Guest Les7 Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Mesa Rectifier ca si amp de "calitate de nici un fel " fata de cata "faima" are adica in sensul de "Nu-i mare branza , doar multa reclama si mult gajait nazal "orange si red ..lol dar daca i-ti permiti sa tii o statie ptr gajait metale in loc sa folosesti o pedala la o alta statie este OK nu ? Iar de combouri pot sa spun precis ca intre profesionisti ce canta prin baruri si cluburi le au cumparat mai ales blues-isti , exact ptr tonul nazal intre 100-400Hz . Are tonul tocmai OK ptr a nu deranja cu mediile in locatii mici si e OK ptr slide "a la Dobro" . daca nu te-ai uitat vezi aici spectograma Mesa cu GibsonLP si cabinet Marshall : http://forums.rgc.ro/index.php?act=attach&...st&id=31381 OK, am intzeles ce zici, dar 1. nu de mine vorbeam, vorbeam de trupe care-si permit si care nu canta (ca si mine) pe un Boss MetalZone si 2. am obs spectograma respectiva, dar inca nu stiu s-o descifrez....daca binevoiesti sa o explici (nu numai mie) aici pe forum...as aprecia... multe din ce ai spus tu si @mibu si @midnight_rider is chestii care tzin de oameni initziatzi, de oameni cu o anumita cunostintza in domeniul electronic, si o anumita experientza personala...din pacate nu totzi au parte de aceleashi calitatzi...iar voi atzi uitat sa le si explicatzii ptr multzimea .....sa spunem...mai putzin cunoscatoare..in acest fel am fii intzeles cu totzii ce vorbitzi voi..iar noi restu incepatorilor care citesc acest thread am fii invatzat mult mai multe, si le-am fii aplicat (asa cum ai spus tu) "dupa gustul si cerintzele genului abordat" asa ca fac apel la cei care stiu mai multe....sa fie cat mai explictitzi ..mai ales cand folosesc limbaj tehnic....si sa ne explice cum si in ce fel influentzeaza tonul respectivele calitatzi, variabile si functziile despre care vorbesc. Multzumesc si inca odata
karpi Posted February 24, 2008 Posted February 24, 2008 (edited) OK, am intzeles ce zici, dar 1. nu de mine vorbeam, vorbeam de trupe care-si permit si care nu canta (ca si mine) pe un Boss MetalZone si 2. am obs spectograma respectiva, dar inca nu stiu s-o descifrez....daca binevoiesti sa o explici (nu numai mie) aici pe forum...as aprecia...multe din ce ai spus tu si @mibu si @midnight_rider is chestii care tzin de oameni initziatzi, de oameni cu o anumita cunostintza in domeniul electronic, si o anumita experientza personala...din pacate nu totzi au parte de aceleashi calitatzi...iar voi atzi uitat sa le si explicatzii ptr multzimea .....sa spunem...mai putzin cunoscatoare..in acest fel am fii intzeles cu totzii ce vorbitzi voi..iar noi restu incepatorilor care citesc acest thread am fii invatzat mult mai multe, si le-am fii aplicat (asa cum ai spus tu) "dupa gustul si cerintzele genului abordat" asa ca fac apel la cei care stiu mai multe....sa fie cat mai explictitzi ..mai ales cand folosesc limbaj tehnic....si sa ne explice cum si in ce fel influentzeaza tonul respectivele calitatzi, variabile si functziile despre care vorbesc. Multzumesc si inca odata in diagrama "Bode" de amplitudine /frecventa Pe verticala se reprezinta in dB ( decibeli) amplitudinea semnalului . despre deciibel s-a mai scris pe forum si gasesti si in wikipedia . Pe scurt dB nu-i o unitate de masura este raportul a doua marimi doua tensiuni Uin/Uout sau doua puteri