andreyush01 Posted October 2, 2013 Posted October 2, 2013 Salutare as vrea sa imi cumpar un microfon pentru a ma inregistra. Ma incadrez in bugetul de 150-200 RON . Nu ma pricep la asa ceva deci astept oferte si sfaturi . Daca nu am mentionat vreun detaliu va rog nu ezitati sa spuneti. Multumesc.
Razvan S. Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 iti place soundul asta preluat la repezeala si cu volum mic? daca da, atunci cauta un sm57 second
TheZKD Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 Si eu iti recomand un sm57 . Este un microfon ieftin care este folosit si in cele mai tari studiouri , e un fel de must have .
ramurel Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 (edited) Vreau şi io sm57 la 150-200 de lei ! Numa să nu fie un 舒爾 SM57 ... "Şi şi ni ! Ni hao !" Late edit : Ai încercat să te înregistrezi de la ieşirea de "record out" a amplifului tău ? [ presupun ca pe ăla vrei să-l înregistrezi ] Ce placă audio ai ? Ai incorporată, ai externă, cu intrări XLR, cu phantom ? . Edited October 3, 2013 by ramurel 1
TheZKD Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 Eu sunt de parere ca merita sa mai strangi bani si sa astepti mai mult sa cumperi ceva ok decat sa cumperi ceva care oricum se strica/nu e calitativ si tot acolo esti ca ai nevoie de ceva mai bun ... doar ca ai irosit timp si bani . Dar tot nu am aflat pentru ce ai nevoie de microfon , daca ai alte echipamente etc. 1
ramurel Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 (edited) Dar tot nu am aflat pentru ce ai nevoie de microfon , daca ai alte echipamente etc. Scrie-n titlu ! Dar, aşa se-ntâmplă mai mereu... Întrebările sunt mereu vagi, în schimb se nasc discuţii interminabile între ceilalţi... Sperăm să nu se întâmple. Cert e că dacă n-are preamp sau placă externă audio nici vorbă să se încadreze în 150-200 de lei cu captarea cu microfon a amplificatorului lui... Dacă insistă în 150-200 eu aş zice un Samson Q6 şi o interfaţă de-aia ieftină Behringer [ MIC100 ] second... . Edited October 3, 2013 by ramurel 1
andreyush01 Posted October 3, 2013 Author Posted October 3, 2013 Vreau şi io sm57 la 150-200 de lei ! Numa să nu fie un 舒爾 SM57 ... "Şi şi ni ! Ni hao !" Late edit : Ai încercat să te înregistrezi de la ieşirea de "record out" a amplifului tău ? [ presupun ca pe ăla vrei să-l înregistrezi ] Ce placă audio ai ? Ai incorporată, ai externă, cu intrări XLR, cu phantom ? . Am incercat sa inregistrez cu record out de la amp si am un uber lag... Placa de sunet am http://www.emag.ro/placa-de-sunet-asus-xonar-ds-7-1-channel-pci-bulk-xonar-ds-bulk/pd/EPXZ7BBBM/ ...vai de ea..am cumparat-o ca placa de baza are placa de sunet integrata foarte praf..deci nu ma bag.
ramurel Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 (edited) Am incercat sa inregistrez cu record out de la amp si am un uber lag... Placa de sunet am http://www.emag.ro/p...k/pd/EPXZ7BBBM/ ...vai de ea..am cumparat-o ca placa de baza are placa de sunet integrata foarte praf..deci nu ma bag. "uber lag" , "foarte praf" ?... Bullshit, man ! [ ] Semnalul din "Record out"-ul Peavey-ului tău e numai bun de intrat în placa aia de bază. Mai mult de un adaptor jack 6.3/3.5, un click pe ASIO şi oleacă de tutun [ pentru răbdare ] n-ai nevoie . LE : Dacă ai "uber lag" cu semnalul din amp vei avea "uber lag" şi cu mic + interfaţă [ dacă zici că e ceva defect acolo ] ... . Edited October 3, 2013 by ramurel
andreyush01 Posted October 3, 2013 Author Posted October 3, 2013 (edited) "uber lag" , "foarte praf" ?... Bullshit, man ! [ ] Semnalul din "Record out"-ul Peavey-ului tău e numai bun de intrat în placa aia de bază. Mai mult de un adaptor jack 6.3/3.5, un click pe ASIO şi oleacă de tutun [ pentru răbdare ] n-ai nevoie . LE : Dacă ai "uber lag" cu semnalul din amp vei avea "uber lag" şi cu mic + interfaţă [ dacă zici că e ceva defect acolo ] ... . Atunci inseamna ca sunt "uber praf" la treaba cu recordu'...trebuie sa ma mai documentez... Pe de alta parte atunci cand inregistrez cu ampul nu se mai aude ce cant in difuzor si asta este foarte deranjant... Multam pentru raspunsuri si sfaturi . Edited October 3, 2013 by andreyush01
FiveseveN Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 Pe de alta parte atunci cand inregistrez cu ampul nu se mai aude ce cant in difuzor si asta este foarte deranjant... Asta e o greșeală pe care o fac aproape toți producătorii. Altfel ai putea monitoriza direct cu el și ar deveni complet irelevant latency-ul. Se poate remedia simplu dar implică modificarea amplificatorului și inevitabil pierderea garanției.
