www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Doze Pe Basswood


Raduxxxx
 Share

Recommended Posts

Am auzit in diverse locuri ca unele doze se comporta mai bine pe un anumit lemn al chitarii decat pe altul, de exemplu ca EMG-urile active se aud mult mai bine pe un alder/maple decat pe altele. Parerile normal ca sunt impartite, de e aia e bine sa stii cat mai multe pareri smile.gif Cu gandul de a schimba numai doza bridge a unei chitari din basswood, ce doze ati recomanda? Muzica care o cant este de obicei metal iar ce vreau de la doza e un sunet intreg, complet dar si clar. Inteleg ca cel mai important pentru un ton bun tot mana chitaristului e, dar diferite schimbari il ajuta sa obtina tonul mai usor. rolleyes.gif

 

Ce doze am gasit eu sugerate prin diferite forumuri:

 

- Bill Lawrence (pentru faptul ca folosea dimebag..) - http://www.aampselectricguitarstore.com/bill_lawrence_pickups/bill_lawrence_l500xl.html ; trecand printr-o parte din procesul de plata am vazut ca pana in europa este doar o taxa de vreo 10 dolari pentru transport, "uninsured". Cat de riscant ar fi? Pretul mi se pare ..prea bun biggrin.gif

- DiMarzio D-Activator - http://www.dimarzio.com/pickups/humbuckers/high-power/d-activator-bridge

- Bare Knukle Cold Sweat - http://www.bareknucklepickups.co.uk/main/pickups.php?cat=humbuckers⊂=contemporary&pickup=cold_sweat

- Seymour Duncan JB / Invader / Distortion.

 

Ati cantat pe una din astea pusa pe basswood? Pareri?

 

respect.gif

Link to comment
Share on other sites

Am auzit JB intr-o chitara Ibanez JS1000 la Remus Carteleanu si suna genial (chitara e din basswood). Conteaza mult si mana chitaristului. Am probat Invader in bridge la o chitara din basswood si nu suna a nimic. Poti incerca cu DiMarzio Evolution, e o doza foarte versatila care este destul de hot si cam suna bine in orice gen de chitara. De restul nu stiu cum suna in basswood, e in general un lemn de care ma feresc cat pot, nu prea imi place tonmul lui pt muzica pe care o cant eu.

Link to comment
Share on other sites

- Seymour Duncan Distortion.

 

Ati cantat pe una din astea pusa pe basswood? Pareri?

 

respect.gif

 

Am eu intr-un Ibanez Gio din basswood(am mentionat ca e gio,sa iti dai seama ca nu e lemn de calitate ridicata) un Seymour Duncan Sh6 si suna de ingheti!Cleanul este foarte clar desi m-as fi asteptat sa sune fix invers,si drive-ul la fel..notele isi pastreaza claritatea si cu cel mai scarbos distors.E o doza ok,dar na..nu pot sa iti zic "ia-o pe asta" in conditiile in care pe celelalte nu le-am auzit live/cantat.

Invader nu mi-a placut...am auzit odata tot intr-un Ibanez,dar ceva mai scump.

Edited by radu_guitar96
Link to comment
Share on other sites

Am cantat pe un Ibanez Gio cu SH-6 in bridge si pe un Epiphone Special cu JB. In orice caz nu sunau pe gustul meu, era un ton... sec, lipsit de expresivitate. Invader am avut pe Hora (WTF? Aia e doza de metal???). O impresie foarte buna mi-a lasat insa DiMarzioDP100 pe un Ibanez (basswood), mi-a placut atat de mult incat mi-am luat una; pe chitara mea insa am avut mari probleme (corp din paltin), aveam mult prea multe joase, era un dezastru.

Link to comment
Share on other sites

@fiveseven N-am zis ca toate chitarile din tei suna la fel ci ca majoritatea dozelor suna diferit la o chitara din tei in comparatie cu una din alt lemn; evident ma intereseaza ce suna bine pe un basswood, chiar daca suna bine/rau pe alt lemn... daca vrei sa o luam asa, nicio doza nu va suna la fel in doua chitari, chiar daca sunt acelasi model, marca etc; poate o sa zici ca sunt dintr-un copac diferit una fata de cealalta. De aceea e nevoie de o oarecare generalizare deoarece parerile vor fi apropiate cand vine vorba de a pastra o constanta care este doza SI lemnul. Totul este oricum subiectiv, altfel nu ar mai exista intrebari pentru o parere...