P1/P2 . sau dpua presiuni sonore SPL1/SPL2 .Mai pe larg cauta pe wikippedia , sau cu Google , cu cuvantul cheie "dB" se vede cum banda de frecvente al sunetului tine de la Joase 100 Hz pana la inalte aprox 4000 Hz ( frecventa este reprezentata pe axa Y pe orizontala ) dsetul de ingusta ( difuzorul de chitara functioneaza pe aceasta banda) Se vede cum intre 100 si 300 Hz sunetul este mai tare , acesta da un ton de butoi .Mai departe cu cresterea frecventei se vad si armonicele acestor fercvente din banda de 100-300 Hz , tot sunetul eset dominat de acest filtru "butoi" Acest sunet este greu de sonorizat , suna "murdar' da impresia de energie dar practic cel mai mic sunet de medii il umbreste. In toate manualele de masterizare /mixare se indica ca acestea se se taie din prima ca chitara sa se poata mixa cu vocea si cu celelalte instrumente.Deci in mare numai chitaristul aude acest ton caci mixeristul curata tonul daca vrea sa si sonorizeze . Asa ca pe fata o sa fie acest ton numai foarte filtrat.La solo n-o sa mai sune de loc !! Nu-i nimic rau sa ai un ton de care vrei dar sunt unele limite impuse de legile acusticii . Eu am vrut numai sa subliniez ca acel ton cu care se joaca tineri acasa in camera cu scule de concert de pe youtube nu se poate folosi numai daca chitaristul canta singur singurel un solo si nu are alte sunete din trupa. In zona aceasta 100-300Hz mai are si basul , si tobele si vocea armonice. Urechea umana respectiv creierul nu poate desparti armonicele pe instrumente .Daca sunt armonice comune omul va auzi un singur sunet cea ce de o imagine sonora saraca si plata . Ca sa se poata mixa si sa dea impresia de instrumente separate se foloseste separarea banzilor de frecvente pe instrumente . De exemplu in cazul nostru backingul ( orchestra) se regleaza din EQ mai tare unde se taie din chitara si invers chitara se amplifica ( frecventle din EQ ) in "coridorul de frecvente " creat , cel de unde am taiat frecventele orchestrei . Cu vocea se face la fel.Vocea are aceiasi frecvente ca si chitara , aceasta este o mare problema , asa ca chitara se taie peste tot unde-i voce , si in prezenta voci se reduce chitara cu aprox 3-pana la 6 dB.Asa xa xhitara si tonul "super " se aude numai la introducere si in "pauze" unde nu-i voce sau alt instrument solo. Pe langa aceasta unele frecvente umbresc mai puternic decat altele ( mediile unde urechea este mai sensibila umbresc mai puternic. Exista diagrame cu efectul de umbrire). Un ton din acesta cu efect de "butoi" cum se vede in diagrama umple tot spectrul cu armonicele neamortizate si este foarte greu sa facem un coridor prin el ptr voce .Deci taiem puternic cu EQ si nu ramane mai nimic din sunetul de chitara ce-l avem pe scena . Bineinteles acusticeni /sonorizatori stiu sa faca o setare sa mai sune cate ceva dar trebuie si din statie sa-i vina tonul cu armonicele potrivite .Nu chitaristul face tonul ci sonorizatorul. Noi chitaristi ne jucam cu ce ni-se vinde , tonul lui "XY" sau al lui "QZ" care de obicei nu sune numai in casca , in trupa nu-si mai gaseste locul.Si ne luptam cu sonorizatori ca totusi sa ne favca pe plac ,chiar daca vrem imposibilul cateodata. Edited February 24, 2008 by karpi
Guest mibu Posted February 24, 2008 Posted February 24, 2008 houston, information overload. mibu out! am de cantat si de construit rack-uri...
