www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Am reușit pânã la urmã sã trag un sample comparativ cu prototipul/platforma de teste la care am lucrat în ultima vreme. Probabil știți deja cu ce fel de sonoritãți mã ocup eu de obicei, dar dacã nu îmi cer scuze preventiv bluesman-ilor, fanilor Santana, Tudor Gheorghe și altor asemenea, în caz cã vor asculta din greșealã clipul și vor rãmâne cu un "gust" neplãcut în urechi.

Comparația e relevantã desigur într-un anumit context; dacã sunt doritori pot veni (sau ne putem întâlni mai mulți la o salã) pentru a proba ambele "divais-uri" în întregimea opțiunilor tonale oferite. Pentru clipul de mai jos am încercat sã reglez saturația și volumul cât mai apropiat, iar ambele intrã direct în placa de sunet și sunt procesate cu LeCab (impulsuri de la GuitarHack).

 

http://www.youtube.com/watch?v=-eLxaOSJL48

 

Și dacã doriți puteți spune care v-a plãcut, care credeți cã ar fi diferențele și care credeți cã ar putea fi preamplificatorul pe lampã. Și desigur cum s-ar putea îmbunãtãți, dar e greu de judecat dupã un singur sample la o singurã setare.

Posted

Habar n-am unde-i lampa (probabil inca in preamn, daca n-ai scos-o intre timp, lol), dar mie imi place varianta A mai mult decit varianta B (cu toate ca ce aud acolo e foarte departe de ideea mea despre un sunet bun - no offense).

 

"A" suna mai curat, cu bass mai clar (nu face urit la palm mute, ca si cum s-ar ineca sunetu').

Posted (edited)

Pai soundul tau e cam moale fata de soundul lui Leslie West care e bluesist .

http://www.youtube.com/watch?v=8flmiQkHTdQ&feature=related

Asa ceva trebuie sa fie sunetul ca cel de metale ce se aude ici colo in "trailer".

Asemenea sunet sa asculti si sa iei ca model , acesta apoi il gasesti pe la altii mai filtrat mai aranjat ..

 

Din tub nu scoti sunetul acela de metal nu ai armonicele respective , nu se produc in tub+traf .

 

Eu am incercat tot felu de scheme cu tub , nu suna ptr sunet de metale sunetul iese prea "moale " prea cuminte dar usor de mixat deoarece nu umple spectrul cu armonice impare si intermodulatia acestora .Dar est peundeva un sound prea cuminte.

 

lampa nu are armonice supeioare cat are tranzistorul /dioda deoarece nu taie/limiteaza brusc ci colturile semnalului sunt rotunjite .

 

La tine in acest sample tonul este prea sters si inchis ...armonicele nu prea sunt acolo probabil din aceasta cauza nici atacul nu-i OK .Poate fi si numai o problema de reglaj " EQ " (pre/pe etaje-si post).

 

Combinatia de distors semiconductor cu statie pe tuburi cred ca este ceva OK.

 

Acum cateva zile am cantat pe VOX cu Strat si distors-uri pe tranzistor suna super bine ,Are Hariga al cui sunt sculele amintite o colectie intreaga de distorsuri bibilite .modate de el plus unele si construite ca sa faca soundul dorit .

Am mai amintit ca soundul de power-blues si cel de metale este acelasi doar utilizarea difera de la chitarist la chitarist.

West are si suboctava/harmoniser ca sa aiba sunetul si mai gras .

Edited by karpi
  • Like 1
Guest Din Oraºul Acesta
Posted

Din postul de mai sus am aflat cã existã o nouã categorie de muzicieni. Adicã, existã bluesist. Recunosc, nu ºtiam de ea ºi mã bucur cã-mi îmbunãtãțesc minunata culturã generalã în ale muzicii. Cel mai probabil, bluesistul e un tovar㺠mai aparte al bluesmanului. Sper cã nu se va supãra nimeni cã nu am folosit o linie orizontalã dupã cuvântul "blues"...

