www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

In ce mod influenteaza tonul tip de constructie al chitarii?

Care este diferenta in ton pentru urmatoarele exemple:

1. O chitara cu body dintr-o singura bucata de mahon fara top si una cu body de mahon si cu top de mahon

2. O chitara cu body de mahon cu top de mahon si una cu body de mahon si top de maple

 

Care este diferenta in ton pentru o chitara construita in Set-neck si una Neck-thru- body avand in vedere ca body-ul pentru set neck este tot din acelasi material pe cand la neck-thru-body jumatatea corpului este din materialul care este facut griful la care se adauga aripioarele , deci corpul este cel putin din 3 bucati lipite?

 

Cei care stiu sa spuna si sa nu ma trimita sa dau un simplu search pe net sa aflu, ca am dat si nu am aflat

multam.

Posted (edited)

Comparativ intre imbinarile corp-grif cu surub fata de cele set-nec sau nec-tru singura diferenta la sunet ar fi ca acestea din urma, cica, au mai mult sustein. Dar intre set-nec si nec-tru nu cred ca exista diferente notabile, decat de ordin tehnologic.

Edited by George M.
Posted

Ca tot veni vorba, pun si eu o intrebare de bula, nu va fie cu suparare: mahonul are cumva mai mult sustain fata de basswood? Am tot citit pareri si pareri despre chitarele din mahon, si unii zic ca mahonul ar da oleaca mai mult sustain (fie si, sa zicem, pe o chitara cu neck bolt-on). E adevarat, sau nu?

Posted

Mahonul si mapleul se complimenteaza reciproc foarte bine, deoarece mahonul are un sunet foarte intunecat, iar mapleul este deschis, de accea se foloseste aceasta combinatie.

In legatura cu set-neck sau neck-thru, cum a zis si George, ii da putin mai mult sustain (diferenta ne fiind prea mare din acest punct de vedere), dar aspectul mai important este comoditatea (neck-thru este mai comfortabil), insa daca se strica ceva la gat sau stiu eu ce, la neck-thru nu ai cum sa repari doar gatul si astfel e mai greu de lucrat sau in unele cazuri poate chiar imposibil.

Guest postalservice101
Posted

Them pretty bold words. :) Poți explica fenomenologia?

 

Este evident in clipul de mai sus ca cea cu p90 e mai bright.

Posted

Este evident in clipul de mai sus ca cea cu p90 e mai bright.

 

Asta nu-i nici o surpriză și explicația e simplă, o știm de un secol: http://en.wikipedia.org/wiki/RLC_circuit

Dar în lipsa argumentelor afirmația lui dudu e gratuită. Și nu e treaba mea să susțin speculațiile altora: http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophical_burden_of_proof

Sincer speram să fi avut acces la niște informații care clarifică (tentativ măcar) tot bullshit-ul ăsta despre tonewoods.

Guest postalservice101
Posted

Asta nu-i nici o surpriză și explicația e simplă, o știm de un secol: http://en.wikipedia....iki/RLC_circuit

Dar în lipsa argumentelor afirmația lui dudu e gratuită. Și nu e treaba mea să susțin speculațiile altora: http://en.wikipedia....burden_of_proof

Sincer speram să fi avut acces la niște informații care clarifică (tentativ măcar) tot bullshit-ul ăsta despre tonewoods.

Nu ma intelege gresit, sunt multe mituri in legatura cu chitara electrica.

 

Poly vs Nitro

Lemnul chitarei

Constructia

QuarterSawn vs Plain Sawn

etc

 

Nu prea ma intereseaza, dar aleg Nitro pentru ca imbatraneste frumos si nu are un feel plasticos, aleg Quarter pentru ca arata mai misto. Iar eu prefer Stratocaster-ul asa ca sunt sunt fortat sa aleg bolt on si alder/ash. Nu ca nu mi-ar conveni....

Guest postalservice101
Posted (edited)

Mkay, și ce legătură au preferințele estetice cu subiectul thread-ului?

Afirmația era "Toate merele sunt roșii", nu "Mie-mi plac merele" sau "Eu prefer roșul".

aia era parerea mea, daca nu poti sa decodifici,suna ceva de genul " le aleg bazat pe alte criterii pentru ca nu consider ca fac o diferenta atat de importanta la sunet"

Edited by postalservice101
Posted

Nu ma intelege gresit, sunt multe mituri in legatura cu chitara electrica.

 

Poly vs Nitro

Lemnul chitarei

Constructia

QuarterSawn vs Plain Sawn

etc

 

Nu prea ma intereseaza, dar aleg Nitro pentru ca imbatraneste frumos si nu are un feel plasticos, aleg Quarter pentru ca arata mai misto. Iar eu prefer Stratocaster-ul asa ca sunt sunt fortat sa aleg bolt on si alder/ash. Nu ca nu mi-ar conveni....

 

NU sunt chiar mituri.

Exemplu: quarter sawn versus paralel sawn. Gaturile taiate quarter sunt mult mai rigide (mai putin elastice) si de aceea sunt mai stabile si prezinta chiar un sustain mai bun. Dar sunt mai scumpe, pentru ca se pierde mai mult lemn.

 

Sunt mai rigide pentru ca fibrele cad perpendicular pe sageata efortului exercitat de coarde asupra ansamblului corp-gat (incearca sa indoi o scandura pe latura mare si apoi pe latura mica, sau 2-3 lipite intre ele).

