Shadowfaxster Posted February 9, 2011 Posted February 9, 2011 Am un buget de aproximativ 40 de milioane si am o problema. Vreau sa-mi cumpar o chitara, dar nu am amplificator. Am avut un B.C.Rich Revenge Warlock si apoi un Ibanez JS100 si acum vreau sa schimb Ibanezul cu ceva fara floyd!!! si mai pt metale. Sa-mi cumpar o chitara undeva la 20 milioane si restul sa-i bag intr-un peavey valveking sau ceva asemanator? Sau sa-mi iau "Gibsonul Explorer la care visez" si sa las amplificatorul pe planul 2? Pt live-uri as avea un fel de solutie care se cheama Boss GT-8. Need advice
Ironside Posted February 9, 2011 Posted February 9, 2011 Ce vrei sa obtii cheltuind acele 40 de milioane? Gindeste-te cu ce ai fi mai fericit, cu un Gibson Explorer sau cu un Peavey Valveking + o chitara mai ieftina (Epiphone Explorer, sa zicem)?
Guest Rayvann Posted February 9, 2011 Posted February 9, 2011 Cred ca va intrebati unul pe celalalt fix acelasi lucru.
dgeekoo Posted February 9, 2011 Posted February 9, 2011 Ia-ti chitara scumpa pe care ti-o doresti... Nu vei mai avea ocazia prea curand. Un instrument scump tinde sa-si pastreze valloarea daca este pastrat si intretinut in conditii bune. Cu amp-ul o rezolvi dupa aceea cand mai strangi.
Ironside Posted February 9, 2011 Posted February 9, 2011 Cred ca va intrebati unul pe celalalt fix acelasi lucru. Cu mentiunea ca daca stie sa-mi raspunda la intrebare, there you go, stie si ce are de facut. Ar fi frumos sa nu mai crezi, really...
GrP Posted February 9, 2011 Posted February 9, 2011 Ia-ti chitara scumpa pe care ti-o doresti... Nu vei mai avea ocazia prea curand. Un instrument scump tinde sa-si pastreze valloarea daca este pastrat si intretinut in conditii bune. Cu amp-ul o rezolvi dupa aceea cand mai strangi. Si eu am facut la fel, si as face la fel daca as fi nevoit. O chitara buna te ajuta mai mult.
varu' maftei Posted February 9, 2011 Posted February 9, 2011 (edited) O chitara buna bagata intr-un amp de k-k-t va suna mult mai prost decat o chitara proasta bagat intr-un amp bun. Edited February 9, 2011 by varu' maftei
karpi Posted February 10, 2011 Posted February 10, 2011 (edited) Asa ca " daca asculti de mine faci cum vrei "... Din ce raspunsuri ai primit eu trag concluzia ca trebuie sa cumperi o bicileta Dar nu stiu de care Tohan ,Carpati ....sau ceva Yamaha Oare pe ce bicicleta canta Frank Zappa ?? Cumpara ce vrei tu ...pui intr-o palarie bilete cu din ce vrei sa alegi si extragi un bilet castigator..,e rezolvata problema. Daca nu canti la nivelul lui Malmsteen sau Vai nu conteaza ce chitara cumperi ....este absolut neinteresant . Sa tina acordajul atat este important. Ce ar fi important ..!!! O boxa 4x12" cu difuri Eminence ( cu SPL 100 + ) Edited February 10, 2011 by karpi
Vladympv Posted February 10, 2011 Posted February 10, 2011 aspru d-nu Karpi ca de obicei ))) e clar ca ne dam cu parerea ca pe terasa la bere )) eu as zice sa iti iei chitara care o doresti si mai strangi incet de un amp , boss face treaba pana atunci aia clar. iei o chitara la 2000 lei si daca iti dai seama ca nu iti place in 6-12 luni nu o mai vinzi decat la 1000 lei poate daca iti place chitara aia asa tare si crezi ca ai fi multumit , baga mare...eu mi-am luat pe blind dupa 6-7 luni de decizii )) o chitara de de aprox 2700-3000 euro si e unicul lucru care nu il regret pe lumea asta :-) normal ex meu se paote sa nu fie si cazul tau, da nu strica cate o parere
GrP Posted February 10, 2011 Posted February 10, 2011 O chitara buna bagata intr-un amp de k-k-t va suna mult mai prost decat o chitara proasta bagat intr-un amp bun. Da pe o chitara proasta inveti mult mai greu decat pe una buna. Eu unul pun mai mult pret pe comoditate decat pe sound, dar asta nu inseamna ca neglijez sound-ul. Daca iti iei o chitara mediocra si un amp mediocru, dupa un timp iti vei dori scule mai bune, asa ca va trebui sa le vinzi => pierzi bani. Daca iti iei o chitara buna, apoi mai poti aduna bani pentru un amp bun => nu pierzi bani, dar un timp esti nevoit sa folosesti GT-8 (ceea ce este visul oricarui sunetist de la noi: "da ce.. de ce sa-ti dau microfon? line out n-ai?")
