lefmir Posted February 17, 2015 Posted February 17, 2015 (edited) Ma impingi la speculatii Dar eu ma rezum la a spune , daca un tip se multumeste sa cante doar cvinte,cvarte sau altul doreste sa exploreze si celelalte intervale. Nu stiu daca ma fac prea bine inteles . Dar cam despre asta este vorba in tagma asta . Sau acesta este punctul meu de vedere , ca sa fiu si mai clar. Pai fix pe asta se bazeaza si incepatorii care isi iau chitare scumpe, ei cred ca lumea ii va vedea ca pe specialisti daca au in mana craca stantata Fender. Sidenote: In zilele noastre tonul e din chitara si amp si gata...toata lumea vrea sa sune cat mai Page sau Slash sau whatever. Ca sa suni ca Page sau Slash, ar trebui sa ai si sunetistii aferenti. Puterea muzicii n-a fost inregistrata cu fenderu sau cu gibsonu si tot suna de rupe. Sa-l odihneasca Dumnezeu pe Negrescu. Ultra sidenote: Am vazut tot felul de standarde noi de siguranta: spre exemplu am cumparat un prelungitor de la Kaufland si are niste clapete ca sa nu bage copchilu' dejtele, bineinteles ca acea clapeta mi-a belit stecherul vechi de la Rostov, f*t-o. Eu nu inteleg cum traiau oamenii in anii 80 pe bune, cum supravietuiau mai ales..... Asa si cu chitarele. Extreme sidenote: Voi nu v-ati plictisit deja de subiectul asta? Mie, spre exemplu mi-ar placea o chitara scumpa, dar pe langa faptul ca nu am bani, realizez ca nu am ce face cu ea. Am trupa, cant, dar sincer eu mi-am setat instrumentul cu mana mea si sunt multumit de el, de ce sa-l dau pe altceva numai de dragul de a cumpara ceva? Ma multumesc cu ce am si gata. Pana la urma ai nevoie de o chitara care sa fie intonata, arcordata si setata corespunzator ca sa canti; restul sunt mofturi si basini. sincer. A! chitara respectiva nu poate ajunge in zona ta de confort?? e deja alta poveste. Edited February 17, 2015 by lefmir 4
dani_rosu5 Posted February 17, 2015 Posted February 17, 2015 Nu stiu sigur precis cum se face procesul de finisare la o chitara scumpa,dar singura chestie care e mai greu de facut de catre o masina e un burst cu mai multe baituri pe un top...acolo trebui cineva cu experienta care poate remedia rapid unele probleme si are nitica finete la pus culorile - in rest,lacul pulverizat de un brat robotic de la 20 de cm e la fel de jmecher ca cel pulverizat de un nene cu un compresor de la 20 cm. Legat de costul de productie al unor corpuri de chitara de 3000 de euro va pot zice ca este foarte mic - poate nici o sutime din cat dai pe toata chitara; ei cumpara cantitati industriale de lemn....lemn masiv,cu latimi la scandura care permit lejer obtinearea unui corp dintr-o singura bucata. Daca o sa cautati acum cat costa un metru cub de mahon poate o sa spuneti ca iese mai scump de 30 de euro un corp,dar preturile cu care lemnul este vandut catre persoane fizice este mai mare decat cel cu care il achizitioneaza fender,gibson sau altii (din cautarile mele,am gasit "scanduri" de 4 metri lungime din care ies cam 8 corpuri ,asta fara sa pun in calcul si resturile din care probabil mai pot iesi 2 ,la pretul de 64 de dolari ....si asta pt PFA unde se cumpara cantitati mici) PS- am prelungitor romanesc de acum 30 + de ani cu acea siguranta 1
otringal Posted February 17, 2015 Posted February 17, 2015 Io daca maine spun in stanga si-n dreapta ca aud voci in cap iar faptul ca voi nu le auziti inseamna ca nu sunteti suficient de dezvoltati pe plan spiritual si nu aveti o constiinta a metafizicului astral, voi fi cu siguranta internat la spitalu' 9, insa daca un chitarist iti spune ca el aude lucruri nedemonstrate (ba chiar infirmate de mutle ori) pana in prezent de nicio lege a fizicii cunoscuta omului, brusc e un specialist cu urechi fine, multa experienta si gust muzical, ce se detaseaza de amatorii cu urechi de tabla ce mai au multe de invatat. Tare Go go ipocrizia ego-ului 2
