www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

... aici sunt in dezacord total cu ce zice marcian petrescu - pe care il ascult si-mi place cum baga la muzicuta - mesajul bluesului nu mi se pare deloc a sta in text, ....

Sa nu-mi spui ca aici canta Jimmy Page si Robert Plant ca nu te cred.Desi in nestiinta lui, Petway, nu s-a gandit ca 30 de ani mai tarziu influentele lui se vor transforma in muzele unor mari muzicieini .

  • Like 5
Posted

Posted Yesterday, 11:26 PM

snapback.pngtudorzzz, on 28 October 2012 - 10:27 PM, said:

 

... aici sunt in dezacord total cu ce zice marcian petrescu - pe care il ascult si-mi place cum baga la muzicuta - mesajul bluesului nu mi se pare deloc a sta in text, ....

Sa nu-mi spui ca aici canta Jimmy Page si Robert Plant ca nu te cred.Desi in nestiinta lui, Petway, nu s-a gandit ca 30 de ani mai tarziu influentele lui se vor transforma in muzele unor mari muzicieini .

 

 

Sorry man, da chiar nu inteleg legatura...

 

Eu vorbeam despre cat de anapoda imi suna mie bluesul cantat in romana si despre esenta lui care nu mi se pare a sta deloc in text. Un blues il recunosti dupa primele 2 note nu dupa primele 2 versuri, esenta lui mi se pare mai degraba ca erupe din modalitatea de interpretare vocala a solistului, maniera in care-l boceste sau canta fericit, etc. Iar, mutatis-mutandis, daca ar fi sa sa definesc bluesul ca esenta ce salasluieste in text, atunci chiar ca nimeni inafara de bocitorii afro-americani nu s-ar califica pentru un post de bluesman. Dar nu o fac. Concluzia mea : bluesul se construieste pe o forma fixa, repetitiva, hipnotica + bocet american ( ca maniera de interpretare vocala a solistului ). De exemplu : pot asculta la nesfarsit aceeasi lalaiala repetitiva ( dar atat de miraculoasa si cu efect medicamentos ) - cum zicea Cognek- in care sa-l aud pe interpret pur si simplu lungind niste silabe indescifrabile, in dauna unui alt interpret care si-a concentrat bluesul in text. Pana si pe Bob Dylan il ascultam la inceput fara sa-mi pese de versuri, si placea !..ma rog, Dylan e un caz special....

 

Uite pe cineva care explica misto'

 

http://www.youtube.com/watch?v=OQ654Lg6m8k

  • Like 1
Posted (edited)

citind anumite posturi, nu pot decat sa ma rog cu ardoare: Doamne, fereste-ne de semidocti! iar cand ma gandesc ca au pareri, chiar stari de inconfort sau incertitudine, imi fac iluzii ca, poate, poate, scapam..., da' de unde!

nu degeaba se spune: mama tampitilor e mereu gravida! :trosc:

Asta ar fi OK ,doar ca in materie de blues nu sunt semidocti si sa presupunem 10%docti....deci .decadocti ...

 

Odata ce practic habar nu au cei mai multi .nu au cum sa ajunga la "semidoct " eventual la demisec ...un vin bun.

 

Odata ce este clara ca sub varsta de 50 de ani statistic nu prea esti OK ptr Blues .. trebuie scosi din categoria "doctilor " cei de sub 50 ..aceia sunt doar tineri ( tinere sperante catre "doct " ) apoi dupa 50 sa vedem daca e blooz sau nu e blooz. (doct sau digital ..hehe)

 

Eu cred ca de fapt toti suntem semidocti . nu ai cum sa stii totul in toate domeniile ..deci suntem si inculti si semidocti si demiseci ..hehheheh

 

Este excelent ca se intereseaza de blues !!!

Este bine ca se cauta raspunsuri , vor sa intelega despre ce este vorba ...apoi dupa 50 de ani cand au inteles ceva poate vor canta blooz..sau vor asculta.

 

Ce poate sa raspunda un bluesman trecut de "bacul bluesmanilor dat la 50-a aniversare " unui tinar care-l intreaba sau provoaca discutii,,,......,"ce-i bluesul ..cum e cu blues-ul ..?"

..un singur lucru !

" - Asreapta si ai sa vezi dupa ce ai trecut de 50 de ani "

 

Bluesul, muzical este foarte simplu cea ce se " compenseaza " cu 100% feeling , cum dracu sa explici cuiva ...\maaai ..trebuie sa simti ...nu simti ?? hehe .

 

(Cei tineri nelinistiti sint si ei ca exista un gol ce trebuie umplut ..!! si in loc de feeling baga mare cu tehnica cu supraincarcarea ,decorarea .excesiva etc. etc..ca sa ajunga si el la .)

 

Ca sa jelesti ca te-a lasat gagica sau ca t-ia dat papucii ..prima data trebuie ca macar sa "concubinezi" otzara ..de cateva ori ca sa ti-se urce la creieri ca de fapt a NN-a oara esti sarit , esti dat la intors , esti parasit ,,esti singur in lume...si altele cu " esti..." tot ce poate fi mai nasoal ...

 

Cum zicea poetul : "..ti-am luat seminte /si te-am dus la meci !/ s'acum vrei sa pleci "

 

Cunosc chitaristi foarte buni si talentati care m-au intrebat .."dar ce aveti voi cu blues-ul ce este atat de interesant ..de ce tot cantati blues?.."

 

Ca si chitarist ( nu vocalist ) de fapt canti forma bluesului /improvizezi si incerci sa dai valoare soloului de chitara ce sa suplineaasca vocea si textul ..mesajul cea ce este destul de greu de realizat .

 

Blues-ul este TEXT ...Poezie .. cantece de jale in general eventual si de dragoste "nefericita" ...

Instrumentisti tineri mai neastamparati tind sa supraincarce elementele instrumentale de dialog ce fac si lagatura cu partea vocala , le supradecoreaza face demonstratii de virtuozitate , face show .TEXTELE (daca are ) sunt mai vesele ..caci asa simte un tanar ...lumea e a lui ..ee cel mai tare din parcare .."faceti loc ca "Young Man Walking Bad ".de ce sa jeleasca ..".Faceti loc ...ca vin !! " ..ce-i cu jalea asta ..."uita-te mama ce stiu sa fac ,,,tumbe , aerobic , shreding , ...mamaa va halesc pe toti .." ? ( hahaha) Blues canta doar ca asa ia zis maestrul . profesorul ..si ca de fapt este obligat ...de ...

 

Cei mai asezati trecuti de "bac +33 " fac aceste lucruri cat mai aerisit mai elegant si mai cu feeling ..au deja ce jeli .