Razvan S. Posted February 10, 2011 Posted February 10, 2011 (ceea ce este visul oricarui sunetist de la noi: "da ce.. de ce sa-ti dau microfon? line out n-ai?") epic comment
karpi Posted February 11, 2011 Posted February 11, 2011 (edited) "Chitara proasta " Din ce punct de vedere ? La ora actuala se pot cumpara chitare ieftine bunicele ale caror calitate nu difera mult fata de cele scumpe ! Diferenta ar fi in fiabilitate ,in materialul gatului ,hardware noname. Dar pentru acasa o chitara chiar cu un gat instabil la schimbare temperatura este super OK. Dar sunt si chitare ieftine din material mai bun ..poate la nimereala da sunt , cand cumperi trebuie sa stii de ce ai nevoie. Nu am vazut chitara proasta intre cele ce se comercializeaza in magazine, nu am gasit pe care sa nu se poata canta (in ultimii 6 ani !) Daca trebuie sa aiba un "brand" care de multe ori nu asigura numai pretul la revanzare sau/si statutul chitaristului . Cu inflatia asta de chitare in magazine , pe net ..in lume... nici brand-ul nu mai asigura mentinerea valorii unui instrument ..poate daca tii chitara 40 de ani are o valoare istorica ,sentimentala ..fata de unele noname. Dar daca vrei banii investiti cumperi o chitara lao licitatie ...una a lu Hendrix la care a cantat in concertul xyz in anul ///etc Ca sa inveti unde sa pui degetele este buna cam orice chitara . Pe cele din magazine oricare o cumperi se poate canta foarte bine. Intru la Muzikia sau la MC Music si pot sa cant pe oricare din chitare ..toate au gatul standard ..eventual radius diferit si taste mai joase sau mai jumbo...dar in rest sunt aproape la fel.. Acum urmeaza sa alegi dupa forma si finish , apoi incerci timbrul /sunetul..alegi care-ti place.Se pot incerca ,,..poti compara una de 4000 Ron cu una de 500 Ron etc... Dar trebuie sa te pricepi oleaca..sa nu cumperi scump chitara ieftina. Edited February 11, 2011 by karpi
Vladympv Posted February 11, 2011 Posted February 11, 2011 d-nu Karpi cu tot respectul, e util sa pastram si o coerenta a discursului. in aceasta discutie avem : - aspectele obiective (EX: cum ati precizat ca puteti canta pe orice chitara care o gasiti acum intr-un magazin in RO, asepct testatabil si probabil foarte adevarat) - aspectele subiective ( EX: ce asteptari are o persoana de la viitorul instrument, cum este lucrat - si aici difera clar chitarile in functie de preturi, desi nu neaprat o chitara f scumpa e una foarte bine lucrata, adaosurile la costurile de productie, etc etc) referindu-ne la costuri/pret de vanzare e din nou o discutie in care e greu de exprimat un punct de vedere rational si obiectiv - argumentat. traind intr-o economie bazata pe profit, scopul clar pt orice producator e de a face cat mai multi bani. ca materialele costa foarte putin comparativ cu pretul de vanzare sau ca munca lutierilor nu justifica din nou adaugata un pret atat de mare, astea sunt deja aspecte alea problemei care treb privite in context macro - adica contextul global economic. o chitara care costa in sua 2000 $ va costa in europa dublu de cele mai mutle ori si nu pentru i s-au dublat aspectele calitative si la o chitara care costa 2000 $ in majoritatea cazurilor vor putea fi trasate clar diferentele obiective fata de o chitara de 300 $, chiar daca cum spuneam poate cea din prima categorie nu e neaprat de 7 ori mai buna / mai valoroasa. exprimarea in termeni preferentiali cu mentiunile legate de posibilele avantaje/dezavantaje clare pt fiecare din cele 2 situatii exemplificate e o solutie mai eficienta probabil in aceste cazuri ca in final omul sa poata alege in functie de asteptarile sale, de cunostintele sale pe domeniu comepltate cu opiniile de aici, de bugetul sau, de nevoia sa etc
andjar Posted February 11, 2011 Posted February 11, 2011 (edited) sunt deacord cu karpi.Ideea e ca in 1500-2000RON gasesti destule chitare bune,foarte comode si cu doze suficient de bune astfel incat sa sune excelent intr-un amplificator BUN.Iar tot ce poate face o chitara de 1000RON mai putin fiabila decat una de 5000...se poate inlocui/upgrada cu timpul si tot iesi mai ieftin daca vrei sa pastrezi chitara. Edited February 11, 2011 by andjar
Doctor X Posted February 11, 2011 Posted February 11, 2011 Pai ai de ales intre chitara visurilor tale si o chitara oarecare plus un amp oarecare. Eu as alege chitara, numai pentru ca mi-as implini un vis. Amplificatorul poate veni mai tarziu, atunci cand vei sti care e alesul.