Rigiditate si non-rezonanta sunt caracteristicile cautate la electrice pentru un cat mai bun sustain.

(Cu cat suportul este ,mai rigid, cu atat mai putin din energia de vibratie a coardei este absorbita si disipata).

  • Like 2
Posted

Care ar fi treaba ta, in acest caz?

 

Încerc să aflu adevărul, iar metodologia pentru asta nu implică scoaterea ideilor din... joben.

dgeeko a dat mai sus un exemplu de model bazat în realitate (poziția fibrelor și stabilitate, sustain etc,). E discutabilă relevanța efectului descris, dar se poate atât simula cât și determina empiric destul de ușor.

 

Era interesantă ideea cu "timpul de atac" (whatever that means) dar cu ce ne ajută dacă descrie alt Univers?

Guest postalservice101
Posted (edited)

NU sunt chiar mituri.

Exemplu: quarter sawn versus paralel sawn. Gaturile taiate quarter sunt mult mai rigide (mai putin elastice) si de aceea sunt mai stabile si prezinta chiar un sustain mai bun. Dar sunt mai scumpe, pentru ca se pierde mai mult lemn.

 

Sunt mai rigide pentru ca fibrele cad perpendicular pe sageata efortului exercitat de coarde asupra ansamblului corp-gat (incearca sa indoi o scandura pe latura mare si apoi pe latura mica, sau 2-3 lipite intre ele).

Rigiditate si non-rezonanta sunt caracteristicile cautate la electrice pentru un cat mai bun sustain.

(Cu cat suportul este ,mai rigid, cu atat mai putin din energia de vibratie a coardei este absorbita si disipata).

Nu neg ca exista o diferenta dar de cate ori ai fost ceva de genu "mama, grifu ala quartersawn suna super misto!" :))

 

Btw, mersi pentru info (serios vorbind, nu fac misto) dar deja stiam ce mi-ai scris tu acolo.

 

Hai sa le zic "highly debated issues" in loc de mituri.

Edited by postalservice101
Posted (edited)

Chitarele din mahon au, in general, un timp de atac mai lung. De aceea combinatia cu doze P90

functioneaza foarte bine, ele fiind mai bright decit humbuckerele. Capacul din artar ofera un timp

de atac ceva mai scurt.

 

Vis-a-vis de tipul de imbinare a corpului cu griful nu exista o regula generala referitoare la sunet,

diferenta este mai mult de ordin structural/ingineresc.

 

Timp mai lung de atac ? asa ceva este foarte interesant ...

 

Timp mai lung de atac ca si la instrumentele de suflat insemna ca corpul inflluenteaza cu o anumita intarziere sunetul si amplitudinea se stabilizeaza mai tarziu ..?.????? in cazul compresiei aerului este OK dar la chitara nu vad cum ..

Dar la chitare proaste unde apar "noduri " de rezonanta si antirezonanta de-a lungul corzlor apar asemenea fenomen pe langa ca "moare " tonul moare si atacul in unele pozitii ....

 

 

Am doua chitare din mahon una stil Strat suna foarte deschis cealalta stil LP suna inchis .din cauz a placii "de rezonanta " de deasupra mahonului ...

 

Dar atacul este cam la fel .

Ca doza sau preamplif +EQ etc reda mai corect atacul este alta poveste .

 

Mahonul este dens prezinta o masa "mare " , rezonanta este mai ridicata fata de "alder /ash " in consecinta suna foarte deschis si cu atac mare . respectiv joase mai putine si medii mai putrtnice deci se aude atacul ...

 

Nu duritatea materialului ci masa considerabila asigura un sustain mai lung ...

Elasticitatea poate reduce din sustain dar nici la chitara bas nu am onservat mare diferenta in cazul diferitelor materiale /grosimi de gat/corp .Chiar am fost uimit ce bassi si ce sustain au unele basuri din material usor si gat relativ subtire si "elastic ".

 

E ceva cu rezonanta proprie ce sa nu se "interfereze" cu oscilatia corzilor , sa nu amortizeze in contrafaza oscilatia in domeniul util ..

 

Chitarele electrice ce au "definitie " foarte buna nu au acel "reverb" in interiorul corpului , la chitarele acustice /clasice nu stiu cum ar goi caci nu am avut mai multe si nici nu am construit ca este mai complicat dar si la acelea corpul daca are "reverb " prea mare ..rezoneaza pe unele frecvente ce domina si acopera oscilatia corzilor reducand sustainul si claritatea ptr solo ..la struming suna dominant frecventa rezonanta nedorita si da o culoare urata sunetului ...

Ghitarele "proaste " nu suna "balansat ' tocmai din cauza rezonantelor nedorite din corp ce se suprapun peste sunete si unele suna mai tare altele cu volum mai redus ,,unele sunete au sustain altele nu ...

 

Deci masa /rezonanta ,frecventele de rezonanta <-> oscilatia corzilor ..aici e smecheria ,,

 

Dozele ce pot sa influenteze atacul cunosc doar un singur tip ..cele de Vintage de Strat cu alnico .. (stratitis)

Edited by karpi
Guest postalservice101
Posted

Pana la urma ccorpul dintr-o bucata cum reactioneaza fata de cel din mai multe bucati?

Intr-un blind test nici nu le-ai putea deosebi.

 

In schimb, mergand pe ideea de mai sus, as alege un one piece body pentru ca e grainu misto si nu vreau sa vad dunga, in cazul in care e sunburst sau doar lacuita.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.