ggedamed Posted August 6, 2010 Author Posted August 6, 2010 (edited) Dupa asta a urmat cablarea si montarea ghearei care apuca arcurile. Gaurile pentru firele dozelor (modificate in 4 fire + ecran): Gheara pentru arcuri: Firele dozelor: Potentiometre si switch-uri - Alex a preferat sa pastreze sistemul vechi cu doua comutatoare on-off-on, care comuta fiecare doza intre humbucker-off-single coil: Dozele montate in ramele lor: Jack-ul pentru cablu: Lipituri diverse: Si iata The X este gata (chiar daca doar aproape si doar provizoriu): Si acum, promisiunea. Avem o mostra, iaca: 2010_08_05_theX_clean_hb_sc_flanger_distors.mp3In faza asta ne-a interesat doar sa avem sunet, de aceea este doar doza de bridge. IT IS ALIVE! Acum urmeaza sa reparam cele doua probleme (unghiul grifului si pozitia floyd-ului), sa finisam griful si corpul, sa ecranam cavitatile si gata! - Va urma (dupa timpu' liber care este) - Edited August 7, 2010 by Masta Gi
Radu Burcea Posted August 7, 2010 Posted August 7, 2010 (edited) Dupa asta a urmat cablarea si montarea ghearei care apuca arcurile.Gaurile pentru firele dozelor (modificate in 4 fire + ecran): ..................................................... - Va urma (dupa timpu' liber care este) - A meritat pe deplin asteptare!bravo!!! Edited August 7, 2010 by radu_guitar96
ggedamed Posted August 10, 2010 Author Posted August 10, 2010 (edited) OK, azi repararam prima problema, anume pozitionarea floydului. Pentru asta trebuia sa scoatem suportii din corp. Legatura noastra de la laboratoarele NASA ne-a trimis ultimul model de extractor diferential ecologic. Ne-a costat cate un rinichi fiecare, dar a meritat: Si iata efectul: Cu accesoriile potrivite poate fi folosit la orice, de la dinti cariati la capace de bere. In poza de mai sus se vede si sectiunea cu super-glue armat cu scobitori. Ce urmeaza acum? Evident, mai multe scobitori. Adeveresc voua, scobitorile sunt grav subapreciate ca tonewood. Nu se vede, dar scobitorile sunt bine murate in super-glue. Apoi am asteptat. Si am asteptat. Si am asteptat iar. Multumita tehnicii moderne insa, voi nu trebuie sa asteptati, e suficient sa dati mai jos. Mai jos sunt eu care pun banda adeziva pt a proteja corpul de lama de bomfraier si tai frumusete de opera de arta: Dupa care am dat cu smirghel: In acest moment se poate spune "Inapoi la GO, nu primesti 200{:content:}quot;. Suntem in situatia initiala, cu cateva scobitori in plus. Trebuie facuta masurarea pe care nu am facut-o cand trebuia. Adicatelea masurarea pozitiei floydului tinand cont de pozitia reala a grifului. Mai dam o bucata de ficat si avem un alt dispozitiv ultra-secret si ultra-modern: 2 fire de ata care ne vor arata pe unde vor trece corzile. Raportorul masoara unghiul corzilor cu floydul. A fost mai usor decat la alt tip de tremolo pt ca am putut prinde ata exact ca pe corzi. Pentru cei mai ageri, nu, cuiele din poze nu fac parte din mecanismul original. Din pacate, aici se termina transmisia noastra, pozele de la gaurirea propriu-zisa sunt departe de internet. Imaginati-va si voi un corp de explorer pe un banc de gaurit. Si asta a fost prima problema. Booon... A doua problema era unghiul grifului cu corpul. Lucrare delicata, pentru ca trebuie rectificat perfect plan la un unghi mic in buzunarul grifului. Insa am aflat cu adanca multumire ca rezolvarea a fost tot timpul la nasul nostru, in speta cineva poate face aceasta operatiune in conditii industriale. Ramane de vazut ce va iesi, va tinem la curent. Din pacate nu vor exista poze decat la terminarea operatiunii. Bune si astea. - Va urma - Edited August 10, 2010 by Masta Gi
ggedamed Posted August 14, 2010 Author Posted August 14, 2010 - Continuare din episodul anterior - Iata cateva poze de la gaurire: Cum spuneam, un corp de explorer pe un banc de gaurire. Intre timp a fost rezolvata ultima problema - unghiul grifului a fost corectat. Aleluia! Nu am poze de la teste, am folosit aceeasi ata de cusut. Poftiti cateva poze cu "The X" asamblat temporar. Veti observa ca avem acum loc pentru capacele de plastic ale cavitatilor. Imbinarea grifului cu corpul incepe sa prinda forma - deocamdata pe partea corpului. [Hmm, orice as face, pozele stau una peste alta. Doamne, urasc interfetele de editare din forumuri.] Mai trebuie rotunjita, apoi trebuie aranjat si calcaiul grifului. Dupa asta mai ramane de slefuit corpul si griful (griful este de fapt gata) ca pregatire pentru vopsire. Si dupa asta vopsirea. - Va urma -
Ironside Posted August 14, 2010 Posted August 14, 2010 Misto transformarea, dar cam asa era si cosoru' lu' Moceanu.
