www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Axe-Fx Ii Sfaturi Achizitie


Recommended Posts

Salutare colegi forumisti!

 

Ma adresez in speranta ca voi gasi cateva raspunsuri la ceva intrebari care nu-mi dau pace in ultima perioada!

 

Am inceput sa devin foarte pretentios in ceea ce priveste tonul de chitara, parca nu-mi mai place orice si incep sa devin selectiv pe masura ce invat tot mai multe lucruri!

 

Momentan am un VOX Tonelab SE pe care am reusit sa fac niste tonuri mai mult decat decente pentru trupa de cover-uri in care activez momentan, mai am si un amp Fender Deluxe VM + ceva pedalute de care sunt foarte multumit, isi face treaba bine si le mai alternez in functie de eveniment!

 

Am avut odata ocazia sa probez un AXE-fx ultra la un prieten si am ramas foarte impresionat, stiu ca acum au scos modelul mai nou fx-2 care am auzit ca suna de intepenesti, am vazut destule review-uri si sunt foarte curios sa vad cum suna in realitate. Deja incep sa ma obisnuiesc si pe amp de pe procesor, chiar daca de multe ori amp-ul tinde sa devina galagios ceea ce ii cam deranjeaza pe colegii mei de trupa!

 

Tot incerc sa gasesc niste alternative, toti zic ca este ideal pentru cover-uri, intrebarea mea e f simpla!

 

Se merita (dpdv al tonului) sa fac o investitie de genul asta, cu riscul de a sari inapoi pe procesor (in cazul asta ma gandesc sa-mi vand amp-ul si pedalele) si poate mai pun o mica diferenta?

 

Voi ce ati face in locul meu? Astept pareri competente si de la cei care detin sau au detinut acest procesor!

 

Nu o sa pot raspunde abia decat sapt viitoare, voi fi plecat din Bucuresti!

 

O seara buna tuturor si ms de raspunsuri in avans!

Bafta la cantari!

 

later edit: chestia asta m-a dat pe spate! daca aveti rabdare sa ascultati 8 min :)

Edited by marius_guitar
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Iata parerea mea, dar inainte trebuie sa stii ca vine de la o persoana fara trupa, dar tot in cautarea unui ton cit mai bun. De asemenea, simt si eu ce ai spus si tu, anume ca devin din ce in ce mai pretentios cu tonul, pe parcurs ce invat mai multe. Probabil ca genurile abordate de noi nu seamana (eu sint mai mult cu metale grele in acordaj jos, chitara cu 7 corzi, distors mult etc :) ), dar poate-ti foloseste parerea mea.

 

Asadar, personal, consider ca AXE-FX este, intr-adevar, "scula suprema", cautata si folosita de multi dintre cei mai mari profesionisti (in frunte cu Petrucci :-D, chiar daca nu e neaparat partea definitorie a tonului lui). Totusi, consider ca a te avinta in achizitia lui nu e ideea cea mai buna, decit daca cei 2300 E de care zice si @Blackthorn nu inseamna o gaura serioasa in buzunarul tau si greu de amortizat. Daca ai ceva palpitatii si simti cum iti creste pulsul cind e vorba de a-l cumpara, ai putea sa te rezumi la ceva "intre". Sigur, vorbesc de compromisuri, dar exista sansa ca, cel putin pentru o vreme, sa te satisfaca si altceva mai slab decit AXE.

 

Din pacate, nu pot sugera decit Digitech (GSP1101, de exemplu sau RP1000) sau Pod HD500, care iarasi sint in topul preferintelor profesionistilor si la preturi acceptabile (spre deosebire de AXE). Spun "din pacate" pentru ca s-ar putea sa exceleze in special la tonurile "suparate" modelele astea. Nu sint sigur, dar stiu ca pentru mine si cerintele mele, erau de vis.

 

Ai mai putea incerca si o schimbare de amp, de pedale...orice, numai sa iesi mai ieftin decit cu AXE-Fx-ul.

 

Mai adaug si posibilitatea (care exista, sigur) de a observa ca, odata ce ai AXE Fx-ul, ti se va parea ca amp-ul "te trage in jos" si apoi vei vrea toate sculele sa fie asa "high end" si de la 2300E ajungi la...sapa de lemn.

 

Repet, depinde de posibilitatile materiale.

 

Just my 2 cents, cum s-ar spune.

 

EDIT: Mai exista si Boss GT (8,10,100...), care iarasi face treaba buna. Exista chiar si un DVD de la Lick Library (http://www.licklibrary.com/store/michael-casswell/15629/ultimate-gear-guides-roland-boss-gt8) in care explica destul de multe despre el.