ramurel Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 Atunci inseamna ca sunt "uber praf" la treaba cu recordu'...trebuie sa ma mai documentez... Stai aşa, unde pleci ?! Stai aşa, c-o rămas să cheltuim ăia 150-200 de lei, un' te duci ? Du-te ia nişte bere din ăia şi hai să discutăm, să vedem acuma pă ce-i cheltuim ... Ok, da' tu ai deschis prin iarnă un topic cu interfaţă audio. Ţine-te de ăla şi ia-ţi interfaţă ! Baftă ! .
Shreder_DT Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 Un riff scurt tras cu Samson Q1 bagat in USB la PC. http://mcmusic.ro/in...fon-esaq1u.html Riff.mp3 1
andreyush01 Posted October 3, 2013 Author Posted October 3, 2013 Stai aşa, unde pleci ?! Stai aşa, c-o rămas să cheltuim ăia 150-200 de lei, un' te duci ? Du-te ia nişte bere din ăia şi hai să discutăm, să vedem acuma pă ce-i cheltuim ... Ok, da' tu ai deschis prin iarnă un topic cu interfaţă audio. Ţine-te de ăla şi ia-ţi interfaţă ! Baftă ! . La interfata audio pot sa mai bag cativa banuti...pana 250-300 ron daca este nevoie...
andreyush01 Posted October 3, 2013 Author Posted October 3, 2013 Asta e o greșeală pe care o fac aproape toți producătorii. Altfel ai putea monitoriza direct cu el și ar deveni complet irelevant latency-ul. Se poate remedia simplu dar implică modificarea amplificatorului și inevitabil pierderea garanției. Da ..nu vreau sa pierd garantia . Din aceasta cauza as prefera microfon.... Samson Q1 chiar nu suna rau :/ ...
'mnezău Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 Am incercat sa inregistrez cu record out de la amp si am un uber lag... Placa de sunet am http://www.emag.ro/p...k/pd/EPXZ7BBBM/ ...vai de ea..am cumparat-o ca placa de baza are placa de sunet integrata foarte praf..deci nu ma bag. Păi tu ce vrei de la placa de sunet? Drăcia asta face pipi pe majoritatea "interfeţelor". Problema cu latenţa este, mai mult ca sigur, din cauza configurării.
andreyush01 Posted October 3, 2013 Author Posted October 3, 2013 Păi tu ce vrei de la placa de sunet? Drăcia asta face pipi pe majoritatea "interfeţelor". Problema cu latenţa este, mai mult ca sigur, din cauza configurării. Ok..am inteles ca am interfata audio buna . Dar totusi este foarte deranjant ca nu aud ce cant / inregistrez.
