www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted
7 minutes ago, ChurchOfCthulhu said:

Pai eu nu spuneam ca e dorinta mea. Ci dorinta companiei de a face ceva nou. Citim ce trebuie sau doar ce vrem? Si stiu foarte bine ce include oferta lor de chitari. Poti sa faci modele complet noi si sa le pastrezi pe alea traditionale, asa fac toate companiile mari. Ibanez a imbunatatit superstratul, dar are in continuare versiunile clasice, inclusiv pe linia Prestige. Eu personal nu vreau sa faca Gibson nimic pentru ca nu ma intereseaza chitarele lor. Spuneam ca idee, ca am inteles ca in topicul asta se discuta despre iminentul faliment al companiei.

 Tocmai ziceam ca au tot felul de modele ... de la jazz pana la metal. Problema falimentului NU e din cauza inovatiei :) Ibanez a imbunatit ( s-a inspirat dupa Soloist si altele ) superstratul acum 30 de ani cu RG. Modelele astea sunt inca baza chitarelor lor si acum si nu par sa aiba probleme ... 

  • Like 2
Posted

RG-ul e imbunatatit constant. Acum au si seria RGD cu mai multe bevels si scala de 26.5. A prins excelent la djent kids care fac muzica de hobby si n-au de dat 2-3000 de euro pe o chitara. Un iron label e 700 euro, adica foarte accesibil in tarile vestice cu salarii medii de la 1500 de euro in sus. Falimentul nu e din cauza inovatiei, dar e si din cauza lipsei de viziune. Nu poti sa traiesti cu numele si pe laurii de acum 40-50 de ani la infinit. La fel, nu poti sa ignori trendurile si modul in care se face business acum. Cel putin nu daca vrei sa supravietuiesti si sa ramai in fata. Generatia care cumpara Gibson e trecuta, rar aud persoane sub 40 de ani sa zica ca vor Gibson ca stiu ca acolo e sound-ul ala bun si feeling-ul lui isus hristos. 

Posted (edited)
40 minutes ago, ChurchOfCthulhu said:

RG-ul e imbunatatit constant. Acum au si seria RGD cu mai multe bevels si scala de 26.5. A prins excelent la djent kids care fac muzica de hobby si n-au de dat 2-3000 de euro pe o chitara. Un iron label e 700 euro, adica foarte accesibil in tarile vestice cu salarii medii de la 1500 de euro in sus. Falimentul nu e din cauza inovatiei, dar e si din cauza lipsei de viziune. Nu poti sa traiesti cu numele si pe laurii de acum 40-50 de ani la infinit. La fel, nu poti sa ignori trendurile si modul in care se face business acum. Cel putin nu daca vrei sa supravietuiesti si sa ramai in fata. Generatia care cumpara Gibson e trecuta, rar aud persoane sub 40 de ani sa zica ca vor Gibson ca stiu ca acolo e sound-ul ala bun si feeling-ul lui isus hristos. 

Da, Gibson se adreseaza celor care isi permit Gibson. Ideea lor a fost ca brandul asta sa devina ceva gen Apple, obiecte de lux in industrie. Doar ca Gibson nu si-a facut reclama prea buna comparativ cu Apple. Pur si simplu Gibson ar fi dus-o mult si bine daca nu ar fi intervenit alte decizii proaste care nu tin de chitare la propriu. 

Pe langa asta oamenii nu sunt fiinte logice :) si toate parerile ( pe care uneori le percepem ca pe adevaruri obiective ) sunt polarizate de gusturi, experiente, mediul social online si real etc ... Adica in general ce credem noi ca vrea toata lumea e de obicei gresit. Tocmai de asta toate companiile pot avea nisa lor fara probleme.

Exemplu concret: De la Ibanez am avut un RG321, Prestige RG1527 si momentan am un SIX27 cu 7 corzi si un Prestige RG652 si nu mi-a trecut vreodata prin cap sa-mi iau RGD din cauza specificatiilor acelea ... Djent si muzica pentru care se preteaza acele chitare nu e o prioritate nici pentru mine si nici pentru aproape niciunul dintre muzicienii pe care-i cunosc personal. Daca Gibson ar scoate un RGD facut in Indonesia,  ar fi pur si simplu o schimbare de directie si nu inovatie si nu vad cum i-ar ajuta asta.
Parerea mea ...

