www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

(cele doua patrare A si B sunt esact de aceiasi nuanta !!!)

 

Cam la fel se intampla si cu sunetele ..totul este relativ chiar si in audio

De aici putem trage concluzia ca efectul nesemnificativ al unui cabu asupra soundului efectiv NU conteaza .Mai mult conteaza ambientalul fata de care "contrastam " un sound ..

 

:)

Chiar m-ai fãcut curios, încât m-am pus ºi-am decupat sample din pãtratele A ºi B ...

 

post-10823-0-63415400-1360056726.jpg post-10823-0-96233300-1360056741.jpg

 

Oricum, felul cum ai prezentat situația e un truc reuºit :P... Înseamnã cã pierderea anumitor frecvențe prin utilizarea unui cablu de proastã calitate sã presupunem, se poate compensa din... din ce ? Din tonestack ?

 

 

.

Posted (edited)

Care cablu, pentru cab? Nu există cablu "de proastă calitate" în această aplicație; ori merge ori nu. Ca să genereze un impact asupra sunetului ar trebui să aibă capacitate de ordinul a 1 uF și/sau rezistență de 1 Ohm, ceea ce e ridicol. Cablurile în realitate au în jur de 10 Ohm/Km și 100 nF/Km! Deci cei care vând cabluri magice ori nu stau bine cu unitățile de măsură ori au auzul de sute sau mii de ori mai acut decât oamenii normali.

Dacă te referi la cel pentru chitară, s-a mai discutat în detaliu care sunt efectele și cum se pot controla, nu e cazul să reluăm aici subiectul (cu toate că am cam început).

Edited by FiveseveN
Posted (edited)

:)

Chiar m-ai făcut curios, încât m-am pus şi-am decupat sample din pătratele A şi B ...

 

post-10823-0-63415400-1360056726.jpg post-10823-0-96233300-1360056741.jpg

 

Oricum, felul cum ai prezentat situaţia e un truc reuşit :P... Înseamnă că pierderea anumitor frecvenţe prin utilizarea unui cablu de proastă calitate să presupunem, se poate compensa din... din ce ? Din tonestack ?

 

 

.

 

Perceptia unui ton este data in mare parte de ambient ..de contrast de de continutul de armonici si miscarea acestora in timp fat a/spate ( background -<-->solistica ) cat si raportul de pauza si sunete...si ,multe altele multe altele

 

Cel mai elocvent si la indemana ar fi :

....Fata de un sound sarac in armonice un sunet "moale" in alte imprejurari poate sa para extrem de dur si plin de energie .

Exemplu ar fi sunetul "scoop " de chitara distors ce pare extrem de energic si puternic fata de tobe mai mult "plescaite " fara" armonice nici tu joase nici tu inalte ..ceva plascait op eceva medii si undeva jo sde tor sub-b ass nu prea evident un suport de "grasime " ptr tob amare si Tom-uri ..

Pe vremea Hardrock -ului tonul "scoop" se numea "soft " si se utiliza la acompaniament ..

 

ILUZII ACUSTICE

http://www.design.ky.../illusions.html

 

Studiind de toate ..articole , tutoriale , intreband prieteni specialisti ..inca odat ase adevereste ca totu-i relativ ..totul depinde de toate ...

 

Problema ca nu cunostem prea multe ...Dar daca urmaresti articole cu iluziile acustice si cunosti si alte fenomene/efecte (e IMD.. amestec de frecvente , heterodinare , umbrire , combfilter ... ) faci o analogie intre perceptia visuala ..ilusiile optice ...i-ti dai seama ca sunt multe similitudini si deci multe ce nu cunosatem ..

Toate aceste iluzii acustice se intampla si la nivelul armonicelor .Interesante ilusiile de perceptia unor intervale de timp ..din exemplele .Illusion Demo ...din linkul de mai de sus.

 

Daca se intampla as aceva ..oare cand cantam solo ce se nimereste in conditiile uneia din experiente /demo din link , cat influenteaza timingul corect ?

Alt exemplu ma gandesc la faptul ca in unele cazuri nu auzi ce armonie se schimba intr-o inregistrare ..logic dup astudii , teorii sti ec ar trebui sa fie ,,si totusi auzi ca-i pe acolo dar nu-i precis . Chiar si un prieten cu auz perfect si experienta muzical a/instrument foarte vasta p ecare l-am rugat sa ma ajute ...uite ma ..eu nu aud ce este aici ..nici el nu era precis ..

Probabil si in acel caz ( aceste cazuri ) este o conjunctura ce se nimersete a fi ceva similar cu exemplele demo din "iluziile acustice " si face atat de neclara treaba .

