www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

http://www.premierguitar.com/articles/The_Legend_of_Slashs_Appetite_for_Destruction_Les_Paul

 

cine are rabdare poate cauta si celelalte referinte ...in legatura cu imbarligarea de logouri si firme .."originale"

 

 

e o treaba sa dea cineva 5000-50000 $ ptr o chitara "" öriginala "" dupa care sa se vada ca nu a primit cea ce a platit .

Este alegerea fiecaruia ce vrea de fapt un LOGO la moda sau un instrument de calitate ...sau amandoua ...

DUPA CUM SE VEDE ESTE UN FEL DE LOZ IN PLIC .

 

Oricum cu logo sau fara un instrument de calitate facut la comanda la un lutier vestit costa o avere .

Edited by karpi
Posted

Pfff, n-am rezistat la mai mult de 1 minut la videoul de la #674 ! Câtă energie negativă, destructivă ... :)

 

Acuma, serios, sunt lucruri care fac societatea să meargă înainte ! Sunt vise și idealuri care relaxează și în același timp împinge de la spate mintea creatoare, cum ar fi : Poliția te apără și veghează, Dumnezeu ne iubește pe toți, Gibson, Marshall și etc reprezintă idealul ... ș.a...

 

Cu ce drept năruim noi și ultimele bastioane ale speranței ?

 

 

 

:)

 

Nu, pe bune, tipul e enervant ! Chiar dacă, probabil, urmărește un mesaj deloc rău, după mine... Dar n-am avut eu răbdare să-l ascult până la capăt !

Posted

Apropo de pedale, am găsit într-una din zilele trecute shootoutul ăsta și mi s-a părut interesantă aducerea laolaltă a mai multor pedale de overdrive la un loc. N-am mai văzut pe youtube altul mai ... complex dpdv al numărului mare de pedale comparate, până acum.

 

Și shootoutul este destul de bine realizat, după părerea mea. Nu e exhaustiv, dar formează, cât de cât, o idee despre ce apare acolo... Mișto !

 

 

 

.

  • Like 1
Posted (edited)

bade, la ce iti foloseste? ele se aud asa pe telecasterul tipului si pe ampul lui - two rock classic. n am mai avut rabdare sa ascult si ce cabinet are.

daca ti place una dintre pedale si o cumpari, iti va suna cu totul diferit acasa pe chitara si sculele tale.

oricum, nu se testeaza asa o pedala de overdrive, dar clipul e destul de ok pt marea masa a chitaristilor, potentiali cumparatori.

Edited by sorin65
  • Like 2
Posted (edited)

Da da, zice și el, încă de la începutul videoului asta.

Sunt sigur că un review pt fiecare pedală în parte ar fi altfel decât acest shootout comparativ, de aia am și zis că nu-mi pare exhaustiv shootoutul, însă ca utilizator înrăit de efect de overdrive îmi place shootoutul, în mare. De shootout zic... :D

 

Cred c-aș fi ca un copil într-un magazin cu jucării cu toate alea la îndemână ! Aș face trenulețe, le-aș împărți apoi în cops vs bandits, aș face parcări cu ele, crashes... All stuffs ... :)

 

.

Edited by ramurel
  • Like 2
Posted

Da da, zice și el, încă de la începutul videoului asta.

.

da, din punctul asta de vedere tipul din clip a stiut ce face. dar pt ampul pe care il are, aproape orice drive din test nu face decat sa sune mai prost decat ampul in sine, care are un etaj od pur si simplu demential. in clip pana si klonul l-a folosit inadecvat, cu gainul la 12 si potentiometrul de ton ( treble) total aiurea, la pra 1, doar ca sa fie in linie cu celalte pedale - e adevarat, ampul era setat destul de clean.

eu imi aleg ( testez) pedalele OD foarte simplu:

