www.rgc.ro Web analytics

Jump to content
avatar2100

Cum sa construiesti o chitara Pas cu Pas - Avatar2100

Recommended Posts

Lutierul stie, este secretul lui. Ce puteți vedea in fotografii, este doar o părticică dintr-un proces laborios. Nu mi-am propus sa fac un tutorial, mai mult o prezentare. Teorie se învață usor, practica...

Edited by avatar2100
  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, deci se știe™ dar e secret. Și scopul thread-ului nu e să învețe lumea cum se face o chitară ci... să-ți faci reclamă? Să te lauzi că ai mașină de rindeluit de 600$ (dar care aparent nu face treabă foarte bună)? Sigur la DIY se potrivește cel mai bine?! :)
PS: Poate nici titlul nu e foarte clar.

Edited by FiveseveN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te obliga nimeni sa te uiți la ce postez, iar in descrierea titlului nu este trecut "Tutorial", poți face tu daca vrei, pentru ca esti foarte bun la orice.

Reclama? Pentru ce as avea nevoie?

Edited by avatar2100
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Frumoasă lucrare, bucură ochiul. 

Ideea cu camerele de rezonanță - este un procedeu cunoscut, mai ales la corpurile de mahon. Există chitare "chambered mahogany", la anumiți producători. Mahonul e dur, nu e prea prietenos ca rezonanță, are medii plate si aspre. Cu cavitățile de rezonanță sunt favorizate frecvențele medii joase, apare și un usor O peste A (figurat vorbind în privința sunetului). Nu se poate calcula a priori exact frecvența de rezonanță, depinde de forma corpului, grosime, lemnul in cauza ("halca" respectivă, cu noduri, nervuri, etc). Se poate măsura cu un frecvențmetru, dacă e necesar. Lutierul are două unelte absolute: ciocănitul si auzul. De-aia e lutier. Lutieria e o artă care se șlefuiește în timp. Parca-i vad pe Stradivari si Amati cu programe în C++ si un osciloscop....

Ce dă camera de rezonanță în plus - un ton cald, cu tentă ușor acustică, corzile au atac mai mare si sustain crescut, devin mai elastice la mânuire (pană, etc).

Mai sunt și alte chitare cu cavități interioare, gen thinline telecaster, etc.

La Stratocaster-ul propriu am ras cu freza tot lemnul de sub placa (8-9mm lăsați pe spate, cu ocolirea cavității arcurilor, vezi dar...). Acum merge de la ton de bridge de Strat (mai amplu) până la grăsime de neck cvasi-lespaul.

De gustibus... Ca de-aia e artă, no..

Abia aștept să vedem polu'. Pardon, lespolu'. Chitara lu' Paulică, ce mai... Glumă.

Succes cu proiectul !

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superb rezultat, daca mai are cineva impresia ca o chinezarie sau o indoneziana facuta la viteza si la norma are vreo sansa sa se apropie macar dpdv al sound-ului sau feeling-ului de o chitara lucrata manual, il leg 3 zile fara paine si apa si-i proiectez direct pe retina, non-stop, toate fazele lucrarii, sa-i iasa glagoria din cap...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai "Five7" sau Dl. Stie-tot

Dar tu ai pus mana pe aceasta chitara si ai comparat-o cu inca 10 sa vezi care este diferenta? Inainte sa critici sau sa-ti dai cu parerea, ar trebui sa ai rezultate (excelezi) in acel domeniu, poarte ar trebui sa-ti cumperi un cm pentru masurat "lungul nasului".

Edited by avatar2100

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, avatar2100 said:

Mai "Five5" sau Dl. Stie-tot

Dar tu ai pus mana pe aceasta chitara si ai comparat-o cu inca 10 sa vezi care este diferenta? Inainte sa critici sau sa-ti dai cu parerea, ar trebui sa ai rezultate (excelezi) in acel domeniu, poarte ar trebui sa-ti cumperi un cm pentru masurat "lungul nasului".

