www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Singurul lucru important la cablul dintre head si cabinet este grosimea conductorilor (rezistenta) si contactul la mufe sau papuci (tot rezistenta). Puterea este oricum destul de mare ca sa nu existe influente date de zgomot sau mai stiu eu ce.

Doua sarme destul de groase cu doua mufe chiezesti solide fac treaba perfecta si costa cel mult 12 RON!

Posted

Ampul are 100w, nu stiu sa spun diametrul conductorilor sau etc, am fost la magazinul local de muzica unde patronul se pricepe la facut cabluri, i-am spus la ce imi trebuie cablul cu alte detalii si mi l-a facut: cablul este mai gros ca cel de instrument si jack-urile sunt tanc (arata ceva in genul acestora: http://www.google.com/imgres?start=171&um=1&hl=en&sa=N&tbo=d&biw=1920&bih=950&tbm=isch&tbnid=AmXMAlRnUCjLKM:&imgrefurl=http://www.popscreen.com/p/MTMzMjY3Mzg0/Amazoncom-MICROPHONE-CABLE-10-METRE-MONO-JACK-TO-XLR-FEMALE-&docid=-NT7kXZtD-57xM&imgurl=http://img0031.popscreencdn.com/151324837_amazoncom-speaker-cable-3-metre-mono-jack-to-mono-jack-.jpg&w=300&h=300&ei=BmMPUfz_FtCRhQeiuYHABA&zoom=1&ved=1t:3588,r:0,s:200,i:4&iact=rc&dur=393&sig=113502465207629368014&page=5&tbnh=188&tbnw=188&ndsp=45&tx=127&ty=106 ). Cablul a mers ft bine pana acum, nu mi-a dat niciun motiv sa-l schimb, dar m-am gandit ca poate influenteaza sunetul cum o face calitatea celui de instrument.

 

O intrebare legata de cablurile de instrument: Intre chitara - pedalboard si pedalboard - amp am Cordial-uri din astea: http://www.thomann.de/ro/cordial_cci_6_pp.htm ,ft ok, intre pedale am: http://www.thomann.de/ro/fender_custom_shop_patch_bt_015m.htm . Ma gandeam sa imi iau 2 Fender-uri din acelea lungi pt C-P si P-Amp, sa fie calitatea cablului la fel peste tot, se merita? Mai bine astept si imi iau George L-uri sau ceva in genul?

 

Multumesc de ajutor! :D

Posted

Cablurile Cordial de instrument sunt decente pentru cat costa, ce nu prea mi-au placut au fost jackurile de pe cele mai ieftine, cam slabute, nu prea tin in timp.

 

Am cabluri Cordial cu Neutrik si mi se par si mie foarte ok. Ca idee am mai cantat pe cabluri Fender si, fara sa fie ceva deosebit ca ton tin bine la tavaleala. Nu acelasi lucru pot spune despre cele de la Peavey.

Posted

bagata in iesirea de tuner a pedalei, n-are treaba cu circuitul efectelor

Așa ai crede dar pedala de volum e pasivă, și atât intrarea ei cât și a tunerului și următorului efect (Decimator) sunt în paralel. Deci dacă ai pot de volum de 500 K se va auzi ca și cum ar fi de 125 K. Presupunând că nu ai doze active sau alt circuit activ în chitară.

Ar fi mult mai bine cu ISP-ul înaintea pedalei de volum, și funcționalitatea lanțului de efecte nu ar trebui să fie afectată. Dimpotrivă, ar funcționa mai eficient noise gate-ul.

Posted (edited)

Ampul are 100w, nu stiu sa spun diametrul conductorilor sau etc, am fost la magazinul local de muzica unde patronul se pricepe la facut cabluri, i-am spus la ce imi trebuie cablul cu alte detalii si mi l-a facut: cablul este mai gros ca cel de instrument si jack-urile sunt tanc (arata ceva in genul acestora: http://www.google.co...5&tx=127&ty=106 ). Cablul a mers ft bine pana acum, nu mi-a dat niciun motiv sa-l schimb, dar m-am gandit ca poate influenteaza sunetul cum o face calitatea celui de instrument.

