www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Se Mai Canta Coveruri In Bucuresti?


Recommended Posts

Posted

Mister, pina la urma, tu pentru ce cinti? Sa faci lumea sa se simta bine? Pentru protocolul (3 beri) si banii (cei 25 de lei de caciula) primiti pentru prestatie? Pentru tine, ca te simti bine pe scena si iti place sa te uiti pe youtube la clipu' cu trupa ta?

 

Ce relevanta are pentru discutie pentru ce cant eu ca si caz particular? Sau era retorica intrebarea, chiar nu-mi dau seama ce vrei sa punctezi...

  • Like 1
Posted

mi se pare ca tu te cam bagi in seama aiurea, doar sa aprobi sau sa dezaprobi lumea. Eu am lansat un rationament la care asteptam raspuns sau demontare. Tu pe de alta parte faci munca de sămânțar de pe marginea drumului care rade de toti care trec. Lasa ca esti tu destept pentru toti!

 

Cat despre gramatica... Invata sa disociezi cand un om scrie din neatentie sau scrie din nestiinta. Nu scriu incorect de obicei daca ai avut marinimia sa observi.

 

Ce dracu ai patit? parca erai mai normal intr-o perioada.

 

Intre timp am devenit mai anormal.

 

 

 

Ce relevanta are pentru discutie pentru ce cant eu ca si caz particular?

 

Asta te intrebam.

Posted (edited)

Asta te intrebam.

 

Personal cant pentru placerea de a canta. Am cu totul alt job, nu traiesc din asta, dar nici nu cant pe 3 beri cum prost ai intuit. Ce-i drept insa nici nu cred ca-mi voi amortiza vreodata banii bagati in scule din cantat si oricum nu mi-am propus asta (poate doar daca ma apuc de manele). Este strict un hobby doar ca in loc sa cant in dormitor prefer sa cant pe o scena cand am ocazia.

 

Pe de alta parte, din pacate timpul nu-mi permite nici mie si nici colegilor de trupa sa ne transform hobby-ul intr-o profesie si sa traim din cantat. Nici nu cred ca vrem asta si oricum e destul de greu la noi in tara sa traiesti din muzica (rock si variatii pe tema), cel putin daca nu esti foarte bun si nu te dedici 100%

 

Insa repet, discutia (daca am inteles eu bine) era despre altceva. Pentru asta exista un alt topic: http://forums.rgc.ro/topic/88595-de-ce-majoritatea-alegem-sa-cantam-din-placere/

Edited by sam
  • Like 1
Posted

Intrebarea era: ce relevanta are trupa ta in topicul asta?

 

Topicul este "se mai canta coveruri?" ceea ce implica zic eu trupele de cover-uri. Personal cant intr-o trupa de cover-uri ceea ce dupa umila mea parere are o oarecare legatura cu subiectul asa ca mi-am permis sa-mi spun parerea.

 

In postul pe care l-am citat ai raspuns mai mult la "se mai asculta coveruri?" decit la "se mai cinta coveruri?". In fine.

 

"Se mai asculta coveruri" mie unul mi se pare in stransa legatura cu "se mai canta coveruri" atat timp cat vorbim de o prestatie live cu public. Sau nu vezi nicio legatura intre trupa si public si cum poate publicul sa influenteze playlist-ul trupei? Eu la asta ma refeream.

 

In fine, ne pierdem timpul amandoi si-l mai pierdem si pe-al altora asa ca propun sa ne oprim aici, mai ales ca suntem usor off-topic. Bafta!

Posted (edited)

Cine face trupa tribut Pink Floyd sau alte chestii de nivelul ala ar trebui scuipat intre ochi.

 

"- Dragii moșului, Greuceanu îl ridică pe zmeu până-n înaltu' cerului și trânti cu el de pământ, de-l băgă până-n gât ! Ce credeți voi, copii, că-i făcu apoi zmeului ?!

- Mu-ie ! Mu-ie ! Mu-ie !... "

 

He he ! M-a amuzat, când am văzut ce aprig ai intrat în subiect ! Tare-n clonț, ca vidia ! :)

 

Sau erai năcăjit de la oarece ?

 

Apropo, mă gândeam io uneori, c-ar fi mișto de pus la intrarea pe forum așa un scurt test de capacitate, de genul :

 

Ai ratat, nu te loghează !

tumblr_n3mhfwLSS51sdhzn7o1_500.jpg

Edited by ramurel
  • Like 2
Posted (edited)

Cred ca discutia se duce mai degraba catre condamnarea imposturii.

