www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vreau sa imi cumpar prima interfata audio usb(noua) pe care sa o folosesc cu chitara eletrica.

Eu m-am gandit la una din aceste trei interfete:

  1. Presonus AudioBox USB - https://www.presonus.com/products/audiobox-usb
  2. Focusrite Scarlett Solo - https://us.focusrite.com/usb-audio-interfaces/scarlett-solo
  3. M-Audio M-Track II - http://www.m-audio.com/products/view/m-track-mkii

Bugetul meu este intre 400-500 de lei, nici un leu in plus.

Eu vreau sa folosesc doar un singur instrument o data(chitara), pe care sa il pot asculta direct in casti sau in boxe, iar sunetul sa il pot modifica intr-un DAW.

Neavand experienta cu nici o interfata audio, sunt nevoit va cer parerea despre aceste trei interfete. Daca ati avut experiente placute sau proaste cu vre-o una, sau care din astea trei are cele mai mari sanse sa isi merite banii?

Multumesc anticipat.

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Presonus nu pare sa aiba intrare de Hi-Z asa ca uita de el. Daca vrei sa folosesti chitara direct in placa, ai nevoie de o intrare cu impedanta mare, Adica notata cu "HI-Z" sau "Intrument".

Intre Scarlett Solo si M-Track II, alege-o pe aia la care gasesti o oferta buna. (Sunt fanboy Focusrite asa ca as alege Scarlett)

Ai zis vrei sa modifici sunetul chitarii in DAW asa ca voi presupune ca vrei intra cu chitara direct in interfata. 

In cazul asta:

  • daca faci direct monitoring - adica sa monitorizezi "ce aude placa", fara latenta - vei auzi sunetul care intra in placa. Avand doar chitara bagata, o sa auzi clean... deci pentru chitari electrocaustice esti safe.
  • daca faci DAW monitoring - adica sa monitorizezi ceea ce modifica DAW-ul - vei avea latenta daca vrei sa tragi chitara electrica cu ceva distors.


Motivul pentru care ai latenta este Conversia AD > Algoritmul de modificare a tonului > Conversia DA. Arhitectura unui PC nu permite modificarea in real time a informatiei audio. Se presupune ca latentele la Kemper ar fi de 3ms, 2ms la AxeFX si ~1ms la ElevenRack si Line6. But that's the internet speaking.

Pesronal, ti-as recomanda sa mai strangi ceva banuti si sa iti cumperi un ElevenRack. Are interfata USB integrata si intrare de microfon pentru eventuala voce pe care o sa o inregristrezi. Moti monitoriza sunetul procesat fara latenta, si deasemenea din cate imi aduc aminte poti trimite si un semnal clean pe un calal separat.

Edited by IV MetalFoundry
Posted

Ce doresti tu , inregistrare   o poti face linistit cu placa de sunet "onboard " .

Singura problema ar fi sa faci un cablu  "MONO -> STEREO " de fapt pptr doua canale L si R  ca sa se auda chitara in casti in centru si nu numai pe una din parti L sau R .

Cu intrare Hi-Z  nu=i asa o mare problema nu te afecteaza la "tone" la chitara electrica  oricum nu prea ai nevoie de  "inaltele pierdute " din cauza impedantei mici si  oricum va trebui sa tai inaltele in DAW . deoarece de obicei sunt prea multe .Chitara electrica cu sau fara distors se pune intre 100-5000 Hz  ce apoi tai intre 150-2500 Hz ..deci cum se vede nu prea ai probleme cu inalte pierdute ci chiar sunt prea multe .Ptr o simulare de acustica  se poate regla intre 150-7000Hz ptr un strumming "cetzos ' ,de fundal   dar altunde nu prea ai nevoie de inalte peste aprox 3000 Hz si astea  sunt reduse la capat .

Ce ar fi necesar ca sa poti canta  solouri "fluid " mai usor ar fi un " Compresor de dinamica "   si eventual un "Distors/Overdrive "  restul efectelor le faci i in DAW ..

O placa de sunet dedicata cu diferite reglaje si cu efecte ( mai ales compresorul pe intrare ) este mai OK din punct de vedere al "protectiei" in "limitarea automata " ptr semnalull de intrare ce astfel greu il duci in distorsiune al A/D-ului prin "depasire ".De obicei placile onboard nu au limitatorul ( cel putin eu cate am avut cele onboard ytrebuia sa am grije la reglat nivelul de intrare ca sa nu ajung la "depasire ' caci altfel apare depasirea limitei de lucru al convertorului  A/D"...pacanituri ce nu se pot "scoate ' pe inregistrare ."