ggedamed Posted August 14, 2010 Author Posted August 14, 2010 (edited) Misto transformarea, dar cam asa era si cosoru' lu' Moceanu. Vrei sa epatezi sau e vreun sens mai adanc? Ca n-am priceput. Bravo! Felicitari pentru ceea ce faci! Multumim! Nu uita de Alex. Eu sunt cu propaganda, el da cu smirghel. Edited August 14, 2010 by Masta Gi
Gorel Posted August 14, 2010 Posted August 14, 2010 (edited) Vrei sa epatezi sau e vreun sens mai adanc? Ca n-am priceput. Multumim! Nu uita de Alex. Eu sunt cu propaganda, el da cu smirghel. Edited August 14, 2010 by Gorel
ggedamed Posted August 22, 2010 Author Posted August 22, 2010 (edited) Din episodul precedent: The X a fost probat si au fost gasite doua bube. Neabatuti, eroii nostri au recurs la mijloacele din dotare si au mutat organele indisciplinate la locul lor. Ce lovituri le mai rezerva soarta? Urmariti episodul de azi! Car'vas'zica, mai trebuia ajustata imbinarea grifului cu corpul. Acest lucru se intampla azi, iaca: Cu aceasta ocazie am descoperit un dezavantaj al folosirii de mai multe aparate foto: trebuie sa sincronizezi ora, altfel se produc incurcaturi cronologice. Imbinarea a aratat in prima faza asa: Drept pentru care, plini de entuziasm, ne-am si pus semnaturile in buzunarul grifului (Alex, tata lu' Alex si cu mine): Lipseste cea mai importanta semnatura, cea a lui Adrian Vaida. Din pacate, nu e usor de ajuns la el, asa ca vom vedea cum rezolvam. Totul mergea cum nu se putea mai bine, cand... DISASTER STRIKES! (muzica de suspans) Prinseram corpul de un lemn in scopul manevrarii pe parcursul vopsirii si Alex se apuca sa dea cu o carpa fara bumbac (sa nu lase scame) inmuiata in alcool izopropilic, ca sa indeparteze ce praf ar mai fi fost: Din cauza ca lemnul cu care a fost prins corpul era fix pe buzunarul grifului iar suruburile nu erau chiar unde trebuia, buza cea subtire de jos a plesnit. Dupa care si ale noastre. Nu avem poze cu oroarea, creierele noastre aveau deja timpul de calcul complet ocupat. Dupa ce ne-am revenit din soc, ne-am gandit un pic si ne-am dat seama ca orice problema e o oportunitate, in speta buza respectiva era oricum un dezastru in asteptare, iar imbinarile normale nu lasa prelungiri de care lasasarem noi. Si daca decupam buza respectiva va fi mai pe standard, iar ergonomia va fi si mai buna. Zis si facut: Se vede diferenta fata de pozele nr. 9 si 12. Locul respectiv e mai finisat decat se vede in poza, vom pune la sfarsit poze din toate unghiurile. Chestiunea fiind rezolvata (uf!), Alex dat primul strat, cel de grund, cu scopul umplerii porilor: De aici incolo e linie dreapta, cu muuuuulta rabdare. - Va urma - Edited August 22, 2010 by Masta Gi
Guest Sam The Pirate Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Foarte tare! Imi place! O munca excelenta !
