www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Sound De Mesa Dual Rectifier


Recommended Posts

Guest MCMUSIC
Posted
Diferentele sunt aproape insesizabile pentru o ureche normala si nu uita ca tot ce tine de ton, se poate ajusta de la eq-ul ampului si al chitarei. Overall, vox ac30 reissue este un amp excelent si numai un om foarte pretentios sau care nu are ce face cu banii si-ar putea dori amp-ul de acum 30-40 de ani. Daca e sa il schimb, ma voi indrepta spre o liga superioara unde joaca soldano, diezel, fuchs, bogner, divided by 13 etc. Si nu este o liga mult superioara ca ton sau dpdv al calitatii... iti repet, diferentele sunt mici si pentru multi oameni nu justifica investitia.

 

O mica completare, AC30 este un amplificator de serie, nu poate sa intre in categoria Soldano, Fuchs samd. Pentru pretentiosi exista varianta AC30H2, adica handwired. Exista unul in Romania, l-a achizitionat Adi Tetrade pentru instalatia lui de sunet si va spun pe cuvant de onoare, suna de te c...pe tine! Intrebati-l si pe Rares ca doar la testat!

Guest MCMUSIC
Posted
normal ca e de serie dar cu mentiunea ca e exceptional si nu l-as schimba decat cu unul din categorie superioara, in nici un caz cu altceva la 1000 euro. :)

 

Am vrut sa accentuez faptul ca e de serie, de fapt sunt mai multe modele cu un dif, cu doua, cu celestioane etc. AC30H2 intra in schimb la clasa Premium.

Posted

S-a vorbit 1 pagina despre pedale de distorsiune cu cat mai irelevante si 3 pagini despre AC30.

Split, anybody?!

 

ceva ca si Messa...sau orice altceva ce-i OK , statie Electronica Super sau Delta.Mai erau si unguresti ORIONTON .

I-auzi, En1gma, canta pe Delta. Daca pentru Karpi e tot una, cu siguranta si pt. publicul "tone-deaf" tot aia e.

 

Eu as fi curios, de exemplu, in ce modelator ati gasit un ton cat mai convingator de rectifier.

Guest MCMUSIC
Posted (edited)
S-a vorbit 1 pagina despre pedale de distorsiune cu cat mai irelevante si 3 pagini despre AC30.

 

Da tu ai inteles ceva din aceasta discutie? Vorba lui Karpi, e o discutie de lux! Sigur a fost irelevant pentru tine! Ai, probabil un procesor Zoom, Korg sau mai stiu eu ce ( sper sa nu fie bergenbier ) si deja crezi ca esti centrul pamantului! E o discuie despre amplificatoare de top si cred ca ar trebui sa fi foarte interesat despre ele. Sigur nu ai avut sansa sa canti pe Mes sau AC30! Contrazice-ma!

Edited by MCMUSIC
Posted (edited)
Da tu ai inteles ceva din aceasta discutie? Vorba lui Karpi, e o discutie de lux! Sigur a fost irelevant pentru tine! Ai, probabil un procesor Zoom, Korg sau mai stiu eu ce ( sper sa nu fie bergenbier ) si deja crezi ca esti centrul pamantului!

 

Daca are Zoom sau Korg e posibil sa fie client de-al tau, deci eu nu l-as jigni...

Edited by dass101
Guest MCMUSIC
Posted (edited)
Daca are Zoom sau Korg e posibil sa fie client de-al tau, deci eu nu l-as jigni...

 

 

Nu jignesc pe nimeni, stai linistit Dass! Este o discutie foarte interesanta, dpmdv, despre amplificatoare de lux, atata tot. Sunt doar cativa, pe degete ii numaram, care au avut sansa sa cante pe amp-uri de top. Pe altii ii plictiseste discutia asta!

Edited by MCMUSIC
Posted

imi cer scuze ca intervin din nou off topic, insa mi s-au "inaltat la fileu" cateva mingi, si cred ca e de bun simt sa le "plasez" inapoi...

 

felix, repet, este absolut ok sa ai o parere despre amintitul vox. doar ca ea difera in cazul unor muzicieni foarte cunoscuti... atata tot...

de asemenea, chestiunea cu "vechiturile" mi se pare absolut puerile. daca ai cunoaste electronica, ai putea gasi cateva explicatii interesante - mai ales in domeniul trafurilor (atat de alimentare, cat si de iesire).

 

arpi - tuburi de pe vremuri se mai gasesc (spre norocul nostru) si acum! in ampul meu Gabriel chiar si-au gasit locul un Mullard si un Telefunken ECC83 care fac o diferenta imensa in sound! (sunt din anii '70 tuburile, insa noi, nefolosite)

 

george, ce am prezentat eu la workshop au fost ampurile Laboga, cablurile Evidence si switcherele Lehle - nu tonul meu de chitara! instalatia mea de cantat este sensibil alta (dar asta e alta poveste...). pe de alta parte, mie imi place cum suna ampurile Laboga si, mai ales, chitara mea Suhr. se pare ca si multor altora...

as fi curios sa stiu care dintre cei de la worksop ai fost (nu cumva grasutul metalist obraznicut, care nu stia sa lege o nota pe chitara, dar care le stia pe toate?...)

Guest MCMUSIC
Posted (edited)
imi cer scuze ca intervin din nou off topic, insa mi s-au "inaltat la fileu" cateva mingi, si cred ca e de bun simt sa le "plasez" inapoi...

 

felix, repet, este absolut ok sa ai o parere despre amintitul vox. doar ca ea difera in cazul unor muzicieni foarte cunoscuti... atata tot...

de asemenea, chestiunea cu "vechiturile" mi se pare absolut puerile. daca ai cunoaste electronica, ai putea gasi cateva explicatii interesante - mai ales in domeniul trafurilor (atat de alimentare, cat si de iesire).

 

arpi - tuburi de pe vremuri se mai gasesc (spre norocul nostru) si acum! in ampul meu Gabriel chiar si-au gasit locul un Mullard si un Telefunken ECC83 care fac o diferenta imensa in sound! (sunt din anii '70 tuburile, insa noi, nefolosite)

 

george, ce am prezentat eu la workshop au fost ampurile Laboga, cablurile Evidence si switcherele Lehle - nu tonul meu de chitara! instalatia mea de cantat este sensibil alta (dar asta e alta poveste...). pe de alta parte, mie imi place cum suna ampurile Laboga si, mai ales, chitara mea Suhr. se pare ca si multor altora...

as fi curios sa stiu care dintre cei de la worksop ai fost (nu cumva grasutul metalist obraznicut, care nu stia sa lege o nota pe chitara, dar care le stia pe toate?...)

