www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Sound De Mesa Dual Rectifier


Recommended Posts

Posted (edited)
Si oarecum cu ce ma ajuta acel video? :)

Se vede ca omu` are 2 Roadking-uri, in rest nu am inteles care este scopul :).

 

n-am avut timp sa ma uit la toti ametitii , dar nici un ton din ce am auzit in mai multe videouri nu-i bun da nimic , ,maii precis numai acolo singur in camera e bun sa vajaie sai sa clincane.

 

Nu are nici un sens sa cante in camera pe ce stiu eu ce statie ca sa scoti sunet ce scoti si pe uhn sistem "home theatre" .

 

De exemplu unul din ei avea acasa un magazin intreg , italianul , e dubioasa treaba pute a reclama mascata .Si bineinteles a incercat teme cunoscute de tineri , asa se pot vinde sculele.

 

Eu mi-am cumparat prima muzicuta Welltmeister deoarece vecinul meu canta pe una similara "Marina Marina.." iar eu am dedus ca este muzicuta pe care se poate canta aceasta piesa ce era la moda...

Edited by karpi
Posted

@karpi: posesor mandru al procesorului zoom g7.1 (care ar trebui sa bata g2 la funduletz cu neglijand lipsa de drum machine) pot sa spun cu mana pe inima ca numa a mesa nu suna simularea aceea :) ; iasa cu simularea de mark ceva care incearca sa dea spre santana, dar rectifierul, comparat cu alte tonuri care le-am auzit la mesa, nu prea presteaza... (inca n-am cantat pe rectifier , dar am mai auzit cate ceva, inclusiv live, si nu-i acolo... pana si warpu prin laney meu tranny-hybrid suna mai bine)

Guest MrJackson
Posted

Sunt curios cati dintre voi au auzit un dual recto in fata... si mai important, fara alte instrumente in jur (bass, tobe etc.). Cred ca ii numar pe degetele de la o mana...

Posted
@karpi: posesor mandru al procesorului zoom g7.1 (care ar trebui sa bata g2 la funduletz cu neglijand lipsa de drum machine) pot sa spun cu mana pe inima ca numa a mesa nu suna simularea aceea :) ; iasa cu simularea de mark ceva care incearca sa dea spre santana, dar rectifierul, comparat cu alte tonuri care le-am auzit la mesa, nu prea presteaza... (inca n-am cantat pe rectifier , dar am mai auzit cate ceva, inclusiv live, si nu-i acolo... pana si warpu prin laney meu tranny-hybrid suna mai bine)

 

100% nu o sa se comporte tonul ca si cu un Mesa , dar de imitat poti sa-l imiti .Vorbesc de timbru aici nu-i nici o problema , la "feel-ul" de cantat cu chitara se schimba treaba nu vei avea acelasi raspuns din cauza limitari reglajelor din DSP.

 

Eu zic sa mai reg;lezi un pic , nu te lua dupa nici un "patch" , nu ca nu s-ar apropia DAR este facut de cine stie ce incepator care nu se stie ce aude .Respectiv nu poate face analiza sunetului ca sa faca o sinteza apropiat plus nici experienta nu are .

 

Pune-te si regleaza , suna cum vrei tu ,( ca si timbru ) .

 

ai de reglat compresorul , filtrele DeEsser, Lowcut , Bas ,midle, treble . apoi la amplifier alegi care tip sound ti-se pare mai apropiat Gain , boxa,bass, midle, treble, volume , noisegate . si rezonatroare de boxa , hall , si nu stiu ce mai ai dar se [pot folosi simultan mai multe de etaje de formare. Se poate folosi si cry si autowah , suboctava cu balansul bine ales sa simuleze comportarea difului .

 

In caz de folosire cu o statie lineara unele din etaje de formare nu trebuie folosite doar daca boxa cu statia suna prea departe de soundul dorit.

 

Nu regla nici un efect la maxim , caci sunetul unei statii reale nu are extremele reglate de noi din procesor .Procesorul are o plaje de reglaj mult mai mare decat este nevoie de simularea unui ton , aici gresim cu toti si denaturam sunetul catre acel sound zis "digital" .Practic chitaristul regleaza aiurea si iese din plaja "naturala".