ggg Posted February 17, 2015 Posted February 17, 2015 (edited) @Razvan ! Dar problemele incepatorilor sau ale amatorilor nu au nici o legatura cu cele ale chitaristilor profesionisti . Profesionistii au alte nevoi. Parerea mea este ca in toate discutiile astea apar atatea confuzii tocmai ca gandim totul doar dintr-un punct de vedere. Sa-ti educi auzul nu este ceva supranatural . Oricine o poate face . Edited February 17, 2015 by ggg 1
StratMan Posted February 17, 2015 Posted February 17, 2015 De fapt, concluzia este cat se poate de clara: de ce si-ar cumpara unii instrumente scumpe, daca ei nu reusesc sa realizeze diferentele fata de cele ieftine, nu? 4
FiveseveN Posted February 17, 2015 Posted February 17, 2015 Păi educați-ne, măreți oracoli ai Tonului. Care sunt aceste diferențe? Chiar nu vi se pare cam similară situația cu hainele noi ale Împăratului? 3
karpi Posted February 17, 2015 Posted February 17, 2015 (edited) De fapt, concluzia este cat se poate de clara: de ce si-ar cumpara unii instrumente scumpe, daca ei nu reusesc sa realizeze diferentele fata de cele ieftine, nu? De fapt, co De fapt, concluzia este cat se poate de clara: de ce si-ar cumpara unii instrumente scumpe, daca ei nu reusesc sa realizeze diferentele fata de cele ieftine, nu? - da un ban si STA in FATA atat psiho-social .Crede ca va canta mai bine , ca o sa-l bage lumea in seama dupa "haina face pe om" asta am vazut in majoritatea cazurilor .Adica a facut totul posibil ptr a se remarca . - de ce si-ar cumpara unii instrumente BUNE ? CARE POT FI SI IEFTINE SI SCUMPE Edited February 17, 2015 by karpi 1
ADIDAS Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 (edited) Ma asteptam la mai multe de la sustinatorii teoriei chitarilor scumpe si a teoriei diferentelor de ton in functie de lemn. Sunt dezamagit de voi. Am asteptat destul niste argumente decente. Cred ca s-a terminat discutia asta. Sustinatorii ii dau cu "nu stii nimic", "nu esti educat" si alte dume din astea. In felul asta nu avem cum sa dezvoltam macar o discutie pentru ca nu e discutie. O parte are argumente si alta... doar repeta o afirmatie. Sorry alea nu sunt argumente. Mult spor la donat bani la Gibson Fender si in special PRS. Edited February 18, 2015 by ADIDAS
karpi Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 (edited) Eu propun sa se treaca de la TAMPLARIE -ACUSTICA la cantat ... DUEL 102 cu orice scandura uscata cu orice "formator " de ton ..distors , efect ... ( ".....In lupta dreapta sa ne luptam sau in ciorapi sa ne mirosim ? ...." cum zicea un mare filosof ..LOL ) Da-le "incolo" de scanduri ca absolut nu conteaza . Cum o orga HAMMOND poate sa produca mii de combinatii de SOUNDURI ( timbru +dinamica ) asa si in cazul chitarei la inregistrari /cantat ai nevoie de cateva zeci de sounduri . Asa ca fiecare chitara este foarte buna ptr cate un SOUND . Edited February 18, 2015 by karpi 2
Blackthorn Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 Draga ADIDAS, nu stiu ce ai tu impotriva chitarilor PRS si de unde vine frustrarea asta a ta in legatura cu chitarile scumpe. Iti inteleg punctul de vedere pana laun punct, sunt de acord ca preturile sunt mai umflate la un produs premium decat la unul din gama medie sau cheap de exemplu. Dar nu despre asta e vorba. Chitarile scumpe nu sunt pentru cei care se duc la supermarket si cumpara cea mai ieftina marca de cafea pentru ca oricum Lavazza (o cafea in gama medie de pret) este scumpa si nu este cu nimic mai buna decat cel mai ieftin sortiment. Ele sunt in principal pentru profesionisti care vor un instrument de calitate, care sa nu ii lase in mijlocul unui concert si pe care sa il poate canta ani buni fara probleme. Cum presupun ca tu nu te incadrezi in acest segment si esti doar o persoana care are ceva impotriva produselor scumpe pe care nu ti le permiti nu ma astept sa intelegi despre ce este vorba eu inchei aceasta discutie aici, daca mai faci afirmatii despre mine voi semnala acest lucru moderatorilor pentru a te invita sa iei o pauza de la postat. Mult succes 1