 

Da despre parerea lui Ochescu, ce zici? Sau poate nu o consideri pertinenta? Pe de alta parte, ce ai prezentat acolo? Ceva ce e sub nivelul sculelor tale? Pai atunci e pacaleala, nu-i asa?

Edited by MCMUSIC
Posted

draga mcmusic, sincer, prefer pararea unui david gilmour sau a altora de calibrul asta...

iar ceea ce am spus nu inseamna ca am ceva cu florin (cu care ma cunosc de ceva vreme si pentru care am tot respectul cuvenit).

 

cat priveste partea a doua, usor insinuanta si chiar "miticeasca", a intrebarilor, ti-as raspunde cu o alta intrebare: tu stii care este diferenta dintre un endorser si un dealer de instrumente muzicale? eu sunt cel din urma - vand componente (putine, dar bune...) pentru instalatii de chitaristi si atata tot. folosesc in instalatia mea de scena cate ceva din toate cele pe care le vand, insa folosesc si alte "ingrediente", cum ar fi ampul Gabriel, sau preampul marshall jmp1 si tot felul de unitati de rack. dar nu componentele in sine sunt interesante, cat tehnica de a le combina intru obtinerea soundului final.

Posted
as fi curios sa stiu care dintre cei de la worksop ai fost (nu cumva grasutul metalist obraznicut, care nu stia sa lege o nota pe chitara, dar care le stia pe toate?...)

:)

 

Domnule Mircea Bunea.

Va rog sa va abtineti de la a arunca aiurea cu insulte, oricat de usoare ar parea pentru dumneavoastra, sau pentru altii.

Apropo, se intampla sa stiu suficiente informatii, teoretice si practice, din acest domeniu incat sa imi permit sa comentez sau sa cer mai multe informatii, pe care se intampla sa le si pot intelege - din intamplare fiind student la o facultate in domeniu si tot din intamplare construind chiar in momentul de fata un amplificator bazat pe tehnologia tuburilor electronice, si cu alte doua reparate de mine, chiar cu putin ajutor. Asa ca da, le stiu pe toate.

Deasemenea, am cantat pe un numar oarecare de ampuri, unele mai bune, altele mai putin, din multe game de pret [si pot sa pariez ca mult mai putine ca dumneavoastra], dar la nivelul la care sustineti ca lucrati dumneavoastra, pesonal si in afaceri, nu cred ca are vreo relevanta (si daca totusi conteaza, am cantat pe cel putin 5 ampuri de 2-3 ori mai "performante" decat Mr.Hector). In continuare, ma vad nevoit sa afirm ca nivelul meu la chitara nu isi are rostul in aceasta discutie, tot ceea ce am facut la workshop fiind sa incerc posibilitatile tonale ale unui amplificator scump, printre alte amplificatoare scumpe, si poate sa culeg ceva informatii la prima mana despre anumite produse.

In incheiere, as dori sa imi cer scuze pentru aces post total off-topic si complet nefolositor, si sa sustin, cu toata lipsa mea de insemnatate, parerile lui @George si @Felix, pe care, desi uneori nu le accept asa cum sunt, le respect.

 

PS - God, urasc situatiile cand s nevoit sa folosesc limbaj "de lemn" ... :)

Posted

MAAAAAMA CE AM PIERDUTTTT :)

N-am mai vizitat topicul asta,caci nu credeam ca pot sa dau vreo informatie mai utila lui En1gma despre cum s-ar obtine soundul de Mesa din altceva,mai ales la 300 de euro plafonul maxim!

Iar voi discutati aici despre statii vintage,AC 30,cu Top Boost sau nu,Marshall Major de 200 de w,Marshall Reissue,AC 30 nou,chinezesc sau handwired, despre ampul lui Felix sau JCM 800 le lui George,AC30-ul lui Adi Tetrade,despre statiile lui David Gilmour sau John Mayer,si,evident,despre invariabilul Laboga,statia de suflet a lui Mibu,cea mai buna din univers ,dupa parerea lui,dar care mibu canta ,insa, pe un Gabriel Voxer (copie de vox) si pe un preamp Mars©hall

Pai la asta ma pricep,fratilor.Nu ma pricep sa-i rezolv problema lui En1gma,dar la ABSOLUT TOATE OFFTOPICELE de mai sus sunt as. :)

Cu riscul de a fi catalogat din nou drept arogant,si cu riscul de a pierde niste simulacre de prietenie sau mai degraba de amicitie cu unii de mai sus,iata parerea mea despre toate aceste lucruri :)

Intai as dori,dragi tovarasi si preteni,sa clarificam niscaiva aspecte tehnice care s-au enumerat mai sus,unele corecte,altele ba.

Cel mai in eroare :( a fost mibu,care in calitatea sa de formator de opinie si moderator de forum de scule high end a dat cateva rateuri,zicand

1.

mai intai, din cate stiu eu, nu exista marshall de 200W...

2.apoi,vazand ca s-a demonstrat contrariul,da direct cu mucii in fasole,zicand :(normal ca stiu de vechile 200W-uri, dar nu de tranzistori credeam ca e vorba)..

aici domnul mibu nu poate sa recunoasca cum ca ar fi gresit,el trebuie sa arate ca e si fudul B)

stimate Mircea:Ampul Marshall Major,care are 200 de w este FULL TUBE,si s-a produs incepand cu 1967,iar diferenta cruciala intre el si cel de 100,pe langa putere,evident,a fost corectorul de sunet ACTIV.Desigur fara vreun tranzistor in el.asa cum crezi matale.Ca fost posesor de Major,(din 1969,a carui boxa cu 4x15'' o am si acum) pot sa iti spun ca este usor de recunoscut prin faptul ca are carcasa putin mai inalta,probabil ca sa incapa transformatoarele mai mari ,de 200 de w.Intai s-a numit Marshall 200,iar incepand cu 1968 sau 69 a fost redenumit Major.Porecla sa ,insa era "The Pig",si nu degeaba.Leo2Pop a postat chiar si schema,daca nu erai umbrit de ego si de inversunarea impotriva lui Karpi,poate ti-ai fi luat oboseala s-o deschizi,si n-ai mai fi postat enormitatea tranzistorizata de mai sus.(Din cate tin minte stii sa "citesti" o schema,daca ma insel,scuze ca te-am supraestimat)

3.apoi, un vox ac30 suna groaznic de tare pe scena! acei "30W" sunt practic mult mai multi ca presiune sonora..