La unele piese suna bine si sunetele ce suna mai artificial .

 

Dupa sunete de pe inregistrari de studio sau chiar din concert dar prelucrate sa nu te iei acolo este alta treaba , intervine 80 % maestrul de sunet .

 

O sa fac niste sample-uri din acelasi inregistrare dar prelucrat diferit fgara sa mai ating nimic cu EQ sau compresor si sa vezi ce diferit suna , si din pacate eu nu am scule ce le au in studio profi.

Posted (edited)

nu ma bazez pe patch-uri. pur si simplu fiecare simulare de pe procesorul acela mi se pare ca are acelasi miez al sunetului (miez de altfel enervant, de care nu se poate scapa, poate-i si chitara de vina, dar la amplif nu-i chiar asa), peste care se coloreaza sunetul si care nu te lasa sa faci ceva realist. Si nu sunt neaparat amp-snobb, dar mi se pare mult mai relaxant (serios, ma doare capul cateodata cu procu) sa asculti un ton din amplif, fie el ss, sau tuba, decat din procesor, cu toata lampa lui cu tot acolo.... my 2 cents

 

l.e.: singura aplicatie in care excede procesorul peste ce am din gama analogica este portabilitatea. Dar nu mai zic, ca nu-i vorba despre proc vs amp ci despre simulari de mesa. Ca ontopic, personal zoom nu mi se pare the right decision for that.

Edited by OntZ
Posted
Tiny Terror e misto,si e ieftin,nu suna,insa a Mesa,ci mult mai degraba a High Gain Marshall,are caracterul englezesc (nu e de mirare,Orange erau competitorii lui Marshall in anii 70 )

Corect!

ps. tiny terror by Orange e o alegere buna pentru banii dati

Asta daca te multumesti cu un singur canal, un singur control de ton, no loop si ce-a zis Rares mai sus. No modern american sound at all...In rest, Orange rupe! :)

Posted
Sunt curios cati dintre voi au auzit un dual recto in fata... si mai important, fara alte instrumente in jur (bass, tobe etc.). Cred ca ii numar pe degetele de la o mana...

asta am intrebat si eu , eu nu am auzit doar combouri .Suna frumos ptr camera .

 

Nu prea ai cum sa apreciezi o inregistrare prelucrata pana-n panzele albe.

Am mai pus linkuri la Clapton si Hendrix cu soundurile originale din concerte din ani '68-'70 , pai sunt de tot r**** fata de "tonul vintage idealizat si ridicat in slavi "care este practic o aiureala de propaganda comerciala .

 

Pot sa cant si sa inregistrez pe magnetofonul tesla pe tuburi si pot sa spun ca este tras pe orice statie a-mi vine-n minte.

 

Tot sunetul al scot din pozitia boxei si a microfonului plus EQ , si apoi EQ si prelucrare dupa inregistrare .

 

Cum se comporta o scula in concert este cu totul altceva .Concert nu inseamna un club ci scena mare putere mare . probleme de sonorizare de monitorizare .

 

De exemplu la fostul club GONG din Timisoara orice statie am folosit suna la fel caci tavanul era foarte jos deasupra scenei si toata partea de scena intra in rezonanta , toate sculele de chitara sunau pe acelasi "ton".si am cantat acolo pe cel putin zece feluri de instalatie . Odata din curiozitate am dus si una din statiile mele de 220W un ACOUSTIC ..degeaba , era tare dar tot asa suna degeba am reglat din ton si din EQ plus din procesor.

 

Apoi nici fara alte instrumente nu poti sa apreciezi sunetul , trebuie sa se inegreze in trupa si sa iasa in evidenta ( penetreze) la solouri .Sa ai control pe scena .( si macar pe scena sa fie tonul "acela" ce te face sa te simti bine sa ai chef de cantat , ca in PA ce se aude este o enigma intotdeauna daca nu ai intslatia proprie de PA prorpie si sunetistul tau.