Musaro Adriano Posted February 24, 2008 Posted February 24, 2008 Belea topicul.... mi am facut si eu un pic de cultura cu ocazie aceasta...pentru acest va multumesc. Haide baieti potolitiva si mergem la un cantat mai bine!! In rest cred ca solutia (acest din mica mea esperienta...) la baiat care a deschis topicul este aproape UTOPIA....adica sa ai un sunet mesa cu 300 de euro (pedal si amp). Calitate din pacate se plateste...depinde totusi de pretentie fiecarui, sunt convins ca ar fi solutii mai ieftine care lar multumi. Umila parere mea, testaza personal daca ai ocazi si tragi conclusi, si sa gasesti compromis cel mai aceptabil calitate /pret in care te incadrezi. Te aures success. Numai bine si respect. Adriano
Razvan Alexandru Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 (edited) da, bun topic. mai ales atunci cand se cearta "greii" mai aflam si noi lucruri.. ca numai asa mai povestesc din bagajul lor de cunostinte, la nervi mersi, ce sa zic, desi multi nu cred ca avem nevoie de atata informatie ca sa putem canta. ceea ce ma duce la intrebarea mea: cine isi da seama cu ce amp/cabinet/microfon am tras chitarile astea din exemplele atasate va avea respectul meu etern si al colegilor de forum asemenea. pot sa zic despre chitara numai: schecter blackjack cu SD JB + TS808 in fata... ps. am eliminat din mix bass/keyb/strings/voci si e nemasterizat blindedbydemons.mp3 inangeridwell.mp3 Edited February 25, 2008 by Razvan Alexandru
malex Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 desi asta nu-i joc sa te bagi - nu stiu de ce - io-te ca ma mananca... daca nu ma insel, sound-ul ala e de difuri mai mari de 12 tzoli ok, daca ma insel, zi repede sa avem timp sa redresam hai, ca dupa aia ne gandim cate sunt
Razvan Alexandru Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 desi asta nu-i joc sa te bagi - nu stiu de ce - io-te ca ma mananca... daca nu ma insel, sound-ul ala e de difuri mai mari de 12 tzoliok, daca ma insel, zi repede sa avem timp sa redresam hai, ca dupa aia ne gandim cate sunt malex, pe tne sunt trist ca vinzi superbitatea aia de chitara si, nu, nu sunt mai mari de 12"
karpi Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 desi asta nu-i joc sa te bagi - nu stiu de ce - io-te ca ma mananca... daca nu ma insel, sound-ul ala e de difuri mai mari de 12 tzoliok, daca ma insel, zi repede sa avem timp sa redresam hai, ca dupa aia ne gandim cate sunt doua difuri de 10" in motaj cardioid , microfonul la 33 cm la marginea membranei , celalalt microfon la 1 m in stanga cum intri pe stanga .Pereti amoprtizati cu fonoabsobant clorcauciuc in amestec cu nisip ( furat de la drumuri si poduri ), daua nise si o fereastra netratata rezoneaza pe 350Hz , boxa are rezonante defazate la 2PI catre NS , Basul intarzie 4Pi/128 ( sin wT) fata de grupul de medii pe 1235 Hz-1374 Hz ,de la 3429 un filtru trece jos cu 12dB /octava taie marunt totul. Chitara a fost in pozitia SV-NE cu Humbucker fara joasei fara inalte .Basul ridicat din EQ la buhait cu rezonator ce inlocuieste joasele inexistente . Efect de combfilter pe toate plaiurile cat incape ...corzile n-au mai fost curatate de 2 luni, praf intre doza si corpul chitarei 12% .Bolt on Neck , corp din 3 piese lipit cu adeziv sintetic ce amortizeaza sunetele peste 1276 Hz in raport de 1/ 6524278.lacul de pe chitara este polimer PCPB -Ns 3000CBF /000365 , este securizat ca sa nu te taie la mana cand va crapa. reflexii intre toata lumea , perete, perete, difuzor, cutie , plafon , podea , corp chitara,hall, reverb,chorus, si altele da a masca abil tonul de chitara .Dozele sunt bobinate cu CuEm 0,007 5680 spire in sens trigonometric . acest lucru aprox la fel ptr ambele inregistrari primul este mai smooth , gain mai mic ,soft knee si filtru mai bland , al doilea gain mai mare hard knee armonice mai pronuntate. tipul tonului "TON DE TON"
John Petrecce Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 da, bun topic. mai ales atunci cand se cearta "greii" mai aflam si noi lucruri.. ca numai asa mai povestesc din bagajul lor de cunostinte, la nervi mersi, ce sa zic, desi multi nu cred ca avem nevoie de atata informatie ca sa putem canta. ceea ce ma duce la intrebarea mea: cine isi da seama cu ce amp/cabinet/microfon am tras chitarile astea din exemplele atasate va avea respectul meu etern si al colegilor de forum asemenea. pot sa zic despre chitara numai: schecter blackjack cu SD JB + TS808 in fata... ps. am eliminat din mix bass/keyb/strings/voci si e nemasterizat Hai ca ma risc si io.... As zice ca ai folosit un amp marshall din ce aud...dar nu'mi dau seama ce model. Cu microfoanele nu ma pronunt ca sunt pe langa...