Presiunea sonora,draga Mircea,pre numele ei englezesc "Sound Pressure Level",prescurtat SPL NU SE MASOARA IN WATI CI IN DECIBELI.

4.mai ales considerand faptul ca in chestiunile vizate vorbesc din proprie experienta, nu facand apel la teorie... asta,insa,e nasol ! serios,teoria sta la baza practicii !

5.AC30-urile sunt ampuri care nu au fost concepute pentru overdrive, deci ele suna cvasi-clean si cu volumul la maxim, Cum ti-a spus si leo2pop destul de rapid in istoria Vox,adica mijlocul anilor '60 s-a introdus modelul cu "Top Boost",tocmai ca sa sune mai dirty,si sa inlocuiasca o pedala de Treble Booster.Soundul lui Brian May este bazat pe aceasta versiune de Vox

6.leo & felix - o fi sunand ok vox-urile noi, insa cand se discuta despre Vox AC30 (cel putin cand o fac eu...) este vorba de "acel" AC30 de pe vremuri si noi, timisorenii, avem norocul sa putem auzi inca asa ceva aici (bujor hariga este mandrul posesor al unui astfel de exemplar). va asigur ca orice model nou de ac30 este departe de sunetul la care un cunoscator face referire atunci cand vorbeste de vox... "acel"AC 30 al lui Hariga este din anii 70,cand Vox nu mai era deja nimic din ce a fost in anii 60.Am avut si AC 30 din anii '70,si AC 30 din anii '60,in Ungaria e plin,Partidul le-a dat la casele de cultura AC 30-uri,Gibson SG si orgi Hammond,nu Doina , Delta si Vermona ,ca la noi.Cand zici "o fi sunand" o spui ca si cum nu ai fi auzit modelele noi,mai jos,insa,zici"va asigur ca orice model nou este departe..."Acuma sau STII si ne asiguri,sau NU STII,si atunci,mai bine,nu mai sustine.Eu,care am avut 3 voxuri din anii 60,70 si 90,VA ASIGUR ca cele de acuma suna MAI BINE ca cele din anii 90 si majoritatea celor din anii 70,desi aici am mai intalnit exceptii.

7.in cazul reissue-urilor, se pare ca este aceeasi problema peste tot - firmele mari nu vor sa investeasca bani prea multi in componente de calitate. de aici si diferentele de sunet (este si cazul noilor reissue de la marshall, care nici pe departe nu suna ca ampurile vechi - practic nici nu au cum... ;-) ) As vrea sa stiu ce ampuri Marshall vintage,pre 1980 ai ascultat,exact,si unde,si cand ai ascultat vreun reissue de la Marshall,si unde.Modelul 1974 de la Marshall suna extraordinar de bine pentru urechile mele,si parerile avizate ale celor cativa chitaristi cu care am vorbit erau unanime ca Marshall urile reissue handwired sunt pe masura celor vechi.

Iata doi dintre cei amintiti mai sus,impreuna cu niste ampuri pe care le-am testat timp de 3 zile,BUCATA CU BUCATA.In poze nu se afla chiar toate ampurile de acolo,am pozat mai mult unele care m-ar fi interesat ca o viitoare achizitie.Voxul cu TB din 1962 nu l-am pozat,ca era 3800 de dolari,parca

personajele din poze,sunt,in ordine,Cris Tofield,pe care multi l-ati vazut in Romania,cei care l-ati vazut stiti ca poate sa scoata un ton demential din orice gioarsa,apoi Larry Rossi,fostul chitarist al lui Janis Joplin,iar in a 3-a poza se afla idolul tineretii mele,Jake E.Lee,care nu stiti,a fost chitaristul lui Ozzy dupa ce a murit Randy Rhoads,apare pe albumul Bark at the Moon,printre altele,si apoi si-a format trupa proprie Badlands.Dati un search,ca merita

Revenind la situatria noastra,mai vreau sa adaug doar cateva aspecte,restul in numarul viitor

Despre Voxul lui Felix pot sa va spun ca l-am incercat acum cateva zile,la fel si Marshallul lui George,ele se afla in aceeasi incapere,am putut deci face o comparatie .Voxul lui Felix suna intre cel de serie si cel Handwired,cum are Adi Tetrade.De ce? Foarte simplu Felix are un HEAD AC 30,pe care-l foloseste intr-o boxa Top Hat,care are un difuzor Celestion Blue,din intamplare un asemenea difuzor se afla si in ampul lui Tatrade .Evident,mult mai scumpul Blue suna mai bine si mai apropiat de soundul Vox consacrat,al anilor 60 decat difuzoarele Celestion sau Vox de serie care se afla in comboul AC 30 de serie

maine vom lua la puricat afirmatiile lui Karpi,multe eronate sau gresit INTERPRETABILE din cauza compunerii,dar mai toate cu un FOARTE important sambure de adevar stiintific.

Noapte buna copii

post-690-1203641311_thumb.jpg

post-690-1203641372_thumb.jpg

post-690-1203641431_thumb.jpg

post-690-1203641495_thumb.jpg

post-690-1203641530_thumb.jpg

post-690-1203641586_thumb.jpg

Posted

mai rares, tu esti un tip simpatic. crezi ca prietenia atarna intr-o discutie in contradictoriu? ar fi mare pacat...

 

dragule, gabriel-ul meu nu este voxer! este un model mai vechi, construit pe schema vechilor watkins dominator-uri (apoi copiata de marshall la ale lor modele de 18W), iar ampurile Laboga sunt ampuri care-mi plac, dar nu am sustinut niciodata ca ar fi cele mai bune, asa cum in mod rautacios se tot sustine pe-aici...