Posted (edited)

ton distors timbru inchis

 

prima treime este numai chitara

 

a doua treime cu tobe si bas se aude cum se pierde din energiea chitarei ( apropos de ascultat fara alte insdtrumente)

 

ultima treime este prelucrata sa sune se aude cum acelasi ton aceiasi cuhitara "se umfla" si nu-sa umblat la EQ sau compresor doar un efect de defazare .

 

decxi este cer si pamant diferenta cele doua sunete ale aceleiasi chitare cu acelasi distors .

 

asta te pacaleste pe inregistrari de crezi ca e statia nu stiu care de suna asa de super

 

acest sample este facut la repezeala , si nu cu scule profi ce au baieti in studiouri.

 

Si mixajul este facut fara nici o corectie doar inregistrat si mixdown.

 

http://forums.rgc.ro/index.php?act=attach&...st&id=31069

 

 

am postat in topicul TONUL ca sa fie la un loc ca nu mai gasesc unde am pus tot felul de sample-uri .

Edited by karpi
Posted
oare cu un SansAmp GT2 nu se poate scoate un sunet apropiat de ce vrea En1gma...?doar are simulare de Mesa chestia aia... :)

 

practic nu stim ce vrea @En1gma , noi dam cu presupusul .

sa ppuna un sample de la o inregistrare sau are o "viziune" Mesa de aici din discutiile rgc.ro ? cele de pe youtube sunt neconcludente .

Posted (edited)
:) uite si sound de mesa inregistrat in romanica... http://www.myspace.com/crizeband

 

nuuuuuuuuu

 

asta-i un sunet comun realizat in studio fara absolut nimic personal ,sunet ce poti sa-l faci din mai orice intr-un studio .

 

Sunet fara distors , doar din finali live altfel ce conteaza statia ?Acelasi sunet il poti obtine si cu un magnetofon Tesla pe tuburi in clasa A ,doar sa-i pui un difuzor extern , suna bestial doar ca nu pot canta acasa ore intreagi cu 2W sa inebunesc pe toata lumea. .

 

Un sunet de Mesa ....Club....live......DIRECT ....fara postprocesari ..si cu mai multe setari ptr cateva genuri ar fi interesant .

 

iata cateva inregistrari live :

 

Horea

 

Hariga

 

(piratat)

 

Karpi pe sculele lui Horea statia Laboga si chitara custom .

 

statie Laboga incercata de @skarbu

 

Ochescu cu trupa Marshall ,Strat ,FuzzFace

 

Ochescu cu trupa Marshall ,Strat ,FuzzFace,Wah

 

 

bineinteles era interesant sa cante toti trei deodata la un jam sa se vada unele diferente chiar cu setarile fiecaruia.Aici toti au folosit distors si procesoare .Nimeni nu a cantat pe sunetul statiei .

Edited by karpi
Posted

mai arpi, tu faci o varza din chestiile astea cu tonul si cu ampurile de nu mai intelege nimeni nimic (nici macar tu...)!!!! :)

 

ma abtin sa comentez vizavi de comentariile tale despre tonuri si ampuri (care mi se par absolut penibile) si vreau doar sa clarific o singura chestie legata de ultimul calup de sampleuri pe care l-ai prezentat:

clipul "labogamibu.mp3" nu contine absolut nici o pedala sau procesor inainte de amp - este ampul Laboga Mr.Hector (si interpretarea mai putin fericita a lui skarbu...).

cat despre lungul clip in care canti tu pe ampul lui Horea, eu as zice ca e un perfect exemplu despre cat de mult "iti strica mana" cantatul pe un procesor...