 

Cat despre ce vreau de la doza, nu am cum sa explic deoarece iarasi este despre ce intelege fiecare prin sunet "intreg" sau "clar". Asa ca voi da niste exemple:

 

- pentru "intreg": riff-uri din melodia "Yesterday don't mean shit" - Pantera sau "Enter sandman"

- pentru "clar": solo-urile din "Fade to black" sau "Tornado of souls"

 

Si da, sunt constient ca sunt o gramada de alti factori dar cum altfel sa te apropii de sunetul dorit daca nu prin mici modificari?

Link to comment
Share on other sites

cum altfel sa te apropii de sunetul dorit daca nu prin mici modificari?

Modificãri, evident, dar trebuie sã te întrebi mai întâi dacã schimbarea dozei ar fi cea mai pregnantã, simplã și ieftinã modificare. Ieftinã cu siguranțã nu-i.

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_filter

Din nou se pare cã basiștii s-au prins mai repede. Se gãsesc multe modele de bas cu filtre încorporate, ce permit obținerea unei varietãți semnificative de tonuri:

Link to comment
Share on other sites

"Arici Pogonici" se intitula revista ptr asemenea baliverne .

 

Mai sapa sistudiaza CUM? se produce un ton .]

 

 

Aiurelile cu fiecare ce scrie sa nu le crezi !!! Habar nu au .

 

Toate datele ce ti-se pun pe tava prin cuvinte pretentioase sunt incomplete !!!!

 

Doza poate fi influentata in functie de lemnul folosit doar in cazulin care este microfonica ..un lucru nedorit si incontrolabil ...

 

Nu exista doua doze cu microfonie la fel !!!! Deci nu se pot compara !!!Aceasta microfonie este "parazitara " nu este controlata /proiectata ...

 

Unii toarna ceara topita in doze sa fixeze mecanic componentele acesteia ca sa nu ai microfonie .

 

 

Deci totul se bazeaza pe aiureli.

 

Date care ar trebui luate in calcul :

 

Cat se misca magnetii ,ce masa ce frecventa de rezonanta au .

cat de stranse sunt spirele bobinei,ce fel de conductor este folosit .

cat se schimba la actiune mecanica capacitatea bobinei ,

ce cuplaj acustic exista intre piesele "in miscare " ale dozei si corpul chitarei

La ce distanta se afla de coarda ,

in ce pozitie exacta se afle doza sub corzi ,

ce intslatie electronica are chitara ,

ce impedante apar ,

ce cablu ,ohm/m , capacitate proprie, rezistenta ohmica ..impedanta .

ce impedanta de intrare are preampliful ,

ce fel de filtre apar de a lungul lantului de preamplificare ,amplificare , boxa , difuzor ,camera/locatie...

ce fel de distors "extern" se foloseste ...( sunt zeci si zeci de tipuri )

ce piese electronice au fost folosite in toate circuitele electronice utilizate .

cat la % sunt distorsiunile armonice ,

 

ce grad are distosriunea de intermodulatie (IMD) ce depinde mai ales de tipul si calitatea componentelor active ....

(orice sursa de semnal audio daca este distorsionata poate ajunge inutilizabila din cauza intermodulatiei multitudini de armonice produse prin distorsionare mai ales oin cazul chitarei unde nu ai doza separata ptr fiecare coarda inparte in acest fel dupa distorsiune se amesteca absolut totul si devine inutilizabil sau doar un efect de zgomot muzical..._)

deci ce statie ce preamplif ce tranzistor ce integrat ,,,ce tub ...ce redresor , ce comprimare de putere exista , ce caracteistica de raspuns are lantul electronic de amplificare la diferite marimi de semnal si valori de putere de iesire ..

.etc etc etc .

 

La ce SPL se face auditia .

 

..si inca multe caracteristici de regim static si dinamic .

 

 

Fara o statistica corecta cu absolut toate datele nu poti sa afli absolut nimic depre ce sunet ar putea sa scoata o doza "microfonica"...

 

 

Citeste pe internet articolele specialistilor nu ale chitaristilor amatori ce habar nu au dar nici rewiev-urile firmelor ce fabrica anumite doze .SI ce a zis Lenin .

 

 

 

NU TE LUA DUPA BALIVERNE ..!!!