 

chestia cu marshall-ul de 200W sta asa: arpi scria chiar in topicul cu pozele de pe net ca e vorba de "Marshall Valvestate 8200 200w Head" - ori valvestate sunt ampurile solid-state de la marshall. astfel, am dedus ca vorbea, probabil de vreun model 3520, 200W Bass head (care era cu integrate in preamp)... etc... etc... o mai pot intoarce din condei mult si bine, insa adevarul este ca habar n-aveam de modelele astea si nici nu m-am obosit sa caut. asa cum bine a observat rares, a fost o reactie la unele afirmatii ale lui arpi. :)

 

cand scriam de "presiune sonora", cred ca este evident ca ma refeream la "cat de tare este perceput ca suna ampul pe scena", nu la unitati de masura.

 

referitor la vox-uri si marshall-uri reissue (da, am testat cateva la messe, anul trecut...), sigur ca suna mai bine decat alte modele, dar eu afirmam ca nu suna la fel de bine ca si cele din vremea aia! este o oarecare diferenta aici... si aici vin imediat cu reafirmarea unui statement al meu dintr-un post anterior: pentru ca am surse foarte bune de informare si demne de toate increderea, prefer sa acord credit unor tipi "de afara" (am dat si cateva nume, insa mai sunt multi altii) decat lui rares (care stim cu totii ca le infloreste nevoie-mare, sau altcuiva din mioritzenland). nu cred ca e nici o suparare in asta...

 

a! era sa uit... in cazul lui brian may nu este vorba, din pacate, de niste vox-uri de serie. toate sunt modificate de pete cornish, care a realizat si treble boosterul si toata instalatia de switching, plus o gramada de alte "mici" figuri fara de care acel sound nu poate exista ca atare...

 

vektor, imi cer mii de scuze pentru ca te-am jignit! recunosc ca am fost cam deranjat de vehementa cu care acest georgica insista sa-mi spuna cat de prost suna chitara mea suhr si cat de prost cand eu cu chitara...

 

georgica, tata, si tie iti cer scuze - pentru ca ti-am rapit din timp, atunci la workshop, si pentru ca ti-am agresat urechiusele cu un sound prost de copie de strat. iti promit insa ca voi studia asiduu si imi voi imbunatati simtitor sound-ul, ca sa ma ridic totusi la inaltul nivel practicat in bucuresti (sa ne traiesti...). :) :)

 

 

ahh... era sa uit: in romanika se poate gasi la ora asta un exemplu foarte bun de marshall plexi (din'70, cred), la manu savu...

Posted

...si inapoi la topic:

 

da-i unui electronist sa construiasca asta (vei iesi probabil sub plafonul tau financiar...)

 

BB_Schem.gif

 

Montage.gif

Posted (edited)

.... cu alte cuvinte Rares are dreptate. Mibu, am ascultat multe amp-uri pana sa ajung la Vox ac30. Chiar am facut o pasiune indecenta pentru Marshall Mk II pe care il detine Rares, de fapt, singurul model care imi place de la Marshall (din cate am testat). Am testat si Mesa Mark IV, unul dintre cele mai versatile amp-uri ever, am testat si Soldano, si Fender si Peavey (toata lista se refera la amp-uri pe lampa). Dintre toate, CULMEA, pe Vox ac30 nu l-am testat pana nu l-am primit din US si a fost, impreuna cu Marshall MkII, singurul amp care m-a fermecat pe loc. Si l-am ales dupa sample-urile care sunt pe net (inclusiv filmul de prezentare de la Vox care nu arata nici macar 50% din tonul genial care se poate obtine) si dupa review-urile de pe harmony. Stiam ca merg la sigur in categoria de bani in care ma incadram. Eu unul sunt multumit de sound si este fix ce imi trebuie in noua trupa. Nu cant metale si nu-mi trebuie o carca de gain ca sa fac un solo. De fapt, si cand cantam agresiv gainul era dat la 3 din 10 maxim pe un rocktron silver dragon in fata unui amp pe lampa. Eu am facut alegerea in functie de necesitatea mea si nu am nici un dubiu ca am facut cea mai buna alegere. Amplificatoarele boutique care merg pe schema Vox iti pot reda un sunet sa zicem procentual cam cu 10% mai bun iar asta nu justifica pentru mine acum diferenta de pret. Cand o sa ma fac mare poate ca o sa imi iau un tophat (marca mea preferata de altfel) dar acum nu.

Edited by felix
Posted

O varianta care dupa spusele utilizatorilor te-ar duce foarte aproape de sunetul unui Dual Recto este un preamp Ada MP1 cu modul 3.666.

 

Pretul unui unei unitati variaza intre 150 si 250$ pe ebay (+ taxe si transport undeva pe la 300$).

 

Poti sa te documentezi mai mult despre asta pe siteul ada depot : http://www.adadepot.com/adagear/detailled/...ods/mod3666.htm

 

Sampleuri gasesti aici : http://www.adadepot.com/cool_things/soundclips/main.htm

 

si ajutor pe forumul ada aici : http://www.adadepot.com/forum/index.php

Posted (edited)
offtopic: fratilor de unde atata inversunare? sa mor de inteleg

 

ontopic: si eu sunt unul din sceptici, si cred ca va fi nevoie sa cumperi the "real thing" ca sa poti obtine un ton de mesa :)

 

Omul zice ceva de un ton ca si de Mesa..Inversunarea este cam aiurea si provone mai ales din faptul ca se intra pe parcurs in topic fara saa se citeasca atent cele discutate inainte.

 

de fapt fiecare canta cu ce ton ii convine , place sau nu place la altii .

 

Si , cum am mai aminti fiecare aude tonul in felul sau indiferent de este "Mesa" , Marshall" sau Vox, Ampeg, ...Doina, Suoer si Delta .Pe tuburi , tranzistoare sau orez chinezesc .

 

Apropos de atat mult trambitata Mesa , ce nu-mi place de nici un fel , statii cu reclama mare gonflata si cu un sunet global destul de prost.Efectiv a ajuns la moda .

 

Mesa nu este nimic extraordinar , i-au pus niste filtre asa sune altfel decat alte scule ,de obicei toate tonurile exemplu au fost ca si de " butoi" , cea ce este un ton de foarte proasta calitate ptr un instrument . Este buin doar ca si efect ptr cate o piesa /inregistrare. Plus poate trebuie sa faca alta schema "patentata" decat alte firme sa nu plateasca licenta.