Edited by SKU
  • Like 1
Posted (edited)
4 hours ago, SKU said:

La finalul zilei un Gibson LP e ceva unic. Poate e si ceva psihologic dar orice altceva nu e la fel. Mai zicea cineva de EC-1000. Daca ai incerca un LP Standard si un ESP ti-ai da seama ca nu e nicio legatura intre ele ( nici macar forma :) ) si nu poti inlocui una cu alta. Raportul calitate/pret e alta discutie...

Le-am încercat pe amândouă, de asta am și zis-o (eu sunt ăla care a zis-o :D ). Bine, deja intervine subiectivitatea în joc, dar o să argumentez ce am zis. Dacă te referi la marea diferență a formei ca fiind cea că LTD-ul are un corn mai ascuțit, deja discuția nu mai are rost. Dacă te referi că e mai comod, în schimb, fiind mai subțire, mai accesibil ambelor mâini și mai ușor, e altceva și nu într-un sens bun către Gibson. Putem accepta, până la urmă, că majoritatea chitarelor în formă de LP chiar nu sunt atât de diferite...

 În rest, chiar nu știu unde sunt marile diferențe, mai ales că recent mi-au trecut prin mâini, deci amintirile nu sunt chiar așa departe. Ambele sunt din lemn de mahon - atât body cât și neck, au aceeași scală, aproape același stil de headstock, același stil de bridge. Una dintre marile diferențe e  că tastiera LTD-ului e din abanons, ceea ce la Gibson aparent e un lux, pe thomann cel mai ieftin Gibson cu abanos fiind 4600 EUR (LOLOLOLOL). Da, LTD-ul n-are top-ul de arțar, iar dozele (unde după umila-mi părere e cea mai mare diferență) țin de subiectivitate, mai ales că la ambele modele pot fi schimbate, deci nu e o discuție. Mai putem pune și cum sunt pot-urile împărțite și wiring-ul, dar asta iar ține de subiectivitate. Obiectiv, putem compara doar componente, dpdv calitativ și ce vedem cu ochiul. S-ar putea să mai fie o discuție pe partea de QC, dar eu n-am auzit lucruri de rău despre calitatea LTD-urilor mai scumpuțe. De ESP nu mai zic.

Bineînțeles, e doar o părere. Mie chiar nu-mi displac Gibson-urile. La dracu', cred că următoarea mea chitară e un Epiphone LP, ceea ce zice destule. În copilărie îmi decupam din carton chitare în oarece forme de SG sau de Explorer (deh, îmi plăceau AC/DC și Metallica), așa că nu sunt aburd și nu pot contrazice argumentul „au ceva al lor”. Așa și este. La fel cum și strat-urile au ceva al lor, și tele-urile, și orice e un simbol într-o piață. Problema mea, la nivel personal, cu Gibson se rezumă la aceeași discuție de genul „de ce ai un Asus și nu un iPhone?”. :) Cred că e cea mai corectă comparație. În plus, mai e de adăugat și exact situația expusă tot de mine, mai sus, prin cele două grafice. Când nu te poți adapta unei piețe pe care se află mii și mii de competitori, care răspund inovației și încep să crească considerabil, de la o zi la altă, peste tot în lume, problema nu mai e de mult la consumator. De banii pe care îi dau pe un Gibson cu tastieră de abanos, presupunând că aș avea banii ăștia de dat pe chitare, mi-aș lua lejer 2 chitare custom, în formă de LP, în loc de un singur Gibson. Doar de ambițios, firește. 

Gibson n-o să dispară niciodată. Sunt convins de chestia asta, indiferent ce și cum. În schimb, dacă e adevărat ce se vehiculează, că vor fi cumpărați de chinezi... E o lovitură sub centură absolut colosală pentru americani, industria lor și simbolurile lor... :) 

Quote

Pe langa asta oamenii nu sunt fiinte logice :) si toate parerile ( pe care uneori le percepem ca pe adevaruri obiective ) sunt polarizate de gusturi, experiente, mediul social online si real etc ... Adica in general ce credem noi ca vrea toata lumea e de obicei gresit. Tocmai de asta toate companiile pot avea nisa lor fara probleme.

Fix la două secunde înainte să postez eu, ai zis exact ce voiam eu să zic prin N paragrafe :lol:

Edited by Guest
Posted (edited)
18 minutes ago, godless666 said:

Le-am încercat pe amândouă, de asta am și zis-o (eu sunt ăla care a zis-o :D ). Bine, deja intervine subiectivitatea în joc, dar o să argumentez ce am zis. Dacă te referi la marea diferență a formei ca fiind cea că LTD-ul are un corn mai ascuțit, deja discuția nu mai are rost. Dacă te referi că e mai comod, în schimb, fiind mai subțire, mai accesibil ambelor mâini și mai ușor, e altceva și nu într-un sens bun către Gibson. Putem accepta, până la urmă, că majoritatea chitarelor în formă de LP chiar nu sunt atât de diferite...

