karpi Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Eu am o chitarã ibz din seria scumpã. Orice dozã am pus pe ea a sunat la fel. Dacã lemn uscat nu e nimic nu e. Pânã la urmã am montat dozele ei originale ºi mi s-a pãrut cã aºa sunã cel mai bine. Bãnuiesc cã dacã ai o chitarã veche, sau cu un lemn bun în ea, orice doza ai pune tot sunã bine (nu vorbesc acum de doze fãcute acasã...ci o dozã serioasã). Pe mãsurã ce au trecut anii ºi tonu s-a îngroºat. Dar, se poate sã mã înºel. Doza facuta acasa ce are ? Sau are vre-un efect locatia unde se face o doza .OK stiu nu-i de "salon" ..hehe . Cel mai distractiv este insiruiurea "Brand"-urilor si a "titlurilor nobiliare " si linia de "sange albastru " de parca ar fi diferente epocale intre doze facute de unul sau de altul. Daca se vorbeste de doze de "turn table " unde mecanica fina conteaza la o doza magnetica mai inteleg sa alegi intre firme/brand-uri . Dar o bobina peste magnet pusa sub corzi nu-i nici o filosofie . Problema ar fi doar raportul semnal/zgomot ..asa ca doza pasiva sa aiba semnal cat mai mare ca sa nu fii nrvoit sa amplifici prea mult ce duce la cresterea zgomotului ... Cum am mai sfatuit pe cei tineri ...ascultati de pe Iutub inregistrarile "live" facute de amatori cu camcorder-e apoi comparati cu piesele "originale" de studio asa veti vedea cat din sound este de studio si cam ce ramane di acesta in concert cu tot cu muntele de rack si statii preluate in PA . Orice doza pe o scandura uscata cu gat si corzi suna bine , artistul trebuie sa auda unde se potriveste ce suna bine si ce fel de muzica interpretare este cea mai OK ptr o imagine sonora . De aici vine confuzia ....piesa este bestiala incepe cu un ton de chitara de nu-i adevarat ....da, acel ton la faurit/ales artistul caci se potrivea cel mai bine in imaginea sonora cu caracterul piesei . Prima data a fost piesa apoi in studiou a cautat zile intregi printre 100 de chitare sunetul cel mai potrivit care si el se mai prelucreaza si postrecording ... Apoi il vezi pe artist pe Iutub ...cum explica intr-un video ..." eu folosesc numai chitara X cu doze Y si statie Z " ...iar daca te uiti la aparitiile live pe videouri dde pe Iutub vezi ca cei mai multi canta aproape in fiecare concert cu alta chitara si alta instalatie si suna cum suna ...muzica este buna . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 NU vreau sa te contrazic pentru ca si eu sustin invatarea muzicii impotriva cumpararii de doze, pedale si alte pulicaleli care nu ajuta pe nimeni sa respecte masura sau sa intelega armonia DAR... DAR Cu camcorderele nu sunt deloc de acord. Incearca sa cumperi 3 camcordere diferite sa vezi ca toate vor prelua diferit sunetul. Camera are caracteristica ei si nu va prelua 100% fidel sunetul. Iata 2 exemple care arata diferenta intre camere: In general mai toate camcorderele comprima tare la semnal mare nu sunt ptr concert rock langa boxe. Normal ca unele fac exceptii . Zoom Q3 sau cat e acela din poza este de fapt ZoomH4 + un HD camcorder ca si video mai slabut dar sunetul super . Eu am H4 ptr sunet ...poti sa tragi orice SPL ...chiar si doar cu mocrofoanele proprii daca vrei dinamica mai mare se pot utiuliza doua mic. condenser ...externe ...etc reglaje de toatre felurile ..pana la 96KH /24 bit . Prietenul meu care vine si are rabdare la concerte si jamuri sa ne filmeze are o camera miac Sony ce inregistreaza sunetul super ...din pacate se cam duce ecranul tactil si nu se mai poate regla videoul ..are meniu reglabil numai prin ecran...din pacate . Am incercat multe camcordere si doar cateva au sunet OK ptr SPL mare . Si am mai multe nici una nu are sunet satisfacator din aceasta cauza am luat un Zoom H4 . Ce am vrutr sa spun pe scurt era sa nu critice sunetul live al amatorilor ci sa aiba rabdare sa nimereasca unele ce au sunet OK ...chiar si la cele OK trebuie sa refaci bassul daca cel care a facut inregistrarea nu a mai postprocesat sunetul de la video.Limitatorul de joase + limitatorul de banda larga taie din joase si un pic si din dinamica .. Dar se poate auzi cam ce sunet au pe scena..in sala.