 

 

 

distors din acesta am realizat l avrsta de 16 ani ( stricand o statie ce functiona , nu am facut eu statia )

 

se vad switch-urile in catoadele tuburilor ce corecteaza si frecventa dar si gain-ul plus gain reglabil cursiv cu potmetru

 

si are un circuit de corectii cu banda de trecere globala selectabila Orange /Red

 

aceiasi schema cu FET a postat si @mibu cu unele diferente

 

am facut analiza FTT al spectrului celei mai reusite inregistrari Mesa DR de pe youtube , o sa postez dupa ce ajung acasa .

 

O problema este ca amatori ce inregistreaza si posteaza pe youtube nu au o camera surda si inregistreaza si ecoul sali ( reflexii si unde stationare) ce decoloreaza tonul.

 

S anu mai spun cat de curios as fi sa vad 30 de feluri de ton de matale postate ca si sampleuri de 30 de chitaristi si sa vedem acre ce considera ca ar fi TONUL .Sunt convins ca am avea 30 de feluri de ton , si toate bune.

Edited by karpi
Posted

D-le Bunea !

Daca nu lansai o anumita afirmatie la adresa mea,as fi lasat topicul sa curga,fiindca a ajuns,in sfarsit,ontopic :),chiar daca nu imi place acest sistem de "musca si fa-te ca nu s-a intamplat nimic",pe care l-am intalnit mai ales la cei care sunt de profesie ziaristi,adica lanseaza o jignire,apoi intoarce-te la topic,ca sa ramana jignirea,iar tu sa fii baiatul bun care a adus discutia inapoi pe fagasul normal !

 

Spui asa:chestia cu marshall-ul de 200W sta asa: arpi scria chiar in topicul cu pozele de pe net ca e vorba de "Marshall Valvestate 8200 200w Head" - ori valvestate sunt ampurile solid-state de la marshall. astfel, am dedus ca vorbea, probabil de vreun model 3520, 200W Bass head (care era cu integrate in preamp).

Daca v-ati obosi sa cititi ce scrie Karpi si l-ati asculta,ati avea FOARTE mult de invatat.Iata,daca va este lene sa va intoarceti la topic,afirmatiile lui Karpi : pe de alta parte exista Marshall de 200W dar tu nu ai de unde sa stii.

ele se chemau Marshall Major

 

Marshall Valvestate 8200 200w Head

 

Reduced 91%

Attached Image

1024 x 768 (94.44K)

LA CARE ITI DA UN TUBE CHART CU TUBURILE DIN MARSHALLUL DE 200W . Cum ai presupus de aici ca ar fi vorba de o statie de bass cu integrate in preamp,chiar nu imi dau seama.

Daca ai avea cat de cat ceva experienta cu Marshallul,ai sti ca seria Valvestate,pe care o aminteste Karpi DUPA ce a zis de Major,este precursorul seriei AVT de astazi,cu un ECC in preamp.Ampurile din seria Valvestate incep intotdeauna cu cifra 8,urmata de diferite combinatii care arata puterea ampului si,in cazul combourilor configuratia de difuzoare.Headurile din aceasta serie au "numele" 8100,la 100 de w si 8200 la 200 de w,ce-i drept un amp ceva mai rar.

apoi :

cand scriam de "presiune sonora", cred ca este evident ca ma refeream la "cat de tare este perceput ca suna ampul pe scena", nu la unitati de masura.

Iar eu ma deplasam pe autostrada cu o viteza de 93 de kilograme.

 

 

referitor la vox-uri si marshall-uri reissue (da, am testat cateva la messe, anul trecut...), sigur ca suna mai bine decat alte modele, dar eu afirmam ca nu suna la fel de bine ca si cele din vremea aia! este o oarecare diferenta aici...

Sa nu imi spui ca in galagia si deruta de la Messe,tu ai reusit sa intelegi si sa asculti intregul potential al acelor ampuri,cu cine stie ce chitara se afla pe acolo.De altfel aceasta este o afirmatie,cum sa spun,usor contradictorie cu amintirile mele,si aici il rog pe MC MUSIC sa ma corecteze daca gresesc,nici la NAMM,si nici la Messe nu se putea incerca nimic la Marshall.Era un demonstrator care canta pe diferite ampuri,dar tu nu aveai voie sa le incerci.

In esenta tu ai dreptate,nicio statie noua nu suna ca una veche,cele vechi au ceva care le deosebesc de cele noi,au "magic dust" presarat pe ele.Din pacate ma vad nevoit sa recunosc ca nu stiu de ce,dar o statie veche suna intotdeauna mai bine.Incepand cu anii '70,au inceput sa nu mai sune ca cele din anii 60.Acum o juma de ora incercam o statie foarte veche,de peste 35 de ani.si trupa care a venit la repetitie,in frunte cu Georgica Patranoiu se mirau ,impreuna cu mine de cat de frumos poate sa sune.Pana si Nea Costica,paznicul de la noi de la sala a intrat sa vada ce suna ALTFEL decat e el obisnuit .Gusti Costinescu (tobar de meserie :( ) a dat verdictul final "Statiile astea vechi suna asa pentru ca au experienta" :)

 

si aici vin imediat cu reafirmarea unui statement al meu dintr-un post anterior: pentru ca am surse foarte bune de informare si demne de toate increderea, prefer sa acord credit unor tipi "de afara"

eu ti-am pus poze cu 3 tipi de afara cu care am discutat aceasta problema,a statiilor vechi,timp de 3 zile,la magazinul Cowtown guitars din Las Vegas.Spre deosebire de teoreticienii si vanzatorii sau constructorii de scule a caror parere o ridici tu la grad de scriptura,sau eventual citesti declaratiile date pe net sau in reviste de catre diferiti artisti,declaratii de natura comerciala legate de diverse endorsementuri sau contracte cu diferiti producatori,acesti 3 domni au vorbit "off the record" din experienta lor de minimum 30 de ani de scena,si de cantat pe toate sculele pamantului,Tofield si Jake E Lee au favorizat Marshall in majoritatea carierei lor,pe cand Larry Rossi a cantat pe Vox si Fender.Acesti oameni au vorbit din experienta lor de "real world ",pe scene variind intre cluburi de 20 de persoane si stadioane si arene cu mai multe zeci de mii de privitori. Ce declara John Mayer ici si colo este mai mult decat irelevant,atat timp cat are un zid de amplificatoare Two Rock in spate la orice cantare.

