www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Lemnul Si Influenta Asupra Sunetului La Chitara Electrica


Recommended Posts

Posted
  On 16/02/2015 at 11:57, cristi_57 said:
Amplificatorul testeaza calitatea dozelor si mai putin lemnul chitarii.

De acord cu tot ce ai scris.

Dar dozele capteaza numai vibratia coardei care este influentata de reactia a (rezonantei) lemnului asupra ei (a coardei) . Gibsonul LP Custom (or whatever new guitar ) se aude ceva mai infundat datorita lacului care atenueaza foarte mult , lacul nitro nefiind perfect uscat dar si aplicat in straturi considerabil de groase .

  • Like 1
Posted (edited)
  On 16/02/2015 at 12:09, eduard.alexandru said:

Nu înţeleg de ce ar lua cineva în considerare tonul unei chitare electrice la rece...

 

opinia ta oricum nu intereseaza pe multa lume, deci nu stiu de ce insisti sa o expui. inca un exemplu de post doar de dragul postarii.

 

uite aici un filmulet unde un cvasi necunoscut al chitarii explica la min 1:05 cum ii vorbeste lui o chitara

https://www.youtube.com/watch?v=mCvgE6yzoAM

enjoy, poate inveti ceva.

Edited by Airhead
Posted (edited)
  On 16/02/2015 at 14:49, ggg said:

De acord cu tot ce ai scris.

Dar dozele capteaza numai vibratia coardei care este influentata de reactia a (rezonantei) lemnului asupra ei (a coardei) .

 

Da, asta a zis și Cristi ! Interesantă și clară susținerea "speței" .

 

 Dar, după mine, traseul ăsta coardă-lemn-coardă-doză trebuie să treacă apoi la etapa a doua, cea mai importantă, după părerea mea și anume amplificatorul. De aia eu sunt tentat să susțin în continuare că cca 80 % din "compoziția" unui sound de calitate e dată de amplificator. **

( probabil de aici e și comparația menționată de Cristi, cu testarea la rece a instrumentului, neluînd la socoteală amplificatorul )

 

 

 

** Știu, o chitară proastă, pe amp bun tot relativ prost sună, dar ai înțeles ideea mea, nu bade ?

 

.

Edited by ramurel
  • Like 1
Posted (edited)
  On 16/02/2015 at 15:18, ramurel said:

 

** Știu, o chitară proastă, pe amp bun tot relativ prost sună, dar ai înțeles ideea mea, nu bade ?

 

.

Exact asta se intampla . O experienta recenta , cu o chitara Matsumoku  copie Gibson LP Custom construita in '75, mi-a demonstrat inca o data , ca lemnul conteaza.

Dozele originale erau niste Seymour Duncan. Sunetul era interesant dar nici o legatura cu Gibson. Propietarul s-a gandit sa cumpere niste doze Gibson cu care sunt echipate unele CS-uri de la Gibson , sperand ca se va intampla ceva. Si adevarul este ca s-a intamplat. Nu se mai auzea atat de "imprastiat" in frecventele medii superioare si inalte . Dar ca timbru sonor tot nu avea vreo legatura cu Gibson.

Vis-a-vis de amplificatoare , numai este nimic de inventat sub soare . Sunt amplificatoare care amplifica "transparent" (cu asta ma mai chinui si eu) astfel incat sa nu afecteze timbrul chitarii  sau altele care fac sunetul varza , cum este spre exemplu , Orange. Asta nu inseamna ca Orange este un amplificator nasol , numai ca se preteaza doar pt anumite genuri muzicale .

Edited by ggg
  • Like 1
Posted
  On 16/02/2015 at 15:45, ggg said:

Exact asta se intampla . O experienta recenta , cu o chitara Matsumoku  copie Gibson LP Custom construita in '75, mi-a demonstrat inca o data , ca lemnul conteaza.