Deci cu placa onboard  grije la reglajul nivelului de intrare .

Altceva  sunt  "interfete" ptr chitara  pe USB  micute foarte OK ..doa ca nu cred ca sunt Stereo , dar stereo poti intra in placa onboard  cu un viitor procesor cuiesire stereo ca sa utilizezi efectele "spatiale " ale procesorului ...dar poate sunt si stere ( dual in )  vezi aici :

https://www.google.ro/search?q=usb+guitar+interface&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi96YC93fLTAhVDJ5oKHckpDAkQ_AUICigB&biw=1024&bih=646

Posted
3 hours ago, karpi said:

nu te afecteaza la "tone" la chitara electrica  oricum nu prea ai nevoie de  "inaltele pierdute " din cauza impedantei mici si  oricum va trebui sa tai inaltele in DAW . deoarece de obicei sunt prea multe .Chitara electrica cu sau fara distors se pune intre 100-5000 Hz  ce apoi tai intre 150-2500 Hz .

Uhm... nu. Efectele încărcării cu impedanță joasă sunt mai multe decât un simplu filtru trece-jos. Rezonanța caracteristică dozei se amortizează complet, "tone sucking" de înaltă performanță :D. Și poate mai important, la 10 K Zin (și poate fi și mai mică) pierzi cam jumătate de semnal, jumătate din SNR.
Deci chiar dacă mai tai înaltele ulterior (ceea ce nu-i nici pe departe o regulă), cel mai bine e să pleci de la semnalul cât mai curat la înregistrare și apoi poți să-i faci ce vrei.

Dacă vrei să tragi doar chitară n-are rost să dai bani pe preamplificatoare de microfon, phantom power și monitorizare directă. O interfață ieftină precum cea menționată de karpi e suficientă, sau chiar placa onboard (dar cu buffer/preamp separat). Sau un procesor cu interfață integrată, gen RP155.

Posted (edited)
23 hours ago, FiveseveN said:

Uhm... nu. Efectele încărcării cu impedanță joasă sunt mai multe decât un simplu filtru trece-jos. Rezonanța caracteristică dozei se amortizează complet, "tone sucking" de înaltă performanță :D. Și poate mai important, la 10 K Zin (și poate fi și mai mică) pierzi cam jumătate de semnal, jumătate din SNR.
Deci chiar dacă mai tai înaltele ulterior (ceea ce nu-i nici pe departe o regulă), cel mai bine e să pleci de la semnalul cât mai curat la înregistrare și apoi poți să-i faci ce vrei.

acă vrei să tragi doar chitară n-are rost să dai bani pe preamplificatoare de microfon, phantom power și monitorizare directă. O interfață ieftină precum cea menționată de karpi e suficientă, sau chiar placa onboard (dar cu buffer/preamp separat). Sau un procesor cu interfață integrată, gen RP155.

Teoretic si in unele cazuri este corect ce zici  dar practic in multe cazuri nu conteaza si poate chiar este OK sa pierzi di anumite frecvente fapt demonstrat  la chitaristii cu cel mai vestite sounduri ..

In unele cazuri vrei sa "schimbe / limiteze " anumite  plaja de frecvente in altele nu , in functie de ce sound doresti .

Da , cred ca nu am mentionat "BUFFER:" -ul ca si o rezolvare atat ptr ambeofonie cat si adaptare de Z , am vrut dar am uitat dupa ce am scris despre interfata externa USB .Cu placa interna cu  compressor si distors  ar fi suficienta o interfata cu doua rezistoare ptr a intra cu semnalul Mono in ambele canale (L si R ). .

Cateva observatii personale .

Vorbim de o singura intrare /un singur preamp. cel de intrare restul din "train" este adaptat si intervin numai probleme de plaja dinamica daca exista dinamica mare ..respectiv sa nu iesi din "decor" ( supramodulatie/clipping etc ) .

Persional de muilte ori uit sa schimb  de pe Low Z pe Hi-Z pe recordere si constat ca diferenta este nesemnificativa pentru soundul dorit daca  vrei  ton plin ..si asta cu un Strat sau un Tele , cu humbuckere aproape ca nu se simte diferenta.

Apoi cu toat acel "tone socking " trebuie de cele mai multe ori sa reduc inaltele pe unde se poate chiar cu Tone al chitarei alltfel am un ton "tzarait " .