Guest amosik939 Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 (edited) Pe cand episodul urmator.MOr de nerabdare sa vad cum se termina povestea explorer-ului.Ar trebui inainte de vopsirea(lacuire) neckului sa scrieti(imprimati) pe head CUstom Explorer sau Reghin Explorer sau ceva de genu, cu un font la fel mai custom. Edited August 25, 2010 by amosik939
hades Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 Cea mai detaliata transformare din istoria RGC.ro Felicitari si multumim pentru explicatii !!
ggedamed Posted August 28, 2010 Author Posted August 28, 2010 (edited) Multumim fanilor. Traim numai pentru voi. Si acum continuarea: In episodul trecut, Alex incepuse sa dea cu grund pentru lemn pe corp. Aici si-a bagat Nichipercea coada (si, probabil, si mirosul victoriei). Desi initial vorbiseram despre doua straturi de grund, cumva comunicarea a suferit o sincopa. Astfel ca Alex a dat doar un strat: (Hmm, daca vopseam un Stratocaster cu o vopsea numita Strat, as fi putut spune "a dat doar un strat de Strat pe Strat". La naiba!) Rezultatul a fost de-a dreptul hâd. Cu urechile astupate de acelasi copitat sau din lipsa de experienta cu vopsirea pe lemn, Alex a dat un strat de lac colorat, fara sa se zgarceasca, ca un adevarat boier. Astfel am obtinut pe acelasi corp de chitara locuri unde lacul a fost supt de lemn, locuri unde a curs (putin) si diverse grosimi de lac - adica diferite intensitati ale culorii. Nu stiu daca am mentionat, intentia noastra era sa facem un finish "see-through", negru prin care se vede fibra. Iata rezultatul in toata hidosenia lui: De fapt, cand a vazut ce-a iesit, Alex s-a ascuns intr-un container care pleca din Constanta la Polul Nord. Nu i-a folosit, ii pusesem cip demult. Dupa ce l-am scos din container, l-am trimis la munca silnica. Si-a muncit an dupa an, smirghel dupa smirghel, bere dupa bere. O data pe deceniu mai trec sa vad ce mai face. Iata poze de la ultima vizita: Dupa cum se vede, culoarea a intrat in fibra lemnului. Daca grundul era dat in doua straturi generoase, cu timp suficient de uscare intre ele, probabilitatea sa mai intre culoare in lemn ar fi fost mica, mica. In acelasi timp am inteles de ce Ron Kirn (pe care il puteti studia si voi aici) da primul strat de dupa grund cu lac transparent: daca mai e vreo problema, inca o mai poti repara. Dupa analize temeinice si respectand principiul analizei ("Inainte de a face o analiza, gandeste-te ce vei face daca iese pozitiva si ce vei face daca iese negativa. Daca vei face acelasi lucru, nu mai face analiza."), am decis ca inca poate iesi un see-through frumos, cu accente dramatice. In acest moment avem doua variante: 1. O facem see-through cum am stabilit. Asta inseamna grund > lac transparent > lac colorat > lac transparent. 2. O facem culoare solida. Asta inseamna grund > lac transparent > lac colorat > lac transparent. Vedeti vreo similaritate aici? ...[pauza pentru raspuns ca la Mickey Mouse Clubhouse]... Bravo! Pentru cei care mai vor explicatii, asta inseamna ca vom merge pe see-through pana la finalul straturilor cu lac colorat. Daca nu ne place, ne sucim. Cam atat scenariu pentru azi. Ne-am gandit ca la sfarsitul serialului vom face un episod cu uneltele si materialele implicate si un altul cu greselile facute pe parcurs (daca or incapea intr-un singur post). Va multumim pentru atentie, la revedere! We shall go on to the end. We shall fight in France, We shall fight on the seas and oceans, We shall fight with GROWING confidence and GROWING strength in the air. We shall defend our island whatever the cost may be. We shall fight on beaches, we shall fight on the landing grounds, We shall fight in the fields and in the streets. We shall fight in the hills, We shall never surrender. - Va urma - Edited August 28, 2010 by Masta Gi
Gorel Posted September 4, 2010 Posted September 4, 2010 In acest moment avem doua variante:1. O facem see-through cum am stabilit. Asta inseamna grund > lac transparent > lac colorat > lac transparent. 2. O facem culoare solida. Asta inseamna grund > lac transparent > lac colorat > lac transparent. Vedeti vreo similaritate aici? ...[pauza pentru raspuns ca la Mickey Mouse Clubhouse]... Bravo! Pentru cei care mai vor explicatii, asta inseamna ca vom merge pe see-through pana la finalul straturilor cu lac colorat. Daca nu ne place, ne sucim. Vedeti vreo similaritate? Daca vreti see-through, de ce nu dati primul strat de bait negru, si apoi doar grund si lac?