Dozele originale erau niste Seymour Duncan. Sunetul era interesant dar nici o legatura cu Gibson. Propietarul s-a gandit sa cumpere niste doze Gibson cu care sunt echiipate unele CS-uri de la Gibson , sperand ca se va intampla ceva. Si adevarul este ca s-a intamplat. Nu se mai auzea atat de "imprastiat" in frecventele medii superioare si inalte . Dar ca timbru sonor tot nu avea vreo legatura cu Gibson.

Vis-a-vis de amplificatoare , numai este nimic de inventat sub soare . Sunt amplificatoare care amplifica "transparent" (cu asta ma mai chinui si eu) astfel incat sa nu afecteze timbrul chitarii  sau altele care fac sunetul varza , cum este spre exemplu , Orange. Asta nu inseamna ca Orange este un amplificator nasol , numai ca se preteaza doar pt anumite genuri muzicale .

 

in ultimul concert Led Zeppelin, Page canta cu Gibson intr-un Orange si suna de zile mari.

Posted
  On 16/02/2015 at 15:16, Airhead said:

un cvasi necunoscut al chitarii explica la min 1:05 cum ii vorbeste lui o chitara

Nu-i de joacă cu schizofrenia! Din înțelepciunea acestui cvasi necunoscut: "It's the same whether it's plugged in or not".

Ca să fii artist interesant nu-i necesar să fii bine ancorat în realitate, chiar dimpotrivă.

  • Like 3
Posted

Daca vinzi chitari e foarte important ca lemnul sa conteze si sa fie o mare filosofie pe chestia asta. Dupa aia o sa vinzi chitari si cu 10.000$.

 

Daca in schimb cumperi chitari trebuie sa fii oaie ca sa dai macar doi bani pe chestia asta.

 

Unii oameni dau bani la biserica sa aiba noroc, prosperitate si binecuvantarea celui de sus iar altii dau banii la sfintiile lor Gibson si Fender ca sa le aduca noroc cand isi fac tonul.

 

Am vrut sa pun cateva demonstratii cu chitari din beton, fibra de carbon sau alte materiale. Plus explicatii, demonstratii stiintifice, etc. etc.

 

Dar credinta in tonewood si alte bullshit-uri nu are de a face cu ratiunea, e pur si simplu o credinta precum credinta crestina.

  • Like 5
Posted

Mai incaltaminte sport, faptul ca tu nu auzi diferente intre o chitara facuta dintr-un anumit tip de lemn si una fabricata din firba de carbon este strict problema ta, nu ti-ai educat urechea pentru asa ceva. Este exact ca si cu policromia, unii sunt in stare sa distinga mai multe nuante, altii se limiteaza la culorile de baza (sau la o parte din ele). Mai departe nu merg cu discutia pe acest subiect, ca iese un CANCAN serios aici.

  • Like 4
Posted

este eterna discutie, in care posesorul de squier care n-a avut gibson striga ca nu si nu, cel de gibson/prs s.a striga ca da si da dupa ce a platit o caruta de bani...

de multe ori lipsa oricarei deschideri catre un "poate ca..." sau a acceptarii posibilitatii ca altii ar putea ce nu putem noi sau poate nu detinem noi adevarul absolut, provine dintr-o frustrare, cu diferite cauze...

 

"poate ca" adevarul e la mijloc. poate ca suna orice lopata in mainile cuiva priceput, dupa cum poate ca suna mai bine in mainile lui o chitara mai scumpa, sau poate suna diferit daca e din alt lemn, etc.

 

acuma nu inteleg inversunarea vizavi de pret raportat la calitate... e la fel peste tot...pana la un punct platesti lemnul, mai apoi calitatea finisajului, brandul samd... nu e asa si la haine de exemplu? si adibas tine de cald, dar nu arata ca adidas, nu tine cat adidas, nu se revinde ca adidas.