ggg Posted February 11, 2011 Posted February 11, 2011 Ia-ti chitara. Corect. Citind thread-urile acestea cu "sunt incepator si ce sa-mi iau ???" ma intreb cat de utile pot fi toate aceste sfaturi . Niciun incepator nu va putea intelege, de ce o chitara este mai buna decat cealalta sau de ce un amp este mai bun ca altul.Pe masura ce va capata experienta va intelege toate aceste diferente. Cel mai trist este ca acumularea acestei experiente , are niste costuri.
andjar Posted February 11, 2011 Posted February 11, 2011 Ia-ti chitara. Diferentele dintre una de 1000-2000RON si una de 4000-5000RON sint, in primul rind, de calitate a lemnului si a lucraturii, si abia apoi de hardware. Atentie, insa, exista si chitare din a doua categorie care nu sint neaparat satisfacatoare din punct de vedere sonor. E vorba de lemn, totul e subiectiv. De fapt, "bun" nu exista. Exista doar "bun la pretul X". Ca fapt divers, pentru o firma de instrumente este mai interesant/rentabil sa faca modele de $100, fiindca ele sint grosul vinzarilor. Daca acestea ar fi fost la fel de bune ca cele de $1000, acestea din urma nu ar mai fi existat. total deacord dar n-am zis ca superioritatea modelelor high-end sta doar in fiabilitate.Dar daca te duci sa probezi si ai un pic de experienta poti gasi la un pret rezonabil un instrument excelent care va suna chiar fantastic intr-un amplificator foarte bun si poate la fel de bine ca unul premium la un test orb.Iar toti suntem deacord ca un squier affinity intr-un matchless va suna muult mai bine decat un eric johnson strat intr-un fender rumble. Si mai e un rol foarte important al chitarelor/produselor high-end/premium la marii producatori pecare multi il ignora....prestigiul,adica impactul psihologic pe care-l au chiar si asupra celor care nu si le permit si vor cumpara in cele din urma un produs ieftin al firmei respective.De exemplu la nivel subconstient multi dupa ce raman cu gura cascata ,vrajiti de un gibson historic VOS chiar daca nu si-l vor permite niciodata vor fi determinati sa stranga macar pentru un LP studio...dar sa fie gibson.Sau n-am bani de un jem dar un ibanez tot imi iau ca daca fac chitare asa de extraordinare ...toate trebuie sa fie destul de bune.Sau "n-am bani de bmw z4...dar o seria1 blank tot o sa-mi iau." Asa gandesc multi...mai ales cei tineri si naivi.Si asta e o tactica raspandita peste tot.De ce credeti ca producatorii de masini fac tot felul de superprototipuri care nu ajung niciodata pe linia de productie...prestigiul,imaginea.Nu spun ca e numai asta . Eu sunt unul care intre combinatia chitara de 300 si amp de 1000 si combinatia chitara de 1000 si amp de 300...o aleg pe prima.
