boondak Posted March 26, 2012 Posted March 26, 2012 Am deschis acest topic pentru a incerca sa ne lamurim in legatura cu felul in care tuburile finale ne afecteaza sunetul. De aceea ii rog pe colegii mai experimentati sa imparta si celorlalti din cunostintele si impresiile lor. De asemenea ar fi de folos niste recomandari in legatura cu marcile cele mai recomandate pentru fiecare tip de tub in parte. am dat pe youtube de cateva filmutele cred eu folositoare 1
marcianpetrescu Posted March 26, 2012 Posted March 26, 2012 te salut sau va salut eu pana acum am avut amplifuri cu 2 tipuri de lampi de putere(finale). EL84(in perioada mea de Mesa Boogie, la modelul STUDIO .22) si 6L6(ce am in prezent in amplificatorul AVENGER by Sonny Jr.). Pot sa spun urmatoarele... desi nu ma pricep la fineturi de electronist, iar la muzicuta nu se simte atat de flagrant ca in cazul chitarei daca lampile sunt mai de calitate sau nu... deci: 1) EL84... Mesa Boogie-urile mi-au venit ambele din USA cu lampile "originale" brand-uite cu logoul MESA BOOGIE. de fapt erau lampi MADE IN URSS ! de altfel foarte bune, bine combinate si masurate ca sa dea randament bun. Modelul STUDIO .22 are 22 W, asa ca folosea o pereche de EL84. modelul avea autobias, asa ca nu am avut probleme deosebite. Pentru ca-l foloseam la volum destul de mare, am decis sa-mi fac un stoc de lampi, cumparand de pe Ebay niste echivalenti militari, tot rusesti, de o calitate exceptionala, din categoria NOS, modelul 6P14P, garantat la minimum 5000 ore de functionare. Sincer sa fiu, acest model a facut toti banii ! calitate foarte buna, sunet bun, usor de gasit si la pret bun ! din ce am discutat cu anumiti posesori de amplificatoare cu lampi EL84, amplificatoarele din generatiile mai noi, facute dupa 1990, nu prea dau rezultate bune cu lampi de tip NOS, ci mai degraba cu lampi de fabricatie recenta, bine imperecheate sau potrivite(daca sunt 4 sau mai multe)... se pare ca amplificatoarele vechi insa, nu mai suna in parametrii decat cu lampi de tip NOS, din anii de fabricatie al amplificatorului. de aceea aceste tipuri de lampi sunt mai scumpe si mai greu de gasit... oricum, electronistii buni stiu cum sa combine lampile si cum sa le faca biasul in asa fel incat sa puna amplificatorul in parametrii optimi. ce pot sa spun, si asta cred ca o sa confirme multi chitaristi si foarte multi electronisti(!!!)... daca curentul din reteaua de alimentare este de proasta calitate, are sub 230 volti si tot felul de paraziti, poti sa ai SUPER LAMPI, super bias, ca tot degeaba ! amplificatorul va suna sub parametrii sai si posibil sa uzeze anumite componente mai repede si inegal. 2) in ceea ce priveste lampile 6L6, pe care le folosesc in amplificatorul meu AVENGER(by SONNY JR. - www.sonnyjr.com), dedicat special pt. muzicuta... Amplificatorul a venit de la fabricant cu o pereche de 6L6 model GROOVE TUBES... de fapt tot niste lampi fabricate in RUSIA, dar foarte atent si bine imperecheate. Inca le mai folosesc... sunet foarte bun... nu am de ce sa ma plang ! modelul meu de amplificator are si RECTIFIER TUBE, model 5U4GB, a venit cu un tub marca ELECTRO HARMONIX(fabricat tot in RUSIA)... datorita acestei combinatii, sunetul este foarte bun si stabil... afectat serios doar daca curentul de la retea este cu adevarat de proasta calitate(am simtit probleme doar cand tensiunea era de 210-215 volti). la muzicuta nu se simte atat de grav daca curentul are paraziti de retea ! la chitara este insa mai grav ! din cauza asta apar tot felul de zgomote urate pe langa sunetul util de chitara... Eu am mai cumparat de pe EBAY(la preturi foarte bune) si am testat(fara sa le instalez deocamdata), niste perechi selectionate de JJ TESLA si SVETLANA WINGED C. ambele modele sunt foarte bune. cel ptuin pentru amplificatorul meu si pentru muzicuta... nu bag mana in foc pentru chitaristi ! dupa cum am spus... eu nu ma pricep deloc la subtilitati de electronica... ESTE FOARTE POSIBIL ca un electronist sa aiba alte pareri... la fel si anumiti chitaristi, care poate ca au avut alte experiente... mai bune sau mai proaste cu aceste tipuri de lampi sau modele de lampi... Singurul meu sfat, bazat pe experienta lucrului in concert cu amplificatoarele mele, este urmatorul: NU CUMPARATI DECAT LAMPI NOI, IMPERECHEATE CORECT(sau combinate corect daca aveti amplifuri cu 4 sau 6 lampi), DOAR DE LA VANZATORI SERIOSI. DACA AVETI AMPLIFICATOARE FARA AUTOBIAS, mergeti la un electronist cu adevarat bun si serios sa va faca biasarea corecta a lampilor si verificarea serioasa a amplifului la fiecare schimbare de lampi. DIN CATE STIU EU(eu nu am reusit sa gasesc lampi de calitate nicaieri... decat modele dubioase la preturi URIASE !), IN ROMANIA NU SE GASESC LA VANZARE LAMPI DE CALITATE LA PRETURI CORECTE SI DE BUN SIMT ! CEA MAI BUNA SOLUTIE ESTE SA LE CUMPARATI DE PE EBAY sau de la anumite magazine online din strainatate, cu traditie in vanzarea de lampi si care au produse de calitate. TUBE DEPOT, TAD(TUBE STORE), TUBE WORLD, etc... Ideea de baza este simpla ! NU VA BATETI JOC DE AMPLIFICATORUL VOSTRU ! lampile proaste pot strica un amplificator in timp ! cam asta ar fi ce va pot spune eu... orice alte opinii sunt bine venite ! multumesc si BAFTA ! 1
John Petrecce Posted March 26, 2012 Posted March 26, 2012 Subscriu la cele spuse de colegul mai sus. Personal prefer 6L6/KT66 pe canalele de clean si EL34 pe drive sau in combinatie... Diferentele de timbru exista, dar din pacate fluctuatiile de tensiune ale retelei influenteaza mult mai mult comportamentul amplificatorului decat un anumit tip sau combinatie/imperechere de lampi.
