www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dat fiind faptul ca desi sunt facute de acelasi producator si sunt acelasi model, cele 2 instrumente sunt total diferite: au alt lemn (IT-ul e mai greu decat AW-ul), grif-ul se simte altfel (mai gros la AW), wiring-ul e facut altfel si per ansamblu IT-ul mi se pare mult mai bine lucrat (e mai vechi cu aproape 2 ani).

 

Cu doze stoc diferenta intre ele nu era deosebit de mare, desi se simtea (un plus parca pentru IT). Dupa ce am pus SD-urile situatia s-a schimbat in favoarea AW-ului. Suna mai curat, atat clean cat si cu OD. Se simte ca atat JB-ul cat si Jazz-ul sunt peste dozele Wilkinson, dar la cateva piese imi place mai mult cum suna IT-ul cu doze stoc.

 

Ceea ce nu stiu inca, este cum ar suna IT-ul cu capacele date jos de pe doze...

Posted

Eu am un CS facut in 2010,luat probabil in aceeasi perioada cu al tau.I-am pus JB in bridge si in neck neavand bani am lasat doza Wilkinson doar ca am scos capacul.Rezultatul a fost o imbunatatire considerabila la capitolul claritate.D-aia nu stiu daca are rost sa o mai inlocuiesc.Eu am intors-o pe dos ca sa am out of phase pe mijloc :)).

post-11684-0-90239500-1346750697_thumb.jpg

Posted

Am chinuit mult poturile alea dupa ce le-am scos din chitara.Am refacut de 3-4 ori wiringul la Ibanezul Gio folosind cele doua poturi Audio(de ton).Am dat cu nitel spray sa le gresez si merg bine.Imi plac mai mult CTS pe care le-am pus in V100 fiindca au cursa altfel,dar nici astea nu sunt chiar asa jeguri cum credeam.Pana la urma s-a dovedit ca wiringul era principala problema la Vintage si nu componentele.

Posted

Blackthorn are dreptate. Le voi da jos pe cele cromate, tinand cont ca voi munci mai putin si nu va mai fi nevoie de lipituri pe potentiometrii. Oricum dozele aurii ar trebui sa plece spre un alt proprietar saptamana viitoare.

 

Si eu sunt curis ce probleme ai gasit la wiring. Si eu am constatat ca wiring-ul este facut diferit la AW, dar nu am vazut diferente in sunet.

Posted (edited)

Ce probleme au fost la wiring daca nu te superi, sun chiar curios?

 

In general fire foarte lungi,lipituri destul de proaste.

Mai era o chestie: pe mijloc daca una din doze avea volumul la minim cealalta tot se auzea si incomoda putin la efectul de killswitch.Ca idee,la alte chitare (inclusiv la a mea dupa ce am facut 50s wiring) odata ce volumul unei doze e la 0 nu se mai aude nimic pe mijloc.

Cu potentiometrii de volum la 0 tot mai se auzea ceva acolo.Am crezut ca sunt potentiometrele de vina dar cand i-am refolosit in alta chitara se comportau bine.

Cam atat.O sa pun si o poza cu wiringul stock.

 

LE: mai era ceva: aveam un fir lipit pe unul din poturi si pur si implu taiat si lasat acolo.

post-11684-0-98590100-1346851749_thumb.jpg

Edited by radu_guitar96
Posted (edited)

Muhahaha, pai asta imi place mie cel mai mult la v100 al meu, ca pot sa fac blend intre doza din neck si bridge, pe pozitia din mijloc. Era o problema grava daca pe pozitia din mijloc, cu unul din volume dat la minim, sa nu se auzea nimic. Aia de la PRS mai folosesc chestia asta, cu un switch rotativ. Daca vrei killswitch, ii pui unul separat si ai terminat cu problema.

Se pare ca numai eu nu am nici o problema cu sunetul dozelor :))), imi place asa stock. Cheitele o sa le schimb, nu zbarnaie, dar nu tin acordajul ca cele de la schecter.