 

Poate de aici se trage si zicala " doar dupa 50 de ani poti se devii un bluesist " ..tinerii macina , incarca , demonstreaza ..etc ...cei maturizati si experimentati sunt deja linistiti si se concentreaza doar la blues ..

 

Ar fi fost interesant sa vedem cum s-ar fi dezvoltat "brigazile artistice " ,,recitau textul ..transmiteau mesajul si la sfarsit un acordeon tragea dou aacorduri V-IV . "Pam Pam " ca si incheiere de fraza ....exact ca si la blues ....

.Eeee ! daca se mai continua cu moda brigazilor artistice cine stie ce improvizatii ajungeau in loc de "Pam Pam " si se dezvolta a un fel de "blues/rap loco ,, socialisto communist " de mama focului pe intelesu' tuturor ...!

Edited by karpi
  • Like 4
Posted

Un blues il recunosti dupa primele 2 note nu dupa primele 2 versuri,

Nu cred ca poti sa le disociezi . Asta a fost si motivul pt care am dat exemplul cu Petway . El nu stia ce canta iar atat acordurile cat si ritmul nu aveau vreo mare legatura tocmai cu ce am putea recunoaste ca ar fi muzica de blues.

 

P.S>Robert Petway a fost unul dintre cei care l-au inspirat pe Jimmy Page .

  • Like 1
Posted (edited)

Cum sa recunosti un gen muzical dupa primele doua note ? dupa aceste doua note poate urma orice !

Poate se referta la a recunoaste inregistrari cunoscute.

Ce facem cu stilurile de blues necunoscute noua ?

Eventual recunosti un " Intro " specific al unui anumit stil de blues ..poate recunosti dupa sonoritate

Apoi poti sa ai surpriza sa cante ce stiu eu ce folklor ..avem si noi o trupa din aceasta .

De fapt daca bluesul este TEXT ..forma acestui text ,poezie este specifica .

 

 

dar de fapt de pe un album BBKing pot recunoaste dupa doua note ca-i blues ..

 

Iata si singurul BluesMan de pe la noi ..Un Bluesist ce-si ar avea locul fara indoiala CrossRoads Blues Festival organizat de Clapton .

 

 

Ce cantam noi ceilalti intra in sfera de "Blues Based Guitar Driven Music " ce trage puternic catre rock ..

Nu ma refer la cover-uri de blues ci la blues adaptat la viziunea /conceptiea personala ..cum se vede si la trupele de rock mega-consacrate care bazate pe blues fiecare si-a dezvoltat un stil propriu ..muzica proprie .

Edited by karpi
Posted

Ce cantam noi ceilalti intra in sfera de "Blues Based Guitar Driven Music " ce trage puternic catre rock ..

 

AMIN. Restul e ingamfarea unora de a se da mai ”albastri” decat cei in drept, fie ei docti, semidocti, deca-docti, semi-analfabeti, analfabeti, trecuti sau nu de 50 de ani.

Il amintea Karpi pe Winwood. El si multi altii au cautat ani la rand feelingul de blues la mama lui acasa. Feelingul nu e chestiune care te loveste la un moment dat, pui mana pe chitara si canti blues ca aia care l-au inventat. Ar fi prea simplu sa fie asa...Ah si ar mai fi ceva. Cam cat de original poate fi cineva intr-un stil/gen care isi are originea si evolutia in traditie sau folclor local? Au incercat si unii pe la noi luand curentul etno si l-au zapacit cu etno-folk, etno-rock, etno-electric, house-etno ...asta se cheama ca esti original? Putin probabil si cel mai probabil comercial. Toti vor sa prinda un fir sa-l prelucreze si mai apoi sa-l vanda....Cu timpul esenta curentului ajunge sa fie doar paranghelie. Un exemplu dintre miile de exemple: Vita de vie care a prelucrat o melodie traditionala maghiara Az a szep....dar cam ce feeling unguresc poate sa aiba Despot cand canta melodia asta? :-)

 

Una e sa iti placa sa te plimbi in Londra si alta e sa te SIMTI CA ACASA in Londra. Asa e si cu feelingul in muzica...

  • Like 2
Posted (edited)

iata o varianta a cunoscutei piese STORMY MONDAY, interpretata de ALLMAN BROTHERS pe celebrul album LIVE AT FILLMORE EAST/1970, care constituie, dupa parerea mea, O ADEVARATA SCOALA DE BLUES. remarcati, in afara modului de interpretare vocala, treptele pe care se construieste armonia, acordurile folosite, precum si pregatirea ritmica a fiecarei expuneri:

 

 

PS: pt. "inchipuitorii" de scenarii: eric clapton si peter green, PRECIS ca, inainte de a activa in JOHN MAYALL AND THE BLUESBRAKERS, au facut excursii de documentare in sudul USA! :tardlol:

Edited by StratMan
  • Like 3
Posted

citind anumite posturi, nu pot decat sa ma rog cu ardoare: Doamne, fereste-ne de semidocti! iar cand ma gandesc ca au pareri, chiar stari de inconfort sau incertitudine, imi fac iluzii ca, poate, poate, scapam..., da' de unde!

nu degeaba se spune: mama tampitilor e mereu gravida! :trosc:

Cine iti da tie dreptul sa stabilesti cine e cult sau nu? Te crezi superior?.
Posted

 

Imi pare rau ca desi oamenii spun foarte frumos printre altele, America, traditie, negrii de prin Alabama etc, unii de pe aici invatand de pe viniluri dau lectii altora cum se canta sau cum se simte un anumit gen. Nu e ridicol? Omul alb a preluat cu mult tupeu un gen traditional, a adaugat niste lick-uri smecheresti l-a impachetat frumos si a inceput sa il vanda...

E adevarat, unii sunt inchipuitori altii teribil de inchipuiti....

Posted (edited)

L.E.

 

Unlike their rock counterparts, who were mere imitators, the British blues musicians were true innovators: in their hands, blues became something else. They subjected blues to a metamorphosis that turned it into a "white" music...The impact of British electricity on the American scene was equivalent to an earthquake. Kids embraced electric guitars in every garage of the United States and started playing blues music with a vengeance.

 

 

Sursa: http://www.scaruffi....tory/short.html

 

De abia acum m-am dumirit ca in acest topic se vorbeste despre blues-ul britanic...dus in SUA si nu despre cel traditional (negru).

Edited by igorr
  • Like 1
Posted

azi se implinesc 41 de ani de la moartea lui Duane. ma bucur ca a fost amintit aici de Stratman si plusez si io cu o piesa care este probabil "bluzul" meu preferat..

