www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

O Idee Trasnita (Sau Nu?)


andrușcaiepuraș

Recommended Posts

Salut

Tatalui meu i-a venit cheful sa cante la un instrument. Initial a vrut tobe, dar sta la bloc. Pana la urma s-a hotarat sa invete sa cante la bass. (nu prea are experienta in domeniul instrumentelor muzicale) (e inginer mecanic) Dupa ce s-a mai uitat prin magazine

( a vazut la guitarshop un bass care i-a placut

http://www.guitarshop.ro/chitara-bass-warwick-thumb-bolt-on-5-string_p1277.html

dar era mult prea scumpa)

si dupa ce nu prea a gasit ceva satisfacator s-a decis sa isi construiasca singur un bass, desi nici macar n-a pus mana pe un bass in viata lui.

Am incercat sa-i explic ca nu-i asa usor, etc, si el mi-a zis ca o sa cumpere un gat, doze, bridge si toate alea si ca vrea sa faca el corpul asa cum vrea el. (mai vrea sa-l faca si din STEJAR )

Voi ce parere aveti?

Credeti ca e bine ce face?

Daca nu, de ce, daca da, ati putea sa ii dati sfaturi?

Link to comment
Share on other sites

Votul meu tinde spre nu: ai nevoie de lemn, de unelte pentru a procesa respectivul lemn si de ceva experienta in materie(cred, ca altfel ne-am apuca toti sa ne facem chitari dupa propriul gust). Plus ca rezultatul nu e garantat si ar putea fi mai costisitor decat un starter pack - http://mcmusic.ro/bass-uri/electrice/ibanez-gsr190ju-pachet-chitara-bass-cu-accesorii-gsr190.html (consider ca pentru oricine nu a mai cantat, un Warwick in 5 corzi ar putea fi overkill).

Daca pe de alta parte vrea sa isi ocupe timpul cu ceva, ar fi o chestie de incercat. Desi am vaga senzatie ca se va bucura mai mult de timpul petrecut construind decat de orele pierdute cu metronomul soptind 1-2-3-4 (sunt si eu fiu de inginer :) )

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu exista site-uri de specialitate, lutierii fiind putini la numar si scumpi la vorba cand vine vorba de meseria lor. Iar inginerii nu sunt "one size-fits all", sa faca de toate de la rectificari de planetare la rebobinari de motoare trifazate.

 

PS : Iti sugerez sa ii dai chitara ta si sa il pui sa faca gama cromatica timp de o saptamana. Daca inca se tine si iti pune intrebari despre cum sa tina pana, vrea muzica.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lui i-a plăcut forma corpului, nu chestiile care fac basul ăla să coste atât.

Cred că cel mai simplu i-ar fi să-şi cumpere un bas şi să-i schimbe corpul pe urmă cu unul făcut de el. Ar avea şi repere şi tot.

 

Lemnul de stejar cred că ar fi cam greu şi probabil i-ar fi şi mai greu să-l prelucreze. Dacă ar avea un bas cu totul, cum spuneam mai devreme, ar putea verifica şi aspectul ăsta, să vadă dacă-i convine greutatea, dacă l-ar vrea mai greu, etc.

Link to comment
Share on other sites

Spune-i din partea mea ca o sa-i iasa...si inca misto. Stiu inginerii mecanici mai multe despre materiale(inclusiv lemn) decat un lutier de mana a doua. Nu te lua dupa astia...ca dom'le e greu sa faci chitare. habarnisti. DA, e greu sa faci ACUSTICE. Dar ELECTRICA e simplu. Stejar a folosit si Brian May la chitara sa homemade, dar era hollow. E un lemn greu, de densitate mare...o sa sune destul de bright, are frecventa de rezonanta joasa. Incurajeaza-l sa o faca, pentru ca nu are cu ce da gres, mai ales daca isi ia gatul gata facut....atat doar sa aiba grija la scala si sa calculeze bine, e in functie de gatul pe care vrea sa-l cumpere(fretul 12 e fix la jumatea scalei).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@lemfir : daca este atat de usor, te rog frumos sa ne arati si noua "habarnistilor" chitara facuta cu alea 2 maini ale tale. Ca de mult ma bate gandul sa imi vand Ibanezul si sa imi comand la Grossman unul fretless; poate prinzi tu contractul.