karpi Posted February 11, 2011 Posted February 11, 2011 (edited) d-nu Karpi cu tot respectul, e util sa pastram si o coerenta a discursului. in aceasta discutie avem : - aspectele obiective (EX: cum ati precizat ca puteti canta pe orice chitara care o gasiti acum intr-un magazin in RO, asepct testatabil si probabil foarte adevarat) - aspectele subiective ( EX: ce asteptari are o persoana de la viitorul instrument, cum este lucrat - si aici difera clar chitarile in functie de preturi, desi nu neaprat o chitara f scumpa e una foarte bine lucrata, adaosurile la costurile de productie, etc etc) referindu-ne la costuri/pret de vanzare e din nou o discutie in care e greu de exprimat un punct de vedere rational si obiectiv - argumentat. traind intr-o economie bazata pe profit, scopul clar pt orice producator e de a face cat mai multi bani. ca materialele costa foarte putin comparativ cu pretul de vanzare sau ca munca lutierilor nu justifica din nou adaugata un pret atat de mare, astea sunt deja aspecte alea problemei care treb privite in context macro - adica contextul global economic. o chitara care costa in sua 2000 $ va costa in europa dublu de cele mai mutle ori si nu pentru i s-au dublat aspectele calitative si la o chitara care costa 2000 $ in majoritatea cazurilor vor putea fi trasate clar diferentele obiective fata de o chitara de 300 $, chiar daca cum spuneam poate cea din prima categorie nu e neaprat de 7 ori mai buna / mai valoroasa. exprimarea in termeni preferentiali cu mentiunile legate de posibilele avantaje/dezavantaje clare pt fiecare din cele 2 situatii exemplificate e o solutie mai eficienta probabil in aceste cazuri ca in final omul sa poata alege in functie de asteptarile sale, de cunostintele sale pe domeniu comepltate cu opiniile de aici, de bugetul sau, de nevoia sa etc citat din postul anterior "Chitara proasta " Din ce punct de vedere ? ...cu asta am inceput .....deci care ar fi diferentele "majore" intre prost si super calitate. Daca diferenta este numai de 15 % nu se justifica pretul sa zicem de 5 ori mai mare .Ma refer la chitare de serie . Sa mai discutat decateva ori treaba cu "Brand"-ul, imaginea artistului , imaginatia , visele etc ...atentie sa nu ajungem ca si femeile in magazinul cu haine si pantofi ...posete... Edited February 11, 2011 by karpi
Vladympv Posted February 11, 2011 Posted February 11, 2011 (edited) eu cred ca am folosit logica si expunerea coerenta /rationala. daca dvs nu gasiti la fel cele prezentate de mine , ne pierdem vremea cu chat ieftin si fara utilitate (ca ex: cuantificati dvs diferenta de 15 % in calitate ) nuami bine! citat din postul anterior "Chitara proasta " Din ce punct de vedere ? ...cu asta am inceput .....deci care ar fi diferentele "majore" intre prost si super calitate. Daca diferenta este numai de 15 % nu se justifica pretul sa zicem de 5 ori mai mare .Ma refer la chitare de serie . Sa mai discutat decateva ori treaba cu "Brand"-ul, imaginea artistului , imaginatia , visele etc ...atentie sa nu ajungem ca si femeile in magazinul cu haine si pantofi ...posete... Edited February 11, 2011 by Vladympv
FiveseveN Posted February 12, 2011 Posted February 12, 2011 cuantificati dvs diferenta de 15% in calitate Dacã e obiectiv e și cuantificabil. Bunurile de larg consum se testeazã, pânã și becurile de 1 leu. Chitarele le testeazã cineva?! De ex. dacã un floating bridge rezistã în medie la cu 15% mai multe acționãri decât altul, nu spunem cã e "cu 15% mai bun" din acest punct de vedere? Sau chiar dacã nu e obiectiv poate putem încã determina opțiunea "mai bunã" d.p.d.v. intersubiectiv, printr-un sondaj de opinie. "Chitara proasta " Din ce punct de vedere ? Și toți vor recita în cor: 1. "lemnul": misteriosul nostru material. Mai exact ce proprietãți are un lemn "bun" și nu le are unul "prost"? E rezonant? La ce frecvențã? Toate corpurile de volum și masã finite sunt rezonante. E rigid? De câte ori e mai rigid Kevlar-ul decât o masã echivalentã de lemn? Apropos, ce ne facem cu chitarele care nu-s din lemn?! 2. "dozele": din nou, ce face o dozã "bunã"? Cu altã ocazie v-am dat vreo 5 motive obiective pentru care orice dozã activã e superioarã uneia pasive. Atunci cum se face cã se produc de cel puțin 10 ori mai multe pasive decât active? Și de ce se mai produc încã doze single coil?! 3. "hardware-ul": în afarã de greșeli de design și inginerie (v. cazul Ibanez), chiar se observã o diferențã calitativã semnificativã între diverse "clase" de hardware? Meritã un jack de 10 ori prețul normal doar pentru cã scrie pe el Fishman (și nici mãcar nu scrie)? Aș pune pariu cã sunt, vorba aia, fãcute toate în aceeași fabricã din China. 4. "finisajul": din nou, într-un thread dedicat s-a discutat despre calitãțile tehnice, obiective ale unui finisaj. Și orice dobitoc cu un spray de lac la 10 lei poate obține un "finisaj bun". Deci care-i problema, pânã la urmã? Ce concluzii putem trage? A. Majoritatea factorilor pentru preferat o chitarã în favoarea alteia nu sunt obiectivi. B. Când lumea vine aici și întreabã "ce chitarã recomandați" poate primi doar sfaturi conform unor factori: a. obiectivi, b. subiectivi, dar în urma unei judecãți estetice prin prisma valorilor altcuiva. Cu alte cuvinte, exact ce nu-i trebuie.