 

poate ca o chitara tip parchet cu lemne potrivite stramb pe ea, cu veneer s.a suna la fel ca una dintr-o singura bucata, cu lemne solide samd...dar arata cum arata si in plus este dovada cat de mult il intereseaza pe producator calitatea produsului si profitul. evident  ca diferentele de pret sunt mai mari decat diferentele costului de productie...asa, si? daca ti-o permiti, ia-o frate si bucura-te de ea. daca nu, nu, da lasa-l pe alalalt in pace si nu-i mai tot da peste bot ca stii tu mai bine.

 

oricum si testele astea stiintifice pot da niste rezultate pana in anumite limite, pt ca sunt prea multi factori care determina rezultatul final, asa ca despre ce vorbim?

 

mai bine va bucurati de instrumentele voastre, zdranganiti-le si mai puneti si ceva inregistari sa va auzim si astialalti, inainte de a pretinde sa va creada cineva ca va si pricepeti :)

  • Like 5
Posted

Am vazut /incercat /cantat o chitara GLP  montata  din componente de catre "user" .

Totul era pefect ( inca nu a fost lacuit lemnul ,prietenul meu a montat chitara caci era curios de  pareri

 

parere :"

acea chitara perrfect copie dupa GLP , suna de nici un fel ..sunetele "mureau" mai in toate pozitiile !

 

Diferenta intre GLP original si aceasta chitara era in general lemnul .

 

LEMN de TON ..nu inseamna numai felul lemnului ci calitatea acestuia din pdv. al propagarii/atenuari undelor acustice .

 

Personal cel mai mult i-mi plac chitarele din acel "TEI"  au sunetul mai plin cum i-mi place mie .Bineinteles xca am nevoie si de altfel de sound asa ca trebuie sa ai mai multe tipuri de chitara din diferite lemne ..

 

Dozele in afara de tipurile principale Single ,Single blade , Humbucker ,Humbucker blade ,cele condensator nu am incercat numai una facuta de mine probabil ca sunt OK ..

Acestea au fiecare o banda de frecvente specifica cu mici diferente daca sunt de diferite "tipuri " in cadrul tipului dat .

Am tot incercat tot felul de doze de pe o chitara pe cealaltra ,am facut experimente cu diferite bobine /diferiti magneti etc ..mare duferenta nu este .

Singlkecoil suna bine "a chitara " daca se foloseste intre 120-3500 Hz in intervalul acesta se mai EQ se mai schimba dozele neck,bridge etc ..

Chitara din mahon suna foarte deschis "bright'" accentueaza atacul prea mult ..la GLP cele cu placa de artar peste mahon cred ca se atenueaza /combina cele doua lemne plus impedanta de trecere si rezulta soundul mai inchis mai "echilibrat" .

 

Fiecare lemn daca este bun este OK ptr cate un sound de chitara ce va fi util ptr o anumita piesa un anumit sunet ..

  • Like 1
Posted

Acuma sa spunem adevarul despre domnul Blackthorn.

 

Domnia sa are un interes sa vanda chitari scumpe PRS. Asta e adevarul pur si simplu.

 

Si atunci cand cifrele sunt in defavoarea lor, fanii lemnelor mereu vin cu argumentul: "Tu nu ai Gibson si de aia "strugurii sunt acrii" Squieristule". Daca as avea Gibson ar zice, zici ca nu e bun Gibson dar tu ai unul. Deci, ei oricum castiga.

 

Ma mir ca nu ne-a pus un videoclip facut de domnia lui si prietenii domniei sale cu niste PRS-uri din lemne diferite sa explice diferentele.

 

In ce ma priveste, am fost mare fan Gibson in trecut si chiar voiam sa imi iau unul. Asta pana cand am avut ocazia sa pun mana pe un Gibson Custom Shop. Si nu mi-a placut deloc. Adica ma asteptam sa fie altceva si nu a fost. Puteam sa fiu snob si sa pretind ca sunt educat si ca "inteleg" cat de buna e chitara aia desi nu era deloc.

 

Acuma pt domnul barbarossa: Nu dau la nimeni peste bot dar e chiar ridicol sa promovezi hotia. Pentru ca PRS, Gibson si Fender exact asta fac.