- cu gainul la minim caut o setare pt ton si volum, astfel incat tonul sa fie absolut identic atat pe efect cat si pe bypass. daca pedala nu stie asta, nu ma mai intereseaza sa vad mai dearte ce poate. ca sa vezi asta "toci" La-ul mutted si apesi switchul alternativ si reglezi fin tonul si volumul pana nu vezi nicio diferenta. apoi faci acelasi lucru pt diferite pozitii, de la note grave la cele mai inalte, si observi daca se pastreaza atacul, caderea etc, daca exista o diferenta, pedala e un gunoi, adevarat, mai mic decat in cazul in care nici nu pica pe ton.

abia apoi poti sa te joci din gain/ ton/ volum sa vezi daca se "pupa" cu dozele chitarei si amp.

acelasi test il fac si la boostere sau pedale de modulatie ( delay, reverb, etc) care au pot de blend, astfel incat cu blendul catre semnalul original, semnalul sa fie absolut identic atat pe efect cat si pe bypass. daca trec de pasul asta, abia apoi vad si efectul celorlalte reglaje.

Posted

da, din punctul asta de vedere tipul din clip a stiut ce face. dar pt ampul pe care il are, aproape orice drive din test nu face decat sa sune mai prost decat ampul in sine, care are un etaj od pur si simplu demential. in clip pana si klonul l-a folosit inadecvat, cu gainul la 12 si potentiometrul de ton ( treble) total aiurea, la pra 1, doar ca sa fie in linie cu celalte pedale - e adevarat, ampul era setat destul de clean.

eu imi aleg ( testez) pedalele OD foarte simplu:

- cu gainul la minim caut o setare pt ton si volum, astfel incat tonul sa fie absolut identic atat pe efect cat si pe bypass. daca pedala nu stie asta, nu ma mai intereseaza sa vad mai dearte ce poate. ca sa vezi asta "toci" La-ul mutted si apesi switchul alternativ si reglezi fin tonul si volumul pana nu vezi nicio diferenta. apoi faci acelasi lucru pt diferite pozitii, de la note grave la cele mai inalte, si observi daca se pastreaza atacul, caderea etc, daca exista o diferenta, pedala e un gunoi, adevarat, mai mic decat in cazul in care nici nu pica pe ton.

abia apoi poti sa te joci din gain/ ton/ volum sa vezi daca se "pupa" cu dozele chitarei si amp.

acelasi test il fac si la boostere sau pedale de modulatie ( delay, reverb, etc) care au pot de blend, astfel incat cu blendul catre semnalul original, semnalul sa fie absolut identic atat pe efect cat si pe bypass. daca trec de pasul asta, abia apoi vad si efectul celorlalte reglaje.

 

- simplu, clar, util, corect!

Posted

daca exista o diferenta, pedala e un gunoi

Înseamnă că TS-ul se înscrie în această descriere tranșantă, și toate efectele bazate pe el (cam jumate din cele prezentate în clipul de mai sus). Nu mai zic de faptul că s-au comparat pedale cu intenții și funcționalități total diferite, e.g. Klon lângă DS-1 și Box of Rock. Nu toată lumea are aceleași nevoi și gusturi ca tine.

Posted (edited)

nu e vb de gusturi. o pedala od TREBUIE sa aiba o setare in care tonul sa fie absolut identic cu cel de bypass. asta e doar punctul de plecare, cum o folosesti dupa aceea tine doar de gustul fiecaruia sa foloseasca cum vrea gainul, tonul si volumul pedalei. dar daca in faza incipienta schimba tonul chitarei nu e ok.

foarte putine pedale od respecta acest deziderat- si aici e vb nu de scheme ci efectiv de pedala in sine. poti avea acelasi factory model, dar una sa sune, alta nu.

ps: va pomeneai de ts808. n o sa vezi niciodata pe scena un chitarist "recunoscut" pt tonul sau cu potul de gain la ts, dat dupa ora 9.