ggedamed Posted September 5, 2010 Author Posted September 5, 2010 Vedeti vreo similaritate? Daca vreti see-through, de ce nu dati primul strat de bait negru, si apoi doar grund si lac? Merge prin ambele metode. Am ales asa din trei motive: 1. E mai usor sa potrivesti culoarea din straturi fine de lac decat din bait (parerea mea). La bait nu stii rezultatul decat cand ai sters surplusul, la vopsire stii imediat. In plus, fibra nu este evidentiata la fel de mult ca la bait. Asta poate fi un avantaj sau un dezavantaj. Tu hotarasti. 2. E mai usor sa dai jos culoarea. E bine sa te gandesti la viitor. 3. Am vazut metoda asta facuta si descrisa de Ron Kirn. Cand am doua cai de a face ceva si nu sunt decis, o aleg pe cea cu documentatie mai buna. Sanatate si virtute.
karpi Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 Vad ca nu ai frezat loc ptr vibrator ca sa dai in ''spate'' sa intinzi de corzi , nu este locul frezat unde ''coboara'' suruburile ce tin corzile .Si parca-s prea lungi acele suruburi. Aceasta a fost marea inovatie la FloydRose fata de Fender two point ....este ca poate cobora sub nivelul fetei chitarei in asa fel nu trebuie sa modifici unghiul de montare al gatului fata de suprafata corpului. La Fender vibratorul sta inclinat in sus aprox 25 grade ca sa pot da si in spate caci nu are loc frezat ,vibratorul ''System I'' ( II ;III ...) nu coboara sub corp si orificiul nu se schimba fata de Strat Standard .Montarea este ca si cand ai desfiinta 4 din cele 6 suruburi si ai lasa doar cele doua de la extremitati .Deci ar fi avantajul ca se potriveste ''backward'' la Strat-urile vechi . La FlkoydRose vibratorulk este paralel cu corpul si poate cobora sub nivelul corpului ..