Posted (edited)
mai arpi, tu faci o varza din chestiile astea cu tonul si cu ampurile de nu mai intelege nimeni nimic (nici macar tu...)!!!! :)

 

ma abtin sa comentez vizavi de comentariile tale despre tonuri si ampuri (care mi se par absolut penibile) si vreau doar sa clarific o singura chestie legata de ultimul calup de sampleuri pe care l-ai prezentat:

clipul "labogamibu.mp3" nu contine absolut nici o pedala sau procesor inainte de amp - este ampul Laboga Mr.Hector (si interpretarea mai putin fericita a lui skarbu...).

cat despre lungul clip in care canti tu pe ampul lui Horea, eu as zice ca e un perfect exemplu despre cat de mult "iti strica mana" cantatul pe un procesor...

 

pai tu precis nu intelegi nimic dar ce sa-i faci asta e ,dai o bere ca am facut reclama Laboga?

 

multam de complectare acel sample l-am gasit mai tarziu si l-am pus si pe acela , ma bucursa ca tu te pricepi si ne scoti din ceata .

 

si nu-i vorba de interpretare ci de sunetul live , fara preclucrare post-recording , daca ai observat .

 

Ia canta-ne ceva live @mibu cu diferite statii si setari si pune si tu sa auda lumea , este destul sa ne canti si treaba este clara .Sau nu ?

Edited by karpi
Guest MrJackson
Posted

Cred ca cineva incepe sa se supere :)

Posted (edited)
Pai atunci e total neinteresant dpdv al statiilor daca toti au folosit procesoare.

asta spun si eu , ce rost are sa pui nu stiu ce statie daca oricum faci tonul 80% din pedala sau procesor (procesor analogic sau procesor digital)

 

Statiile Marshall si Fender difere in mare in cisuitul Baxandall de reglajul tonului .Apoi au aparut "master volume" ca sa poti da gain mare la preamp.

Dar dupa un timp toti au pus EQ complexe si nu mai prezenta o problema aceasta diferenta minora de culoare .mai toate tipurile "moderne" au posibilitati de reglaj complex.A aparut problema cu schimbarea setari pe scena , live ,asa ca au dotat statiile cu doua canale sa ai macar doua setari "principale" ..si asa s-a ajuns la effect loop direct in statii si procesoare , rack-uri cu preseturi multiple ca sa poti intr-o clipa schimba tonul in concert .

Boxele de chitara aveau difuri de la 10" la 15" ce aducea fiecare alt sound .

 

Acum cu procesoarele si rack-urile la moda statiile devin un fel de etaj final cu Line-In si cat mai lineare .

 

Dar nu tine mult caci chitaristii combina de toate in cautarea tonului .

 

Am reparat distorsionator ce a fost cuplat pe iesirea de difuzor al unei statii de 100W hehe , omul experimenta noi tonuri , si efecte de fum.Altul a cuplat doua statii in serie ca sa-i creasca gain-ul . Eu la 17 ani mi-am dereglat statia pe tuburi dupa ce am intrebat un inginer ( pe cel care a facut statia) ce trebuie sa fac sa distorsioneze , si am desfiintat toate rezistoarele de katod , am dezechilibrat finalul si aveam distors super , si cantam Satisfaction a lu Stones ...hahaha.Apoi nu mai puteam canta altceva asa am ajuns sa construiesc primul distors cu tranzistoare cu germaniu , pacostea de pe lume nu ramaneau in polarizare nici 10 minute , incontinu reglam cu surubelnita...etc..

 

si dupa vre-o 10 ani a sosit @mibu si ne-a scos din ceata .Chiar ii spuneam lui Hariga , ce ne faceam mai omule fara @mibu ?? dar mai avem surubelnitele .

Edited by karpi
Posted

imi pare rau ca trebuie sa o spun (din nou), dar asertiunea: "Acum cu procesoarele si rack-urile la moda statiile devin un fel de etaj final cu Line-In si cat mai lineare" este total gresita si dovedeste neintelegerea principiului fundamental al alcatuirii unui rack (si al unei instalatii performante) de chitara.

 

chestiunea sta asa: intr-o instalatie de chitara tonul se formeaza in amplificator (sau combinatia preamplificator si etaj final separat)! unitatile de procesare a sunetului din rack nu fac dacat sa adauge dimensionaliatate sunetului deja format. simplu si eficient. tonul ampului trebuie sa ramana cat se poate de nealterat!