Ramane o intrebare, ce sa imi iau anul urmator: un AW si sa ii pun doze gen Zack Wilde, sau un AFD. Nu stiu cat de mare e diferenta intre a mea si AFD, i daca merita banii. AW am inteles ca are gatul mai gros, iar asta ma avantajeaza, nu suport ca griful sa fie subtire.

Edited by Les Paul 1960
Posted

Era o problema grava daca pe pozitia din mijloc, cu unul din volume dat la minim, sa nu se auzea nimic.

 

Păi, bade ! Tocmai asta-i "şmenozeala" la 50's wiring ! Pe middle, faci blend între cele două doze, însă când un pot ajunge pe zero, s-a închis tot sunetul !...

 

.

  • Like 1
Posted

Muhahaha, pai asta imi place mie cel mai mult la v100 al meu, ca pot sa fac blend intre doza din neck si bridge, pe pozitia din mijloc. Era o problema grava daca pe pozitia din mijloc, cu unul din volume dat la minim, sa nu se auzea nimic. Aia de la PRS mai folosesc chestia asta, cu un switch rotativ. Daca vrei killswitch, ii pui unul separat si ai terminat cu problema.

Se pare ca numai eu nu am nici o problema cu sunetul dozelor :))), imi place asa stock. Cheitele o sa le schimb, nu zbarnaie, dar nu tin acordajul ca cele de la schecter.

Ramane o intrebare, ce sa imi iau anul urmator: un AW si sa ii pun doze gen Zack Wilde, sau un AFD. Nu stiu cat de mare e diferenta intre a mea si AFD, i daca merita banii. AW am inteles ca are gatul mai gros, iar asta ma avantajeaza, nu suport ca griful sa fie subtire.

Si mie imi plac dozele stock, de aceea SD-uri nu am pus decat pe AW.

Si eu sunt curios care este diferenta intre dozele de pe V100 normal si AFD. In rest ar cam trebui sa fie aceleasi materiale...

Posted (edited)

E mai nasol asa, la mine pe mijloc, cand dau un volum la minim, se aude doar cealalt doza la volum maxim (daca las celalalt vol la maxim), asa pot sa ii dau putin mai mult bass pe doza din bridge, asta ma ajuta daca pedala de drive baga prea multe inalte cand maresc gainul, si suna prea infundat daca ii scad inaltele din pedala.

Păi, bade ! Tocmai asta-i "şmenozeala" la 50's wiring ! Pe middle, faci blend între cele două doze, însă când un pot ajunge pe zero, s-a închis tot sunetul !...

 

.

Edited by Les Paul 1960
Posted

E mai nasol asa, la mine pe mijloc, cand dau un volum la minim, se aude doar cealalt doza la volum maxim (daca las celalalt vol la maxim), asa pot sa ii dau putin mai mult bass pe doza din bridge, asta ma ajuta daca pedala de drive baga prea multe inalte cand maresc gainul, si suna prea infundat daca ii scad inaltele din pedala.

 

Da, ok ! Super ! No problemo ! Doar am dorit să precizez că aşa e sistemul la 50's, pt că tu ai zis că e "o problema grava daca pe pozitia din mijloc...", ca şi cum ar fi un defect...

 

Nici eu n-am preferinţe certe pentru vreuna din cele două variante despre care dicutăm, pentru poziţia de mijloc a switch-ului... Important e, cel puţin în cazul meu, că sunt f mulţumit de wiring-ul nou, mai ales din pdv al calităţii materialelor... Şi, cumulat cu "downloadarea" capacului de pe doză, sunt super mulţumit de îmbunătăţirea în sound...

 

Cred c-am să păstrez Wilkinsoanele !

 

.

Posted

Pãi, bade ! Tocmai asta-i "ºmenozeala" la 50's wiring ! Pe middle, faci blend între cele douã doze, însã când un pot ajunge pe zero, s-a închis tot sunetul !...

 

.

 

Cam asa este cu wiringul asta 50's.SI eu patesc la fel, dar este ok, mai ales cand vrei sa canti niste Led Zep.

Am experimentat si eu cu dozele Wilkinson, doar cu cea de bridge, fara capac pe ea.Diferenta mare nu am sesizat.Eu am SD Alnico 2 pe el acum, iar singura diferenta era ca Wilkinson-urile pareau a fi ceva mai "hot", SD-urile mele fiind oricum din categoria medium output.