 

O intrebare legata de cablurile de instrument: Intre chitara - pedalboard si pedalboard - amp am Cordial-uri din astea: http://www.thomann.d...al_cci_6_pp.htm ,ft ok, intre pedale am: http://www.thomann.d...tch_bt_015m.htm . Ma gandeam sa imi iau 2 Fender-uri din acelea lungi pt C-P si P-Amp, sa fie calitatea cablului la fel peste tot, se merita? Mai bine astept si imi iau George L-uri sau ceva in genul?

 

Multumesc de ajutor! :D

 

Sunetul este influentat in cea mai mare masura de pozitia amplifului/boxei in spatiu ( mai ales in spatiu inchis ) pus pe podea sau ridicat pe un stativ/scaun etc .Postata boxa pe o lada poate sa sune altfel decat pe un stativ sau pe un scaun.

Bineinteles schimbarile sunt si in functie de pozitia din care asculti boxa ...

 

Aceste efecte asupra sunetului sunt de sute de ori mai "tari" decat ce poate sa schimbe un cablu de 1,5 m .

 

La fiecare dublare a distantei de auditie fata de boxa puterea perceputa /auzita scade la jumatate fata de punctul anterior de auditie respectiv ca si SPL cu -6dB .

Problema este ca nu scade linear pe fiecare frecventa ...vezi curbele de egala tarie (Munson-Fletcher) ,

https://www.google.r...iw=1024&bih=629

Adica odat acu scaderea puterii percepute de auditor basii vor dispare .in primul rand .. apoi inaltele raman mediile cand ajungi suficient de departe de boxa .(De ex . distane 1m ,2m ,4m ,8m,16m,32m ...deci de la 1m in fiecare distanta mentionata se va auzi P/2 tarie de sunet fata de punctul de auditie anterior...asa ca de ex. luand un amplif cu puterea de 100W la distanta de 32m vei avea 3W ).

 

Ok cel mai important lucru ar fi totusi atenuarea neliniara pe diferit efrecvente .Adica nu-i destul ca ne dispare presiunea sonora dar se denatureaza si timbrul ...( adica un Heavy Metal in capatul salii sun a muzica usoara proasta .si de multe ori neinteligibil adin cauza reflexiilor ..reverberatie ecoul salii etc .

 

Cea mai mica problema este atenuarea /neliniaritatea cablului .

 

Cablurile transparente si semitransparente si alte povestiri SF sunt aiureli fata de ce schimbari se intampla cu sunetul intr-un spatiu amume.

 

In spatiu inchis apare efectul de "combfilter" ce mai conteaza atenuarea cablului pe anumite frecvente cand aceste frecvente in anumite puncte din spatiu nici nu se aud .. din cauza reflexiilor ..iar altele se aud dublu de tare ...deci problema cablurilor in legatura cu "soundul " este o gluma pe o scena ,

 

Un cablu cu "capacitanta paralela parazitara " mica este lucru bun , ptr o chitara electrica nu prea face mare lucru din moment ce ai varfuk de inalte pe la 2KHz .

In cazul unor sunete mai strudente de ex o chitara electroacustica cu sunet "sintetic" in cel mai bun caz ai inalte utillizabile cam pana la 7KHz ..si acestea ca armonice au deja amplitudine mica .In acest caz un cablu neadaptat p[oate sa strice otzara din sound ...

 

Cu chitarele electrice ce am experimentat ..este chiar bine sa am cablu lung si de proasta calitate ca sa mai taie din "atza" de pe singlecoil mai ales la doza bridge de la Strat .

La alte tipuri de doze nu se pune problema .

 

Aiurelile cu inaltele ale dozelor Humbucker ,ce " nativ "produc o banda de frecvente de"combfilter ", nu prea are sens sa cauti inalte ..poti sa pui si fara cablu wireless cuplat l aun amplif super cu dinamica fantastiica foarte band ade frecvente larga odata ce nu ai acele inalte acestea nu o sa apara de niciunde .mai ales dintr-un cablu nu .