teckus Posted March 26, 2012 Posted March 26, 2012 6L6 Tube Review (Bil Costello) 6L6 / 5881 Tube Review (John Templeton) EL84 Tube Review EL34 Tube Review KT66 Tube Review
FiveseveN Posted March 26, 2012 Posted March 26, 2012 din pacate fluctuatiile de tensiune ale retelei influenteaza mult mai mult comportamentul amplificatorului decat un anumit tip sau combinatie/imperechere de lampi. Exact, vroiam să notez că orice comparație e inutilă atâta timp cât lămpile nu funcționează într-un regim similar. Deci faptul că un amplificator pe EL84 sună diferit de unul pe 6L6 nu se datorează doar proprietăților finalelor, sunt mult mai mulți factori implicați: preamplificatorul (care la rândul său e o sumă de variabile), tipul de feedback, bias, eventual difuzoare diferite, poziția în cameră și eventual camere diferite, efecte psihoacustice datorate nivelului diferit de volum și saturație, câte beri s-a băut înainte de test, cât a venit factura la gaz, în ce perioadă a lunii e soția ș.a.m.d.
boondak Posted March 26, 2012 Author Posted March 26, 2012 Tocmai despre functionarea in regim similar era vorba. adica despre cum schimba sunetul aceluiasi amp in aceleasi conditii cu acelasi difuzor, aceeasi chitara, acelasi chitarist etc Cam cum este in cel de/al doilea clip postat de mine (cel cu mesa). Punctual pe mine m/ar interesa sa aflu care sunt cele mai reusite 5881 si daca de exemplu 6P3S-E se ridica la un nivel acceptabil privind durata de functionare, sunet, sensibilitate la socuri (busituri la transport)
viobio Posted March 26, 2012 Posted March 26, 2012 (edited) de aici cumpar eu tuburi http://www.tube-town...t/c1_Tubes.html sau cei care doresc un amp construit de mine sunt directionati de mine sa cumpere componentele de aici ,eu facind doar montajul ( asa vad singuri de ce ajunge un amp custom mai scump ca unul de magazin) despre tuburi ce sa zic?! sunt mare " consumator" si prefer tuburile nos am stocuri destul de mari,zic eu , unele tipuri fabricate in anii de glorie nu se compara cu cele fabricate azi,in special ca sound legat de producatori rusii au 11 fabrici din care 9 functioneaza in plin,aici se produc toate marcile care sunt sub brand american slovacii produc si ei ,fosta Tesla se numeste acum J&J ,personal am avut citeva experiente destul de nasoale cu aceasta marca,in specil cu EL34,durata de viata redusa,si patru defecte de fabricatie a tuburilor,pentru mine aceasta marca pare destul de dubioasa azi chinezii au si ei doua fabrici ,care lucreaza in plin,T O A T E ampurile fabricate in China sunt cu lampi chinezesti,citeva branduri,Mesa,Fender,Marshall,etc 5881 nu se compara ca durata de viata cu 6P3C-E ,tuburile rusesti care au terminatia E sau EV sunt construite pentru armata,au durata mult mai mare de functionare decit cele "normale" 6P3C-E minim 5000 ore de functionare,5881 este decedat de mult 6P14P-EV = EL84 fiecare tub are timbrul sau in functie de producator sau de tip tetrodele cu fascicul dirijat 6P3C/6P3C-E/seria KT/CV6/6P6/6L6 au un sunet mai cald si sunt recomandate in special pentru cei care prefera sunetul clean sau crunch pentodele EL84/6P14P/seria EL,avind o panta mult mai mare sunt mai agresive si sunt de recomandat pentru ampuri highgain sau acolo unde se cauta o intrare mai rapida in saturatie a etajului final Edited March 26, 2012 by viobio 1
viobio Posted March 26, 2012 Posted March 26, 2012 (edited) te salut sau va salut eu pana acum am avut amplifuri cu 2 tipuri de lampi de putere(finale). EL84(in perioada mea de Mesa Boogie, la modelul STUDIO .22) si 6L6(ce am in prezent in amplificatorul AVENGER by Sonny Jr.). Pot sa spun urmatoarele... desi nu ma pricep la fineturi de electronist, iar la muzicuta nu se simte atat de flagrant ca in cazul chitarei daca lampile sunt mai de calitate sau nu... deci: 1) EL84... Mesa Boogie-urile mi-au venit ambele din USA cu lampile "originale" brand-uite cu logoul MESA BOOGIE. de fapt erau lampi MADE IN URSS ! de altfel foarte bune, bine combinate si masurate ca sa dea randament