dgeekoo Posted February 13, 2011 Posted February 13, 2011 On topic: [dezvolt] Avand in vedere ca nu esti incepator (esti la a treia achizitie) si vrei sa schimbi un JS100 care are pret de magazin de ~3000 RON si care este o chitara foarte buna (am si eu una), trebuie sa evoluezi, sa mergi mai sus. Si atunci alegerea este clara intre o chitara de ~2000 (adica un epiphone LP top plus Standard sau poate un shecter cu hard tail, sau chiar un Epi Explorer) si una de 4000RON, clar ca trebuie sa mergi pe solutia evolutiva adica sa mergi mai sus. O chitara buna suna bine la rece, iti face placere sa o zdranganesti noaptea fara amplificare, iti face placere sa o privesti, sa o admiri, sa o ingrijesti, sa o pui la punct, sa o arati prietenilor si cunoscutilor, sa te lauzi cu ea. Cu 2000 Ron poti sa-ti iei un combo "decent" adica mediocru cu care sa poti canta live. Altfel iti iei un 5-15W pe care-l vei folosi tot in dormitor. Nu vreau sa intru in discutie si sa compar lemnele, mecanica, sau finisajele Squire versus Fender Custom Shop sau Epi versus Gibson. Sfatul meu este sa le puneti una langa alta si sa le luati in mana pe rand si veti simti imediat ceva evident: diferenta de pret nu este degeaba. Explorerul este un Gibson mult mai putin vandut (ca numar de exemplare) decat LesPaul. De aceea pretul este totusi mult mai decent pentru o calitate echivalenta. [Concluzie:] Ia-ti Chitara, n-o sa-ti para rau ever.
FiveseveN Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 veti simti imediat ceva evident: diferenta de pret nu este degeaba. "Ceva"?! Ce? Cu care simțuri? Misticismele ãstea nu ajutã pe nimeni, sunt povești de adormit copiii. Dacã existã ceva înseamnã cã e determinabil, nu? Doar n-o sã spuneți cã ține de sufletul divin al instrumentului. Deci ce e? Argumentați.
ggg Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 (edited) Dacă există ceva înseamnă că e determinabil, nu? Nu stiu cat misticism exista !!?.Eu recunosc ca imi este foarte dificil sa-mi gasec cuvintele potrivite pentru a discuta acest subiet.Dar este greu de facut un dictionar al termenilor cand este vorba despre ce este esential la o chitara.Se spune ca acest instrument, chitara electrica , este cel mai expresiv.Acum sunt instrumentisti care canta si cu chitara dezacordata si nu au nicio problema cand se manifesta muzical .Sau opusul acestei situatii, cand instrumentistul are un auz foarte bine educat si nu suporta sunete disonante. Am dat acest exemplu pt ca numai asa pot face o relatie(ma refer la mine) cu bending-ul ,vibrato,legato,glisando,portamento,...etc.Aceste tehnici de interpretare , sunt reusite numai daca instrumentistul este educat in atingerea corecta a inaltimii notei de executat.Asa ca ne reintoarcem la finetea si educatia auzului.Modul si nuantele rezultate in urma interpretarii acestor tehnici, tin de simturile si starea chitaristului care este in stransa relatia cu acest auz intern, denumit si auz muzical. Pentru un astfel de instrumentist, modul in care raspunde chitara la ciupirea corzii, conteaza enorm; in ce conditii de ciupire sau lovire a corzii exista sustain si cat anume,daca cu lovirea usoara a penei sunetul este mai obluziv/inchis ca nuanta sau nu, ce se intampla cand se loveste tare cu pana,cum raspunde(in sensul de control al notei) chitara la bending, pitch,..etc.Ce am enumerat aici sunt doar cateva lucruri care un instrumentist le testeaza cand isi alege o chitara. Si ca sa exemplific pun aici un link cu Scott Henderson,care dupa umila parere este unul dintre cei mai expresivi chitaristi din lume. http://video.google....761600384436967# Pentru metal exista un exemplu al trupei Target (The left and the right )chiar aici pe site.Este de urmarit finetea cu care nota este alterata la nivel de coma, incepand cu secunda 45. http://forums.rgc.ro...post__p__366881 P.S. Ceea ce am scris mai sus, reprezinta strict punctul meu de vedere ,....parerea mea TM . Ii rog pe cei de la Target sa nu se supere ca-i tot dau exemplu. Edited February 14, 2011 by ggg