YUKU Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 Nu conteaza atat timp cat au carcasa din lemn de mahon.Si tot la lemn ajungem ))) 2
otringal Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 @ggg: da, de acord ... dar un chitarist profesionist este doar atat: chitarist profesionist, notiune definita in mare de 2 idei: - canta suficient de bine cat sa se preteze nevoilor din media (trupa lui, a altora, colaborari, session musician, etc.); - castiga bani din asta (unii chiar traind doar din asta). E la fel ca diferenta dintre un sofer de zi cu zi si unul profesionist care inseamna de la taximetrist, tirist, pana la pilot. Asta nu inseamna nici pentru o secunda ca are mai mult habar de arderile secundare din motor ca un sofer de zi cu zi. Ba chiar ala de zi cu zi s-ar putea sa fie mecanic, inginer sau sa aiba o profesie mult mai apropiata de intelegerea tehnologiei existente in masina decat unul care doar o conduce bine si castiga bani din asta. Deci, de ce am asculta de profesionisti daca nu tot pentru egoul lor care da pe-afara cum nu se poate, crezand ca performanta pe fretboard le aroga cumva vreun drept critic superior altor voci (chiar ingineresti), fara drept de apel, pentru ca urechile lor sunt unse cu experienta muzicii (care, repet, nu are vreo putere paranormala de a indoi limitele fizice ale realitatii oricat ar incerca)??
ggg Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 (edited) Am asteptat destul niste argumente decente. Daca ai recomandat acel video ca fiind o demonstratie stiiintifica atunci chiar nu-mi dau seama ce asteptari ai . Dar observ ca nu vrei sa ne onorezi deloc cu impresiile tale despre acel Gibson Custom despre care spui ca te-a dezamagit . De ce ? Deci, de ce am asculta de profesionisti daca nu tot pentru egoul lor care da pe-afara cum nu se poate, crezand ca performanta pe fretboard le aroga cumva vreun drept critic Asta-i alta discutie in care nu ma bag . Edited February 18, 2015 by ggg 2
Razvan S. Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 Desigur ca cele handwired. Atentia, pasiunea si sudoarea celui care le face cu atata experienta si dragoste in spate se impregneaza in modul in care componentele vor comunica unele cu celelalte si vor redea tonul clar si curat al chitarei. PCB-urile nu doar ca sunt super industriale dar si afecteaza tonul prin faptul ca-i imprima o amprenta digitala si seaca. Spre exemplu, pe clean nu mai are caldura specifica timbrului natural al lemnului iar pe distort suna de multe ori spart, fara carne, dar depinde si de producator. Daca ma contrazice careva, e chiar fraier si nu stie™, nu cunoaste. mersi, I needed a good laugh 2
FiveseveN Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 Asta-i alta discutie in care nu ma bag . Eppur si muove... Analfabetismul estetic al unora e formidabil. Consultați un dicționar și hotărâți-vă: e o chestiune de gust sau nu? - Dacă da (ca preferința pentru un tip de cafea), atunci nici o chitară nu e obiectiv superioară alteia. - Dacă nu, care sunt calitățile unui instrument bun? Iar dacă v-ați băut Lavazza dimineața asta probabil veți observa că e o falsă dihotomie dacă o aplicăm la întregul instrument, și mai rău la întreaga noțiune de instrument: unele sunt obiectiv incomode, instabile, finisate inconsistent ș.a.m.d. În schimb faptul că nu sunt setate din fabrică după nevoile voastre nu e un defect. Nici faptul că nu arată și nu sună cum vreți. Astea țin de gust. Așa că întreb din nou, a suta oară, care sunt factorii obiectivi care determină superioritatea unei chitare? De ce ar fi acești factori mai des întâlniți la chitare construite prin metode tradiționale (și inevitabil mai costisitoare)? Câte exemplare produse în masă ați întâlnit pe care nu se putea cânta? Ce aveau, exact? Reamintesc pentru cei mai grei de zaț că "nu-mi plăcea cum suna/arăta/era setată" nu se încadrează în categoria de factori obiectivi. 3