Altfel, ca mai tot ce vãd cã zace pe RGC, suntem sintetici. Ne chinuim cu sunete ºi tehnici uneori inutile, uitând cã principalul lucru într-o piesã sau în chitara din mâna chitaristului este spiritul. Nu-l am. Dar îl au alții, mult mai puțin tehnici decât mulți oameni de pe aici. Da, vorbesc serios, chitaristul la care mã gândesc este, ca tehnicã, sub nivelul unor oameni de pe RGC :) Diferența este cã are spirit.

Noapte bunã, tuturor.

ªi toate cele bune bluesiºtilor. Sunt sigur cã sunt mulți ºi cã se doresc apreciați.

A, era sã uit. Vã las cadou citatul de mai jos. Vine direct din FB-ul meu, probabil va fi folosit ca motto la cel de-al doilea volum al meu.

 

 

"Pe lângã muncã, vei avea întotdeauna nevoie de talent. Iar munca ºi talentul nu vor însemna mai nimic dacã nu existã spirit. Când eºti muncitor ºi talentat, dar ți-ai amputat sau ți-a lipsit cu desãvârºire spiritul, vei sfârºi a fi doar un bun agent de vânzãri, indiferent dacã marfa e a ta sau a altuia".

 

Posted (edited)

Din postul de mai sus am aflat că există o nouă categorie de muzicieni. Adică, există bluesist. Recunosc, nu ştiam de ea şi mă bucur că-mi îmbunătăţesc minunata cultură generală în ale muzicii. Cel mai probabil, bluesistul e un tovarăş mai aparte al bluesmanului. Sper că nu se va supăra nimeni că nu am folosit o linie orizontală după cuvântul "blues"...

Altfel, ca mai tot ce văd că zace pe RGC, suntem sintetici. Ne chinuim cu sunete şi tehnici uneori inutile, uitând că principalul lucru într-o piesă sau în chitara din mâna chitaristului este spiritul. Nu-l am. Dar îl au alţii, mult mai puţin tehnici decât mulţi oameni de pe aici. Da, vorbesc serios, chitaristul la care mă gândesc este, ca tehnică, sub nivelul unor oameni de pe RGC :) Diferenţa este că are spirit.

Noapte bună, tuturor.

Şi toate cele bune bluesiştilor. Sunt sigur că sunt mulţi şi că se doresc apreciaţi.

A, era să uit. Vă las cadou citatul de mai jos. Vine direct din FB-ul meu, probabil va fi folosit ca motto la cel de-al doilea volum al meu.

 

Singurul scop al postului tau pare a fi cadoul de la final (pe care eu chiar mi-l doream, de aceea mi-am permis sa-l tai din text). Un prilej minunat pentru a ne lasa sa intelegem ca:

1. Ai facebook. Si eu am. Sintem tari, nu-i asa?

2. Ai publicat deja un volum iar acum urmeaza sa-l publici pe al doilea. Am dreptate? Sau nu l-ai publicat pe primul, incepi direct cu al doilea?

 

EDIT: Paranteza ******i...

Edited by Ironside
Posted (edited)

Dintre cele doua, B imi pare a avea un decay de solid-state. Desi sunt multe chestii cu lampi care obtin distorsiunea dintr-un etaj solid-state.

Ar fi hazliu un sondaj.

 

 

@Ironside: Vezi care are si link catre blogul lui de pe wordpres.com, daca nu-ti ajunge feisbucu' :lol:.

 

@Din Oraşul Acesta: Iti dau o idee mai buna de motto: [...]. Sau "Enerveaza si stapaneste".

Edited by ggedamed
Posted (edited)

Deşi, în ambele jumătăţi, este un ecou rrr-it deranjant ( pt mine ), prima jumătate îmi sună mie un pic mai bine decât a doua.

 

 

...™

 

Late edit : Comentariul este la adresa fişierului ataşat la postul #10, care nu mai este...

Edited by ramurel
Posted (edited)

B suna mult mai bine .

 

 

 

Banda de frecvente este perfecta doar ca nu ai acele inalte ce dau contur .

 

Verde tonul tau B , portocaliu WestSound

 

Nu stiu ce EQ ai folosit dar daca rezolvi inaltele ai tonul super .

Pe la 800Hz trebuie redus si la 400Hz la fel redus otzara iar pe partea de inalte e mai problematic ar trebui EQ parametric multibanda apoi sa masori si sa pui eventual un filtru "fix " .

