www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Buna tututor,

 

Sunt pe cale sa-mi achizitionez niste casti, si as dori niste sfatuiri/recomandari pe aceasta tema.

Din lipsa de fonduri (amp, boxe) pe moment folosim casti in timpul repetitiilor si am nevoie de ceva mai bun, decat castile mele de pc :(

Semnalul iese din mixer intr-un preamlificator de casti (Behringer HA400) si de acolo fiecare cu castile lui.

Bugetul ar fi undeva la 150-170 ron.

M-am uitat la modelele Samson SR850, Presonus HD7, Roland RH5, Behringer HPS5000, dar de auzit nu le-am auzit pe nici unul.

Care ar fi recomandarile voastre, care dintre caracteristici conteaza mai mult, ce firma imi recomandati (nu neaparat dintre cele enumerate)?

 

Multumesc anticipat.

Posted

Eu am in momentul de fata SR850 si sunt OK pentru muzica/filme, dar nu stiu cum ar merge pe monitorizat, Pe efecte clean se aude bine chitara, dar cand trec pe distortion nu mai e bine definit sunetul, parca e compresat. Clar o sa se auda mai ok decat castile de pc - asta am observat la mine. Puneam ritmuri pe procesor si cantam peste ele. Dar ce-i drept, eu n-am avut preamp de casti, deci poate la tine o sa se auda si mai bine. Eu oricum ti le recomand, redau sunetul natural, nu adauga basi si alte minuni.

Posted

Vă rugăm nu mai folosiți acești termeni când descrieți elemente pasive. Thank you!

 

Uită-te și la niște opțiuni intraauriculare, dacă n-ai deja. Ai șanse să le găsești mai multe aplicații și oferă la fel de multă izolare.

 

Am spus ca reda distortion-ul ca si cum l-ar compresa! Nu am spus ca il chiar compreseaza.

 

Procesul in care castile/boxele denatureaza sunetul, cum il numim? Cum se numeste actiunea, daca nu e corect termenul de "a adauga frecvente" si ce face mai exact?. Te intreb serios, sunt chiar curios.

Posted (edited)

Nu vreau să deraiem thread-ul, așa că voi încerca să fiu scurt și general.

Difuzoarele (inclusiv cele din căști) pot introduce și neliniarități dinamice (compresie și distorsiune), dar nu la un nivel sonor sănătos sau suportabil. Dar un difuzor nu poate adăuga frecvențe. Poate avea deficiențe în redarea unei părți din spectru.

Edited by FiveseveN
  • Like 2
Posted (edited)

Vă rugăm nu mai folosiți acești termeni când descrieți elemente pasive. Thank you!

 

Uită-te și la niște opțiuni intraauriculare, dacă n-ai deja. Ai șanse să le găsești mai multe aplicații și oferă la fel de multă izolare.

Nu sari ca fata mare la maritat

 

CAMERA DE COMPRESIE in cazul difuzoarelor cu palnie este element "activ sau pasiv " ?

Uun rezonator acustic oarecare ,coloreaza sunetul drept care un observator care nu-i acusticean il sesizeaza ca si efect ...si face observatia ca "adauga" bas sau alte frecvente .

 

Auditia in casti da alta senzatie de imagine sonora decat niste boxe oarecare .. fapt pentru care este greu sa mixezi piese ca sa sune bine si pe casti si pe boxe .

 

Presupunem ca si castile si difuzoarele au banda de trecere liniara si plaja dinamica mare daca banda nu este unifoirma vor apare "denaturari" ...

Acea compresioie ce se sesizeaza in cazul castilor pote veni din lipsa reflexiilor , a dispwersiei sunetului ..totul loveste sec si foarte directional la care folosesti efect "3D" ce apoi va suna groaznic pe boxe .\

 

Ampliful de casti trebuie sa aiba un circuit de "diafonie " intre canalele L si R ca sa imite dispersia boxelor intr-o incapere .Deci mixajul sa fie ptr boxe si ca sa sune mai "naturtal" pe casti exista pentru ampliful de casti , circuite de "dispersie " ..largit baza stereo si introducerea unor diafonii p`e anumite frecvente ...