Airhead Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 (edited) 57, uite in atasament raspunsul la toate intrebarile tale, este demonstrat cu formule si grafice. acum este clar ? Edited February 18, 2015 by Airhead 1
leopold Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 Sa moara bibi daca va inteleg 1. Daca are careva dubii ca lemnul influenteaza sunetul, ma angajez sa va fac rost gratis de niscai bucati de uluca, daca omul se angajeaza ca o prelucreaza in gat sau corp de chitara si canta pe ea Pe cale de consecinta, daca se poate mai rau, se poate si mai bine. 2. Nu pricep neam de ce NU ai testa o chitara in toate felurile inainte s-o cumperi. Inclusiv clean si la rece. Eu le puric din toate partile de parca urmeaza sa dau bani pe ele Si tot imi mai scapa cate ceva. 3. Sa mor daca inteleg de ce va plangeti de preturi. Va ia careva banii din buzunar? Nu mai vorbesc ca trebuie sa fii cel putin naiv ca sa consideri ca intre pretul de productie si cel de magazin ar trebui sa existe o proportionalitate directa (sa zicem un plus 25%). Cine vinde dupa "reguli" din astea cam da faliment. 4. Sweet spot-ul intre cat platesti si ce primesti difera de la om la om si de la situatie la situatie. Eu ma dau c-o singura pereche de schiuri. Daca ar fi bugetul ceva mai gros, s-ar adauga schiuri de freeride. Dupa aia, de tura. Daca bugetul ar fi practic nelimitat, as fi probabil incantat sa platesc 10 indivizi care sa vina peste tot cu mine si sa facem schimb de schiuri, in functie de ce panta urmeaza sa abordez. Nu mi-e greu sa fac o paralela la chitari. 5. Oarecum legat de 3 si 4. Vi se par scumpe instrumentele? Dar de doze si de corzi ce ziceti? Un strat Squier costa cat un set de doze texas special. Sau cat vreo 10-15 seturi de corzi "bune". Evident ca e mult marketing, dar aproape mereu are si-o picatura de adevar. Depinde in cate bazine cu apa e diluata picatura 1
Airhead Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 Si afirmatia ca esti doar un tip regulat, pardon regular, pe ce se bazeaza ? Pe bunul gust, daca este pe baza gustului, cum ai testat rezultatele ? Apoi odata ce ai ajuns la o concluzie incipienta, cum ai trecut peste restul analizelor si testelor si ai ajuns la aceasta concluzie ? Ce paradicma spatiala ai folosit, sau doar ai cautat pe Google si in dreptul numelui tau era poza de mai sus ? Sunt atatea intrebari care au trebuie sa fie adresate si raspunse si totusi ai gasit raspunsul destul de usor. Asta denota genialitate si ceva gene de zeu, ca altfel nu stiu cum te tine pamantul. 1
edy_wheazel Posted February 18, 2015 Author Posted February 18, 2015 Am gasit explicatia facand o paralela: ne-am dus sa culegem via unui prieten si la intrebarea "care-i ingredientu' secret al vinului asta bun ce-l faci?" raspunsu' lui a fost "dragostea". Bine, trecem peste faptu' ca tipu' era destul de ghipsat de la bautura. Facand o paralela, uzina lui Fender din Ensenada probabil era plina de mexicani arsi de pasiune, Valentines day + Dragobete + sfantu' Enrique protectoru' pasiunii level 15 all day long, da' numa in zilele lucratoare. Apropos, cum habar n-aveam de numele orasului/comunei unde are Fender uzina, la cautarea pe Google "Fender mexico factory" primu' rezultat al cautarii ii "Fender mexico factory ... fire". Coincidenta? Acest post este un pamflet si trebuie tratat ca atare, orice asemanare cu fenomene fizice sau metafizice reale este pur intamplatoare si neintentionata.
