transparenta " (si inca " la nimereala ") ci compozitia mai apoi interpretarea si nu in ultimul rand aranjamentul piesei /dinamica etc . Cred ca cel mai important este cum va canta trupa in acel " House " ca apoi cu o minima " corectie " postrecording sa sune live /cald / organic si transparent .. Cred ca nu este greu ptr voi daca cantati in formula voastra , trio .Cred ca 8 canale ar fi suficiente .Poate daca mai aveti invitati trebuie inca cateva canale .Cu prea multa interventie postrecording se poate pierde " caldura " si soundul natural . Edited September 30, 2019 by karpi
Silviu_i Posted September 30, 2019 Author Posted September 30, 2019 @karpi, inteleg perfect ce spuneti si subscriu. Nu exista instalatia aia perfecta, cel putin nu la banii pe care-i detin eu, dar incerc sa gasesc o solutie raport calitate-pret, buna. Incep sa cred ca termenul de "caldura" este inteles gresit si autonumit antagonistul discutiei. Ceea ce am observat, de-a lungul experientei minimale de live band recording, este faptul ca preampurile/convertoarele fac totul. Daca semnalul captat este de rahat, din vari motive (microfoane proaste, cabluri proaste, preampuri ieftine, convertoare de rahat, instrumente de la pungile de chipsuri sau cantat prost), tu, "mixangiul" de studio, nu ai de unde sa "croiesti" niste frecvente care nu exista, din motivele de mai sus. Frecventele alea subtile dau "caldura" vietii, de care tot pomenesc eu sau daca vreti, alti termeni de caterinca, nuantele sunetului, organicitatea, etc. Aici e ca si discutia Zoom 707II vs Marshall Super Lead din anii 60. Sau hai, sa nu incep alta polemica analog vs digital. Zoom vs Fractal. Evident ca exista diferenta intre mixerele digitale. X32 costa 1625 de Euro, la 32 de canale. Intr-o logica grosolana, un canal costa ~ 50 Euro, dar asta e cu tot cu adaosul comerciantului si luminitele sofisticate si colorate. Deci cam cat e partea de preamp si conversie?! De aici si partea cu inregistrarea multi track din el si mixata in studio, n-a reusit sa sune la fel de bine ca inregistrarea de linie de pe un alt mixer, tot digital, dar poate de 10 ori mai scump. Aici nu-i vorba de digital vs analog. E vorba de un digital decent, care sa nu-mi ocupe mult spatiu si sa faca treaba de care am eu nevoie. 1
karpi Posted September 30, 2019 Posted September 30, 2019 (edited) Inregistrarile demo cu " Home Studio " devin tot mai calitative cu implementarea electronicii tot mai avansate care devine " depasita " cum apare tehnologie mai noua ' si ajunge tot mai ieftina .Adica electronica ( mai ales convertoarele A/D si D\A de " generatia tocmai trecuta ) devine /a devenit prezenta in toate gadget-urile . Trebuie luata in considerare si unde /la cine ajunge produsul final , pe ce instalatie se audiaza .Majoritatea asculta pe telefon sau pe Amplif Media al PC , cativa pe "amplif de Home theatre " , nici una nu este ptr muzica la calitatea HiFi . Aici este problema mare !.sa faci sa sune bine si Mono , pe orice fel de telefon , amplif media , instalatii " mediocre " dar si in stereo pe instalatie mai buna .. 99% din cei care asculta muzica nu au " camera ascultat de muzica " dotata cu instalatie HiFi la 100.000-300.000 $. Nu au nici amplif /instalatie cu banda de trecere minima ptr HiFI si foarte departe de o posibila dinamica de macar un headroom de 20dB .bine daca are lumea un headroom de 3dB ( o orchestra simfonica poate interpreta cu o dinamica de 100dB _ cea ce mnicicum nu incape in 3dB headroom ).Cu trupa rock/blues se interpreteaza cu o dinamica mai redusa dar 3dB tot este cam putin .