Daca-l ascult live pe unul care mi-l face pe Knopfler exact il felicit. Imi place. Asta scria pe afis, pentru asta m-am dus. Cred ca exista dar n-am intilnit inca decit copii proaste.

 

In opinia mea daca faci un cover ai doua optiuni si numai astea doua: ori faci exact ca acolo, dar absolut exact (iar tonul cit se poate de apropiat de original) ori reinterpretezi tot dar pastrezi (si aduci aminte de) tema. E plina lumea muzicii de exemple, as inclina sa cred ca unul bun e Layla - varianta acustica e o reinterpretare/cover - cred ca veti fi de acord - originala si cu totul exceptionala (ma rog, e facuta de autor) - si cred ca n-ar fi fost respinsa nici macar fanii die hard daca ar fi fost facuta de altcineva. Tot el are "I Shot The Sheriff" care e un cover foarte bun dupa Bob Marley. Chiar nu vad o problema la acel nivel. E bun si basta.

 

Din nefericire mai toate trupele de cover pe care le-am ascultat cinta cu o foarte deranjanta aproximatie, cu evidente carente tehnice si (iar asta cred ca-i mai rau) o completa neintelegere a interpretarii respectivei bucati. Unii pur si simplu "nu sint din filmul ala". Nu te poti atinge de David Gilmour, sa zic, fara sa pricepi cite ceva (si nu putin) din ce-i acolo. Nu e dificil tehnic dar e dificil pe planuri mai "eterate". Si, cred, mai greu de atins.

Eu cint cu backtrack-uri acasa si pretentia mea de la mine asta e: sa fac exact ca originalul. Asta e scopul meu la treaba asta. Atit.

 

Foarte probabil ca oricare dintre noi a invatat sa cinte (si) imitind unul sau mai multi alti chitaristi. Nu mi se pare deloc obligatoriu ca in oricare chitarist sa existe si un compozitor. Ca alegi/poti sa compui si sa-ti si iasa vine mai apoi. Asta daca vine.

Edited by Posho
  • Like 3
Posted (edited)

 

...............
Vezi ca unele din piese hit-uri nu au autor ! adica-s folclor , "traditional " si au multe versiuni de catre mai multi interpreti autori si poate multe sunt de mare succes .
Nu confunda "cover" cu "remake" .una este "imitatie /copiere " ce implicas mizicanti -tonomat , alta-i "prelucrare " ce presupune de obicei o "noua viziune" , o "modernizare" ,un "upgrade" ., o readucere in centrul atentiei eventual "scuturand de praf " o piesa buna ... cu un aport artistic-creativ important ...etc
( am postat cateva link-uri la piese- exemple de acest fel pe la inceputul topicului )

 

O trupa de " dans hall " este obligata sa cante "cover" si "remake" din muzica altora din motive cunosacute ...

Trupe de birt la fel

Dar si "jazzistii" in afara de cativa intradevar creativi canta "remake"-uri deoarece nu au muzica lor proprie sau este prea experimentala ce de fapt nu o asculta nimeni in afara de cativa prieteni .

 

Poti sa ai 10000000 de compozitii geniale fara sustinere cu bani multi ,cu o promovare solida nu faci nimic . nu le asculta mai nimeni caci nu le cunoaste .

 

"Vedetele " 80% sunt rezultatul promovarii agresive , foarte rar intra in scena din greseala cate un artist /trupa intradevar buna/originala /geniala ..etc

 

Mai toate trupele bune au avut probleme cu promovarea si acceptarea lor de catre "afaceristii show biz" -ului " .toate ( 99%) au trebuit sa-si demonstreze valoarea prin a canta cover-uri , sau remake-uri .

Afaceristii nu risca cu trupe originale .

 

Cred ca "aparitia" intrarea in scena a trupelor originale a fost cam de fiecare data o "minune" o greseala de tactica sau un interes momentan comun cu cel al finantatorilor .

 

Foarte muloti artisti foarte buni /talentati etc nu pot sa-si cante piesele chiar cand sunt super vedete au contract sa cante ce le zice "angajatorul -finamntator " ( un exemplu art fi Smokie trupa angajata de doi autori compozitori cu puternice influente in showbiz ...de cautata povestea pe net .. )

 

Acum aprox 15 ani ..cand a anuntat Clapton ca se gandeste la un nou LP , in cateva zile acesta pe baza stiri prin "abonamente /comenzi " a ajuns deja disc de aur ..cu toate astea ptr promovare s-au cheltuit 5000000 $ ptr promovare .

