viobio Posted August 15, 2014 Author Share Posted August 15, 2014 (edited) Ampul e cam gata,mai am de facut pedalierul ,pentru schimbarea canalelor. Mai am de cosmetizat la interior,adica sa pozez cablurile ecranate. Ampul a ajuns la Laurentiu. Edited August 15, 2014 by viobio 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted August 21, 2014 Author Share Posted August 21, 2014 (edited) New Doua canale ,clean/lead,comurabile cu footswich Corector de ton comun pe ambele canale Boost comutabil,functioneaza pe ambele canale,se comuta cu footswitch Loop serie Power scaling ,reglabil 5...50W,sa se poata cinta si in casa,pe viitor o sa dotez toate amplificatoarele ,construite de mine,cu asa ceva,indiferent de putrere,este acelasi principiu folosit la Marshall AFD100. 50W 4/8/16 ohni 5XECC83 nos 2XEL34 Ampul cu nr84,mai am de facut 14,doua sunt rezervate de Valechitara,la 100 ma opresc pt o perioada sau ma las de tot. Edited August 21, 2014 by viobio Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramurel Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 (edited) la 100 ma opresc pt o perioada sau ma las de tot. Asta s-o crezi matale, domnu' ! Ce-i aici, democrație ?! Aici e ca-n mafie, ieși numa' cu picioarele 'nainte sau când zicem NOI ! Power scaling ,reglabil 5...50W,sa se poata cinta si in casa,pe viitor o sa dotez toate amplificatoarele ,construite de mine,cu asa ceva,indiferent de putrere,este acelasi principiu folosit la Marshall AFD100. Am citit una-alta, în ceva topicuri pro și contra, despre avantajele power-scalingului comparativ cu atenuarea rezistivă... Nu-mi dau seama, sistemul de power-scaling permite construcția sa ca unitate externă sau trebuie neapărat conceput strict în interiorul circuitului amplificatorului respectiv ? Late edit : A, și legat de comparația asta între cele două, am sesizat pro-uri mai mult legate de "deranjul" tehnic asupra circuitului, decât despre diferențe în sound. Greșesc ? . Edited August 22, 2014 by ramurel Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 În mare e ca și cum ai folosi un Variac, dar numai pentru tensiunea anodică a lămpilor de putere. Pentru a putea face asta trebuie intervenit în circuit.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted August 23, 2014 Author Share Posted August 23, 2014 (edited) Pentru power scaling ,cum am mai spus,folosesc principiul de la AFD 100, foarte simpu si la mintea cocosului,"omor" defazorul cu circuitul de reactie,simplu. Am facut deja trei ampuri cu power scaling,inclusiv cel de 18W,toata lumea a fost incintata,nu sunt de acord cu varierea tensiunii de alimentare. Urmariti schema si vedeti ce si cum. Schema de la Marshall AFD 100 se gaseste pe net. Daca variezi tensiunea de alimentare a etajului final ,deci si tuburile de putere,dai peste cap impedanta (Raa) trafului de iesire,nu sunt de acord cu acest principiu,parerea mea. Edited August 23, 2014 by viobio 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted August 23, 2014 Share Posted August 23, 2014 Nu cercetasem schema de la AFD, am presupus că folosește tot metoda "clasică". Totuși reacția negativă e o parte a sistemului EPA, mai e cea (arguably mai importantă) cu control digital*. Dar dacă funcționează și sună bine presupun că merge și așa. Fiecare metodă are avantajele și dezavantajele sale. În afară de simulatoare . ______________ * : Apropos, nu te tentează să încerci un astfel de amp cu autobias/EPA? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted August 23, 2014 Author Share Posted August 23, 2014 Nu cercetasem schema de la AFD, am presupus că folosește tot metoda "clasică". Totuși reacția negativă e o parte a sistemului EPA, mai e cea (arguably mai importantă) cu control digital*. Dar dacă funcționează și sună bine presupun că merge și așa. Fiecare metodă are avantajele și dezavantajele sale. În afară de simulatoare .______________* : Apropos, nu te tentează să încerci un astfel de amp cu autobias/EPA?Metoda"clasica" in opinia mea este o idiotenie,sunt curios cum suna un amp cu EL34 PP de 50W,alimentat la 150V in loc de 450..500V.Nu sunt de acord cu idiotenia acea,asta nu inseamna ca trebuie sa fie cineva de acord cu mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted August 23, 2014 Share Posted August 23, 2014 sunt curios cum suna un amp cu EL34 PP de 50W,alimentat la 150V in loc de 450..500V. Cam cum sună ECC83 la 24 V, dar dacă-i place lui Gilmour și multor altora... . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnalogSound Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Daca se perimite o mica interventie: - Conform schemei de principiu pe care o am si eu ... se pare ca scalarea de putere se face si prin modificarea tensiunii de screen / impreuna cu, daca nu ma insel tensiunea anodica. Aceste lucruri se fac asa: citire tensiune pe ADC / interpretare date in uC / iesire pe DAC pentru controlul comparatoarelor, care mai departe comanda niste feti P sau N.... Eu asa am inteles ca functioneaza. Cu respect, Gabriel Tudoran Riot Devices Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted August 27, 2014 Author Share Posted August 27, 2014 Daca se perimite o mica interventie: - Conform schemei de principiu pe care o am si eu ... se pare ca scalarea de putere se face si prin modificarea tensiunii de screen / impreuna cu, daca nu ma insel tensiunea anodica.Aceste lucruri se fac asa: citire tensiune pe ADC / interpretare date in uC / iesire pe DAC pentru controlul comparatoarelor, care mai departe comanda niste feti P sau N.... Eu asa am inteles ca functioneaza. Cu respect,Gabriel TudoranRiot Devices Salut Gabi La AFD 100 Slash,exista un pot de POWER,100K log,acel pot este legat in reactia negativa a etajului final,Duminica o sa vezi un amp dotat cu acest sistem de reglare a puterii,este al patrulea amp dotat cu asa ceva,TOATE ampurile care vor mai fi construite de mine vor fi dotate cu asa ceva. AFD 100 are un sistem electronic de control bias,am eliminat acel control la un amp AFD,are o mare problema,trage negativarile dupa cea mai slaba finala,daca o finala are emisia mult redusa ,omoara si celelalte 3 finale,adica le negativeaza puternic sistemul de supraveghere,asa se reduce mult puterea ampului. Daca se perimite o mica interventie: - Conform schemei de principiu pe care o am si eu ... se pare ca scalarea de putere se face si prin modificarea tensiunii de screen / impreuna cu, daca nu ma insel tensiunea anodica.Aceste lucruri se fac asa: citire tensiune pe ADC / interpretare date in uC / iesire pe DAC pentru controlul comparatoarelor, care mai departe comanda niste feti P sau N.... Eu asa am inteles ca functioneaza. Cu respect,Gabriel TudoranRiot Devices O mai spun odata,mi se pare o cretinatate sa modifici tensiunea de alimentare,duci Raa in balarii,stii despre ce este vorba. Gabi ,pune aici schema care o ai tu,o pun si eu pe cea care o am eu,cind ajung acasa,acum sunt pe tableta. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted August 27, 2014 Author Share Posted August 27, 2014 84&85 gata de probe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
baltazar181 Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 As avea o intrebare. Exista posibilitatea sa dai factura pe amplificatoare?. Multumesc Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted August 27, 2014 Author Share Posted August 27, 2014 As avea o intrebare. Exista posibilitatea sa dai factura pe amplificatoare?. Multumesc Da ,dar sunt mai scumpe cu 24% 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dass101 Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 (edited) Salut Gabi La AFD 100 Slash,exista un pot de POWER,100K log,acel pot este legat in reactia negativa a etajului final,Duminica o sa vezi un amp dotat cu acest sistem de reglare a puterii,este al patrulea amp dotat cu asa ceva,TOATE ampurile care vor mai fi construite de mine vor fi dotate cu asa ceva. AFD 100 are un sistem electronic de control bias,am eliminat acel control la un amp AFD,are o mare problema,trage negativarile dupa cea mai slaba finala,daca o finala are emisia mult redusa ,omoara si celelalte 3 finale,adica le negativeaza puternic sistemul de supraveghere,asa se reduce mult puterea ampului. O mai spun odata,mi se pare o cretinatate sa modifici tensiunea de alimentare,duci Raa in balarii,stii despre ce este vorba. Gabi ,pune aici schema care o ai tu,o pun si eu pe cea care o am eu,cind ajung acasa,acum sunt pe tableta. Vio, daca vrei discutam mai in detaliu cind ne vedem, Power scalingul la AFD este facut cu varierea tesniunii de screen si de bias, proportional. Implementarea in particular la AFD este cu un microcontroller, dar asta e irelevant. Se variaza si reactia pentru a compensa faptul ca scade semnalul de iesire injectat in reactie. Power scaling se face cu modificare de tensiune, si functioneaza f bine daca e implementata bine. La AFD se variaza doar