 

OK ..vad ca ai mai revenit cu explicatii suplimantare ..este OK ..

Sugestii/recomandari Casti

 

 

AKG profesional de studio ..suna foarte apropiat de ce va suna pe boxe ...

 

Daca ai o pereche de casti de referinta ,poti sa cumperi si casti mai ieftine si le compari cu cele de referinta ...important sa ai un set de casti si un set de boxe de referinta in care ai incredere si strii 100% ca soundul este OK .

Edited by karpi
Posted (edited)

SR850 am ascultat eu. Chiar dacă nu au răspuns foarte liniar, sînt incredibil de transparente şi neutre timbral.

nu au răspuns foarte liniar, sînt neutre timbral.?

...............asta se bate cap in cap !

 

 

In ce priveste transparenta , sunt cumva din sticla optica de inalta calitate ale firmei Zeiss? LOL

Poate este vorba de definitie ...adica are produse de IMD foarte reduse ..sau acceptabile ...

Edited by karpi
  • Like 2
Posted

Nu se bat deloc cap în cap.

 

1. Răspunsul neliniar în frecvenţă înseamnă că unele frecvenţe sînt mai atenuate faţă de altele. Se poate compensa din egalizator.

 

2. Neutralitatea timbrală înseamnă că redarea nu e afectată de timbrul propriu al difuzoarelor din căşti decît într-o foarte mică măsură. Timbrul e cel care îţi permite să distingi două chitare diferite care cîntă aceeaşi notă sau între vocile a două persoane. Chiar dacă modifici din egalizator răspunsul în frecvenţă, timbrul nu se schimbă.

 

3. Sunet transparent înseamnă că auzi o reproducere foarte aproape de realitate. E o definiţie destul de larg folosită în mediul meu.

Posted (edited)

Daca ai o pereche de casti de referinta ,poti sa cumperi si casti mai ieftine si le compari cu cele de referinta ...important sa ai un set de casti si un set de boxe de referinta in care ai incredere si strii 100% ca soundul este OK .

 

daca ar avea asa ceva la ce si-ar mai lua o alta pereche? :) ca doar n-o fi nebun sa cumpere altele cand stie 100% ca sunetul este redat perfect prin alea de referinta :D just sayin', ca nu intelegeam ce-ai vrut sa zici...

 

Nu se bat deloc cap în cap.

 

1. Răspunsul neliniar în frecvenţă înseamnă că unele frecvenţe sînt mai atenuate faţă de altele. Se poate compensa din egalizator.

 

2. Neutralitatea timbrală înseamnă că redarea nu e afectată de timbrul propriu al difuzoarelor din căşti decît într-o foarte mică măsură. Timbrul e cel care îţi permite să distingi două chitare diferite care cîntă aceeaşi notă sau între vocile a două persoane. Chiar dacă modifici din egalizator răspunsul în frecvenţă, timbrul nu se schimbă.

 

3. Sunet transparent înseamnă că auzi o reproducere foarte aproape de realitate. E o definiţie destul de larg folosită în mediul meu.

 

scuza-ma ca-ti spun, dar ai spus sub 3 forme o aceeasi prostie [si da, stiu despre ce vorbesc]. A avut dreptate Karpi cand ti-a atras atentia.

 

1 - neliniaritatea sau liniaritatea nu se refera la aspectul modulului spectrului, lucru la care te referi tu, ci tine de ordinul operatiilor unui proces. Spre exemplu o functie f(x) = 2x este liniara, pe cand g(x) = x^2 nu este. Aplicat in teoria sistemelor (fie ca ne dam seama sau nu, despre asta vorbim aici), asta iti spune de fapt daca iesirea poate fi descrisa printr-o combinatie liniara a intrarii(lor). Sau altfel spus, daca se pot cascada sub forma convolutiva elementele prin care trece semnalul tau.