 

Deci ptr un incepator /trupa incepatoare sau experimentata dar fara bani multi ramane sa cante "cover"-uri si "prelucrari " piese cunoscute ca apoi daca au succes ( si la producatori ) sa introduca cu incetul si piese proprii .

 

Este adevarat ca in zilele noastre muzica de birt si cea comerciala cu a ajuns pe "scenele mari " in acest fel degradand valoarea a cea ce ar trebui sa fie un concert adevarat , acesta fiind inlocuit cu "bairam" pe gratis in centrul oraselor

Astfel masrea majoritate a publicului derutat nu o sa mai meraga sa plateasca ptr o trupa "experimentala " ce vrea sa-i cante muzica necunoscuta cu mesaje neintelese ...mai bine stai bea bere de banii la bairam-urile free unde se delecteaza cu piesele de la "radio " si "TV". .

 

Este foartre bine sa incerci sa copiezi 100% este OK ptr invatare /exersare .dar estye doar primul nivel .

O problema ar fi ca in functie de muzica care vrei sa o " practici " poti sa ramai vesnic "bedroom player " deoarece pana tu inveti sa canti la perfectie un gen /stil sau cateva piese hituri acestea pot sa iasa din "mainstream"- .moda si nu le mai asculta nimeni

 

Cea ce ramane ar fi piesele originale necomerciale .."de mare arta " a celor cativa artist ajuns din "greseala " sa fie cunoscuti .daca canti /inveti asa ceva precis vei ajunge sa si incerci sa compui ceva in aceasta dirtectie ...

 

Asa ca in club /birt se canta in toata lumea 90% "cover"-uri ca sa distreze consumatorii .

 

Muzica originala daca este bine promovata pe bani grei se canta in sali de concerte ptr spectatoriui care plastesc biletul ca sa vada/asvcuilter ceva deosebit ,nou , original ...etc

Edited by karpi
Posted

sa revenim la "rational", este bine, chiar indicat sa trantesti vreo 2-3 cover-uri, face bine la "mana", la legarea trupei, de ce nu, la sound-ul trupei, pt ca na, daca piesele alea au fost si sunt ascultate e clar ca sunt bune si lucrate cu dichis, daca insisti si la un moment dat ai strans vreo 200 de cover-uri, ai o problema, devii magnetofon sau copy-paste band iar creierul tau nu va mai putea gandi singur cu usurinta.

Posted

Ramurila, daca vrei sa imi spui ceva, te rog sa o faci pe fata ;) Altfel, astept cu interes sa fiu contrazis. Eu am cantat si originale si covoare, iar la covoare am imitat de la Amon Amarth la Adele.

 

Si eu am jucat sah cu vecinii de la bloc si asta nu ma face campion de sah. Depinde unde si cu cine ai batut covoare. In ce priveste originalele intrebarea nu-si are rostul din moment ce nu am auzit de ele.

Posted (edited)

Da, Arpi, subscriu, ca (mai) intotdeauna ai dreptate. Experienta si valoarea ta muzicala se vad si aud de oricine are minte s-o faca.

 

Doar o mica precizare sa-mi fie permisa: cred ca tine si de "vremuri" si virste. La vremea cuvenita eu am compus, am si tras 2 albume de studio cu eforturile financiare pe care cu siguranta le cunosti. Posibil sa ma fi auzit la Polivalenta din Timisoara la Student Fest '92 in seara a 3 a, cu Roata, Pe Cont Propriu (excelenta trupa!) si inca altii in fata a 2000 (?) de oameni veniti sa asculte. Se facea muzica pe-atunci.

(A, si sa-i multumesc inca o data lui Bujor Hariga ca mi-a dat Gibsonul (da, ala visiniu!) acasa 1 saptamina sa ma obisnuiesc cu el!!!)

Dar in concerte (vorbesc aici de sali de teatru de 3-400 de locuri, stii bine despre ce vorbesc) am cintat si un cover (s-a muncit vreo 3 luni zi de zi la el), anume splendida lucrare The Snow Goose -Camel. Am facut cam 30% din ea. Fidel nu fusereala ca-i pacat. Si sint si in ziua de azi foarte multumit ca am facut-o. As mai face-o miine daca as avea cu cine. (Invitatia e deschisa oricui. Pun eu la dispozitie instrumentele!). Dar mai exista public pentru asa ceva? Nu, Arpi, nu mai exista decit putini. Marea trupa Transatlantic cinta in Europa pentru sali (arhipline e-adevarat) de 6-700 de locuri. Am vorbit cu ei, am vorbit cu managerul turneului, Colin Leijenaar (da, fostul tobar al lui Neal Morse), asta e piata, asta e lumea. M-a intrebat daca ar fi public la Bucuresti pentru ei si i-am spus ca nu. Mi-ar placea sa fie dar cred ca nu e.