Edited by sorin65
Posted

nu e vb de gusturi. o pedala od TREBUIE sa aiba o setare in care tonul sa fie absolut identic cu cel de bypass. asta e doar punctul de plecare, cum o folosesti dupa aceea tine doar de gustul fiecaruia sa foloseasca cum vrea gainul, tonul si volumul pedalei. dar daca in faza incipienta schimba tonul chitarei nu e ok.

foarte putine pedale od respecta acest deziderat- si aici e vb nu de scheme ci efectiv de pedala in sine. poti avea acelasi factory model, dar una sa sune, alta nu.

ps: va pomeneai de ts808. n o sa vezi niciodata pe scena un chitarist "recunoscut" pt tonul sau cu potul de gain la ts, dat dupa ora 9.

 

 

saywhat.jpg

Posted (edited)

nu e vb de gusturi. o pedala od TREBUIE sa aiba o setare in care tonul sa fie absolut identic cu cel de bypass.

Atunci pentru ce mai ai bypass?

 

daca in faza incipienta schimba tonul chitarei nu e ok.

Care e scopul unui efect dacă nu să schimbe tonul chitarei?!

 

n o sa vezi niciodata pe scena un chitarist "recunoscut" pt tonul sau cu potul de gain la ts, dat dupa ora 9

Păi chiar și la minim oferă 21 dB amplificare și filtrare semnificativă (-20 dB/dec încă de la 723 Hz). Faptul că mulți chitariști încă consideră o astfel de setare "transparentă" dovedește cât de "sensibile" le sunt urechile de aur cu adevărat.

PS: nici preaiubitul Klon nu oferă o setare cu adevărat neutră.

Edited by FiveseveN
Posted (edited)

Exact ! @FiveseveN

:"......Atunci pentru ce mai ai bypass?

Care e scopul unui efect dacă nu să schimbe tonul chitarei?!..."

Foarte logica si corecta obserrvatie ...!

 

Derutarea celor care nu se pricep se bazeaza pe o "pseudo-stiinta"

unui agronom pot sa-i indrug ce vreau eu si il conving despre oprice in legatura cu acustica si electronica ...el nu are ce sa faca decat sa ma creada sau nu ...dar cum eu insir "argumente "

ce suna foarte stiintific ..ia de bun ce-i povestesc ...nu ?

 

 

Chitara cu un cablu de "n" metri , cu capacitate de x pF/m , impedanta etc ..pe un amplif anume cu impedanta de intrare de 1MOhm si cu un anumit circuit cu constanta de timp Y o sa sune intr-un anumit fel ...sa zicem ca este etalonul de " true bypas ".

 

Daca intercalez un buffer imediat dupa doza inaimntea cablului de "n" m si etc ..voi avea complet alt ton ...practic mult mai fidel .....dar o fi acesta mai transparent .?

 

Daca acest buffer are si amplificare deja se schimba treaba caci pot duce in distors intrarea .. drept care vor aparea ceva armonice ...nu se simte distorsiunea pare ton perfect clean dar suna mult mai "transparent si mai bogat " datorita armonicilor !!

 

Deci cum spune si @FiveseveN bufferul poate si el sa fie un efect daca contribuie la formarea sunetului ...cu toate ca el doar adaprteaza si eventual amplifica foarte moderat ca sa asigure plaja dinamica mare .

 

mai toate efectele serioase au buffer pe intrare ca sa se adapteze semnalului ce le primeste ca sa satisfaca atat adaptarea de impedwnta cat si plaja de dinamica iar in plus reduce mult efectul nedorit introdus de cablu .

 

Indiferent de calitatea sunetului daca ne place soundul neadaptat si filtrat de cablu lung pe o intrare de 100KOhm al unei statii mai nepretentioase o sa-l folosim pe acesta ...este dupa gustul si preferintele fiecaruia .

Nu are rost sa ne luam dupa altii , nu inseamna ca nu incercam ..incercam si vedem daca ne convine si daca suna OK cu instalatia noastra.

 

Semnalul de la doza amplificat super HIFI cu un amplif cu dinamica mare ce nu ajunge sa distorsioneze ..nu prea suna "aerisit" ci suna foarte saracacios /gol ...