 

2. pe langa faptul ca te contrazici la partea cu raspuns plat/etc. te mai contrazici si cand spui ca timbrul nu se schimba cand modifici EQ-ul. Eh, afla ca se schimba.

 

3. sunet transparent nu exista in niciun domeniu, ci poate doar in mediu (optic de sigur, sper sa-mi intelegi aluzia). Si care e "mediul" tau anume?

 

scuze daca par putin acid dar in ultima vreme numai in dezbateri d-astea intram aici pe forum

Edited by otringal
  • Like 2
Posted

Aha, mersi.

 

1. Se pare că m-am exprimat greşit. Prin liniaritate eu înţeleg că aud la acelaşi nivel sonor, indiferent de frecvenţă. Urechi diferite, curbe de răspuns diferite.

2. Aşa e, se modifică anvelopa şi faza semnalului, dar ideea era că tot îţi dai seama ce e acolo. Mi-e greu să cred că doar cu un EQ poţi modifica o voce care cîntă într-o notă astfel încît să semene cu un instrument care cîntă în aceeaşi notă. Eu înţeleg prin timbru toate lucrurile care definesc un sunet: anvelopă, spectrul de armonici, înălţime etc.

3. Sînt electronist.

 

Nu mă deranjează cînd mi se răspunde acid, atîta timp cît mi se atacă ideile sau afirmaţiile.

  • Like 2
Posted

eh, daca esti electronist, inseamna ca ai inteles ce ti-am zis vis-a-vis de liniaritate. Si referitor la timbru, da, un EQ nu poate transforma un pian in chitara, etc. insa cum timbrul este caracterizat si de modul si de faza, e clar ca de modificat se modifica atunci cand ii schimbi modulul (anvelopa). Pt ca da, maretia sta in faza (chair mult) cand vine vorba de recunoasterea instrumentului :)

Posted (edited)

se modifică anvelopa şi faza semnalului

3. Sînt electronist.

you_make_bunny_cry.jpg

Ce tip de modulatie este prezenta la transmisia semnalului intre mufa de iesire din sursa, fie ea calculator, mp3-player sau procesor de efecte, si bobina difuzorului? Frecventa, amplitudine, faza sau o combinatie dintre ele?

 

@leo106: Permite-mi sa iti urez bun venit pe forum. Dupa cum observi, aici te risti de fiecare data cand ceri o parere sa pornesti un conflict. Imi dau si eu cu parerea si iti sugerez sa alegi intre Samson si Presonus - Samson am avut ocazia sa testez si mi-a placut, iar Presonus are o gama buna si la preturi mai mici de sute de euro; celelalte doua nu mi-au trecut prin mana, dar Behringer nu imi inspira incredere :)

Edited by Capitanul_Nam
Posted

Ce tip de modulatie este prezenta la transmisia semnalului intre mufa de iesire din sursa, fie ea calculator, mp3-player sau procesor de efecte, si bobina difuzorului? Frecventa, amplitudine, faza sau o combinatie dintre ele?

Avînd în vedere că între mufă şi căşti ai un cablu care are rezistenţă, inductanţă şi capacitate proprii, amplitudinea şi faza se modifică pînă a ajunge la bobină.

  • Like 2
Posted

Ce tip de modulatie este prezenta la transmisia semnalului intre mufa de iesire din sursa, fie ea calculator, mp3-player sau procesor de efecte, si bobina difuzorului? Frecventa, amplitudine, faza sau o combinatie dintre ele?

 

oricum intrebarea e pusa aiurea. Cum adica ce modulatie este prezenta la transmisie? Modulatia in sensul ei puternic reprezinta o operatie aplicata unui semnal. Ah, ca si semnalul in sine poate fi considerat o modulatie (variatie mai bine zis) a unei unde in timp, aia e altceva, dar e un concept oarecum extrapolat, care duce la confuzii dupa parerea mea.