 

On topic :

Am vazut video-ul asta si imediat mi-am adus aminte de tine. Tine-ne la curent cu progresele. Eu unul sunt curios de final :)
Link to comment
Share on other sites

Spune-i din partea mea ca o sa-i iasa...si inca misto. Stiu inginerii mecanici mai multe despre materiale(inclusiv lemn) decat un lutier de mana a doua. Nu te lua dupa astia...ca dom'le e greu sa faci chitare. habarnisti.

 

As putea veni cu exemple autohtone, dar mi-e ca iar ne certam pe aici. (Nu eu cu tine :lol:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Voi vorbiţi de lucruri diferite. Este greu să faci aşa un instrument care va putea avea valoare comercială. Însă, un instrument pe care să poţi cânta poţi face fără probleme. Să aibă şi forma pe care o vrei, nici o problemă. E destul de simplu. Ne place să învăluim în mister arta asta a pusului de doze în lemn şi a întinsului de corzi deasupra lor. Din punct de vedere tehnic nu e o treabă complicată. Dacă respecţi parametrii, va suna, vei putea cânta la el, şi vei şi avea ceva făcut de mâna ta. Într-adevăr, nu te poţi gândi că-ţi faci pentru că ieşi mai ieftin decât în magazin. În final ieşi mai scump. Dar unora le place să-şi facă de treabă, să accepte o provocare, să meşterească ceva. E un proiect realizabil fără prea mari probleme.

Voi aţi interpretat tragic, ca de obicei, că vrea să construiască omul Warwick de 8000 de lei, eventual vă şi imaginaţi că apare pe forum "custom şop bas de vânzare - 7000 de lei". Nu e cazul.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Deci nu stiu cum sa-ti explic, capitane. Tu ai venit cu afirmatia cum ca "nu se poate, dom'le"...eu am zis ca nu-i asa si ca se poate face si inca bine. De ce te ataci?

Si sidenote: Am in proiect o chitara, care va intra in faza de constructie abia in vara anului viitor. gat de tele...restul e secret. De negru bluzmann va fi!

Link to comment
Share on other sites

Voi spuneti unui om fara nici un pic de experienta muzicala si fara sau cu foarte putina activitate in prelucrarea lemnului ca "o sa-i iasa...si inca misto", luand ca reper un Warwick. Daca fraza asta nu ridica macar un semn de intrebare, eu ma dau batut.

 

 

Nu am zis ca nu se poate, am zis ca e foarte mult de invatat, foarte multa munca si extrem de costisitor, iar la sfarsit nu exista garantia unui rezultat bun, in asa fel incat sa setez niste asteptari realiste.

Edited by Capitanul_Nam
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Voi spuneti unui om fara nici un pic de experienta muzicala si fara sau cu foarte putina activitate in prelucrarea lemnului ca "o sa-i iasa...si inca misto", luand ca reper un Warwick. Daca fraza asta nu ridica macar un semn de intrebare, eu ma dau batut.

 

Te dai bătut pentru că nu înţelegi subiectul discuţie.

Dacă lua ca reper un P-bass, era diferită situaţia? Eu zic că din contră, avea de gândit pickguardul, cavitatea erai mai complicată. Chitara electrică trebuie gândită "inginereşte". Funcţionează dacă sunt respectate

.

 

Dacă sunt respectate reperele pe care le-au respectat şi ăştia din clipuri, doza sub corzi, o anumită distanţă între nut şi prăguş, o anumită dimensiune a freturilor, ai un bas. Restul ţine de priceperea fiecăruia şi timpul acordat, cât de "frumos" finisează instrumentul.

 

Sunt sigur că avem colegi care şi-au făcut singur instrumente în anii în care Fender apărea în România doar pe suport de hârtie. Nu se preda pe vremea aia "lutieria" în şcoli, aşa cum nu se predă nici acum. Acum nu mai face nimeni aşa ceva pentru că ai acces la instrumente ieftine. Dar dacă vrei să faci treaba asta ca hobby, ai tot ce îţi trebuie. Ai acces la tot hardware-ul, găseşti gâturi, informaţii, tot ce trebuie.

Edited by 'mnezãu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De acord cu tot ce ai zis, dar omul se uita la un Warwick. Am pornit de la presupunerea ca vrea ceva frumos, nu un diddley bow.

 

Păi ce este aşa diferit la Warwick-ul ăla faţă de un Harley Benton? Mie mi se pare mai "frumos" HB-ul în cazul de faţă. Că nu este performant, lucrat atât de atent precum Warwick, e altă discuţie. Este însă tocmai discuţia de care tatăl colegului nostru este cât se poate de dezinteresat.