Elethan Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Mie tot a marshall imi suna, cabinet probabil 4x12.Cat despre microfon e foarte foarte greu sa-ti dai seama pentru ca pot sa fie mai multe microfoane.Daca e unul singur totusi as spune ca e ceva condenser.
dass101 Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Bineinteles ca e imposibil sa iti dai seama ce s-a folosit. oricum calitatea e mediocra.
Razvan Alexandru Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Bineinteles ca e imposibil sa iti dai seama ce s-a folosit. oricum calitatea e mediocra. multumesc oo, tie, domnule de la voodoo, sunteti generos azi, milostiv stapan al distorsului vrajit. acum pe bune, intrebarea era alta. poti sa raspunzi strict la ea, te rog? ps. daca nu mor anul asta de boala care ma macina, promit sa imi iau si eu aparate ca ale tale ca s anu mai sune mediocru.
Guest Baumwolle Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Cred ca Dragos nu se referea totusi la calitatea sculelor folosite, ci la calitatea inregistrarii.
Razvan Alexandru Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Cred ca Dragos nu se referea totusi la calitatea sculelor folosite, ci la calitatea inregistrarii. ...care deriva din calitatea sculelor, deci are legatura. tu ca moderator ar trebui sa vezi ca afirmatia era offtopic. nu m-a deranjat, m-a distrat mai mult, dar cum am zis intrebarea era alta. hai ca nu e greu sa fii ontopic, trebuie numai sa nu fii rautacios, atat.
Guest Baumwolle Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Au fost atatea offtopic-uri in thread-ul asta ca inca unul nu mai are importanta (la un moment dat se vorbea de AC30 si Marshall Major). Daca e sa fim foarte stricti si tu ai fost offtopic, scopul initial acestui thread, lansat prin primul post, este acela de a gasi solutii ieftine care sa suplineasca decent un Dual Rectifier.
Razvan Alexandru Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 scopul initial acestui thread, lansat prin primul post, este acela de a gasi solutii ieftine care sa suplineasca decent un Dual Rectifier. ba n-am fost deloc offtopic. vreau sa dovedesc ceva in spiritul topicului si a exact ceea ce ai spus. ia-o ca pe un hint, daca vrei. urmareste pana la capat si vei vedea.