 

cat despre cantat live, am tot cantat si o mai fac in continuare - drept pentru care sunteti toti invitati sa veniti atat la workshopuri cat si la concerte (cand vedeti afisul cu Locatarii in orasul vostru, nu ezitati sa apareti la locul faptei).

Posted (edited)
Dar dupa un timp toti au pus EQ complexe si nu mai prezenta o problema aceasta diferenta minora de culoare

 

Cand te plictisesti si ai ocazia, compara Marshall Mode Four, Rectifier-ele de la Mesa, Peavey 5150, Soldano SLO100, ENGL Fireball si Powerball si alte 'j de variatiuni pe aceeasi tema. Vezi cat de "minora" e diferenta.

Adica, din nou, nimeni nu-ti pune la indoiala cunostintele, dar cand faci astfel de afirmatii o sa creada lumea ca incepe sa te lase auzul.

 

Si ca sa ravenim la ideea initiala a topicului: En1gma, ai idee cata lume aspira la tonul de Recto dar, desigur, n-au bani de asa ceva? Sa fim serioasi, imitatii sunt cata frunza, cata iarba, dar a dracului nici una nu e chiar "acolo". Dupa buget poti opta pentru modelare (un POD probabil), un Sansamp, un preamp pe lampi sau un model de Rectifier mai vechi. Optiuni sunt destule, tu trebuie sa decizi cum faci compromisul intre pret si ton. Don't we all?!

Edited by FiveseveN
Posted

salut.foarte interesant -toata lumea vrea cu o pedala de 100 euro sa sune de 2-3000 de euro! cand o sa reusiti sa ma anuntati si pe mine,si promit sa ma las de meserie.cu ampurile lucrurile stau ca in dragoste,adica daca poti explica de ce iubesti,atunci este clar ca nu iubesti.iti place sau nu,si cu asta gata.orice amp are o caracteristica proprie,care da de fapt sunetul de baza.daca aia nu este buna,pai puteti sa invartiti de butoane pana ametiti,si tot degeaba.luati un amp de calitate,si o sa observati ca oricum puneti butoanele suna bine.cu cat corectiile actioneaza mai mult si mai brutal[ca la procesoare] cu atat ampul este mai prost.la un amp bun corectia nu trebuie sa schimbe caracteristica de baza a sunetului,ci doar sa ajute ff putin tonul.mai exista un lucru pe care vad ca nimeni nu vrea sa-l spuna,si anume cat de tare "moare" tonul in trupa cad se folosesc pedale de procesare.atata timp cat canti tu singur,ai impresia ca suna perfect,dar odata "pornite" tobele etc. etc. se duce dracului totul.lipsa de transparenta a sunetului,lipsa dinamicii si a armonicelor face ca totul sa cada in fata boxei.nu se mai intelege nimic,vrei sa dai mai tare,si cu cat dai mai tare cu atat este mai prost.un sunet bun trebuie sa fie ca un laser-sa patrunda prin trupa nealterat,ori nu stiu un amp pe tranzistori sa faca treaba asta.sant si ampuri pe tuburi de foarte proasta calitate[am vazut niste chinezarii care sunau cu mult mai prost decat un amp solid state] pesonal am avut in mana cam tot ce exista de calitate in lume[bogner,diesel.messa etc]dupa ce le-am desfacut si studiat ,am constatat un lucru-piese de supercalitate,sau mai bine spus nici un compromis la capitolul asta.un condensator de cuplaj poate costa 10 centi sau 10 dolari-pai tot aia este?ca la pantofi-cat dai de atat mergi cu ei comod si in timp.las la o parte cat a costat cercetarea.citeam de curand ca messa a arucat cateva modele la gunoi pt. ca nu au iesit cum trebuie.vreti sa procesati sunetul? foarte bine,dar atunci folositi sistemul deja consacrat;un amp de baza in care sunetul este direct si neprelucrat,preluare cu microfon si procesare intr-o putere cu boxa ei,si gata.dar sa pui o pedala in fata [care evident ca nu are true-bypass] si sa vrei sa mai si sune,cam greu.am intalnit destui chitaristi care cand au trecut pe un amp bun nu puteau lega 2 note ca lumea-se auzeau toate chiflele si dinamica pur si simplu speria.nu mai era pasta aceea dela procesor,ci nota cu nota.trebuia sa canti perfact! concluzi ar fi una singura; sunet bun=bani multi.compromisuri nu merg aici,asa ca ascultati la unul care face treaba asta de vreo 40 de ani si nu mai incercati.