Edited by Adi M
Link to comment
Share on other sites

ia-ti ultra ca nu e diferenta de ton cume cea de pret. oricum are atatia parametrii in care sa iti prinzi urechile ca nici nu vrei sa stii. axe fx mai adauga la asta si alte functii. oricum ideea e ca axe fx (ultra sau 2) sunt printre cele mai bune procesoare de efecte, asa ca indiferent daca vei ajunge sa preferi varianta amp-ului, macar ai acoperita partea cu efectele.

Link to comment
Share on other sites

Iti recomand Rack 11 de la Avid.Este unul de vinzare chiar aici pe RGC.Face exact ce face ca sunet

Axe si in plus contine si placa de sunet.Proprietarul iti da voie si sa-l incerci , iti face si un demo si lucru greu de neglijat , este semnificativ mai ieftin.In afara de asta pe Rack 11 il poti controla foarte simplu cu controller-ul FCB 1010 de la Behringer (costa aprox. 100 euro) la care-i schimbi eprom-ul

cu cel de la Eureka (costa cam 50$ cu tot cu transport si taxe).Controller-ul pentru Axe (MFC 01 parca ii zice)costa cam 1000$. Eu am Axe fx Ultra si nu am putut face o diferenta clara fata de Rack 11.Daca vrei si alte informatii suna-ma la 0744640203.

Cu Stima

Eugen

Link to comment
Share on other sites

Asa este,Axe-le merge contolat si cu ceva mai ieftin dar muncesti nitel la programare si daca nu ai

o buna experienta in midi o sa muncesti chiar nitel mai mult.Asta n-ar fi un lucru rau fiind o buna ocazie sa inveti ce e MIDI si ce "vrea iele".Behringer-ul cu chip-ul Eureka merge direct pe Rack 11 si doar in modul programat pe Axe.Chestia cu controller-ul era insa marginala,am vrut sa pun accentul pe Axe versus Rack 11 din punctul de vedere al raportului performanta/pret.

Stima,

Eugen

Link to comment
Share on other sites

Deci scula preferata de toti sau multe vedete "eroi ai chitarei " super ""campioni" estew Axe FX .cred ca nu poteau dormi in ultimi 30-40 de ani .Tot asteptau sa apara Axe-FX au fost si internati in sanatoriu de ca le aveau cu nervii .......Dar ! a aparut Axe FX si este totul rezoilvat ......

 

Super vedetele ale chitarei nu aveau nevoie de jucarii ! Maestrul de chitare angajat ingrijeste zeci de chitare diferite ce sunt transportate in containere

si stau la dispozitia chitaristului lenga el pe scena .La ce ton are nevoie schimba chitara ...nu fac surogat de simulare ca si noi amatorii !!

 

Cum adica sa-ti vinzi statia ? daca ai Axe FX ...pai pe ce te amplifici ca sa te auzi in club si sa ai control bun pe scena ?i ...bagi iesirea in telefon si transmiti direct streaming iar spectatorii cu telefonul lor asculta online...?

Link to comment
Share on other sites

Deci scula preferata de toti sau multe vedete "eroi ai chitarei " super ""campioni" estew Axe FX .cred ca nu poteau dormi in ultimi 30-40 de ani .Tot asteptau sa apara Axe-FX au fost si internati in sanatoriu de ca le aveau cu nervii .......Dar ! a aparut Axe FX si este totul rezoilvat ......

 

Super vedetele ale chitarei nu aveau nevoie de jucarii ! Maestrul de chitare angajat ingrijeste zeci de chitare diferite ce sunt transportate in containere

si stau la dispozitia chitaristului lenga el pe scena .La ce ton are nevoie schimba chitara ...nu fac surogat de simulare ca si noi amatorii !!

 

Cum adica sa-ti vinzi statia ? daca ai Axe FX ...pai pe ce te amplifici ca sa te auzi in club si sa ai control bun pe scena ?i ...bagi iesirea in telefon si transmiti direct streaming iar spectatorii cu telefonul lor asculta online...?

 

Oooooooooooooooooooooooooooo, not again !!! Se intra direct in mixer pentru public, iar pentru tine ai monitor...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oooooooooooooooooooooooooooo, not again !!! Se intra direct in mixer pentru public, iar pentru tine ai monitor...

 

Asta ptr folkisti care nu au nevoie de Axe FX ....

Boxa de control de banda larga nu este OK ptr chitara solo ...dar in caz de muzica usoara,folk, si trupe mai slabute ce canta mecanic orice sa zicem ca ar merge .