karpi Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 (edited) Eppur si muove... Analfabetismul estetic al unora e formidabil. Consultați un dicționar și hotărâți-vă: e o chestiune de gust sau nu? - Dacă da (ca preferința pentru un tip de cafea), atunci nici o chitară nu e obiectiv superioară alteia. - Dacă nu, care sunt calitățile unui instrument bun? Iar dacă v-ați băut Lavazza dimineața asta probabil veți observa că e o falsă dihotomie dacă o aplicăm la întregul instrument, și mai rău la întreaga noțiune de instrument: unele sunt obiectiv incomode, instabile, finisate inconsistent ș.a.m.d. În schimb faptul că nu sunt setate din fabrică după nevoile voastre nu e un defect. Nici faptul că nu arată și nu sună cum vreți. Astea țin de gust. Așa că întreb din nou, a suta oară, care sunt factorii obiectivi care determină superioritatea unei chitare? De ce ar fi acești factori mai des întâlniți la chitare construite prin metode tradiționale (și inevitabil mai costisitoare)? Câte exemplare produse în masă ați întâlnit pe care nu se putea cânta? Ce aveau, exact? Reamintesc pentru cei mai grei de zaț că "nu-mi plăcea cum suna/arăta/era setată" nu se încadrează în categoria de factori obiectivi. Un instrument BUN in primul si in primul rand trebuie sa sune "echilibrat " pe tot domeniul tastierei , adica oricare sunet produs pe orice interval p etastiera ar fi de dorit sa aiba "aceiasi" energie "acelasi" atac sa aiba o caracteristica generala cat posibil de uniforma . Continutul de armonice ar fi pe al doilea plan in cazul unui instrument solistic , Banda de frecvente selectata la chitaristi solo ( la cei mai multi ) este foarte ingusta usor diferita la cele doua mari tipuri de chitare Gibson si Fender . Ca si efect asupra timbrulu conferit de lemn poate avea "largime de banda mai larga " decat ce se foloseste . De ex daca cant la rece ( exersez ) cu Strat-ul corzile groase sunt atenuate tare daca coarda este murdara si nu mai are "clinketul" corzilor nici nu suna ..cand insa amplifici se schimba treaba . Cu chitara Keiper ( power strat ) si la rece are un sound in schimb la "cald" nu suna atat de bine corzile groase ca si la Fender .. diferenta este foarte mica . De masurat ...ar trebui o metoda corecta pentru a cerceta diferentele . Ambele sunt chitare bune suna bine dar nu la fel , fiecare are avantaje si dezavantaje .. Dupa ce am experimentat eu CU "SUPERIORITATEA " ,singura AR FI problema sa sune cat mai echilibrat egal pe toate pozitiile , energie , timbru , sustain si sa nu aiba acel "reverb" intern in corp /corzi .. Aici poate sa aiba efect si lemnul daca din ceva motive cumva atenueaza unele frecvente . ( unde stationare pe anumite frecvente cat si pe octavele acesteia ce ajung in contrafaza la calus si la nut astfel ar putea sa faca figuri ., de ex . unele chitare produc un fel de "reverberatie" in corp ,corzi ce murdareste tonul pe care-l canti si scade "definitia" executiei ..dar acelasi efect la unele genuri suna frumos imbogatind sunetul ,,,deci ..totu-i relativ ) Cred ca in cazul unei chitare facuta de un maestru este faza ca si acesta poate sa faca si instrumente "nereusite " pe care dupa testare le foloseste ca si lemn pe foc si nu le plaseaza la muzicanti ca sa nu-si strice firma .Acest lucru ar garanta calitatea si ar justifica si pretul . Edited February 18, 2015 by karpi 1
Guest Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 Credeți că dacă Pinocchio ar fi fost făcut din mahon ar fi influențat finalul poveștii? Și ca să nu pornim un topic de genul ”Din ce lemn a fost făcut Pinocchio?”: http://www.funtrivia.com/askft/Question29924.html
Airhead Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 Credeți că dacă Pinocchio ar fi fost făcut din mahon ar fi influențat finalul poveștii? raspunsul este categoric da. si asta deoarece balenele nu consuma lemn de mahon, le cade greu, nu il pot digera usor.
