www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted
Fascinația mea ține mai mult de mitologia neamului chitaristic și epistemologia strâmbă pe care-i fondată.

Asta cred ca este mai degraba o obsesie care poate avea "radacini" destul de subiective. Nu se pot trage concuzii inainte de dezbatarea subiectului in toate detaliile care se impun.

Posted (edited)

In primul rand, erorile alea pot aparea si din panatie, fara nicio problema. Ma indoiesc ca a masurat forta cu care a dat cu pana in newtoni si a masurat cu micrometrul unde intre doza de neck si bridge a dat cu pana. De asemenea nu ma convinge nimeni ca dupa ce a schimbat ce a schimbat, set-up-ul era acelasi: distanta doze - corzi, etc.

In al doilea rand "The reader should keep in mind here that one tick on these graphs (10 dB) sounds like a gain of twice as much to your ears", eu in cred pe cuvant avand in vedere ca graficul e cat o flegma de mare. desi am o vaga impresie ca 10dB e o gradatie, daca e asa, 0,1dB boost de frecventa il sesizeaza tata mare. Iar chestia cu sustain-ul este foooooarte convingatoare, imi vine iarasi sa-l cred pe cuvant. Oricum toata "dovada" lui ma face si mai mult sa cred ca doza e cea mai importanta in formarea tonului.

Edited by lefmir
  • Like 1
Posted (edited)

Din alt articol, care oferă și detalii despre metodologie:

Great care has been taken to pick the guitar strings the same way each time a test was performed because picking differences would have a huge impact on the results.

No shit, da' unul nu se gândește să construiască un mecanism simplu care lovește coarda de fiecare dată în același loc cu aceeași forță! Sau măcar să facă o medie a mai multor măsurători.

Mă rog, omul zice că e în stare să repete panația cu o eroare mai bună decât 2%. Să-l credem pe cuvânt, că n-a demonstrat sau măcar menționat cum a determinat eroarea sau măcar ce reprezintă cifra (amplitudine totală, a unora din armonici, răspunsul în frecvență complet?). Nici în ce intră chitara n-a menționat, dar hai să presupunem că s-a descurcat să folosească preamplificare adecvată.

 

What about different pieces of like wood? These may have a totally different response. That is why one guitar can play so much different than a like one (baring of course poor construction or setup issues).

Deci repetabilitatea cade. Să facem un experiment în ceea ce privește perceptibilitatea, în baza datelor din studiul respectiv?

 

Deci, analiza nu e buna, intuitia nu e buna, castiga cel mai mare sugubat. respect.gif

Analiza e bună când e făcută bine. Oricum e mai bună decât alte încercări.

And don't get me wrong, intuiția, experiența și datele preliminare îmi sugerează și mie că există această influență perceptibilă a materialului. Dar nu consider că faptul e încă dovedit. Iar de la asta la "mahonul sună așa și arțarul așa" și la "caracteristici tonale" intrinseci... Hulalá, cale lungă!

Evident nu toată lumea aderă la aceleași standarde de dovezi, pentru unii e suficient să citească pe RGC cum le sună chitara.

 

Oricum toata "dovada" lui ma face si mai mult sa cred ca doza e cea mai importanta in formarea tonului.

Asta a spus și el: "By far the pickups make the most significant contribution to the sound of the solid body electric guitar - you buy the pickup and you buy the sound.". Și nu cred că neagă cineva asta. Pardon, am uitat că finisajul e cel mai important factor. :facepalm:

Edited by FiveseveN
Posted (edited)

Red, iei totul ca pe un afront personal, ceea ce e gresit. Nu te-am judecat in niciun fel, nu am ironizat spusele tale ci doar mi-am spus parerea scurt si la obiect.

Am inteles eu gresit si 57 a specificat asta. Cu asta ma retrag din discutie. V-am pupat!

Edited by lefmir
Posted (edited)

Tu ești conștient că acolo e vorba de chitare acustice, right? :) Iar a spune că o chitară acustică trebuie să radieze sunet se cheamă tautologie.

 

Deci, daca suntem de acord ca si doza si lemnul conteaza, despre ce discutam?