screen-urile fara anozi pentru ca ar fi disipatia uriasa si s-a ales aceasta solutie de compromis. La ampurile de putere mica, undeva pina in 30W se poate face fara probleme varianta completa, cu variere de tensiune pe anozi, screen si bias daca este cazul. Edited August 27, 2014 by dass101 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnalogSound Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Asa cum am scris si eu mai sus, cum a scris si dragos si mai departe vicSnd, este o proportie ce trebuie respectata (si proportia asta se calculeaza mai mult sau mai putin din curbele tuburilor). Distorsiunea produsa de tuburi alimentate la tensiune mica este una mai saturata - dintr-un motiv destul de simplu, head-roomul este mai mic (printre alte efecte care apar in tuburi). NFB-ul este functie de putere si se aplica proportional cu ea (dupa gust dar, aplicand foarte mult NFB ai toate sansele sa elimini niste frecvente sau sa le atenuezi foarte mult). Un exemplu pur teoretic (cifrele sunt doar ca exemplu si nu reprezinta valori reale): una este sa aplici 3db de NFB la o putere sinus de 50w si alta este sa aplici aceiasi 3db (sau mai mult) la o putere sinus de 10w. Cu respect, Gabriel Tudoran Riot Devices 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dass101 Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 (edited) In descrierea sumara a Power Scaling-ului AFD se vorbeste de o Proportionalitate Variabila a tensiunilor Bias / Screen / Plate / Feedback - disipatia periculoasa este EXCLUSA ! Nu stiu exact ce spun ei in descriere, dar ne uitam cu totii daca vreti pe schema, se variaza doar Screen-ul si Bias-ul. Am facut power scaling full la un amp de 50W si e ff tricky, FET-ul se incalzeste extrem de tare, e nevoie de radiator cu suprafata f mare si eventual de ventilator. La 100W nu mai e rezonabil sa scalezi si tensiunea de anozi, fara sa ajungi la solutii de genul mai multe FET-uri in paralel. Varierea tensiunii de screen are efect direct asupra puterii debitate de lampa, functioneaza, nu suna la fel ca varianta in care se variaza si anozii, dar e un compromis rezonabil pt asemenea puteri. In cazul AFD chiar faptul ca au implementat si varierea reactiei odata cu tensiunea de screen mi se pare o gaselnita f misto, asta e principala problema la power scaling sau la PPIMV, scazind semnalul de iesire se scade si efectul reactiei negative, ei au compensat asta. Pot-ul de Power de la AFD are deci functie dubla - comanda varierea tensiunilor catre microcontroller si mareste reactia. Daca nu faci si variere de tensiune obtii doar cresterea reactiei negative, banuiesc ca stim cu totii ce efect are asta - scade tensiunea de iesire, scad distorsiunile, creste liniaritatea in frecventa, creste damping factorul. Putem discuta sau nu daca astea sint benefice, concret ampul se aude mai incet si suna mai "egal" cu mai putine distorsiuni. La power scaling se scade headroom-ul etajului de putere, se modifica biasul, astfel incit ampul va suna mai incet, cu mai multe armonici date de distorsiunea de putere, atunci cind se atinge acest regim de functionare si cu mai multa compresie datorata functionarii in zona neliniara de amplificare. Edited August 27, 2014 by dass101 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnalogSound Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Conform declaratiilor oficiale: In fact Santiago (who was the primary designer of the AFD100) said "our principles are very similar. Both our system and Kevin's (London Power) are based in some previous works to which Kevin added a HT control that we didn't implement. On the other hand, apart from the input signal we compensate the power amp feedback and we added the biasing to the system". Situl sursa (care btw este foarte foarte bine documentat): http://www.tonymckenzie.com/afd100_review.htm Deci ca sa fie o lamurire finala si ca sa nu fac dublu post: explicatia data mai sus de Dragos este extrem de completa si corecta. Cu respect, Gabriel Tudoran Riot Devices Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted August 27, 2014 Author Share Posted August 27, 2014 (edited) Vio, daca vrei discutam mai in detaliu cind ne vedem, Power scalingul la AFD este facut cu varierea tesniunii de screen si de bias, proportional. Implementarea in particular la AFD este cu un microcontroller, dar asta e irelevant. Se variaza si reactia pentru a compensa faptul ca scade semnalul de iesire injectat in reactie. Power