bun. Modelul STUDIO .22 are 22 W, asa ca folosea o pereche de EL84. modelul avea autobias, asa ca nu am avut probleme deosebite. Pentru ca-l foloseam la volum destul de mare, am decis sa-mi fac un stoc de lampi, cumparand de pe Ebay niste echivalenti militari, tot rusesti, de o calitate exceptionala, din categoria NOS, modelul 6P14P, garantat la minimum 5000 ore de functionare. Sincer sa fiu, acest model a facut toti banii ! calitate foarte buna, sunet bun, usor de gasit si la pret bun ! din ce am discutat cu anumiti posesori de amplificatoare cu lampi EL84, amplificatoarele din generatiile mai noi, facute dupa 1990, nu prea dau rezultate bune cu lampi de tip NOS, ci mai degraba cu lampi de fabricatie recenta, bine imperecheate sau potrivite(daca sunt 4 sau mai multe)... se pare ca amplificatoarele vechi insa, nu mai suna in parametrii decat cu lampi de tip NOS, din anii de fabricatie al amplificatorului. de aceea aceste tipuri de lampi sunt mai scumpe si mai greu de gasit... oricum, electronistii buni stiu cum sa combine lampile si cum sa le faca biasul in asa fel incat sa puna amplificatorul in parametrii optimi. ce pot sa spun, si asta cred ca o sa confirme multi chitaristi si foarte multi electronisti(!!!)... daca curentul din reteaua de alimentare este de proasta calitate, are sub 230 volti si tot felul de paraziti, poti sa ai SUPER LAMPI, super bias, ca tot degeaba ! amplificatorul va suna sub parametrii sai si posibil sa uzeze anumite componente mai repede si inegal. 2) in ceea ce priveste lampile 6L6, pe care le folosesc in amplificatorul meu AVENGER(by SONNY JR. - www.sonnyjr.com), dedicat special pt. muzicuta... Amplificatorul a venit de la fabricant cu o pereche de 6L6 model GROOVE TUBES... de fapt tot niste lampi fabricate in RUSIA, dar foarte atent si bine imperecheate. Inca le mai folosesc... sunet foarte bun... nu am de ce sa ma plang ! modelul meu de amplificator are si RECTIFIER TUBE, model 5U4GB, a venit cu un tub marca ELECTRO HARMONIX(fabricat tot in RUSIA)... datorita acestei combinatii, sunetul este foarte bun si stabil... afectat serios doar daca curentul de la retea este cu adevarat de proasta calitate(am simtit probleme doar cand tensiunea era de 210-215 volti). la muzicuta nu se simte atat de grav daca curentul are paraziti de retea ! la chitara este insa mai grav ! din cauza asta apar tot felul de zgomote urate pe langa sunetul util de chitara... Eu am mai cumparat de pe EBAY(la preturi foarte bune) si am testat(fara sa le instalez deocamdata), niste perechi selectionate de JJ TESLA si SVETLANA WINGED C. ambele modele sunt foarte bune. cel ptuin pentru amplificatorul meu si pentru muzicuta... nu bag mana in foc pentru chitaristi ! dupa cum am spus... eu nu ma pricep deloc la subtilitati de electronica... ESTE FOARTE POSIBIL ca un electronist sa aiba alte pareri... la fel si anumiti chitaristi, care poate ca au avut alte experiente... mai bune sau mai proaste cu aceste tipuri de lampi sau modele de lampi... Singurul meu sfat, bazat pe experienta lucrului in concert cu amplificatoarele mele, este urmatorul: NU CUMPARATI DECAT LAMPI NOI, IMPERECHEATE CORECT(sau combinate corect daca aveti amplifuri cu 4 sau 6 lampi), DOAR DE LA VANZATORI SERIOSI. DACA AVETI AMPLIFICATOARE FARA AUTOBIAS, mergeti la un electronist cu adevarat bun si serios sa va faca biasarea corecta a lampilor si verificarea serioasa a amplifului la fiecare schimbare de lampi. DIN CATE STIU EU(eu nu am reusit sa gasesc lampi de calitate nicaieri... decat modele dubioase la preturi URIASE !), IN ROMANIA NU SE GASESC LA VANZARE LAMPI DE CALITATE LA PRETURI CORECTE SI DE BUN SIMT ! CEA MAI BUNA SOLUTIE ESTE SA LE CUMPARATI DE PE EBAY sau de la anumite magazine online din strainatate, cu traditie in vanzarea de lampi si care au produse de calitate. TUBE DEPOT, TAD(TUBE STORE), TUBE WORLD, etc... Ideea de baza este simpla ! NU VA BATETI JOC DE AMPLIFICATORUL VOSTRU ! lampile proaste pot strica un amplificator in timp ! cam asta ar fi ce va pot spune eu... orice