karpi Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 (edited) iata diferenta dintre cele doua tonuri pune numai sunet de chitara chitara ---statie---difuzor---microfon ---inregistrare fara , tobe , cinele , efecte .. care statie+dif de chitare reda pana la 16KHz ? iata spectru, Mesa de pe youtube Edited February 26, 2008 by karpi
Razvan Alexandru Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 iata diferenta dintre cele doua tonuri pune numai sunet de chitara chitara ---statie---difuzor---microfon ---inregistrare fara , tobe , cinele , efecte .. care statie+dif de chitare reda pana la 16KHz ? iata spectru, Mesa de pe youtube salut, karpi, asteptam analiza asta de la tine si chiar m-am gandit sa pun aseara numai un track de chitara si nu 4 (2L + 2R) + lead-urile cum se aude in inregistrari. cand voi ajunge acasa diseara promit sa fac asta. oricum, esti aproape de adevar . toate bune
Guest arosulescu Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 (edited) trebuie sa recunosc - cu greu - ca tonu de care vorbeste alexandru e ..FOARTE MISTO ... m-ai cam uimit -fara mistocareala.... nu imi sta in fire decat daca sunt provocat si aici nu e cazu- dar si raspunsul complex al lui karpi mi-a placut la fel de mult. Nu stiu cu ce ai tras dar foarte bun ( poate marshall jcm 900 ... cabinet 4 x 12" vintage 30...probabil ca se poate scoate un sunet asemanator din en combinatii de statii si boxe) ps inangeridwell imi place rau Edited February 26, 2008 by arosulescu
karpi Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Au fost atatea offtopic-uri in thread-ul asta ca inca unul nu mai are importanta (la un moment dat se vorbea de AC30 si Marshall Major). Daca e sa fim foarte stricti si tu ai fost offtopic, scopul initial acestui thread, lansat prin primul post, este acela de a gasi solutii ieftine care sa suplineasca decent un Dual Rectifier. dual rectifier a fost un "desiderat" un model ideal virtual , ce traieste in urechea interna a fiecarui total diferit... dupa cele gasite pe youtube nu prea te poti lua , dupa cela de pe intregistrari din studio integrate in piese la fel nu mai stii ce s-a facut cu tonul original .Din concert nu avem inregistrari de la cativa metri in fata scenei . de aici s-a ajuns la intrebarea : Dar totusi care-i tonul acela ? de aici la AC30 ...la Bryan may -si la statia lui de 3 W cu doua boxw multimedia si cu filtru ce imita AC30 si cu care inregistra in studio. asa ca vestitul ton de pe discurile a lui Bryan May zice-se ca nu-s trase cu VOX AC30 Asa ca nu stim care-i adevarul din reclamele unde cate un instrumentist insira statiile si efectele folosite la fiecare piesa ...etc Suntem "ontopic" cu toate ocolisurile prin care sa vedem ce se poate folosi mai ieftin in loc de un Mesa . Colegul a spus un ton asemanator cu cel de mesa dar mai "ieftin" . Se vehiculeaza conceptul de profesional, calitativ, serii speciale , iar la sculele mai ieftine , despre calitate slaba , bombe..nu suna nu-s bune etc.. Dar la nici una nu se specifica sau argumenteaza stiintific absolut nimic , totul pur afectiv sub influenta reclamei brandurilor ,in stilul cel mai bun detergent. Detergent cumperi o cutie si daca te-ai ars nu mai iei .( bani oricum i-ai dat) Dar o statie costa ceva bani si sa cumperi din fiecare cate una e cam greu . Asa ca este bine sa vedem ce-i cu anumite mituri .La rece .Fara a ne lasa hipnotizati de mitosurile din jurul brandurilor in voga. o proba ar fi sa vedem daca putem sa precizam exact cu ce s-a cantat pe o inregistrare . de exemplu sa spui ca tu auzi pe o inregistrare difuzorul de 12" nu este credibil dar daca spui ca suna similar cu sunetul ce l-ai auzit in sala de repetitie de la un dif de 12" al unei statii Fender cand usa era deschisa..,este altceva .S-ar putea sa sune la fel.. In acest fel cred ca se pot invata oameni sa cum sa faca o analiza cat mai corecta in cazul cand vor sa faca o achizitie si nu stiu ce sa aleaga .
Cosu Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Niste sample-uri de mesa dual recto: http://batgrat666.free.fr/Samples%20Rectifier/ http://download.yousendit.com/B0D37EFF71A59E93
George Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 eu as zice 5150 sau ceva apropiat de la ENGL
Razvan Alexandru Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 trebuie sa recunosc - cu greu - ca tonu de care vorbeste alexandru e ..FOARTE MISTO ... m-ai cam uimit -fara mistocareala.... nu imi sta in fire decat daca sunt provocat si aici nu e cazu- dar si raspunsul complex al lui karpi mi-a placut la fel de mult. Nu stiu cu ce ai tras dar foarte bun ( poate marshall jcm 900 ... cabinet 4 x 12" vintage 30...probabil ca se poate scoate un sunet asemanator din en combinatii de statii si boxe) ps inangeridwell imi place rau mersi, andrei. venind de la tine e un compliment frumos. ma bucur ca am cantat pe aceeasi scena si in acelasi concert de doua ori, omule. nu este nici jcm 900 (fie vorba intre noi, e pt rock in general. nu e bun deloc pt metal modern, e moale si nu are balls ca de ex, mesa dual sau krank krankenstein sau bogner mr hector/ubershall sau engl powerball sau legendarul 5150.) vezi? pt unul ca mine e simplu: stiu ce cant si stiu ce imi place/trebuie. iar pt live nu ii fac probleme, inca nu am cantat in romania pe instalatia care sa ma faca de ras ca ton care vine din backline.