 

Daca din intamplare aveti niste argumente solide impotriva stiintei, se pot spune cu voce tare si se pot da exemple. Pana atunci insa lasati-o moarta pe asta cu "sunt multi parametri". Cati parametri pot fi la o scandura cu niste sarme pe ea? Pe bune.

 

Se pot masura sute de parametri la o masina cu mult mai multi parametri si nu se pot masura parametrii la o amarata de scandura. Zau asa.

 

Stiu ca sunt unii fani ai scandurii magice care vorbesc de tot felul de "parametri" care nu au nici un fel de relevanta. Diferente care se masoara in cifre care incep cu zero sunt urmate de virgula si dupa virgula urmeaza inca vreo 20 de zero si apoi un 1. Evident 1 in preajma catorva zerouri face o mare diferenta.

 

Ce nu intelege lumea e ca acel 1 trebuie sa fie in fatza, nu in spate. Daca o iei asa nu conteaza doar lemnul ci si daca sta o musca pe el sau nu, sau cat de gras e chitaristul.

 

Acuma in general chestia cu diferentele de ton date de lemn tin de religie si nu te poti lupta cu religia. Oamenii aia au asimilat o cunoastere mystica prin revelatie in urma unor experiente personale marcante. Si orice dovezi stiintifice ai avea ei au dreptate tot timpul.

 

Toata argumentarea fanilor lemnelor tine de experientele subiective si personale ale unor indivizi si se bazeaza pe argumentul majoritatii. Vestea buna e ca majoritatea aia a inceput sa se subtieze. :)

  • Like 3
Posted (edited)

Domnule ADIDAS, nu stiu de unde ai tras tu concluzia ca eu am interesul sa vand chitari scumpe PRS, am avut una la vanzare care nu era a mea, ci a unui amic colectionar, plus chitara mea pe care am vandut-o ca sa imi iau un alt PRS. Acum nu spun ca tot ce fac PRS, Gibson sau Fender este de calitate, pentru ca sigur nu este asa. Ce pot sa iti spun ca noi posesori au fost deosebit de incantati de achizitii, ambii sunt membrii ai acestui forum si va pot confirma acest lucru.

 

PRS David Grissom Tremolo a fost probata de Nicu Patoi inainte de a ajunge la proprietar si acesta a fost foarte surprins de cum suna. Eu nu am comparat-o nici cu Squier, nici cu Harley Benton sau altceva, pur si simplu am tras o concluzie bazata pe comparatia directa cu multe alte instrumente pe care le-am probat. Faptul ca ai fost fan Gibson si ai probat ceva ce nu ti-a placut de la Gibson poate insemna mai multe lucruri. O presupunere ar putea fi ca chitarile Gibson suna intr-un fel diferit fata de asteptarile tale de la ele, sau ca ai probat un model care nu ti se potrivea, sau ca ai nimerit o chitara proasta, si eu am intalnit Gibson Custom Shop care nu suna deloc a ce scria pe ea si era 100% originala.

 

Treaba cu fanii lemnelor sta la fel ca la orice produs de consum. Si inghetata X este mai buna decat inghetata Y, sau televizoarele Samsung sunt mai bune decat Horizon, desi produc modele similare. La fel ca si alti jucatori importanti de pe piata, PRS a inceput ca un mic atelier care producea instrumente in serii mici. Nu stiu cum au reusit sa se impuna langa Fender si Gibson, probabil doar prin marketing. Totusi stau si ma intreb, de ce sunt oameni dispusi sa cumpere astfel de produse, care in mod clar nu sunt ieftine nici in vest? Sa fie doar snobism, sau ofera intr-adevar ceva "mai special" daca ma pot exprima in acest fel decat alte produse similare? Nu stiu sa raspund la intrebarea asta poate cum ti-ai dori tu, dar pot sa iti spun un lucru, pe mine o chitara buna ma ajuta sa ma pot exprima mai usor ca si chitarist decat una ieftina, si aici nu o spun prin prisma pretului, ci prin ceea ce imi ofera si instrument, respectiv sunet, usurinta de a canta, versatilitate, felul in care se "aseaza pe mine" cand cant cu ea, look etc.