ramurel Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 (edited) Ok..am inteles ca am interfata audio buna . Dar totusi este foarte deranjant ca nu aud ce cant / inregistrez. Bine, dar interesul tău, în timpul înregistrării, este să auzi în timp real ce se înregistrează. Deci, varianta ar fi să ieși cu semnalul după laptop [ sau ce ai ] spre căști sau monitoare. [ alți bani altă distracție, nu ? ] Sigur, poți să faci și teste/rehearsals/soundchecks înainte, verifici cum iese, după care apeși pe butonul roșu și speri că totul va fi ok la final ! Oricum, ce aude urechea ta din combo nu va fi neapărat la fel cu ce o să ai pe bandă. Deci, dacă tot insiști și ai ajuns la 300 de lei, mai "strânge-te" și ia-ți interfață+microfon. Va fi distractiv să începi serii de n-spe mii de teste cu n-șpe mii de poziții ale microfonului... Lotta fun ! PS : În orice variantă, pune-te la punct cu setările din placa audio ! . Edited October 3, 2013 by ramurel
'mnezău Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 Ok..am inteles ca am interfata audio buna . Dar totusi este foarte deranjant ca nu aud ce cant / inregistrez. Varianta cea mai simplă, din punctul meu de vedere, e să elimini amplificatorul. Văd că ai o pedală, Ibanez Jemini. Ai putea încerca s-o foloseşti ca preamp sau poţi folosi tonul ei. Acum o să-mi spui "am încercat şi sună de rahat". Pune-i un simulator de cabinet după şi sunt mari şanse să sune mult mai bine. Pe viitor, de ăia 200 de lei, îţi iei un procesor, dacă nu te descurci cu software-uri. În orice caz, în varianta asta, e imposibil să obţii rezultate mai proaste decât cu mama microfoanelor în faţa lui Peavey Vypyr în dormitorul în care cânţi tu. Te joci cu setările plăcii de sunet până ai latenţă cât mai mică. Redu sample rate, mai mişcă-le, interesează-te despre fiecare opţiune, caută pe gugle. Varianta asta este mult mai facilă, având în vedere că este destul de greu să obţii calitate cât de cât bună cu un amplificator destul de mic, într-un spaţiu care nu este destinat înregistrărilor audio. Pe urmă, problema ta va mai fi la monitorizare. La monitorizarea în timp ce cânţi nu-i problemă, aia nu prea contează, mixul final contează, pe ăla pe ce-l asculţi. Multe căşti şi boxe pentru PC te fentează la treaba asta. Îţi colorează sunetul, ţie îţi sună beton, îi dai unuia uber-înregistrarea ta, îţi spune că i se pare că sună chitara prost. În orice caz, pentru început, îţi faci treaba pe orice.
andreyush01 Posted October 3, 2013 Author Posted October 3, 2013 (edited) Varianta cea mai simplă, din punctul meu de vedere, e să elimini amplificatorul. Văd că ai o pedală, Ibanez Jemini. Ai putea încerca s-o foloseşti ca preamp sau poţi folosi tonul ei. Acum o să-mi spui "am încercat şi sună de rahat". Pune-i un simulator de cabinet după şi sunt mari şanse să sune mult mai bine. Pe viitor, de ăia 200 de lei, îţi iei un procesor, dacă nu te descurci cu software-uri. În orice caz, în varianta asta, e imposibil să obţii rezultate mai proaste decât cu mama microfoanelor în faţa lui Peavey Vypyr în dormitorul în care cânţi tu. Te joci cu setările plăcii de sunet până ai latenţă cât mai mică. Redu sample rate, mai mişcă-le, interesează-te despre fiecare opţiune, caută pe gugle. Varianta asta este mult mai facilă, având în vedere că este destul de greu să obţii calitate cât de cât bună cu un amplificator destul de mic, într-un spaţiu care nu este destinat înregistrărilor audio. Pe urmă, problema ta va mai fi la monitorizare. La monitorizarea în timp ce cânţi nu-i problemă, aia nu prea contează, mixul final contează, pe ăla pe ce-l asculţi. Multe căşti şi boxe pentru PC te fentează la treaba asta. Îţi colorează sunetul, ţie îţi sună beton, îi dai unuia uber-înregistrarea ta, îţi spune că i se pare că sună chitara prost. În orice caz, pentru început, îţi faci treaba pe orice. 1. Nu mai am Ibanez Jemini . Am uitat sa il elimin din lista. 2. Deja sunt bagat in ceata...m-am grabit cu microfonul..o sa ma mai documentez in detaliu. 3. Si am gresit...Am ASUS Xonar DG-SI Edited October 3, 2013 by andreyush01
marcianpetrescu Posted October 7, 2013 Posted October 7, 2013 pentru chitara acustica iti recomand un microfon CONDENSER cu membrana mare... este posibil sa gasesti unul la un pret decent... am vazut unele de la Samson care nu sunau deloc rau... eventual chiar unele de la AKG sau SENNHEISER se mai pot gasi la preturi decente, second hand, pe anumite site-uri... pentru a capta amplificatorul de chitara, mai precis sunetul din fata difuzorului, ESTE NECESAR IN GENERAL UN MICROFON DINAMIC(NU condenser), iar unul dintre standardele mondiale este SHURE SM 57... ceva sanse sunt sa-l gasesti second hand la pretul de 150-200 lei(dar trebuie sa ai rabdare !!!) dar trebuie sa-l testezi bine inainte, sa nu ai surprize cu el... REGULA ESTE VALABILA IN CAZUL ORICARUI MICROFON, indiferent ca este NOU sau SECOND HAND !!!! IDEAL(!!!) este sa imprumuti niste microfoane de la diverse persoane pe care le cunosti si au asa ceva si sa le testezi... poti sa ai uneori surprize placute si sa descoperi microfoane de la unele firme mai putin cunoscute si care sa sune aproape la fel de bine ca unele de la firme celebre.... eventual mergi cu o chitara , placa de sunet si cu un laptop(daca ai asa ceva) si testeaza microfoane direct in diverse magazine sau la diverse persoane... daca nu ai pretentii pentru scule super profesionale, atunci eu iti recomand sa testezi cat mai multe modele. REGULA ESTE CA NU EXISTA UNEORI NICI O REGULA !!! poti sa gasesti o reteta buna de captare a sunetului care sa-ti placa tie si care sa fie urmare a unei solutii tehnice total inedite, care sa nu respecte nici unul dintre standardele recomandate de industria de profil... tine foarte mult si de gustul personal... EXPERIMENTEAZA CAT MAI MULT SI ASCULTA CU ATENTIE !!!
