vaxe Posted November 25, 2012 Posted November 25, 2012 Salut, http://www.ibanez.com/Electronics/model-TSA15H Ce parere aveti despre acest amp? (de orice fel ... )) )
ramurel Posted November 25, 2012 Posted November 25, 2012 Mie mi-a plăcut soundul lui, chiar îl pusesem pe wishlist acum ceva vreme, însa varianta combo, ce a de 5 W... Însa headul ăsta are în spate un switch care trece de la 15 la 5 W... Ce mi-a plăcut, pe lânga sound a fost şi faptul ca are buclă de efecte.... Iar varianta combo , cea de 5 W, era la 75% din preţul headului... Dar, daca vrei 15 W... .
vaxe Posted November 25, 2012 Author Posted November 25, 2012 Pretul este unul din aspectele care mi-a si atras atentia! In afara de homemade-urile autohtone nu cred ca exista un pret mai bun pentru un amp de categoria lui .... ma insel oare?
CernoBill Posted November 25, 2012 Posted November 25, 2012 eu iti recomand sa bagi urechea si la seria Cub de la Laney. exista diverse variante de putere, ala de 15 W e si head, si combo. n-or avea Tube Screamer incorporat, da' mi se par foarte ok pentru pretul lor, mai ales ca sunt all valve. eu am varianta de 15 W, combo, varianta fara reverb. e un amp decent, care imi ofera un ton de baza foarte ok. prin foarte ok vreau sa zic ca, daca folosesc un termen ultra-folosit, taie foarte bine prin mix, si se simte pe langa tobe si alte nebunii, la repetitii. e si destul de flexibil, are full tone stack, plus control asupra inaltelor din power amp (tone, cum e pe la alte ampuri, brightness). eu zic ca merita sa treci pe la Senia, sau pe unde il mai gasesti, sa ii faci o proba 1
vaxe Posted November 26, 2012 Author Posted November 26, 2012 De treaba cu iesitul asta din mix imi e teama la TSA ... e greu sa-mi dau seama cum s-ar comporta in ansamblu ....
CernoBill Posted November 26, 2012 Posted November 26, 2012 pai e cam greu cu orice amp pe care nu-l auzi la sala... eventual, poti sa-ti chemi colegii de trupa, sa trageti un jam la magazin saaau...ai putea sa vezi care e treaba cu returnarea produsului in 10 zile...
ramurel Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 Ok, dar tu ce cauţi de fapt ? Vrei blues ? Sau doar vrei o lampă la preţ accesibil ? Ăsta-i sound-ul pe care-l căutai sau ce ?... .
vaxe Posted November 27, 2012 Author Posted November 27, 2012 Sa zicem ca in principiu, ma intereseaza un raport calitate/pret. N-as putea spune ca prefer un anume stil, dimpotriva, cu cat mai versatil cu atat mai bine, in schimb pot spune ca (in anumite situatii) tonul de TS ma incanta foarte mult. La prima vedere, si in demo-urile de pe youtube pare un amp (foarte) ieftin, suna bine in materialele demo, este destul de laudat in review-uri, intrebarea e daca ar fi sa uitam mai bine, sa vedem cat e de fiabil, cum se comporta in mix, cum interactioneaza cu eventuale pedale si/sau procesoare, sa comparam si cu alte ampuri din aceeasi categorie (serie, hommade, custom, etc., nu conteaza), ne vom schimba sau nu parerea? In concluzie orice parere conexa , fie obiectiva, fie subiectiva, mai mult sau mai putin argumentata este bine venita!
Riccardo Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 Salut vaxe. Mi se pare foarte important sa iti dai seama exact ce sound vrei inainte sa te duci spre un amp pe lampa. Mie acest amp mi-a placut, dar nu l-as cumpara pentru ca nu se potriveste cu stilul meu. E clar un amp de Blues si cu un booster in fata poti scoate un crunch "usor" de hard rock. Daca asta cauti este perfect. Eu as investi intr-un Blackstar oricand, dar asta tine de preferintele mele. Poti sa uiti si spre ceva de la Orange, dar astea sunt mai scumpe decat Ibanezul. Oricum, nu cred ca trebuie sa te zgarcesti la a investi intr-un amp pe lampa, deoarece trebuie sa fie o investitie pe termen lung si sa fie ceva care chiar sa te defineasca Succes si sper sa gasesti exact ce cauti 1
Airhead Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 sfatul meu este sa incerci un amp facut de pfr, are de vanzare (sau avea) un ToneMaster, si ai calitate boutique la pret foarte bun. cu o pedala in fata scoti ce ton vrei tu.
vaxe Posted November 28, 2012 Author Posted November 28, 2012 Da, este si asta un punct de vedere, insa din ce am observat, homemade-urile de pe la noi nu prea se ridica la calitatea celor de serie din afara, iar pretul este destul de piperat pentru ce pot ele oferi ca si sound ... in concluzie, cred ca spun pas la aceasta varianta!