ggedamed Posted September 5, 2010 Author Posted September 5, 2010 (edited) Vad ca nu ai frezat loc ptr vibrator ca sa dai in ''spate'' sa intinzi de corzi , nu este locul frezat unde ''coboara'' suruburile ce tin corzile. Am loc daca nu lipesc mecanismul de corp. Din punctul meu de vedere e doar o chestie cosmetica: fac groapa si cobor mecanismul sau nu fac groapa si il las mai sus. Alex, proprietarul, a ales varianta asta (eu am fost de partea gropii). Si parca-s prea lungi acele suruburi. Corect. Le vom scurta. Nu stiu de ce le-a facut asa lungi. Aceasta a fost marea inovatie la FloydRose fata de Fender two point ....este ca poate cobora sub nivelul fetei chitarei in asa fel nu trebuie sa modifici unghiul de montare al gatului fata de suprafata corpului. Mie mi se pare mai important ca e cu blocare. La Fender vibratorul sta inclinat in sus aprox 25 grade ca sa pot da si in spate caci nu are loc frezat ,vibratorul ''System I'' ( II ;III ...) nu coboara sub corp si orificiul nu se schimba fata de Strat Standard .Montarea este ca si cand ai desfiinta 4 din cele 6 suruburi si ai lasa doar cele doua de la extremitati .Deci ar fi avantajul ca se potriveste ''backward'' la Strat-urile vechi . La FlkoydRose vibratorulk este paralel cu corpul si poate cobora sub nivelul corpului .. Unghiul vibratorului e corelat cu unghiul pe care il face griful cu corpul. Daca nu am griful perfect paralel cu corpul, toate unghiurile se schimba. Ma bate gandul sa fac (candva) o chitara a carei forma sa nu tina cont decat de confortul meu. Asta include si un grif care iese la un unghi ciudat din corp. Pana la urma, daca ceva functioneaza, ma doare in ºpengher cum "ar trebui sa fie". Chitarile electrice nu sunt tocmai un domeniu al stiintei (nu ca asta ar fi ceva bun). Sanatate si virtute. Edited September 5, 2010 by Masta Gi
karpi Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 (edited) Am loc daca nu lipesc mecanismul de corp. Din punctul meu de vedere e doar o chestie cosmetica: fac groapa si cobor mecanismul sau nu fac groapa si il las mai sus. Alex, proprietarul, a ales varianta asta (eu am fost de partea gropii). Corect. Le vom scurta. Nu stiu de ce le-a facut asa lungi. 1/.Mie mi se pare mai important ca e cu blocare. 2/. Unghiul vibratorului e corelat cu unghiul pe care il face griful cu corpul. Daca nu am griful perfect paralel cu corpul, toate unghiurile se schimba. Ma bate gandul sa fac (candva) o chitara a carei forma sa nu tina cont decat de confortul meu. Asta include si un grif care iese la un unghi ciudat din corp. Pana la urma, daca ceva functioneaza, ma doare in ºpengher cum "ar trebui sa fie". Chitarile electrice nu sunt tocmai un domeniu al stiintei (nu ca asta ar fi ceva bun). Sanatate si virtute. 1/. cel mai important lucru a fost ca poti sa tragi in sus tonul mult mai mult decat in cazul vibratorului de Strat . 2/.Unghiul nu ese corelat cu unghiul grif/corp .Unghiul al Strat se regleaza in asa fel ca sa ai excursia simetrica sus/jos . la Floyd sa extins aceasta plaje plus folosirea corzilor subtiri duce la dizlocarea corzilor de pe/din nut si din aceasta cauza sa montat "string tree" mai apoi "locking " in afara de problema cu agatatul corzilor .Deci mai multe cauze au dus la actuala rezolvare . Inaltimea la care se monteaza vibratorul/calusul depinde de unghiul gat/corp ,Tocmai aceasta inaltime sa redus prin practicarea acelei "gropi" asa poti sa lasi planul vibratorului in paralele cu corpul ce iti asigura o pozitie mai comoda ptr cantat pe langa cursa simetrica jos/sus.Alt avantaj ar foi ca pivotii nu trebuie sa iasa foarte mult din corp in acest fel bratul fortei care ar indoi /ar forta pivotul este mai mic deci si forta exercitata pe lemn este mai mica pericolul ca sa crape lemnul catre gaura ptr doza bridge este mai mica.Am vazut chitara la care a crapat lemnul. La Strat "capatul" vibratorului sta in sus cu suruburile de reglaj si este incomod sa estompezi cu palma pe bridge , la Floyd sta frumos paralel cu corpul si ai loc sa poi palma "natural" . 