 

 

Daca auzul nostru poate fi indus in eroare /pacalit in mute cazuri in acest fel ...cine cunoste poate sa ne "vanda " orice cu un text de lamurire destept ...si cateva explicatii "semi stiintifice " important este sa ia fenomene reale din domenii apropiate si sa le amestece cu zona audio ..

Apoi ,cand omul nu cunoste incepe cu mitologia .

 

 

De intamplat se intampla multe ...de exemplu efectul Doppler in cazul excursiei mari al mebranei ....distorsiunile din membrana difului ..diful ca si divizor de frecvente in anumite cazuri ..distorsini neliniare din cauza campului magnetic ..reflexii in membrana ...si ma isunt si altele ...fata de care efectul cablului este un nimic ..

 

OK ..cumparam procesorul FX XYZ ..descarcam soundurile preferate ..cumparam si cablul ideal si amplif si boxa si cablu intre ele ..iar cu trupa nu mai suna ce am downloadat si incecat acasa ..Nu suna mai ales din cauza background-ului ..adica din cauza ca trup aare alt asonoritate decat ar trebui ptr soundu "ideal"l descarcat .de pe net .

Dupa aceasta faza incepe febra de cautari ..ce doze , ce lemn , ce corzi , ce boxa ..si inscrierea l a psihoterapie la Mama Omida .. si se da cu ghiocul , se da in carti , globul de cristal ...poate poate aflam ce-i cu tonul ....si infloreste Mitologia de acustica Chitaristica..

Edited by karpi
Posted (edited)

http://en.wikipedia....ing_fundamental

 

 

 

Missing Fundamentals. Periodicity and Pitch

 

http://auditoryneuro...ing-fundamental

 

Ultima versiune de melodie contine numai armonica 4 si 10 totusi simti aceiasi inaltime de ton ca si in cazul primei versiuni cu sunet sinusoidal pur .al fundamentalei .

 

Deci cum suna cate o scula si de ce suna ....?..este o intrebare buna ...

 

 

Asa ca lemne , rezonante , form etc ..pozitia dozelor sub corzi . boxe , difuri ... etc etc ...ce auzim percepem si de fapt ce suna ..

 

Din Examples ( din linkul wiki )

 

".....A violin's lowest air and body resonances generally fall between 250 Hz and 300 Hz. The fundamental frequency of the open G3 string is below 200 Hz in modern tunings as well as most historical tunings, so the lowest notes of a violin have an attenuated fundamental, although listeners seldom notice this..."

 

 

Asa ca in momentul cand auzim sau percepem cate o schimbare l aunel edemonstratii oare stim ce auzim de fapt ..?

 

An Auditory Illusion of Infinite Tempo Change Based on Multiple Temporal Levels

 

Un tempou constant pe care din cauza a unor schimbari de amplitudine il auzim ca si cand se mareste sau scade ..!>?

 

ia sa vedem daca la un shredding un anume "balans/accentuare " da impresia de viteza mai mare iar alt balans o viteza mai mica ...si apare acel ritm tempou intern ..dar de fapt executia este riguros liniara/constanta in timp .!!

 

articol

http://www.plosone.o...al.pone.0008151

 

Exemplu audio ..

http://www.plosone.o...ne.0008151.s006

 

Asa ca incontinu suntem pacaliti de fenomene de iluzii optice si acustice ..practic vedem si auzim cea ce vrea creierul nostru ..Respectiv creierul interpreteaza totul dupa modele cunoscute cu care este " indoctrinat " .

 

Probabil cand vrei ceva sa crezi chiar incepi sa auzi percrpi fenomene care de fapt poate nu exista ..o fi destul si efectul unei mitologii bine "plasate "ca sa puna creierul sa auda cea ce vrea ?

Edited by karpi
Posted (edited)

Cablurile în realitate au în jur de 10 Ohm/Km și 100 nF/Km!

Iar dai cifre stiintifice ??? De unde le scoti ?

Cabluri cu ce grosime a conductorului ? Ce matisare a armaturii au si din ce material sunt ? Stii care este coeficientul de rezistivitate al conductorului de Cu ???Dar cu ce procent de Cu in aliaj ?

Cum poti sa spui 10 Ohm / KM ??? :confused: Nici conductorii de Ag nu au aceste caracteristici ?

Capacitatile cresc liniar odata cu lungimea cablului ? Ti-ai pus vreodata intrebarea de ce standardul la cabluri de semnal este 5 metrii????

Si de ce costa cu sutele de dolari cabluri de peste 8-9 metrii ????