 

Ca si exemplu / argument ...ia citeste prin tutoriale cat se chinuie sonorizatorii intr-un studio sa pozitioneze microfoanele in jurul instrumentelor acustice .. de ex chitara acustica .

 

Bineinteles este de dorit ca un cablu sa aiba calitati cat mai bune .mai ales in studio .

 

Pe scena important este sa ai cablu calitativ ptr semnale mici ..cu ecranaj bun pierderi mici /rezistenta serie mica ..adaptate ca si impedanta ,,,etc

 

La cabluri de dif sa aiba impedanta cat mai mica in banda de frecvente utilizata ,sa fie rezistent la cu mufe /jack-uri solide mecanic ce sa asigur econtacte cu rezistenta cat mai mica .

 

Deci ai cablu super trebuie si mufa (mama ) super .

Edited by karpi
  • Like 1
Posted

Ampul are 100w, nu stiu sa spun diametrul conductorilor sau etc, am fost la magazinul local de muzica unde patronul se pricepe la facut cabluri, i-am spus la ce imi trebuie cablul cu alte detalii si mi l-a facut: cablul este mai gros ca cel de instrument si jack-urile sunt tanc (arata ceva in genul acestora: http://www.google.co...5&tx=127&ty=106 ). Cablul a mers ft bine pana acum, nu mi-a dat niciun motiv sa-l schimb, dar m-am gandit ca poate influenteaza sunetul cum o face calitatea celui de instrument.

 

O intrebare legata de cablurile de instrument: Intre chitara - pedalboard si pedalboard - amp am Cordial-uri din astea: http://www.thomann.d...al_cci_6_pp.htm ,ft ok, intre pedale am: http://www.thomann.d...tch_bt_015m.htm . Ma gandeam sa imi iau 2 Fender-uri din acelea lungi pt C-P si P-Amp, sa fie calitatea cablului la fel peste tot, se merita? Mai bine astept si imi iau George L-uri sau ceva in genul?

 

Multumesc de ajutor! :D

 

intre head si cabinet, sa nu fie shielded, ia-ti si fa-ti

 

http://www.soundcreation.ro/conectica-mufe-xlr-speakon-jack-cid403_1592/neutrik-np2x-id6713.html

 

http://www.soundcreation.ro/cabluri-audio-la-metru-cid205_1597/klotz-ly215tsw-id8023.html

  • Like 2
Posted (edited)

Cabluri sunt multe, CABLUL e unul singur: http://www.urmascapa...a.ro/siren.html.

Glumesti?

E vorba aici de un pentru legarea unei boxe la un amplificator de putere! Vorbim de un semnal puternic, la o impedanta redusa. Diferenta dintre un cablu ca cel pe care il recomanzi tu si sarma ghimpata este suficient de mica astfel cat sa nu fie observata de ascultatorul obisnuit.

Edited by draugr
  • Like 2
Posted

Pãi sunt câteva diferențe clare: Evidence este ecranat perfect ºi nu capteazã nici o interferențã radio sau electromagneticã. Poți cânta cu stack-ul sub un neon cât casa sau la un centimetru de unitatea unui calculator ºi nu se aude nimic altceva decât sunetul ampului. Apoi, s-a îmbunãțit dinamica, înaltele se aud clar chiar pe canalul de distors, plaja de medii e mai extinsã. Probe de sunet aº pune dacã aº mai fi pãstrat cablul Vox, dar l-am aruncat în secunda doi dupã ce am auzit cum sunã Evidence. Fireºte, nu va face dintr-un amp de doi bani unul genial, dar în general va pune mai bine în valoare ampurile. L-am ascultat pe Marshall, pe Mesa, pe stack Ibanez Thermion, pe toate a adus un plus evident la capitolul sunet.

Ai aruncat Vox-ul? Pacat, l-as fi vrut eu. ;)

Acum o intrebare: exista o explicatie fizica pentru pastrarea inaltelor, extinderea plajei de medii si cresterea dinamicii?

Posted

HiFi-sti inraiti jura pe cablu de difuzor ( lung de cativa metri !!! ) folosind cablul aerian de telefonie analog-terestra .