 

Trebuie sa inveti sa-ti reglezi sculele si sa alegi scule de calitate.Sta oricum costa bani multi si din pacate pe internet este greu daca nu te picepi sa cerni datele corecte de baliverne .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Modificări, evident, dar trebuie să te întrebi mai întâi dacă schimbarea dozei ar fi cea mai pregnantă, simplă și ieftină modificare. Ieftină cu siguranță nu-i.

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_filter

Din nou se pare că basiștii s-au prins mai repede. Se găsesc multe modele de bas cu filtre încorporate, ce permit obținerea unei varietăți semnificative de tonuri:

Basisti isi dau seama mai repede ca ei nu stiu sa cante si nu echipamentul este de vina .

 

Chitaristilor nu le vine sa creada ca trebuie sa studieze si sa exerseze ..au impresia ca sculele nu sunt destul de profi pentru ei ...este un fel de scuza psihoacustica ...nu am sculele lui "ala" ca altfel ...!! asta pe langa alte lipsuri serioase in coltora generala .

 

Am mai scris pe ici colo ,,

 

Am cumparat construit NN distorsuri , EQ-uri , efecte,procesoare diferite chitare ...nu suna nimic cum doream pe inregistrarile mele .

 

Ca sa-mi dau seama dupa vre-o trei ani ca eu nu reglez bine sculele .

Aceleasi scule care nu au sunet nicicum acum 15 ani acum suna cum vreau ...!!!

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

@fiveseven N-am zis ca toate chitarile din tei suna la fel ci ca majoritatea dozelor suna diferit la o chitara din tei in comparatie cu una din alt lemn; evident ma intereseaza ce suna bine pe un basswood, chiar daca suna bine/rau pe alt lemn... daca vrei sa o luam asa, nicio doza nu va suna la fel in doua chitari, chiar daca sunt acelasi model, marca etc; poate o sa zici ca sunt dintr-un copac diferit una fata de cealalta. De aceea e nevoie de o oarecare generalizare deoarece parerile vor fi apropiate cand vine vorba de a pastra o constanta care este doza SI lemnul. Totul este oricum subiectiv, altfel nu ar mai exista intrebari pentru o parere...

 

Cat despre ce vreau de la doza, nu am cum sa explic deoarece iarasi este despre ce intelege fiecare prin sunet "intreg" sau "clar". Asa ca voi da niste exemple:

 

- pentru "intreg": riff-uri din melodia "Yesterday don't mean shit" - Pantera sau "Enter sandman"

- pentru "clar": solo-urile din "Fade to black" sau "Tornado of souls"

 

Si da, sunt constient ca sunt o gramada de alti factori dar cum altfel sa te apropii de sunetul dorit daca nu prin mici modificari?

 

"Intregimea" riffului de la Enter Sandman vine dintr-o chitara din mahon (ESP Explorer Custom Shop) si o doza EMG81 in pozitia "bridge", coarde Ernie Ball 10-52, pana Tortex 0.88, o combinatie bizara de amplificatoare Mesa si Marshall, cabinete Marshall cu difuzoare Celestion V30. Dupa care vine si "mina" lui Bob Rock. Pe inregistrare se aud trei chitare care cinta acelasi riff, de aici si tonul ala cu "koy". Ca o paranteza, pe To live is to die sint peste 10 chitare care cinta simultan.

"Claritatea" soloului din Fade to black vine dintr-un Gibson Flying V din mahon, cu o doza '57 Classic in pozitia "neck", trecuta printr-un Ibanez Tubescreamer, un wah "all the way down" si in final un Marshall SLP modificat. Asta asa, in mare, ca daca-i iei la puricat, nici ei nu cred ca mai sint in stare sa obtina tonurile alea.

 

Sint sigur ca si in spatele celorlalte piese mentionate lucrurile stau tot asa, daca nu mai bine, sau rau, in cazul de fata. Tu vrei sa scoti dintr-o doza ce scot aia din atitea scule...

Link to comment
Share on other sites

Apreciez raspunsurile insa se poate sa ne pastram on-topic? Pe mine ma intereseaza sa cumpar o doza si am intrebat daca a avut/are cineva doze din lista propusa de mine sau asemanatoare pe o chitara basswood si daca sunt multumiti.

