www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Comparație între Fender Stratocaster Custom Shop și Fender Stratocaster USA de magazin


charvelfan

Recommended Posts

Salut. Nu am cântat niciodată pe un Strat Custom Shop și aș vrea să știu ce părere au cei care au mai multă experiență cu aceste chitări... Ce diferențe sunt față de cele de serie made in USA (American Profesional/Standard sau American Ultra/Deluxe). Merită diferența de preț? (Majoritatea Custom Shop -urilor sunt peste 4000$).

Mulțumesc pentru ajutor🎸🎸🎸

Edited by charvelfan
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Depinde ce aspect te intereseaza cel mai mult la o chitara (functionalitate, ton, aspect, brand, etc).

Exista diferente sesizabile intre modelele standard si cele custom shop, in special in ceea ce priveste aspectul, tipul de finisaj utilizat cat si calitatea lemnului, a componentelor si a executiei in sine a chitarei.

Daca e justificata diferenta de pret?! Cel mai probabil in mana unui chitarist priceput si o chitara de 200$ va suna bine, dar un Stratocaster Custom Shop se simte diferit fata de unul standard.

Chitarele Custom Shop de obicei isi mentin valoarea de revanzare mai bine decat cele standard insa daca ai buget apropiat de cel al unui American Profesional sau Ultra eu zic ca te poti orienta si catre modele AVRI mai vechi sau japoneze (eu iti recomand din perioada 1982-1984, chiar si sub brand Squier care de fapt sunt tot Fender).

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca colegul de mai sus ti-a spus to ce era de spus, de principiu seriile de Custom Shop sunt similare cu cele din American Vintage, Original etc, dar lucrate mai atent, relicuite, lemne mai atent selectionate, electronica mai buna etc. Daca sunt mai bune sau nu asta poti sa iti dai seama doar dupa ce probezi. Am probat modele cu Custom Shop care nu m-au impresionat si chitari din seria AV sau artist (Eric Johnson de exemplu) care au fost extraordinare. Chitarile se cumpara cu mainile si cu urechile, nu dupa poze, dar daca vrei neaparat sa ai un Custom Shop pregateste-te sa platesti in plus pentru asta. CS nu iti garanteaza un sunet bun, ci doar o sansa mai mare sa gasesti un instrument foarte reusit, la modelele de serie sansele sunt ceva mai reduse, dar sunt. Mie modelele American Ultra nu imi plac, urasc dozele noiseless pe care fender le face, si nu vad pentru ce sa platesc bani in plus pentru ceva care nu folosesc, recomandarea mea este sa te uiti la American Professional/ American Vintage si sa iti alegi un model care iti place de acolo, multe dintre ele suna excelent, poate cu un mic upgrade la doze le poti face mai aproape de gustul tau, asta fara sa cheltui o avere. Daca totusi doresti un Custom Shop ideal ar fi sa probezi cat mai multe ca sa vezi cam ce model iti place mai mult, 50's, eraly 60's, late 60's, etc

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, custom shop poate fi impartit in 3 categorii:

  1. custom build printr-un reseller ce colaboreaza direct cu fender custom shop: ajungi sa intri in contact cu un cs builder, si ii spui tu ce specs vrei. ajungi sa dai bani seriosi si ai si timp de asteptare (luni bune)
  2. custom shop de  "serie" reissue: cum a mentionat si @Blackthorn 50s 60s. aici ai 2 subvariante: Relic/Heavy relic- forjate sa redea mai mult sau mai putin o chitara din era respectiva - cantata, sau NOS (new old stock) finish "nou" 
  3. custom shop de "serie" post modern/deluxe : varianta "next" level a pro/deluxe/elite/ultra standard fender 

 

Diferenta de pret merita daca nu stai in banii aia si vrei next level. Un exemplu daca mergi pe "clasic" cu pret exponential:

  • N-ai bani de Fender : Iei un Squier Clasic Vibe
  • N-ai bani de Fender American: Iei Mexican Vintera
  • N-ai bani de Custom Shop: Iei American Vintage Reissue/Original series 50s 60s
  • N-ai bani de Fender real-deal din anii 50/60: Iei Custom Shop

 

Personal, am avut strat mexicam din 93 cu doze texas special (mult mojo in ea), american pro 2, american ultra(nici mie nu mi-au placut dozele noiseless - lipsea vibe-ul ala bluesey), ca intr-un final sa am ocazia sa trec la un Custom Shop 60s. Toate au fost luate seccond, ceea ce mi-a permis sa explorez si sa-mi dau seama ce imi place. Inainte sa iau cs 60s, stiam clar ca imi doresc un custom shop cu specsurile respective, varianta relic. am asteptat, am invartit, pana am obtinut.