alte opinii sunt bine venite ! multumesc si BAFTA ! autobias ,inseamna clasa A sau AB ,finalele au catozii uniti si legati printr-o rezistenta ( clasa A) ,se foloseste pentru puteri de 20..25w autobias,clasa AB ,catozii finalelor sunt legati la masa cu cite o rezistenta pentru fiecare tub final in parte,se foloseste pentru puteri de 25..40w bias fix,cred ca la asta te refereai cind spuneai " autobias" ,tuburile finale functioneaza in clasa B ,negativarea se face cu o tensiune negatica in G1 finale,pentru un bias corect aceasta tensiune se regleaza in functie de tub perfect este sa avem cite un semireglabil pentru fiecare tub final,nu mai suntem nevoiti sa cautam tuburi perechi legat de tuburile perechi tuburile sunt imperecheate o anumita perioada de timp,catodul si filamentul nu se pot uza uniform ,de aici rezulta ca dupa un timp tuburile nu mai sunt perechi trupele celebre sau chitaristii care sunt celebri ,au tehnici care fac aceste reglaje ale amplificatoarelor ,inainte de fiecare cintare Edited March 26, 2012 by viobio 1
boondak Posted March 26, 2012 Author Posted March 26, 2012 (edited) de aici cumpar eu tuburi http://www.tube-town...t/c1_Tubes.html sau cei care doresc un amp construit de mine sunt directionati de mine sa cumpere componentele de aici ,eu facind doar montajul ( asa vad singuri de ce ajunge un amp custom mai scump ca unul de magazin) despre tuburi ce sa zic?! sunt mare " consumator" si prefer tuburile nos am stocuri destul de mari,zic eu , unele tipuri fabricate in anii de glorie nu se compara cu cele fabricate azi,in special ca sound legat de producatori rusii au 11 fabrici din care 9 functioneaza in plin,aici se produc toate marcile care sunt sub brand american slovacii produc si ei ,fosta Tesla se numeste acum J&J ,personal am avut citeva experiente destul de nasoale cu aceasta marca,in specil cu EL34,durata de viata redusa,si patru defecte de fabricatie a tuburilor,pentru mine aceasta marca pare destul de dubioasa azi chinezii au si ei doua fabrici ,care lucreaza in plin,T O A T E ampurile fabricate in China sunt cu lampi chinezesti,citeva branduri,Mesa,Fender,Marshall,etc 5881 nu se compara ca durata de viata cu 6P3C-E ,tuburile rusesti care au terminatia E sau EV sunt construite pentru armata,au durata mult mai mare de functionare decit cele "normale" 6P3C-E minim 5000 ore de functionare,5881 este decedat de mult 6P14P-EV = EL84 fiecare tub are timbrul sau in functie de producator sau de tip tetrodele cu fascicul dirijat 6P3C/6P3C-E/seria KT/CV6/6P6/6L6 au un sunet mai cald si sunt recomandate in special pentru cei care prefera sunetul clean sau crunch pentodele EL84/6P14P/seria EL,avind o panta mult mai mare sunt mai agresive si sunt de recomandat pentru ampuri highgain sau acolo unde se cauta o intrare mai rapida in saturatie a etajului final viobio multumesc pentru raspuns 5881 a decedat?? asa in liniste?? fara funeralii internationale??? lasand gluma la o parte ...in ce sens a decedat? nu se mai folosesc? nu se mai fabrica? Edited March 26, 2012 by boondak
ggg Posted March 26, 2012 Posted March 26, 2012 Mesa Boogie comanda in China numai tuburi Mesa 6L6GC STR-427 si 12AT7/ECC81 . Restul se fabrica in Rusia . Ca de altfel si tuburile Fender . Marshall fabrica pe unde apuca dar au niste conditii draconice pt calitate. Ca si Mesa , de altfel . Preferatele mele sunt Mullard Reissue si Tung Sol Reissue si un anumit tip de ElectroHarmonics Reissue, care se construiesc tot in Rusia . Piata europeana este mult mai toleranta decat cea americana . Daca in Europa se accepta o toleranta de 3% (exceptie o face TAD...dar ca sa fi sigur trebuie sa cumperi de la TAD) in match-uire, in USA treaba este cu mult mai restrictiva.Pana la urma uzura neuniforma a tuburilor de aici pleaca . Cu cat tuburile sunt mai neechilibrate in functionare , cu atat uzurile apar mai rapid . Chiar daca nu sunt de acord cu montarea mai multor semireglabili prin etajul final , solutia lui Vio este ok cand nu ai la indemana tuburi imperecheate perfect .