În mare, despre aportul factorilor și capacitatea de a prezice timbrul unui instrument plecând de la numele materialului din care e construit.

Edited by FiveseveN
  • Like 1
Posted

Băieți, iar tre' să recapitulăm diferențele dintre acustică și electrică? Sunt niște lucruri importante:

  • Lemnul ăla de vibrează la una e cel puțin de zece ori mai subțire decât la cealaltă. O fi important?!
  • La una corpul e adaptor de impedanță, preferabil cu bandă cât mai largă, la cealaltă e suport pentru corzi și doze. Cam cum e halba suport pentru bere. Which reminds me, mă duc să sorb o blondă.

PS: alți oameni care trag de corzi cum de s-au prins mai din timp?!

Posted (edited)

Băieți, iar tre' să recapitulăm diferențele dintre acustică și electrică? Sunt niște lucruri importante:

  • Lemnul ăla de vibrează la una e cel puțin de zece ori mai subțire decât la cealaltă. O fi important?!
  • La una corpul e adaptor de impedanță, preferabil cu bandă cât mai largă, la cealaltă e suport pentru corzi și doze. Cam cum e halba suport pentru bere. Which reminds me, mă duc să sorb o blondă.

PS: alți oameni care trag de corzi cum de s-au prins mai din timp?!

 

Pai,principiul nu este acelasi ??? Tot se intampla ce a rezumat Red mai devreme . Intr-adevar una are corp puternic rezonator (d'aia trebuie lemn subtire) iar la cealalta corpul doar reflecta (sau mai atenueaza) niste vibratii , chiar daca este suport ...de flori,de pepsi cola .,etc Asta nu insemna ca "suportul" nu poate fi si din fibra de carbon sau orice altceva . Dar si "timbrul" va fi diferit.

Edited by ggg
  • Like 1
Posted (edited)

Principiul e același dar aplicația e viceversa (nu mai zic de consecințele diferenței de magnitudine): la acustiă rezonanța, "timbrul" lemnului e util, e ceea ce auzi. La electrică e de evitat, e (o parte din) ceea ce se pierde. Anul trecut am mai purtat discuția asta, s-a uitat deja?

PS: desigur, dacă luăm în calcul și feedback-ul acustic de la amplificatoare e cu totul altă poveste.

Edited by FiveseveN
  • Like 1
Posted (edited)

Principiul e același dar aplicația e viceversa (nu mai zic de consecințele diferenței de magnitudine): la acustiă rezonanța, "timbrul" lemnului e util, e ceea ce auzi. La electrică e de evitat, e (o parte din) ceea ce se pierde. Anul trecut am mai purtat discuția asta, s-a uitat deja?

PS: desigur, dacă luăm în calcul și feedback-ul acustic de la amplificatoare e cu totul altă poveste.

La electrica este de evitat dar imposibil de neutralizat .Lutierii stiu , de exemplu, cum sa evite frecventele de rezonanta .Lutierii au exploatat acest lucru pt a personaliza chitarile care le fac. Reflectiile vibratiilor sau alte propagari (atenuari) ale acestora modifica vibratia coardei si produce armonice. Asta se intampla. Cum si de ce reflecta sau atenueaza sau cat se transmite prin grif sau cum influenteaza si el , sunt alte povesti despre lemne,fibre,lacuri si lacuiri, imbinari,bridge-uri,nut-uri,neck-uri,key ...etc.

Edited by ggg
  • Like 4
Posted

ma da voi chiar nu puteti sa va faceti chitara din ce !@#$% exotic vreti si sa cantati prin tuburi suflate de muncitori cu sudoarea si pasiunea lor impregnata in sticla, fara sa vreti sa imprastiati microbii personali si altora?

 

eu cant pe tranzistor, cu efect digital si am un fetish pt chitarele foarte ieftine, din "lemn" gen placaj, pe care sa le retusez cat de mult pot si sa le fac super super playable, crescandu-le "nota/valoarea" per total foarte mult, ea ramanand din aceleasi materiale la baza. Dar nu fac o religie despre asta si nu predic nimanui sa faca la fel (sigur nu tin seminarii sau workshop-uri si nici nu scriu articole despre asta).