Sunt fericit cu varianta aleasa si nu am nici un motiv sa o vand. Pentru mine a meritat sa trec la un strat custom shop. A se mentiona : NU mi-au crescut skillurile (:tardlol:) cu x% cand am facut saltul, dar m-a facut sa iau chitara mult mai des in mana (ceea ce intr-un final mi-a adus o placere mai mare la cantat si un improvement pe parcurs)

 

Acum... dupa ce m-a convins CS strat, am zis ca pe viitor vreau si un telecaster custom shop NOS (nocaster sau un 51/52). Intre timp, printre niste schimburi, am obtinut un telecaster american original 50 series. M-a convins ca e "close enough" to custom shop si mi-a potolit dorinta de a mai da extra bani pe inca un custom shop.

 

Concluzie finala: nu exista un raspuns concret. totul tine de context. Exploreaza, incearca si CUMPARA SECOND. Daca ai ocazia, testeaza prin magazine ca sa-ti dai seama de specs-uri. Apoi cauta pe piata ceva asemanator. Cant-o o perioada si vezi cum te atasezi de ea. In caz ca nu s-a legat nimic... o pui din nou pe piata si in felul acesta, nu iesi pe pierdere.

 

:baleog-rock:

 

 

Edited by raducu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Părerea mea este că un city break prin Germania sau Austria, poate Cehia, la un retailer care să țină și CS și serii normale sau să aibă și butic de chitare vintage te va lămuri la fața locului mai bine decât o poate face altcineva, oricâtă experiență ar avea.

Mie unuia mi-a plăcut un AVRI '62 pe care l-am putut experimenta în magazin atât de mult că nu îmi pot imagina ce îmbunătățiri ar mai fi putut aduce varianta CS. Acum îmi pare puțin rău că nu am făcut cumva să strâng suma și să plec cu el de acolo, deși era mult peste necesitățile mele 🙂

Dar cum ăla este și cel mai high end strat pe care l-am avut în mână vreodată (la CS-ul lui Răducu doar m-am hlizit puțin când fostul lui stăpân, NimVind, s-a oprit în Brașov după ce îl luase din Făgăraș), nu pot decât specula.

Fapt: AVRI era și a rămas în mintea mea mai mișto cel puțin ca aspect fiindcă era vintage white cu pickguard mint green 🙂

E fain să experimentezi totuși direct ce este posibil de avut versus ce ai cu adevărat nevoie.

O chestie totuși faină la CS este că poți avea specuri hibride, nu doar reproduceri corecte istoric, de exemplu dacă îți plac taste jumbo, poți avea radius 7.25 cu taste mari de tot sau taste mici cu radius 12 sau un strat 50s în configurație HSS etc.

Edited by apocapsile
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La fel ca si colegul @apocapsile am ajuns la concluzia ca un AVRI este arhisuficient, am avut in paralel un CS 60s nos, AVRI 57 si AVRI 70s cu rosewood fretboard, CS-ul fiind o chitara care valora cat ambele AVRI asteptarile mele realiste erau sa simt o anumita diferenta intre ele dar nu a fost cazul. Eu personal ma multumesc cu AVRI-uri ca top end stratocaster si pot spune ca am avut o experienta suficienta cu stratocasterele (am avut si schimbat pana in prezent vreo 11-12 bucati, de la mexic, japan, usa la us signature models, un 79 si acel 60 NOS CS). Singura "problema" cu AVRI e ca sunt cu vintage specs, radius 7,25", original synchronized trem etc (pt mine astea sunt chestii pro/necesare).

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@bach Bene trebuie să precizez că mie personal mi-e arhisuficient și un Squier mai reușit, la cât slop trei mâini stângi mai dau eu ocazional acasă și ce am acum e un H1 cu gât de performer mai bibilit și deci taste med-jumbo, upgradat la trem cheițe prăguș. Între ăsta și AVRI-ul ăla văd clar diferența la calitate, chit că nu mă afectează 🙂

Poate cum ziceam merită o excursie unde găsești mai multe, există și clone de strat de la alții, Maybach whatever care pot fi experimentate pe viu și atunci altfel poți decide pe bune cât are sens să investești și în ce marcă și model, că fiecare e diferit la buget și gusturi. CS până la urmă e doar o etichetă, dacă îți cade cu tronc un anume specimen de mexican care a nimerit lemne bune și sună/ se simte cumva mișto nu e nimic în neregulă cu asta și economisești o grămadă de bani.

Nu cred că între 3-5-10 exemplare care sunt pe hârtie la fel din orice, că e Suhr, Fender CS, PRS Private Stock, Squier Bullet, nu găsești un specimen anume care să-ți placă ție mai mult, așa că dacă ești nemulțumit de ce ai sau vrei să compari cu altceva, iei chitara la un magazin mare și vezi singur.