dgeekoo Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 (edited) "Ceva"?! Ce? Cu care simțuri? Misticismele ăstea nu ajută pe nimeni, sunt povești de adormit copiii. Dacă există ceva înseamnă că e determinabil, nu? Doar n-o să spuneți că ține de sufletul divin al instrumentului. Deci ce e? Argumentați. Cred ca trebuie sa citesti toata fraza: "...ceva evident: diferenta de pret nu este degeaba..." Hai sa intru si in discutie ca altfel nu se poate. Uite cateva cevauri pe care le cauti tu dar la care nu m-am referit eu: - Corpul este mai bine cioplit si lemnul nu are defecte (noduri, crapaturi) avand o rezonanta omogena in tot volumul sau. Acest lucru il simti imediat daca ciocanesti usor cu degetul in diferite zone si asculti cu urechea lipita de corp. Corpul este dintr-o bucata sau din doua sau din trei nu din treizeci. - Vopseaua si finisajele (mai ales pentru cele in nitro sau oil) este mult mai placuta la atingere si la miros fara sa ai senzatia de material plastic - griful este mai rigid nu isi schimba pozitia in functie de pozitia chitarei si in consecinta si acordajul, este foarte rezonant si omogen pe toata lungimea lui, si acest lucru il constati similar cu procedeul de la corp - dozele si mecanicele sunt de calitate, nu facute in vietnam - chitara are hard-case nu vine in pelerina de ploaie - chitara are accesorii (cheite, surubelnite) pe masura, pe care chiar le poti folosi. - tastele sunt bine nivelate, finisate si lustruite - buzunarul gatului (pentru cele bolt-on) este la fix fara nici un pic de joc - dimensiunile si caracteristicile sunt fix aceleasi pe fiecare instrument (de-asta poti fara frica sa comanzi online nu risti prea mult) - chitara chiar suna la rece, si pe orice amplificator de 200Ron mult mai bine decat orice Squire modat si upgradat cu orice doze pot-uri si mecanice. etc... etc... Incearca si fa experimentul ca altfel nu avem subiect de discutie. Oricum vreau sa spun ca in filmul asta nu joaca prea multi din cei care-si dau cu parerea pe-aci asa ca ascultati sfaturile tuturor, si faceti cum va tine dorinta, constiinta si buzunarul. Punct. Edited February 14, 2011 by dgeekoo
karpi Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 (edited) On topic: [dezvolt] Avand in vedere ca nu esti incepator (esti la a treia achizitie) si vrei sa schimbi un JS100 care are pret de magazin de ~3000 RON si care este o chitara foarte buna (am si eu una), trebuie sa evoluezi, sa mergi mai sus. Si atunci alegerea este clara intre o chitara de ~2000 (adica un epiphone LP top plus Standard sau poate un shecter cu hard tail, sau chiar un Epi Explorer) si una de 4000RON, clar ca trebuie sa mergi pe solutia evolutiva adica sa mergi mai sus. O chitara buna suna bine la rece, iti face placere sa o zdranganesti noaptea fara amplificare, iti face placere sa o privesti, sa o admiri, sa o ingrijesti, sa o pui la punct, sa o arati prietenilor si cunoscutilor, sa te lauzi cu ea. Cu 2000 Ron poti sa-ti iei un combo "decent" adica mediocru cu care sa poti canta live. Altfel iti iei un 5-15W pe care-l vei folosi tot in dormitor. Nu vreau sa intru in discutie si sa compar lemnele, mecanica, sau finisajele Squire versus Fender Custom Shop sau Epi versus Gibson. Sfatul meu este sa le puneti una langa alta si sa le luati in mana pe rand si veti simti imediat ceva evident: diferenta de pret nu este degeaba. Explorerul este un Gibson mult mai putin vandut (ca numar de exemplare) decat LesPaul. De aceea pretul este totusi mult mai decent pentru o calitate echivalenta. [Concluzie:] Ia-ti Chitara, n-o sa-ti para rau ever. Asa este .... Prostia si domina se plateste !!! Cine nu are chitara de $5000 nu este un chitarist evoluat . Deci cumpararea unei chitare mai scumpe = EVOLUTIE , Probabil financiara ..in concurenta cu posetele nevestei??? Edited February 14, 2011 by karpi
Doctor X Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 Asa este ....Prostia si domina se plateste !!! Deci cumpararea unei chitare mai scumpe = EVOLUTIE ,Probabil financiara ..in concurenta cu posetele nevestei??? Deci, in concluzie, putem sa cumparam orice scandura. Cu cat mai ieftina, cu atat mai bine. Dilema rezolvata.