 

 

iata o varianta a cunoscutei piese STORMY MONDAY, interpretata de ALLMAN BROTHERS pe celebrul album LIVE AT FILLMORE EAST/1970, care constituie, dupa parerea mea, O ADEVARATA SCOALA DE BLUES. remarcati, in afara modului de interpretare vocala, treptele pe care se construieste armonia, acordurile folosite, precum si pregatirea ritmica a fiecarei expuneri:

 

 

PS: pt. "inchipuitorii" de scenarii: eric clapton si peter green, PRECIS ca, inainte de a activa in JOHN MAYALL AND THE BLUESBRAKERS, au facut excursii de documentare in sudul USA! :tardlol:

Posted (edited)

Cred ca diversitatea imaginilor despre blues ce se vede in posturi vine chiar din diversitatea si din resursele ce le poate da blues-ul .

Feeling ....? fiecare sime altfel , vede altfel si judeca altfel ,,nu vad de ce ar trebui sa fie doar o singura "pozitie valabila" in parerile despre blues .

(Cat de plictisitor ar deveni blues-ul daca nu ar exista aceasta diversificare , o diversificare foarte subtila ...etc,,)

 

Tocmai acest lucru arata de ce o muz\ica bazata pe elemente foarte simple totusi este atat de diversificata ,,

Cum fiecare om simte altfel si fiecare artist interpreteaza /compune altfel ,La chitaristi de ex. aceleasi lick-uri sunt cantate intepretate cu alt feeling ..altfel ,,,personal , mai "original " ...

Spectatorii la fel, fiecare simte usor altceva in legatura cu acelasi interpret , voce , chitara ,,, interpretand chiar aceiasi piesa / muzica ..

 

Cei care sunt mai tineri dar au ajuns deja sa observe ca mai toti chitaristi canta cam aceleasi lick-uri , i-si pun inytrbarea /problema .ce se intampla ? ce-i cu astia ?...toti canta acelasi lucru dar suna altfel ,,,fiecare are o personalitate inconfundabila ,,,

 

,DE UNDE vine acesta diversitate cu aceleasi lick-uri ?,,,,,si i-si zice .." Ma sa vezi ca aici totusi se intampla ceva !!??" ( acum incep categorisirile , judecatile ,,mai fericite sau mai gresite )

 

Dupa care incepe sa "sape" sa caute sa asculte sa compare sa studieze si incerce sa reproduca macar sa imite ,,etc etc ,,,

 

 

Acest lucru nu inseamna ca uni sunt "minidocti" iar alti sunt "maxidocti" doar ca au perceptia feeling-ului fiecare aparte , si sunt in diferite stadii de "dezvoltare /cunoastere " .

 

@StratMan cred ca sa referit la alt aspect ..banuiesc ca sa gandit la categoria de muzicanti care imita/canta blues doar din considerente comerciale ...nu simt nimic poate si "urasc" blues-ul dar daca asta se cere ,,,,Nu trebuie ca tinerii care inca cauta bluesul sa fie confundati cu acestia care doar mimeaza ceva blues,

Enervanti pot fi si tineri care inca cauta si au ajuns la unele "convingeri" ce le cred de necombatut ..ce apoi se vor dovedi ca nu pot sa contina "intregul adevar ".

Dar cred ca nici noi cei mai experimentati (acum) nu am fost altfel si probabil continuam cu "sapaturile/cautarile "

 

( nu inventez in legatura ca fenomenul "blues band-uri la Kg ",,dupa '90 am avut cateva propuneri din parte unor muzicanti sa facem un "comando:" de blues sa invatam un repertoriu ca saluam banii ..in cluburi ..pana atunci nu au fost interesati de blues ,,de fapt cantau ce se cerea la birt ..toti acestia canta bine ,frumos , interpreti buni dar nu au nimic cu bluesul ),...

........Dupa '90 au aparut "Blues Band"-uri ca ciupercile dupa ploaie ...sint diversificate ,,sunt multe ? sunt bune ?,,sunt interesante ? ,,,e bine ca sunt .

Oricum cea ce conteaza este publicul .(aici se complica treaba dar sa ramanem la feeling sa nu intram in analizari ..etc) ....

Edited by karpi
  • Like 2
Posted (edited)

Allmam Bros ,,,

 

Sudisti , blonzi , ca canta muzica de negri ?

 

Au puternic influente de blues ,,dar cred ca " prog rock sudist "era genul in care se inscriau ...

Dar precis simteau ce este blues-ul ..

 

 

Deci atentie 1970 !! ..chitarist de progrock !!! Cam ce a pierdut lumea cu Duane Allman .

 

Dar iata si principala lor filiera ..Country sudist

 

Cantau si blues doarte bine cam ca si toata lumea mai rasarita ..dar nu se apropiau ca si interes catre gen ca si Peter Green sau Clapton ,John Mayall ..

Aceste doua piese sunt considerate capodopere "reprezentative" dintre cele multe hit-uri ale lor ...

Edited by karpi
  • Like 1
Posted

”....sunt 2 categorii de oameni, cei care impart lumea in 2 categorii si cei care nu o fac. Eu fac parte din prima (Sir Ken Robinson)”.

Ce e foarte interesant ca cele 2 categorii se ”fura intre ele” cu scopul de a veni cu ceva original.

 

@Red ”Ei acum, e mai complicat. Unii albi sunt negri, unii negri sunt albi, nu e totul alb si negru. ”

Corect mai exista si gri dar de regula negrul pierde in aceasta combinatie.

 

@Karpi........”Dupa '90 au aparut "Blues Band"-uri ca ciupercile dupa ploaie ...sint diversificate ,,sunt multe ? sunt bune ?,,sunt interesante ? ,,,e bine ca sunt ”.

La fel era si in anii 60 in Anglia. Doar ca ei si-au impus ”inovatiile electrice” in SUA. Cate din trupele romanesti de blues din anii 90 au rupt gura targului si cate mai exista azi dintre ele? Pe Filiera Timisoara, Cluj, Bucuresti, Buzau erau o gramada de instrumentisti buni si pasionati dar majoritatea au trecut pe rock sau alte genuri pentru a pune o paine pe masa, cantand blues pentru placere. Dupa 95 mai erau cateva trupe de care stia lumea, trupe cu repertoriu propriu si cam atat. Anii 2000 au mai adus ceva trupe dar multe faceau doar covers si toate concertele cuprindeau inevitabilele: Mustang Sally, Sweet Home Alabama si The Thrill is Gone.

Asta din ce imi aduc eu aminte... desi nu am avut o atentie sporita asupra curentului de blues mai mult decat pentru rock.

 

Poate e cineva din Buzau sa ne spuna cum de Buzaul la o populatie relativ mica a scos atatia instrumentisti de blues in ultimii 20 de ani? Aceasta informatie nu o am.

Multumesc anticipat.