 

Da, sunt amator, nu sunt expert in electronica si chitara. Daca eram expert nu aveam ce cauta pe forumul asta cu intrebari despre o doza. Recunosc ca despre majoritatea lucrurilor despre care ai scris karpi, habar n-am. Dar uite acum sunt chiar curios, stii vreo carte sau un site unde explica bine? Undeva unde ti se pare TIE ca explica bine, nu primul link de pe google. Si apropo, propui sa nu cred nicio parere ci doar ce observ eu? Pai gandeste-te cat de grea face asta viata unui amator. Tot prin incercari afli cele mai multe dar cine sa-ti ofere ocazia sa incerci pe indelete o gramada de lucruri? Sa ma duc la oricare magazin de muzica si sa stau sa intreb detaliat despre fiecare chitara? Pai ma dau aia afara pentru ca ii intereseaza numai daca cumpar + sansa ca nici ei sa nu stie si sa dea detalii eronate numai ca sa se afle in treaba.

 

@ironside am scris dupa primul post...vreau sa fac mici modificari ca sa ma apropii de un sunet dorit. Nu ma astept sa scot Sfantul Graal al tonului metal dintr-o doza. Acelea erau strict exemple pentru ce inteleg eu prin sunet "intreg" si "clar", nu DOZE cu sunet intreg si clar. Ca sa reformulez atunci prima intrebare: Care dintre dozele acelea le-ati incercat si vi s-a parut ca va ajuta sa obtineti un ton mai aproape de "intreg" si "clar"?

 

Si iarasi ne indepartam de topic. Este greu sa se raspunda la o intrebare fara sa incerci sa-i arati celui care a pus-o ca e prost?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Apreciez raspunsurile insa se poate sa ne pastram on-topic? Pe mine ma intereseaza sa cumpar o doza si am intrebat daca a avut/are cineva doze din lista propusa de mine sau asemanatoare pe o chitara basswood si daca sunt multumiti.

 

Da, sunt amator, nu sunt expert in electronica si chitara. Daca eram expert nu aveam ce cauta pe forumul asta cu intrebari despre o doza. Recunosc ca despre majoritatea lucrurilor despre care ai scris karpi, habar n-am. Dar uite acum sunt chiar curios, stii vreo carte sau un site unde explica bine? Undeva unde ti se pare TIE ca explica bine, nu primul link de pe google. Si apropo, propui sa nu cred nicio parere ci doar ce observ eu? Pai gandeste-te cat de grea face asta viata unui amator. Tot prin incercari afli cele mai multe dar cine sa-ti ofere ocazia sa incerci pe indelete o gramada de lucruri? Sa ma duc la oricare magazin de muzica si sa stau sa intreb detaliat despre fiecare chitara? Pai ma dau aia afara pentru ca ii intereseaza numai daca cumpar + sansa ca nici ei sa nu stie si sa dea detalii eronate numai ca sa se afle in treaba.

 

@ironside am scris dupa primul post...vreau sa fac mici modificari ca sa ma apropii de un sunet dorit. Nu ma astept sa scot Sfantul Graal al tonului metal dintr-o doza. Acelea erau strict exemple pentru ce inteleg eu prin sunet "intreg" si "clar", nu DOZE cu sunet intreg si clar. Ca sa reformulez atunci prima intrebare: Care dintre dozele acelea le-ati incercat si vi s-a parut ca va ajuta sa obtineti un ton mai aproape de "intreg" si "clar"?

 

Si iarasi ne indepartam de topic. Este greu sa se raspunda la o intrebare fara sa incerci sa-i arati celui care a pus-o ca e prost?

In mare sunt doua probleme diferite cand se tot vorbeste despre lemn.doza , corzi etc ...

 

1/. Chitara ( calitate si cantitate lemn ) + anumit tip de doza ----> are un sunet specific .

Avantaj :ai de carat chitara si o statie ptr sunetul tau specific .

Dezavantaj: ai nevoie de cate un tip de chitara ptr fiecare ton . dar si de cate o statie specifica ptr anumit sound .

Tonul specific se refera numai si numai la "clean" unde conteaza lemnul , doza. corzile .

 

2/.Chitara aproape de oricare si doza tot oricare ---dar----procesoare formatoare de ton

 

Avantaj: cu un singur tip de chitara ai multe tonuri care chiar daca nu sunt 100% perfecte sunt OK pe scena.

 

Dezavantaj ...cari cu tine milioane de dispozitive de procesat sunetul live pe langa chitara si statie .