( + 3dB putere electrica inseamna o dublare a puteri pe iesire ).Pentru dublarea acustica este nevoie de +10dB care este o diferenta de puterea de zece ori . Adica sa auzi dublu de tare 10W ai nevoie de 100W . Astfel esti nevoit sa utilizezi compresor ce " impacheteaza " programul in posibilitatile de redare al instalatiei acest lucru duce tot la o "distorsiune de amplitudine " plus circuitele introduc defazaje diferite la frecvente diferite deci distorsiuni de faza ..si nu mai seamana semnalul cu cel original . Nu frecventele nu sunt " traduse " corect ci poate sa apara la unele scule distorsiuni de IMD *( INTER MODULATION DISTORTION ) care produce pe iesirea circuitului '" frecvente in plus " .acest lucru de obicei se prezxinta ca un " zgomot " ce in pauza /lipsa de semnal nu se produce , insa cum apare un semnal complex se produc zeci de frecvente in plus ( produse de intermodulatie ) ce " umple " spatiul si simti ca ceva apasa si nu exista transparenta , nu suna bine /curat etc si nu poti sesiza de uinde vine . Ptr chitara ai nevoie de o banda de 100Hz-5000Hz ptr una acustica 100Hz - max 7000Hz orice convertor actual poate sa prelucreze aceasta banda fara probleme . Frecventa de esantionare necesara ptr max 7000Hz ar fi de 14Khz adica de trei ori mai mica decat calitatea CD cu 41KHz ..asa dar nu aici este problema .Problema mare ar fi intertmodulatia(IMD) dintre frecventa de esantionare si frecventele audio de convertit , adica apar zeci si zeci de frevente ce nu existau in semnalul de pe intrare . La esantionarea cu 192KHz produsele de intermodulatie apar/se pozitioneaza departe de frecventa maxima audio ce se pot filtra astfel mult mai bine . .Este bine sa inregistrezi cu 192KHz 24 bit astfel ai calitatea maxima posibila cu acel dispozitiv apoi cand ai materialul mixat poti sa ramai la 192KHz/24 bit sau 48KHz 24 sau 16 bit ptr video , va suna bine . Inregistrati cu ce recorder aveti si dupa un timp cand ai dobandit experienta si vei vedea ce compromis este cel mai acceptabil din punctuil vostru de vedere .Vei vedea ce setare la ampliful de chitara ce " ton " va ajunge sa sune cum doresti , dupa mixare . Cu orice inregistrati trebuie un timp pana ajungi la unele convingeri ...trebuie sa scapi de unele convingeri poate gresite si sa dobandesti unele noi " reale ": asta cere destul de mult timp . Asa ca dai bataie chiar cu un PC co o interfata chiar si cu doar 4 canale plus ceva mixer analogic extern ,ca sa treci /faci experientele sa verifici ce convingeri le ai bune si care nu fac fata realitatilor...altfel patesti ca multi dfintre noi ..tot cumperi si cumperi noi si mai noi scule si mai moderne /mai bune dupa care ( ani de zile ) mi-am dat seama ca nu sculele erau problema ci aveam niste convingeri ce mi-se pareau solide si de fapt erau tare nerealiste / gresite . Intrebi mixeristii de studio ,pe care-i stii care cum face /drege cu cate un " secret " din care date tu sa faci o sinteza ce se potriveste instalatiei voastre . Oricum am mai taiat din exemple etc tot un roman a iesit ..hehe PS. Atentie la sculele DAW digitale la cele mai multe una se aude in DAW cand mixezi si altceva iese dupa "downmix" si asta sunt convins ca este si la cele mai performante scule .Si din acest motiv pot suna diferit doua DAW-uri de la diferite firme . De exemplu "Adobe Audition " face downmix inainte de redarea materialului din mixerul sau virtuial dar si asa este o diferenta sesizabila intre downmixul final fata de ce se aude in mixerul virtual cu toate trackurile si efectele .In Cubase nu vad sa faca vre-un downmix ptr redare , Cackewalk .Sonar la fel ' mixeaza " din " zbor " si probabil cu unele comprimari al calitatii ca sa poata reda prelucra toate trackurile si efectele VST .Dupa care are nevoie de 5-7 minute la cate o piesa cu mai multe tackuri audio si MIDI plus efectele VST .Presupun ca toate DAW-urile comerciale au aceasta problema mai mult sau mai putin .. Am citi plus am vazut video despre /cu mixeristi care fac MASTER tape si ei fac dupa experienta dobandita deoarece cunosc sculele si fac MASTER-ul diferit ,dupa cum stiu ca va suna dupa " taierea" ptr disk Vinil , compresia si filtrarea ptr castete audio , ptr CD standard , ptr HD audio , ptr Home theatre , DVD HD audio etc si asta dupa multe experimentari ..astfel trebuie sa stii ce setezi si ce va suna dupa downmix si conversii / comprimare ptr video . Edited September 30, 2019 by karpi 1
Dan Damian Posted October 2, 2019 Posted October 2, 2019 (edited) X32 are preampuri si convertoare bune, DSP-ul il strica. Scoala asta cu trasul sec si facutul de minuni in post-productie este tipic romaneasca. La americani si englezi se lucreaza mult pana ajungi in convertor (compresie si eq analogic, etc.). Edited October 2, 2019 by Dan Damian 4