 

Acum te-as ruga sa nu mai emiti "adevaruri" in legatura cu mine pentru ca nu ma cunosti, si in cazul in care nu ai dreptate in ceea ce afirmi (si cred ca asta este desul de usor verificabil - nu am nici o chitara PRS in acest moment la vanzare) se numeste CALOMNIE.

 

Daca tot nu esti de acord ca recunoasterea unui brand ca o garantie a calitatii produselor fabricate sub acel brand (asta nu inseamna ca nu poti intalni si modele mai putin reusite), iti sugerez sa iti schimbi nickname-ul in ADIBAS.

Edited by Blackthorn
Posted (edited)
  On 17/02/2015 at 11:16, ADIDAS said:

Asta pana cand am avut ocazia sa pun mana pe un Gibson Custom Shop. Si nu mi-a placut deloc. Adica ma asteptam sa fie altceva si nu a fost. 

If you are so kind , poate ne spui ce nu ti-a placut la ea . Cum te-ai fi asteptat sa fie ? Ce model era ? Cu ce amplificator sau multiefect,procesor ai  facut teste ?

 

Edited by ggg
Posted
  On 17/02/2015 at 11:06, karpi said:
 

LEMN de TON ..nu inseamna numai felul lemnului ci calitatea acestuia din pdv. al propagarii/atenuari undelor acustice .

 

 

In plus , la pretul unei chitari contribuie foarte mult si manopera, modul cum este finisata si tot felul de alte detalii .

 

P.S. Ca si in cazul amplificatoarelor : seria Marshall HW are pret dublu comparativ cu amplificatoarele  "normale", cu circuit imprimat .

  • Like 1
Posted

Desigur ca cele handwired. Atentia, pasiunea si sudoarea celui care le face cu atata experienta si dragoste in spate se impregneaza in modul in care componentele vor comunica unele cu celelalte si vor redea tonul clar si curat al chitarei. PCB-urile nu doar ca sunt super industriale dar si afecteaza tonul prin faptul ca-i imprima o amprenta digitala si seaca. Spre exemplu, pe clean nu mai are caldura specifica timbrului natural al lemnului iar pe distort suna de multe ori spart, fara carne, dar depinde si de producator. Daca ma contrazice careva, e chiar fraier si nu stie, nu cunoaste.

  • Like 3
Posted

Deci cum spune si nenea asta, daca dupa ce urmaresti videoclipul urmator spui ca nu esti de acord si ca inc ontinuare insisti sa crezi ca lemnul afecteaza tonul, insemana ca nu esti de acord cu matematica si fizica:

 

 

Avand in vedere ca cei de pe aici sunt oameni relativ inteligenti nu cred ca nu sunt de acord. Atunci ei trebuie sa aiba alte motive sa creada ca lemnul afecteaza tonul unei chitari electrice.

 

Si aici intervin tot felul de factori "stiintifici" din mintea oamenilor care sunt greu de masurat. Cel mai usor imi este sa ii inteleg pe cei de aici pe forum care au niste interese, reprezinta un brand, vor sa vanda chitarile scumpe ale unei firme.

 

Avand in vedere cat de umflate sunt preturile chitarilor este evident ca firmele de chitari sunt firme de hoti. Sa nu imi spuna mie cineva despre costurile de productie sau despre finisaje? Bullshit.

 

Din moment ce sunt luthieri care fac chitari la comanda cu preturi in jur de 1000 de lire si pot da aici un exemplu:

 

http://www.siggeryguitars.co.uk/

 

Atunci cum ar putea sa iasa mai scumpe niste chitari de serie decat daca sunt facute de niste smecheri care cer niste preturi extrem de exagerate. Si aici intra Fender, PRS, Gibson, Ibanez si alti hoti. Si cum ajung astia sa ceara preturile alea? Simplu, le toarna la fraieri niste bullshit-uri despre lemn, despre finisaje, despre lacul nitro care e o prostie si alte tromboane de felul asta.