Ideea e următoarea. S-a uitat omul la basuri ieftioare. Pe-acolo predomină Jazz şi P, colorate, vopsite. Omul a văzut şi Warwick-ul şi i-a plăcut mai mult, ori forma corpului, ori faptul că nu era vopsit şi se vedea fibra lemnului. Cum nu a găsit un bas ieftior care să ofere aspectul ăsta, s-a gândit că n-ar fi greu să cioplească el o bucată de lemn care să-i ofere aspectul vizual dorit, însă să fie şi funcţional. Nici o problemă. Pe el efectul vizual îl interesează. Dacă vezi corpul lui lângă corpul de Warwick la 10m distanţă să semene cât de cât.

 

Eu unul am un tată pasionat de prelucrarea lemnului. Nu la un nivel înaintat. De la obiecte de mobilier până la câteva sculpturi de-ale lui Brâncuşi. Când mă mai duceam pe la ţară, mai luam, împreună cu el, o bucată de lemn, o daltă şi o pilă şi îi dădeam o formă. De-asta spun că nu e aşa greu cum ne place să credem. Nu ai nevoie de mare tehnică să modelezi o bucată de lemn, doar de răbdare şi câteva calcule în prealabil.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

până la câteva sculpturi de-ale lui Brâncuşi

Vai tu modestule :) Bine de stiut ca nu e chiar atat de greu, dar cand vine vorba de intonare si pus tot ansamblul de bridge-freturi-pragus-chei cred ca iti smulgi parul din cap.

Sunt total nelamurit totusi de ce sunt mai scumpe kit-urile de chitari decat chitarile in sine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vai tu modestule :) Bine de stiut ca nu e chiar atat de greu, dar cand vine vorba de intonare si pus tot ansamblul de bridge-freturi-pragus-chei cred ca iti smulgi parul din cap.

Sunt total nelamurit totusi de ce sunt mai scumpe kit-urile de chitari decat chitarile in sine.

 

Păi nu-i vorba de modestie, pentru că majoritatea sunt simple. Coloana Infinitului, Pasarea Măiastră, Domnişoara Pogany. Oricine le poate face dacă se apucă. Ca şi în cazul nostru, taică-miu, dacă a făcut variante ale scultpurilor respective, nu înseamnă că e un geniu, precum Brâncuşi, ci că-i place să dea cu dalta într-o bucată de lemn, iar sculpturile respective nu valorează nimic pentru altcineva, au doar valoare sentimentală. Aşa nici tatăl colegului nostru nu face "un Warwick".

 

Cea mai grea parte de făcut ar fi gâtul. Dar cum spunea colegul, pe ăla o să-l cumpere deja făcut. De pus bridge nu-i greu fizic, trebuie doar măsurat bine. Normal, nu te poţi apuca de treaba asta având în faţă doar poza basului, trebuie să cauţi câteva informaţii mai complexe, dar găseşti, de la manuale care îţi arată procesul de construire a chitarei pas cu pas, până la proiecte CAD cu dimensiuni şi tot ce trebuie.

 

Habar n-am de ce sunt mai scumpe. Sunt de nişă, nu e cerere atât de mare. În cazul corpurilor, de exemplu, aş putea găsi un motiv, pentru că sunt vândute alea care arată mai bine. Că la chitarele colorate, ce ai sub vopsea, doar ăia de le-au făcut ştiu, câte bucăţi sunt, ce lemn, etc. Unele sunt mai scumpe pentru că folosesc lemne mai exotice. Sunt şi cazuri în care sunt mai ieftine. La $90 nu prea găseşti multe chitare.

Edited by 'mnezãu
Link to comment
Share on other sites

Mai, lasati omu' sa-si faca placerea. Are timp sa studieze si sa o bibileasca si cu fretuirea, si cu setup-ul, nu a zis ca trebuie sa o faca de azi pe maine. Are timp. Pentru el va fi mai valorosa decat Warwick-ul din discutiile de mai sus.

 

Candva am facut si eu o chitara. Naspa rau. Adica destul de incomoda si ... suna cum suna. Ca forma arata bine, era copiata dupa Gibsonul SG standard.

Acum imi pare rau ca am dat-o. Ar fi avut vreo 20+ ani. Ar fi stat fain pe perete.

Edited by Liviu.Pop
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.