 

Deci de aici trag concluzia ca conceptul de "clean transparent/aerisit " nu este ceva "unitar" fiecare intelege aude altceva in consecinta nu avem un reper fix fat ade care sa ne raportam .

Asta-i ca si cu "evaluarea" frumusetii muierilor ..-.ma ce gagica vine ..la carre celalal;t zice -aia nu vezi ca nu are si ca are si ca e de nici un fel ...si nici nu vine ci pleaca ....

 

am tot vazut zgomot alb , zgomot roz , zgomot maro ...dar zgomot transparent nu am vazut sa "existe "

 

Aropos de transparenta ...

 

inregistrezi o chitara acustica ..separi defazat pe sidechain armonicele ( inaltele ) mai introduci si un reverb stereo doar pe sidechain cu o constantya de timp ceva mai mare decat reverbul de pe corpul semnalului ..sa vezi atunci aerisire / transparenta ...

OK nu are soundul linalte "sparky" ai corziu vechi inregistrare " infundata"...cu un anvelopefalower modulezi zgomot alb filtrat corespunzator ..se defazaeaza cu ceva efect "pseudostereo" se adauga reverb sau chorus ...rezultatul va fi un sound transparent spatial ...etc ...

Adica cea ce se aude pe cate o inregistrare de studio sau chiar din concert nu intotdeaunna sau mai niciodata nu are "transpasrenta naturala " ci se aeriseste "artiificial".

Si bineinteles sunt /exista scule /efecte ce produc asa numita transparenta ..aerisire.

 

ia sa aud cat de "transparent de aerisit " suna live /natural o chitara acustica la care se canta loa o distanta de 2-3m de mine .Teoretic ar trebui sa fie cel mai transparent sunet ..nu ne limiteaza nici ampliful nici cablul nici ce stiu eu ce scule de efect 3D stereo expander etc ...

Edited by karpi
  • Like 1
Posted (edited)

Atunci pentru ce mai ai bypass?

 

Care e scopul unui efect dacă nu să schimbe tonul chitarei?!

 

.

eu vorbeam de reglajul initial al pedalei, de la care pleci. dupa ce l ai stabilit,si ai gasit pozitia in care sunetul e cel mai apropiat de cel pe bypass, poti sa duci volumul, nivelul de distorsiune, cut al pedalei unde vrei, implicit sa schimbi tonul cum doresti

dar daca initial pedala iti schimba tonul din start, atunci de ce mai exista discutii despre lemn, doze etc?

pomenea karpi de cabluri... daca ai un cablu prost, care inchide sunetul dezici ca ai pus o patura pe chitara, ce faci? mergi cu el asa, ca ti place tonul asta? sau alegi un cablu bun care influenteaza cat mai putin sunetul?

Edited by sorin65
Posted

daca initial pedala iti schimba tonul din start, atunci de ce mai exista discutii despre lemn, doze etc?

Pentru că e proști, dar mulți!

În continuare ai o atitudine prescriptivă, refuzând să observi că alte persoane au alte valori estetice decât tine. Da, sunt câțiva care preferă cablul prost, cu capacitate mare; pentru unii e un "ingredient" chiar esențial. Desigur, dacă ar înțelege fenomenul poate ar folosi mai degrabă ceva gen VariTone, pentru mai multă flexibilitate.

Dacă tu consideri că un astfel de efect trebuie să ofere și o setare (cât se poate de) neutră, OK. Dar înțelege că nu toată lumea are aceleași obiective.

  • Like 1
Posted

Atunci pentru ce mai ai bypass?

 

Care e scopul unui efect dacă nu să schimbe tonul chitarei?!

 

Păi chiar și la minim oferă 21 dB amplificare și filtrare semnificativă (-20 dB/dec încă de la 723 Hz). Faptul că mulți chitariști încă consideră o astfel de setare "transparentă" dovedește cât de "sensibile" le sunt urechile de aur cu adevărat.

PS: nici preaiubitul Klon nu oferă o setare cu adevărat neutră.

