www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Threadul oficial cu intrebari ale incepatorilor


Recommended Posts

Guest Baumwolle
Posted

|--/9---9---9\---x--5--5-7---7---7\

 

-------------------------------------

 

---5---5--7/-7--9--9/-9--12------

 

 

 

cum se canta genul asta de riff cu pana ? :D....asemanator este la metallica- bleeding me si la metallica - enter sandman (solo) ....

 

Blochezi cu degetul mijlociu ("mutezi") coarda liberã, pe care nu cânți.

Posted

|--/9---9---9\---x--5--5-7---7---7\

 

-------------------------------------

 

---5---5--7/-7--9--9/-9--12------

 

 

 

cum se canta genul asta de riff cu pana ? :D....asemanator este la metallica- bleeding me si la metallica - enter sandman (solo) ....

 

 

cum zice si Baumwole mutezi daca sunt dowwstrokes sau upstrokes , sau se poate sa ciupesti cu degetele in acelasi timp .depinde de melodie.

Posted

multumesc foarte mult ....:D ....stiti vreun exercitiu de panatie? :D sa imi creasca viteza la mana...deoarece vreau sa invat solo dar pot canta dar in slow motion :D

 

Salut, ai aici mai multe informatii despre exercitiile pe care le poti face pentru a progresa si ai si un tab cu exercitii de digitatie+indicatii de ciupire cu pana.

 

Mult spor,

 

Marius

Posted (edited)

multumesc foarte mult ....:D ....stiti vreun exercitiu de panatie? :D sa imi creasca viteza la mana...deoarece vreau sa invat solo dar pot canta dar in slow motion :D

 

Cum am mai spus, problema ta nu provine din faptul ca nu poti canta destul de repede din cauza lipsei de exercitiu, ci din cauza necunoasterii anumitor elemente de teorie muzicala. Ia gama in care e cantat solo-ul respectiv, invat-o si vei vedea ca iti va fi mult mai usor. Pentru cele mai bune rezultate, gandirea nu trebuie sa-ti fie in cifre (tabulaturi), ci in tonalitati.

 

@Marius_Adrian - inteleg ca vrei sa-ti promovezi site-ul, lucru care este bun, e un site ok, cu informatii interesante, dar in anumite situatii exista resurse si sfaturi mult mai bine puse la punct pe care le poti oferi.

Edited by Gojira
Posted

Cum am mai spus, problema ta nu provine din faptul ca nu poti canta destul de repede din cauza lipsei de exercitiu, ci din cauza necunoasterii anumitor elemente de teorie muzicala. Ia gama in care e cantat solo-ul respectiv, invat-o si vei vedea ca iti va fi mult mai usor. Pentru cele mai bune rezultate, gandirea nu trebuie sa-ti fie in cifre (tabulaturi), ci in tonalitati.

 

@Marius_Adrian - inteleg ca vrei sa-ti promovezi site-ul, lucru care este bun, e un site ok, cu informatii interesante, dar in anumite situatii exista resurse si sfaturi mult mai bine puse la punct pe care le poti oferi.

 

Salut, ma bucur ca-ti place site-ul! As vrea sa fac o completare la raspunsul tau. Andreyush dorea niste exercitii de digitatie pentru a putea creste viteza de executie. Totusi, teoria muzicala nu are nicio treaba cu abilitatea de canta repede. POti sa cunosti gamele, insa din cauza unei echilibrari proaste a gatului din lipsa punctelor de sprijin, a ciupirii deficiente cu pana, gama respectica sa nu poata fi executat la viteza dorita. in cazul in care omul nostru doreste sa compuna solo-uri, ai perfecta dreptate, teoria muzicala trebuie cunoscuta. Tabulatura il va ajuta doar in momentul in care cunoaste teoria din spatele unui solo si asa observa modul in care un anumit chitarist a aplicat-o.