viobio Posted March 27, 2012 Posted March 27, 2012 (edited) Mesa Boogie comanda in China numai tuburi Mesa 6L6GC STR-427 si 12AT7/ECC81 . Restul se fabrica in Rusia . Ca de altfel si tuburile Fender . Marshall fabrica pe unde apuca dar au niste conditii draconice pt calitate. Ca si Mesa , de altfel . Preferatele mele sunt Mullard Reissue si Tung Sol Reissue si un anumit tip de ElectroHarmonics Reissue, care se construiesc tot in Rusia . Piata europeana este mult mai toleranta decat cea americana . Daca in Europa se accepta o toleranta de 3% (exceptie o face TAD...dar ca sa fi sigur trebuie sa cumperi de la TAD) in match-uire, in USA treaba este cu mult mai restrictiva.Pana la urma uzura neuniforma a tuburilor de aici pleaca . Cu cat tuburile sunt mai neechilibrate in functionare , cu atat uzurile apar mai rapid . Chiar daca nu sunt de acord cu montarea mai multor semireglabili prin etajul final , solutia lui Vio este ok cand nu ai la indemana tuburi imperecheate perfect . ultimul amp Mesa Dual Rectifier ,vazut de mine ,avea toate tuburile MESA/Shunguang/Made in China, 12AX7A si 6L6GC,ampul a fost cumparat din U.S.A. ,a ajuns la mine pentru schimbarea trafului de alimentare,pe 220v,dupa " spoiala " cu care ereau lipite componentele SIGUR este montat in China,am refacut O ZI toate lipiturile de pe cablajul imprimat viobio multumesc pentru raspuns 5881 a decedat?? asa in liniste?? fara funeralii internationale??? lasand gluma la o parte ...in ce sens a decedat? nu se mai folosesc? nu se mai fabrica? nu au decedat,se mai fabrica si azi doar ca decesul apare mult mai repede decit la 6P3C-E 6P3C-E poate ajunge pina la 10000 de ore de functionare http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/frank/sheets/084/6/6P3S-E.pdf 5881 are o durata de viata de 1200..1500 ore,depinde cit de tare se cinta pe el un amp de 50w ,folosit la 10..15w putere,va avea finalele in stare buna de functionare mult si bine la ampurie pe tuburi,tuburile finale si redresoarea se uzeaza cel mai repede,cu cit se cinta " mai tare" cu atit se epuizeaza mai repede aceste tuburi aici http://www.mif.pg.gd...rank/index.html gasiti date despre majoritatea tuburilor,unii producatori trec si durata de viata a tubului,in anumite conditii nu va bazati NICIODATA 100% pe un tub,se poate arde ORICIND filamentul!! mare atentie la vibratii si socuri!! Edited March 27, 2012 by viobio 1
viobio Posted March 27, 2012 Posted March 27, 2012 Mesa Boogie comanda in China numai tuburi Mesa 6L6GC STR-427 si 12AT7/ECC81 . Restul se fabrica in Rusia . Ca de altfel si tuburile Fender . Marshall fabrica pe unde apuca dar au niste conditii draconice pt calitate. Ca si Mesa , de altfel . Preferatele mele sunt Mullard Reissue si Tung Sol Reissue si un anumit tip de ElectroHarmonics Reissue, care se construiesc tot in Rusia . Piata europeana este mult mai toleranta decat cea americana . Daca in Europa se accepta o toleranta de 3% (exceptie o face TAD...dar ca sa fi sigur trebuie sa cumperi de la TAD) in match-uire, in USA treaba este cu mult mai restrictiva.Pana la urma uzura neuniforma a tuburilor de aici pleaca . Cu cat tuburile sunt mai neechilibrate in functionare , cu atat uzurile apar mai rapid . Chiar daca nu sunt de acord cu montarea mai multor semireglabili prin etajul final , solutia lui Vio este ok cand nu ai la indemana tuburi imperecheate perfect . tuburile sunt perechi in momentul cumpararii ,dupa un timp nu mai sunt ,datorita uzurii diferite a catozilor si filamentelor stii bine ca mai toti producatorii au scos pe spatele ampurilor puncte de masurare a biasului si de reglare a biasului,pentru a putea "cintaciosul" sa verifice oricind biasul,
ggg Posted March 27, 2012 Posted March 27, 2012 (edited) ultimul amp Mesa Dual Rectifier ,vazut de mine ,avea toate tuburile MESA/Shunguang/Made in China, 12AX7A si 6L6GC,ampul a fost cumparat din U.S.A. , Coane! Crede-ma ca nu vorbesc din ce se "aude" pe net . Mesa nu face 12AX7 in China. Sunt doar doua indicative 12AX7 R si S si ambele se construiesc in Rusia , la Svetlana . 6L6 sunt cam 5 modele din care numai un singur model se comanda in China. Circuitul imprimat de la orice Mesa Boogie nu este simplu placat si nu este sticlotextolit.Lipiturile sunt facute cu un anumit tip de cositor care nu oxideaza. Lipiturile sunt sigilate . Mesa Boogie se asambleaza numai in USA . Fãcãturi sunt multe pã planetã . Edited March 27, 2012 by ggg 1
viobio Posted March 28, 2012 Posted March 28, 2012 Coane! Crede-ma ca nu vorbesc din ce se "aude" pe net . Mesa nu face 12AX7 in China. Sunt doar doua indicative 12AX7 R si S si ambele se construiesc in Rusia , la Svetlana . 6L6 sunt cam 5 modele din care numai un singur model se comanda in China. Circuitul imprimat de la orice Mesa Boogie nu este simplu placat si nu este sticlotextolit.Lipiturile sunt facute cu un anumit tip de cositor care nu oxideaza. Lipiturile sunt sigilate . Mesa Boogie se asambleaza numai in USA . Fãcãturi sunt multe pã planetã . foarte posibil sa fie fake,chiar ma gindesc la cit de departe se poate ajunge cu falsurile daca mai dau de baiatul cu acel Mesa ,o sa-l rog sa-i fotografiez ampul
overdrive Posted March 28, 2012 Posted March 28, 2012 Confirm ca multe tuburi 12ax7b str mesa sunt chinezarii.Dar folosesc si facute in Rusia.Asta nu inseamna ca sunt proaste pentru ca sunt superselectionate.Am vazut intr-un Mesa mk5 4 bucati 12ax7b .Aveti niste poze mai jos .Originalul si apoi ceva rebranduiri -ruby,marshall,tad etc...Gasiti multe exemple pe net.