Am un circuit din acesta intr-o statie , sau asemanator are reglejele si distorsul JackHammer .

 

Din postul de mai sus am aflat că există o nouă categorie de muzicieni. Adică, există bluesist. Recunosc, nu ştiam de ea şi mă bucur că-mi îmbunătăţesc minunata cultură generală în ale muzicii. Cel mai probabil, bluesistul e un tovarăş mai aparte al bluesmanului. Sper că nu se va supăra nimeni că nu am folosit o linie orizontală după cuvântul "blues"...

Altfel, ca mai tot ce văd că zace pe RGC, suntem sintetici. Ne chinuim cu sunete şi tehnici uneori inutile, uitând că principalul lucru într-o piesă sau în chitara din mâna chitaristului este spiritul. Nu-l am. Dar îl au alţii, mult mai puţin tehnici decât mulţi oameni de pe aici. Da, vorbesc serios, chitaristul la care mă gândesc este, ca tehnică, sub nivelul unor oameni de pe RGC :) Diferenţa este că are spirit.

Noapte bună, tuturor.

Şi toate cele bune bluesiştilor. Sunt sigur că sunt mulţi şi că se doresc apreciaţi.

A, era să uit. Vă las cadou citatul de mai jos. Vine direct din FB-ul meu, probabil va fi folosit ca motto la cel de-al doilea volum al meu.

 

 

"Pe lângă muncă, vei avea întotdeauna nevoie de talent. Iar munca şi talentul nu vor însemna mai nimic dacă nu există spirit. Când eşti muncitor şi talentat, dar ţi-ai amputat sau ţi-a lipsit cu desăvârşire spiritul, vei sfârşi a fi doar un bun agent de vânzări, indiferent dacă marfa e a ta sau a altuia".

 

Guitarman--chitarist

Bluesman --bluesist

 

Spiritualist -man of spirit --spiritist ...hehehe

Edited by karpi
Posted (edited)

Nici A si nici B nu-s pe gustul meu. Scuze!

 

Pentru metal, ma delectez cu canalul asta de Youtube:

 

http://www.youtube.com/user/fearedse

 

Sunetul din sample-ul B este sensibil la fel cu cel al statiei "Fortin" din link..

 

 

 

Diferenta este doar ca @FiveseveN are joase mai multe si inaltele sunt reduse otzara ..chestiune de un simplu EQ .

 

In general soundul are aceleasi caracteristici se vede dupa diagrama ...pe 80% din secventa sonora de aceiasi lungime sunetul este aproape identic !!! in unele parti la Fortin are inalte mai multe ...am ridicat diagrama unde a fost diferenta cea mai mare .In cele 80% din secventa nu se putea distinge o diferenta in diagrama ,probabil doar cu un analizor mai special ce ar compara continutul de armonice se poate determina diferenta ..

 

Asa ca daca -ti place soundul sa stii ca a lui @FiveseveN este 90% la fel si probabil numai gustul sau personal sau poate instalatia de inregistrare a schimbat un pic timbrul .

 

Daca ar face @FiveseveN sample in care sa apara si la el cum se schimba din butoane sunetul ar gasii fiecare o combinatie care-i place .

Edited by karpi
Posted (edited)

Sunetul din sample-ul B este sensibil la fel cu cel al statiei "Fortin" din link..

Karpi ! Fara suparare, NU are nicio legatura cu vreun sound de la Fortin . Si in mod special cu MeatHead .

In sunet exista inca ceva supramodulari si oscilatii. Parca ar avea un fel de brum peste sunet care devine atat de evident (in mod special) cand nu face palm muting .

 

P.S. Nu doresc sa redeschidem cutia Pandorei cu Tube vs Tranzistor dar dupa cum bine stii , numarul de armonici depinde de amplitudinea frecventei fundamentale . Tranzistorul limiteaza cu mult prea repede ca sa aiba posibilitatea generarii armonicelor de grad superior ( >14) . Bineinteles ca exista artificii care pot rezolva problema asta .