FiveseveN Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 În primul rând, în urma căror informații ai ajuns la această concluzie? În al doilea, nu-s chiar homemade ci făcute în ateliere, de către profesioniști. Construcția locală în serie mică n-are cum să iasă la preț competitiv cu fabricile, dar are alte avantaje (opțiuni "custom"). 1
vaxe Posted November 28, 2012 Author Posted November 28, 2012 Simplu, le-am ascultat si comparat cu altele.. Nu contest corectitudinea constructiei si/sau calitatea componentelor, insa produsul final pur si simplu nu ma incanta ca si sound ... (probabil aici e vorba si de oaresce subiectivism...). TSA-ul nu am apucat sa-l probez personal, asa cum am spus am ascultat doar ceva demo, si am remarcat pretul bun pentru ce spune vanzatorul ca stie sa faca .. In legatura cu extraoptiunile la cele construite manual, la fel ... consider ca nu-si justifica pretul.
FiveseveN Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 probabil aici e vorba si de oaresce subiectivism... Cred că aici e problema: calitatea e una, faptul că-ți place sau nu cum sună e alta.
vaxe Posted November 28, 2012 Author Posted November 28, 2012 (edited) De acord, insa nu chiar 100%. Spun asta pentru ca, (pana acum) nu am intalnit nici un homemade care sa sune ca un amp cunoscut ca si brand, marshall sa zicem. Ori aici nu mai e subiectivism ci e ceva concret suna sau nu suna! Se tot spune ca la produse ca: marshall, mesa, orange, etc, o parte din pret il reprezinta brandul. De acord, DAR, intreb: a reusit un DYI-er de pe la noi sa construiasca un amp care sa sune LA FEL ca un marshall, la costuri de executie cel putin egale cu pretul de magazin al unui marshall ? Edited November 28, 2012 by vaxe
FiveseveN Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 (edited) Are rost să reîncepem discuția aparent dificilă despre scopuri și calități obiective vs. valori estetice, subiective și qualia? Ești dispus să înveți ceva despre această dihotomie esențială sau preferi să rămâi cu conceptele curente? Întreb dinainte ca să nu-mi pierd timpul încercând să explic situația a zecea oară. a reusit un DYI-er de pe la noi sa construiasca un amp care sa sune LA FEL ca un marshall, la costuri de executie cel putin egale cu pretul de magazin al unui marshall ? 1. Cum adică "cel puțin egale"? Mai înainte am spus că va fi mereu mai scump, sper că motivele sunt clare. 2. De ce ar încerca? Dacă nu încearcă evident n-au cum să reușească. Edited November 28, 2012 by FiveseveN
vaxe Posted November 28, 2012 Author Posted November 28, 2012 Nu stiu la ce te referi cand spui "conceptele curente" , insa orice discutie in urma careia inveti anumite lucruri este binevenita. Bun, acum punctual: 1. motivele nu sunt deloc clare! Ar fi clare, daca imbunatatirile unui homemade ar pleca de la un sound identic (auditiv) cu al respectivului produs de serie. Adica inteleg este imbunatatit, dar poti oricand sa revii la "setarile din fabrica" adica la sound-ul original. 2. pentru a clarifica punctul 1! PS: Eu inteleg cam unde vrei sa bati, insa cred ca este foarte greu sa gasesti o metoda de a cuantifica calitatea auditiva a unui sunet ... Spre exemplu, dupa mine, un sound este bun atunci cand iti da o buna lejeritate in exprimare .... cum se poate masura asta?
FiveseveN Posted November 29, 2012 Posted November 29, 2012 cred ca este foarte greu sa gasesti o metoda de a cuantifica calitatea auditiva a unui sunet Asta pentru că încurci calitatea, care e obiectivă (accesibilă și identică pentru toată lumea) cu valorile tale estetice, care sunt proprii și personale. Sunt categorii distincte și incompatibile: 1. Calitatea e determinată de satisfacerea unor obiective tehice: zgomot, putere, THD, lățime de bandă, lucruri cuantificabile. 2. Valoarea e determinată de satisfacerea unor obiective estetice: ce-ți place ție, care depinde de toată istoria vieții tale, factori ereditari, ce-ai mâncat la micul dejun, faza Lunii ș.a.m.d.. Atâta timp cât nu-ți putem citi gândurile nu avem acces la această informație. Deci "calitatea auditivă" are sens doar atâta timp cât stabilești un scop clar. De exemplu stabilești că ar fi bine ca un amplificator să aibă cât mai puțin zgomot. Unul care are 1dBm zgomot e mai bun conform acestui criteriu dinainte stabilit decât unul cu 10 dBm, și oricine poate măsura și va ajunge la aceeași concluzie. "Să-mi placă cum sună" sau "să-mi dea lejeritate în exprimare" nu este un scop clar, reprezintă o întregă sumă de condiții a căror satisfacere doar tu o poți evalua. Unde am mai vorbit despre asta: http://forums.rgc.ro/topic/73616-digitech-rp355/ http://forums.rgc.ro/topic/63608-un-nou-miniamp-de-la-mesa/ http://forums.rgc.ro/topic/51254-doze/page__st__30 http://freestompboxes.org/viewtopic.php?f=43&t=8625&p=187820#p187820 