Majoritatea acestor aparate functioneaz cu curent electric ...deci surse de alimentare ..probleme cu groundloop si alte minuni ...zgomot crescut din toata partile ,..doze de tot felu ce sa aiba semnal mare si sa nu capteze bruiajele campului electric sau electromagetic ...la care se adauga inca cateva dispozitive de "curatat" tonul ...

In cazul folosirii formatoarelor e ton doza in afara de diferentele singlecoil ,humbucker nu prea are mare importanta.Precum nici lemnul nu mai conteaza deoarece rezonantele si timbrul si dinamica le faci din formatoare .

 

GOOGLE ...."Guitar pickups explained" si hoppa apar articole...

http://www.google.ro/#hl=ro&source=hp&q=guitar+pickups+explained&oq=guitar+pickups+&aq=3&aqi=g3&aql=&gs_sm=c&gs_upl=2842l7870l0l10333l15l14l0l3l3l0l225l1688l2.6.3l11l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=ecf66b72b8122b9e&biw=1011&bih=567

 

de unde gasesti si WIKI :

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Pickup_%28music_technology%29

 

din acest articol ai si link-uri la altele .

 

Nu am rabdare sa fac inregistrari cu diferite doze sa vezi ca dupa procesare nu mai recunosti ce chitara+doza este la baza.

 

 

 

Si apropos de ton ...baietasi folosesc pe langa multe chitare suprainregistrate si harmoniser-e si compresoare multiband si reverb multiband . ,,dispozitve automate ptr a mari dinamica ..tot multiband .ce in functie de semnal schimba dinamica .

Sunt scule de studio ce noi nu avem bani sa le cuumparam ca sa ne jucam acasa !!

 

"Multiband " se refera la impartirea benzi audio pe domenii de frecvente ceva ca si un EQ ,,,ar veni ca si cand ptr fiecare frecventa de la EQ ai separat compresor , expansor ,noisegate , reverb ...si toate comandate VOGAD ( voce operated gain adjusting device) plus alti algoritmi mai complicati comandati digital ...

Ce putem noi face acasa este o slaba incercare cu "biciul care sa si pocneasca "

 

In rest poti sa cumperi ce doza-ti place prea mult nu conteaza .

 

Doze diferite ce suna bine sunt cele blade dar sunt singlecoil si ...

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Culmea e ca si la mine suna JB-ul de rupe in mahon. De vina sa fie ca e vorba de acelasi model de chitara ca a lui Doctor X?

 

Cred ca tine foarte mult de gusturi, dar mie combinatia de Schechter C1 Classic si combo-ul de doze Jazz - JB mi s-a parut geniala.

 

Am si eu o chitara care a avut setul Seymour Duncan JB - Jazz si se potrivea foarte bine.

E vorba de o chitara cu corpul din mahon (fara maple top).

Am incercat si un DiMarzio ToneZone, insa suna foarte inchis.

Nu in ultimul rand, chitara suna foarte bine din cauza lemnului bun si vechi.

 

Pe basswood mi-a placut foarte mult cum suna ToneZone, AirNorton si PAF 36, toate de la DiMarzio.

Link to comment
Share on other sites

:blink::huh:

 

Doza de fapt primeste o baitza cu ceara si nu se toarna ceara in ea ca nu-i recipient.

 

App vreau sa vad si eu cum se misca magnetii la doze, mor de curios. Daca se poate un link youtube, orice.

 

@Raduxxxx

Daca tot vrei sa faci ceva la o doza sugerez half-air mod, sau schimbarea magnetilor cam ca aici:

 

http://www.lonephantom.com/2010/07/modifying-pickups-the-half-air-mod/

 

Daca te tine poti umbla la bobinaj unde sunt o gramada de tehnici de bobinaj nici nu ma obosesc sa le enunt aici ca sunt prea multe.

 

Nu se misca cum crezi tu ,,nu se vede cu ochiul liber ..sa zicem ca "oscileaza" ..rezonanta proprie si d'astea.

Ceara am turant-o in doza acre capac cromat ce nu l-am scufundat in ceara ...