Edited by ggg
Posted

Of..., inca un topic in care este despicata in 100 teoria chibritului..., deja imi lipseau genul asta de discutii...(sarcasm) :nay:

 

Urmaresc cu interes discutia si discutiile de acest gen! (fara sarcasm)

Din astfel de discutii se poate trage cate o invataminte, bineinteles, pentru cine are capacitate de discernere a informatiilor.

 

Continuati, va rog!

  • Like 3
Posted

Urmaresc cu interes discutia si discutiile de acest gen! (fara sarcasm)

Din astfel de discutii se poate trage cate o invataminte, bineinteles, pentru cine are capacitate de discernere a informatiilor.

 

Continuati, va rog!

Este complet adevarat ce spui, dar devine obositor "tonul" discutiei (de cearta).

Posted

intre head si cabinet, sa nu fie shielded, ia-ti si fa-ti

 

http://www.soundcrea...p2x-id6713.html

 

http://www.soundcrea...tsw-id8023.html

 

Merci, tu poti sa le iei direct de la magazin din Timisoara, dar pentru altcineva 30+13+25=68 si ajungi mai mult ca Cordialul ala. :D

 

 

Acum, serios vorbind, de la cati lei in sus nu mai merita ? Cordial au preturi la Esound intre 3 si 33 lei pe metru.

Posted (edited)

Este complet adevarat ce spui, dar devine obositor "tonul" discutiei (de cearta).

OFF

Cred ca esti cu mult mai morocanos decat "tonul" discutiei .

Am pus doar niste intrebari . Si nu sunt retorice pt ca sunt adresate lui '57 care este , la drept vorbind,un formator de opinie in acest forum. El stie foarte bine ca discutiile nu sunt personale iar diferendele noastre de opinie exista si sunt bilateral asumate.Nu-i problema! Cand astfel de membrii mai gresesc (ca nimeni nu este perfect si cu totii avem de invatat) ,bineinteles , ca si tu te informezi eronat . So,... unde este cearta ???

 

Vis-a-vis de cabluri . Vorbind generic si estimand burtologic, daca vreti sa nu aveti pierderi prea mari cu cabluri ieftine, alegeti unele cat mai scurte sau mai groase in diametru. Cine are chitari si un gear de mari pretentii, full analogic, bineinteles ca atentia este maxima la asemenea detalii. In general , un cablu de chitara facut cu simt de raspundere de lungime pana in 1,5-2 metri poate fi foarte bun . Pt cabinet ,un cablu de maxim 0.75 metri si cu o grosime un pic supradimensionata raportata la puterea amplificatorului, face fata fara niciun fel de problema.

Dar pt un Epiphone sau Squire folosit cu procesor, chiar nu prea mai conteaza astfel de lucruri .

Edited by ggg
Posted (edited)

snapback.pngFiveseveN, on 05 February 2013 - 11:42 AM, said:

Cablurile în realitate au în jur de 10 Ohm/Km și 100 nF/Km!

 

A inmultit cu 100 in loc de 1000 ! ( 1Km este 1000m) graba strica treaba ....

 

în realitate un cablu considerat ieftin si de slaba calitate are în jur de 10 Ohm/100 m și 40 nF/100 m !

 

La 10m un cablu prost ..are in jur de 4nF

la 5m in jur de 2nF ,

 

[Ptr comparatie ! .Condensatorul de la circuitul " Tone " are capacitatea intre 20nF si 47nF ( 0,02 - 0,05 uF)]

 

Cabluri scumpe de firrna au 0,033 Ohm/m si capacitate parazitara intre 20pF si 1nF/m ...

Cele cu 1nF/m se vand de ex. in categoria " Monster Jazz " propus ptr cei care vor sa aiba un ton mai " inchis ".

Ptr cei cu Strat ..li se propune sa foloseasca pe langa un cablu lung chitara ->buffer inca un "colac" de cablu lung intre buffer si efecte => amplif in acest fel cand pune bufferul pe reall- bypass cablul ( "colacul" ) devine neadaptat se comporta ca si un filtru trece joase si se realizeza un sunet mai plin ...

 

Cum fiecare amplif +boxa are soundul ei specific un anumit tip de cablu va suna diferit deci fiecare trebuie sa-si experimenteze setul de scule .

 

Se iau in considerare proproetetile fizice /electroacustice la "preselectie" ca sa nu incerci cumperi scule care precis nu o sa satisfaca asteptarile .