Posted

h99855E2C.jpg

 

Am intrebat de modulatie pentru ca se adusese vorba de anvelopa. Intr-adevar, in sensul "puternic", orice modificare a caracteristicilor unui semnal este o modulatie. In sens practic, eu nu modulez semnalul cand invart de volum. Desi pot intelege cum termenii pot fi confundati de publicul larg, nu ar trebui sa fie ceva strain unui electronist. Chiar si cu exprimarea nefericita, discutia despre influentele caracteristicilor unui fir de 2 metrii asupra unui semnal audio isi au locul in domeniul inaltei fidelitati. si acolo doar in teorie, neputand fi masurate cu acuratete.

 

Ah, ca si semnalul in sine poate fi considerat o modulatie (variatie mai bine zis) a unei unde in timp, aia e altceva, dar e un concept oarecum extrapolat, care duce la confuzii dupa parerea mea.

Nu cred ca vorbim de acelasi procedeu care ne aduce noua Rock FM in fiecare dimineata. Defapt, nu am nici cea mai vaga idee ce ai zis.

Posted

h99855E2C.jpg

 

Am intrebat de modulatie pentru ca se adusese vorba de anvelopa. Intr-adevar, in sensul "puternic", orice modificare a caracteristicilor unui semnal este o modulatie. In sens practic, eu nu modulez semnalul cand invart de volum. Desi pot intelege cum termenii pot fi confundati de publicul larg, nu ar trebui sa fie ceva strain unui electronist. Chiar si cu exprimarea nefericita, discutia despre influentele caracteristicilor unui fir de 2 metrii asupra unui semnal audio isi au locul in domeniul inaltei fidelitati. si acolo doar in teorie, neputand fi masurate cu acuratete.

 

 

Nu cred ca vorbim de acelasi procedeu care ne aduce noua Rock FM in fiecare dimineata. Defapt, nu am nici cea mai vaga idee ce ai zis.

 

asta ziceam :) ca modulatia gen MA sau MF (AM si FM in engleza) este una propriu-zisa, corect folosita ca terminologie, sa modulat cum ai zis si tu, poate fi si reglajul de volum :) nu, e ok, eu doar ceream o explicatie pt ca nu intelesesem eu oarecum ce-ai spus, in rest suntem pe-aceeasi lungime de unda :D

Posted (edited)

Nu se bat deloc cap în cap.

 

1. Răspunsul neliniar în frecvenţă înseamnă că unele frecvenţe sînt mai atenuate faţă de altele. Se poate compensa din egalizator.

 

2. Neutralitatea timbrală înseamnă că redarea nu e afectată de timbrul propriu al difuzoarelor din căşti decît într-o foarte mică măsură. Timbrul e cel care îţi permite să distingi două chitare diferite care cîntă aceeaşi notă sau între vocile a două persoane. Chiar dacă modifici din egalizator răspunsul în frecvenţă, timbrul nu se schimbă.

 

3. Sunet transparent înseamnă că auzi o reproducere foarte aproape de realitate. E o definiţie destul de larg folosită în mediul meu.

 

"timbru sonor" in primul rand este caracterizat de continutul de armonice (de ex cele dominante ale cate unei persoane ,,,adica recunosti vocea dupa timbru .....se mai zice in muzica si "ton" ...mai incorect se zice si "tonalitate" ce se poate confunda cu "tonalitatea muzicala" asa ca se ramane la "ton " totusi cred ca mai exact este " timbru " deoarece "ton" poate sa fie si "ton muzical" .* De fapt tonalitate (timbrului ) ar fi analogic si cu tonalitatea culorilor unei picturi ,,etc .

|Sunt multe incurcaturi in "jargoanele " populare sau de specialitate ...