 

Mult spor,

 

Marius Furduescu

Posted

Salut, ma bucur ca-ti place site-ul! As vrea sa fac o completare la raspunsul tau. Andreyush dorea niste exercitii de digitatie pentru a putea creste viteza de executie. Totusi, teoria muzicala nu are nicio treaba cu abilitatea de canta repede. POti sa cunosti gamele, insa din cauza unei echilibrari proaste a gatului din lipsa punctelor de sprijin, a ciupirii deficiente cu pana, gama respectica sa nu poata fi executat la viteza dorita.

Marius Furduescu

 

Nu sunt de acord aici. Odata ce inveti o gama, automat, faci si exercitiu de digitatie. Nu inteleg de ce, de exemplu, daca am o piesa in La minor, m-ar ajuta exercitiul pe gama cromatica mai mult decat m-ar ajuta repetarea gamei La minor la viteza mai mare.

De asemenea, daca mi se pare ciudata pozitia in care se prezinta solo-ul intr-o tabulatura, cunoscand gama, il pot muta in alta zona a griffului in care ma simt mai comod si probabil l-as putea executa mai rapid.

Posted (edited)

Nu sunt de acord aici. Odata ce inveti o gama, automat, faci si exercitiu de digitatie. Nu inteleg de ce, de exemplu, daca am o piesa in La minor, m-ar ajuta exercitiul pe gama cromatica mai mult decat m-ar ajuta repetarea gamei La minor la viteza mai mare.

De asemenea, daca mi se pare ciudata pozitia in care se prezinta solo-ul intr-o tabulatura, cunoscand gama, il pot muta in alta zona a griffului in care ma simt mai comod si probabil l-as putea executa mai rapid.

 

Salut, ai dreptate cu tabulatura si cunoasterea gamei - pentru invatare a unui solo, trebuie sa stii ce sta in spatele acelui solo - tonalitate, game etc pentru ca numai asa intelegi cum se aplica teoria muzicala. Legat de exercitiile de digitatie, pentru mine nu inseamna executarea pur si simplu a gamei cromatice sau a gamei pe care o ai de studiat pentru solo, ci mai degraba o serie de exercitii in care incerci sa fii atent la modul in care ciupesti corzile cu pana, miscarile pe care le faci cu degetele, modul in care iti echibrezi gatul chitarei in mana astfel incat sa-ti permita maximum de mobilitate. Toate acestea se pot face fie pe gamele pe care le ai de invatat pentru a intelege si a invata un solo (asa impusti doi iepuri) sau te poti extinde pe alte game sau combinatii de pozitii care sa acopere toata lungimea gatului pentru a te obisnui cu mutarea centrului de echilibrare.

 

Spor,

 

Marius

Edited by Marius_Adrian
Guest equinoxe
Posted (edited)

Am o intrebare si sper sa ma poata ajuta cineva cu un raspuns. Are cineva idee cum reuseste tipul de la Muse sa distorsioneze acustica si sa sune atat de bine?

Ma refer la piesa City of Delusion.

Rezultatele mele nu au fost prea multumitoare.

 

Mersi anticipat!

Edited by equinoxe
Posted (edited)

Cu ce o captezi?

În primul rând trebuie să tai înaltele peste 2-5 KHz dacă ai microfon sau doză piezo. Probabil vor trebui reduse și din joase (rezonanța incintei acustice). Dacă folosești doză magnetică ar trebui să fie mai ușor să obții distorsiuni specifice electricii.

Și să nu exagerezi cu saturația.

Edited by FiveseveN
Guest equinoxe
Posted

Cu ce o captezi?

În primul rând trebuie sã tai înaltele peste 2-5 KHz dacã ai microfon sau dozã piezo. Probabil vor trebui reduse și din joase (rezonanța incintei acustice). Dacã folosești dozã magneticã ar trebui sã fie mai ușor sã obții distorsiuni specifice electricii.

Și sã nu exagerezi cu saturația.

 

Am un Ibanez SGE 130 VS care are o doza magnetica si un Fender CD 140 SCE cu piezo.

