Guest telecaster Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Salutare, Are cineva de pe forum asa ceva: Gibson Les Paul Standard 50 Faded ? Pretul e cam atractiv As dori o parere despre chitara de la cei care au cantat pe asa ceva. Nu de altceva, dar nu am incredere totala in reviewurile de pe musicianfriend etc - sunt destul de relative... Multumesc mult
OntZ Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 it's a gibson les paul..... ce poa sa fie in neregula cu el?
dass101 Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Multe. Invatati odata ca numele pus pe headstock nu inseamna intotdeauna totul
StratMan Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Multe.Invatati odata ca numele pus pe headstock nu inseamna intotdeauna totul +1!
Adi91 Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 (edited) Hai sa ti-o spun pe sleau : e un rahat de chitara. Gatu e incredibil de prost lucrat, asa ceva nici pe ibanezurile de 300 $ nu mai vezi. Dozele iarasi sunt proaste, doza de neck e practic de nefolosit, nu se disting notele deloc. Per total, are dreptate dass, platesti doar numele de pe headstock, nici macar lemnu ca si ala e prost. Daca vrei o chitara in genu asta iti recomand cu toata caldura linia SE de la PRS. Astea spala pe jos cu majoritatea gibsonurilor astea mai cheap. Daca tot vrei calitate si sunet mai pune un pic si-ti iei standard, e cu totul alta chitara. Edited September 5, 2007 by Adi91
dass101 Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Eu n-am cintat niciodata pe asa ceva, habar n-am cum e... Insa daca e Gibson nu inseamna neaparat ca e buna si cu atit mai putin ca e buna pt orice si pt oricine.
Cosu Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Hai sa ti-o spun pe sleau : e un rahat de chitara. Gatu e incredibil de prost lucrat, asa ceva nici pe ibanezurile de 300 $ nu mai vezi. Dozele iarasi sunt proaste, doza de neck e practic de nefolosit, nu se disting notele deloc. Per total, are dreptate dass, platesti doar numele de pe headstock, nici macar lemnu ca si ala e prost. Daca vrei o chitara in genu asta iti recomand cu toata caldura linia SE de la PRS. Astea spala pe jos cu majoritatea gibsonurilor astea mai cheap. Daca tot vrei calitate si sunet mai pune un pic si-ti iei standard, e cu totul alta chitara. Poate ai nimerit un model mai batut. Totusi pretul de lista de 3000$. Numai ieftina nu e.
AddRien Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 (edited) Hai sa ti-o spun pe sleau : e un rahat de chitara. Gatu e incredibil de prost lucrat, asa ceva nici pe ibanezurile de 300 $ nu mai vezi. Dozele iarasi sunt proaste, doza de neck e practic de nefolosit, nu se disting notele deloc. Per total, are dreptate dass, platesti doar numele de pe headstock, nici macar lemnu ca si ala e prost. Daca vrei o chitara in genu asta iti recomand cu toata caldura linia SE de la PRS. Astea spala pe jos cu majoritatea gibsonurilor astea mai cheap. Daca tot vrei calitate si sunet mai pune un pic si-ti iei standard, e cu totul alta chitara. "Pari cunoscator"din moment ce faci o asemena afirmatie. Sa inteleg ca ai avut asa o chitara si ai schimbat-o pe un Prs? ! Vreau si eu un sample cu tine si cu Gibsonu' si apoi cu Prs-ul in care imi arati diferenta dintre ele. Just for the record...Eu cred ca referirea ta, mai bine zis "experienta" ta cu Gibsonul (daca a fost) se rezuma la Gibson Les Paul faded Special care costa vreo 800$ in SUA, spre deosebire de Gibson Les Paul Faded 50 care e in jur de 1500$. Chitara asta nici nu e in aceeasi categorie de pret cu Prs Se. Ontopic: Gibson Les Paul 50 faded pare sa aiba aceesi reteta ca si standardul: gat si spate de mahon, top artar si doze burstbucker (standard are burstbucker pro), binding alb. Am i missing something here? Teoretic, daca ai noroc un faded ar trebui sa sune la fel de bine ca un standard. Dass . Aia e nene! Edited September 5, 2007 by AddRien
Guest alexdm Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Telecaster, pacatosule, tradezi Fender-ul?