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 (edited) Asta pentru ca sunt de acord ca sculele te pot face sa te auzi mai bine/frumos dar NU te pot face sa canti mai frumos. Aici este un cerc vicios . Imi exprim doar o opinie (Parerea mea TM) provenita dintr-o experienta personala , care poate fi contra-argumentata, desigur . Chitara,cabluri,amp-uri,cab-uri,efecte,procesoare,...etc , nu le cumperi ca sa te auzi mai frumos . Ci pt tine , ca instrumentist , ca sa te simti bine si sa ai control cat mai bun asupra sunetului produs de instrument . Atunci vei canta si mai bine iar auditoriul va fi satisfacut . Daca vei cumpara scule de mii de euro dar cu care nu te simti bine, inseamna ca nu fac nici doi bani . Edited October 20, 2011 by ggg Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Din punctul meu de vedere la fel e si cu un amplificator bun si unul prost. Este și nu prea. Pentru cã în cazul echipamentului de redare Hi-Fi sau de studio (precum cãști și monitoare) se urmãrește obținerea unei calitãți cât se poate de clare și obiective: ceea ce numim "transparențã" (capacitatea de a reda materialul fãrã a-l colora și distorsiona). Amplificatoarele de chitarã judecate dupã acest standard sunt absolut dezastruoase, și e normal sã fie așa: scopul lor nu e sã reproducã cât mai fidel semnalul de la dozã ci sã-l modeleze, de obicei radical, spre a atinge țeluri estetice, nu obiective. Deci chiar dacã poartã aceleași nume și sunt bazate în mare pe aceeași tehnologie, amplificatoarele și boxele liniare sunt foarte diferite de cele pentru chitarã, atât în scop cât și în criteriile de evaluare. PS: De câți ani tot repet asta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 (edited) Omul meu, Tu când îți cumperi un tablou să-l atârni în livingrum după cel îl alegi? După cât de mare e, după câte culori diferite are, după cât de aproape sau departe e de fotorealism? Sau după cum crede opinia ta estetică în sinea sa că îți place sau nu? Așa e și cu "chestiile" despre care vorbesc eu: sunt doar means to an end, aplicațiile tehnice care te ajută să ajungi la acel țel subiectiv. Eu sunt tehnician, despre ce dumnezău să vorbesc pe propriul blog dacă nu despre chestii tehnice? Am încercat să vorbesc despre estetică pe-aici și mi-am pus mâinile în cap, pentru că nici conceptul ăsta pe care-l tot repet nu se prinde de nimeni. Da, un cab cu volum mai mare va putea reproduce frecvențe mai joase decât altul de altfel identic. Asta înseamnă că e mai bun? Pentru individul care vrea mai multe joase, da. Pentru individul care vrea mai puține joase, nu. Înțelegi diferența? Măcar acum, la ora 25. Se poate vreodată purta pe RGC o discuție în care vorbim același limbaj, în care sunt diferențiate opțiunile personale/arbitrare/preferențiale de cele obiective/pragmatice? Edited October 20, 2011 by FiveseveN Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 (edited) Amplificatoarele de chitarã judecate dupã acest standard sunt absolut dezastruoase, și e normal sã fie așa: scopul lor nu e sã reproducã cât mai fidel semnalul de la dozã ci sã-l modeleze, de obicei radical Imi pare rau ca trebuie sa-ti spun dar esti intr-o grava si macabra eroare . Scopul unui amplificator de chitara , este acelasi ca al oricarui amplificator de AF .Si anume sa reproduca cat mai fidel sunetul care-l are la intrare . Amplificatorul nu este un instrument muzical. Diferenta majora dintre un amplificator de HiFi si unul de instrument, consta in proprietatile semnalului de la intrare, cel de HiFi fiind unul deosebit de complex . Bineinteles ca asta presupune si o alta abordare in proiectarea amplificatoarelor HiFi. Edited October 20, 2011 by ggg Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Matale ai auzit de overdrive, nu? Presupun cã da, devreme ce ai construit un JCM800. Explicã-ne, te rog, ce legãturã au overdrive-ul și boxele de bandã îngustã folosite la chitarã cu fidelitatea. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 (edited) Matale ai auzit de overdrive, nu? Presupun cã da, devreme ce ai construit un JCM800. Si pedala GTO a lui AnalogSound produce overdrive . Overdrive este un efect care-l poti obtine prin mai multe metode, dupa cum bine stii. P.S.Uita-te pe diagrama unui difuzor de chitara (V30 de exemplu http://professional....intage%2030.pdf ) si uita-te la domeniul de frecventa in care este evaluat. Nu numai la punctul de SPL . Edited October 20, 2011 by ggg Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Nu vreau sã mai poluãm un thread. Ai dreptate, Rectifier-ul a fost construit pentru a reda cât mai fidel semnalul de la dozã. Și Vetta. Chiar și .Și dozele sunt fãcute toate pentru a reda cât mai fidel vibrațiile corzilor. Indiferent cã-s magnetice S sau H, piezo, optice sau alte invenții. Sãnãtate! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 (edited) Aici este un cerc vicios . Imi exprim doar o opinie (Parerea mea TM) provenita dintr-o experienta personala , care poate fi contra-argumentata, desigur . Chitara,cabluri,amp-uri,cab-uri,efecte,procesoare,...etc , nu le cumperi ca sa te auzi mai frumos . Ci pt tine , ca instrumentist , ca sa te simti bine si sa ai control cat mai bun asupra sunetului produs de instrument . Atunci vei canta si mai bine iar auditoriul va fi satisfacut . Daca vei cumpara scule de mii de euro dar cu care nu te simti bine, inseamna ca nu fac nici doi bani . Asta-i ceva asemanator cu accesoriile.... cu chilotii de dantela super sexi ale femeii care de fapt sunt absolut inutili din punct de vedere tehnic dar o face sa se simta bine ... hahaha Bineinteles si "makeup"-ul ..ruj, pudra ,parfum ,perspirant si antiperspirant,pudra sa nu-i luceasca nasucul ..."rimmel ptr ochi " , vopsea sampon ptr par .( mai ales ptr "half-blonde" . Acu e vorba de muieri sau de chitaristi ? Vad ca este vorba de "sex appeal" in primul rand ,restul talentelor trec pe planul al VII-lea ( o fi ceva cu raiul pe 7 nivele) -"..Adica Ioneasca sa spuna ca ca nu fac nici doi bani??? Draga daca nu am rochia aceia ma simt un nimeni ....! Si pantofii ? Poseta ?....si masina asta cand o schimbi draga ? sa fim ultimii care o sa avem si noi un Touareg de 300KCoco cum are Mimi ?...Mi-e rusine sa ies din casa !!!... Ma avertizat mama ,...trebuia sa ma marit cu Popescu ..." Edited October 20, 2011 by karpi 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 (edited) Imi pare rau ca trebuie sa-ti spun dar esti intr-o grava si macabra eroare . Scopul unui amplificator de chitara , este acelasi ca al oricarui amplificator de AF .Si anume sa reproduca cat mai fidel sunetul care-l are la intrare . Amplificatorul nu este un instrument muzical. Diferenta majora dintre un amplificator de HiFi si unul de instrument, consta in proprietatile semnalului de la intrare, cel de HiFi fiind unul deosebit de complex . Bineinteles ca asta presupune si o alta abordare in proiectarea amplificatoarelor HiFi. Chitara produce GF deci ai nevoie de un amplif GF si nu AF !! Nu draga , statia de chitara trebuie sa nu cumva sa fie fidela trebuie sa fie infidela ...("infidel" GF) Din aceasta cauza avem nevoie de "formatoare de ton " ce sa imite functionarea unei statii de chitara . Deci semnalul de intrare "complex" face o statie ca ea sa fie HiFi de fidela ? iar un semnal "necomplex" de instrument banal o face infidela ?.Infidel docking port ? Banuiam eu ca e ceva cu materialul chilotilor ...tetra-dinamo .....sau dantela de burano .....caci haina face pe om.Dupa care se schimba si abordarea,dar numai dupa ce se face o apreciere despre complexitatea semnalului ce urmeaza a se introduce caci se impune adaptarea impedantelor cat mai corect ! caci : (citat) "Wetta...(F-ing F-er) ...mi-ai stricat EQ-Wetta " Edited October 20, 2011 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Asta-i ceva asemanator cu accesoriile.... cu chilotii de dantela super sexi ale femeii Karpi! Pai, de unde sa stiu ce simti tu ? Vad ca te dai in stamba cu dantele ...be careful . Nu draga , statia de chitara trebuie sa nu cumva sa fie fidela trebuie sa fie infidela ...