  • Like 1
Posted (edited)

Nu imi place sa ma bag in polemici scrise... le prefer pe cele care au loc prin viu grai... DAR, trebuie sa fac niste mentiuni... mai ales ca mi s-a mentionat numele aici...

 

ce scriu acum se bazeaza atat pe activitatea mea de muzician profesionist de blues, cat si pe faptul ca ascult muzica asta de la varsta de 8-9 ani si am studiat cu mare atentie istoria genului cu extrem de multele lui implicatii sociale si culturale !!! ca sa nu mai amintesc aici de faptul ca am avut ocazia sa studie BLUES-ul cu niste mari maestrii americani ai genului, cu care am avut in final onoarea sa si cant pe aceeasi scena si care au aparut pe albumele lansate de mine alaturi de formatia mea - TRENUL DE NOAPTE.

 

sa o luam logic... !!!

 

BLUES-ul a aparut undeva la inceputul secolului XX, intr-o zona destul de clara din SUA, mai precis in zona Deltei fluviului Mississippi... de aia s-a si numit la inceput, in mod generic - Delta Blues... unii istorici numesc acea perioada , perioada BLUES-ului ARHAIC !

 

cine erau cei care cantau muzica asta ??? NISTE TARANI ANALFABETI(marea majoritate !!!), care de cele mai multe ori nu aveau acces la instrumente de calitate(din lipsa de bani sau datotita izolarii lor fata de centrele urbane unde erau magazinele bine aprovizionate), profesionale... si isi faceau ei instrumentele din diverse obiecte... cutii de tabla, cutii de lemn, griful era facut din tot felul de scanduri... crozile erau din diverse sarme...(sa nu uitam de instrumentul numit DIDDLEY BOW !!! - http://en.wikipedia....iki/Diddley_bow)... ca sa nu mai pomenesc de tot felul de instrumente de percutie... la care se adaudau uneori banjo, vioara si la un moment dat MUZICUTA.... !!!

 

pe acei muzicanti nu-i interesa cat sustain avea o chitara sau cat de bine erau acordate anumite instrumente... daca faceau cat de cat ceva zgomot si produceau ceva melodie... era ok !

 

SCOPUL LOR ERA SA PRODUCA un lucru numit ENTERTAINMENT !!! ASTA ERA IMPORTANT la vremea aceea ! pentru asta erau platiti(mai mult sau mai putin bine)... sa-i faca pe oameni sa se simta bine si sa DANSEZE ! rafinamentele au aparut mult mai tarziu !

 

spuneam ca BLUES-ul avea scopul de a distra lumea... de a-i face pe acei oameni, care munceau din greu pe plantatiile unor bogatani sau pe propria bucata de pamant luata in arenda, sa se simta cat mai bine, sa se distreze si sa mai uite din problemele si necazurile zilnice !

 

asa s-au dezvoltat doua aspecte foarte importante, doua categorii principale de piese :

 

1 - piesele exclusiv instrumentale, propice dansului... la inceput derivate cumva din muzica fostilor stapani de sclavi(care aveau preponderent radacini europene)

... polka, mazurca, vals, etc... Ulterior au aparut alte genuri... BOOGIE-ul(de exemplu)...

 

aceasta muzica a inceput sa fie combinata din ce in ce mai mult cu influentele specifice culturii africane, stiut fiind faptul ca majoritatea sclavilor proveneau din Africa ! muzicantii de pe plantatii au incorporat elemente din ritmica africana si trame melodice specifice populatiilor de origine... fenomenul este studiat inca din anii '20-'30(de catre John si Alan Lomax - printre altii !!!)... o arhiva uriasa, in parte inca indisponibila marelui public(doar expertilor in domeniu), exista la SMITHSONIAN INSTITUTE si la BIBLIOTECA CONGRESULUI AMERICAN !

 

ce a iesit se poate numi o forma primitiva a genului BLUES... genul avea sa fie rafinat de-a lungul anilor de catre generatii de muzicanti, fiecare aducand ceva specific propriei personalitati sau specific zonei in care a trait(CHARLIE PATTON, SKIP JAMES, etc...)

 

2 - o a doua categorie era formata din piesele VOCAL-INSTRUMENTALE, unele dansante, altele avand un puternic caracter NARATIV(un fel de povesti pe muzica) !!! In unele cazuri, aceste piese nici macar nu aveau o structura foarte clara, nu aveau in anumite momente nici macar RIMA BINE DEFINITA ! Scopul lor era sa transmita, sa povesteasca despre fapte de viata, despre anumite evenimente, etc...

 

DECI... SA FIE CLAR ACEST ASPECT ! TEXTUL ERA ESENTIAL IN ACEST CAZ !!!

 

acuma, daca am ajuns sa discutam despre TEXTUL unei piese de blues si despre IMPORTANTA lui... sa zabovim un pic...

 

Multa lume are impresia ca este o "BLASFEMIE" sa canti BLUES in alta limba decat cea de origine(engleza americana)... FIECARE CUM CREDE... si cum simte... DAR NU E BINE SA SUSTINA NIMENI ACEST LUCRU CA PE UN ADEVAR ABSOLUT ! DE CE ???

 

pai... eu zic ca este foarte simplu... si pun aici o intrebare extrem de simpla ! CATA LUME din ROMANIA(in cazul de fata !!!) CUNOASTE ATAT DE BINE LIMBA ENGLEZA AMERICANA, la nivel de SUBTILITATI DE LIMBAJ SI DE EXPRESII ???? AUD ???? VA SPUN EU !!! MAXIMUM 5% dintre ascultatorii de blues !!! Hai... 10% cu indulgenta !!! RESTUL ???? restul sunt oameni care poate cunosc limba engleza la un nivel de conversatie mediocra, medie sau avansata(putini...!)... este vorba de limba engleza invatata la scoala... adica engleza BRITANICA... care NU ARE LEGATURA DECAT in proportie de maximum 50% cu ENGLEZA AMERICANA si cu ARGOTICA specifica ei !!!

 

pe ce ma bazez cand spun asta ? pai pe niste experiente PERSONALE extrem de proaspete...

 

am avut onoarea sa cunosc personal si sa stau de vorba ore intregi cu cativa muzicieni americani de blues: SUGAR BLUE, CHARLIE MUSSELWHITE, RICK ESTRIN... si cu membrii trupelor lor de acompaniament... In anumite momente, mi-a fost foarte greu sa urmaresc ce vorbeau intre ei... cazul lui Rico McFarland, din Chicago,(chitaristul lui SUGAR BLUE) de exemplu... tipul pronunta cuvintele intr-o maniera trunchiata, foarte rapid, cu inflexiuni specifice negrilor... uneori aveam impresia ca stau de vorba cu un raper...