 

Hmm, corpul LP-ului este mai gros si mai greu ( cred ca e si mai mare ). Gatul este putin mai gros si mai mult C decat D. Radiusul daca nu ma insel e mai mare la EC. Dozele Gibson, dupa mine sunt superioare EMG-urilor. Atentia la detalii este superioara pe un Les Paul, freturile sunt lucrate mai bine. O poti probabil compara dpdv calitativ cu un Studio dar e in alta liga un Standard :)  Din nou sunt sigur ca sunt foarte multi factori psihologici si tehnic vorbind sunt doar chitare ... 

Oricum partea cea mai curioasa din toata povestea e ca sunt multi care cauta si platesc similar pentru Edwards, Orville, Tokai, Burny, Epi Elite pentru ca ei inca fac chitare clasice cum faceau Gibson odata. LOL @ robot tuners si HP 

Edited by SKU
Posted
Quote

Atentia la detalii este superioara pe un Les Paul

Cele o mie de video-uri de pe youtube din search-uri simple, cum ar fi „gibson quality control” și mărturii, chiar ale câtorva forumiști pe thread-ul ăsta, par să fie în dezacord cu cele spuse. Nu mă pot pronunța despre fretwork și altele ce țin de setup, ambele chitare încercate de mine erau setate profi. Nu erau nici de pe raft de magazin, nici ale mele, ci ale unor amici. :) Sincer să fiu, ca să nu mănânc r****, se prea poate ca LP-ul încercat să fi fost un Studio. Nu mai țin minte și n-aș vrea să arunc cu ce nu trebuie în ce nu trebuie :) Nu mă pot pronunța despre ce nu cunosc. Din nou, comparația mea era foarte specifică, între chitara X și chitara Y. Se poate ca la 100 de X și 100 de Y să fie alte rezultate, chiar și pentru mine...

Quote

Gatul este putin mai gros si mai mult C decat D. Radiusul daca nu ma insel e mai mare la EC. Dozele Gibson, dupa mine sunt superioare EMG-urilor.

Astea sunt lucrurile subiective despre care vorbeam, incomparabile.

Quote

Din nou sunt sigur ca sunt foarte multi factori psihologici si tehnic vorbind sunt doar chitare ... 

Absolut, de asta și discutăm. Nu cred că se ceartă cineva pe tema asta, sunt doar discuții amicale - mai aflăm o părere, o idee. :) Fiecare tot cu ce-l doare rămâne. :D 

Posted
1 minute ago, godless666 said:

Cele o mie de video-uri de pe youtube din search-uri simple, cum ar fi „gibson quality control” și mărturii, chiar ale câtorva forumiști pe thread-ul ăsta, par să fie în dezacord cu cele spuse. Nu mă pot pronunța despre fretwork și altele ce țin de setup, ambele chitare încercate de mine erau setate profi. Nu erau nici de pe raft de magazin, nici ale mele, ci ale unor amici. :) Sincer să fiu, ca să nu mănânc r****, se prea poate ca LP-ul încercat să fi fost un Studio. Nu mai țin minte și n-aș vrea să arunc cu ce nu trebuie în ce nu trebuie :) Nu mă pot pronunța despre ce nu cunosc. Din nou, comparația mea era foarte specifică, între chitara X și chitara Y. Se poate ca la 100 de X și 100 de Y să fie alte rezultate, chiar și pentru mine...

Tipetele de nemultumire tot timpul sunt mai galagioase decat ceva de apreciere. Sunt zeci de mii de oameni mai mult decat multumiti de calitatea instrumentelor. Oricum gasesti mere stricate in orice cos doar ca la Gibson aparent deja miroase a tuica in cosul lor :) 

 

3 minutes ago, godless666 said:

Astea sunt lucrurile subiective despre care vorbeam, incomparabile.

Quote

Ma refeream doar ca sunt instrumente diferite chiar daca au forme asemanatoare si de asta nu cred ca poti inlocui una cu cealalalta.