 

decat lui rares (care stim cu totii ca le infloreste nevoie-mare, Asta este,evident partea care m-a deranjat din postul dumitale.Desi cunosc foarte bine regula oratorica prin care trebuie sa-ti discreditezi adversarul facand sa se creada ca defectul lui este un fapt binecunoscut,te-as ruga sa dai macar un exemplu de asemenea inflorituri.In cazul in care nu gasesti un asemenea exemplu,te rog sa iti ceri scuze.

 

a! era sa uit... in cazul lui brian may nu este vorba, din pacate, de niste vox-uri de serie. toate sunt modificate de pete cornish, care a realizat si treble boosterul si toata instalatia de switching, plus o gramada de alte "mici" figuri fara de care acel sound nu poate exista ca atare... Brian May a trait (si sunat) foarte bine pana la inceputul anilor 80 cand a inceput sa-si modifice ampurile la Pete Cornish.Tonul clasic de Queen al lui May este prezent deja pe primul album,pana sa ajunga Pete Cornish in schema au trecut 3 ani si 4 albume .Chiar si dupa aceea,pana in 1982 nu a facut niciun fel de modificare la Voxurile lui Brian May,doar un sistem de legare a lor impreuna,la inceput pentru 3 AC 30,apoi mai multe,pana 9 bucati.Asta zice si Pete Cornish himself,de altfel http://www.petecornish.co.uk/queen.html Poate in vreo discutie particulara a lui cu mibu o fi zis altceva,nu stiu.

 

ahh... era sa uit: in romanika se poate gasi la ora asta un exemplu foarte bun de marshall plexi (din'70, cred), la manu savu... Manu are chiar 2 Marshalluri din anii 70,dintre care unul a fost al meu :)

Posted (edited)

http://www.petecornish.co.uk/queen.html

 

excelent articolul , nu-i nimic inventat Pete Cornish ,de el doar si-a facut meseria si bazat pe legenda Qeen plus experienta sa dobandita mai incearca si el sa scoata ceva...cea ce-i normal .

 

sa atrag atentia asupra unor puncte esentiale , despre care tot amintesc

 

ia vedeti cate VOX-uri sunt aliniate in spatele chitaristului :

 

http://www.petecornish.co.uk/9XAC30-+-EP3s.jpg

 

la aceste scule +efecte in conditii de turneu ( unde nu stii ce figuri i-ti face generatorul de curent sau reteaua incorect rezolvata) un transformator separator de putere si doua PSU stabilizatoare de mare putere .

http://www.petecornish.co.uk/BMPSU1.jpg

http://www.petecornish.co.uk/BMPSU2.jpg

http://www.petecornish.co.uk/BMIT.jpg

 

( In turneu nu am patit dar la o nunta am patit sa nu fie tensiune de 220 ci doar 160V si din 400W statie de voce abea suna vre-o 40W la 1000 oameni in cort dupa acea m-am inarmat cu doua autotrafuri stabilizatoare .

Cina a mai prins statii de voci FBT stie ca acestea aveau inglobat in statie autotraf cu un voltmetru si cu mare precizie se putea regla 220V )

 

 

Ca sa mareasca "headroom"-ul amplifului a scos tuburile redresoare si le-a inlocuit cu diode semiconductoare la care am a mai adaugat si condensatoare "buffer" mai mari ca sa creasca puterea in varfuri . Adica sa scape de comportamentul de statie micuta de "blues" si sa inceapa sa sune catre un Marshall de scena.

 

".....I also replaced all the valve rectifiers (GZ34) with solid state rectifiers and upgraded the smoothing capacitors. This increased the amp power stage headroom giving a much clearer sound...".

 

intretinerea ...include si schinmbarea tuburilor finale inainte de fiecare turneu !!

 

"....The maintenance included replacement of all Mullard EL84 output valves at the start of every tour..."

 

( din aceasta cauza am renuntat la statiile pe tuburi din anul '76 , era de groaza sa tot fac rost de tuburi EL34 ca sa si sune magaoaia ce o caram dupa mine in turneu cu tuburi vechi nu mai ai putere !! intr-un birt sau club mic este ideal dar pe scena simti ca intra tonul inapoi in boxa si nu vrea sa iasa ...hehe)

 

si titlul ne duce la cea ce am spus is in legatura cu "tonul" unei statii "THE RECORDING AMPLIFIER" , adica...are omul scula de inregistrari , nu arte o singura statie .

 

ptr inregistrari ce au folosit o perioada sau la unele inregistrari ( nu specifica):

 

"....Although I cannot be sure of the date (possibly 1973/4), during my tenure as Chief Engineer at the Sound City group of companies, I was asked to build a small, battery powered amplifier to be used with the treble boost for recording.."

 

amplif care functioneaza pe curent continu pe acumulatori ...nu mai are "brum" , nu are redresor , nu are interferente si intermodulatii cu tot ce vine din transformator si reteaua de tens alternativa...

 

si a doua versiune al unui amplif pe acumulatori Recording Amp-X2:

 

"...In October 1976 I was asked, by Brian May's then Tech, Richie Anderson, to build a low power amplifier that could be used with my Treble Boost for recording. I utilized a small bookshelf loudspeaker cabinet and added a battery powered amp module that I modified to have the same frequency response as the Vox AC30 “normal” channel (see photo Recording Amp X 2). Richie explained that the technique used to record this tiny amp was by placing it face down on a pillow and setting up the microphone very near the back panel..."

http://www.petecornish.co.uk/2-X-Recording-Amp.jpg

 

oricum ma uit pe lista de cateva din componente ptr RA X2 vad un radiator si un amp de 3 W cea ce duce la un amp pe tranzistor de 3 w cu un radiator +celelalte componenete.

 

Ptr noi in Timisoara statiile au fost facute de ingineri cu experienta si conostinte exceptionale , noi chitaristi numai le spuneam cum vrem sa sune si in cateva saptamani aveam cea mai super statie .