 

SUGAR BLUE avea obiceiul foarte des sa vorbeasca in jargon, folosind niste expresii de care habar nu aveam...

 

RICK ESTRIN... de exemplu... m-a "bagat in spital"... vorbea la un moment dat cu tobarul lui intr-un fel de slang californian... abia am inteles ca spunea... s-a si uitat la mine si a inceput sa rada... si m-a intrebat daca am priceput ceva din ce spusese... i-am zis ca... foarte greu...

 

CHARLIE MUSSELWHITE... este originar din zona Deltei(Kosciusko, Attala County - Mississippi)... si are origini partiale de indian Choctaw ! tipul are momente in care se mai scapa si vorbeste cu un autentic accent de RED NECK sudist... chiar glumeam cu el pe treaba asta ! in acele momente este foarte greu sa intelegi anumite cuvinte... pentru simplul motiv ca nu le pronunta asa cum esti tu obisnuit(invatat cu engleza britanica !!!).

 

DE CE AM FACUT ACEASTA DIVAGATIE ??? pai... pentru ca am stat si am ascultat cum vorbeau acesti AMERICANI si am ascultat si textele din piesele lor... in unele cazuri se folosesc niste expresii si JOCURI DE CUVINTE care sunt IMPOSIBIL DE TRADUS IN LIMBA ROMANA(si implicit de inteles de catre ascultator)...

 

SI AICI APARE O DILEMA... !!! ce faci intr-o asemenea situatie ? asculti un blues doar pentru ca suna bine in general(orchestratie frumoasa + voce buna) ? sau vrei sa si intelegi ce mama dracului povesteste artistul ala... ???

 

acuma... sa fim cinstiti !!! mai sunt unii care nu au studiat LIMBA ENGLEZA in viata lor(la scoala... ca in particular e si mai greu) ! au facut multa rusa si eventual niste franceza... si poate nici limbile astea nu le-au inteles cum trebuie ! sau au invatat ceva engleza cat sa poata spune: good bye, thank you... sau MY NAME IS... ca mai mult de atat... unii nici macar atat nu stiu !

 

CINE SE MULTUMESTE DOAR CU ATMOSFERA SONORA A UNEI PIESE si nu e interesat de mesajul din text... SA MA SCUZATI... SA-I FIE DE BINE ! dar cred ca abordeaza problema EXTREM DE SIMPLIST si cam fara cap !!!

 

la un moment dat i-am intrebat la un concert pe cei din public daca stiu ce spune textul piesei HOOCHIE COOCHIE MAN... erau vreo 150 de persoane in sala... O SINGURA PERSOANA A STIUT ! dar era vorba de un colectionar de blues, care stia bine limba engleza(fiind profesor de engleza si studiind argotica englezei americane !) si care ascultase cu atentie textele fiecarei piese...

 

NU VI SE PARE CA E CAM AIUREA ???? SA CANTI UN TEXT SI MAI NIMENI SA NU PRICEAPA CE SPUI ???

 

PERSISTA INCA UN MARE "MIT"(si nu e vorba de MITUL LUI SISIF !!!), promovat din pacate de cativa artisti romani, conform caruia BLUES-ul este o muzica pentru initiati, pentru o ELITA A ASCULTATORILOR... CE ABERATIE SINISTRA !!!!! CINE SUSTINE O ASEMENEA TAMPENIE NU REALIZEAZA CA INDEPARTEAZA PUBLICUL DE ACEST GEN MUZICAL, DE ESENTA LUI, aceea de muzica de entertainment ????!!!??? sa le fie lor de bine si sa-si vada de cantat... dar sa nu mai lanseze asemenea aiureli... mai ales cu titlul de ADEVAR ABSOLUT ! ca sa nu mai spun ca multa lume inca mai crede ca BLUES = MUZICA LENTA(de dansat imbratisat cu partenera) !!!

 

BLUES-ul ESTE MUZICA OAMENILOR OBISNUITI ! SA NU UITAM DE UNDE A PORNIT ! CINE NU ARE HABAR... SA FACA BINE SA MAI CITEASCA ! SA SE MAI INFORMEZE ! Google-ul este mare... si cantitatea de informatii este nemarginita ! sau poate incearca acest site - www.allmusic.com - cautati cu atentie acolo ! ca o sa gasiti multe raspunsuri !

 

ca sa raspund unei persoane care vorbea despre cantatul in limba romana... ca e o aiureala... poate ca acea persoana cunoaste atat de bine subtilitatile englezei americane... incat nu are nici cea mai mica problema... foarte bine ! BRAVO ! sa ramana sa asculte doar artistii din SUA... si sa nu emita judecati de "valoare" !!!

 

nu stiu ce este mai grav ???

 

1 - un artist roman care canta in limba engleza un text invatat pe dinafara... dar despre care nu stie ce spune cu adevarat si care in unele cazuri nici macar nu-l reprezinta... dar pe care-l canta doar pt. ca este din categoria COVERURI DE SUCCES ???

 

acuma sincer... cum e sa canti SWEET HOME CHICAGO(unde se spune la un moment dat: COME BACK TO THAT SAME OLD PLACE, SWEET HOME CHICAGO)... cand tu esti nascut in Pantelimon, sau Berceni... ???? cat de credibil esti ? sau sa canti o piesa ca HOOCHIE COOCHIE MAN, plina de elemente de magie VOODOO... ai vreo treaba cu acea cultura ??? tu, om nascut la oras, care nu ai avut nici un fel de contact cu nici un fel de element de magie sau macar de "vrajitorie" facuta de tigancile cu fuste lungi ??? sau cum e sa canti SWEET HOME ALABAMA(unde se spune: SWEET HOME ALABAMA, LORD I'M COMING HOME TO YOU !)... pe bune ??? poate daca ai emigrat cumva si locuiesti in Alabama... si ai venit in Romania sa prestezi un concert... eu incadrez aceste gen de piese in categoria de COVERURI PERICULOASE pt. credibilitatea unui muzician... piese cantate doar pt. ca sunt CELEBRE...!!! ok... BIG DEAL ! dar in care nici un muzician roman nu poate sa spuna ca se regaseste in mod cinstit sau in textul carora se poate transpune cu adevarat... asa cum au facut-o cei care au compus piesele !

 

2 - sau un artist care compune niste piese in limba materna, in asa fel incat si cel care a facut LIMBA RUSA la scoala timp de 12 ani(sunt destui !) sa priceapa ce mama naibii este cu acest gen numit BLUES...