Posted
24 minutes ago, SKU said:

Da, Gibson se adreseaza celor care isi permit Gibson. Ideea lor a fost ca brandul asta sa devina ceva gen Apple, obiecte de lux in industrie. Doar ca Gibson nu si-a facut reclama prea buna comparativ cu Apple. Pur si simplu Gibson ar fi dus-o mult si bine daca nu ar fi intervenit alte decizii proaste care nu tin de chitare la propriu. 

Pe langa asta oamenii nu sunt fiinte logice :) si toate parerile ( pe care uneori le percepem ca pe adevaruri obiective ) sunt polarizate de gusturi, experiente, mediul social online si real etc ... Adica in general ce credem noi ca vrea toata lumea e de obicei gresit. Tocmai de asta toate companiile pot avea nisa lor fara probleme.

Exemplu concret: De la Ibanez am avut un RG321, Prestige RG1527 si momentan am un SIX27 cu 7 corzi si un Prestige RG652 si nu mi-a trecut vreodata prin cap sa-mi iau RGD din cauza specificatiilor acelea ... Djent si muzica pentru care se preteaza acele chitare nu e o prioritate nici pentru mine si nici pentru aproape niciunul dintre muzicienii pe care-i cunosc personal. Daca Gibson ar scoate un RGD facut in Indonesia,  ar fi pur si simplu o schimbare de directie si nu inovatie si nu vad cum i-ar ajuta asta.
Parerea mea ...

Man, Gibson are fix aceeasi problema ca Harley-Davidson. E un simbol mondial, dar unul care refuza sa se modernizeze. Harley-Davidson continua sa vanda pe baza de embleme si legende, dar in comparatie cu concurentii directi, mai ales cei europeni, au doua mari probleme: sunt mult mai scumpe si folosesc tehnologie veche. Ca si la Gibson, clientela lor se subtiaza. Asta pentru ca media de varsta e ridicata, multi isi cumpara Harley-Davidson la a doua tinerete pentru ca abia acum au bani si stiu de la bunicu' ca era miezu' in 1960. Intr-adevar, HD era miezu' atunci, dar nu mai e acum. Astia se incapataneaza sa nu modernizeze sistemele de racire, eficienta etc si se indreapta usor usor spre faliment. O alta paralela similara, producatorii europeni beneficiaza de o tona de reclama prin simplul fapt ca concureaza in diverse competitii sportive. De acolo vine expunerea, de acolo tinerii trag spre marcile alea. La chitare, analogia e cu youtuberii care sunt in voga acum. Cati dintre ei canta pe Gibson si fac videouri folosind instrumentele alea? Nici unul. Peste tot vezi Ibanez, Jackson, MusicMan, Mayones, PRS, Kiesel. Acolo se uita lumea, nu la casete video cu muzica din anii '80, ca suntem in 2018.

Asta ca tu si prietenii tai nu aveti treaba cu muzica la care se preteaza anumite chitare nu e un argument. Fanbase-ul e mare si in directia aia bat producatorii acum. Aici vorbim de piata, nu de ce ne place noua. Gibson nu o sa supravietuiasca in forma actuala cu wishful thinking.

Posted
3 minutes ago, ChurchOfCthulhu said:

Man, Gibson are fix aceeasi problema ca Harley-Davidson. E un simbol mondial, dar unul care refuza sa se modernizeze. Harley-Davidson continua sa vanda pe baza de embleme si legende, dar in comparatie cu concurentii directi, mai ales cei europeni, au doua mari probleme: sunt mult mai scumpe si folosesc tehnologie veche. Ca si la Gibson, clientela lor se subtiaza. Asta pentru ca media de varsta e ridicata, multi isi cumpara Harley-Davidson la a doua tinerete pentru ca abia acum au bani si stiu de la bunicu' ca era miezu' in 1960. Intr-adevar, HD era miezu' atunci, dar nu mai e acum. Astia se incapataneaza sa nu modernizeze sistemele de racire, eficienta etc si se indreapta usor usor spre faliment. O alta paralela similara, producatorii europeni beneficiaza de o tona de reclama prin simplul fapt ca concureaza in diverse competitii sportive. De acolo vine expunerea, de acolo tinerii trag spre marcile alea. La chitare, analogia e cu youtuberii care sunt in voga acum. Cati dintre ei canta pe Gibson si fac videouri folosind instrumentele alea? Nici unul. Peste tot vezi Ibanez, Jackson, MusicMan, Mayones, PRS, Kiesel. Acolo se uita lumea, nu la casete video cu muzica din anii '80, ca suntem in 2018.