karpi Posted October 7, 2013 Posted October 7, 2013 (edited) Alege de aici , ai si sample-uri si explicatii . Nu te lua dupa "amintirile cititorilor " ( in cel mai bun caz cititor deiarece unii repeta in versiune proprie ce au auzit pe la o bere sau cafea ) citeste tu asculta sample-urile si tragi concluzii in legatura cu prooblema . Trebuie sa inveti si sa privesti critic articolele de pe net deoarece unele sunt " partinitoare ". http://www.soundonso...mprecording.htm @marcianpetrescu vorbeste din multi ani de experienta ! Amintesc ca Microfon condenser cu diafragma mare sau mica cu preamplif pe tub se preteaza la captarea a cam orice sursa sunet ce are dinamica mare .....un amplif adevarat clean Fender cu un Strat cam intra la dinamica "enorma" ..nu-i chiar cinel dar twang-ul este cam greu de redat si captat fara comprimare . Colororea introdusa de microfanele dinamice plus comportamentul membranei face numai rau la un sound clean ... dar se folossc de toate ..si mai ales nu prea divulga "baietii" cum si cu ce au tras .. De fapt se utilizeaza macar doua microfoane condenser ce daca sunt bine pozitionate rezulta colorarea dorita si dinamica excelenta ..... Pentru acasa.. la chitara cu distors faca fata excelent si capsulele tip electret cu diafragma mica , dar si ptr o chitara acustica sunt OK . Apoi cand cresti mare mixerist cumperi doua condenser ca lumea si folosesti experienta dobandita cu electreturile . Edited October 7, 2013 by karpi 1
marcianpetrescu Posted October 8, 2013 Posted October 8, 2013 @Karpi - ai dreptate ! eu am vorbit strict din experientele proprii !!! mai ales din cele pe care le-am avut cand am tras noul album al trupei mele. am stat alaturi de Rares Totu si am urmarit pas cu pas cand a tras toate partile de chitara ! de aia stiu ce combinatii a folosit el... @ Karpi - ai dreptate cand spui ca afirmatiile mele sunt bazate strist pe experientele proprii ! eu vorbeam din ce am vazut si am auzit ca a facut Rares Totu in procesul de inregistrare a chitarelor pentru albumul formatiei mele - TRENUL DE NOAPTE... a folosit o multime de combinatii de microfoane, distante diferite pentru plasarea lor si combinatii diferite de amplifuri si boxe... m-am uitat pe link-ul pus de tine... cine stie bine limba engleza si are cat de cat habar de termenii tehnici mentionati acolo... are ce "fura" din articolul ala !
marcianpetrescu Posted October 9, 2013 Posted October 9, 2013 ATENTIE !!! pentru cei posibil interesati de subiect ! la sectiunea ALTE INSTRUMENTE, aici pe forum, la topicul MUZICUTZA, am postat un material destul de detaliat despre cum se amplifica sunetul unei muzicute... aruncati un ochi acolo. astept reactiile si comentariile voastre. merci
andreyush01 Posted October 10, 2013 Author Posted October 10, 2013 Va multumesc pentru raspunsuri si sfaturi!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now