Ideea e ca nu reusesc sa obtin un ton "curat" cu niciuna dintre ele. Nu stiu cum sa explic, dar piticii din creier nu-mi dau pace, vreau sa fac chestia asta.

 

In ceea ce priveste doza magnetica, nu stiu daca e single sau humbucker, si nu stiu cat de buna e.

Concret, trebe o egalizare draconica si o doza buna?

Vreo idee asupra carui tip de pedala ar trebui sa optez? Gimme fuel, gimme fire here... :) Please...

Posted
Concret, trebe o egalizare draconica si o doza buna?

Au mai fost pe-aici câteva thread-uri despre ce înseamnã o "dozã bunã". Dar da, filtrarea e esențialã:

  1. Doza magneticã împreunã cu cablul și impedanța de intrare a amplificatorului/efectului formeazã un tip de filtru (înaltele sunt semnificativ reduse fațã de ce "scoate" o chitarã acusticã).
  2. Cab-ul de chitarã are rãspuns limitat în frecvențã, deci imprimã filtrare foarte importantã dupã distorsionare. Dacã încerci sã pui o pedalã de distorsiune înaintea unui amplificator de acusticã sau direct în recorder nu vei obține un ton similar cu al lui Bellamy.

Guest equinoxe
Posted

Au mai fost pe-aici câteva thread-uri despre ce înseamnã o "dozã bunã". Dar da, filtrarea e esențialã:

  1. Doza magneticã împreunã cu cablul și impedanța de intrare a amplificatorului/efectului formeazã un tip de filtru (înaltele sunt semnificativ reduse fațã de ce "scoate" o chitarã acusticã).
  2. Cab-ul de chitarã are rãspuns limitat în frecvențã, deci imprimã filtrare foarte importantã dupã distorsionare. Dacã încerci sã pui o pedalã de distorsiune înaintea unui amplificator de acusticã sau direct în recorder nu vei obține un ton similar cu al lui Bellamy.

 

*headdesks* Deci trebe amp musai. Eu ma dau prin PA cu chitarile.

Posted (edited)

Salut, ai dreptate cu tabulatura si cunoasterea gamei - pentru invatare a unui solo, trebuie sa stii ce sta in spatele acelui solo - tonalitate, game etc pentru ca numai asa intelegi cum se aplica teoria muzicala. Legat de exercitiile de digitatie, pentru mine nu inseamna executarea pur si simplu a gamei cromatice sau a gamei pe care o ai de studiat pentru solo, ci mai degraba o serie de exercitii in care incerci sa fii atent la modul in care ciupesti corzile cu pana, miscarile pe care le faci cu degetele, modul in care iti echibrezi gatul chitarei in mana astfel incat sa-ti permita maximum de mobilitate. Toate acestea se pot face fie pe gamele pe care le ai de invatat pentru a intelege si a invata un solo (asa impusti doi iepuri) sau te poti extinde pe alte game sau combinatii de pozitii care sa acopere toata lungimea gatului pentru a te obisnui cu mutarea centrului de echilibrare.

 

Spor,

 

Marius

 

1..Totusi, teoria muzicala ( pentru cantat la chitara ) nu are nicio treaba cu abilitatea de canta repede

 

2..pentru invatare a unui solo, trebuie sa stii ce sta in spatele acelui solo - tonalitate, game etc pentru ca numai asa intelegi cum se aplica teoria muzicala.

 

1,,daca nu stii ce sa canti NU ai ce sa executi repede !

 

2..Numai cand stii exact ce canti poti trece la interpretare ..printre care si viteza .

 

Deci pana nu inveti ce trebuie sa canti nu ai ce sa canti in viteza.Ca sa inveti sa canti trebuie sa cunosti cate ceva din teorie ca sa nu reinventezi tu muzica a cateva secole..

 

Nu luam ca exemplu shreder-i care pot sa cante maximum 1 minut dupa care li-sa terminat muzica.

