viobio Posted June 18, 2014 Posted June 18, 2014 (edited) Măsurători făcute de mine pe un catometru ELPO 507.Toate tuburile noi Măsurători dupa catalogul catometrului: Ia 250V, I 1,5mA,scala 2,5mA ,Un -2V Tuburi 12ax7/ECC83 Sovtek LPS 2,3mA cel mai mare gain, o recomand pt ampuri high gain TUNGSRAM 1,8 mA Tesla 1,6mA RFT 1,3mA ,cel mai mic gain,buna pt ampuri clean. Electroharmonix 1,9mA Ruby(China) 1,9mA Am măsurat și un 6H2P Măsurători: Ia 230V, I 2,3mA, Un -1,5V Măsurată 3,6mA, pe scala de 10mA,gain cu carul!! Dupa mine nu prea contează ce tuburi sunt in amp se pot face combinații ,așa ampul o sa sune pe gustul fiecăruia. Edited June 18, 2014 by viobio 1
FiveseveN Posted June 18, 2014 Posted June 18, 2014 Am găsit și eu o comparație interesantă: http://bmamps.com/Tech_tct.html 2
ggg Posted June 18, 2014 Posted June 18, 2014 Chiar interesant. A muncit ceva ca sa documenteze aceste comparatii . Singura scapare a lui a fost ca pt a compara armonicele trebuie folosit si PSF-ul la care semnalul sinus este perfect simetric. Acest PSF ,pt 12AX7 , nu se regaseste la 1.4 mA cu aprox. 300 V. .Deci nu pt Ra=220K si Rk=2.2K .Si a mai facut si neutrodinarea pe V1a, ...cu care a pus capac. But overall , it's ok .
sorin65 Posted June 18, 2014 Posted June 18, 2014 @vio, ar fi sa pui doua valori, pt fiecare trioda in parte. tu ai masurat-o doar pe una, sau ai ales media? @57 era interesat testul si daca facea masuratorile pt 10 tuburi de aceeasi marca sunt sigur ca dispersia ar fi fost tot asa de mare. profi ar fi trebuit sa masoare mai multe tuburi de aceeasi marca, facea o medie gauss, si datele astea le folosea pt fiecare marca in parte.
viobio Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Am facut media,diferenta între triode e foarte mica.
sorin65 Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 strange. eu f rar am hasit doua triode intr-un tub aproximativ egale. si pe saiturile de canzari, cele masirate a fi balanced, costa dublu ca una obisnuita.
Posho Posted June 26, 2014 Posted June 26, 2014 @lefmir, hai ca am reusit:) chiar daca e integistrat cu telefonul. plus un squier strat, ca sa nu se mai discute si chitara. Suna foarte bine, clean transparent. Iar cu distorsiunea aceea "cremoasa" a la Andy Latimer chiar vreau si eu unul. Cred ca voi fi clientul lui Viobio
Calimero Posted August 17, 2014 Posted August 17, 2014 (edited) https://www.youtube.com/watch?v=3mc51f92t-s O comparatie interesanta... Edited August 17, 2014 by Calimero
FiveseveN Posted August 17, 2014 Posted August 17, 2014 Orice comparație unde cântă un tip e nulă. The level of scientific ignorance is too damn high!
ggg Posted August 17, 2014 Posted August 17, 2014 (edited) Man! Chiar nu ma lasi sa te ignor . Proportional inseamna f(x)=ax[+b]. Daca apar puteri nu mai e nici o linie, cum ai observat ulterior. Asta este "tinicheua" care va atarna de cate ori vei invoca "stiinta" in explicatiile tale. Edited August 17, 2014 by ggg
karpi Posted August 17, 2014 Posted August 17, 2014 Orice amplif se proiecteaza luand in calcul toate componentele ce vor fi folosite . Deci. Dorim un amplif "clean" se va lua in seama caracteristicile elementelor active , se iau in calcul constantele de timp al circuitelor pasive in schema folosita aceste calcule sunt ptr, un set de componente , Daca se doreste fabricarea in serie se 'desensibilizeaza" schema ca sa accepte componente cu o anumita "eroare" ale caracteristicelor . Deci ...o componenta cu un "gain mai mare " va da peste cap proiectul initial , normal ar trebui sa inlocuiesti o componenta cu caracteristici riguros similare cu piesa ptr care a fost proiectat ampliful , Dar la un amplif de chitara ptr chitaristi nu prea conteaza si cum se vede fiecare formeaza tonul cum poate si cum vrea . Asa ceva a fost de ex. cu Marshall cand au schimbat tuburile pe EL34 care aveau nevoie de semnal mai mic decat tuburile americane ale proiectului initial, in acest fel fara a reproiecta "gain"-ul preamplifului a rezultat faimosul sound rezultat al nivelului "prea mare " ce ataca finalii deci o iesire din "clean".. ( Vestitul "Westsound" a aparut cand Leslie West de nevoie a cantat pe amplif de "voce" ce avea preamplif de microfon dupa care avea probabil si un "master volume" ...adica a aparut folosirea si ptr. chitara a sculelor cu "gain" si "master volume" astfel puteai sa iesi din regimul de "clean" ) Cine a cantat pe amplifuri cu tuburi din anii '60 ( in stare perfecta ) a experimentat acel ton foarte "tight" sec ..mai rau decat "direct in placa de sunet" cu chitara pe o intrare de impedanta mica Line/In..sunau groaznic de clean ! , pe atunci nou aparute amplifuri pe tranzistoare .duse in overdrive ..sunau mai bine la chitara datorita calitatilor mai slabe .= distorsiuni , limitare , compresie ... Sculele pe tuburi cu incetul se vor duce, in primul rand din cauza preturilor de fabricatie ale pieselor de tensiune mare ..condensatoare electrolitice de 50uF-100uF/ 500V sau mai mult ce daca nu se mai fabrica si ptr alte instalatii vor ajunge la preturi prea mari .... Transformatoare retea si audio = Fier si Cupru "mult" cu multe kilograme scump ! din partea utilizatorului din cauza transportuluii.. .de ce sa cari un amplif de 100Kg ptr 100% "ton" can poti cara unul de 10Kg cu 99% ton ?( daca chiar exista la ora actuala acea diferenta ...OK inca sunt scumpe amplifurile solid state ce au tonul 99% dar cu aceasta dezvoltare exponentiala a tehnologiei preturile tot scad ). 1
FiveseveN Posted August 17, 2014 Posted August 17, 2014 Man! Chiar nu ma lasi sa te ignor . Chiar te rog, simte-te liber.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now