3/. asta-i o parere gresita , te miri cat de bine este calculata si facuta o chitara Strat .Sunt foarte multe studii ale instrumentelor cu corzi , asa ca si chitara electrica a fost foarte atent proiectata. Ca uni lutieri fac instrumente dupa experiente fara sa stie despre fenomenele fizice nu inseamna ca acestea nu au fost studiate si mai apoi studiile folosite la construierea chitarelor . Ca nu se publica este alta problema,,ptr vioara am vazut cate stiintifica scrisa de un compatriot de al nostru ..nu stiu daca nu am pus link pe undeva pe rgc.ro .Sa vezi cat de stiintifica este proiectarea unei viori . Ce am vazut dar numai un articol intr-o revista de audio , cate ceva despre constructia si acordarea unei orgi de biserica .Nu prea dau baieti multa documenatie .Sunt secrete . Altfel toata lumea ar putea sa faca instrumente de super clasa. Edited September 5, 2010 by karpi
ggedamed Posted September 6, 2010 Author Posted September 6, 2010 1/. cel mai important lucru a fost ca poti sa tragi in sus tonul mult mai mult decat in cazul vibratorului de Strat . De acord. Cred ca subconstientul meu la asta se gandea. 2/.Alt avantaj ar foi ca pivotii nu trebuie sa iasa foarte mult din corp in acest fel bratul fortei care ar indoi /ar forta pivotul este mai mic deci si forta exercitata pe lemn este mai mica pericolul ca sa crape lemnul catre gaura ptr doza bridge este mai mica.Am vazut chitara la care a crapat lemnul. Asta-i bine de stiut. 3/. asta-i o parere gresita , te miri cat de bine este calculata si facuta o chitara Strat .Sunt foarte multe studii ale instrumentelor cu corzi , asa ca si chitara electrica a fost foarte atent proiectata. Ca uni lutieri fac instrumente dupa experiente fara sa stie despre fenomenele fizice nu inseamna ca acestea nu au fost studiate si mai apoi studiile folosite la construierea chitarelor . Ca nu se publica este alta problema,,ptr vioara am vazut cate stiintifica scrisa de un compatriot de al nostru ..nu stiu daca nu am pus link pe undeva pe rgc.ro .Sa vezi cat de stiintifica este proiectarea unei viori . Ce am vazut dar numai un articol intr-o revista de audio , cate ceva despre constructia si acordarea unei orgi de biserica .Nu prea dau baieti multa documenatie .Sunt secrete . Altfel toata lumea ar putea sa faca instrumente de super clasa. Cred ca nu ne intelegem la exprimare. Bineinteles ca instrumentele muzicale, ca orice altceva din universul asta, respecta legile fizicii. In privinta studiilor, insa, eu cred ca majoritatea lor covarsitoare au fost facute post-factum, ca sa explice de ce functioneaza ceva care functioneaza deja. Nu cred ca Leo Fender a folosit prea multe ecuatii diferentiale cand a facut Telecasteru' sau Stratocasteru', ci altii, mai tarziu. Iar pana la Stratocaster si dupa el au fost nenumarate chitare nereusite, facute de Fender sau de altii. Este si natural sa se intample asa. Dat fiind numarul foarte mare de variabile, cea mai eficienta metoda e sa experimentezi. Eu ma refeream de fapt la principiul "Old is good, new is bad" care impregneaza tot ce este legat de chitara electrica. Seamana cu felul in care se comportau breslele in Evul Mediu.
schema Posted September 6, 2010 Posted September 6, 2010 Zic si eu, foarte tareeee! Sefule cu propaganda, ai umblat mai putin cu "ochiometria" la facutul chitarii, dar destul de mult pe internet, fara stiinta de acolo nu iesea treaba facuta de munca de jos asa cum o vad. Nu prea va laud in faza asta, ca-s convins ca o faceti sa sune bine (dupa ce-o sa-i sune bine proprietarului, ar trebui macar de test sa-i puna niste doza+pot+switch+jack ca lumea), si vreau sa vad cum o finisati. Orice mester vrea sa-i fie admirata "opera" si de altii, si nu e chiar asa de usor, deci alooo, Propaganda, baga ochiul pe net si la etapa asta, ca ai vazut ce-ai patit cu lacul ! si succes!