Edited by karpi
  • Like 1
Posted (edited)

Am o intrebare si sper sa ma poata ajuta cineva cu un raspuns. Are cineva idee cum reuseste tipul de la Muse sa distorsioneze acustica si sa sune atat de bine?

Ma refer la piesa City of Delusion.

Rezultatele mele nu au fost prea multumitoare.

 

Mersi anticipat!

Nu aud nici o acustica distorsionata ,am ascultat piesa de pe disc.

 

Nici in concert nu-i distorsionata chitara acustica.

 

 

Nu stiu ce piesa ai auzit tu ?

 

Chitara de oricare se poate trece prin FX DSP si se formeaza ce ton vrei ..( adica ce se poate).

Din cauza cutiei de rezonanta nu poti sa scoti acel distors ce necesita "gain" mare ,deoarece intra cutia de rezonanta in feedback de la gain foarte mic.Si fara distors este problema amplificarea chitarelor acustice.Din aceasta cazua s-au inventat chitarele din scandura cu doze electromagnetice...

 

Acasa post recording poti sa faci aproape orice sunet vrei tu din sunetul captat cu microfon sau doze de tot felu de la orice fel de chitara .

Edited by karpi
Posted

1..Totusi, teoria muzicala ( pentru cantat la chitara ) nu are nicio treaba cu abilitatea de canta repede

 

2..pentru invatare a unui solo, trebuie sa stii ce sta in spatele acelui solo - tonalitate, game etc pentru ca numai asa intelegi cum se aplica teoria muzicala.

 

1,,daca nu stii ce sa canti NU ai ce sa executi repede !

 

2..Numai cand stii exact ce canti poti trece la interpretare ..printre care si viteza .

 

Deci pana nu inveti ce trebuie sa canti nu ai ce sa canti in viteza.Ca sa inveti sa canti trebuie sa cunosti cate ceva din teorie ca sa nu reinventezi tu muzica a cateva secole..

 

Nu luam ca exemplu shreder-i care pot sa cante maximum 1 minut dupa care li-sa terminat muzica.

 

Salut Karpi, ai perfecta dreptate "1,,daca nu stii ce sa canti NU ai ce sa executi repede ! 2..Numai cand stii exact ce canti poti trece la interpretare ..printre care si viteza .", in cazul in care discutam de compunerea unui solo, de improvizatie intr-o anumita tonalitate. Insa, omul nostru vroia sa interpreteze un solo dintr-o tabulatura si probabil ca a dat de un pasaj mai rapid si a cerut niste exercitii de digitatie. In cazul in care vrea sa mearga mai departe de atat (interpretarea mecanica a solo-ului fara a intelege ce sta in spatele lui dpdv teoretic), asa cum am spus trebuie sa cunoasca teorie si sa inteleaga aplicarea ei. Depinde doar de tanarul chitarist, daca vrea sa ia sfaturile noastre in calcul legate de intelegerea cadrul muzical si abia apoi interpretarea.

 

Mult spor,

 

Marius

Guest equinoxe
Posted (edited)

Vorba francezului: ești surd :)

 

 

Nu trebuie amp musai, trebuie ceva care să joace două din rolurile sale: distorsiunea (ampsim) și filtrarea (cabsim). Citește thread-ul ăsta: http://forums.rgc.ro/topic/53623-amplificatoare-pentru-incepatori/page__p__520118

 

Deci mi-ar fi mai util un procesor decat pedalele? Ca din ce am vazut sunt proceseoare care simuleaza cabinete si amplificatoare...

Thanks for the help, se formeaza o imagine....