- colegul @sorin65 a plecat de la premiza ca alege(testeaza) od-urile dupa un algoritm personal- impartasit si NU IMPUS

- eu nefiind de formatie tehnica(nici nu-i neaparat cazul la un chitarist); nu-mi pot permite sa enunt "cauzalitati" legate de structuri si scheme tehnice in schimb (on topic) , din lecturarea unor pareri, se desprinde un fapt care, cred eu, e bine de stiut.

Exista la ped.OD (TS) un asa zis "punct zero", la care facea referire@Sorin65.

- @57, chitaristii n-au urechi"de beton", cu gain-nul la zero sunetul "nu-i chiar curat", dar chitaristii AUD(nu-i cazul sa "deschizi"un nou topic) cat de "mult"sau "putin" transparent e, si apreciaza prin aceasta prizma pedala http://www.freethetone.com/en/products/effects/gigs-boson-overdrive-gb-1v.html/#HTS

- chitaristii "astia" mai apreciaza si faptul ca in urma achizitionarii uneia sau a mai multor chitari(costisitoare cat si pe gustul tonal propriu), o pedala ce nu murdareste in substanta soundul acelei/acelor achizitii, ci "IMBRACA" sound-ul generat de amp+guitar, e un OD ok .

- @57, fiind si tu artizan de obiecte banuiesc ca ai observat ca"la baza", pedalele OD au scheme si operationale destul de apropiate, diferentierea lor facandu-se nu "in directia" de drive neaparat(care-i relativ usor de obtinut) ci "in jos" adica inspre "curatenie". Ma poti contrazice- nu pot argumenta decat prin pedalele ce le detin(auzul primeaza si nu ma insalasmile.png.pagespeed.ce.6NyMHoRtUg.png ).

  • Like 2
Posted

Deci eu (și restul telespectatorilor) ce-ar trebui să înțeleg? Că deși sunt "dirt pedals", e bine ca overdrie-urile să fie "curate"? Și că această "curățenie" e complet subiectivă și subtilă, dar determină dacă un efect e sau nu "gunoi"?!

Dacă "curățenia" e scopul, de ce nu folosiți un compresor? Sau un booster? Sau un cablu?

Posted (edited)

pai fa si tu o proba acasa sau la studio... da ampul in bllana, adu-ln prag de overdrive, cureti din volumul chitarei sa ai control, apoi vezi cum folosesti pedala od - impingi puternic din volumul pedalei, cu gain la maxim sau cu gainul destul de jos?!

daca vrei sa canti astfel incat sa nu te auda vecinii, habar nu am ce sa ti spun - nu i domeniul meu de activitate :)

Edited by sorin65
Posted

pai fa si tu o proba acasa sau la studio... da ampul in bllana, adu-ln prag de overdrive, cureti din volumul chitarei sa ai control, apoi vezi cum folosesti pedala od - impingi puternic din volumul pedalei, cu gain la maxim sau cu gainul destul de jos?!

daca vrei sa canti astfel incat sa nu te auda vecinii, habar nu am ce sa ti spun - nu i domeniul meu de activitate :)

 

Sorry Sorin, cursurile se incep cu tinerea corecta a instrumentului: ptr. vizualizare facila, perceptie tactila "in cunostinta de cauza" , executie corecta, dar mai ales pragmatica a partiturii si toate acestea nu din dorinte persuastive, ci pur si simplu dintr-un spirit umanitar ascendent...

Posted (edited)

spuneam cum imi aleg eu pedalele in general.

 

A, în cazul ăsta nu TREBUIE ! Nu ?

Oricum, acu' m-ai făcut f curios cu treaba asta ! Când ajung acasă diseară o sa încerc să-mi pun şi eu efectele de drive pe amp şi să văd dacă le găsesc un punct de bypass perfect la ele... Numai de curiozitate, nu c-aş vedea vreo utilitate în asta...