In momentul in care trebuie sa am control asupra soundului nu merge cu boxa de control.

 

Ca sa linistesc spiritele poate am fost printre primii care am cantat cu toata trupa pe boxe de control mai rau ca la nunta pe o singura statie cu patru boxe din care doua erau intoarse putin catre scena .( asta ca sa nu caram tone de scule ptr miniconcerte in comune ce eram obligati sa le facem ) .

Dar se canta absolut mecanic din rutina cover-uri si cateva coimpozitii mai accesibile 90% piese vocale .suna ca o trupa de birt ..nu aveam la chitara ce sa cant doar zdranga zdranga si cate o introducere ..daca nu o facea orga . De piese cu conceptie dinamica improvizatii , sau schimbari ad hoc de stil atmosfera etc etc nici nu poate fi vorba ..doar faceam ce putea face orice trupa mediocra macinam din rutina .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Axe FX are si simulare de cabinet, pe care probabil tu nu l-ai avut in situatia descrisa m-ai sus.

Fraza pe care o aud de la foarte multa lume, anume "nu se aude bine chitara decat in boxa dedicata" e cam trasa de par. Nu cred ca cineva cand asculta muzica acasa foloseste boxe separate pentru redarea in parte a fiecarui instrument.

Link to comment
Share on other sites

E un pic pe dos, Axe FX poate sa faca MULT mai multe decit Kemper-ul.

Kemperul reproduce extraordinar de bine tonuri de ampuri adevarate, decidepinzi de cit de bine a captat ampul cel care a creat profilul. Din fericire, asa cum a spus si Dudu, baza de profiluri este imensa, si cu foarte multe profiluri facute de oameni care se pricep.

La Axe FX ai acces la foarte multi parametri pentru ajustarea tonurilor, opinia generala e ca se pot obtine tonuri foarte bune dar e nevoie sa sapi un pic.

Strict dpdv al simularilor de amp si cab, eu nu am auzit nici un demo de Axe FX (orice varianta) care sa ma faca sa mi-l doresc. Si ce au facut acum cu Tone Matching mie mi se pare neconvingator.

La Kemper lucrurile stau pe dos, toate demourile facute de oameni competenti mi s-au parut exceptionale.

 

Ambele scule trebuie insa judecate si dpdv al facilitatilor si utilizarii. Axe FX sta incomparabil mai bine la efecte (pentru cine are nevoie de asemenea complexitate) si are si niste avantaje pentru live - conexiuni, routing, form factor.

 

Eu nu as baga banii in Axe FX decit daca as avea nevoie foarte concret de facilitatile lui. Mi se pare intr-adevar o "scula" adica ceva cu utilitate bine definita si care poate fi exploatat corect intr-un context profesional.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Axe Fx-ul mi se pare alegere mai potrivita doar pentru studio.

E complet invers. În studio ai deja efecte individuale, fancy, vintage, cum vrei, și te poți juca cu ele în voie. În studio faci double-, triple- quad-tracking, mixaj și layering până te plictisești, nu ai nevoie de mai multe bus-uri în procesor. În studio ai DAW-ul cu tine, unde ai matching EQ, ampsim/reamping, cabsim cu IR și diverse efecte cu control, precizie și flexibilitate care nu se compară nici cu un procesor bleeding-edge precum Axe-Fx.

O soluție integrată precum Axe-Fx e utilă tocmai în situații live, când totul trebuie să fie compact, flexibil, unitar și plug&play.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Axe FX este o scula exceptionala (am avut un Standard 2 ani de zile). Kemper a ajuns si se pare ca se împart in 2 categorii : cei pe care pun accentul pe simularea de amp se duc către Kemper, cei care au nevoie de efecte misto si de un routing avansat se duc către Axe FX. Eu nu am ordonat personal nici Axe FX II nici Kemper deci mă bazez pe consensul Internetului.

 

Dar, ceea ce pot sa zic, este ca ambele soluții necesita o investitite destul de mare, in bani si in timp. Sunt scule care necesita foarte mult timp pentru a putea folosi cum trebuie (mai ales Axe FX), si care necesita si alte scule de calitate, gen boxe top notch. Am auzit mult prea multe review-uri negative de oameni care nu au obținut sunetul chitaristul lor preferat in 5 min cu boxe Behringer cu 99 EUR perechea. Trebuie boxe bune, trebuie mult timp, nu este plug and play.