Scuze pentru offtopic, Seven = 7, deci Five7 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai 55, inainte sa comentezi ia-ti si tu un doctorat doua. Iti dai asa cu parerea peste tot fara sa ai nici o diploma. Si pe alte topicuri, faci tu pe desteptu' da am vazut eu chitaristi care exceleaza si printre ei nu erai si tu, asa ca CIOCU MIC.

Morala povestii, este ca nu poti sa-ti dai cu parerea pana nu ai doctorat macar la Spiru Haret seral.

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca eforturile colegilor nostri de forum trebuiesc apreciate si nu desconsiderate sau denigrate by default. Sunt unele reply-uri mai sus de unde transpare fara echivoc felul nostru romanesc de a incerca taierea aripilor unui alt roman din start pentru ca nu cumva sa-si depaseasca conditia si sa se ridice la un nivel prea inalt. Pentru oricine a incercat macar sa se perfectioneze si sa se disciplineze intr-atat incat sa indrazneasca sa se gandeasca la un asemenea proiect, realizarea lui Augustin e evidenta. Mai sunt si altii pe forum ale caror thread-uri sunt o placere de citit si de unde ai multe de invatat. Jos palaria!

Eu nu pot decat sa ma inclin in fata acestui efort. Mie imi place atentia la detaliu in general, abia astept sa incerc acest instrument sa vad cum suna si cum "se simte" la mana. Sper ca instrumentele construite de Augustin sa ajunga candva pe cele mai mari scene. Succes!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dunno, estetic vorbind mie chitara asta mi se pare într-un mare fel. Că aș fi preferat hardware all black sau rame de doze cromate, asta e ceva minor, dar forma e foarte atrăgătoare, că despre altceva n-am cum să-mi dau cu părerea. Ba da:

- faine și insert-urile

- bine că are trei pot-uri, fiindcă și dacă îți ajunge un simplu volum e ușor să îi pui afterburner și phase inverter, niște adaosuri foarte faine pentru doze EMG

Edited by apocapsile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lui Tom Anderson i se rupe ca un anonim pe internet ii critica munca. Deoarece nu are un ego gigantic si are incredere in sine nu simte nevoie sa atace persoana. I se rupe de persoana aia.

Fanii lui Tom Anderson nu simt nevoie sa-i sara in aparare cu tot felul de argumente nationaliste si de business pentru ca fanii lui au incredere in munca lui si punct. 

Fiti ca Tom Anderson, fiti ca fanii lui.

Edit: RESPECT :respect:

Edited by SKU
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că mulți uită că și Anderson a trebyit să înceapă de undeva. Nu mai zicem că nu ai ce să compari între piețe. E bine totuși că nu stă toată lumea buluc la corporație și unii se încăpățânează să facă trebușoare de felul ăsta. Atât.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 25/05/2018 at 20:49, Mr Vintage said:

Acum hai să nu fim ipocriți: la cât costă o asemenea chitară, e aproape imposibil să aibă lemn prost sau defecte ascunse. Să nu uităm că majoritatea clienților lui Augustin sunt profesionişti, oameni care ştiu ce vor de la o chitară. Prin urmare, dacă lemnul e OK, chitara e lucrată OK, iar dozele sunt EMG, nu poate suna decât OK. Nu e nimic magic, e ştiință.

Nu are rost să intrăm în discuții (corecte, pe fond) despre diferența dintre lucrul manual şi tehnologie. Şi eu cred că mâna omului nu va tăia niciodată mai bine corpul unei chitare decât maşinile cu control laser şi comandă numerică. Şi eu cred că o parte din costul unei chitare custom made se datorează tocmai nerentabilității economice a procesului de fabricație.

Dar acest business, al chitarelor custom made, există în toate țările civilizate (ba chiar şi în unele necivilizate!) şi e cazul să apreciem că avem şi la noi în țară oameni ca Augustin. Să-i prețuim pentru ceea ce fac.

Asta e tot.