 

Drept urmare cum poate sa faca un chinez o copie de Gibson la mai putin de 300$?

 

http://www.aliexpress.com/store/group/LP-Custom/113629_252210183.html

 

Si trebuie sa recunoastem ca avand in vedere ca pretul e doar 10% din pretul unui Gibson USA arata destul de bine:

 

https://www.youtube.com/watch?v=5aV6iUQtofY

 

Deci preturile practicate de marile firme de chitari sunt o hotie clara. Aceasta hotie e motivata printre altele de tot felul de povesti despre lemne sau despre lacul nitro sau alte prostii. asa se prostesc chitaristii. Ce e cel mai surprinzator e faptul ca sunt chitaristi care adora sa fie pacaliti si fraieriti si cand vrea cineva sa ii trezeasca la realitate se enerveaza si il ataca pe cel care le vrea binele. Mie nu mi se pare OK sa sustin hotia asta care se traduce in fraierirea oamenilor.

 

Adica ce poate face un American unei bucati de scandura sa fie mai scandura decat aia care vine din China? Daca nu crezi in Mos Craciun si vrajitori si varcolaci stii ca e cam tot chestia aia. Acuma poate ei nu au scris serialul perfect sau alte detalii nesemnificative dar asta nu are nici un fel de legatura cu lemnul si cu sunetul.

  • Like 3
Posted (edited)

@Adidas! Nu am timp sa stau de comentarii pe marginea a tot felul de teorii expuse de unii sau de altii. Dar....

as fi avut rabdare sa urmaresc tot acest filmulet dar doar daca nu ar fi continut erori. Prima se comite  cand spune ca teoria lui se aplica doar la solid body nu si la hollow body de parca nu toate chitarele electrice ar avea aceleasi tipuri de traductori , doze. In fine , dar a alta eroare (grava) o comite unde incearca sa explice ce este un "cycle". Omuletul are niste probleme atat cu trigonometria cat si cu fizica acustica . Daca un "cycle" incepe cu 90 de grade mai tarziu , inseamna ca  fapt s-a  produs o defazare . Un ciclu de unda nu poate incepe dintr-o stare de compresie sau de expansiune a moleculelor din mediul in care acesta se propaga . Am incercat sa fac o legatura asta intre aceste erori ca sa ajung la cea capitala unde . intr-un final apoteotic, spune el , ca producerea armonicelor(ce este definit corect ca timbru) numai are legatura cu elementele de mediu care tocmai le enumerase mai devreme si din care face parte , bineienteles, si corpul chitarei. Dar el prefera sa spuna ca producerea acestor armonice se face regulat (de parca calculam FFT-uri pt un ciclu sinusoidal constant in amplitudine ) astfel incat nu exista alti factori externi care le influenteaza . Asta este total fals pt ca intr-o asemenea situatie chiar ca toate chitarele electrice s-ar auzi la fel...ceea ce , iarasi, nu este adevarat .

De fapt el face o polologhie a frecventei , ceea ce este adevarat , ...nu depinde lemn. Dar frecvente produc toate instrumentele muzicale. Diferenta dintre ele este tocmai ce el denumeste ca fiind  un "complex wave" . De fapt el nu discuta tocmai despre ce face diferenta dintre ele ....attenuation,loss,harmonics,timbre.

 

Dar da-l incolo de video .  Eu te rugasem sa ne spui ce nu ti-a placut la acel Gibson Custom Shop si cum te-ai fi asteptat sa fie .