Bobina am scufundat-o in ceara topita dupa care am curatat surplusul de ceara si am montat la loc cu magnetii cu suruburi ,,etc ..si astea se "misca" .Ca sa nu se "miste" plus sa nu se capteze capacitv capacul ( cum ma atingeam de capac cu degetele suna ca un clopotel )...asa ca dupa ce am montat totul am turnat ceara in capac ( in intreiorul dozei ) sa fixeze atat bobina , magnetul cat sa si amortizeze capacul .

 

Deci daca nu se "misca" nimic nu ai microfonie ...si dupa cum stim unele doze "fluiera".

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pentru a nu crea un alt topic, acesta e videoul pe care trebuia sa-l postez acum ceva vreme. Mie nu mi se pare ca suna normal. Video-ul e facut cam in graba...am uitat si sa inchid TV. Daca e doar vorba de cum cant eu..atunci ma las de meserie. Corzile aveau aprox. 2 sapt cand e facut videoul si am folosit un amp Fender Gdec nu-stiu-cum...imprumutat.

 

http://www.youtube.com/watch?v=E4LxKuqUu48

Link to comment
Share on other sites

Pentru a nu crea un alt topic, acesta e videoul pe care trebuia sa-l postez acum ceva vreme. Mie nu mi se pare ca suna normal. Video-ul e facut cam in graba...am uitat si sa inchid TV. Daca e doar vorba de cum cant eu..atunci ma las de meserie. Corzile aveau aprox. 2 sapt cand e facut videoul si am folosit un amp Fender Gdec nu-stiu-cum...imprumutat.

 

http://www.youtube.com/watch?v=E4LxKuqUu48

1/ ciupesti prea tare

2/ se ineaca tonul

3/ si din cauza ciupituri prea accentuate ..dsemnal mare la atac ce satureaza sunetul distorsionat apoi i-si revine pe portiunea de sustain

4/ai intermodulatii din distors interfereaza sunetele si apar oscilatii ce este normal dar din cauza inaltelor prea ridicate se si pune in evidenta tot pe portiunea de inalte ..

5/ totul este reglat prea pe inalte din distors, si din statie

 

cam asta aud

chitara suna intre 100 si 2000 Hz inaltele peste aceasta valoare trebuie filtrate cu grije dupa dorinta ca sa ai tonul plin dar si cu culoarea dorita .

 

Chitara tot din basswood are joase frumoase ...doze de doze ..noname ..ceva China ..

 

Asculta ce inchis este tonul setat din procesor ...cu inalte atat doar cat sa aiba tonul contur ca sa se decupeze soloul tonul are oleaca mai multe inalte ...dar mai mult din degete "produc" conturul sunetului nu din inalte presetate.Estompez cu pana cu degetul sau podul palmei .

 

Daca as pune mai multe inalte sunetul cu distors devine de prea tzarait ptr solo .

 

Si sunetul tau este OK la unele chestii ca si efect ..dar nu cu atatea distorsiuni ...distorsiunea produce armonice multe si tonul devine foarte "tzarait" asa ca trebuie filtrat ...

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca faci treaba corect, scoti capacul si apoi faci dozei o baie cu ceara. Apoi montezi la loc capacul.

 

Stiu ca e mai multa munca pentru a cerui corect o doza dar si rezultatul e pe masura. Asa cu improvizatii facute de mantuiala "merge".

 

E mult de munca ...daca e temperatura un pic mai scazuta nu iese cum trebuie iar daca e prea ridicata se buleste doza...personal as recomanda sa o duci la un profesionist daca ai de gand sa o ceruiesti, sau sa cumperi o doza deja ceruita

 

Am pus si o poza ca sa fie clar care sunt magnetii ca am impresia ca nu vorbim aceeasi limba.

 

single_coil_guts.gif

Ai uitat sa mentionezi de tipul asta de doza...pentru ca da, exista si humbuckere in configuratia asta

Edited by Draykor
Link to comment
Share on other sites

Pentru a nu crea un alt topic, acesta e videoul pe care trebuia sa-l postez acum ceva vreme. Mie nu mi se pare ca suna normal. Video-ul e facut cam in graba...am uitat si sa inchid TV. Daca e doar vorba de cum cant eu..atunci ma las de meserie. Corzile aveau aprox. 2 sapt cand e facut videoul si am folosit un amp Fender Gdec nu-stiu-cum...imprumutat.