Edited by karpi
  • Like 1
Posted (edited)

De unde le scoti ?

http://www.proel.com...ry_parent=60357 12 Ohm/Km.

http://katalog.cordi...18,20,mw15.html 8 Ohm/Km

http://www.musicstor...-PAH0008701-000 7,5 Ohm/Km

Reamintesc că în discuție sunt cabluri pentru putere. Eu am făcut o aproximare pănă la un ordin de magnitudine. Chiar dacă ar fi de 10 ori mai prost impactul n-ar fi perceptibil.

 

Si de ce costa cu sutele de dolari cabluri de peste 8-9 metrii ????

În Universul tău doar.

http://www.thomann.d...0m_rolle_sw.htm

http://www.thomann.d...225_bk_100m.htm

și mufate:

http://www.thomann.d...l_crl_10_ll.htm

http://www.thomann.d...e_tpl_20_lp.htm

sau dacă te referi la cablu pentru microfon:

http://www.musicstor...-ACC0003133-000

http://www.musicstor...-ACC0001711-000

abia un multicore ajunge la "sute de dolari":

http://www.musicstor...-PAH0000481-000

http://www.musicstor...-PAH0009922-000

 

 

Acum, serios vorbind, de la cati lei in sus nu mai merita ? Cordial au preturi la Esound intre 3 si 33 lei pe metru.

Se pare că "prețul corect" pentru un cablu zdravăn pentru boxe e pe la 1—2 €/m. Cablu multifiar adecvat găsești și la orice magazin cu electrice, construcții etc. dar rareori au cu aceeași manșetă de cauciuc. Dacă nu-l iei în turneu să-l freci constant și lași în soare e bun și cel folosit în instalații electrice.

Edited by FiveseveN
Posted

How To Build a Better Speaker Cable

 

He he ! Mi s-a întâmplat, nu o dată, să uit să trag de la început pe cablu, carcasa jack-ului sau cum se numeşte... :) Este enervant la maxim să constaţi asta la sfârşit, după ce ai terminat de cositorit frumos toate firele ...

 

.

Posted (edited)

Nu gusti d'astea !? Ok. Tu vazu'i ce fel de cabluri sunt acelea din exemplele tale ? Si ce scrie in dreptul a ceea ce ai citat tu ?

Cand o sa vezi tu cablul , la diametrul ala cu 10 Ohm/ KM va decola porcul , cu siguranta.

D'asta te-am intrebat de standarde pt ca topicul nu este despre asa ceva dar tu ai adus cifre care fac referire la IEC. Cu atat mai mult lumea intra in ceata, crezand ca la cativa dolari / metru isi poate cumpara cabluri cu niste caracteristici valabile numai pe Marte si numai noaptea, cand temperaturile ajung spre 0 absolut.

Edited by ggg
Posted (edited)

Nu gusti d'astea !? Ok. Tu vazu'i ce fel de cabluri sunt acelea din exemplele tale ?

"Flexible 2-conductor twisted speaker cable.", 1.5 mm²

"Speaker Cables", 2,5 mm²

"Lautsprecherkabel", 2,5 mm²

Ieftine, aș adăuga.

 

niste caracteristici valabile numai pe Marte si numai noaptea, cand temperaturile ajung spre 0 absolut.

Rezistența măsurată la 20°C, explicit sau implicit (acesta fiind standardul).

De altfel poți calcula și singur, plecând de la rezistivitatea cuprului: http://en.wikipedia....rious_materials

 

Ori încerci un trolling plictisit ori disonanța ta cognitivă e atât de puternică încât nu poți accepta niște cifre negru pe alb.

Edited by FiveseveN
Posted

Pana va lamuriti voi (ggg si 57) de ce va contraziceti, spuneti-mi si mie daca merita diferenta de 10 lei dintre cablurile astea:

http://esound.ro/cor...cablu-boxa.html

http://esound.ro/cor...cablu-boxe.html

Considerand rig-ul afisat in semnatura ta, chiar nu conteaza. Poti cumpara pe oricare. Diferentele dintre cabluri afectaza sunetul acustic in anumite conditii . Dar folosesti AXE-FX si nu trebuie sa-ti faci niciun fel de probleme .

Posted (edited)

Nu e pentru rigul asta, e pentru un Peavey Classic 30 + cabinet.

Misto amp .Mi-a placut clean-ul in mod special .

Fara niciun fel de rezerva , cablul Cordial chiar daca ajunge la cei 4 mm2 avand conductori de 0.15 mm (skin effect). Si nu neaparat pt ca este mai rezistent mecanic. Eu folosesc cabluri si mai groase.