Posted
salut.foarte interesant -toata lumea vrea cu o pedala de 100 euro sa sune de 2-3000 de euro! cand o sa reusiti sa ma anuntati si pe mine,si promit sa ma las de meserie.cu ampurile lucrurile stau ca in dragoste,adica daca poti explica de ce iubesti,atunci este clar ca nu iubesti.iti place sau nu,si cu asta gata.orice amp are o caracteristica proprie,care da de fapt sunetul de baza.daca aia nu este buna,pai puteti sa invartiti de butoane pana ametiti,si tot degeaba.luati un amp de calitate,si o sa observati ca oricum puneti butoanele suna bine.cu cat corectiile actioneaza mai mult si mai brutal[ca la procesoare] cu atat ampul este mai prost.la un amp bun corectia nu trebuie sa schimbe caracteristica de baza a sunetului,ci doar sa ajute ff putin tonul.mai exista un lucru pe care vad ca nimeni nu vrea sa-l spuna,si anume cat de tare "moare" tonul in trupa cad se folosesc pedale de procesare.atata timp cat canti tu singur,ai impresia ca suna perfect,dar odata "pornite" tobele etc. etc. se duce dracului totul.lipsa de transparenta a sunetului,lipsa dinamicii si a armonicelor face ca totul sa cada in fata boxei.nu se mai intelege nimic,vrei sa dai mai tare,si cu cat dai mai tare cu atat este mai prost.un sunet bun trebuie sa fie ca un laser-sa patrunda prin trupa nealterat,ori nu stiu un amp pe tranzistori sa faca treaba asta.sant si ampuri pe tuburi de foarte proasta calitate[am vazut niste chinezarii care sunau cu mult mai prost decat un amp solid state] pesonal am avut in mana cam tot ce exista de calitate in lume[bogner,diesel.messa etc]dupa ce le-am desfacut si studiat ,am constatat un lucru-piese de supercalitate,sau mai bine spus nici un compromis la capitolul asta.un condensator de cuplaj poate costa 10 centi sau 10 dolari-pai tot aia este?ca la pantofi-cat dai de atat mergi cu ei comod si in timp.las la o parte cat a costat cercetarea.citeam de curand ca messa a arucat cateva modele la gunoi pt. ca nu au iesit cum trebuie.vreti sa procesati sunetul? foarte bine,dar atunci folositi sistemul deja consacrat;un amp de baza in care sunetul este direct si neprelucrat,preluare cu microfon si procesare intr-o putere cu boxa ei,si gata.dar sa pui o pedala in fata [care evident ca nu are true-bypass] si sa vrei sa mai si sune,cam greu.am intalnit destui chitaristi care cand au trecut pe un amp bun nu puteau lega 2 note ca lumea-se auzeau toate chiflele si dinamica pur si simplu speria.nu mai era pasta aceea dela procesor,ci nota cu nota.trebuia sa canti perfact! concluzi ar fi una singura; sunet bun=bani multi.compromisuri nu merg aici,asa ca ascultati la unul care face treaba asta de vreo 40 de ani si nu mai incercati.

 

+1 :)

Posted

nu-i sariti omului in cap !!! ca nu-i frumos ....

 

tot ce vrea el sa stie e cum sa se aproprie cat mai mult de sunetul de MESA ... in banii de care dispune ... atat ... nu cred ca a zis ca vrea sa sune exact ca un Duble Recto in putini bani ... ci doar apropriat ...