 

Dar ,.timbru ->ton -> tonalitate timbrala .

 

Neliniaritatea duce si la distorsiuni armonice deci afecteaza timbrul .

 

Partea cu amplitudinea este legata de anvelopa semnalului ...vezi ADSR .,,sintetizatoare etc ....gasesti exemplele .

 

Sunet transparent vrea sa fie probabil o analogie cu o "imagine optic clara " cu definitie /adancime etc ...o analogie artistica fara vre-o valoare exacta ,,,ceva ca si "i-mi place sau nu-mi place ... de ce d'aia ...doar asa ".

 

Aha, mersi.

 

1. Se pare că m-am exprimat greşit. Prin liniaritate eu înţeleg că aud la acelaşi nivel sonor, indiferent de frecvenţă. Urechi diferite, curbe de răspuns diferite.

2. Aşa e, se modifică anvelopa şi faza semnalului, dar ideea era că tot îţi dai seama ce e acolo. Mi-e greu să cred că doar cu un EQ poţi modifica o voce care cîntă într-o notă astfel încît să semene cu un instrument care cîntă în aceeaşi notă. Eu înţeleg prin timbru toate lucrurile care definesc un sunet: anvelopă, spectrul de armonici, înălţime etc.

3. Sînt electronist.

 

Nu mă deranjează cînd mi se răspunde acid, atîta timp cît mi se atacă ideile sau afirmaţiile.

Prin liniaritate eu înţeleg că aud la acelaşi nivel sonor, indiferent de frecvenţă ????????

 

Pai nu se poate , un sistem liniar reda liniar iar omul aude neliniar "curbele loudness" * Munson Fletcher

https://www.google.r...iw=1024&bih=629

 

daca ar avea asa ceva la ce si-ar mai lua o alta pereche? :) ca doar n-o fi nebun sa cumpere altele cand stie 100% ca sunetul este redat perfect prin alea de referinta :D just sayin', ca nu intelegeam ce-ai vrut sa zici...

 

 

 

scuza-ma ca-ti spun, dar ai spus sub 3 forme o aceeasi prostie [si da, stiu despre ce vorbesc]. A avut dreptate Karpi cand ti-a atras atentia.

 

1 - neliniaritatea sau liniaritatea nu se refera la aspectul modulului spectrului, lucru la care te referi tu, ci tine de ordinul operatiilor unui proces. Spre exemplu o functie f(x) = 2x este liniara, pe cand g(x) = x^2 nu este. Aplicat in teoria sistemelor (fie ca ne dam seama sau nu, despre asta vorbim aici), asta iti spune de fapt daca iesirea poate fi descrisa printr-o combinatie liniara a intrarii(lor). Sau altfel spus, daca se pot cascada sub forma convolutiva elementele prin care trece semnalul tau.

 

2. pe langa faptul ca te contrazici la partea cu raspuns plat/etc. te mai contrazici si cand spui ca timbrul nu se schimba cand modifici EQ-ul. Eh, afla ca se schimba.

 

3. sunet transparent nu exista in niciun domeniu, ci poate doar in mediu (optic de sigur, sper sa-mi intelegi aluzia). Si care e "mediul" tau anume?

 

scuze daca par putin acid dar in ultima vreme numai in dezbateri d-astea intram aici pe forum

AKG utilizez doar ptr mixare , nu trambalez prin casa peste tot sa-i distrugi cablul sa cada pe jos ca se agata cineva de cablu se rupe din legatura la casca , se distuge legatura la jack...are cablu scump sarac in OXIGEN cu particole orientate ..,totusi costa ceva bani si nu-i ptr exersat la chitara zilnic.

Avand referinta poti sa alegi intre ceva casti ieftine ce suna suficient de bine ptr inregistrat chitara ..* adica sa pui un timbru OK monitorizezi in casti ieftine ..ca apoi la mixat ca sa fii precis ca setezi bine raportul de joase .inalte ... nivelul instrumentelor din background etc ,sa folosesti casti mai bune ce au calitati superioare .definitie mare banda larga distosriuni minime ,,,dinamica mare ....etc etc ...ca apoi ascultat mixul pe difuri sa fie deja 9o% OK .