Adi91 Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 (edited) "Pari cunoscator"din moment ce faci o asemena afirmatie. Sa inteleg ca ai avut asa o chitara si ai schimbat-o pe un Prs? ! Vreau si eu un sample cu tine si cu Gibsonu' si apoi cu Prs-ul in care imi arati diferenta dintre ele. Just for the record...Eu cred ca referirea ta, mai bine zis "experienta" ta cu Gibsonul (daca a fost) se rezuma la Gibson Les Paul faded Special care costa vreo 800$ in SUA, spre deosebire de Gibson Les Paul Faded 50 care e in jur de 1500$. Chitara asta nici nu e in aceeasi categorie de pret cu Prs Se. Ontopic: Gibson Les Paul 50 faded pare sa aiba aceesi reteta ca si standardul: gat si spate de mahon, top artar si doze burstbucker (standard are burstbucker pro), binding alb. Am i missing something here? Teoretic, daca ai noroc un faded ar trebui sa sune la fel de bine ca un standard. Dass . Aia e nene! Mai nene te rog frumos nu ma lua cu ironii and shit ca doar mi-am spus parerea,da? De la gibson am cantat pe : LP faded special, LP Faded asta, LP studio, LP classic Custom, LP standard , un LP custom shop goldtop si un LP 1968 Custom Shop, Explorer, Flying v-uri,SG-uri. Asadar am cantat pe multe si stiu ce vorbesc. Parerea mea e ca singurele Les Paul-uri care merita banii(din astea cantate de mine) sunt standardele si custom shopurile. Cum au spus si altii, e important cum o simti tu chitara, si degeaba e gibson sau mai stiu eu ce daca nu-ti vine bine in mana si nu-ti place cum suna. La banii care ii dai pe un gibson te astepti sa simti ceva special la o chitara, lucru care l-am simtit doar cu un custom shop in brate. Asadar, parerea mea e ca la gibsoanele ieftine dai banii pe marca . P.S. : NU te lua dupa retetele de constructie, 2 modele identice nu suna la fel. Pot suna aproximativ la fel, dar in momentu in care le-ai bagat intr-un amp cumsecade se simte diferenta. Ontopic: Daca nu ti-e neaparat sa-ti iei ceva les paul iti recomand daca gasesti pe undeva Fender 60th anniversary strat. Aia e iarasi o bijuterie de chitara. Pacat ca nu se mai fabrica. Edited September 5, 2007 by Adi91
Cosu Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Daca a mai pipait cineva modelul asta sa iasa pe firmament. E interesant daca e un caz punctual sau e ceva generalizat.
AddRien Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 (edited) P.S. : NU te lua dupa retetele de constructie, 2 modele identice nu suna la fel. Pot suna aproximativ la fel, dar in momentu in care le-ai bagat intr-un amp cumsecade se simte diferenta. Si atunci de ce n-ar suna Faded la fel ca un Standard? Sau mai bine zis, ai putea sa nimeresti un Faded foarte bun si un Standard prost. Poate asa ai nimerit tu?! Parerea mea e ca Standardul nu merita banii - vreo 500 $ in plus, atat timp cat e macelarit in totalitate. Daca a mai pipait cineva modelul asta sa iasa pe firmament. E interesant daca e un caz punctual sau e ceva generalizat. Good point! aaa, si ce inseamna gat prost lucrat la tine? Edited September 5, 2007 by AddRien
Adi91 Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 (edited) @ AddRien: pai da, probabil ai dreptate. Se poate nimeri si un standard prost sau un faded bun. In general la gibson les paul cat dai atata face, dar mai sunt si exceptii. Cel mai probabil ca am picat io una f proasta, dar @telecaster daca ai ocazia sa incerci una si iti place de ce nu? DAR cand o incerci incearca sa nu te gandesti ca e gibson, fii obiectiv. @AddRien Pai pt mine la un gat nu prea conteaza cat e de gros atata timp cat freturile sunt bine lucrate. Adica daca pot schimba pozitii fara probleme si nu tre sa fac miscari fortate atunci consider ca e un gat bun. Am cantat pe un SG faded special la care gatu era foarte prost finisat, avea freturi neslefuite bine pe margini, etc. Cele mai bune gaturi le-am gasit pe un ibanez JEM, fender strat american 60th anniversary si 1968 custom shop les paul. sunt gaturi de grosimi foarte diferite, unul subtire, unul mediu si unul gros, si cu toate astea toate au fost foarte comode Edited September 5, 2007 by Adi91
AddRien Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 @telecaster daca ai ocazia sa incerci una si iti place de ce nu? DAR cand o incerci incearca sa nu te gandesti ca e gibson, fii obiectiv. Asa imi placi
Guest anghelescu Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 it's a gibson les paul..... ce poa sa fie in neregula cu el? foart foarte foarte WRONG
OntZ Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 foart foarte foarte WRONG daca ziceam "It's a Fender Strat... ce poate fi in neregula cu ea?" ce ziceai?
StratMan Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 dupa FENDER, din pacate, si GIBSON a devenit un fel de LOTERIE!
George Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 (edited) Hehe, se pare ca la unii strugurii sunt acri Eu am cumparat 2 Gibson de pe ebay ('95 studio si '01 standard) iar prietenul meu a luat 3 tot de pe ebay ('07 Standard Faded, '91 Standard si un Kalamazoo Custom la care nu mai stiu anul dar era serie limitata doar de 1000 de bucati). Toate 5 au fost IMPECABILE, fiecare in stilul ei, pentru ca nu semana gatul la nici una cu alta. Daca si asta e loterie, o sa joc si io la 6/49 Standard Faded are doze Burstbucker Pros care sunt super bright si in nici un caz muddy, cum insinueaza maestrul de mai sus. Deosebirea cea mai mare la Standard Faded e ca are chambered body, deci nu suna chiar traditional Gibson. Pentru incepatori precizez ca deosebirea e greu de auzit chiar si pentru chitaristi mai experimentati, iar pentru incepatori nici nu exista. Este o afacere grozava pentru pretul ei. Pentru cei care vor sunet pur Gibson ii sfatuiesc sa caute un Standard intre 88 si 2006 sau ceva din seria Historic. Cei care vor gat subtire sa caute Les Paul Classic sau sa se orienteze spre alte firme. Edited September 6, 2007 by George
Sebi Jack Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 "Hai sa ti-o spun pe sleau : e un rahat de chitara." mda. io am un les paul standard faded 50s neck. si vreau sa te contrazic. gatu e gros. chitara e grea. etc. da toate astea merita in favoare unui ton criminal si destul de versatil. nu zic ca e incomoda. e ok dar trebuie un timp de acomodare. toata lumea a fost deacord ca poti avea noroc sa pui mana pe un model foarte bine lucrat sau pe unu prost. si totusi tu ptr ca ai nimerit un faded mai prost iti bagi p**a in gibson asa lejer. a si suna aproape identic cu un standard. deci nu vad de unde ar putea sa fie diferenta asta imensa( singurele Les Paul-uri care merita banii sunt standardele si custom shopurile vs e un rahat de chitara )
StratMan Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 Hehe, se pare ca la unii strugurii sunt acri ...in schimb, la altii, toti sunt dulci...
George Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 ...in schimb, la altii, toti sunt dulci... Ce sa-i faci, poate imi merge mie bine tot
felix Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 Ce sa-i faci, poate imi merge mie bine tot oficial iti merge bine... on topic, gibson nu se compara cu ibanez... chitari mai proaste ca gibson nu exista pe fata pamantului... efectiv nu se poate canta pe ele... cel mai bun e un ibanez de placaj cu doze sd luate dupa ureche si probabil montate la fel si cu un procesor v-amp intr-un amp pe tranzistori. nenea adi91, una e sa pui mana pe o chitara si una e sa stii sa canti la chitara... lasa-ne.
malex Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 ... chitari mai proaste ca gibson nu exista pe fata pamantului... efectiv nu se poate canta pe ele... cel mai bun e un ibanez de placaj cu doze sd m-ai convins schimb gibson cu Ibanez preferabil seria GRG. platesc diferenta. daca nu exista oferte, il dau degeaba. on-topic: ba, voi n-aveti ce face? ce dracu, polemica pe orice subiect? (gand razletz: asa va vreau mah, acizi, nervosi, razboinici - ai luminii)
Adi91 Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 (edited) oficial iti merge bine... on topic, gibson nu se compara cu ibanez... chitari mai proaste ca gibson nu exista pe fata pamantului... efectiv nu se poate canta pe ele... cel mai bun e un ibanez de placaj cu doze sd luate dupa ureche si probabil montate la fel si cu un procesor v-amp intr-un amp pe tranzistori. nenea adi91, una e sa pui mana pe o chitara si una e sa stii sa canti la chitara... lasa-ne. am zis eu ca chitara mea suna bine? am fost ieri si am cantat pe alt faded, doar ca avea 60's neck. INtr-adevar era mai bine lucrat, dar doza de neck mi se pare inutilizabila. Adica daca nu-mi permit gibson inseamna ca nu stiu cum suna unul? Hai sa ne bagam toti in seama aiurea..... Ei uite le-am incercat, din 2 unul era mai bun, dar NU extraordinar(cel putin pentru 1500 $ ). Hai sa ne luam toti scule de nshpe mii de euro si sa ne bagam ceva in parerea celorlalti.Ei uite asta e parerea mea, daca nu-ti place,ghinion. E greu sa ai mintea deschisa si sa accepti ce zic altii, asta e. Edited September 6, 2007 by Adi91
felix Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 Omule intelege ca a proba o chitara intr-un magazin sau la un prieten nu inseamna ca ai cantat pe ea si ca o poti aprecia la adevarata valoare mai ales daca nu ai termen de comparatie. O chitara ca sa o intelegi iti ia si ani de zile sau luni de cantat numai pe ea. Nu mai comparati chitari din ligi diferite. Ibanez nu se compara cu Gibson asa cum nici Fender nu se compara cu Gibson. Iar Ibanez sub 1500 euro iti garantez eu ca e placaj presat cu doze puse la intamplare si suna a nimic. Nu iti spun asta din rautate ci din experienta. Insa tine cont ca pe piata circula multe Gibsonuri fake made in china. Nu dispera, vei deschide ochiii mai devreme sau mai tarziu asa cum fac toti.