Gyzmo Posted March 28, 2012 Posted March 28, 2012 ........... Preferatele mele sunt Mullard Reissue si Tung Sol Reissue si un anumit tip de ElectroHarmonics Reissue, care se construiesc tot in Rusia . ................... Ca bine le zici, Maestre! Sunt foarte asemanatoare ca si calitate, astea 2, pentru ca sunt facute in Rusia, pe una din liniile de productie vechi, dar cumparate si puse pe picioare de New Sensor Corp (ai dreq americani). De aici si marketingul bun, cerintele de low microphonics, low noise and music details, cerinte indeplinite cu brio de cele de mai sus (cel putin in ceea ce priveste 12ax7-urile) Pe partea de power tubes, am observat ca nu e producator care sa exceleze la fiecare tip; spre exemplu SED "C" winged sunt cam cele mai apreciate la EL34 (produse tot de New Sensor Corp, sunt fostele Svetlana; e o adevarat anebunie zielele astea cu the real Svetlana's ), Tung Sol la EL84, la fel, TAD-urile la KT-uri, JJ la 6v6 s.a.m.d. Nu inteleg cum e cu auto-bias (daca exsita sau daca are cum sa existe in MOD real; nu vorbim de fixed bias vandut sub "auto-bias" = marketing mumbo-jumbo). Ati vazut vreunul? si daca da, se aplica in cazul lampilor de acleasi tip dar de la alt producator? sau si daca schimbi tipul de lampi in sine? Lampuim, lampuim.... 1
FiveseveN Posted March 28, 2012 Posted March 28, 2012 (edited) Există autobias, e controlat de un microcontroller și la fel ca "power scaling" prin reducerea B+ pe finali, l-au adoptat toți jucătorii mari cu diverse porecle. De obicei au LED-uri care indică sănătatea lămpilor; la Fender Super-Sonic Twin de exemplu îl poți și regla (warm/normal/cool). Edited March 28, 2012 by FiveseveN
dass101 Posted March 28, 2012 Posted March 28, 2012 Auto bias inseamna in limbajul obisnuit al constructorilor de ampuri cu lampi etaje care se biaseaza prin o rezistenta pusa in catod. Curentul care trece prin aceasta creaza o diferenta de potential intre catod si masa. In cazul etajelor de putere, in regimul normal de functionare curentul prin catod e variabil, ceea ce face ca si diferenta de potential sa fie variabila, tubul isi "auto regleaza" biasul in functie de semnalul de la intrare. Un exemplu clasic de amp care foloseste aceasta topologie in etajul de putere este Vox (AC30, AC15) 1
Dany86 Posted March 30, 2012 Posted March 30, 2012 te salut sau va salut eu pana acum am avut amplifuri cu 2 tipuri de lampi de putere(finale). EL84(in perioada mea de Mesa Boogie, la modelul STUDIO .22) si 6L6(ce am in prezent in amplificatorul AVENGER by Sonny Jr.). Pot sa spun urmatoarele... desi nu ma pricep la fineturi de electronist, iar la muzicuta nu se simte atat de flagrant ca in cazul chitarei daca lampile sunt mai de calitate sau nu... deci: 1) EL84... Mesa Boogie-urile mi-au venit ambele din USA cu lampile "originale" brand-uite cu logoul MESA BOOGIE. de fapt erau lampi MADE IN URSS ! de altfel foarte bune, bine combinate si masurate ca sa dea randament bun. Modelul STUDIO .22 are 22 W, asa ca folosea o pereche de EL84. modelul avea autobias, asa ca nu am avut probleme deosebite. Pentru ca-l foloseam la volum destul de mare, am decis sa-mi fac un stoc de lampi, cumparand de pe Ebay niste echivalenti militari, tot rusesti, de o calitate exceptionala, din categoria NOS, modelul 6P14P, garantat la minimum 5000 ore de functionare. Sincer sa fiu, acest model a facut toti banii ! calitate foarte buna, sunet bun, usor de gasit si la pret bun ! din ce am discutat cu anumiti posesori de amplificatoare cu lampi EL84, amplificatoarele din generatiile mai noi, facute dupa 1990, nu prea dau rezultate bune cu lampi de tip NOS, ci mai degraba cu lampi de fabricatie recenta, bine imperecheate sau potrivite(daca sunt 4 sau mai multe)... se pare ca amplificatoarele vechi insa, nu mai suna in parametrii decat cu lampi de tip NOS, din anii de fabricatie al amplificatorului. de aceea aceste tipuri de lampi sunt mai scumpe si mai greu de gasit... oricum, electronistii buni stiu cum sa combine lampile si cum sa le faca biasul in asa fel incat sa puna amplificatorul in parametrii optimi. ce pot sa spun, si asta cred ca o sa confirme multi chitaristi si foarte multi electronisti(!!!)... daca curentul din reteaua de alimentare este de proasta calitate, are sub 230 volti si tot felul de paraziti, poti sa ai SUPER LAMPI, super bias, ca tot degeaba ! amplificatorul va suna sub parametrii sai si posibil sa uzeze anumite componente mai repede si inegal. 2) in ceea ce priveste lampile 6L6, pe care le folosesc in amplificatorul meu AVENGER(by SONNY JR. - www.sonnyjr.com), dedicat special pt. muzicuta... Amplificatorul a venit de la fabricant cu o pereche de 6L6 model GROOVE TUBES... de fapt tot niste lampi fabricate in RUSIA, dar foarte atent si bine imperecheate. Inca le mai folosesc... sunet foarte bun... nu am de ce sa ma plang ! modelul meu de amplificator are si RECTIFIER TUBE, model 5U4GB, a venit cu un tub marca ELECTRO HARMONIX(fabricat tot in RUSIA)... datorita acestei combinatii, sunetul este foarte bun si stabil... afectat serios doar daca curentul de la retea este cu adevarat de proasta calitate(am simtit probleme doar cand tensiunea era de 210-215 volti). la muzicuta nu se simte atat de grav daca curentul are paraziti de retea ! la chitara este insa mai grav ! din cauza asta apar tot felul de