alinu_tau Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 (edited) Fiind in concediu si avand de facut unele retusuri la vopseaua masinii (in service bineinteles) mi-a venit o idee sa fac o reparatie capitala + tunning unui strat HH. Daca am vazut oameni care au bagat 10.000 EUR intr-un Trabant... de ce nu? Ceea ce se vede a fost candva un strat Harley Benton SSS negru. Am cumparat de pe ebay un pickguard HH si o doza humbucker cu toate 4 firele scoase. Nu-mi placeau tastele originale asa ca le-am schimbat cu dunlop jumbo + un scaloop nu mare, cam 1 mmm. Nu-mi placea nici tremoloul asa ca l-am schimbat cu unul de squier pe care il aveam eu, are un plus de calitate. Am slefuit corpul si l-am dat cu un tub intreg de sprit-chit, l-am slefuit din nou si l-am dus la vopsitoria unde imi era masina si l-am vopsit in culoarea Loganului - blue egee metalic si un strat gros de lac cu intaritor. Am schimbat swich-ul original de SSS cu unul cu 3 pozitii de la guitar shop. Am desfiintat poturile de ton pentru ca nu le foloseam niciodata si in locul lor am pus niste swich-uri zdravene care fac operatiile : unul face serie-paralel la doza de bridge si celalalt spliteaza doza de strat alnico cea mai aproape de neck.. Chitara e si foarte bine ecranata, inclusiv pe interiorul capacelor de la doza de neck. Are si roller nut, ajuta foarte mult, eu cateodata abuzez de tremolo si sta acordata acceptabil. I-am pus si a 22-a tasta, doar partea pentru notele inalte, restul si asa nu conteaza, cine canta acolo? Mai doreste cineva? Iesi mai bine decat cu Charvell Edited July 29, 2012 by alinu_tau 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ironside Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 De curiozitate, corpu' la harli bentan e cumva din placaj? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alinu_tau Posted July 29, 2012 Author Share Posted July 29, 2012 E lemn plin... nu de calitate, mai usor decat cel de strat original, dar e lemn. Nu stiu de care eu nu stiu sa le deosebesc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 nu stiu sa le deosebesc. Și totuși ești convins că nu e "de calitate"? Anyway, felicitări pentru efort. Cam cât te-a ajuns operațiunea? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alinu_tau Posted July 29, 2012 Author Share Posted July 29, 2012 (edited) E un lemn destul de moale si usor de prelucrat, comparativ cu o hora iris de ex, care ai impresia ca-i lemn dintr-ala din care se facea parchetul pe vremuri, foarte dens si dur si greu in acelasi timp. Eu la HB i-am mai scobit putin cut-ul de jos sa aiba o forma mai apropiata de strat, de-asta spun. Referitor la costuri, vopsitul 150 (cu tot cu vopsea si lac), swich-urile 55 cel de doze si 15 lei cele de coil-tapping, tastele 55 deci cam 275 RON, celelalte piese le aveam eu... PS Destul de scumpe componentele astea, la mine in oras de ex. nu gasesti decat la guitar shop unde daca trebuia sa cumpar un tremolo de strat cu bloc cu tot este 125 lei iar un set de cheite 180... Edited July 29, 2012 by alinu_tau Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramurel Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Super-mişto ! Ştiu chitare mai de preţ decât Harley Benton, la care tre' schimbat wiring-ul, dozele şi alte cele, deci... Bună treabă ! . Link to comment Share on other sites More sharing options...
DJD Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Cu noroc este tei, cu realism este placaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 E un lemn destul de moale si usor de prelucrat Poate e tei sau plop, din care se mai fac Strat-uri. Și dacă ar fi din placaj care-i problema? Puteți explica de ce placajul nu e "de calitate"? Începem discuția asta din nou? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alinu_tau Posted July 29, 2012 Author Share Posted July 29, 2012 Daca era placaj, banuiesc ca trebuia sa ii vad straturile in momentul in care scobeam prin el... cred, nu? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest antony Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Frumoasa treaba si buna cred. Din punctul meu de vedere o chitara buna inseamna un grif comod la care corzile sunt aproape si sa nu falseze , doze bune si zgomot cat mai putin. Lemnele din care a fost construita chitara electrica au mai putina importanta ~10% deoarece doza preia direct vibratia corzii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest postalservice101 Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Frumoasa treaba si buna cred. Din punctul meu de vedere o chitara buna inseamna un grif comod la care corzile sunt aproape si sa nu falseze , doze bune si zgomot cat mai putin. Lemnele din care a fost construita chitara electrica au mai putina importanta ~10% deoarece doza preia direct vibratia corzii. intr-adevar e o chestiune de dezbatut treaba cu "cat afecteaza lemnul sunetul". dar gandeste-te mai bine la diferenta intre un strat cu fretboard din maple si unu cu fretboard din rosewood. diferenta foarte mare, care se aude cu "urechea deschisa". Link to comment Share on other sites More sharing options...
alinu_tau Posted July 29, 2012 Author Share Posted July 29, 2012 intr-adevar e o chestiune de dezbatut treaba cu "cat afecteaza lemnul sunetul". dar gandeste-te mai bine la diferenta intre un strat cu fretboard din maple si unu cu fretboard din rosewood. diferenta foarte mare, care se aude cu "urechea deschisa". ... si greutatea totala a a chitarei... ca sa ma lamuresc si eu tocmai am verificat-o si comparat-o cu un reghin strat 4,6 kg vs 5 kg... greutatea are influenta asupra sustainului dar si a tonului. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 (edited) intr-adevar e o chestiune de dezbatut treaba cu "cat afecteaza lemnul sunetul". E o "chestiune" măsurabilă, și s-au făcut ceva studii, dar nu suficiente IMO. Poate pentru că nu e un subiect foarte interesant pentru restul populației. Cert e că ideea de "calitate acustică" e iluzorie. Există doar anumite sound-uri consacrate (din diverse motive) și anumite moduri de a le obține. greutatea are influenta asupra sustainului dar si a tonului. În ce constă precis această corelație? Edited July 29, 2012 by FiveseveN Link to comment Share on other sites More sharing options...