Inca un factor care influenteaza foarte mult soundul este folosirea unei anumite valori pentru condensatori, care la 50's wiring vin intre potul de volum si cel de ton, nu lipiti doar de cel de ton, cum am observat ca era in wiring-ul stock din poza lui Radu (eu nu il mai tin minte pe al meu).Sfatul meu este sa folositi ceva de 0.022uF.Dupa montare am observat instant un "body" mai definit al sunetului plus o rezonanta crescuta, imediat intra in feedback chiar si la volum mic.Plus atunci cand reduci din volumul chitarii, tonul nu devine "muddy".Eu personal pe sectiuni de ritm nu deschid pot-ul la maxim.Reduc putin din el, are acolo un sweet spot, unde suna foarte echilibrat, nici "muddy" si nici "bright"

Aaaa si o pot-urile sunt, dupa pararea mea, cap de lista, cand vine vorba de inbunatatirea hardware-ului.

 

P.S:Am apelat si eu desigur la un rewiring, dupa cum puteti vedea, si pot doar sa zic ca se merita munca.Si sa nu va uitati la lipituri.Eu nu le fac sa fie frumoase, le fac sa tina, ca oricum nu le vede nici dracu acolo :)

post-6186-0-43295200-1346856299_thumb.jpg

Posted

Pe drum sunt niste cheite grover keystone si un bridge gotoh.

 

Bravos ! :rock:

 

[ "Ce mã calcã pã nervi Radu Guitar ãsta, cu upgrade-urile lui cu tot... Iarã rãmân cu chitara mea la urmã... Tre' sã-mi trag niºte flãcãri pe headstock, ceva, sã-i iau fața..." ] :P

 

Radule ! Musai, la urmã, sã tragem o linie ºi sã arãtãm "nota de platã", aproximativ, mãcar, sã ºtie lumea cam cât ar costa sã aduci un V100 la un upgrade OK ! Nu ?

 

.

Posted (edited)

Inca un factor care influenteaza foarte mult soundul este folosirea unei anumite valori pentru condensatori, care la 50's wiring vin intre potul de volum si cel de ton, nu lipiti doar de cel de ton, cum am observat ca era in wiring-ul stock din poza lui Radu (eu nu il mai tin minte pe al meu).Sfatul meu este sa folositi ceva de 0.022uF.Dupa montare am observat instant un "body" mai definit al sunetului plus o rezonanta crescuta, imediat intra in feedback chiar si la volum mic.Plus atunci cand reduci din volumul chitarii, tonul nu devine "muddy".Eu personal pe sectiuni de ritm nu deschid pot-ul la maxim.Reduc putin din el, are acolo un sweet spot, unde suna foarte echilibrat, nici "muddy" si nici "bright"

 

 

Asta e principala imbunatatire pe care o sesizezi.Inainte daca vroiam clean sau crunch din poturile de volum chiar daca nu mai era gain sunetul era infundat.Imi place mult rezultatul.0.022 am folosit (chiar daca nu pio fiindca nu am avut bani) si ma multumeste sunetul.

 

@Alin: Am pe cineva din Oradea care aduce de pe Thomann cu un mic adaos/produs si trimite cu posta romana unde este nevoie.

@Ramurel: Sigur ca o sa trag linie la sfarsit,si eu sunt curios.Cert e ca la bani depaseste cu putin un Epiphone Les Paul Standard Plus ,care nu e o chitara rea,doar ca am probat niste Gibsonuri recent si am "tupeu" sa compar v100 lejer cu ele.Studio mi se parea ca se simte ca o jucarioara,si nu imi placea deloc sunetul pe doza de neck,insa vorbim de doze ceramice.

Cu Classic Custom imi aduc aminte ca am comparat-o si principalele diferente notabile erau finisajele mai ingrijite la Gibson,cheitele mai bune si switchul (atunci deja schimbasem poturile).Soarta a facut sa pun fix aceleasi chei si fix acelasi switch :)).