 

Eu zic ca pentru încă mai puțin bani putem avea best of both worlds : amp cu lampi si folosire cu câști sau direct ca si un modelisator : Two-Notes Torpedo Live. De analizat pentru cei care au deja un amp bun.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aceste scule de simulare . etc sunt ptr amatori ce canta acasa , ca sa nu cumpere 100 de chitare si zeci de amplifuri ptr a avea "acel" ton care-l viseaza intr-o piesa la un anumit pasaj .

Bineinteles sunt bune si ptr trupe de birt si de party care trebuie sa cante zeci si zeci de diferite piese cover-uri , hit-uri la care sa imite soundurile "originale ".

 

Am un prieten american cu Axe FX ...suna fain tot felul de sounduri , cel mai mult mi-a placut simularea de "orga" .

 

E cam scumpa ptr inca un "gadget" in homestudio , dar cine are bani este OK oricum peste ceva timp apare altceva mult mai revolutionar...

 

Intr-un studo profesional se gaseasc scule de toate ce se poate visa ca sa fie multumit orice client ....de la chitare la amplifuri pana la efecte ...intre ele poate fi si Axe- FX caci poate vine un client care asta doreste .,,

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Arpi, ce spui tu arată bine pe hârtie, problema e că realitatea nu-i chiar așa. Soluții precum Axe-Fx au început să fie integrate în sau să înlocuiască echipamentul unor artiști consacrați. Nu neapărat pentru că au nevoie de 100 de patch-uri pentru cover-uri ci pentru că e în general mai practic.

Din nou, ai rămas în urmă cu ce se petrece în lume.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Axe FX este o scula exceptionala (am avut un Standard 2 ani de zile). Kemper a ajuns si se pare ca se împart in 2 categorii : cei pe care pun accentul pe simularea de amp se duc către Kemper, cei care au nevoie de efecte misto si de un routing avansat se duc către Axe FX. Eu nu am ordonat personal nici Axe FX II nici Kemper deci mă bazez pe consensul Internetului.

 

Dar, ceea ce pot sa zic, este ca ambele soluții necesita o investitite destul de mare, in bani si in timp. Sunt scule care necesita foarte mult timp pentru a putea folosi cum trebuie (mai ales Axe FX), si care necesita si alte scule de calitate, gen boxe top notch. Am auzit mult prea multe review-uri negative de oameni care nu au obținut sunetul chitaristul lor preferat in 5 min cu boxe Behringer cu 99 EUR perechea. Trebuie boxe bune, trebuie mult timp, nu este plug and play.

 

Eu zic ca pentru încă mai puțin bani putem avea best of both worlds : amp cu lampi si folosire cu câști sau direct ca si un modelisator : Two-Notes Torpedo Live. De analizat pentru cei care au deja un amp bun.

 

Amplifurile cat si boxele de chitara sunt cele mai "slabe calitativ ' dintre toate felurile de amplifuri .

Tonurile oricare ar fi ele sunt cantate pe statii de chitara ,,,normale ,,nu au nimic mai calitativ , o statie de chitara nu este HFi .

 

Daca reproduci un sound acesta este in plaja unei statii de chitara fara mimic special.Nici un "top noch" .

 

Ptr procesoare ce formeaza zeci de sounduri este bine sa ai o statie cu banda ceva mai larga si liniara , asta ar fi "specialul".

Difuzorul la fel intr-o boxa ce nu coloreaza soundul , difuzorul sa fie unul de chitara .

 

Arpi, ce spui tu arată bine pe hârtie, problema e că realitatea nu-i chiar așa. Soluții precum Axe-Fx au început să fie integrate în sau să înlocuiască echipamentul unor artiști consacrați. Nu neapărat pentru că au nevoie de 100 de patch-uri pentru cover-uri ci pentru că e în general mai practic.

Din nou, ai rămas în urmă cu ce se petrece în lume.

 

Asta am scris si prietenlui meu ..ai de fapt nevoie de 3 sounduri nu are rost scula cu 100 de sounduri ,,,dar omul cumpara :"gadget"-ul. exact .ca si cu telefoanele ...am toate prostile in telefon ce efectiv nu le folosesc .In schimb daca este soare pe strada nu vad nimic pe ecran ...asa ca sau trec inapoi la un Nokia "alb-negru " mai vechi sau iau un samsung nou cu Amoled ,

 

Dar omul are salariu mare est chitarist si cumpara tot ce apare ..

 

Cu ce se petrece as cunoaste eu dar nu am salariul prietenului meu asa ca cumpar ce consider eu util ptr mine .

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

E cam scumpa ptr inca un "gadget" in homestudio , dar cine are bani este OK oricum peste ceva timp apare altceva mult mai revolutionar...