 

Dar, ca să mai trag o concluzie personală, la shootoutul ăla, după părerea mea, pe cât de cool mi s-a părut, pe atât de... Adică, are o mare hibă, după mine şi anume, dacă urmăreşti cap-coadă nu cred că poţi să zici, pe baza setărilor făcute de el, "Da, pedala asta e ceea ce-mi trebuie !". Multe din ele sunt setate, ca sound, destul de asemănător, nu ţi s-a părut ?

 

 

.

Edited by ramurel
Posted

Ce ar trebui să demonstreze această "probă"? Și cu ce mă ajută pe mine, de exemplu, care n-am ce face cu amplificatoare "în prag de overdrive"? Interesele mele sunt de la high-gain în sus :lol:. În câte feluri pot să-ți spun același lucru? Ai ilustrat un mod de a folosi o pedală de OD. Off the top of my head por înșirui alte moduri, care n-au mare legătură cu "transparența" pedalei:

  • Ca sursă primară de distorsiune și filtrare într-un amplificator foarte "curat" sau chiar direct în cabsim (v. diversele efecte gen amp-in-a-box).
  • Pentru saturație suplimentară dar mai ales high-pass/mid boost în genurile de Metal modern (unde TS-ul e omniprezent și mereu activ).
  • Pentru distorsiune și sustain suplimentar pentru pasaje de lead (din nou, într-un canal deja puternic saturat).

Problema vine, as always, de la un limbaj ambiguu: termenul "efect de overdrive" vine dintr-o eră în care într-adevăr scopul unic al unui astfel de efect era să "împingă" un amplificator (pe lămpi) în saturație. Între timp și-a pierdut semnificația originală, odată cu apariția amplificatoarelor care au deja suficientă saturație și a altor genuri de muzică și abordări. Drept dovadă, în clipul de la care am pornit găsim sub eticheta "overdrive" unități precum DS-1, BoR, BB Preamp, GT-500 etc.

Și iată unde am ajuns din nou, când tot ce am vrut să spun e că un efect nu e "gunoi" doar pentru că nu se aliniază ideologiei și gusturilor tale.

Posted (edited)

ramurel, pai e.. Musai :))

acum pe bune.. gaseste "punctul" ala... apoi schimbi usor tonul daca vrei mai inchis sau deschis.. apoi bagi volum din pedala si vezi cum interactioneaza cu ampul, apoi umbli si la gain din aceleasi motive , iar umbli la ton daca trebuie sa tai din inalte...

 

la cum se auzeau efectele, toate erau pe acolo.. dar fii sigur ca singurul capabil sa discearna exact era cel care canta. oricum, la bucata cu acordul toate erau inecate. mie fulltoneul portocaliu mi s a parut mai interesant.

Edited by sorin65
  • Like 1
Posted

termenul "efect de overdrive" vine dintr-o eră în care într-adevăr scopul unic al unui astfel de efect era să "împingă" un amplificator (pe lămpi) în saturație..

 

A, da, privind lucrurile din unghiul ăsta, da, îi dau dreptate lui Sorin, aşa e, MUSAI atunci !

Posted

Ce ar trebui să demonstreze această "probă"? Și cu ce mă ajută pe mine, de exemplu, care n-am ce face cu amplificatoare "în prag de overdrive"? Interesele mele sunt de la high-gain în sus :lol:. În câte feluri pot să-ți spun același lucru? Ai ilustrat un mod de a folosi o pedală de OD. Off the top of my head por înșirui alte moduri, care n-au mare legătură cu "transparența" pedalei:

Problema vine, as always, de la un limbaj ambiguu: termenul "efect de overdrive" vine dintr-o eră în care într-adevăr scopul unic al unui astfel de efect era să "împingă" un amplificator (pe lămpi) în saturație. Între timp și-a pierdut semnificația originală, odată cu apariția amplificatoarelor care au deja suficientă saturație și a altor genuri de muzică și abordări. Drept dovadă, în clipul de la care am pornit găsim sub eticheta "overdrive" unități precum DS-1, BoR, BB Preamp, GT-500 etc.