 

STITI CE ESTE MAI NOSTIM ??? ca i-am intrebat pe toti muzicienii americani de blues cu care am avut legatura directa... ce parere au despre A CANTA BLUES IN LIMBA TARII TALE... TOTI, DAR ABSOLUT TOTI MI-AU SPUS CA ESTE UN LUCRU FOARTE BUN !!! pt. ca in felul asta aduci mai aproape de sufletul si mintea ascultatorului SPIRITUL acestui gen muzical numit BLUES !

 

SUNT O MULTIME DE PIESE DE BLUES care au un mesaj UNIVERSAL VALABIL, in care se poate regasi si un ascultator roman, cat de cat intelegator de engleza americana ! sa dau cateva exemple la nimereala: THE THRILL IS GONE(B.B. KING), STILL GOT THE BLUES(GARY MOORE), OH PRETTY WOMAN(ALBERT KING), FORTY DAYS AND FORTY NIGHTS(MUDDY WATERS), TOO TIRED(ALBERT COLLINS), ALL YOUR LOVE + DOUBLE TROUBLE(OTIS RUSH), SO MANY ROADS(OTIS RUSH)... piese care au povesti in care te poti regasi si tu ca muzician roman si tu ca ascultator roman(mai mult sau mai putin cunoscator de engleza americana !)...

 

de aceea eu am ales sa scriu niste texte in limba romana, care sa fie cat mai mult posibil in spiritul textelor din bluesul american, pe care am reusit sa le grefez pe un schelet melodic specific BLUES-ului... indiferent ca a fost vorba de Chicago Shuffle, Swing Blues, Texas Funk-blues, Blues-rock alb american... sau mai stiu eu ce alte influente...

 

SINCER !!! NU CRED ca SUGAR BLUE sau CHARLIE MUSSELWHITE ar fi acceptat sa cante pe albumele mele, in piese cu text in limba romana, daca nu ar fi crezut in IDEEA de LIMBAJ UNIVERSAL AL BLUESULUI...

 

PENTRU CA DESPRE ASTA VORBIM IN FINAL !!! BLUES-ul A DEVENIT UN LIMBAJ UNIVERSAL !

 

si asta nu de ieri sau de azi... !!!

 

ASTA S-A INTAMPLAT INCA DIN 1960 !!! MOMENT MARCAT DE PREZENTA pe scena FESTIVALULUI DE JAZZ DE LA NEWPORT a lui MUDDY WATERS si a trupei sale de ELECTRIC BLUES ! acel moment este considerat de catre toti expertii in blues(si sunt cativa foarte buni, mai ales in USA !) ca trasand granita intre BLUES-ul ca o muzica specifica, STRICT adresata doar unei populatii de culoare(afro americani) si deschiderea genului catre AUDITORIUL FORMAT DIN POPULATIA ALBA din USA si ulterior si din restul lumii !

 

sa nu uitam ca dupa 1960 au aparut in USA o pleiada de muzicieni albi super talentati, care au promovat(la un nivel greu de anticipat la acel moment), avand avantajul de a fi albi(intr-o tara plina de prejucati rasiale), BLUES-ul de-a lungul si de-a latul USA si la nivel mondial(unii dintre ei).

 

in unele cazuri acesti muzicieni au contat ulterior la aparitia unor subgenuri ca BLUES-ROCK, ACID-ROCK, etc... vorbesc aici de figuri ilustre ca: PAUL BUTTERFIELD(de prin 1962-1963), CHARLIE MUSSELWHITE(de prin 1965), BOB MARGOLIN, RICK ESTRIN, KIM WILSON & THE FABULOUS THUNDERBIRDS, ALAN WILSON + BOB HITE & THE CANNED HEAT, ca sa nu mai discutam de REVOLUTIA numita BRITISH BLUES, inceputa datorita deschiderii genului BLUES catre Anglia si Europa odata cu fenomenul AMERICAN FOLK BLUES FESTIVAL(inceput in 1962), prin care niste tineri britanici pe numele lor: Mick Jagger, Keith Richards, Eric Burdon, John Mayll, Peter Green, Alexis Korner, Eric Clapton, Jeff Beck, Jimmy Page, etc. , etc. ... au avut ocazia sa-i asculte si sa-i intalneasca PERSONAL pe: WILLIE DIXON, HOWLIN' WOLF, MUDDY WATERS, SONNY BOY WILLIAMSON(Rice Miller), T-BONE WALKER, SONNY TERRY & BROWNIE McGHEE, JOHN LEE HOOKER, etc...

 

sa nu uitam de JIMI HENDRIX... cu puternicele sale radacini de BLUES, reinventate la nivelul amplificarii electrice prin sunete de feedback, distorsion, fuzz, etc...

 

ASADAR... BLUES-ul A FOST SI ESTE UN FENOMEN EXTREM DE COMPLEX ! cu implicatii enorme la nivelul evolutiei culturii POP(in sensul de: muzica cu mare popularitate la marile mase de ascultatori !!!).

 

ESTE UN GEN MUZICAL EXTREM DE SIMPLU(prin tematicile abordate si adresabilitatea lui catre public)...

 

desi a-l canta este simplu doar in aparenta ! CU ATAT MAI MULT NU E BINE SA-L TRATAM LA MODUL SIMPLIST !

 

ca o idee de final... E CEL MAI BINE SA LASAM PREJUDACATILE LA O PARTE SI SA NE DESCHIDEM MINTEA SI SUFLETUL PENTRU A INTELEGE FRUMUSETEA LIMBAJULUI BLUESULUI !

 

DACA NU INTELEGEM... MAI BINE SA INCERCAM SA INTELEGEM... STUDIIND MULTITUDINEA DE INFORMATII EXISTENTE IN PREZENT LA UN CLICK DISTANTA(pe internet)...

 

IAR CEI CARE NU INTELEG SUFICIENT sau AU DIN START IDEI FIXE... E MAI BINE SA SI LE PASTREZE... SAU DACA VOR SA LE FACA CUNOSCUTE... SA NU INCERCE SA LE IMPUNA PUBLIC cu TITLUL DE "ADEVAR ABSOLUT" !

 

PANA LA URMA... E VORBA DE LIBERUL ARBITRU !

 

va urez auditii placute ! cu respect, Marcian Petrescu

 

P.S. - va recomand un film de exceptie, numit THE COLOUR PURPLE, regizat de Steven Spielberg ! este unul dintre cele mai BLUES filme care s-au facut vreodata... fara sa fie un film muzical ! sunt acolo cateva secvente fabuloase, despre cum se canta blues-ul in perioada de inceput si care ilustreaza CAT DE IMPORTANT ERA TEXTUL UNEI PIESE si rolul de entertainment al acestui gen !