Guest arosulescu Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 da ... nu stiu ..m-ai cam bagat in ceata
mega.deb Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 @Razvan Alexandru - ceva Peavey? nush de ce dar asta imi sta pe limba ...
John Petrecce Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 mersi, andrei. venind de la tine e un compliment frumos. ma bucur ca am cantat pe aceeasi scena si in acelasi concert de doua ori, omule. nu este nici jcm 900 (fie vorba intre noi, e pt rock in general. nu e bun deloc pt metal modern, e moale si nu are balls ca de ex, mesa dual sau krank krankenstein sau bogner mr hector/ubershall sau engl powerball sau legendarul 5150.) vezi? pt unul ca mine e simplu: stiu ce cant si stiu ce imi place/trebuie. iar pt live nu ii fac probleme, inca nu am cantat in romania pe instalatia care sa ma faca de ras ca ton care vine din backline. Da' pana la urma ne zici ce'ai folosit ca pe mine cel putin m'ai facut curios ; sau ii mai lasi pe experti sa'si dea cu parerile...? Oricum nu mi se pare un sound mediocru; ba chiar se apropie de gusturile mele...
Razvan Alexandru Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Nu numai ca suna f. fain dar e si cantat f. bine(si asta conteaza enorm indiferent de TON).Felicitari! Cat despre setup, din partea mea poa` sa fie si procesor, nu ma doare la ureche. multumesc amandurora, desi sunteti offtopic cu asta )) o sa spun cu siguranta, ba mai mult, o sa pun toata informatia necesara. dar asa cum ati zis mai vreau raspunsuri de la cunoscatori in amp-uri, in materie de lampa, sunet, difuzor... rares stie cum s-a tras asa ca raspunsul lui eventual nu se pune. si sa nu il intrebati, probabil ca inca doarme si a uitat.
George Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Razvan, TS-ul ala fura mult Adica te inseala asupra cantitatii de gain, deci nu mai stii despre ce modele de amp se vorbeste. Plus ca are si semnatura lui de medii, care schimba vocea ampului.
Guest leo2pop Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Draga Razvan, ne-ai cam bagat in ceata se pare. Si acum sa ma explic. Dinamica sunetului nu e suficient de buna ca sa-ti dai seama macar ce categorie de amp este. Si asta e pacat pentru corectitudinea "jocului". Cum spuneam si intr-un articol mai sus, chiar si la AC30 daca-i pui in fata tube screamer - faci minuni! In plus, daca nu m-au lasat urechile, pe linga lantul pe care-l descri initial eu aud reverb si delay si aud si un sunet destul de compresat [care evident poate sa fie si de la TS] si e posibil sa fi folosit si o poarta de zgomot la "power chords"[caci nu vine nici un zgomot dupa "release". Poate ma insel. si ai tu mina asa de buna/ferma. Si inca ceva...Sunetul pare destul de strins/compact. Eu zic ca ai folosit un procesor si ai tras prin DI. Si acum dati cu rosii.
Guest arosulescu Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 eu l-am auzit pe alexandru cu un procesor pod xt live .... si-a facut asta un ton de mam ***** pe mine ......( procesor pe care l-am avut si eu dar l-am dat intr-o luna... ca mi s-a parut prea scump pentru ce stia sa faca ... dar partea de distors era foarte buna intr-adevar )
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now