 

Cu timpul au mai aparut altii care zic ca multifilar ar fi mai OK ..dar "skin effect " nu prea strica in audio .

 

Asa ca orice cablu bifilar sau coaxial la 1m sau 1,5m lungime nu are mai nici un efect asupra sunetului ...

Deci nu ascultatorul nu aude ci greu prea poti nici sa evidentiezi prin masuratori .Poate in laboratoare de specialitate ...plus cu metode speciale de masurare cu scule super de laborator .

 

Cand auzi cum se discuta de "strap"-urile aurite ce lega in comun p eaceiasi etaj fibal difurile unei bioxe HiFi de banda larga..dai in balbaiala ..Uni zic ca ei chiar aud diferenta...

 

In orice caz este o afacere fantastica cu toate cablurile de orice fel ..pana arunc o scula de doua trei ori cumpar cablu nou ...de alimentare , de retea ,ptr mouse , claviatura de PC ..etc etc ,,,la unele scule nici nu gasesti cablu separat ...asa ca cumperi mouse nou daca se strica cablul , sau l amicrofonul multimedia la fel ,..de mufe sa nu mai vorbim ..fiecare telefon are alt tip de mufa ...chiar si de la aceiasi firma ,..

 

Abureala este enorma ..dar merita ca se fac bamai multi bani decat din sculele propriu zise .

 

Ai aruncat Vox-ul? Pacat, l-as fi vrut eu. ;)

Acum o intrebare: exista o explicatie fizica pentru pastrarea inaltelor, extinderea plajei de medii si cresterea dinamicii?

 

Extinderea plajei de medii la urechia umana?

 

Caci eu pot decreta ca mediile mai nou sunt extinse pana la 25KHz de unde incep inaltele ...doar ca aici aud caini si alte vietati.

iar josele l eextind pana la 500Hz ..hehe ..

 

Dinamica sa creasca de la ce ? Dinamica eventual se poate comprima ..dar nu cu un cablu ...

La un sunet far adinamica ,,muzica fara dinamica nu ai ce sa-i mai faci ...ma refer la ceva natural .

Electronic se poate simula o dinamica artificiala cu un algoritm ....

Posted

Am un cablu de veioza care e din mai multe cabluri mai mici legat2 impreuna in 2 mai groase, si apoi spiralate. I-am pus 2 mufe Switchcraft. A costat 30 lei. Te invit la un double blind. Desi sint sigur ca n-o sa accepti ;)

 

eu am folosit si cablu dinala cu ata inauntru, de la un pistol de lipit romanesc vechi :lol: e zeiss! :D

 

Prietene, când o să cânţi ca mibu (deci, când o să ştii despre chitară cât ştie mibu), atunci să îl ironizezi şi să tratezi de sus soluţiile lui. Deocamdată, constat că anumiţi instrumentişti relevanţi de la noi lucrează cu mibu, în timp ce cu matale nimeni. Cum ţi-am spus şi cu altă ocazie, număratul electronilor - fie că ei se comportă normal sau altfel - nu aduce nici pe departe, nici în visele cele mai roz cu putinţă, a muzică. Mibu, bănuiesc, e vinovat că le propune chitariştilor români produse de calitate, din ălea pe care vedem că le folosesc şi ăia adevăraţi, de afară. Despre Evidence, matale poţi spune doar două lucruri: 1) nu am cântat pe el, nu am habar cum sună, sau 2) am cântat, nu-mi place (sau nu e bun). Orice altceva, de genul "nu cred că... " saui "Manualul electronistului amator spune că..." e egal cu zero, indiferent câţi herzi, miliamperi sau kiloohmi implică.

 

 

 

Prietene, cum singur ai spus, se poate vorbi doar de restrângerea dinamicii. Asta făcea, la headul meu, cablul original Vox: restrângea artificial o serie de calităţi ale ampului, pe care cablul Evidence le pune mai bine în valoare. Afaceri cu cabluri? Fără îndoială: multora li se oferă iluzia că, dacă îşi cumpără un anume cablu, vor suna instantaneu mai bine. Dar, pe de altă parte, dacă iei o chitară ca lumea, un cablu ca lumea, efecte ca lumea, amp şi cabinet ca lumea, e probabil că vei suna mai bine decât pe o chitară de doi lei, trecută printr-un cablu de doi lei, prin efecte de un leu jumate şi amp de 25 de bani. Altfel, toată lumea ar cânta pe behringer, ar fi fericită şi cu lacrimi pe obraz!