 

P.S. Am completat la cele spuse de Karpi si am adus in discutie manopera. Manopera inseamna foarte mult timp consumat cu o munca efectuata manual . O chitara Custom Shop nu se produce intr-o zi de munca cum nici un amplificator hand wired nu se face in 30 de minute . Acest timp  costa . Iar asta este valabil pt orice tip de produs .

Edited by ggg
  • Like 1
Posted (edited)
  On 17/02/2015 at 19:10, ggg said:

Manopera inseamna foarte mult timp consumat cu o munca efectuata manual [...]. Acest timp  costa . Iar asta este valabil pt orice tip de produs .

Da, revoluția industrială a fost o idee foarte șmecheră. Întrebarea e de ce ai opta pentru astfel de produs, când o mașină îl face mai precis, consistent, repede și ieftin.

 

Întreaga situație e o consecință a nevoii omului de a se simți special. De fapt fără această nevoie probabil n-ar exista chitariști oricum.

Edited by FiveseveN
  • Like 2
Posted (edited)

Iar vrei sa discutam despre "de ce " tie iti place rosu si mie albastru ? :D

Gibson face si chitare pe masini automate care sunt indiscutabil mai ieftine decat Custom Shop-urile.

Nevoia de a folosi astfel de chitare tine strict de evolutia fiecaruia de a stapani intrumentul . Un chitarist incepator isi va lua un Custom Shop probabil , din simplu motiv ca asa a vazut la TV. Dar ii va fi imposibil sa o puna in valoare pt ca nu stie sa cante suficient de bine , nu stapaneste tehnica instrumentului.  Asa cum sunt absolut convins ca Roben Ford niciodata nu va canta pe Squier .

Sunt produse pe piata pt toate gusturile si toate nevoile. Nu-i bai . Pt asta a fost buna revolutia industriala . A facut ca sa existe produse pt buzunarul si nevoile fiecaruia .

Edited by ggg
  • Like 2
Posted (edited)

Aici depinde despre fiecare unde-si stabileste limitele. D'aia poate fi "rosu" sau "albastru".

Pt cineva care va canta doar cu distors high gain, probabil ca singura lui grija va fi dozele. Dar pt cineva care mai canta si clean sau dirty s-ar putea sa aiba ceva mai multe pretentii .

 

Sunt multe operatii pe care o masina nu le poate face . Una dintre ele este lacuirea . Ma refer la lacuirea care se face si acum manual . Ca nu discutam despre lacuit si vopsit automobile ,cu suprafete regulate,plane...etc

Edited by ggg
  • Like 2
Posted (edited)

Ce e aia "limitele"? Limitele percepției? Dacă ești limitat cum naiba le "stabilești" tu? Ce pot stabili dacă vreau să văd în ultraviolet?

Tu încerci să ne convingi că e o chestiune de gust dacă preferi înghețată de vanilie sau ciocolată. Dar dacă ai avea gustul mai educat, ai prefera-o pe cea de ciocolată.

 

Cât despre lăcuire, dacă se face manual atât în cazul chitarelor de 100 EUR cât și a celor de 3000 EUR e besides my point. Sau voiai să spui că o lăcuire "de calitate" costă (și merită) 2900 EUR?

Edited by FiveseveN
  • Like 3
Posted (edited)

Ma impingi la speculatii :D

Dar eu ma rezum la a spune , daca un tip se multumeste sa cante doar cvinte,cvarte sau altul doreste sa exploreze si celelalte intervale.

Nu stiu daca ma fac prea bine inteles . Dar cam despre asta este vorba in tagma asta . Sau acesta este punctul meu de vedere , ca sa fiu si mai clar.

 

P.S. Nu  stiu foarte multe detalii despre finisarea chitarelor dar din ce cunosc , la Gibson Custom Shop lacuirea este in mai multe faze, diferite straturi pe anumite parti ale corpului, straturi de grosimi variabile, smirgheluite cu grija. Nah , ca in orice operatie care sa face manual . Acum sper sa nu-mi pui intrebari pe care ar trebuie sa le adresezi lutierilor de la Gibson .

Edited by ggg
  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.