Edited by radu_guitar96
Posted

Nu stiu pe ce ai facut tu comparatia intre Vintage si Gibson Studio, dar pun pariu cu tine ca pe un amplificator bun si la volum mare se vor auzi clar diferentele si nu vor ni neaparat in favoarea lui V100. Difera in mod clar calitatea lemnului si lucratura. Restul de ton il fac dozele, deci nu ar fi corecta o comparatie 1 la 1 decat daca ai aceleasi doze montate pe ambele chitari si reglate cam la fel.

Posted (edited)

Eu nu le fac sa fie frumoase, le fac sa tina, ca oricum nu le vede nici dracu acolo :)

 

Sunt sigur ca tine mult mai bine o lipitura ingrijita, facuta corect, decat o bobalca uriasa de cositor, nu ca ar conta prea mult rezistenta. Nu trag aiurea de fire si nu vad de ce ar trage cineva. Lipiturile TREBUIE sa fie cat mai curate si mici. De asemenea, este o natura practica a lipitului pe potentiometre a impamantarii si a firelor de la doza separat. Cand schimbi doza, topesti doar cositorul sub care se afla firele de la doza, nu si cel de impamantare.

Nu prea inteleg rostul foliei de aluminiu in cavitate. Cavitatea pare vopsita cu vopsea speciala. Ai simtit reduceri de hum dupa ce ai pus folia?

Edited by 'mnezãu
Posted (edited)

Eu am cantat si pe Gibson si pe Epiphone si pe Vintage.Cantate toate trei prin Plexi-ul meu, la un volum, nu chiar de apartament.Gibson Gold Top Custom, clar a fost pe primul loc, urmat de Vintage, care pentru mine este o chitara foarte buna, nu este o chitara care m-ar face sa tanjesc dupa Gibson.Este o chitara Decenta pentru gama de pret in care se afla si cu cateva modificari as zice ca este o chitara pentru club gig's perfecta.Epiphone-ul, de prin 2008, daca nu ma insel, tot odata cu Vintage-ul meu, nu pot spune ca m-a facut sa ma indragostesc de el, din nici un punct de vedere.Diferenta dintre acesta, un Epi Custom Alpine White, si cu doze EMG, si fostul meu Epi Double Neck din '97 era enorma, din toate punctele de vedere.

 

Hardware-ul pe Vintage mi se pare decent.Singurul lucru pe care l-am schimbat au fost cheitele, primele fiind Wilkinson metalice, habar nu am cum tineau acordajul pentru ca nu le-am cantat prea mult si a trecut si multa vreme.Urmatoarele au fost tot Wilkinson, cele cu care vin V100, cred.Le-am schimbat dupa o vreme din cauza unor accidente nefavorabile pentru ele (am spart doua capete) si din cate tin minte nici acelea nu au fost prea rele.Acum am Kulson pe ea si tine destul de bine.Nu mi dezacordeaza.Tail piece-ul si cu bridge-ul sunt ok, desi a fost o vreme in care tail piece-ul imi taia corzile subtiri, acum vad ca a incetat, dupa ce i-am facut cunostinta cu o freza...in schimb a cam inceput bridge-ul sa le taie, insa nu la un interval scurt, 3-4 luni.Deobicei le schimb pana sa le taie.

 

In concluzie LP-urile Vintage sunt chitari decente.Eu sunt multumit de Lemon Drop-ul meu, desi as fi foarte curios sa mai aud pareri, dar se pare ca nu este nimeni pe aici care sa mai aibe modelul asta.Asa ca daca vrei o chitara care sa nu fie Epiphone, dar nici de Gibson nu sunt bani, Vintage scrie pe tine.

 

Sunt sigur ca tine mult mai bine o lipitura ingrijita, facuta corect, decat o bobalca uriasa de cositor, nu ca ar conta prea mult rezistenta. Nu trag aiurea de fire si nu vad de ce ar trage cineva. Lipiturile TREBUIE sa fie cat mai curate si mici. De asemenea, este o natura practica a lipitului pe potentiometre a impamantarii si a firelor de la doza separat. Cand schimbi doza, topesti doar cositorul sub care se afla firele de la doza, nu si cel de impamantare.