FiveseveN Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 Cred ca in cazul unei chitare facuta de un maestru este faza ca si acesta poate sa faca si instrumente "nereusite " pe care dupa testare le foloseste ca si lemn pe foc si nu le plaseaza la muzicanti ca sa nu-si strice firma Cam toată evoluția chitarei (nu doar celei electrice) s-a făcut pe încercate, deci inevitabil au rezultat și rebuturi. Dar asta nu diferențiază exemplarele lucrate manual de maiștri de restul. Și cele din urmă tot după o "rețetă" găsită de un lutier sunt făcute. E adevărat că în ziua de azi poți comanda tot felul de opțiuni (lemne, finisaje, caracteristici pentru neck) și poți schimba ușor doze, bridge, electronică etc. Caz în care nu mai poți da vina pe lutier pentru alegerile tale. În rest sunt de acord c-ar fi în general preferabil să nu ai dead notes, reverberații și alte sunete în plus. Deși sunt sigur că există și oameni pe care nu-i deranjează, pentru că instrumentele lor capătă "personalitate". Și din nou, faptul că e ieftină sau scumpă nu are legătură cu prezența sau absența acestor calități, țin mai degrabă de calitatea proiectării decât a execuției. 1
ggg Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 (edited) Eppur si muove... Analfabetismul estetic al unora e formidabil. Consultați un dicționar și hotărâți-vă: e o chestiune de gust sau nu? Ai ramas pe strada ta ... Discutia era despre cu totul altceva .Razvan a facut o observatie pe care nu o pot nega despre amatori si ego-ul profesionistilor . Despre asemenea subiecte prefer sa nu comentez pt ca exista riscul sa ajungem le nevoia de a demonstra "de ce strugurii sunt acrii". Iar unii sunt atat de ignoranti incat prefera sa nu vada strugurii ca sa-si poata motiva in continuare propriile teorii ,... evenutal, estetice . Profesionistii exista, pretentiile lor exista , auzul lor exista, experienta lor de cele mai multe ori este asumata (benevol) de fiecare care are aspiratii catre preferatul lor ... astea sunt fapte . Ca nu vrei sa le accepti, asta-i alta problema. Cum sa ma bag in asemenea discutii ? I'm out Edited February 18, 2015 by ggg 4
Cosu Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 Am curatat ultimele cateva postari care o luasera putin cam pe aratura si le-am mutat la desert. Recomand cu caldura niste activitate fizica, nicotina, alcool si cantat la chitara (nu neaparat in acelasi timp sau in ordinea asa), pentru eliminarea starilor de nervozitate. Daca vi se pare ca am scapat ceva dati-mi un PM si rezolv. 6
karpi Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 (edited) Cam toată evoluția chitarei (nu doar celei electrice) s-a făcut pe încercate, deci inevitabil au rezultat și rebuturi. Dar asta nu diferențiază exemplarele lucrate manual de maiștri de restul. Și cele din urmă tot după o "rețetă" găsită de un lutier sunt făcute. E adevărat că în ziua de azi poți comanda tot felul de opțiuni (lemne, finisaje, caracteristici pentru neck) și poți schimba ușor doze, bridge, electronică etc. Caz în care nu mai poți da vina pe lutier pentru alegerile tale. În rest sunt de acord c-ar fi în general preferabil să nu ai dead notes, reverberații și alte sunete în plus. Deși sunt sigur că există și oameni pe care nu-i deranjează, pentru că instrumentele lor capătă "personalitate". Și din nou, faptul că e ieftină sau scumpă nu are legătură cu prezența sau absența acestor calități, țin mai degrabă de calitatea proiectării decât a execuției. Intrebare : - poti produce energie din nimic ? Raspuns : - defineste acel nimic ! Mama mea cand dupa ce s-a nascut sora-mea a ramas acasa sa ne creasca , a inceput sa se ocupe de croitorie era foarte talentata gusturi , educatie ,arta ..asa ca a gasit foarte multe comenzi ptr imracaminte la comanda ptr clienti cu gusturi "rafinate " ce