Ptr ton clean  ( am montat in Strat un condensator ce compenseaza  taierea inaltelor cand reduc din volum cu potmetrul de pe chitara  acesta i-mi da un sound bun dar mai mult pentru corzile groase apoi din Tone reduc cat se poate usor din inalte ca sa fac un compromis sa nu sune prea tzarait corzile subtiri .Se pot "cmbina" si sounduri bune ptr overdrive astfel atunci se poate reduce din Tone chiar mai mult si ai un ton plin si pe corzile groase scapi de "vuit" ramane caracteristica soundului de pe clean ...asta regland din cele doua potmetre ..de Volum si de Ton  de pe chitara

Sau cu un EQ inainte de distors ( in cazul chitarelor cu humbucker sau doze cu impedanta mare  la care efectul cablului +plus "pozitia " potmetrului de volum nu prea are efect mare de taiat inale .. ) , sunetul trebuie oricum prefiltrat  taiat din inalte puternic dar si limitat in bass inainte de distors apoi dupa distors poti sa  refaci o "culare " cu un EQ .

Chiar tu ai dat sfat unui coleg ca pe langa "amplif  virtual " este important " simulatorul de boxa'  cu care la fel dupa ce alegi un "impuls" ce de fapt da o banda intre maxim 100-4000 Hz mai are si reglaje de ton cu care de fiecare data trebuie sa reduc inaltele cat se poate si usor si din bass daca este prea "boomy" .

Ptr chitara acustica "filtrata " cu un stop banda pe medii este nevoie de inaltele respective dar ptr chitara electrica in bannda de 100-4000 Hz nu prea ..si cei 4000 Hz sunt doar ptr culoare  in anumite cazuri  de obicei "varful este pe la 1200Hz  si peste se atenueaza in functie de cate inale vrei dar sa nu "tzaraie " .

Ptr Strat si Tele mai utilizez cateodata ca si "efect"  ton filtrat intre 250-5000 Hz cu mediile reduse puternic ce de obicei nu este un ton de solo ci doar de "culoare " in ambiental ce sa treaca si peste "strings " cu atacul mare.

Trebuie sa se ieie in calcul banda de trecere reala al unui amplif de chitara fata de banda audio "intreaga " ca sa sune chitara ca si pe un amplif real .

Deci ton de Strat cum suna dim Marshall sau VoxAC30 ( Hendrix si Hank Marvin ) nicidecum nu au avut soundul cu "acele inalte " care sunt afectate .si fiecare si-a filtrat soundul cum a crezut ca suna bine in piesa  .La Hank Marvin de obicei acea o banda ingusta  pe medii ,Hendrix cand avea full range cand "crying dying tone " filtrate , gatuite ,supra distorsionate ptr efect ..plus amandoi aveau cabluri lungi si proaste  drept care au avut acele sounduri fenomenale .

Asa ca nu vad nici o problema cu "tone sucking"  la o singura intrare Low-Z .

Altceva este cazul unui  device din lantzul de efecte care  din cauza de proiectare gresita limiteaza /taie din frecvente /coloreaza nedorit .

Edited by karpi
Posted (edited)

 Poti trage cum vrei in studio apoi cu  amplifuri virtuale etc se face soundul cum vrea mixeristul .el oricum vrea numai soundul clean ,doar chitaristul insista cu "SOUNDUL" sau .asa ca mixeristul din studio din motive financiare lasa pe chitarist sa-si faca damblaua ...ba unii pun la dispozoitie o colectie intreaga de amplifuri de toate felurile ca sa-l multumeasca sufleteste pe chitarist ..dar de fapt nu-i intereseaza ba chiar ii incurca ..dar clientul are dreptate ...asaca inginerul de sunet ii da dreptate  cu tate aiurelile cu mitologia  Soundului ... si ii pune la diispozitiie "scule magice cu sound transparent /organic ...blablabla ..ia banul si moare de ras .

 Problema ar fi ca tu ca si chitarist nu poti sa interpretezi cu acel sound " clean /sec " ai nevoie de macar un compresor si un distors /overdrive ca sa "simti coarda " ..apoi pe inregistrare poate sa mearga doar soundul "Clean/Dry" ce apoi il fprocesezi  cum vrei tu  postrecording ,cu sutele de simulatoare efecte ..etc .ca sa se integreze in mix si sa isi pastreze si caracteristica dorita .