Edited by ggg
Posted

Dragii mei, eu nu sunt chitarist, d'apoi unul de talia lui Ola :)

Și, Arpi, "culoarea" unui cab(sim) e cam complexã și subtilã pentru a fi surprinsã pe un grafic de genul ãsta. Dacã e s-o luãm așa toate difuzoarele de chitarã sunã aproximativ la fel.

În rest n-am folosit EQ și unitãțile n-au filtre post-distorsiune, nu m-am hotãrât încã ce tip și frecvențe ar fi potrivite. Nici cabsim-urile n-am prea stat sã le aleg și reglez, pe mine mã intereseazã diferența caracterului distorsiunii, nu filtrarea.

Aș putea pune și sample-urile fãrã cabsim, sã adauge fiecare ce vrea. De fapt ce mã împiedicã?

comp3.mp3

Puteți constata cã ambele sunt perfect capabile sã genereze suficiente armonice.

 

Parca ar avea un fel de brum peste sunet care devine atat de evident (in mod special) cand nu face palm muting

Sunt multe interferențe, într-adevãr, pentru cã a trebuit sã stau în fața CRT-urilor și n-am putut folosi noise gate. Altfel zgomotul intern e la un nivel normal.

 

Putem sa le auzim si intr-un mix?

Nu știu dacã voi putea în curând, poate dacã îl încearcã un chitarist.

 

Keep fucking supporting metal :D

Posted

Karpi, nu m-am referit la Fortin in particular, ci la toate filmarile respectivului. Nesansa face ca Fortin sa fie ultimul pus pe Youtube. Nu e preferatul meu.

Vei vedea la respectivul user si simulatoare soft, si procesoare, si amplificatoare.

Uite un ton care-mi place:

 

 

 

 

Primul ton este bestial !!!

 

Al doilea cam umbrit de partea vocala ..un ton bun de rhythm guitar la metale dar cam fara caracter .

OK nu-i mixat, masterizat etc ...trebuie sa facem tinem cont de asta.

 

Tocmai unele sounduri asemanatoare dar care au o banda larga de se aud din spate "pe langa" orice sunet este in fata .caut si experimentez sa realizez ..auzit nu de studio ci la unii live pe scena ceva real tras cu camcorder postat pe iutub si suna .Ce o fi fost ca sa sune nu sunt precis doar constat ca are si joase si medii si inalte si suna gras greu dar nu deranjeaza celelalte scule .Un sound ce ptr . solo nu prea se potriveste dar ptr rhythm este super .

 

Dragii mei, eu nu sunt chitarist, d'apoi unul de talia lui Ola :)

Și, Arpi, "culoarea" unui cab(sim) e cam complexã și subtilã pentru a fi surprinsã pe un grafic de genul ãsta. Dacã e s-o luãm așa toate difuzoarele de chitarã sunã aproximativ la fel.

În rest n-am folosit EQ și unitãțile n-au filtre post-distorsiune, nu m-am hotãrât încã ce tip și frecvențe ar fi potrivite. Nici cabsim-urile n-am prea stat sã le aleg și reglez, pe mine mã intereseazã diferența caracterului distorsiunii, nu filtrarea.

Aș putea pune și sample-urile fãrã cabsim, sã adauge fiecare ce vrea. De fapt ce mã împiedicã?

comp3.mp3

Puteți constata cã ambele sunt perfect capabile sã genereze suficiente armonice.

 

 

Sunt multe interferențe, într-adevãr, pentru cã a trebuit sã stau în fața CRT-urilor și n-am putut folosi noise gate. Altfel zgomotul intern e la un nivel normal.

 

 

Nu știu dacã voi putea în curând, poate dacã îl încearcã un chitarist.

 

Keep fucking supporting metal :D

 

Am ascultat si am incercat de toate este foarte OK ...suna bine !!

Posted (edited)

Şi la comp3, ca şi la comp2 ( ba chiar la 3 mai mult decât la 2 ) tot partea întâi îmi place un pic-pic mai mult.

 

Nu ştiu, par a fi ceva "surplusuri" de sound ( înalte mai multe...) în cea de-a doua jumatate a ambelor variante, însă mie-mi sună mai urât acolo cred ca tocmai din cauza lor...

 

...™

 

 

 

 

.

Edited by ramurel

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.