ggedamed Posted September 6, 2010 Author Posted September 6, 2010 (edited) Zic si eu, foarte tareeee!Sefule cu propaganda, ai umblat mai putin cu "ochiometria" la facutul chitarii, dar destul de mult pe internet, fara stiinta de acolo nu iesea treaba facuta de munca de jos asa cum o vad. Multumim pentru aprecieri. Trebuie sa fac o precizare importanta: TOATE INFORMATIILE folosite la "The X" sunt luate de pe internet. Toate. Noi doar le-am pus cap-la-cap. Si eu si Alex suntem lutieri de subsol/chitaristi de dormitor, oameni care se simt bine facand ceea ce le place. NU am pretentia ca exista ceva original in ce am facut noi. In acelasi nu ne-a interesat stiinta fabricarii de chitare, ci doar o reteta cat mai simpla pentru a obtine un anumit rezultat. [...](dupa ce-o sa-i sune bine proprietarului, ar trebui macar de test sa-i puna niste doza+pot+switch+jack ca lumea)[...] Care e problema cu dozele+poturile+switchurile+jackul pe care le are acum? Orice mester vrea sa-i fie admirata "opera" si de altii, si nu e chiar asa de usor, deci alooo, Propaganda, baga ochiul pe net si la etapa asta, ca ai vazut ce-ai patit cu lacul ! si succes! Nu cred ca ai inteles ce s-a intamplat. Problema cu lacul a fost de executie, nu de cunoastere. Mai ales la etapa asta nu ne permiteam sa improvizam. Si cred ca vom rezolva acest aspect con brio. ------------------------------ In privinta tremolo-ului: Arpi m-a facut curios care este "plaja" unui tremolo ingropat nemodificat. Vom masura cu tunerul sa vedem ce plaja avem noi. Intre timp, daca vreun cititor are o chitara cu vibrator ingropat, il rog sa posteze aici care e nota cea mai joasa si cea mai inalta obtinuta de la, sa spunem, E pe coarda groasa, pe acordaj standard (sper ca am fost destul de explicit). Daca are acordaj non-standard, il rog sa posteze oricum. Sanatate si virtute. P.S. Lucrarea continua, dar acum nu ne mai grabim la uscare. Asa ca ritmul e mai lent. Edited September 6, 2010 by Masta Gi
ggedamed Posted September 13, 2010 Author Posted September 13, 2010 (edited) Si iata ca necazurile Isaurei se apropie de sfarsit... Ha? Asta-i alta telenovela? Hmm... Sa reluam. [Acest episod va fi fara sonor.] [subtitrare] Si iata ca necazurile lui Alex se apropie de sfarsit. In ultimul episod ramasesem cu un corp plin de urme de lac colorat chiar si dupa smirgheluire. Cum ar veni, mai rau de "Go to START. You do not pass GO, you do not receive 200$." Oh, well! De atunci incoace, Alex a dat un strat de grund, apoi a smirgheluit: , a mai dat un strat de grund, apoi a smirgheluit: , a dat un strat de lac transparent (din motive tehnice nu avem poze) si a (ce credeti?) smirgheluit, a dat un strat de lac colorat si m-a chemat sa facem poze: . Not bad! Incepe sa se vada limanul restristilor noastre. Culoarea e inca prea transparenta si Alex va mai da un strat de lac colorat. Ceea ce va mai estompa din problemele inca existente: puncte negre proeminente pe lac, niste umbre pe spate ramase probabil de la smirgheluiri, culoarea coltului de sus inca prea diferita de rest. Cateva poze in care se vede "coaja de portocala" (celulita de chitara ): Asta se va duce odata cu aplicarea straturilor de lac transparent. Sunt placut impresionat de felul in care se integreaza urmele de lac in design. Arata ca si cum asa trebuia sa fie. Cateva sfaturi: 1. Pastrati TOATE bucatile de lemn ramase de la constructia chitarii. Sunt de nepretuit pentru teste. E mult mai usor sa decideti ce finisaj veti folosi dupa teste, decat dupa lecturi pe internet. 2. NU va caliciti cu straturile de lac/vopsea. Cu cat mai multe si mai fine, cu atat mai bine ("mist coats" cum zice Ron Kirn). 3. Asta e tot de la Ron Kirn: verificati la lumina zilei, in soare. E adevarat, depinde de cat de neted si lucios vreti sa fie finisajul. 