 

Din pacate acestia au lucrat in radioficare , la radio , si in posta nu si-au putut fructifica talentul cunostintele si experienta , ne ajutau pe noi mai pe bani mai pe o bere. Ne mai invatau pe noi " bitlashi" (cum ne ziceau ) ceva electronica si acustica sa ne mai tempereze avantul tineresc fara background ( de unde sa ai background la 20 de ani )

Edited by karpi
Posted

arpi, tonul de pe primele discuri queen (de dinainte de era cornish) era obtinut cu un micut amp de 15W - nici vorba de vox-uri. de altfel, din articolul amintit se vede ca omul incerca sa "upgradeze" acest amp pentru studio...

Posted

rares, celebrul amp de la tine este un partz pe langa celalat, din anglia de la mama lui... sorry... :)

Posted (edited)
arpi, tonul de pe primele discuri queen (de dinainte de era cornish) era obtinut cu un micut amp de 15W - nici vorba de vox-uri. de altfel, din articolul amintit se vede ca omul incerca sa "upgradeze" acest amp pentru studio...

 

@mibu tu mai citesti din cand in cand ce se scrie sau raspunzi ca sa fii si tu in ciorba ?

 

tot ce este amintit in ce am scris este din articolul din link ..asa ca nu vad de ce mi-te adresezi mie cu asa zisa ta "complectare " caruia nu-i vad sensul cand scrie clar in citat deci inseamna ca eu am citit ,nu ?

 

"....Although I cannot be sure of the date (possibly 1973/4), during my tenure as Chief Engineer at the Sound City group of companies, I was asked to build a small, battery powered amplifier to be used with the treble boost for recording.."

 

amplif care functioneaza pe curent continu pe acumulatori ...nu mai are "brum" , nu are redresor , nu are interferente si intermodulatii cu tot ce vine din transformator si reteaua de tens alternativa...

 

si a doua versiune al unui amplif pe acumulatori Recording Amp-X2:

 

"...In October 1976 I was asked, by Brian May's then Tech, Richie Anderson, to build a low power amplifier that could be used with my Treble Boost for recording. I utilized a small bookshelf loudspeaker cabinet and added a battery powered amp module that I modified to have the same frequency response as the Vox AC30 “normal” channel (see photo Recording Amp X 2). Richie explained that the technique used to record this tiny amp was by placing it face down on a pillow and setting up the microphone very near the back panel..."

 

 

tu care parte n-o intelegi ? din ce a scris omul ?vad ca nici macar nu ai citit nici ce a scris Cornish si nici ce am scris eu .

 

"...(wiki)

Queen I (1973) Care perioada anterioara mai exista ?

Queen II (1974)

Sheer Heart Attak (1974)

A Night At The Opera (1975)

A Day At The Races (1976)

News Of The World (1977)

.................................

.............................

 

 

 

Cred ca tie-ti place foarte mult "Pantera Roz " si atitudinea ce ai preluat-o a lui Inspector Clouseau

 

"I neu dat "

 

apoi tot repet in nestiire nu e vorba de VOX sau alta firma , putea fi si Electronica Bucuresti "Delta" .

 

este vorba ca se folosesc 6 bucati ( ce suna bine si tare)pe scena deci cel putin 160W RMS curat .Si de aici incepe retsul.

 

apoi mitologiile cu tonurile etc ...folosea o statie micuta in studio , cu un circuit ce imita filtrul de la VOX ,

 

Deci nici un VOX super la comanda "calitativ" si scump SPECIAL ptr inregistrare ,

 

Deci una este sunetul din studio su alta cel de pe scena , parca am amintit acest lucru de cateva ori in acest topic.

 

Ontopic .

 

totusi , care este tonul cautat ?

 

iata tonul de Mesa de pe youtube

 

Pe de alta parte daca vrei un chitarist ce a cantat cu un singur VOX AC 30 pus pe scaun ..Rory Galagher ,Cel putin eu asa stiu din reviste mai vechi.

Edited by karpi
Posted

nice shot! ai perfecta dreptate, arpi, si ultimul meu post adresat tie nu avea nici urma de malitiozitate...

 

ce nu inteleg eu, este ca rares zice, intr-un post putin mai sus, ca "Tonul clasic de Queen al lui May este prezent deja pe primul album,pana sa ajunga Pete Cornish in schema au trecut 3 ani si 4 albume" - si apoi da link-ul amintit, de unde reiese clar contrariul...

cine sa mai inteleaga ceva?...

 

dar sa lasam asta. on topic:

da cosule, ada-ul cu modificari poate da un ton catre mesa, cu conditia sa ai un amp final bun (preferabil pe tuburi). am lucrat cu ada-uri si pot certifica asta. modelul normal, fara mod-uri insa nu suna mare lucru...

 

o alta varianta ar fi un preamp triaxis. cu putin noroc se poate gasi pe e-bay unul la un pret acceptabil.

Posted
rares, celebrul amp de la tine este un partz pe langa celalat, din anglia de la mama lui... sorry... :)

Pai care e din Anglia,ca si io de acolo l-am adus.....de pe Denmark Street 24,mai exact,pe vremea cand preturile la scule second-hand in Anglia erau SUB cele din vestul Europei,iar un Les Paul din '59 costa 20 de mii de lire sterline.Acuma sare de 200.000.

Si nu cumva suna ca un partz pentru ca a fost modificat chiar aici in romanika? Desi mie nu mi se parea ca suna ca un partz,acuma io nu-s o autoritate in domeniu,si nici nu am amp Laboga,ca sa-mi dau seama ce inseamna un sunet high-end. :)

Posted

Aviz incepatorilor care citesc posturile din acest topic

 

NU NUMAI TONUL CONTEAZA , si poate NICI NU CONTEAZA ATA DE MULT ,

 

sau ca-i High End sau Low End

 

In primul rand trebuie sa canti ceva de doamne ajuta .Cand ai ajuns sa canti ceva poate atuncea ai nevoie de tonul tau , de o instalatie si instrument ce poate reda inalta ta tehnica de chitara .Adica sa nu te franeze sau retina un instrument prost sau o instalatie proasta .Dar pana acolo este cale lunga .

 

Altfel sculele scumpe raman niste "fitze"

 

Toate statiile sunt OK ,iar chitaristul dupa gustul sau si cerintele genului abordat va alege intotdeauna ce crede/simte el ca-i OK .

 

Cei experimentati de pe forum vornbesc de calitati "nespuse" ale tonului , iar tineri incepatori nu inteleg despre ce este vorba.