 

 

a aparut deja...Kemper Profiling Amplifier! :D Inca o data...scule destul de diferite dar multi proprietari de axe II au inceput sa-si roada unghiile vazand cat de bun e kemper-ul.

Link to comment
Share on other sites

sunt curios cati dintre cei care isi dau cu parerea chiar au avut in posesie axefx sau kemper. ca sa poti sa te pronunti trebuie sa detii asa ceva si sa testezi intens timp de macar 6 luni.

eu kemper nu am avut, dar am ultra de peste 1 an si pot spune ca poate suna absolut oricum, depinde doar de urechile,gusturile si abilitatile utilizatorului de a face setarile. trebuie avut insa grija pt ca este coplesitor si risti sa cazi in capcana in care multi cad, adica sa ajungi sa butonezi mai mult decat canti.

este incredibil cat de setabil este totul. limitandu-ma doar la simularile de amp, imagineaza-ti ca ai undeva intre 10-20 de controale ce le poti seta, sa spunem in medie intre valori de la -10 la +10, valoarea crescand din 0,05 in 0,05, iar la fiecare schimbare suna diferit. asta fara sa intri mai adanc in tot felul de setari exotice. este ATAT de versatil. practic pt majoritatea utilizatorilor, cel putin cei mai amatori, ar fi suficiente 2, 3 simulari de amp, pe care le poti face sa sune oricum vrei. ai si ir-uri 3rd party gen ownhammer sau redwirez, daca nu iti ajung cele din fabrica.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Amplifurile cat si boxele de chitara sunt cele mai "slabe calitativ ' dintre toate felurile de amplifuri .

Tonurile oricare ar fi ele sunt cantate pe statii de chitara ,,,normale ,,nu au nimic mai calitativ , o statie de chitara nu este HFi .

 

Daca reproduci un sound acesta este in plaja unei statii de chitara fara mimic special.Nici un "top noch" .

 

Ptr procesoare ce formeaza zeci de sounduri este bine sa ai o statie cu banda ceva mai larga si liniara , asta ar fi "specialul".

Difuzorul la fel intr-o boxa ce nu coloreaza soundul , difuzorul sa fie unul de chitara .

...dar a obtine o banda larga si liniara este ceva departe de a fi usor, si din experienta propia, diferinta intre 2 monitoare poate sa fie extrem de mare cu un impact enorm pe rezultatul final. Ca si un cab de chitara de fapt :) Tehnologia este diferita (hi-fi vs chitara), sunt de acord, dar impactul e la fel de mare. Iar prea des difuzoarele sunt sub estimate.

 

 

este incredibil cat de setabil este totul. limitandu-ma doar la simularile de amp

Este exact de ce am scapat de al meu, si in final de tot ce este modelizare, prea mult de setat. Eu nu pot sa ma abtin sa ating toate switchurile :P

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asa e cu gadget-urile , cum cumperi unul , apare altul mai interesant si tot asa .....

 

Am cumparat Zoom R8 este minunat calitate fantastica ! dar tare as vrea si un "Boss Br Br 80".Asa doar ca sa-l am ...hehe

 

Amplif de banda "larga" suficienta ptr chitara 50 - 7000 Hz nu-i o problema ,Cu difuri cu con dublu este rezolvata treaba .

Dar trebuie sa ai headroom serios atat in amplif cat si in difuzoare ca sa nu distorsioneze /denatureze sunetele produse , altfel degeaba ai "format " sunetul daca nu este redat corect .Trebuie calculata o putere P dubla ca sa al 1/2 P curat si chiar si mai mult in cazul sunetelor clean cu atac mare .

Link to comment
Share on other sites

Asa e cu gadget-urile , cum cumperi unul , apare altul mai interesant si tot asa .....

 

Am cumparat Zoom R8 este minunat calitate fantastica ! dar tare as vrea si un "Boss Br Br 80".Asa doar ca sa-l am ...hehe

 

Amplif de banda "larga" suficienta ptr chitara 50 - 7000 Hz nu-i o problema ,Cu difuri cu con dublu este rezolvata treaba .

Dar trebuie sa ai headroom serios atat in amplif cat si in difuzoare ca sa nu distorsioneze /denatureze sunetele produse , altfel degeaba ai "format " sunetul daca nu este redat corect .Trebuie calculata o putere P dubla ca sa al 1/2 P curat si chiar si mai mult in cazul sunetelor clean cu atac mare .

 

Asta crezi ca e ok ca sa te auzi pe scena ? http://www.rcf.it/products/pro-speaker-systems/art-series/art-312-a

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.