Adi91 Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 (edited) Omule intelege ca a proba o chitara intr-un magazin sau la un prieten nu inseamna ca ai cantat pe ea si ca o poti aprecia la adevarata valoare mai ales daca nu ai termen de comparatie. O chitara ca sa o intelegi iti ia si ani de zile sau luni de cantat numai pe ea. Nu mai comparati chitari din ligi diferite. Ibanez nu se compara cu Gibson asa cum nici Fender nu se compara cu Gibson. Iar Ibanez sub 1500 euro iti garantez eu ca e placaj presat cu doze puse la intamplare si suna a nimic. Nu iti spun asta din rautate ci din experienta. Insa tine cont ca pe piata circula multe Gibsonuri fake made in china. Nu dispera, vei deschide ochiii mai devreme sau mai tarziu asa cum fac toti. Ok ok, m-am cam repezit cand am zis ca e de rahat, dar a fost primu gibson pe care am cantat si ma asteptam la ceva foarte special. Poate a fost un caz izolat, asta e, am vazut multe gibsoane foarte prost facute dar si cateva extraordinare. Edited September 6, 2007 by Adi91
/dev/null Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 Nefiind specialist catusi de putzin, va redau experiantza mea cu mentiunea ca e strict o impresie personala. Am probat trei chitari intr-un Orange TT cu un cab Marshall: un SG standard, un LP Standard Faded (nu mai stiu daca 50 sau 60) si un LP BFG, care mi-a placut cel mai mult cum suna dintre toate, pentru ca celelalte erau sensibil mai bright (trebly). Initial voiam sa-mi iau LP-ul faded, din cauza specificatiilor de pe hartie si pentru ca din poze parea mai frumos decat BFG-ul, insa la fatza locului m-am ragzandit, diferentza de cam 500 euro dintre ele nu merita din punct de vedere cosmetic (mai ales ca mie imi plac BFG-urile goldtop si negru) si nici al sunetului. P-90-ul de pe BFG suna genial, este parerea mea definitia sound-ului hard rock clasic. Si poate ca BFG-ul a fost probat in magazin mai mult, pentru ca gatul mi s-a parut mai placut. In orice caz, ideea e ca venisem sa iau o chitara si am plecat cu alta, dupa ce le-am vazut indeaproape si le-am testat. Cred ca asta e cea mai importanta chestie, sa te duci sa pui mana pe ele si sa vezi care e intr-adevar chitara ta. Hope it helps!
Sebi Jack Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 @adi91: la faza cu doza de neck nu sunt de acord de loc. e o chestie subiectiva. de gust daca vrei. daca tu prin ton de lead de exemplu intelegi mult gain multa compresie si mult sustain dar dinamica 0 barat ok. atunci n-ai ce face cu doza aia. decat ca armonie poate. dar din nou depinde ce canti cum vrei sa sune etc. io o folosesc foarte des ptr ton de lead tocmai ptr ca are tonu gras plin de frecvente joase etc. asa imi place mie. repet e o chestie subiectiva. asta nu inseamna ca daca nu-ti place tie e de *****.
Adi91 Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 @adi91: la faza cu doza de neck nu sunt de acord de loc. e o chestie subiectiva. de gust daca vrei. daca tu prin ton de lead de exemplu intelegi mult gain multa compresie si mult sustain dar dinamica 0 barat ok. atunci n-ai ce face cu doza aia. decat ca armonie poate. dar din nou depinde ce canti cum vrei sa sune etc. io o folosesc foarte des ptr ton de lead tocmai ptr ca are tonu gras plin de frecvente joase etc. asa imi place mie. repet e o chestie subiectiva. asta nu inseamna ca daca nu-ti place tie e de *****. Eu am zis de la inceput ca [virgula] cautam un sunet clar,dinamic asadar nu inteleg de unde ai dedus ca vreau mult gain si compresie. Totusi, ai dreptate, e foarte subiectiv, eu ziceam doar ca nu mi-a placut.
midnight rider Posted September 9, 2007 Posted September 9, 2007 (edited) Adi,am si eu 2 intrebari: 1.Ce este un LP classic Custom? 2.Ce este un LP 1968 Custom Shop? Sunt curios,nu de alta. P.S. @George,Fadedul lui SebiJack NU este chambered. Adi,daca tu cautai un sunet "clar.dinamic"asemanator cu JEM-ul,cred ca trebuie sa-l cauti la un alt tip de chitara.Poate la PRS SE,ca si ala e din placaj.Made with pride in Korea. Edited September 9, 2007 by midnight rider
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now