IV MetalFoundry Posted October 2, 2019 Posted October 2, 2019 (edited) Salut! Subscriu si eu la majoritatea lucrurilor scrise de Dan Damian. On 27/09/2019 at 10:20, Silviu_i said: Sunt in cautare de o interfata sau orice alta modalitate, exceptand mixer digital sau recordere gen zoom, pentru a inregistra o trupa intreaga, deci undeva la vreo 16-18 canale. On 30/09/2019 at 15:35, Silviu_i said: Aici nu-i vorba de digital vs analog. E vorba de un digital decent, care sa nu-mi ocupe mult spatiu si sa faca treaba de care am eu nevoie. Personal ti-as recomanda un Soundcraft Signature 22 MTK poate SH pe pe eBay sau Reverb, era unul si pe OLX. E MUSAI SA FIE MTK, ALA FARA MTK STIE DOAR 2 CANALE. E o singura unitate cu 16 preampuri deci nu te complici cu "retelistica", poti inregistra simultan pe canale separate in DAW: 16 mic + 2 balanced line in sau 14 mic + 6 balanced line in (fara sa iau in calcul faderul 21/22 care are intrari nebalansate pe RCA). El poate maximum 24 de canale daca setul-ul este in 14 mic + 6 balanced line in + 2 unballanced line in + inca 2 care sincer nu stiu unde sunt pentru ca nu am avut timp sa ma joc prea mult pe el. Este posibil sa fie ori efectele ori LOOPBACK dar nu iti pasa tie de astea. Convertoarele poate ca sufera putin pentru ca deh... dai banii pe poturi, fadere si plastice dar citeste putin mai jos... On 30/09/2019 at 15:35, Silviu_i said: Ceea ce am observat, de-a lungul experientei minimale de live band recording, este faptul ca preampurile/convertoarele fac totul. Daca semnalul captat este de rahat, din vari motive (microfoane proaste, cabluri proaste, preampuri ieftine, convertoare de rahat, instrumente de la pungile de chipsuri sau cantat prost), tu, "mixangiul" de studio, nu ai de unde sa "croiesti" niste frecvente care nu exista, din motivele de mai sus. Cu riscul de a te supara, dar te asigur ca nu asta este scopul, exista o vorba care spune "garbage in, garbage out". Din experienta iti spun ca nu putine au fost situatiile in care singurul impediment era "papagalul de la freturi", "primata din dus" sau "oale whisperer" . Aici nu vorbesc neaparat de capacitatea individului de executie tehnica, ci de capacitatea lui de a se adapta situatiei. Ce vreau sa spun eu este ca degeaba injuri echipamentul ca nu suna toba ca la Pantera daca tobarul are bete 7a din brad de 10 lei si beater de pasla pufoasa. Sau ca vrei sa sune Green Day dar basistul ala cu 5 corzi ciupeste corzile ca BB King. De aici si argumentul lui Dan Damian despre trasul sec. Edited October 2, 2019 by IV MetalFoundry info & typos 1
Silviu_i Posted October 2, 2019 Author Posted October 2, 2019 Nu este nimic de suparare, cand stii sa te exprimi cu bun simt. Evident, sunt constient 100% de faptul ca instrumentistul (80%) si gear-ul pe care-l foloseste (20%) fac inregistrarea si in mod cert, la asta cu trasul sec, sunt pe aceeasi lungime de unda cu voi. Singurul motiv pentru care eu nu am incredere in mixerele astea digitale ieftine, este, in principiu, cu radacini in experiente personale. Repet: aceeasi trupa, acelasi backline, aceleasi microfoane, doua concerte diferite. Unul tras multitrack dintr-un Midas M18 de rack, iar celalalt tras linie dintr-un DiGiCo, cred. La cel din urma, am bagat sunetu in Cubase si i-am aruncat niste plugin-uri, sa ii mai ridic nivelul (sau loudness-ul daca vreti), sa il fac mai friendly pt telefoane. Cred ca i-am mai pus un preset de eq, generic, al unui plugin, pt "mix goodness", dupa cum zicea numele preset-ului. Rezultatul: suna de rupe, cu joase bine definite pe orice fel de sistem audio decent, inclusiv masina si la fel de bine si pe telefon, laptop, etc, evident fara joasele alea, ca na, dar se aude si kick si bass, pe niste dif-uri de rahat. Scenariul doi: am lucrat la mizeria aia de multitrack doua saptamani si tot degeaba. N-am reusit sa obtin acelasi rezultat, nici pe departe. De aici si tind sa cred ca asta cu trasu sec e o prostie. Probabil ca linia din Digico era post eq. Ori asta, ori "acolo sunt banii dvs."