 

Edited by apocapsile
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am înțeles: în principiu ar trebui să fie făcute din lemn mai de calitate (selecționat să fie ușor și rezonant) și cu mai mare atenție la finisaje (rolled edges, nitro finish, eventual relic -mie-mi place maxim asta:). Dar se poate face una la o calitate comparabilă și la jumătate de preț din componente luate de pe net sau la cei care lucrează custom gen Warmoth, All Parts, Musikraft etc.

Mulțumesc tuturor pentru răspuns. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, charvelfan said:

Am înțeles: în principiu ar trebui să fie făcute din lemn mai de calitate (selecționat să fie ușor și rezonant) și cu mai mare atenție la finisaje (rolled edges, nitro finish, eventual relic -mie-mi place maxim asta:). Dar se poate face una la o calitate comparabilă și la jumătate de preț din componente luate de pe net sau la cei care lucrează custom gen Warmoth, All Parts, Musikraft etc.

Mulțumesc tuturor pentru răspuns. 

BTW, din experienta mea m-as cam feri de componentele de la Warmoth, sunt destul de inconsistenti cu calitatea lemnelor, lucratura in sine e buna, lemnele nu sunt tot timpul de top. Mai buni sunt MJT, Allparts si Musikraft, dar depinde ce cauti

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Blackthorn said:

BTW, din experienta mea m-as cam feri de componentele de la Warmoth, sunt destul de inconsistenti cu calitatea lemnelor, lucratura in sine e buna, lemnele nu sunt tot timpul de top. Mai buni sunt MJT, Allparts si Musikraft, dar depinde ce cauti

 

Caut ceva de genul chitarelor lui Mick Mars sau John Holmes (adică Strat cu 22 de taste, hss sau hsh, cu doze high output la bridge și neck (mai exact Dimarzio X2N și Chopper) și cu Floyd Rose (fără routing). De preferat ar fi să aibă large headstock (CBS era style). 

Întrebarea am pus-o pentru că genul ăsta de chitări sunt și rare și foarte scumpe (dacă nu cumva sunt niște mexicane modificate) și eu mă gândeam să îmi fac singur una din componente (partcaster), ceea ce o să și fac, cel mai probabil. În plus, pentru mine este foarte important (cel mai important detaliu) ca lemnul să fie de calitate (frasin sau arin selectat, eventual uscat natural o lungă perioadă; în nici un caz plop sau tei).

IMG_20240929_224410.jpg

IMG_20240929_224350.jpg

Edited by charvelfan
Link to comment
Share on other sites

Eu iti recomand sa mergi pe retete deja probate de mai multi, corpurile de la MJT sau BloomDoom (fost angajat MJT) le lauda toata lumea, in special pentru calitatea lemnului. majoritatea sunt usoare si foarte rezonante, foarte credibil vopsite in stilul anilor 60 si multe au un relic foarte bun. Estetica tine de gusturile fiecaruia, dar importanta e calitatea lemnului. La gaturi eu m-as feri de Warmoth, nu sunt cei mai consistenti cu calitatea, multe gaturi de la ei au avut probleme cu tijele. Allparts sau Musikraft sunt mult mai ok, te uiti dupa specificatii si iti alegi ce iti place

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am urmarit topicul cu mare interes, si tot citind despre calitatea lemnului, tipurile de lemn, rezonanta, etc, mi-am adus aminte ca am vazut acum ceva timp un filmulet care demonstreaza ca lemnul nu influenteaza absolut deloc sunetul. 

Gasiti aici clipul. Nu vreau sa pornesc vreo polemica, si sunt sigur ca un lemn de calitate este foarte important dpdv al confortului (greutate redusa) si al rezistentei in timp, la lovituri, etc. Sunt mai mult curios de parerea voastra despre ce a incercat tipul ala din clip sa demonstreze, daca sta in picioare sau nu.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, patrusase said:

Am urmarit topicul cu mare interes, si tot citind despre calitatea lemnului, tipurile de lemn, rezonanta, etc, mi-am adus aminte ca am vazut acum ceva timp un filmulet care demonstreaza ca lemnul nu influenteaza absolut deloc sunetul. 

Gasiti aici clipul. Nu vreau sa pornesc vreo polemica, si sunt sigur ca un lemn de calitate este foarte important dpdv al confortului (greutate redusa) si al rezistentei in timp, la lovituri, etc. Sunt mai mult curios de parerea voastra despre ce a incercat tipul ala din clip sa demonstreze, daca sta in picioare sau nu.

Sincer, cred că el a făcut videoclipul doar de dragul vizualizărilor , ca să pară interesant. Adică, opinia mea este că minte de îngheață apele. Ceea ce se aude in videoclipul lui nu este ceea ce a înregistrat cu adevărat. Corzile alea puse in aer sunau identic cu chitara și asta este un mare fake, in opinia mea. 