Și multe alte ocazii. Parcă văd c-am să dedic măcar o parte din doctorat acestui subiect. Acum revenind la situația specifică a amplificatoarelor custom autohtone: Sigur că se poate construi un amplificator arbitrar de similar cu oricare model de serie cunoscut vrei. Cât de similar sună depinde de cât de similară e construcția. Ideal ar fi să faci o clonă completă, cu aceleași componente (unde contează). Problema e că le vei cumpăra la preț mult mai mare en detail decât o fabrică care le ia en-gross. Asta dacă găsești componentele originale in the 1st place și nu trebuie să cauți și evaluezi nenumărate alternative. Și manopera va fi mai scumpă pentru că durează mai mult, nu poți produce mai multe în paralel și nu ai același nivel de automatizare și sistematizare. Din fericire în general nu e nevoie de precizie la acest nivel pentru că mulți nu percep diferențe nici relativ mari. Și nu trebuie să uităm nici că există diferențe între instanțe ale aceluiași model (date de toleranțe) sau variații constructive (date de revizii, stoc și alte decizii de producție). Și dacă ai reușit să construiești o astfel de clonă, oricare i-ar fi prețul sau precizia, în ce direcție te-ai apuca să o "îmbunătățești" și de ce? Nu mai bine concepi un amplificator după propriile principii și valori? Nu așa au luat naștere toate amplificatoarele după care le curg balele tuturor? Faptul că sunt plăcute nu e același lucru cu a fi bune; vezi prima parte a post-ului. 1
vaxe Posted November 29, 2012 Author Posted November 29, 2012 (edited) Eu o gandesc asa: in cazul in care un anumit proces nu poate fi cuantificat in conditii standard, se procedeaza in felul urmator: se stabileste un etalon, convenabil ales, acceptat de majoritate, apoi, prin comparatie directa, stabilim cat de apropiat/departat este un reper oarecare fata de acel etalon. Bun, in cazul nostru: am stabilit ca si etalon sunetul de marshall, considerand ca o mare parte din chitaristi il folosesc, multi consumatori de muzica il apreciaza (poate subiectiv), deci, putem spune ca avem o majoritate corect? Prin urmare, nu ramane decat sa probabm daca un amp homemade, este apropiat sau nu de etalonul stabilit! Cat despre conceptia proprie, este binevenita, dar prin asta inteleg sa reproduci un sound etalon, cautand o modalitate proprie, venind cu ceva nou dpdv tehnic, nu copiind mot a mot un amp consacrat. Adica iti stabilesti o tinta si cauti o alta metoda, inovativa, mai eficienta, mai rentabila pentru a o putea atinge! Edited November 29, 2012 by vaxe
FiveseveN Posted November 29, 2012 Posted November 29, 2012 (edited) se stabileste un etalon, convenabil ales, acceptat de majoritate, apoi, prin comparatie directa, stabilim cat de apropiat/departat este un reper oarecare fata de acel etalon. Am încercat să explic o astfel de metodologie, remember? http://forums.rgc.ro...ulus-in-musica/ Nu ne-am înțeles nici după opt pagini. Un obstacol major fiind... stabilim cat de apropiat/departat este un reper oarecare fata de acel etalon. După ce criterii? Dacă doi sau două miliarde de oameni măsoară un bob de mazăre vor ajunge la aceeași concluzie. Mă tem că "apropierea" a două tonuri e în sine dificil de cuantificat, ceea ce ne întoarce la problema inițială, nu rezolvă nimic. Cat despre conceptia proprie, este binevenita, dar prin asta inteleg sa reproduci un sound etalon, cautand o modalitate proprie, venind cu ceva nou dpdv tehnic, nu copiind mot a mot un amp consacrat. Se face și asta, și o fac și eu mai mult sau mai puțin. Dar nu înseamnă neapărat "concepție proprie": asta implică mai degrabă posibilități tonale și/sau facilități noi. Edited November 29, 2012 by FiveseveN
ramurel Posted November 29, 2012 Posted November 29, 2012 Eu gandesc... cuantificat...conditii standard...etalon...reper ...sunetul de marshall...subiectiv...conceptia proprie...sound etalon...amp consacrat... metoda... Am impresia clară că-ţi place soundul Ibanezului... Ataci avocăţeşte împotrivă la fiecare propunere diferită... N-ai nevoie de aprobarea nimănui ! Dacă-ţi place, ia-l ! Nu înţeleg unde vrei s-ajungi. Sau poate vrei să te convingă careva să-ţi salvezi banii ? Atunci, hai să-ţi "demolez" io convingerile ! Head-ul ăla, în videoul acela de sună misto, o fi băgat într-un cabinet care probabil costă cel puţin cât head-ul. Captarea o fi făcută cu un set de microfoane meseriaşe... încă o dată valoarea lui... Să zicem că mai departe foloseşte o interfaţă ca a ta şi varianta trial forever de Reaper, deci nu mai costa nimic după... Şi uite-aşa te va costa cel puţin triplu sa obţii soundul ăla... . 1
vaxe Posted November 29, 2012 Author Posted November 29, 2012 Aici ai pus punctul pe "I" Ramurele! Tocmai de aia am si deschis topicul!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now