scaling se face cu modificare de tensiune, si functioneaza f bine daca e implementata bine. La AFD se variaza doar screen-urile fara anozi pentru ca ar fi disipatia uriasa si s-a ales aceasta solutie de compromis. La ampurile de putere mica, undeva pina in 30W se poate face fara probleme varianta completa, cu variere de tensiune pe anozi, screen si bias daca este cazul.Dragos ai dreptate in ce spui,se variaza G2 ,bias.Eu am spus ca nu sunt de acord cu varierea intregii tensiuni anodice,incercati tu si Gabi sa alimentati ampul vostru,cu 150..170V sau mai putin ,sa vedem ce mai cinta. Dupa mine toate aceste gaselnite de reducere a puterii,inclusiv atenuatoarele de putere pasive,sunt doar COMPROMISURI,una este sa cinte amplificatorul de nebun,alta este sa tii puterea ampului in friu prin diferite metode,cum am mai spus,am modificat un AFD100,tocmai pentru ca "da mai mult" ca sound fara ingineria care controleaza etajul final. Pentru ca AFD100 si YJM100 au avut un succes planetar nu se mai fabrica ,un succes galactic il au si modelele de 1W. Edited August 27, 2014 by viobio Link to comment Share on other sites More sharing options...
dass101 Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 (edited) Miei imi place power scalingul, am facut la vreo 3 ampuri de-ale mele din zona de 15W, mi se pare f util. Depinde cum il faci, daca scalezi si preampul sau doar puterea, sau si PI-ul, sint multe variante, fiecare cu avantaje si dezavantaje. Bineinteles ca fata de a cinta cu un amp dat la puterea lui nominala cu full swing de semnal si a cinta cu un amp cu anodica de 30V seara in apartament e o diferenta uriasa, normal ca primul suna in mod subiectiv mult mai bine. Insa intre a cinta ACASA cu un amp de 15-20 W nescalat si unul scalat la 30V intotdeauna o sa il prefer pe al doilea. Oricum, am cintat pe AFD, suna f bine, si power scalingul, asa cum l-au facut ei, isi face treaba ff bine. Mie pina una alta solutiile astea de scalare cu regulator de tensiune mi se par insa cam unreliable, de asta m-as si feri de ele la ampuri mari. Oricum, de ce ti-ai lua amp mare ca sa cinti cu el in dormitor cind exista atitea ampuri mici care pot fi optimizate pt asta? Edited August 27, 2014 by dass101 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 (edited) Cred că mai notabil e cine nu participă . Și poate discuția despre EPA și alte feluri de power scaling ar sta mai confortabil într-un thread separat, dar dacă nu-l deranjează pe Vio tot e bine. cum am mai spus,am modificat un AFD100,tocmai pentru ca "da mai mult" ca sound fara ingineria care controleaza etajul final. Mă gândeam la ceva apropo de asta: În afară de reissues și alte nostalgii, observ că multe spre majoritatea modelelor noi de amplificatoare pe lămpi de la producătorii principali folosesc un sistem digital de autobias. N-are sens să vorbim despre avantajele și dezavantajele (care?) acestor sisteme, piața și tehnologia merg înainte în pofida laudelor sau lamentațiilor noastre. Voiam să zic doar că există oportunitatea dezvoltării unui sistem open source sau măcar a unui protocol universal prin care se poate configura un astfel de sistem, e.g. printr-o interfață serială. Fender Super-Sonic au trei "preset-uri" pentru autobias: warm, normal și cool. O astfel de interfață ar permite controlul mai fin (pentru tehnicieni sau end useri) și e exact cum ai regla punctul de funcționare în mod tradițional, numai că nu trebuie să desfaci amplificatorul, nu umbli pe lângă tensiuni periculoase, nu ai nevoie de multimetre, poți salva preset-uri, poți avea bias separat pentru clean și drive, se poate face prin MIDI sau USB ș.a.m.d.. Edited August 28, 2014 by FiveseveN Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted August 28, 2014 Author Share Posted August 28, 2014 (edited) Ma abtin de la alte comentarii. Recomand tuturor celor care construiesc ampuri sa nu mai piarda timpul cu calculul Raa si a trafului de iesire,functioneaza oricum de la 9V ( baterie de pedala) pina la 500V,folositi orice! Atunci cind este PP , cautati unul cu mediana la primar . Edited August 28, 2014 by viobio Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 Facem și transformatoare variabile . 