si plateau bine. Dupa ce am mai crescut noi copii nu sa mai reintors in meseria dinainte ci a preluat sa conduca un atelier de croitorie...acu vine faza . Cum ai scris , vine clientul si vrea din asa si asa materiale ca stie el plus alte fantezii , plateste bine ....mesterul face ..proiectarea ramane la faza "arta ptr arta " . Asa odata cu dezvoltarea socialismului cu nivelul de trai tot mai ...veneau unele cliente mai simple care comandau haine/rochii complet neadecvate taliei caci vroiau rochia ce era in catalogul de moda prezentata pe un manechin /fotomodel de vis ..asa ca lasand gustul si arta la parte mama le "executa" dorintele .."clientul nostru stapanul nostru " ...banii erau OK.Nu era o casa de moda ci o critorie cu sase croitorese nu se putea alege numai clientela ce selecta .. . Apoi acasa ne povestea ..spre disctractia noastra ..dar si ca educatie estetica ...si mai vedeam si eu la fata locului faze cand dupa ce ieseam de la scoala treceam pe la mama sa ma sponsorizeze sa cumpar corzi ..etc Tot ca si psihologia clientului ce seamana in toate domeniile de servicii/marfa ...au venit trei fete sa comande rochii ptr ruga din comuna .. acelasi material acelasi model , degeaba vroia mama sa le convinga ca nu arata bine la fel ca aduce a "uniforma" ( plus ca erau diferite ca si talie nu se preta modelul ptr toate .. ) ele visau sa se prinda de brat sa se plimbe pe ulita principala in fata bisericii ca sa dea pe spate pe toata lumea ... ..Nu seamana treaba ? ..vreau sa fie EU sa fac muzica mea ,sa am tonul meu ..etc ...apoi se imbraca la fel ca alti o suta de chitaristi cumpara exact aceleasi scule de la aceiasi firma acelasi an de fabricatie si incearca sa imite totul ..., Acest lucru este exploatat in orice "marketing" , exista biblioteca intrega de studii de specialitate in acest sens ... cum se spune ? reclama ( si cea ascunsa) este sufletul comertului .. Firmele mari , mesteri vestiti au fonduri mai mari ptr influentarea/manipularea consumatorilor pot vinde si sculele foarte bune dar si unele mai slabute cu un castig bun calculat proiectat ..oferind si piese apropiate "modei " pe langa influentarea puternica .. Exista chitare pe piata perfect identice ca si material , finisaj , hardware ..firma mica 500$ ..BRANDUL ..3000$ AICI INTRA APOI EFECTUL PSIHIC AL NEINPLINIRII ..Trebuie sa am acel instrument ....fara nu se poate ... Apoi te auto justifici de ce ai dat de zece ori pretul , sau incerci sa gasesti sa vezi ce te-a apucat ..hehe . Am si eu o groaza de prostii cumparate ca "trebuie " nu se poate fara ! si nici nu stiu pe unde le-am pus unele .. Nu putem sa luptam la egal cu aceasta avalansa de marketing dar cate o parere va ajuta candva pe unii dintre cei care se intereseaza . dupa o vreme ...probabil nu imediat .. Toata lumea are dreptate ,mai toti discuta/privesc in plan emotional , nmai nimeni nu analizeazala rece "faptele" ... Edited February 18, 2015 by karpi 2
YUKU Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 (edited) tragedia e ca un chitarist prost suna prost pe orice tip de lemn.Si un chitarist bun canta pe orice lemn si suna...chiar bine! Edited February 19, 2015 by YUKU 2
karpi Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 (edited) tragedia e ca un chitarist prost suna prost pe orice tip de lemn. tragedia e ca un chitarist prost suna prost pe orice tip de lemn. Tragedia e ca un chitarist "prost" nu-si da seama cat de pe langa este , cand totusi vede ca ceva nu-i in regula dar nu intelege ce ,incepe sa caute "Sfantul Graal " ..daca are talent la "TEXTE" ajunge un popular ""TEXTIER "" in ale MITOLOGIEI chitaristice in "anumite cercuri " . intrebare : - De ce nu se vede padurea ? raspuns ..: -De copaci ! Edited February 19, 2015 by karpi 2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now