Asta ca tu si prietenii tai nu aveti treaba cu muzica la care se preteaza anumite chitare nu e un argument. Fanbase-ul e mare si in directia aia bat producatorii acum. Aici vorbim de piata, nu de ce ne place noua. Gibson nu o sa supravietuiasca in forma actuala cu wishful thinking.

Argumentul asta cu Harley l-am vazut si prin alte parti si nu mi se pare foarte real atat timp cat ei vand chitare. Si vezi NGD Gibson Les Paul constant pe toate forumurile :) Zi-mi te rog un videoclip popular in care apare Kiesel, sau Mayones. Sau mai bine zi-mi un videoclip in top 10 USA sau Europe in care apar chitare electrice din ultimii 5 ani.

Eu cred ca esti foarte biased si clar impotriva Gibson. Gibson sunt statistic mai populari decat toate brandurile insirate de tine si pot pune pariu ca in majoritatea studio-urilor care se respecta mai devreme gasesti un Gibson si Fender decat Ibanez sau Jackson!? . Pe langa asta chitarele acustice si semi acustice Gibson sunt top of the line si pe astea chiar le vezi in majoritatea videoclipurilor, filmelor, reclamelor etc. 

Dar cel mai important e ca nu ai un argument specific, decat ca Gibson suge pentru ca Gibson. Ai zis ca asta e directia in care bat producatorii acum. Care producatori? Si care fanbase? Si care directie? De unde stii care e piata sau directia? De unde stii care sunt preferintele oamenilor? Dar mai exact cu ce e mai presus MusicMan fata de Gibson?

Pot sa inteleg de ce nu esti atras de Gibson dupa ce am vazut muzica pe care o canti in formatiile de pe profilul tau dar te asigur ca genurile alea nu sunt in vreun fel populare sau la moda :). De fapt nu mai sunt populare de mult timp si chiar si atunci cand erau in varful popularitatii tot nu erau populare in comparatie cu restul :)). Asta nu inseamna ca nu imi place ce faci ( mie personal ), spor in continuare, dar nu vad de unde si pana unde ce canti, ce-ti place tie si ce ce au de zis o mana de oameni ( sponsorizati ) pe care-i urmaresti pe youtube (lol) au vreo relevanta in lumea reala. Si chiar si "starurile" de pe youtube cum ar fi Chapman au chitare Gibson in colectia lor, de care sunt foarte atasati.

 

  • Like 1
Posted (edited)

Am auzit ca vor sa scoata un model wireless mai bine zis stringless  ^_^

Gluma la o parte, toata lumea vad ca se plange ca nu au inovat ... intrebarea este : ce ati fi vrut voi sa aibe un Gibson, ca si element de inovatie ?

Personal mi-ar fi placut un model cu placa de sunet USB inclusa in corp, eventual cu niste efecte elementare pe ea. Pentru cei care s-au saturat sa care boxe si ampuri cu ei la treburi.

Am vazut ceva similar pe la Behringer si Line6 (?) ...

Sau un model cu doze single coil ?

 

Alte idei ?

Edited by Borsec
Posted
4 hours ago, ChurchOfCthulhu said:

Man, Gibson are fix aceeasi problema ca Harley-Davidson. E un simbol mondial, dar unul care refuza sa se modernizeze. Harley-Davidson continua sa vanda pe baza de embleme si legende, dar in comparatie cu concurentii directi, mai ales cei europeni, au doua mari probleme: sunt mult mai scumpe si folosesc tehnologie veche. Ca si la Gibson, clientela lor se subtiaza. Asta pentru ca media de varsta e ridicata, multi isi cumpara Harley-Davidson la a doua tinerete pentru ca abia acum au bani si stiu de la bunicu' ca era miezu' in 1960. Intr-adevar, HD era miezu' atunci, dar nu mai e acum. Astia se incapataneaza sa nu modernizeze sistemele de racire, eficienta etc si se indreapta usor usor spre faliment. O alta paralela similara, producatorii europeni beneficiaza de o tona de reclama prin simplul fapt ca concureaza in diverse competitii sportive.

Harley-ul clasic e pur si simplu facut pentru o alta piata decat cea europeana. Si nu e foarte popular in Europa cam pentru aceleasi motive pentru care nu e nici Honda Goldwing-ul. De partea asta a oceanului merg mai ales mobre sub 600cc, mai usoare, mai sportive si mai sigure. Sigur, pustii trag la supersport, e de asteptat la varsta lor. Marea masa (si nu vorbesc de Romania, unde piata e atipica inca) stau undeva la mijloc, pe mobre mai comode, pe care sa nu stai in maini si  care nu iti fierb oo-le la stop. Scutere mai multe in sud, fireste.