4. Cel mai important: AVETI RABDARE! Viteza duce la accidente! Acum, privind in urma, cred ca fibra lemnului ar fi fost mai evidenta si problemele la aplicarea lacului colorat nu ar fi aparut daca am fi facut cum a sugerat Gorel, bait > grund > lac transparent. Insa un bait frumos are nevoie de multe teste, iar corpul trebuie sa nu aiba niciun defect care sa fie scos in evidenta de bait. Nu a fost cazul la noi, aveam niste gauri si bucata lipita ne-ar fi dat mari batai de cap. Asta e deocamdata. Vom astepta ca stratul de lac sa se intareasca complet, apoi Alex il va matui si va aplica un al doilea strat. Daca iese bine, incepe cu aplicarea straturilor de lac transparent. - Va urma - Edited September 14, 2010 by Masta Gi
Gorel Posted September 14, 2010 Posted September 14, 2010 Ce fel de smirghel ati folosit intre straturi? (intreb fiindca mi se pare ciudat ca grundul a ramas stralucitor)
ggedamed Posted September 14, 2010 Author Posted September 14, 2010 (edited) Ce fel de smirghel ati folosit intre straturi? (intreb fiindca mi se pare ciudat ca grundul a ramas stralucitor) Smirghel de 400. Poze nu avem decat inainte de smirgheluire, ducem lipsa de operatori. Grozava treaba baieti !! Servim patria! Edited September 14, 2010 by Masta Gi
Radu Burcea Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Smirghel de 400. Poze nu avem decat inainte de smirgheluire, ducem lipsa de operatori. Servim patria! Asteptam noutati :>
ggedamed Posted September 25, 2010 Author Posted September 25, 2010 (edited) Asteptam noutati :> Va asigur ca de cate ori avem o secunda libera, trecem si suflam peste corpul chitarii, sa se intareasca mai repede, dammit! Am inceput sa rapim nevinovati de pe strada, le punem frunze de palmier in maini (ambele!) si ii punem sa asigure o bun ventilatie. Ramasesem cu primul strat de lac colorat. Urma sa continuam cu smirgheluire si alt strat. La smirgheluire, Alex a constatat ca stratul de culoare era foarte subtire si s-a luat cu totul pe mare parte din suprafata. Asa ca a decis sa il dea jos pe tot si sa renunte la see-through. E bine sa precizez ca ideea cu see-through era copilul meu, Aria mea e asa si este una din cele mai frumoase chitari pe care le-am vazut. Nici nu am vorbit cu Alex in ziua aia. Acum il inteleg si pe el, vrea sa aiba chitara gata cat mai repede. Cred ca in subconstient era decis de la inceput sa faca culoare solida, ii spusesem sa dilueze lacul colorat, dar a decis a priori ca nu se poate . Asa ca The X va avea culoare solida. Veti vedea ca nici aceasta versiune nu arata rau deloc: Avem un loc in care a curs vopseaua: Si aici niste prim-planuri cu celulita: Asta e normal in faza in care suntem, nu e nimic care sa nu se poata rezolva la urmatoarea smirgheluire. Asadar, urmeaza smirgheluirea (era programata ieri, dar nu a uploadat pozele inca) si lacul transparent. Alex zisese ca smirgheluirea merge bine, suprafata ramane foarte neteda. Ramane de vazut cum o sa mearga cu lacul transparent. Va incerca sa dea multe straturi fine ("mist coats") la intervale de 15 minute. Avand in vedere ca e ultima etapa inainte de lustruirea finala, va fi foarte greu sa se abtina sa dea mai mult lac decat e nevoie. Vom vedea. Inca ceva: Alex se taraste in jurul nostru, prin colturile tenebroase ale RGC-ului. Cand o sa-si fac curaj, va aparea la lumina si va va prezinta si versiunea/ideile/impresiile lui. Sanatate si virtute. Edited September 25, 2010 by Masta Gi
ggedamed Posted September 25, 2010 Author Posted September 25, 2010 Ar trebui inainte de vopsirea(lacuire) neckului sa scrieti(imprimati) pe head CUstom Explorer sau Reghin Explorer sau ceva de genu, cu un font la fel mai custom. E o idee. Voi ce ati scrie pe headstock?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now