 

LE: Bottomline being I need some examples. :)

Edited by equinoxe
  • 2 weeks later...
Posted

salut...tot caut de ceva timp un program cu care pot face backing track uri (la piesele romanesti nu prea gasesc gata facute) sau un prog care sa redea in tocmai toba(am gasit un site``give me drum`` dar,desi scrie FREE costa vreo 30 de dolari).daca stiti ceva care m ar putea ajuta v as ramane recunoscator.merci :D

Posted

Cel mai sanatos e sa te apuci sa le faci tu manual. Iti iei Reaper si Ezdrummer sau Addictive Drumms, de exemplu si incerci sa faci midi-urile pentru piesele respective. Si in Guitar Pro poti face chestia asta. Care ti se pare mai simplu de folosit. De programe care sa-ti extraga partea de tobe dintr-un mp3, eu unul nu stiu.

Posted

Pai e simplu sa editezi midi-uri, trebuie doar sa-ti bati capul putin. Mai ales tinand cont de piesa ta, care are un ritm simplu, e floare la ureche dupa ce iti dai seama ce trebuie sa faci.

 

Poti sa incerci si software-uri speciale pentru editat tobe. Personal am avut rezultate bune cu asta. Partea proasta e ca daca vrei sa adaugi si un bass, sa zicem, procedeul e putin mai anevoios. Trebuie sa exporti wav sau mp3, sa incarci partea cu tobele intr-un software de genul Reaper, sa adaugi linia de bass. Daca vrei sa modifici mai apoi ceva, trebuie sa repeti tot procedeul.

 

Am vazut tot felul de tutoriale despre Pro Tools Beat Detective. Poti sa le vizionezi si sa-l incerci. Nu l-am incercat, dar am de gand.

Posted

Salut Karpi, ai perfecta dreptate "1,,daca nu stii ce sa canti NU ai ce sa executi repede ! 2..Numai cand stii exact ce canti poti trece la interpretare ..printre care si viteza .", in cazul in care discutam de compunerea unui solo, de improvizatie intr-o anumita tonalitate. Insa, omul nostru vroia sa interpreteze un solo dintr-o tabulatura si probabil ca a dat de un pasaj mai rapid si a cerut niste exercitii de digitatie. In cazul in care vrea sa mearga mai departe de atat (interpretarea mecanica a solo-ului fara a intelege ce sta in spatele lui dpdv teoretic), asa cum am spus trebuie sa cunoasca teorie si sa inteleaga aplicarea ei. Depinde doar de tanarul chitarist, daca vrea sa ia sfaturile noastre in calcul legate de intelegerea cadrul muzical si abia apoi interpretarea.

 

Mult spor,

 

Marius

99% din ce se canta "natural" co o frazare ce nu implica salturi si imbarligarii de degete .

Asa ca ai "paternuri" ce se repeta pe griff ,,exact cum se repeta intervalele pe portativ in functie de mod,tonalitate etc...

 

In acordajul italian "paternurl" se schimba de obicei la trecerea intre corzile G si B restul sunt acordate la intervalul de cvarta si paternul de treceree este acelasi. Am vazut chitarist de jazz care a acordat chitara numai cvarte intre corzi ca sa-i ramana paternurile identice peste tot ...doar ca la acorduri se complica pozitile degetelor fata de acordajul italian ...dar te obisnuiesti... .

 

Daca exersezi aceste patern-uri 90% "regasesti " si secventele din "solourile" ce vrei sa-l inveti.Toata smecheria ar fi sa stii in ce pozitie si ce patern foloseste ca sa nu te pacalesti si sa te chinui sa faci in alta pozitie cea ce se canta simplu si usor in pozitia si "patern-ul original" .

 

Pe "vremea mea" nu aveam video numai un mag Tesla sau un pickup ..nu vedeam unde si ce "patern" foloseste chitaristul ...asa ca multe solouri le am cantat in alte pozitii ca apoi dupa aparitia videourilor sa raman paff cat de simplu se canta in alta pozitie si cu alta tehnica.

 

Este plin netul de tutoriale unde nota cu nota i-ti arata unde sa pui degetul .. trebuie urmarite invatate in asa fel i-ti faci mana ca sa canti mai traziu orice usor si bine.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.