 

 

Edited by marcianpetrescu
  • Like 8
Posted

cred ca asta e unul din cele mai mustoase topicuri citite de mine pe RGC. E fain ca se vorbeste despre blues de pe pozitii diferite, insa departe de mine de vedea in mixajul asta de idei bazele unei polemici. Din contra, mi-a placut si am aflat lucruri noi si sper sa mai aflu si-n continuare. De altfel, nici nu am avut/am pretentia ca as detine o reteta universal valabila in ceea ce priveste definitia bluesului. Ce am scris in posturile anterioare e rezultatul filtrului meu subiectiv in ceea ce priveste bluesul, faptul ca am afirmat vehement ca " nu sunt deloc de acord cu ideea conform careia mesajul bluesului sta in text " nu cred ca genereaza pretentia unei retete pe care vreau sa o impun ca fiind "unica". E parerea mea, pe care mi-o mentin in continuare, repet: fara sa am pretentia de a da retete unice in ceea ce priveste bluesul. Ca sa fac o comparatie intre literatura si muzica : cred ca eu vad problema din unghiul " teoriei formelor fara fond"( insa nu atat de vehement ca Maiorescu) iar d-voastra din unghiul "sincronismului" Lovinescian :)...

 

P.S. ce se mai intampla cu noptile blues de luni din Fire? s-au mutat in alta parte?:)

  • Like 1
Posted

cred ca asta e unul din cele mai mustoase topicuri citite de mine pe RGC. E fain ca se vorbeste despre blues de pe pozitii diferite, insa departe de mine de vedea in mixajul asta de idei bazele unei polemici. Din contra, mi-a placut si am aflat lucruri noi si sper sa mai aflu si-n continuare. De altfel, nici nu am avut/am pretentia ca as detine o reteta universal valabila in ceea ce priveste definitia bluesului. Ce am scris in posturile anterioare e rezultatul filtrului meu subiectiv in ceea ce priveste bluesul, faptul ca am afirmat vehement ca " nu sunt deloc de acord cu ideea conform careia mesajul bluesului sta in text " nu cred ca genereaza pretentia unei retete pe care vreau sa o impun ca fiind "unica". E parerea mea, pe care mi-o mentin in continuare, repet: fara sa am pretentia de a da retete unice in ceea ce priveste bluesul. Ca sa fac o comparatie intre literatura si muzica : cred ca eu vad problema din unghiul " teoriei formelor fara fond"( insa nu atat de vehement ca Maiorescu) iar d-voastra din unghiul "sincronismului" Lovinescian :)...

 

P.S. ce se mai intampla cu noptile blues de luni din Fire? s-au mutat in alta parte? :)

 

Da cam asa ma gandeam si eu ..ce dracu are soloul la chitara cu blues-ul ?

 

Probabi; este vorba de un cod ..mai trebuie sa cercetez

 

De ex .. Lick #1 = sunt pe campul de "cotton"

.............Lick#2 = Ma bate soarele in freza si culeg la cotton sa indeplinesc planul cincinal

............,Lick#3 = da-mi o tigara ca mi-e o foame de n'am unde sa dorm la noapte

.............Lick#4 = Gagica-mea a plecat

.............Lick#6 = Mi-a pus valiza-n fata usi

 

.............

 

..............Lick#1242637 = ...Asa e viata..asa e viata ....

 

..............Iar Blue Note este ca si un Joly Joker ...e bun peste tot = Bloooozzzz Yeah.( My Baby ,Mama , Tata ..si Bunica ....)

 

 

Problema este ca inca nu este un limbaj /cod comun intre toate cartierele si cotloanele drept care Clapton sa hotarat sa faca un festival unde se confrunta lick-urile si se "sincronizeaza " ca toti sa intelega mesajul bluesului instrumental ..

 

Asta creaza un avantaj si o semnificativa economie de timp si de hartie .Dar se pune problema ca in urmatorul pas sa invete spectatori , radioascultatorii codul ..aici e buba ...astia nu prea vor sa invete zic ca simt ei despre ce este vorba ..

Posted

@StratMan - Multumesc frumos pentru aprecieri. :)

 

Corect !

Si eu tot le spun tinerilor "trebuie cantat in limba pe care o intelege majoritatea publicului "

 

Ce rost are sa jelest in engleza "de SUA " cu accent si influente Afro ,de pe cottonfield cum intri pe stanga in jargoane de la birtul din margine ... cand mai nimeni nu intelege nimic.

 

Majoritatea inteleg :Yeahhh...si My Baby ...I wekup this morning ... si inca cateva ..

 

Insa jocurile de cuvinte subtilitatile "valabile" doar acelui specific loc geografic ..nu le simti /savuerzi /intelegi ..si majoritatea nici nu stiu ca exista .Deci este cam greu sa intelegi macar textul ...mesajul este mai complicat .

 

Personal din ce am observat cred ca este vorba despre ..nu sunt textrieri /compozitori de blues , nu au texte , nu vor sa invete texte ..o engleza de balte cu My Baby , Yeahh ..etc merge cam oriunde ...heheh

 

Sunt si piese cantate instrumental cu voce dar fara text acestea doar evoca atmosfera unui posibil blues ..practic nu are mesaj dar fiecare spectator are o traire din amintiri cand aude acea atmosfera de blues ..sa zicem ca se da frau liber imaginatiei ..fiecare simte si "intelege " ce doreste .Am auzit in concert asemeneas blues ..doar ca nu poati sa canti ub spectacol intreg de doaua ore cu "lalait" fara text.

  • Like 2
Posted (edited)

Pe acelaşi paragraf cu Noica, vă întreb, domnilor, ce sună mai frumos în Română decât:

Lele, lelişoară,

Ochii tăi mă bagă-n boală

 

Dă-o dracu' de treabă, când nevasta pleacă prin zonele astea, ori o baţi, ori o dai dracu' şi-ţi vezi de treaba ta. Nu îi faci melodii, nu zaci cu slide-u'-n mână şi-n niciun caz pe ritm de bluz. Bluzu' poa' să-l aibă oricine, da', dar localizarea lui e ca şi cum ai încerca să traduci moonshine cu ţuică. Nu-i vreuna mai presus de alta, dar sunt lucruri prea diferite.

 

Şi Buca White, ăla, care de fapt era negru, ar vrea el să facă triluri din astea... De Cleptăn ce să mai zic, pişvaiţer, cap-coadă.

http://youtu.be/QAbz0jeL9x4

 

Adică... tot respectu' pentru bandi care a pornit topicul, el sigur ştie să cânte cum îşi doreşte, e mare lucru... dar aţi pornit apoi să vă certaţi de parcă îi pasă cuiva cum se cântă bluz în România. Se duc oamenii în America să înveţe bluz, în România vin să înveţe la Clejani pe 1000 de parai. De-aţi fi vorbit de d-astea vă-nţelegeam, dar aşa... e un mare căcat.