 

sfatul meu ... probeaza nijte pedale de distors mai bunicele ... sari peste boss/digitech ... si ia la probat EH MetalMuff, MXR Distorsion/Double Shot, H'nK WarpFactor, Vox Bulldog, Rocktron etc ... evnentual dak mai ai bani cauta d'al de ADA mp-1 etc ...

 

dar pe langa o pedala buna ... iti trebuie si un amp bun/decent .. evntual experimenteaza cu diverse nivele de distors si ampul lasat pe drive/clipping ... etc ...

Posted

Stiu foarte bine ca in domeniul acesta, cat dai , atata face.

Evident,daca aveam bani, mai intrebam? luam direct ampul.

La banii pe care ii am, cred ca o sa iau un amp DECENT, cu o pedala decenta si cam atat.

Lista pe care o s-o incerc o sa fie cam asa: Rocktron Zombie, Metal Planet, Rampage, Silver Dragon, apoi EHX Metal Muff, MXR Dime, Doubleshot.

La ampuri cred ca o sa incerc ceva ampuri micute,gen Valve Junior, intre 5-15w, ideal ar fi sa aiba macar un eq pe el.

Si iau o pedala de eq.

Cam la astea m-am gandit.

Posted

Sincer nu m-as complica cu amplificator sau combo pe lampa (in special ceva gen Valve Jr.) ci as alege unul solid state cu dinamica mare si cab dupa gust. In aspectul asta sunt de acord cu karpi. IMO sunetul atat de popular high-gain vine din preamp si raspunsul unui cab solid 4X12.

DAR iti trebuie si un preamp sau pedala organic(a), cu dinamica buna, nu zgomot filtrat de genul Metal Zone. Dime Distortion-ul l-am mai recomandat, am auzit lucruri bunde despre Metal Muff dar n-am avut sansa sa probez una.

Oricum, incearca cat mai multe si impartaseste opiniile cand te intorci din odiseea tonala :)

Posted

ia-ti un silver dragon si n-ai sa regreti...

 

karpi, wake up, iti pot da 5 exemple de super chitaristi care canta direct in amp. Lasa-ne cu vrajeala ieftina. Pune tu o pedala agresiva in fata la un vox ac30 si ai sa vezi ca nu va suna in vecii vecilor ca pe un marshall. (ambele pe lampa... da, lampa lu' mamaie, aia pe gaze :) )

Posted

sustin ce-a spus felix...din plin. am si eu un silver dragon pe care il folosesc asa: Alesis 3630 Compressor> Silver Dragon>Boss GE-7 (EQ, dar ca booster), si totul in canalul de clean al unui Hughes&Kettner Tour Reverb. Cant in Bucovina, si deci e vorba de metal serios, nu de cacaciuni de apartament...scuze daca jigneste pe cineva expresia asta..

 

cu acelasi setup am cantat si in crashme (cluburi, sa zicem) si pe scene de 150mp in are liber. Sincer, nu am nici o problema: setupul asta muge asa cum vreau eu, suna plin si solid, dar se aude si clar. Am tot citit o droaie de recenzii despre Silver Dragon in care lumea se plangea ca fasaie; fasaie daca dai gainul peste cap si toate poturile la maxim, cum fac poneii (incepatorii), asa cum faceam si eu in liceu, cand mi se parea ca nimic nu are suficient gain...eu acum cant cu gainul la jumate si am un ton super-solid. e drept, daca vrei sa canti gore sau brutal death, o lampa de capul ei nu te ajuta, iti mai trebuie echipament sau un distortion solidstate ghebos (eu am cantat cu Vena Cava, proiectul meu de deathgrind, cu un Digitech Metal Master,,si darama, pacat ca nu are pot de gain).

 

Cat despre statii, ar trebui sa probezi... de asta indata trec la un rack cu preamp marshall, un tc-electronic si mesa 50/50... nu te gandi sa arunci banii.. poti sa iti iei o statie bunutza si un silver dragon..pentru inceput ai mai tot ce trebuie.

Posted
ia-ti un silver dragon si n-ai sa regreti...