 

De ce spun "virste si vremuri"? Sint sigur ca numerul de chitaristi buni e mult mai mare astazi decit acum 20 de ani. E mult mai simplu sa inveti azi, sa-ti iei instrumente etc, trebuie doar sa fii capabil sa depui un efort (nu foarte mare) un numar de ani, nu foarte multi. Cred, insa, ca vremurile sint altele, ceva s-a schimbat: muzica azi e prea putin o arta, e doar o industrie comerciala. Cu mijloace care se invata la scoala si cu bugete corespunzatoare se fabrica cu usurinta vedete. Cu un mouse si o minima dotare digitala se poate face muzica (buna uneori!) fara sa treci prin studio. Inteleg de ce se intimpla asta insa nu e treaba mea. Deloc. Ma intereseaza muzica si atit. De la Grigore Lese la John McLaughlin si de la Musorgski la Trilok Gurtu.

 

Sint sigur ca se face muzica buna si azi, sint un cautator de asa ceva, dar inclin sa cred ca in mareea asta de muzici proaste (nu toate comerciale. Si zona muzicii culte e plina de timpenii!) exista si lucruri de valoare si care vor ramine peste ani, asa cum au ramas dupa atita vreme destule dintre trupele anilor 60-70. Asa am descoperit acum niste ani Spock's Beard si toata constelatia de artisti si trupe din zona aceea, Flower Kings etc. Am descoperit o trupa de prog din Rusia, traznet, un soi de Spock's Beard la inceputuri, o alta in Australia, Unitopia. Cu certitudine mai sint doar ca exista efectul asta de orbire provocat de avalansa de timpenie muzicala si care ne impiedica sa vedem. Se poate sa fie si o criza de personalitati creatoare, nu stiu, dar poate ca ideea ar merita urmarita.

Edited by Posho
Posted (edited)

Ai dreptate in multe privinte ...doar ca dupa ce vad eu publicul exista doar ca nu ajunge la el informatia , ajunge dupa eveniment .

Cam la fel se intampl asi prin anii '70 doar ca atunci nu erau chiar atatea trupe ( cum spui si tu "atatia chitaristi buni ") de fapt erau dar nefiind atatea canale de socializare probabil doar nu erau cunoscuti nici intre muzicanti .

.Asa ca trupele care activau de doua trei ori daca cantau in concert a patra oara precis aveau deja spectatori si "fanii" se adunau , era destul sa punem doua afise si se umplea sala de 300-400 locuri cu spectatori dornici de muzica necomerciala .

A fost si la moda sa asculti muzica necomerciala , noi muzicanti eram mai conservatori decat publicul .Nu aveai compozitii atentia se muta la trupe cu piese originale .

Deci publicul datorita modei ne-a fortat sa schimbam macazul noi am mai plusat si se putea canta rock progresiv ,concerte cu muzica "de conceptie ".

Si acum trupele tinere se lupta dar fara promovare in "jungla" actuala de muzica de la manele la electropop sau ce o fi comercial nu prea ajung sa fie cunoscuti s ii-si pierd elanul ,se descurajeaza , se retrag .

Cate un festival te poate face cunoscut doar pentru un numar relativ redus de fani al unui gen muzical .Mai mult te cunosti cu muzicantii din tara si eventual faci relatii cu organizatori si ziaristi din domeniu ..

 

Astfel trupele se "erodeaza" membrii sunt nevoiti sa -si caute un "day job " sa cante ptr bani la birt "cover"/ "cafe concert " caci asta se cere .si ajung la 30-35 de ani '"tinere talente " ( vesnic tinere talente ...hehe ) .

 

Cat despre trupe de cover , acum o luna am cantat la o seara organizata in amintirea unui coleg baterist mai toti cunoscutii muzicanti am cantat intre care si o trupa de birt nici nu stiu daca aveau nume de trupa vreodata ,nu i-am vazut niciodata intr-un concert .canta de zeci de ani ... canta Pink Floyd ( si altele ) pot sa zic ca perfect ! Cu asta nu au iesit din restaurante au cantat ptr a trai din muzica dar acest lucru le-a luat ocazia ca sa se afirme pe plan concertistic .+turnee ca sa fie cunoscuti prin tara .. este un mare pacat .

Edited by karpi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.