 

Un ton extraordinar ale unei pedale , statii nu-i precis ca este foarte bun ptr anumite tehnici .

ca si ecemplu sa dam un ton crunch cu gate foarte mare si "umflat cu un rezonator" , acesta n-o sa fie bun nici ptr shred nici ptr taping .

 

Si asa mai departe sunt multe cazuri si probleme ,de acea cand un chitarist experimentat si patit spune o parere despre o statie , pedala , ton ,chitara el de obicei se refera la ceva foarte complex facand un bilant intre avantaje dezavantajele folosiri unei instalatii .

 

Nimic nui numai "alb" si " negru" mai sunt si multe griuri .

Posted

@karpi

Arpi, am tot respectul pentru tine si cunostintzele tale, la fel si fatza de @mibu si @midnight_rider, nu vreau in nici-un fel sa va subestimez cunostintzele, am invatzat multe din aces thread lung si complicat, si nu sunt in stare (de-o-camdata :)) sa afirm sau sa infirm cele spuse de voi, mai am mult de cercetat si experimentat, dar totusi vreau sa-tzi atrag atentzia ca te contrazici in afirmatzii.

Respectiv ai scris in prima pagina a acetui thread ca: ".eu am cantat pe Mesa , singurul lucru ce pot sa-l spun,mi-a fost frica ca-i rup difuzorul , facea ca vaporul WHOOOWHOOO....asta era coarda 6 ...ce mai overdrive , eram departe de overdrive de blues dar mai de metale. niste scule over rated gonflate cu reclama cat incape mentinut pretul "high" la calitate de nici un fel."

iar acum spui ca: "Toate statiile sunt OK ,iar chitaristul dupa gustul sau si cerintele genului abordat va alege intotdeauna ce crede/simte el ca-i OK ."

 

Well, tu ai cautat un ton de blues unde nu trebe, si din start ai afirmat ca aceste ampuri is cu pretzuri umflate si calitate zero (sau cel putzin apropiat de zero)

Daca ii vei spune asta unui membru dintr-o trupa de metal extrem de va contrazice, ptr trupe gen Behemoth (care au cantat la noi pe asa ceva), Vader, Marduk (care au cantat pe Dual Rectifier) si multe altele de genul lor, un Mesa Rectifier (de oricare ar fii el) este ampul perfect. Ei nici-odata nu vor cauta sa scoata un ton de blues din ele, deoarece nu-s construite ptr asa ceva, daca le vei da exemplu de VOX AC 30 probabil ca vor spune ca-i un amp ok, dar nu vor incerca sa scoata ton de Death/Black metal din el, ptr ca stiu ca nu-i capabil de asa ceva, iar solutzia au gasit-o la Mesa

Decizia ta de a clasifica Mesa Rectifier ca si amp de "calitate de nici un fel", dupa ce ai cautat sa scotzi din el ceva ce nu tzine de domeniul lui, mi se pare pripita, iar acum te-ai contrazis cu "Toate statiile sunt OK ... dupa gustul sau si cerintele genului abordat "

 

PEACE :)

Posted
@karpi

Arpi, am tot respectul pentru tine si cunostintzele tale, la fel si fatza de @mibu si @midnight_rider, nu vreau in nici-un fel sa va subestimez cunostintzele, am invatzat multe din aces thread lung si complicat, si nu sunt in stare (de-o-camdata :)) sa afirm sau sa infirm cele spuse de voi, mai am mult de cercetat si experimentat, dar totusi vreau sa-tzi atrag atentzia ca te contrazici in afirmatzii.

Respectiv ai scris in prima pagina a acetui thread ca: ".eu am cantat pe Mesa , singurul lucru ce pot sa-l spun,mi-a fost frica ca-i rup difuzorul , facea ca vaporul WHOOOWHOOO....asta era coarda 6 ...ce mai overdrive , eram departe de overdrive de blues dar mai de metale. niste scule over rated gonflate cu reclama cat incape mentinut pretul "high" la calitate de nici un fel."

iar acum spui ca: "Toate statiile sunt OK ,iar chitaristul dupa gustul sau si cerintele genului abordat va alege intotdeauna ce crede/simte el ca-i OK ."

 

Well, tu ai cautat un ton de blues unde nu trebe, si din start ai afirmat ca aceste ampuri is cu pretzuri umflate si calitate zero (sau cel putzin apropiat de zero)

Daca ii vei spune asta unui membru dintr-o trupa de metal extrem de va contrazice, ptr trupe gen Behemoth (care au cantat la noi pe asa ceva), Vader, Marduk (care au cantat pe Dual Rectifier) si multe altele de genul lor, un Mesa Rectifier (de oricare ar fii el) este ampul perfect. Ei nici-odata nu vor cauta sa scoata un ton de blues din ele, deoarece nu-s construite ptr asa ceva, daca le vei da exemplu de VOX AC 30 probabil ca vor spune ca-i un amp ok, dar nu vor incerca sa scoata ton de Death/Black metal din el, ptr ca stiu ca nu-i capabil de asa ceva, iar solutzia au gasit-o la Mesa

Decizia ta de a clasifica Mesa Rectifier ca si amp de "calitate de nici un fel", dupa ce ai cautat sa scotzi din el ceva ce nu tzine de domeniul lui, mi se pare pripita, iar acum te-ai contrazis cu "Toate statiile sunt OK ... dupa gustul sau si cerintele genului abordat "

 

PEACE :)

Mesa Rectifier ca si amp de "calitate de nici un fel " fata de cata "faima" are adica in sensul de "Nu-i mare branza , doar multa reclama si mult gajait nazal "

orange si red ..lol

 

dar daca i-ti permiti sa tii o statie ptr gajait metale in loc sa folosesti o pedala la o alta statie este OK nu ?

 

Iar de combouri pot sa spun precis ca intre profesionisti ce canta prin baruri si cluburi le au cumparat mai ales blues-isti , exact ptr tonul nazal intre 100-400Hz . Are tonul tocmai OK ptr a nu deranja cu mediile in locatii mici si e OK ptr slide "a la Dobro" .

 

daca nu te-ai uitat vezi aici spectograma Mesa cu GibsonLP si cabinet Marshall :

 

http://forums.rgc.ro/index.php?act=attach&...st&id=31381

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.