karpi Posted October 4, 2019 Posted October 4, 2019 (edited) "De aici si tind sa cred ca asta cu trasu sec e o prostie. Probabil ca linia din Digico era post eq. Ori asta, ori "acolo sunt banii dvs." Trasul sec /dry inseamna ca nu ai absolut nici un efect pe calea sunetului inregistrat se inregistreaza semnalul venit din microfon .ce post recording poti sa-l formezi cum vrei inclusiv re-amp . Daca in mixerul DiGiCo, au fost folosite insert effect , limitatoare , compresoare , filtru subsonic , EQ dinamice si ce mai are... Toate ecestea daca nu sunt setate adecvat ptr inregistrare ci pentru live -concert denatureaza /coloreaza tonul , schimba anvelopa , dar se schimba si banda de frecventa astfel nu mai ai tonul " dry"| chiar nu ai cum sa refaci soundul original ca apoi sa-l formezi dupa dorinta . Presupun ca putea sa traga " dry" si nu setarile ptr PA unde intervine corectia ptr. raspunsul boxelor /difurilor rezonantele salii eventuale efecte etc ..dar doar presupun .... Daca ai insert si EQ , filtru subsonic doamne fereste send return , ceva reverb , harmoniser , dealay/echo poate chiar stereo /panoramat etc... nu mai ai cum sa repari ceva doar poti sa incerci diferite VST-uri cu speranta sa nu strici si mai mult . Cu toate ca mai toate convertoarele A/D sunt deja foarte performante electronica din jurul cip-urilor AD si DA pot fi problema (?) De fapt toate firmele utilizeaza cam aceleasi cipuri A/D si D/A de la cateva firme producatoare ..AD xxxx , CSxxxx , AKM AK xxxx ,Burr-Brown xxxx toti utilizeaza de la aceste firme "cipul " ( de la Behringer la Motu ) care este OK . Nu cred ca o consola DiGiCo, ar avea probleme cu circuitele poate prea multe efecte on board zeci . sute de compresoare , EQ dinamice si multiband ...setate ??? cum .?. https://www.gearslutz.com/board/geekslutz-forum/542009-audio-interfaces-their-ad-da-chips-listed.html O interfata IO , AES10-MADI cu iesire digitala at fi ideala dar sunt relativ scumpe acum cu USB3 zice-se ca sunt cu de zece ori mai rapide decat sistemul " Firewire800 " . Aceste interfete sistem AES10 pot 24-64 de canale In/Out ..de la Zoom am vazut dar doar cu 8 canale in jur de 400Euro ..Zoom Live Track L 12 zice ca trage simultan 14 track-uri ..500 Euro sau Live Track L20 .zice ca tyrage simultan 22 de canale ..tot 500 euro dar nu este mixer ci doar interfata . .trebuie cautat trebuie sa fie si cu mai multe .Trebuie sa download-ezi user manual sa vezi conectivitatile ...date tehnice . Si cu doua Zoom R16 cuplate ptr 16 canale ajungi putin peste 1000 Euro ..tot este o investitie destul de consistenta Poate ca pentru inceput ar fi OK sa conlucrezi cu un mixerist care are deja scule astfel prin voi i-si face reclama ...o trupa buna ce suna bine si datorita mixeristului . PS. Am o parere foarte proasta in legatura cu preamplifurile din aceste scule sau de pe placile de sunet nu chiar ieftine , care sunt trecute in categoria ' semi pro" . Am construit zeci si zeci de preamplifuri si distorsuri , EQ si efecte diferite cu circuite facute rost de unde se putea , de pe placi de scule dezactivate, nu se gaseau in magazin , rar mai faceam rost din germania , ungaria . Nici un preamp , distors facut din componente nesortate ( nu aveam de unde sa aleg ) nu avea zgomot ce au aceste " noi scule semiprofesionale ..(le zic ei) " , un foarte usor "sssss" cu inaltele la maxim foarte sus la gain maxim fata de "FSSFSSFSSFSS " enorm la multe scule " semipro " .Am construit de mult un procesor analogic cu toate efectele in serie ..nu avea zgomot !! cu piese la nimereala si nu sortate dupa " zgomot " din sute de componente Chiar KIT de preamp de microfon de la RET este mult superior calitativ fata de multe scule cu " brand " .Un preamp de microfon care "suporta " dinamica mare face mult la inregistrare ..biuneinteles cu un microfon adecvat cerintelor . Edited October 4, 2019 by karpi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now