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted August 28, 2014 Author Share Posted August 28, 2014 Whoa, am intrat pe RGC si am dat peste o discutie misto, cu consens (la care participa si 57)!Ori am murit, ori e foarte buna iarba. Anyway, ca posesor de AFD100 pot raspunde la citevaintrebari aruncate pe aici: 1. L-am preferat unui Fargen Miniplex (exemplu random de clona Marshall de putere mica, cupower scaling) fiindca mai cintasem inainte pe unul si mi-a placut, l-am gasit in UK (comandatazi, a sosit miine). A fost sensibil mai ieftin decit orice amp boutique cu caracteristici similare,la momentul respectiv.2. Pentru cintat serios (repetitii/concerte), EPA-ul se poate dezactiva prin mutarea la maxim apotentiometrului. Pentru cintat acasa, cum fac eu, suna glorios, chiar si cu compromisurileamintite de vio vis-a-vis de sunet.3. AFD100 si YJM100 nu sint produse in serie pentru ca pur si simplu nu renteaza. Pentru caMarshall sa doteze cu circuite similare si celelalte amplificatoare, costul modificarii liniilor deproductie este prea mare, iar lumea cumpara oricum Marshall fara EPA.AFD100 si YJM100 nu se mai produc pt ca au fost esecuri comerciale,la fel sunt si modelele de 1W.Marshall are modele emblema,mai noi sau mai vechi,nimeni nu stie cum vor merge vinzarile pr modele noi ,cu unele produse marketingul nu face minuni Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted August 29, 2014 Author Share Posted August 29, 2014 (edited) Daca s-au vindut toate unitatile inseamna ca au fost esec comercial? Si daca nu se vindeau toate, la 2300+1500 cite au fost in total, tot nu s-ar fi pus problema.Dupa mine un produs cu succes comercial se fabrica ani buni ,de ce inca se fabrica seriile JVM,JCM800,JCM900,JTM sau modelele REISSUE?Sa nu fiu inteles gresit,nu am nimic cu AFD 100 sau YJM100.Nu am nici o problema cu marca Marshall!!!!! Urmatorul amp in lucru o sa fie................................RK100,nu pentru vinzare,o sa fac un concurs pentru chitaristi,premiul o sa fie RK100! Vine toamna si vor incepe cintarile la Frankie Caffe,concursul o sa fie exact cum am mai facut,fara piese COVER! Edited August 29, 2014 by viobio Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted August 29, 2014 Author Share Posted August 29, 2014 VTA RK100 nr86 Cam asta am facut azi in citeva ore,montajul electronic e aproape gata,lipseste doar sursa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted September 3, 2014 Author Share Posted September 3, 2014 (edited) VTA RK100 nr86Cam asta am facut azi in citeva ore,montajul electronic e aproape gata,lipseste doar sursa. Partea electronica e gata,trebuie sa comand un traf de alimentare si mastile ampului,vreau sa testez acest amp linga originalul lui Florin Giuglea,sa auzim ce si cum.... Edited September 3, 2014 by viobio Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted September 8, 2014 Author Share Posted September 8, 2014 (edited) Ampul e cam gata,mai am de facut pedalierul ,pentru schimbarea canalelor.Mai am de cosmetizat la interior,adica sa pozez cablurile ecranate.Schemele amplificatorului LAURA fost amplificatorul cu nr 80! Acum am aguns la 86!! Edited September 8, 2014 by viobio 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted September 8, 2014 Author Share Posted September 8, 2014 (edited) NewDoua canale ,clean/lead,comurabile cu footswichCorector de ton comun pe ambele canaleBoost comutabil,functioneaza pe ambele canale,se comuta cu footswitchLoop seriePower scaling ,reglabil 5...50W,sa se poata cinta si in casa,pe viitor o sa dotez toate amplificatoarele ,construite de mine,cu asa ceva,indiferent de putrere,este acelasi principiu folosit la Marshall AFD100.50W 4/8/16 ohni5XECC83 nos2XEL34Ampul cu nr84,mai am de facut 14,doua sunt rezervate de Valechitara,la 100 ma opresc pt o perioada sau ma las de tot.Schema preaplificatoarelor &loop ,de la acest amp,etajul final e cel clasic ,de chitara,folosit de toata planeta.Amplificatorulba fost zdranganit de citiva colegi de forum E cel cu mastile albe Aici ma sprijin eu pe el Ampul o sa fie scos la vinzare,cu un pret special! Edited September 8, 2014 by viobio Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramurel Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 (edited) Un mic soundcheck, niște mostre de sound, cu amplificatorul de 18 W ! Mulțam din nou echipei Viotubeamp ! LE : Captare de la cabinet 2x12 Celestion speakers cu mic Sennheiser e-906, în Reaper ! Edited September 21, 2014 by ramurel 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Les Paul 1960 Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Suna foarte clar, fain amp ai badie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now