Edited by CiocanelBloodyCIocanel
  • Like 4
Posted

In primi anii ai "communism"-ului aveau unii tot felu de apasari ...s-au facut planuri in tarile din tabara URSS sa se produca : -bumbac , cauciuc , orez , portocale , banane ,,,,etc

 

Asa ca este posibil sa fi avut cativa bluesmani ce jeleau in timp ce culegeau bumbacul ..alta legatura nu prea este ,, asa ca nu prea avem spectatori ptr blues ...

 

La noi Doinele ar fi Bluesul .Dar nu prea au reprezentat sursa de inspiratie ,Unii au incercat cate ceva dar ...au ramas la prima incercare apoi nu sa dezvoltat treaba ,,,deci incercari laudabile ...proiecte stopate gara a continua ca sa se dezvolte treaba ,mai toate au ramas ca si experiment .

 

Este destul sa asculti etno/pop/rock/ din fosta Yugoslavie ca sa vezi cum sau cat de bine au folosit "tezaurul folcloric" ca sursa de inspiratie ...

 

Ar mai fi multe de observat dar nu cred ca merita atatea discutii ,,se se treca la treaba TEXTIERI avem destui ..mai putini cu muzica buna .

 

Fiecare sa cante cum vrea si ce crede el ca-i blues....si in SUA sunt locur unde la fiecare colt de cvartal este cate un BluesClub si fiecare club in parte este ferm convins ca eu reprezinta bluesul adevarat al zonei iar toti ceilalti sunt ,,vai si amar de capul lor .Asta arata diversiatatea .

Ce plictisitor ar fi daca toate blues-urile ar fi identice ..si eventual doar textul ar fi altul ..

Posted

asta cu plantatia e un fel de idee stupida a europenilor care nu stiu sa cante blues (indiferent ca alea au fost practic radacinile)... e usor sa zici ca e pentru americani iar noi sa ramanem cu du hast... dar asta-i alta treaba... Ideea e ca, cu toti din us cu care am vorbit au ras la ideea cu plantatia, intr-adevar, bluesu e ceva specific made in us, mai ales cand ii auzi pe cei din TX... cred ca au cele mai multe "vorbe obscure" pe care doar unu d-al casei cunoaste adevaratul sens dar si asta-i alta poveste... long story short... Ideea e ca poti prelua de oriunde idei muzicale, dar ca sa le dai sens si sa transmiti ceva tre sa ai o personalitate, si asta, intr-adevar, nu o poti prelua dintr-un alt loc sau de la alte persoane. Ceea ce face bluesu atat de diferit in urechea celor care stiu cu ce se mananca e personalitatea artistului, si slava cerului ca toti suntem diferiti. Fiecare are o anumita poveste, si fiecare loc are povestea-i unica ... deci de cantat blues la noi se poate... de ce nu?

 

Acu, e adevarat ca-i greu sa faci un blues 100% romanesc... cu greu se potriveste limba noastra la flow-ul specific al acestui gen... dar am auzit, am vazut ... nici asta nu-i imposibil... se face si blues romanesc...

Si totusi, ce mai mare parte care cred eu ca ne limiteaza pe noi e pur si simplu diferenta dintre felul de a fi... nu poti sa compari mentalitatea unui roman din Iashington "wanna be" cu un inrait din Austin in materie de texas blues... he been there done that... he's all cool now... La fel si in materie de dracula spre exemplu... cand ma uit la idiotii de americani c-or fi din tx sau obezii din north dakota ... toti sunt niste wanna be la capitolu asta... Iar noi romanii... yep... dracula... been there... done that... we cool... Asta intr-adevar... e grele. Ei s-au nascut in tara lui BB King... noi nu... Dar noi ne-am nascut in tara lui Vlad Tepes, iara astia de peste atlantic cred ca-i locu unde zboara fantome noaptea si zombie de prin cimitir fac liniute pe cavouri de tot prizeaza... bine aia carora nu le-a putrezit nasu... Cu toti suntem rookie la ceva insa pasiunea pentru acel lucru ne ajuta sa depasim stadiu ala... si, cu toate ca un roman nu poa sa cante Chicago blues, el poa sa adopte elemente de ici, colo si in combinatie cu felul lui de a fi si cu povestea lui poa sa scoata un blues de nota 10+... ideea e sa ne trezim din prostiile de gen cu plantatii si alte dracenii... Iara stand tot timpu cu curu pe scaun la net si jocuri nu ne ajuta la dobandirea experientei necesare care sa ne ajute sa cantam blues...

Daca descarcam torrente cu blues si cautam taburi pentru little wing sau alte dracenii asta nu o sa ne ajute prea mult...

 

Eu vin dintr-un MK... (doar initialele ca e lungi rau numele astea)... e pe undeva aproape de marea neagra da destul de departe cat sa nu o vad... Aici nu s-a auzit blues nevah... desi culmea in materie de chitaristi avem cu mult peste 5 care stiu sa cante binisor... am reusit sa invat si eu niste power chords de la ei... avem machedoni mai multi decat iarba si printre atatea oi am dat si de un copil al durerii cu o voce bestiala care seamana cu ala de la ac/dc da care ii e rusine de neamuri sa cante un rock sau ceva... Vine ziua comunei acu pe 8 si avem onoarea sa cantam la un public destul de mare, ce-i drept tigani si machedoni care vin mai mult pentru gratare si bautura ... sper sa nu se arunce spre noi cu carbuni incinsi... De ceva timp ma chinui sa-l invat engleza pe solistu nostru ca sa poa sa cante we will rock you si sa nu zica in loc de "buddy yer a boy make a big noise... " ... "buddy yer a big mac noise ...". Americani am tot avut pe acilea da o venit iarna si s-au dus toti la dracu de o ramas pustie baza de la noi... slabe sanse sa stie cineva ce se va canta... dar eu sunt mandru sa fiu mesageru rockului si al bluesului chiar si la o turma de oi... si dap... Fetele sunt frumoase pe aci... da pe cat de frumoase, pe atat de proaste si infumurate... da uite ca eu stau de trag dintr-o tigara si beau o bere pe bordura si ele umbla in masini scumpe ... si eu ma uit lung... Si totusi, asta-i Mk-ul meu drag si aerul specific si copacii vara cum se misca in adierea vantului... oi gasi eu rime destule sa cant blues "adevarat si original"... in fine, treaba-i buna... bagi bumbac si iese lana...

 

In conlcuzie, noi romanii avem atatea motive sa-i depasim pe americani in materie de blues... ca de la cate minusuri si lacune si tampenii avem ... si sa fim seriosi ... minus cu minus da plus.... nu?

  • Like 2

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.