Nu prea inteleg rostul foliei de aluminiu in cavitate. Cavitatea pare vopsita cu vopsea speciala. Ai simtit reduceri de hum dupa ce ai pus folia?

 

O fi cum spui tu, ca prea spui cu foc.Eu stiu doar cat de rezistente sunt, pentru ca trag putin de ele ca sa le verific.Cat despre cavitate, am pus folie in toate cavitatiile, in principiu ca sa fie...Aveam eu atunci o obsesie...Si ce ai vazut acolo nu este vopsea speciala, este doar o placa pe care am montat potentiometrele.

 

L.E:Si lipituriile alea pe potentiometre le fac urate si din alte motive, precum evitarea supra incalzirii pot-urilor.

Edited by slash93
Posted

O fi cum spui tu, ca prea spui cu foc.Eu stiu doar cat de rezistente sunt, pentru ca trag putin de ele ca sa le verific.Cat despre cavitate, am pus folie in toate cavitatiile, in principiu ca sa fie...Aveam eu atunci o obsesie...Si ce ai vazut acolo nu este vopsea speciala, este doar o placa pe care am montat potentiometrele.

 

L.E:Si lipituriile alea pe potentiometre le fac urate si din alte motive, precum evitarea supra incalzirii pot-urilor.

 

Aici e "conductive shielding paint". Nu stiu cum vine in romana. Asa pare si la tine.

 

Cat despre supraincalzirea pot-urilor, eu sincer, cred ca asta e un mit. Daca nu folosesti un ciocan de 400w pentru lipit, mi-e greu de crezut ca poti strica ceva. Nu e nevoie sa incalzesti potentiometrul prea tare in orice caz.

 

 

 

Daca vrei sa faci un test, fa o lipitura asa cum stii tu si una precum explica oamenii de pe-aici si verifica rezistenta. :)

Posted

Aici e "conductive shielding paint". Nu stiu cum vine in romana. Asa pare si la tine.

 

Cat despre supraincalzirea pot-urilor, eu sincer, cred ca asta e un mit. Daca nu folosesti un ciocan de 400w pentru lipit, mi-e greu de crezut ca poti strica ceva. Nu e nevoie sa incalzesti potentiometrul prea tare in orice caz.

 

 

 

Daca vrei sa faci un test, fa o lipitura asa cum stii tu si una precum explica oamenii de pe-aici si verifica rezistenta. :)

 

Gata, am inteles la ce te refereai cu vopseaua.Si in legatura cu lipituriile frumoase, sunt capabil sa le fac, nu am spus asta, doar ca nu am vrut sa le fac :) nu am vrut sa ma fac neinteles, si nici nu vreau acuma sa ma scot cumva.Nu imi este rusine sa recunosc cand nu stiu ceva :D

Posted (edited)

Poate e vorba si de subiectivitate/obisnuinta.Oricum,am vrut sa scot in evidenta mai mult ce a zis Silviu dupa mine in cuvinte mult mai putine: nu e genul de diferenta care sa te faca sa tanjesti dupa un Gibson.Corect,Gibson sunt chitare bune,bine finisate,care se comporta bine in timp,dar diferenta de pret ASA DE MARE nu mi se pare intemeiata,mai ales cand nu ai banii aia si trebuie sa strangi mult timp pentru ei.Nu e genul ala de diferenta ca intre un strat hora nesetat si un fender made in usa.

Comparatia cu studio am facut-o mai mult fiindca am ramas suprins de cat de ciudat se simte modelul 2012.Are celebrele "camere" in corp si avea un echilibru ciudat.Doza de neck suna cam taios,departe de ce te astepti sa auzi cand zici "GIBSON LES PAUL".Despre modelele vechi am auzit doar cuvinte de lauda.

V100 chiar si stock nu e o chitara care suna prost si cu care sa iti fie rusine sa apari pe scena.Plus ca odata ce schimbi una-alta te alegi cu o chitara frumoasa,solida si care suna peste destule modele din gama ei de pret.

Edited by radu_guitar96

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.