www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Best Capo


Recommended Posts

Guest alexp2012
Posted

Cineva care utilizează intens capodastrul m-a sfătuit să aleg unul a cărui suprafaţă de apăsare a corzilor să nu fie plată, ci curbată, cât mai aproape de curbura fretboardului. Mi-a spus că, dacă suprafaţa este plată, în anumite poziţii şi la anumite strumming-uri mai energice, corzile superioare şi inferioare bâzâie din cauza apăsării superficiale, în timp ce cele din mijloc falsează din cauza apăsării prea puternice. Nu am verificat, de ce să mint, ce mi-a spus. Eu, personal, am un Dunlop "plat" identic cu cel de la nr. 5, la cât îl folosesc este absolut OK.

 

Este adevarat si perfect logic.

Posted (edited)

"Votez" si eu pentru primul capodastru, datorita posibilitatii de a regla tensiunea de strangere. Eu am unul de la Wittner (nu se numara printre cele alese de tine), caruia nu pot sa-i reglez tensiunea, si imi falseaza chitara destul de rau cu el, pentru ca apasa prea tare pe corzi.

Edited by mike KidLazy
Posted

Cel mai bun capo e "Capo di tutii capi".

Capodastru e bun doar in studio, unde ai tot timpul sa bibilesti acordaje sau pe scena, doar daca folosesti mai multe chitari si ai pe cineva in culise care sa-ti pregateasca chitara pentru piesa urmatoare...

Chiar si cel cu tensiunea arcului reglabila iti dezacordeaza chitara griful nefiind la fel de gros peste tot.

 

"Capo di tutii capi este" exercitiu.

Posted

Shubb mi se par cele mai ok din tot ce am probat.Vreo 4 ani am cantat numai pe chitara acustica si mi-au trecut prin mana de la creion cu elastic pana la capodastre scumpe.La inceput am luat Shubbul fiindca l-am vazut pe la toti "aia mari",dupa aia am constatat si eu ca e unul din cele mai stabile si versatile capodastre.

  • Like 1
Posted

Dunlop calitate/pret.

 

Trebuie sa-ti iei cu bara dreapta pentru chitara clasica cu nylon, sau curbat pentru acustica. Cele de clasica sunt negre, cele de acustica sunt argintii (aluminiu). Un capo de calitate, cu curbura adaptata si bine pozitionat nu dezacordeaza. Trebuie pus imediat linga tasta chiar putin peste aceasta. (ca si degetul 1 la barre).

  • Like 1
Guest alexp2012
Posted

Prima mea optiune a fost Shubb dat fiind faptul ca e recomandat cam de toata lumea (ca nu dezacordeaza, suna foarte bine, etc). Problema e ca pare cam incomod si greu de pus.

Kyser si Dunlop cica strang prea puternic si afecteaza sunetul.

Alte pareri? Multumesc tuturor celor care si-au postat parerile! :)

Posted

Si eu am tot un Dunlop cu arc, nereglabila tensiunea. Am dat pe el 90 lei acum vreun an de la mcmusic. De dezacordat corzile nu le dezacordeaza daca nu abuzez de el, adica cant o melodie, 2, in cheia respectiva, apoi il scot. De falsat nu falseaza daca il pozitionez cum trebuie, adica exact ca degetul aratator la BARRE, langa fret. Pentru cine sustine capodastrele reglabile, nu pot sa nu recunoasca ca astea cu arc gen cleste sunt de 10 ori mai confortabile. De exemplu cand canti undeva si ai nevoie de capo, in loc sa stai sa strangi tu surubul la capo, iei clestele ca pe unul de rufe, si il pui la chitara. Intre timp il poti agata de head-ul chitarii. Pentru aia care sustin pe aici vrand sa fie interesanti ca nu e nevoie de capodastru, am sa va dau eu un exemplu de situatie. Sa zicem ca ies cu prietenii la padure, unde e cu mult alcool samd. Daca vreau sa cant cu ei o melodie, sa zicem Hotel California. De ce as vrea eu dupa ce am si consumat mult alcool sa-mi rup degetele in barre-uri ca Bm si F#. Lumea a consumat alcool, deci nu va avea pretentia sa se auda chiar fix ca eagles. Dar daca l-as canta cu Am si E fara capo pe 2 imediat s-ar gasi 2 destepti sa zica nu e dom'le originalul. Atunci cu capo pe 2 s-a rezolvat problema, cant foarte lejer, fara batai de cap si suna si in aceeasi cheie cu a orginalului.

 

Chiar daca in conditii normale as putea sa cant cu acele acorduri barate, nu gasiti ca e mai lejer sa canti cu open chords folosind capo?

  • Like 1
Posted

Inca un avantaj la cel cleste fata de cel cu forta reglabila ar fi in cazul destul de rar in care ar trebui schimbat in timpul melodiei. Dar exista si cazul asta, pana si eu ca incepator am intalnit asemenea cazuri. De exemplu, unde de la un moment dat se urca totul cu 1 semiton sau ton.

Posted

Back Petrucianni, in caz ca nu ai citit titlul forumului este amplasat in sectiunea pentru incepatori. Sunt de acord ca ar trebui sa poti lua orice acord in orice conditii, dar nu poti sa nu recunosti si tu ca iti e mai usor pentru degete/mana sa te ajuti de capodastru in conditiile speificate de mine, adica la padure/munte cu prietenii cantand pe acustica si nu pe electica unde barre-urile se iau aproape singure, dupa ce ai cantat o ora sau 2, sau daca nu e chitara ta, ci e a unuia din grup de exemplu una cu action de 1-1,5cm la tasta 12. Sa te vad eu pe tine expert pe o chitara de aia cum iei tu orice barre de multe ori intr-un timp scurt. Eu nu am spus ca e obligatoriu sa ai capodastru sau ca ar trebui sa stii numai 3 acorduri si sa canti in orice gama cu ele folosind capo, era doar o chestie de oportunitate de a-l folosi. A, si eu am invatat sa iau acordurile BARRE pe o chitara cu action de 0,7mm la tasta 3 si 1,5 cm la tasta 12. Asa ca sa nu ne aberam noi acuma cu lectiile despre cine si cum stie acorduri sau altceva. Intr-adevar eu sunt beginner rau la chitara, dar asta nu inseamna ca nu am capul meu sa judec cu el si sa ma contrazic daca e cazul chiar si cu experti ca tine. Daca tot crezi ca ma aberez, ia o asemenea chitara si canta la ea 10 melodii care folosesc excusiv acorduri barre si dupa aia mai vorbim. Nu zic ca nu o sa le poti canta, doar ca o sa te doara mainile ingrozitor pe cand daca ai pune un capo si ai canta acorduri open ar fi mult mult mai lejer. Acuma am si eu chitara acustica cu action mic, dar asta nu inseamna ca am uitat cum era prima pe care am invatat.

Posted

A mai fost o discutie, am scris si acolo, scriu si aici - sunt anumite melodii, sunt tehnici de chitara, de exemplu ciupit, care trebuie cantate cu o anumita forma de acord, daca o folosesti alta forma a aceluiasi acord nu mai suna la fel, deci degeaba sunt eu expert in bareuri, daca melodia e in D si eu trebuie sa o cant in F ca asa imi vine bine la voce, mie sau celui cu care cant, capodastrul este cea mai potrivita alegere si astfel cant in tonaliatea F dar cu forma acordurilor D

In ceea ce priveste ideea ca este o unealta pentru incepatori, vezi Tommy Emanuel...

  • Like 5

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.