Edited by ggg
Posted

Legat de mufe, ca tot vad ca lumea ia ca etalon de calitate mufele Neutrik (pe buna dreptate), eu am descoperit mufele Amphenol, care sunt mult mai ieftine si foarte, foarte bune. Mi-am cumparat acum 2 ani vreo 10 bucati din Germania si sunt super. Robuste, "slim", finisate frumos, tot ce vrei.

 

Acestea sunt mufele pe care le detin. http://www.banzaimusic.com/Amphenol-ACPM-GN-AU.html

Neutrik: http://www.banzaimusic.com/Neutrik-NP-2-X.html

 

Exemplu cu cele mai ieftine mufe ale magazinului:

Amphenol 2.38 euro (aurite) - cele din legatura de mai sus

Neutrik 3.40 euro (neaurite) - cele din legatura de mai sus

TOTAL De ce?

 

Amphenol se gaseste si in Romania.

 

12-1_zps0a1e48fe.jpg

Posted (edited)

Legat de mufe, ca tot vad ca lumea ia ca etalon de calitate mufele Neutrik (pe buna dreptate), eu am descoperit mufele Amphenol, care sunt mult mai ieftine si foarte, foarte bune. Mi-am cumparat acum 2 ani vreo 10 bucati din Germania si sunt super. Robuste, "slim", finisate frumos, tot ce vrei.

 

Acestea sunt mufele pe care le detin. http://www.banzaimus...ACPM-GN-AU.html

Neutrik: http://www.banzaimus...rik-NP-2-X.html

 

Exemplu cu cele mai ieftine mufe ale magazinului:

Amphenol 2.38 euro (aurite) - cele din legatura de mai sus

Neutrik 3.40 euro (neaurite) - cele din legatura de mai sus

TOTAL De ce?

 

Amphenol se gaseste si in Romania.

 

 

 

OK .. care ar fi "etalon"-ul ,,in ce caracteristici electroacustice consta "etalon"-ul ,

 

mama sau tata mufelor ...?Daca vreau

 

 

Mufe "etalon" ".... CONECTORI PENTRU CABLURI COAXIALE

 

adabtori.jpg

 

Seria de conectori BNC cu sistemul de cuplare de tip baioneta poate fi folosit pana la frecvente de 4 GHz. Stilul conectorilor este foarte flexibil fiind disponibile versiuni pentru diverse tipuri de cabluri,pentru circuite imprimate, pentru panou, drepti sau la 90 grade, cu lipire sau sertizare, cu impedante de 50 sau 75 ohm.

lista completa de conectori BNC

http://www.romkatel...._conectori.html

 

Aceste "Jack"-uri ce s-au raspandit in audio la instrumente vin dein ;"telefonie" acestea se foloseau la centralele telefonice cand se faceau conexiunile manual cupland aceste "jack"-uri la abonatul cerut ...

Aceste jack-uri rezistau timp indelungat cu zilnic sute /mii de actionari .

Din punct de vedere al capacitatii /inductivitatii parazitare este departe de conectorii BNC ..

Pana si o mufa /fisa de cablu TV este mai calitativa din acest punct de vedere ... dar este mai slaba mecanic la fel ca si mufele RCA ( Kinch) ce se folosesc la instalatiile audio casnice fixe unde odat acablat nu mai umbli la mufe ani de zile .Nemai amintind de mufele multicontact (DIN -de "magnetofon" cu 5 contacte ) Era de groaza cand aveam asemenea mufa de magnetofon la cabluri , daca cadea pe podea precis cineva calca exact pe ea si era distrusa intr-o clipa ...era un chin sa cositoresti firele ,...OK la chitara lipeai numai doua contacte ....

 

Primeaza fiabilitatea .Conectoarele tip "Jack " ( cele bine facuta ..fara economie de material si fara inlocuitori ) sunt rezistente chiar si daca mai calci pe ele din greseala . scapa si sunt OK ..

 

Cele foarte ieftine pot sa se dezintegreze , se topeste plasticul izolator cand lipesti firele ,,incep sa joace toate "subansamblele " drept care .. nu mai fac contact ca lumea la imbinari unde contactul electric este asigurat doar prin presare ... etc etc ...La multe risti sa ramana "bulbul" in interiorul mufei mama de la efecte , pedal e, mixer etc etc ...( nefiid fixat "bulb"-ul de tija centrala prin filet)

Jack-urile ca lumea subansamlele erau imbiinate si fixate cu filet ...iar "cosele " de care lipeai firele si piesa de fixat cablul era din material cu grosimea de 0,7mm ce ace ii conferea o rezistenta mecanica foarte OK .Izolatorii erau un fel de bachelita ..nu se topeau la caldura ,..

Edited by karpi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.