 

E randul tau sa-ti impui gusturile...de high gain...foarte potrivita remarca cu debutul povestii OD

 

A, da, privind lucrurile din unghiul ăsta, da, îi dau dreptate lui Sorin, aşa e, MUSAI atunci !

-off topic: umor banatean de bun-gust

-on topic: incearca https://www.google.ro/url?q=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DK1zqSqq5ZJ0&sa=U&ei=3txoU-rRA-baygOauYDIDA&ved=0CCYQtwIwAQ&usg=AFQjCNH7GtLJWb3D_FDSajKniWxC7t3hLw ; NU TREBE DA-I MUSAI; eu zic ca merita sa-ncerci.

Posted (edited)

Ce ar trebui să demonstreze această "probă"? Și cu ce mă ajută pe mine, de exemplu, care n-am ce face cu amplificatoare "în prag de overdrive"? Interesele mele sunt de la high-gain în sus :lol:. În câte feluri pot să-ți spun același lucru? Ai ilustrat un mod de a folosi o pedală de OD. Off the top of my head por înșirui alte moduri, care n-au mare legătură cu "transparența" pedalei:

  • [*]Ca sursă primară de distorsiune și filtrare într-un amplificator foarte "curat" sau chiar direct în cabsim (v. diversele efecte gen amp-in-a-box).

[*]Pentru saturație suplimentară dar mai ales high-pass/mid boost în genurile de Metal modern (unde TS-ul e omniprezent și mereu activ).

[*]Pentru distorsiune și sustain suplimentar pentru pasaje de lead (din nou, într-un canal deja puternic saturat).

.

hai sa-ti desenez. exact in modufile acestea folosesc si eu pedala od. cu mentiunea ca nu as folosi o pedala, care data clean, imi denatureaza sunetul chitarei. chiar daca nu o voi folosi, poate, vreodata pe clean. Edited by sorin65
Posted

eu vorbeam de reglajul initial al pedalei, de la care pleci. dupa ce l ai stabilit,si ai gasit pozitia in care sunetul e cel mai apropiat de cel pe bypass, poti sa duci volumul, nivelul de distorsiune, cut al pedalei unde vrei, implicit sa schimbi tonul cum doresti

dar daca initial pedala iti schimba tonul din start, atunci de ce mai exista discutii despre lemn, doze etc?

pomenea karpi de cabluri... daca ai un cablu prost, care inchide sunetul dezici ca ai pus o patura pe chitara, ce faci? mergi cu el asa, ca ti place tonul asta? sau alegi un cablu bun care influenteaza cat mai putin sunetul?

 

deci spui ca nu pe pozitia de "direct / decuplat / true bypass .." ci cu efectul cuplat si reglat sa sune "clean" . cu amplificarea si tonul pe "zero" efectul va fi doar de "buffer" si eventual ceva corectii la capetele banzii audio deci soundul probabil va fi altul ..exact luand in seama adaptarea ..asa cablul nu va mai influenta atat de puternic ...dar sunt faze cand vrei sa se atenueze inaltele prea "sparky" adica vrei tonul " brown " ptr claritate /definitie mai buna la "shred" ..

adica ideal este sa ai toate posibilitatile la indemana

 

ptr solo cu singlecoil pe clean caut sa scap de "sparky" caci suna la octava ca tzantzarii deci este chiar OK un cablu lung cu capacitate pF/m relativ mare .si reduc de la 10 la 9 potmetrul de volum al chitarei ..asa se reduc inaltele ...dar ptr acompaniament -strumming poate suna bine sa aiba acele inalte ....dar asta depinde de genul muzical de atmosfera piesei etc ...

 

asa ca tonul direct ... este cam relativ si cam la fiecare chitarist altul ...si acela de la piesa la piesa opopate fi altul ...din aceasta cauza nu prea se poate. vorbi de "clean" unic ...

 

Daca urmariti alte forum-uri veti vedea ca se discuta de cum a realizat fiecare amator soundul unei inregistrari vestite ..de ex cum si ce instalatie folosestye ca sa sune ca si Van Halen ...si fiecare vine cu diferite scule si interconectari !..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.