Cand inregistrez chitara de multe ori doar intuiesc BT-ul deci nu am nevoie de super casca caci oricum chitara o pun mai tare , cateodata ajung de nu mai aud BT-ul ...apoi revin reduc si incep din nou la asa ceva mege si casca de 50 LEI .

Edited by karpi
Posted

Multumesc tuturor pentru implicatie, din pacate vad ca topicul s-a ales cu discutii un pic off-topic, dar asta e - fiecare cu opinia si cunostintele lui. :)

Urmeaza sa ascult cateva dintre Samson, Presonus, Sonysi modele in-ear. Ca optiune AKG, Shure cad din lista, din cauza pretului. O sa revin cu opiniile mele.

Multumesc tuturor.

  • Like 2
Posted

Multumesc tuturor pentru implicatie, din pacate vad ca topicul s-a ales cu discutii un pic off-topic, dar asta e - fiecare cu opinia si cunostintele lui. :)

stai linistit, aici pe RGC nu e nimic off-topic,iar postarea mea contribuie perfect la aceasta "stare".Ideea este ca poti sa primesti multe sfaturi utile, sa inveti multe lucruri, chiar daca aceste lucruri au f putina releventa in subiectul pentru care ai avut "curajul" sa ceri parerea altora .

Cu siguranta, daca te intereseaza, vei putea chiar sa-ti alegi apa plata perfecta la 2litri in functie de "timbrul" pe care il are atunci cand o torni in pahar. dar si asa unii vor spune ca nu conteaza pentru ca apa plata unde "plat" poate fi un "flat" in americana, si DECI are un eq care nu influenteaza tonul,timbrul,etc prea mult. :)

Cu scuzele de rigoare,voi incerca sa fiu mai on toppic si sa-ti atrag atentia si asupa castilor Superlux , unde raportul calitate/pret este f bun. Poate ca numele nu pare asa de "firma cool" ca altele dar eu zic ca merita aruncat un ochi. Succes!

Posted (edited)

Whatever. Fie ca voi. Eu nu mai intervin aici, văd că deja începeţi să auziţi diferenţe între cabluri scumpe, pentru luat ochii proştilor cu căcaturi de marketing.

Asta ai spus tu.

Avînd în vedere că între mufă şi căşti ai un cablu care are rezistenţă, inductanţă şi capacitate proprii, amplitudinea şi faza se modifică pînă a ajunge la bobină.

 

Leo, sa ne tii la curent cu alegerea facuta si eventual sa scrii o recenzie.

Edited by Capitanul_Nam
  • Like 1
  • 1 year later...
Posted

Salut tuturor.

Am rămas dator cu un răspuns legat de căști. După mai multe încercări (Roland, Behringer), am ales Samson SR850 -150 ron, care e funcțional și acum, după un și ceva. Sunt confortabile pe ureche, chiar și după câteva ore (le folosesc și la pc), au un sunet clar, bas frumos, plastic plăcut la atingere. La un volum ridicat, apar ceva distorsiuni, dar nu mă așteptam să exceleze la această categorie. În concluzie, preț/calitate ok.

Personal sunt mulțumit de căști. O zi bună să aveți!

  • Like 1
Posted

Şi eu am fost [ şi mai sunt ] mulţumit de ele, dar dacă n-ai nevoie de izolaţie fonică deosebită şi mai e şi cald ca naiba, foarte bune sunt modelele K420 de la AKG. Confortabile şi au şi un sound relativ mai puternic, SPL mai mare .

 

 Sunt un pic mai scumpe, dar ... Second mai găseşti şi sub 100 de lei...

 

offer_10421_0_ok.jpg

 

.

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.