("infidel" GF) Acum ne impartasesti din cariera ta de mega-succes ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 (edited) Si pedala GTO a lui AnalogSound produce overdrive . Overdrive este un efect care-l poti obtine prin mai multe metode, dupa cum bine stii. P.S.Uita-te pe diagrama unui difuzor de chitara (V30 de exemplu http://professional....intage%2030.pdf ) si uita-te la domeniul de frecventa in care este evaluat. Nu numai la punctul de SPL . Le incurci @analog sound este un suser rgc.ro @overdrive este alt user rgc.ro Cea mai utilizata metoda de a obtine un sound cu overdrive este overdrive-ul . Si asa ajungem la superconductor drive=conduce , over -supra deci este vorba de supraconducere (agresiva). PS. m-am uitat pa diagrama lu' V30 Vad ca V30 este "evaluat" intre 20 si 20000Hz . Punctul de SPL se plimba in jos si in sus intre aceste doua valori ale frecventei. Edited October 20, 2011 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 (edited) Karpi! Pai, de unde sa stiu ce simti tu ? Vad ca te dai in stamba cu dantele ...be careful . Acum ne impartasesti din cariera ta de mega-succes ???? Apreciez efortul de a intelege fenomenele acestea chitaro fetisiste . Trebuie sa mai aprofundezi problema sa fii mai detasat si sa privesti lucrurile de la "o distanta" ca sa ai o privire de ansamblu . Stii cum e....la sol ...nu se vede padurea de copacii . Edited October 20, 2011 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Cea mai utilizata metoda de a obtine un sound cu overdrive este overdrive-ul . Karpi draga, pierdem vremea aiurea. Apreciez efortul de a intelege fenomenele acestea chitaro fetisiste . Plecaciuni imparate si mii de multumiri !!! Nici nu stii cat de mult inseamna pt mine . Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Karpi draga, pierdem vremea aiurea. Asta e !! Vezi ca incepi sa te prinzi .LOL Toate aiurelile acestea s-au discutat de zei si zeci de ori .... Colegul nou venit nu a ajuns sa citeasca a pornit un topic ...si a inceput "orgia" fetish-ista ..haha. Dar oricum daca i-ti dai cu parerea fii mai precis ! Eu inteleg perfect ce vrei tu sa zici ..dar gandeste-te ca un incepator nu intelege despre ce vorbesti ca si "cifrat" ptr el .Un incepator crede ca-i ascundem ceva , nu vrem sa-i impartasim nimic despre "piatra filosofica" . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sio Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 (edited) Mama mia.... Oameni buni, vreau doar pareri despre niste doze nu va mai certati atat. Sunt curios daca am cum sa testez diferite sunete ale dozelor si sa imi aleg ce imi place. Cum e si in cazul chitarelor. Aleg una, o testez si vad daca imi place. (PS: nu vreau doze "traditionale",in sensul ca nu vreau sa sun ca Slash sau oricare alt artist copiat in toate colturile lumii) Edited October 23, 2011 by Sio Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Primul pas ar fi sã-l identifici, sã-ți imaginezi într-un mod cât mai concret "sunetul tãu". Apoi sã încerci sã-l descrii, astfel încât noi sã te putem ajuta sã-l obții. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramurel Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 (edited) Sio seamănă cu George Carlin, care zicea la un moment dat ( în glumă ) "Când văd un foc, sper din tot sufletul să se împrăştie !". Dacă într-un an nu ţi-ai găsit dozele.... Maica lu' Cristos... Du-te, frate şi te-angajează importer-exporter undeva, nu mai troll-ui, ca să fie scandal cu orice preţ... Mă ! Fraier îi ăla care suflă-n foc ! Late edit : Ia-ţi, frate un ceas Pobeda şi bobinează-i magnetu' şi vezi ce iasă , n-o mai arde-n figuri cu dozele tale...Meri sănătos ! . Edited October 23, 2011 by ramurel Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Mama mia.... Oameni buni, vreau doar pareri despre niste doze nu va mai certati atat. Sunt curios daca am cum sa testez diferite sunete ale dozelor si sa imi aleg ce imi place. Cum e si in cazul chitarelor. Aleg una, o testez si vad daca imi place. (PS: nu vreau doze "traditionale",in sensul ca nu vreau sa sun ca Slash sau oricare alt artist copiat in toate colturile lumii) Nimic mai simplu ...Banii vorbesc ..Banii nu tac .... Cumperi din fiecare macar doua bucati si stai frumos si faci incercari si combinatii . Asa se face . Noi nu avem cum sa-ti spunem ce-ti place . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now