 

Man ahm...eu am fost la testele cutare cu cablurile a lui Mibu aici in oras.

 

Am stat personal chiar cu ideea asta in timp ce canta Crisovan si eu vorbeam cu Mibu dupa ce le schimba, ma refer in primul rand la cele de la chitara la head.

 

Sincer sa fiu, da ok, diferente erau, dar nu in asa masura incat sa ma fac sa scot sute de euro din buzunar.

Ca ironie, mie atunci, Laboga Way of Sound, la volumele alea, schimbate rapid intre ele toate, mi se parea cel mai ,,cu de toate'', cele Evidence tindeau sa accentueze fiecare ceva anume, care era benefic sau nu, dar SUBTIL. Eu apreciez personal, dar nu suficient incat sa scot atatia bani (cu toate ca sa zicem ca ii am....)

 

Cat despre testele de cabluri restul, mie diferenta placuta mi s-a parut la cablul de alimentare, si cel mai neimpresionant la cel adus in cauza de tine, cel de la head la cabinet... Da ok, ca sunt diferente, din nou, sunt...dar prea subtile.

 

Vrajeala cu neoanele degeaba mi-o dai, acolo erau neoane si era nasol rau pe partea asta, si nu facea nici dracu diferenta ca era cu 0.00001dB atenuat un hiss sau hummuiala a neonului, era bad cu oricare, si prety much the same la capitolul acesta.

 

Cred ca totusi exagerezi...diferentele nu sunt CHIAR asa de mari! Nu spun, repet, ca nu sunt.

  • Like 2
Posted (edited)

Oh noes, the woo-woo squad is here!

 

 

oxygen-free copper

Tinere, explică-ne ce se întâmplă cu conductorii din acest material, cum diferă ei de un cablu banal. Și fă o analiză a impactului acestor diferențe într-un sistem cu impedanță adaptată de ordinul a 8 Ohm. Sau dacă ești certat (și) cu matematica, oferă-ne niște date și o fac eu.

Între timp voi presupune că ceea ce crezi că știi e nul.

PS: iată ce zice Wikipedia:

 

Use in home audio

 

The high-end speaker wire industry markets oxygen-free copper as having enhanced conductivity or other electrical properties that are significantly advantageous to audio signal transmission. However, conductivity specifications for common C11000 Electrolytic-Tough-Pitch (ETP) and higher-cost C10200 Oxygen-Free (OF) coppers are identical.[8] Much more expensive C10100, a highly refined copper with silver impurities removed and oxygen reduced to 0.0005%, has only a one percent increase in conductivity rating, insignificant in audio applications.[8]

Ref: (din același articol pe care l-am menționat și mai jos http://www.roger-rus....htm#oxygenfree )

 

Dar hai să luăm un exemplu extrem: calculează diferența dintre cel mai prost cupru și un superconductor în această aplicație. Poți calcula și în cazul cablului pt. chitară. Succes!

 

woo-woo

Bine, dar ai și argumente sau insultele ar trebui să le țină locul?

Îți vine să crezi că sunt oameni care cercetează genul tău de gândire irațională? La bază stau niște probleme vechi și importante. Vezi dacă găsește ceva interesant în aceste concepte:

http://en.wikipedia...._from_ignorance

http://en.wikipedia....cdotal_evidence

http://en.wikipedia....ory_correlation

http://en.wikipedia....tive_dissonance

http://en.wikipedia....ishful_thinking

http://en.wikipedia....nfirmation_bias

http://en.wikipedia....agical_thinking

http://en.wikipedia....oncorde_Fallacy

http://en.wikipedia....motional_memory

 