Nu stiu cum suna chitara in cauza, dar am vazut chitari care costa multi bani si nu suna, chiar daca s-a respectat reteta corecta. Cel mai important lucru (da, stiu ca o sa imi sara multi in cap cand spun asta) este cum lucreaza corpul si griful impreuna, daca nu se potriveste felul in care este transmisa vibratia intre ele chitara nu suna, orice doze si hardware ai pune. Si nu e vorba daca este sau nu lemnul bun, doar de potrivirea intre corp si grif. Si nu prea poti sa iti dai seama exact decat dupa ce pui corzile, acordezi si vezi ce se intampla ... Nu stiu chitar alui Augustin, nu e nici o aluzie la ce face el, ci doar incerc sa spun ca o chitara este mai mult decat ceva facut corect, trebuie sa fie si vie (daca imi permiteti sa spun asa), trebuie sa rezoneze ca un tot, nu doar ca niste piese montate impreuna. E ca si o echipa de fotbal, daca e omogena poate obtine rezultatele dorite, daca e doar o adunatura de vedete egoiste nu rezolva nimic

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Mr Vintage said:

Eu vorbeam de o probabiltate. Foarte scăzută, în cazul de față. Clienții lui Augustin sunt, în general, oameni cunoscuți, care ar face gălăgie dacă, la cât costă instrumentul, n-ar suna cum trebuie. Mai mult: chitarele lui nu prea apar la "mica publicitate". Apar mult mai rar (procentual vorbind) decât Fender Custom Shop, Music Man BFR, JEM-uri şi alte delicatese. Spune şi asta ceva.

Cât priveşte chestia cu "vie", eu nu prea cred în magie (da, recunosc, am o inimă mică şi rece). Dacă nu se potrivesc părțile, ceva a fost executat greşit: ori rutarea n-a fost corectă, ori lemnele au granulația nepotrivită unul cu celălalt, ori lutierul nu a fost atent la defectele ascunse ş.a.m.d. Chestia cu chitarele custom made e că fabricarea lor durează mult, iar lutierul are timp să înlăture greşelile. Chiar clientul i-o poate cere şi, dată fiind cârca de bani pe care o plăteşte, de regulă e şi servit. Ceea ce, la chitarele pe care le iei din raft, oricât ar costa, nu prea se poate.

Mai rămân numai cazurile extreme. Care intră în regula jocului. Nu e lutier să n-o fi gherlit. Nu e om să nu greşească.

Sunt gata să pariez pe oricare din chitarele mele că scula lui Augustin care a declanşat polemica sună foarte bine. Poate că nu e o capodoperă (astea sunt rare), dar sună OK din toate punctele de vedere.

Eu am spus altceva, tu intelegi cu totul altceva. Hai sa iti povestesc ceva, cu un Fender Strat Custom Shop care nu suna mai bine decat un Mexic cu doze schimbate. A incercat proprietarul toate schimbarile posibile de doze, potentioemtrii, fire dinauntru si tot nu a reusit sa ii faca mare lucru. Chitara era lucrata excelent, lemnele pareau a fi de buna calitate, corpul usor si rezonant, griful quatersawn si lucrat foarte frumos. Problema era ca aparea o frecventa urata de rezonanta in medie bass care murdarea totul si e care nu a scapt cu nici un set de doze. Singura solutie a fost sa foloseasca un alt grif, de la un Strat japonez din anii 80 si s-a rezolvat. Din ce cauza? Nu stiu, trage tu concluziile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul ăsta de vedere ai putea spune că dacă iei neck-through e garantat că e bună, ceea ce evident că depinde efectiv de bucata de lemn și nu de îmbinarea lipsă.

Dunno, mie și Pacifica 112j mi-a sunat fantastic cu un jb în bridge, upgrade simplu. După ce i-am reașezat gâtul, a crescut și sustain-ul care era decentuț oricum. Poate și custom shop ăla ar fi sunat mai bine cu gâtul coborât sau cu îmbinarea ajustată sau cu alte taste, cine știe?

Copia de SG pe care o am e faină dar în neck totul sună cam întunecat și cere doze foarte bright, asta e viața. Dar se găsesc, se pun și no. Poate și un filtru pe semnal care să omită frecvența aia ofensatoare ar fi rezolvat problema.

Mai bine îl vizitați pe Augustin, o probați și trageți concluzii la cald.

 

Edited by apocapsile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.