Am acasă chitări din mahon, koa, arin, nuc, frasin și am avut și una din tei și pot spune că nu sună la fel nici măcar la rece. A spune că lemnul nu contează la sunet e echivalent cu a susține că lemnul nu contează nici la instrumentele cu cutie de rezonanță (vioară, violoncel, chitară clasică etc). Evident că fiind lemn masiv (plin) vibrează mai puțin decât la cele cu cutie de rezonanță, dar vibrează și influențează sunetul. Pe net, oricine poate posta orice. 

Edited by charvelfan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Blackthorn said:

Ce bine ar fi daca lemnul nu ar influenta deloc tonul, s-ar vinde numai Yamaha Silent Guitars ...

Prin 90 sau 91, nu mai știu exact, m-am întâlnit cu Silviu Aioniță (fostul nostru coleg Stratman, Dumnezeu să-l odihnească) pentru a-mi spune cum să-l găsesc pe Mihai Alexandru (cel care a cântat la Iris mai demult) care avea un Stratocaster din 72 de vânzare. Silviu mi-a spus ceva ce nu am uitat niciodată: "Pe mine, la chitară, mă interesează lemnul, nu fierul". Era foarte priceput în materie de Fender, Gibson și Marshall. A învățat toată viața despre lucrurile astea. Dacă lemnul nu influențează sunetul înseamnă că atât el cât și mulți alții de pe această planetă ne înșelăm cu toții, de zeci de ani. Puțin probabil.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am luat un gât făcut de musikcraft pentru MJT (MJT au cumpărat musikcraft din câte știu) ca să înlocuiesc ce am pe strat. Nu m-am înțeles până la urmă cu decupajul, era un soft V cu compound radius mai dubios, dar calitatea gâtului, ca lemn, finisaj nitro fain, taste, etc. era incontestabilă. Mi-a părut rău să îl vând dar preferam forma celui stock.

Ăsta era, de mai jos. O bomboană:

@patrusase Dacă băiatul ăla ar avea dreptate, nu ai experimenta "wolf notes" sau "dead spots" vreodată pe o chitară decât din motive de setup. Din păcate, există și persistă indiferent de manoperă și setup deci ce visează el sunt șiruri de 0 si 1 într-o lume analogică.

Edited by apocapsile
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, apocapsile said:

Eu am luat un gât făcut de musikcraft pentru MJT (MJT au cumpărat musikcraft din câte știu) ca să înlocuiesc ce am pe strat. Nu m-am înțeles până la urmă cu decupajul, era un soft V cu compound radius mai dubios, dar calitatea gâtului, ca lemn, finisaj nitro fain, taste, etc. era incontestabilă. Mi-a părut rău să îl vând dar preferam forma celui stock.

Ăsta era, de mai jos. O bomboană:

@patrusase Dacă băiatul ăla ar avea dreptate, nu ai experimenta "wolf notes" sau "dead spots" vreodată pe o chitară decât din motive de setup. Din păcate, există și persistă indiferent de manoperă și setup deci ce visează el sunt șiruri de 0 si 1 într-o lume analogică.

Da, foarte mișto neck. Am și eu unul făcut de ei (de Musikraft) foarte asemănător (tot roasted maple, tot large headstock, tot 22 frets, doar că al meu e cu locking nut si maple fretboard), combinat cu un corp de nuc. E foarte mișto. M-a costat 400$ (in 2013) și am așteptat 4 luni până să vină. Dar acum, din cauza taxelor și a prețului de transport, caut mai degrabă să cumpăr din UE (Thomann, reverb). Dar, până la urmă, nu-i bai, iau și din state, nu mă mai zgârcesc la câțiva dolari...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, apocapsile said:

Eu am luat un gât făcut de musikcraft pentru MJT (MJT au cumpărat musikcraft din câte știu) ca să înlocuiesc ce am pe strat. Nu m-am înțeles până la urmă cu decupajul, era un soft V cu compound radius mai dubios, dar calitatea gâtului, ca lemn, finisaj nitro fain, taste, etc. era incontestabilă. Mi-a părut rău să îl vând dar preferam forma celui stock.

Ăsta era, de mai jos. O bomboană:

@patrusase Dacă băiatul ăla ar avea dreptate, nu ai experimenta "wolf notes" sau "dead spots" vreodată pe o chitară decât din motive de setup. Din păcate, există și persistă indiferent de manoperă și setup deci ce visează el sunt șiruri de 0 si 1 într-o lume analogică.

Nu am nici o poză cu chitara (sau cu griful cu pricina), dar am găsit aceste shorturi pe YouTube:

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.