Referitor la Gibson, dupa mine, erori de marketing si QC. Nu se vad in suficiente clipuri - bine, si ipod-ul e de vina!, ba au avut prea putine modele, ba prea multe cu diferentiere neclara, preturile au valsat peste tot, unele probleme de calitate impardonabile la pretul ala. Ce-au facut cu angajatii, nu ma pricep. 

Cred ca Slash cantand rece in fata bisericii in clipul din November Rain a facut mai mult decat tot restul marketingului pentru vanzarile de LP. Ditto Angus Young pentru SG, desi aici se poate argumenta si pentru Tony Iommi

  • Like 1
Posted
Quote

Gluma la o parte, toata lumea vad ca se plange ca nu au inovat ... intrebarea este : ce ati fi vrut voi sa aibe un Gibson, ca si element de inovatie ?

Sincer? Tot ce mi-aș fi dorit de la un Gibson: unghiul headstock-ului (atenție, același headstock, deci nu schimbări de formă sau ceva) redefinit, cu o oarecare întăritură de genul: http://onemanz.com/guitar/wp-content/uploads/sites/2/2013/04/work-headstock-back-copy.jpg

Și doi, o nouă îmbinare neck/body, accesibilă, de genul: https://images.static-thomann.de/pics/bdb/192156/12195647_800.jpg

Cred că doar cu chestiile astea două rezolvau multe, fără ca măcar să fie nevoie să schimbe ceva drastic. Vorba românului, împăcau și capra și varza :) 

Posted (edited)

Probabil e si o confuzie in traducere, asa ca intelegem ca standard e de fapt modelul de baza si ca Pro sau alta denumire e de fapt modelul mai de top.

Pentru Gibson, Les Paul Standard este modelul High End la fel ca si J.Custom, JacksonUSA, MusicMan Majesty, PRS 10Top, Suhr Standard Pro si altele care au preturi asemanatoare sau mai mari.  Gibson SG Standard HP 2018 este 'doar' 2000 de euro. Firebird si Explorer sunt si ele in general sub 2000 de euro. E cate un model pentru fiecare dar na ... nu poti si cu aia acolo si cu sufletul in rai :)

Edited by SKU
Posted
14 hours ago, SKU said:

decat ca Gibson suge pentru ca Gibson

 

Chiar nu cred asta. Cel putin nu ca o suge by default. E un cumul de factori aici. Repet, eu incerc sa port o conversatie independent de ce-mi place mie. Si asa cum am mai mentionat, de ce da sau nu Gibson faliment trebuie sa fie o discutie independenta de preferinte. Faptul ca lui Gica ii place Gibson nu o sa ii salveze. Asa cum si faptul ca lui Ionica nu-i place Gibson nu o sa-i duca la faliment :)

 

10 hours ago, leopold said:

Harley-ul clasic e pur si simplu facut pentru o alta piata decat cea europeana. Si nu e foarte popular in Europa cam pentru aceleasi motive pentru care nu e nici Honda Goldwing-ul. De partea asta a oceanului merg mai ales mobre sub 600cc, mai usoare, mai sportive si mai sigure. Sigur, pustii trag la supersport, e de asteptat la varsta lor. Marea masa (si nu vorbesc de Romania, unde piata e atipica inca) stau undeva la mijloc, pe mobre mai comode, pe care sa nu stai in maini si  care nu iti fierb oo-le la stop. Scutere mai multe in sud, fireste.

Pai pierde teren in SUA fix pe nisa pe care e. E aceeasi poveste cu momentul in care au intrat masinile japoneze pe piata acum cateva decenii. Calitatea masinilor americane era in plop, astia veneau cu motoare mici. Toata lumea a ras de ei la inceput.

Posted

trebuie avute in vedere 2 aspecte:

1. preturile relevante sunt cele din State. Acolo se face comparatia, vs Fender, Music Man, Suhr etc. Preturile din Europa sau alte continente sunt date pe langa politica de export a companiei si de taxarea, politica de export a americanilor, respectiv cea de import a UE etc, ca atare pt majoritatea produselor americane (gibson, music man dintre astea mai mainstream) preturile sunt exagerat de mari...

Probabil va fi si mai rau cu Trump la carma....