 

karpi, wake up, iti pot da 5 exemple de super chitaristi care canta direct in amp. Lasa-ne cu vrajeala ieftina. Pune tu o pedala agresiva in fata la un vox ac30 si ai sa vezi ca nu va suna in vecii vecilor ca pe un marshall. (ambele pe lampa... da, lampa lu' mamaie, aia pe gaze :) )

 

eu am incercat tot ce se poate inchipui in materie de statii , nu ma omor dupa nici un brand comercial si la moda .

 

sa nu confundam presiunea sonora cu timbrul unei statii.

 

Nu ai cum sa compari ( pe scena) un VOX de 30W( practic aprox 24W) cu un Marshall de 200W( practic aprox 140W) , unul cu boxa deschisa altul cu boxa inchisa .Numai ca si putere ar trebui 7 bucati AC 30 ca sa ajung la nasul lui Marshall..Pana nu am macar aceiasi putere nu pot face comparatie fizica acustica intre cele doua scule .Pana si intre Marshall de 50W(37W) si COX AC 30 este o diferenta aproape 40% de aprox 3dB .

 

"Cunoaste " sau a auzit toatea lumea de 'laudness" , si de legea "invers patratica" , in consecinta nu ai cum sa auzi la fel cele doua tipuri de statie .

 

Sa nu vorbim de difuzoare , de randamentul difuzoarelor folosite .Se stie ca boxe Marshall se pot comanda cu mai multe tipuri de difuzoare ...in orice caz acum 20 de ani se puteau comanda si cu difuri RCF ,Lansing, Utah , Goodmans,Celestion...si altele (nu mai tin minte ,am pe undeva cataloagele ereu mai multe firme de difuri ).

 

atentie la difurile RCF au revenit in forta si sunt uni din cei mai vestiti producatori de boxe de sonorizare.Ianinte statiile FBT si Sisme ( ce se mai aduceau si la noi )erau dotate cu difuri RCF.Cred ca si Farfisa erau cu RCF .

 

Indiferent de tupu8l difuzoarelor acestea erau alese din cele cu SPL cat mai mare .Daca nu ai si difurile cu SPL la fel iarasi nu ai ce sa compari.

 

Comparam mere cu pere.

 

Daca pe un magnetofon Tesla cu o singura lampa suna bine si inregistrat zici ca-i Marshall de 200W de ce sa nu sune si un VOX ?

 

Pe scena intervin cele amintite , plus defazajul dintre difuzoare este diferit .

 

Ideal ar fi un singur difuzor de putere mare cyu cat mai multe difuzoare avem rasfirate pe scena ai sansa sa sune foarte prost. Si de aici diferente de sunet. intre 2 difuri pe orizonyala si 8 difuri ( sau 4) pe verticala si orizontala lucru ce rezolva partial problema "invers paytayica" dar introduce defazaje si efect de comb filter .

 

Pe langa toate ecestea eu sunt tot de parere ca chitaristul trebuie sa cante ,nine , indiferent de "ton" , ma refer la nuante .

 

In legatura cu dinamica tonului aceasta este bune sa fie mare , deci ar fi nevoie de putere mare si de ataje finale "rapide" cu "rata sleve" mare.

Posted

mai arpi, le ametesti de nu mai intelege nimeni nimic (nici macar tu...)! asertiunea ca ai incercat tot ce se poate inchipui in materie de statii este absolut falsa, si pot sa certific asta. dar nu despre asta vreau sa vorbesc...

 

mai intai, din cate stiu eu, nu exista marshall de 200W...

 

apoi, un vox ac30 suna groaznic de tare pe scena! acei "30W" sunt practic mult mai multi ca presiune sonora... acest ac30 suna groaznic de tare pe orice scena, chiar langa un stack marshall!

dar nu de presiune sonora era vorba in postul la care ai replicat, ci de tonul in sine. da, e adevarat ca vox-ul poate suna agresiv cu o pedala de acest gen in fata (dar ar fi mare pacat... cu totul altul este "talentul" ampului in discutie).

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.