alinu_tau Posted July 29, 2012 Author Share Posted July 29, 2012 (edited) În ce constă precis această corelație? Acuma sa explic in detaliu nu stiu, dar te poti uita de ex la sisteme tremolo sustain marit care constau in marirea in greutate a ansamblului si in special a blocului. Cu cat mai masiv, cu atat mai bun pentru sustain. Edited July 29, 2012 by alinu_tau Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Deci mai multă masă = mai mult sustain? E răspunsul tău final? Învață noțiuni elementare despre rezonanță și hai să vedem dacă rămâi cu aceeași părere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alinu_tau Posted July 29, 2012 Author Share Posted July 29, 2012 (edited) Cand spui rezonanta te referi la ton sau la sustain? E acelasi lucru? Si nu cred ca functioneaza dupa aceleasi reguli ca si la chitara acustica. Iar cei care au reproiectat/imbunatatit dupa o vreme tremolourile de chitara electrica banuiesc ca au studiat problema, nu inventam noi roata acum... Edited July 29, 2012 by alinu_tau Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Cand spui rezonanta te referi la ton sau la sustain? E un fenomen fizic, regulile sunt aceleași pentru achitare electrice, acustice, particule subatomice, planete și galaxii. Ce înseamnă sustain, ce proprietăți trebuie să dețină instrumentul pentru a avea sustain? În cazul chitarelor electrice, trebuie ca energia din corzi să fie absorbită cât mai puțin de corp, să poată vibra cât mai mult. În cazul celor acustice e vorba de adaptare de impedanță: energia corzilor trebuie transferată cât mai eficient aerului din jur, pentru a ne putea antrena ulterior timpanele. E destul de clar pentru toată lumea sau m-am repetat degeaba? Deci pentru sustain maxim chitara electrică trebuie să fie cât mai "proastă" dpdv acustic. Modurile sale de rezonanță trebuie să fie în afara spectrului care ne interesează, și masa e doar unul din factorii care determină frecvența de rezonanță și impedanța. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
the_resident Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Alinu.. foarte fain ti-o iesit chitara, felicitari, putine lucruri as fi avut de obiectat, chiar culoarea era unu dintre ele, dar... daca se asorteaza cu Loganu' e de inteles.. s-o canti veselos ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lefmir Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 si l-am vopsit in culoarea Loganului - blue egee metalic Cred ca daca o faceai rosu Ferrari suna mai bine 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alinu_tau Posted July 30, 2012 Author Share Posted July 30, 2012 Cred ca daca o faceai rosu Ferrari suna mai bine Scumpa a naibii vopseaua asta de masina, daca vroiam alta... e 150 kilu` Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Cand spui rezonanta te referi la ton sau la sustain? E acelasi lucru? Si nu cred ca functioneaza dupa aceleasi reguli ca si la chitara acustica. Iar cei care au reproiectat/imbunatatit dupa o vreme tremolourile de chitara electrica banuiesc ca au studiat problema, nu inventam noi roata acum... Se refera la un sistem mecanic oscilant amortizat . Observatia este corecta , cu cat mai mare este masa ( greutatea ) blocului de "sustain" cu atat poate fi mai bun sustain-ul dar se schimba si timbrul ..soundul .."Tonul" . Rezonantele proprii ale corpului , gatului , dar si al arcurilor vibratorului precum al blocului de sustain influenteaza culoarea tonului prin favorizarea sau "amortizarea" anumitor frecvente ( armonice ) .actionand ca si filtre acustice ( mecanice ) Nu prea stiu ce vor unii cu sustain-ul asta ? Ca sa faca GiGi nu trebe sustain .La ce trebuie sustain daca pui "gate" si "crunch ". Putini chitaristi am auzit sa cante cu tonuri lungi si sa nu fie fals ca naiba .Asa ca cei mai multi nu au probleme cu sustain-ul .De obicei sustain-ul ce il aud pe inregistrari este realizat electronic cu efecte limitator, compresor ,reverb,delay...etc Foarte putini chitarist aud ce canta cu sunetul chitarei si "se folosesc" de sustain . Toata treaba a ajuns un fel de mitologie comercialo mercantila de prostit incepatorii. Chitara Strat cu vibratorul original din 1954 are sustain suficient nu trebuie nici un "tunet" doar sa canti trebuie . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Observatia este corecta , cu cat mai mare este masa ( greutatea ) blocului de "sustain" cu atat poate fi mai bun sustain-ul Din pacate sistemele mecanice curente nu sunt neinertiale. Fizica ne spune ca masa mai mare inseamna amortizare mai rapida. Asta daca nu luam in considerare frecvente de rezonanta. Si cum distributia masica nu este niciodata uniforma, ajungem frumos la gradienti de distributie ceea ce ne duce direct la integrale volumetrice. De unde putem deduce empiric urmatorul fapt : majoritatea chitaristilor nu sunt ingineri. PS. Cu restul postului sunt de acord. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cognek Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 (edited) Amen... mosu (karpi) are dreptate! Edited July 30, 2012 by Cognek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now