2.din experienta personala/parere personala, suntem un popor din lumea a 3-a, tratat ca atare...Piata romaneasca primeste produse de calitate inferioara fata de piata vestica samd...fie ca vorbim de distribuitori autohtoni, fie ca vorbim de achizitii de la comercianti straini, gen thomann, facute din tara.

esti roman, esti tratat altfel, get used to it.

de fiecare sfanta data cand am luat ceva, fie de pe thomann, fie de pe andertons, fie de pe musik schmidt, banzai etc, am primit produs blemished, cu zgarieturi, lovituri, imperfectiuni etc., chiar daca erau noi, nu retururi, nu b-stock... chitara, amp, case tot ce e nesigilat. chiar si cu preturi de 1000+ euro. 

asta e, mergem inainte... dar ca idee, daca vrei sa iti faci o parere despre un gibson lp nou, du-te in germania, franta, anglia, elvetia etc in magazin si o sa gasesti ceva finisat, lucrat si setat mai ingrijit decat la noi, sau decat ceva trimis unui cumparator online rroman...

eu personal nu am cumparat gibson nou in ultima vreme, nu ma pronunt, dar din ce am vazut sau citit pe forumuri etc,  sau ce am auzit de la un prieten care a lucrat la unul dintre cei mai mari distribuitori gibson din lume, da, calitatea si atentia la detalii a scazut simtitor. 

ce posed eu e din vremurile bune (anii 90), cumparat second si nu am ce reprosuri sa aduc, consider ca e ce trebuie, cu mentiunea ca am schimbat matzaraia si poturile si asta face mare diferenta.

oarecum offtopic...ar fi fain ca in discutii de genul asta sa se angajeze persoane care au avut in posesie macar cateva gibsonuri, nu persoane care abia ce au avut unul, si ala obosit, entry level, sau doar au incercat in magazinul din cucuietii de munte, unicul exemplar, si ala adus din cine stie ce b-stock, ca apoi sa se intoarca la harley bentonul sau rg-ul de acasa...( apropo - ibanez = pentru mine cea mai proasta companie, talk about overpriced!, daca vorbim de calitatea materialelor...concret, case luat nou, cu probleme, calitate jalnica, la banii aia luam de la o alta firma ceva premium... chitari hi-end zic eu - js1000/jpm100 cu finisaje dubioase, se ciobesc, decoloreaza, cojesc dupa cativa ani, dar! ce e drept, nimic iremediabil, si suna! + ce e cu adevarat important, gen taste, truss rod, e ok,  ceea ce pana la urma ma si intereseaza pe mine)

  • Like 1
Posted
5 hours ago, barbarossa said:

trebuie avute in vedere 2 aspecte:

1. preturile relevante sunt cele din State. Acolo se face comparatia, vs Fender, Music Man, Suhr etc. Preturile din Europa sau alte continente sunt date pe langa politica de export a companiei si de taxarea, politica de export a americanilor, respectiv cea de import a UE etc, ca atare pt majoritatea produselor americane (gibson, music man dintre astea mai mainstream) preturile sunt exagerat de mari...

 

2.din experienta personala/parere personala, suntem un popor din lumea a 3-a, tratat ca atare..

Cred ca 1. e doar partial adevarat. Adica, ma gandesc ca taxa procentuala la Fender MIA e aceeasi ca la Gibson MIA.

In ceea ce priveste 2. as spune ca, la fel, e relativ adevarat. Animalul meu e luat de nou de la Thomann. Singurul repros pe care-l pot face e ca a venit cu intonatia in balarii. La restul de setup n-am ce reprosa, e corect. Oricum trebuie sa refac setupul, imi place sa fie mai jos corzile decat spune producatorul. Chitara impecabila, cutia impecabila. 

Cu siguranta gaseam raport mai bun pret/calitate, si nou, si mai ales second. Asta a vrut creierul meu - gibson de o data cu fiu-meu :guitar:

Posted (edited)
10 hours ago, barbarossa said:

oarecum offtopic...ar fi fain ca in discutii de genul asta sa se angajeze persoane care au avut in posesie macar cateva gibsonuri, nu persoane care abia ce au avut unul, si ala obosit, entry level, sau doar au incercat in magazinul din cucuietii de munte, unicul exemplar, si ala adus din cine stie ce b-stock, ca apoi sa se intoarca la harley bentonul sau rg-ul de acasa...

În materie de păreri despre calitatea/declinul whatever, de acord cu ce zici tu. Dar despre companie și prețuri și ce îți dau pentru o lopată de bani, pot și eu ca un biet pulete să-mi dau cu părerea.