Și resurse pe subiect:

http://www.roger-rus...m/wire/wire.htm

http://www.skeptic.c...-01-06/#feature

Edited by FiveseveN
  • Like 1
Posted

Plecati ba acasa cu uleiul vostru de sarpe! S-a umplut lumea de pop-scientists peste noapte. Vorba aia cu "dau un ban dar stau in fata" nu se aplica aici. Dai un ban dar stai dobitoc. Cat despre argumentul: "Pai ce ba, foloseste cutare si cutare mare cobzar cablu degeaba?", nu; aia il folosesc pentru ca sunt platiti sa il foloseasca, sa aveti voi motive sa va credeti mai destepti ca ati dat 1000 de marci pe o sarma de 2 bani.

  • Like 4
Posted

Din ultimul link: "A related legend is that cables and electronic devices must be “broken in” for some period of time before they achieve their final highest fidelity." Se aplica si la difuzoare? Sau la difuzoare e altceva, vibreaza altfel membrana si etc?

 

Da....." broken for ever "

 

Poate " Break- in " .

 

Sar nu ptr chitara ,,,

 

Ptr chitara este nevoie de cele mai proaste amplifuri si difuri ..

Numai in cea ce priveste randamentul este OK daca este mare .

 

Ptr scule HiFi se rodeaza difurile dupa o "retzeta" cateva zeci de ore .

 

Nu mai citi aiureli si nu mai asculta de toti mitologistii ,99,99% sunt aberatii dovedite !!!

Dar sunt aberatii bine platite ca sa aiba gagii vanzare la toate prostiile.

 

Dar fiecare face cu banii ce doreste si daca tu esti fericit ca dai banul pe un cablu scump este OK ..

 

Pe de alta pate cele mai bune cabluri sunt cele de VHF sau UHF de 75Ohm coaxiale cu dielectric cu aer combinat cu plastic de calitate cu tresa de ecranaj din folie de aluminiu plus tresa din plasa de cupru .

Mai bun ca un asemenea cablu poate fi numai cablu la fel dar cu capacitate proprie si mai mica si scurt eca lungime ptr aparatele de masurare in VHF si UHF .

 

Asa ca daca cineva cvrea un cablu etalon face unul din cablu de inalta calitate UHF sau VHF ,,ca sa aiba cu ce sa compare alte cabluri .

 

Cablul de UHF sau VHF din pacate este semi-rigid datorita materialelor din care se fac ..deci incomod ptr chitara pe o scena sau chiar si in studio ...

Dar prin '66 multi chitaristi foloseau cablu de antena TV caci cablu de "microfon" inca nu se aducea la Dioda ,,,mai tarziu a aparut cablu de microfon ..

Posted

Calculation of the Cable Attenuation (Loss)

● Cable Length, Cable Capacitance, and Treble Loss (Attenuation, Cutoff Frequency) ●

 

http://www.sengpiela...lator-cable.htm

 

Loudspeaker Cable Loss Calculator - EAW

 

http://www.google.ro...hBZqd4Q&cad=rja

 

Calculate Cable Length & High Frequency Loss

 

http://www.mh-audio....ulate-cable.asp

 

 

The great cable myth. ( nu descrie metoda de masurare dar oricum rezultatele sunt pe aprpoape )

 

"...Once again, the frequency analysis reveals that a $160 cable doesn’t sound any different than a $9 cable...."

http://sfguitarworks.com/?p=1521

 

Este plin internetul de articole din pacate mai multi bani sunt in propagarea miturilor decat in contracararea lor ..asa ca trebuie sa ai o minima pregatire in domeniu ca sa poti separa aiurelile de realitate .

 

 

Iar In cea ce priveste "TONUL"

 

Iata o analogie un exemplu despre cam ce este vorba in "soundscape"

 

post-902-0-20457400-1360053377_thumb.jpg

 

(cele doua patrare A si B sunt esact de aceiasi nuanta !!!)

 

Cam la fel se intampla si cu sunetele ..totul este relativ chiar si in audio

 

De aici putem trage concluzia ca efectul nesemnificativ al unui cabu asupra soundului efectiv NU conteaza .Mai mult conteaza ambientalul fata de care "contrastam " un sound ..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.