zgomote urate pe langa sunetul util de chitara... Eu am mai cumparat de pe EBAY(la preturi foarte bune) si am testat(fara sa le instalez deocamdata), niste perechi selectionate de JJ TESLA si SVETLANA WINGED C. ambele modele sunt foarte bune. cel ptuin pentru amplificatorul meu si pentru muzicuta... nu bag mana in foc pentru chitaristi ! dupa cum am spus... eu nu ma pricep deloc la subtilitati de electronica... ESTE FOARTE POSIBIL ca un electronist sa aiba alte pareri... la fel si anumiti chitaristi, care poate ca au avut alte experiente... mai bune sau mai proaste cu aceste tipuri de lampi sau modele de lampi... Singurul meu sfat, bazat pe experienta lucrului in concert cu amplificatoarele mele, este urmatorul: NU CUMPARATI DECAT LAMPI NOI, IMPERECHEATE CORECT(sau combinate corect daca aveti amplifuri cu 4 sau 6 lampi), DOAR DE LA VANZATORI SERIOSI. DACA AVETI AMPLIFICATOARE FARA AUTOBIAS, mergeti la un electronist cu adevarat bun si serios sa va faca biasarea corecta a lampilor si verificarea serioasa a amplifului la fiecare schimbare de lampi. DIN CATE STIU EU(eu nu am reusit sa gasesc lampi de calitate nicaieri... decat modele dubioase la preturi URIASE !), IN ROMANIA NU SE GASESC LA VANZARE LAMPI DE CALITATE LA PRETURI CORECTE SI DE BUN SIMT ! CEA MAI BUNA SOLUTIE ESTE SA LE CUMPARATI DE PE EBAY sau de la anumite magazine online din strainatate, cu traditie in vanzarea de lampi si care au produse de calitate. TUBE DEPOT, TAD(TUBE STORE), TUBE WORLD, etc... Ideea de baza este simpla ! NU VA BATETI JOC DE AMPLIFICATORUL VOSTRU ! lampile proaste pot strica un amplificator in timp ! cam asta ar fi ce va pot spune eu... orice alte opinii sunt bine venite ! multumesc si BAFTA ! Salut ! Vad ca sunt persoane care cred ca lampile facute in URSS ar fi proaste sau nu stiu cum. Gresit !! Sunt cele mai bune lampi, facute pe baza de tehnologie militara. Tarile ex sovietice si din fostul bloc Estic sunt renumite pentru calitatea lampilor fabricate.
marcianpetrescu Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 bias fix,cred ca la asta te refereai cind spuneai " autobias" ,tuburile finale functioneaza in clasa B ,negativarea se face cu o tensiune negatica in G1 finale,pentru un bias corect aceasta tensiune se regleaza in functie de tub perfect este sa avem cite un semireglabil pentru fiecare tub final,nu mai suntem nevoiti sa cautam tuburi perechi te salut.... dupa cum am spus.... limbajul meu tehnic in materie de electronica este mai mult decat rudimentar ! nu am asemenea cunostiinte. DA ! ma refeream la BIAS FIX... am incurcat termenii... sau i-am gresit.... scuze... de aia e bine sa m-ai intervina oamenii care stiu cu adevarat electronica... sa mai faca lumina in treburile astea... merci mult !
karpi Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 (edited) O fi de la forma tuburil;or ....hehe...cata vodca incape , Probabil ar putea sa difere impedanta ..cine stie ...sau nu sunt destul de netede partile din metal ale electrozilor si se agatza electronii ,,,apoi zburda aiurea inainte sa ajunga la grila de ecran. Cu "biasarea " ori e automata ori este semiautomata nu se realizeaza simetria nici automat nici semiautomato-manual. De aici poate sa apara diferente de sunet ..se schimba gradul de distorsiune, adica continutul de armonice. Caci biasarea se face prin circuite de biasare ce biaseaza biasul. Adica se realizeaza negativarea grilei si se regleaza punctul static de functionare .. O avea diferite fabricatii diferite pante ? O fi .Nu am vazut nici un catalog serios care sa discute diferente intre tuburile de acelasi tip. Existau tuburi cu numar de serie "rosie" cica tineau mai mult ..serii militare ? ce aveau probabil catodul mai "bogat" in electroni. Personal am observat numai faptul ca folosind 6P3S suna mai slab decat cu EL34 . Diderente de sound nu prea se intampla . In regim de distorsiune dupa cat de obosite sunt tuburile pot sa apara diferente intre perechile Push Pull . Statiile de sonorizare profi aveau mA metru inglobat prin care se puteau verifica curentii si tensiuni ca sa fie scula in ordine ,plus unele erau echipate cu stabilizatoare multiple ce tineau tuburile in regim de lucru cat mai corect .Acestea trebuia sa functioneze linear intre 40Hz si 12 ( sau 14)Khz Satiile de chitara cu tuburi sunt cele mai nepretentioase si mai proaste din ce se fabrica .Banda este de 100Hz -6KHz deci are nevoie de un traf de iesire mai mic dar si ala cat mai prost !. Exemplul este Marshall-ul care a devenit vestit deoarece este era o statie proasta care dupa schimbarea finalilor pe tuburi europene EL34 a devenit si mai proasta si iaca asa sa nascut soundul de chitara ... Toata povestea pare sa fie "Cel mai cel Detergent de Detergent !" Edited April 5, 2012 by karpi
ggg Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 Cu "biasarea " ori e automata ori este semiautomata nu se realizeaza simetria nici automat nici semiautomato-manual. Daca este PP , despre ce simetrie se discuta ? In cazul SE , exista posibilitatea pt autobias cu uC . Personal am observat numai faptul ca folosind 6P3S suna mai slab decat cu EL34 . Pai,...nu crezi ca este normal ? Nu sunt aceleasi lampi si nici puterea disipata pe anod , nu este aceeasi ? Chiar daca functioneaza ,un 6P3S in loc de EL34 nu se simte deloc confortabil din cauza Ra .