Deci se alege un "sound " convenabil ptr monitorizare directa si se inregistreaza doar clean /dry .apoi sau se face "reamp" trimitand semnalul la un amplif din care vrei extern si inregistrand cu microfon soundul dorit sau se utilizeaza amintitele softuri care sunt o multime .   

Muilte ce apar in legatura cu  "soundul "  sunt doar povesti  de ale "studiourilor " (sau/si ale producatorilor de efecte /preamplifuri /amplifuri  ) .trebuie cumva sa prinda clientii cu ceva exclusivist .ce numai la ei se poate realiza .

La ra actuala in studiouri  au posibilitati sa faca cam ce vor cu soundul ., exista deja multe scule ptr live  ce pate au mici deficiente  dar cele postrecordin de studio sunt sa zicem perfecte .

Ca si exemplu pot aminti acea chitara  "VG Stratocaster"  ce cu simulator /formator  "hardware " ce  live   suna ca vre-o 7 tipuri de chitara plus diferite acordaje ...

 

 

Gandeste-te ce calitate pot avea scule asemanatoare  de studio  hard sau soft .. nu prea conteaza o mica neadapptare de impedanta si pierderea a ceva inalte ce oricum sunt in plus .

De fapt nebunia cu inaltele a aparut cu "humbucker"-ele ce nu aveau  ca si cele singlecoil   asa ca au inceput sa scoata capacul din metal  ca sa devina o moda dozele fara capac protector cu toate ca puteau sa le faca capac din plastic ...hehe ..etc etc La humbucker-e nu se simte atat de mult efectul Potmetru+cablu +Z intrare ampli  caci din start nu are acele inalte ele fiind taiate de insasi doza .

La Strat ca sa scapi de "tzarait " reduci din Volum 10% si practic accentuezi efectul de taiere ale inaltelor produs de circuit  potmetru de volum +cablu +Zintrare amplif . in rest  ampliful +diful  taie si el .... 

Astea asa in general  dar chestiunea este mult mai complexa dar vorbim doar de necesitatea acelor inalte sau de fapt pare-se ca ne incurca .

Edited by karpi
  • Like 1
Posted
La 30.04.2017 la 17:45, raul1ro a spus:

Vreau sa imi cumpar prima interfata audio usb(noua) pe care sa o folosesc cu chitara eletrica.

Eu m-am gandit la una din aceste trei interfete:

  1. Presonus AudioBox USB - https://www.presonus.com/products/audiobox-usb
  2. Focusrite Scarlett Solo - https://us.focusrite.com/usb-audio-interfaces/scarlett-solo
  3. M-Audio M-Track II - http://www.m-audio.com/products/view/m-track-mkii

Bugetul meu este intre 400-500 de lei, nici un leu in plus.

Eu vreau sa folosesc doar un singur instrument o data(chitara), pe care sa il pot asculta direct in casti sau in boxe, iar sunetul sa il pot modifica intr-un DAW.

Neavand experienta cu nici o interfata audio, sunt nevoit va cer parerea despre aceste trei interfete. Daca ati avut experiente placute sau proaste cu vre-o una, sau care din astea trei are cele mai mari sanse sa isi merite banii?

Multumesc anticipat.

Neavând experiență cu plăcile audio și , presupun nici cu efecte de software, ți-aș recomanda să te gândești dacă n-ar fi mai util să  îți iei un procesor de genul zoom g2.1 sau g3, modele care au și rolul de PA externă, il poți folosi și cu și fără PC , te înveți și cu lanțurile de efecte, unele modele au intrare Aux pentru playere .

Altminteri toate ar fi ok din cele enumerate, mai adaug și din seria UX, la care ai acces și la software de chitară Line6 PodFarm, gratuit de pe site-ul lor.

Posted
On 17.05.2017 at 08:49, Dan Damian said:

Deci, practic, ca sa obtii tonul lui Hendrix, trebuie sa tragi prin placa onboard, nu? Acum imi dau seama cat de fraieri sunt aia cu preampurile si studiourile lor ..

Stai linistit ! Acum descoperi ca tot ce se invata la SAE nu este adevarat . Nu fi dezamagit ca semnalul este format doar din frecventa fundamentala ...ce stii tu !?!? :D 

 

Posted (edited)

Probabil au si focusrite probleme, dar ce am nimerit eu, deocamdata, sunt multumit.

Singura problema ii ca in momentul in care conectez interfata la laptop imi iau bluescreen si dupa repornire merge bine. Dar am gasit si cauza. Se bate cap in cap cu ceva driver audio de la nvidia, am dezactivat acel driver si gata.

Edited by raul1ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.