 

Ce pana mea, mai ales daca va duce buzunaru' sa va satisfaceti toate mofturile si hatarurile incat sa cumparati chestii scumpe lucrate din nush ce lemn rafinat, etc. ... plm keep it in your pants, bravo voua ca va permiteti chitare de sute sau mii de euro si puteti sa cantati atat pe Bullet (care costa cat altii sparg in club in prima ora), cat si pe Custom Shop ... dar poate aici sunt unii care au o singura chitara de 200 ron, si aia primita ca donatie sau mai stiu eu ce. Si culmea ca unii din aia va mai rup si la cantat cu ciurucurile alea ...

 

lasati-o asa, scoateti si voi o mana de gratitudine din buzunar fata de cumatra viata ca v-a permis sa aveti luxu' asta si in rest shut the fuck up ... pe bune parca ati fi personaje din burghezia lu' Caragiale, care nu mai stiau cum sa dea p'afara de snobism ca vai icrele albe nu sunt la fel ca alea negre pentru ca ... dezbatere, rafinament, gusturi, simturi, dispozitii, mofturi, rahat ...

 

mai cantati in pana mea, ca asta defineste un chitarist, nu ca isi rupe ochii pe-un forum si se cearta pe ce lemn are deviatia de sept mai pronuntata ... asta revine inginerilor, care sunt probabil 2% din comunitatea asta si 80% din aia 2% oricum sunt ingineri pe alte treburi, nu pe audio ...

  • Like 4
Posted

am citit foarte atent ce s-a scris :) dar pe langa faptul ca am combatut de 100 de ori ideea conform careia lemnul are ceva de spus intr-un solidbody electric (nu asta e important acum), deja ma simt agasat de cat de multe discutii sunt in cautarea unui ceva aiurea ... ba lemnul, ba tonul, ba lampa, ba tranzistoru', ba varsta scandurii, ba emotia si iubirea pusa in momentul constructiei care te duc pe alte planete cu muzica ... numai balarii neesentiale, acum la bun. Can't we all just f#kin playalong? Maine-poimaine daca unu' o sa aibe impresia ca muzica adevarata se face doar dupa o cafea tare, or sa inceapa polemici bio-chimice despre efectul cafelei si modul in care iti deschide mai stiu eu ce centri nervosi, care ghici ce, s-a demonstrat shteentzific cum ca ar avea de-a face cu zonele unde creieru' comunica cu astralu' ... asta asa, ca nu erau chitaristii destul de ezoterici.

  • Like 1
Posted

Băieți, iar tre' să recapitulăm diferențele dintre acustică și electrică? Sunt niște lucruri importante:

  • Lemnul ăla de vibrează la una e cel puțin de zece ori mai subțire decât la cealaltă. O fi important?!
  • La una corpul e adaptor de impedanță, preferabil cu bandă cât mai largă, la cealaltă e suport pentru corzi și doze. Cam cum e halba suport pentru bere. Which reminds me, mă duc să sorb o blondă.

PS: alți oameni care trag de corzi cum de s-au prins mai din timp?!

 

Intrebarea care se naste din acest post este: cine au dreptate, cei care trag de corzi blonde, sau cei care trag de corzi brunete?

  • Like 1
Posted

ma colegi, ma, eu am tras o concluzie, evident citind acest topic plin de invataminte, basswood asa cum ii zice si numele, este special conceput pt bass, adica din padurea de basi pt bas, ce dracu cautati s-o puneti pe un squier de 3 lei?

  • Like 3
Posted

ma colegi, ma, eu am tras o concluzie, evident citind acest topic plin de invataminte, basswood asa cum ii zice si numele, este special conceput pt bass, adica din padurea de basi pt bas, ce dracu cautati s-o puneti pe un squier de 3 lei?

 

Pai da, la fel si cea din artar (tot datorta numelui) e conceputa sa sune cu mai multe inalte si mai "artzagos" :yay:

Posted (edited)

Problema este ca acum s-a observat cat se poate de clar, ca de fapt unii se simt frustrati si asupriti de clasa burghezo-chitaristica , asa zis clanul lu' " Lampa...lui Aladin ,plina cu icre negre " si care este " cu merele de aur" . .

Edited by ggg
  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.