FiveseveN Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 (edited) Cred ca trebuie sa citesti toata fraza: Nu obișnuiesc sã citesc lucrurile pe jumãtate, spre deosebire de tine aparent, care în continuare rumegi exact aceleași lucruri despre care vorbeam mai sus: Corpul este mai bine cioplit Prin bine cioplit presupun cã te referi la altceva decât cioplit precis și consistent, pentru cã aparent e mare lucru sã ai chitarã handmade, chiar dacã un CNC e imens mai precis și consistent decât orice tâmplar. Nu crezi cã modelul e mai important decât omul sau robotul care-l taie dupã șablon? lemnul nu are defecte avand o rezonanta omogena in tot volumul sau Acrilicul sau fibra de sticlã, aluminiul și 100 alte materiale potrivite sunt incomparabil mai omogene decât lemnul. Chiar și adezivul e mai omogen decât cele 2—3—30 de bucãți de lemn pe care le ține împreunã. Vopseaua si finisajele este mult mai placuta la atingere si la miros fara sa ai senzatia de material plastic Trecând peste faptul cã plãcut la atingere și la miros e o judecatã esteticã: 1. Toate chitarele sunt lãcuite cu aceleași tipuri de lac, cei de la Gibson nu bagã mir în finisajul lor. 2. Mirosul e de la solvent și dispare cu timpul. 3. Dacã n-ar fi plastic (polimer) nu și-ar mai îndeplini datoria de finisaj. griful este mai rigid V. situația cu materialele. De ce nu ne luãm toți ? Sau cu neck din aluminiu mãcar. dozele si mecanicele sunt de calitate, nu facute in vietnam Poți face hardware din mãmãligã și în Germania. Conteazã unde e fãcut sau materialul și procesul tehnologic? Strungarul de la colț îți poate face un bridge excelent la o zecime din prețul pe care-l dai pe Floyd Rose original sau ce vrei. chitara are hard-case nu vine in pelerina de ploaie Exact ca și cum ai spune cã obiectivele Sigma sunt mai bune decât cele Canon pentru cã vin cu parasolar. Hardcase îți iei separat dacã îți trebuie. Nu ți-l bagã pe gât precum Cola de 1L la McDonald's. chitara are accesorii Din nou, cele Steinberger au chiar și locaș onboard pentru accesorii. dimensiunile si caracteristicile sunt fix aceleasi pe fiecare instrument Vezi situația cu tâmplarul vs. CNC. Ce înseamnã fix aceleași? Care-i toleranța? 1cm? 1mm? 1Å? O lungime Plank? Incearca si fa experimentul ca altfel nu avem subiect de discutie. Deși nu zdrãngãn de mult timp natura cercurilor prin care mã învârt mi-au permis sã încerc o gamã destul de variatã de instrumente (și echipament auxiliar). Oricât de scumpã ar fi sunã la fel de prost în mâna mea . But seriously, vorba lui ggg, ceața misterului e groasã și greu de înlãturat. Dar asta n-ar trebui sã ne descurajeze. in concluzie, putem sa cumparam orice scandura. Cu cat mai ieftina, cu atat mai bine. Dilema rezolvata. De-ar fi atât de simplu... Edited February 14, 2011 by FiveseveN
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now