BogdanGuitar Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 Salut, Din experienta mea - pe experimentate practic zic - am un Marshall JCM 2000 TSL 100 proiectat pt EL 34, pe care am pus 5881 si 6P3SE. Am observat diferente de sunet notabile in functie de tipul de lampi finale, mult mai mari decat la schimbarea lampilor de preamp. Amplificatorul nu e construit sa functioneze cu altceva decat EL 34 sau echivalenti. Mie imi place mai mult sunetul de 6L6/Kt66/5881/6P3S, etc... Clean cu mai mult headroom, parca e mai plin un pic decat la EL34. EL34 si echivalenti (KT77/6CA7 - parca)Nu vreau sa modez ampul dar o sa insist pe tipul acesta de lampi care intra mai greu in distorsiune. Deja mi s-a si ars o lampa 6P3SE chiar la finalul unei cantari(ca noroc)... Chiar va rog daca unii dintre voi au avut o situatie asemanatoare, sa imi spuneti cum ati rezolvat-o. E clar un disconfort sa stii ca iti poate crapa un tub in timpul cantarii. La mine s-a ars si siguranta, deci ampul nu a mai pornit. De cand mi-am luat amp pe tuburi, cam priunde intreb aud lucruri diferite, "cate bordeie, atatea obiceie". E normal sa fiu bulversat. Va rog sa ma ajutati cu mai multe pareri si sugestii. Multumesc.
karpi Posted June 14, 2012 Posted June 14, 2012 (edited) The EL34 is a power pentode type beam tetrode design of the 6L6 ca si 6P3S Deci ce comparam ? doua tuburi diferite ? Unde ar fi "conditiile similare " ? Tuburi cu caracteristica diferita. Statiil Marshall suna in felul care suna datorita scjemei copiate dupa Bassman in care dupa un timp ca sa faca economie au pus EL34 fara a reproiecta circuitul=> atac mai mare ptr finali asa ca acestia intra in overdrive.. In rest bau bau .... alta poveste cat tin tuburile ...seriile speciale tin mult mai mult si se pot si "incarca" mai mult ...supratensiune etc.. EL34 tensiune anod max ,,la unele mai bune 800V 6L6 .................................................................500V. Cu EL34 se fabricau statii de 100W si cu doar doua tuburi ..dar er anevoie de tuvuri "longlife" caci se consumau rapid.. Sa tii o statie pe tuburi 'in forma" costa cam mult ....daca forjezi zilnic ampliful cate 4 ore la trupe serioase se schimbau tuburile cel tarziu in doua luni. Altfel cari magaoiaia si nu ai putere. http://www.cjseymour...lves/valves.htm Ia vedeti ce de " similitudini" intre pentoda si tetroda de fascicol. Seamana ? Nu prea ! "The beam tetrode generates higher intermodulation distortion than the pentode " Asa ceva nu prea avem nevoie !!!! de asta fug uni de tranzistor . DAR firmele fac statii din ce au mai mult si mai ieftin.Apoi ne aburesc de ce este bine ptr noi cea ce fac ei . Edited June 14, 2012 by karpi 1
baltazar181 Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 Va rog sa ma ajutati. Am un amplif cu 2 lampi 6n3c pe final as vrea sa va intreb ca 6p3s-e e compatibil sau nu Multumesc
ggg Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 Ce ai scris aici este acelasi lucru.Numai ca o data este scris cu simboluri chirilice iar a doua oara ai folosit litere latine. Poti sa pui 6P3S-e sau 6N3C-E fara probleme .
viobio Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 (edited) Va rog sa ma ajutati. Am un amplif cu 2 lampi 6n3c pe final as vrea sa va intreb ca 6p3s-e e compatibil sau nu Multumesc 6P3C este compatibil cu 6P3-CE 6P3C-E este varianta militara,are o durata de viata mult mai mare,balonul de sticla este mai mare,nu are culot de bakelita,este similara cu 6L6CG http://frank.pocnet.net/sheets/084/6/6P3S.pdf http://frank.pocnet.net/sheets/084/6/6P3S.pdf au minim 5000 de ore de functionare Edited October 8, 2012 by viobio
baltazar181 Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 Toata stima va multumesc! Inca o intrebare lampile trebuie sa fie imperecheate?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now