 

http://www.youtube.com/watch?v=E4LxKuqUu48

 

Tu esti de vina. Nu faci muting corect. ;)

Link to comment
Share on other sites

Pentru a nu crea un alt topic, acesta e videoul pe care trebuia sa-l postez acum ceva vreme. Mie nu mi se pare ca suna normal. Video-ul e facut cam in graba...am uitat si sa inchid TV. Daca e doar vorba de cum cant eu..atunci ma las de meserie. Corzile aveau aprox. 2 sapt cand e facut videoul si am folosit un amp Fender Gdec nu-stiu-cum...imprumutat.

 

http://www.youtube.com/watch?v=E4LxKuqUu48

 

Auleu! Chitara e ultima problema. Nu trebuie sa "te lasi de meserie", ci trebuie sa incerci sa-ti reglezi tonul mai atent, improvizeaza pe game (neaparat metronom pe fundal!), si mai ai mult de lucrat la palm-mute.

 

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri insa trebuie sa clarific ceva:

 

1. Ce am cantat au fost doar diferite note, NU intentionam sa creez melodie, sa sune "cool"...era doar sa se vada clar la ce "sunet" ma refer.

2. Unde pare ca am intentionat sa fac palm-mute? Doamne fereste... Din neatentie parca am tinut foarte putin palm-mute dar sincer, we are drifting away from the point here. Ca era fputin palm-mute sau nu, tot la fel se aude...

 

Adevarat, mi s-a mai spus ca dau prea tare insa din pacate m-am obisnuit asa pentru ca mai mult de jumatate din timp am cantat pe chitara "rece", fara amplificator conectat din motive de...deranjare a vecinilor. Legat de distorsul din video, era un preset de pe acel amplificator Fender care sincer, oricum nu imi placea, chiar daca "tonul" era setat la jumatate. La amplificatorul de acasa (marshall vs30r) nu am gasit o combinatie care sa sune mai bine decat sa zicem 6/10 inalte si gain 5-7/10, lasand deoparte restul. Daca dau mai jos inaltele suna deja prea infundat (pentru gustul meu). Am de gand sa iau o pedala EQ si sa experimentez putin, poate asa ar iesi mai ok. Overall, chitara mi se pare ca suna infundat in majoritatea situatiilor, comparand cu chitari din alt lemn.

Edited by Raduxxxx
Link to comment
Share on other sites

chitara in sine/dozele nu au NICI o legatura cu ce auzi tu gresit, greseala e mana ta.

E irelevant ce folosesti, ce tonuri, e din mana totul, la aia e de facut ,,upgrade''(care il faci in timp, ,,costul'' fiind timpul)

 

Nu ti-a zis nimeni din rautate ce a zis, doar ca asta reiese. Nu chitara pare a fi problema.

Edited by Razvan S.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri insa trebuie sa clarific ceva:

 

1. Ce am cantat au fost doar diferite note, NU intentionam sa creez melodie, sa sune "cool"...era doar sa se vada clar la ce "sunet" ma refer.

2. Unde pare ca am intentionat sa fac palm-mute? Doamne fereste... Din neatentie parca am tinut foarte putin palm-mute dar sincer, we are drifting away from the point here. Ca era fputin palm-mute sau nu, tot la fel se aude...

 

Adevarat, mi s-a mai spus ca dau prea tare insa din pacate m-am obisnuit asa pentru ca mai mult de jumatate din timp am cantat pe chitara "rece", fara amplificator conectat din motive de...deranjare a vecinilor. Legat de distorsul din video, era un preset de pe acel amplificator Fender care sincer, oricum nu imi placea, chiar daca "tonul" era setat la jumatate. La amplificatorul de acasa (marshall vs30r) nu am gasit o combinatie care sa sune mai bine decat sa zicem 6/10 inalte si gain 5-7/10, lasand deoparte restul. Daca dau mai jos inaltele suna deja prea infundat (pentru gustul meu). Am de gand sa iau o pedala EQ si sa experimentez putin, poate asa ar iesi mai ok. Overall, chitara mi se pare ca suna infundat in majoritatea situatiilor, comparand cu chitari din alt lemn.

 

Lasa-le dracului de preseturi, doze, gain si 6/10 inalte! NU CHITARA E DE VINA! Si cind am zis "muting" nu m-am referit la PM-ul obisnuit, ala de-ti face chitara sa sune mai stacacato, ci muting pe coardele pe care nu ai treaba. Daca faci un lick pe coarda mi subtire, ai grija ca toate celelalte coarde sa fie "muted".

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.