Dă-mi voie să-ți zic totuși o chestie: Vintage VS6, copie SG, făcută probabil prin '93-99. A costat puțin atunci, costă infim și acum. Are 19-25 de ani, suficient cât să se ducă naibii ce e de dus. Crezi că are vreo problemă la finish, taste, lemne, hardware sau că sună ca o cizmă și n-are frate ton, sustain și ce mai vrei tu pe lângă un SG Gibson de când vrei tu?

Și la mine a fost și este tentația să iau un Gibson (SG Special, ăla amărât, nu altceva) pentru spațierea de 43mm. Da, nu sunt rupt în fund, mi-l permit și nou-nouț și vechi-bunuț. Dar în afară de spațiere, știu că rămân cu scrisul de pe headstock, îmi fac filme că Gibson > copii ca să justific investiția și cam atât - nu face nimic în plus față de o copie cu adevărat bună cu setup fain și doze+electronică decentă. Cel puțin nu destul pentru cât e scoru'. Uite-așa ajung oamenii să bage pe Revstar sau ESP la fel de bine, dacă te raportezi la branduri comerciale. Până și ESP-Ltd dă chestii construite mai cu cap și mai bine dotate sub prețul de 'admitere' Gibson - și chiar dacă ar avea aceleași oscilații de calitate, au avantajul prețului și al dotărilor.

Exact din cauza asta e foarte relevant pe subiect mai ales ce au de zis cei care nu ar cumpăra Gibson - că alea-s vânzările pe care le ratează. Tocmai că dacă te duci în cucuieți și acolo îi un singur Gibson, care e nasol pentru cât costă, asta face foarte mult rău companiei. Tocmai de aia nu ar trebui să scoată pe poartă nici măcar un singur exemplar nasol. Joci firma în picioare la calitate, joci și vânzările. Decât să faci o chitară mediocră sau slabă la mulți bani, mai bine nu o faci deloc și rămâi cu Epiphone.

Cu Ibanez - singura mea problemă e că mi se par cam pragmatice și oarecum lipsite de personalitate. E adevărat și că sunt scumpe - ai cam același nivel de lucrătură pe Iron Label ca și pe RG-urile care costă sub jumate, ceea ce e greu de înțeles. Dar e valabil pentru destule nume chestia asta cât să nu fie ceva specific.

 

PS  - Pentru potențiali cumpărători care vor un instrument care să le facă plăcere, nu praf în ochi, e absolut jignitoare oferta unor branduri de 'lifestyle', în special în zona relativ accesibilă. Plus că  dacă în magazin ai trei Gibsoane mai perpelite și 25 de altcevauri din care vreo 2-3 chiar reușite, prost să fii să iei marca. E 100% vina lor. Cere banu', dar bagă doar exemplare reușite, setate frumos și finisate cum trebuie, dacă vrei să vinzi.

Tu ai pus de fapt punctul pe i cu singurul exemplar din magazinul etc. - ăla singurul trebuie să fie impecabil sau să nu fie deloc, dacă vor să convingă că ei fac chitare și nu bulbuci. Păi sunt lutieri frecați la cap care prestează o grămadă să scoată o chitară giugiuc la preț mult sub custom shop-uri - uneori sub Faded și ăștia le fac pe bază de brand și inerție? Dacă ei cred că le merge așa, ducă-se. La brand-uri de spatele fabricii înțeleg că nu își permit QC ca lumea, că scapă multe probleme, dar la ce mă-sa plătesc eu workforce US care poate o freacă mai mult decât bietul vietnamez/indonezian, asta când nu are durere maximă la parizer?

Edited by apocapsile
  • Like 1
Posted (edited)

sa fim seriosi, la volumul pe care il produc, chiar crezi ca se poate fara a o da si pe langa? se intampla la toti, si la cei boutique, care nu produc poate nici a suta parte din ce produce gibson...si ce crezi ca se intampla cu factory second-uri? doar nu le arunca la gunoi sau le iau la bibilit...asta poate  se intampla doar la cei boutique, nu la volume mari.

le vand pe pietele din lumea a treia sau/si la preturi mai mici. vorbim de pretul perceput de ei, nu cel al comerciantului pentru clientul final. ;)

ca in toate domeniile, normal ca mereu poti gasi ceva mai ieftin din care sa obtii aceleasi rezultate sau cu care sa iti faci la fel de bine treaba. dar ar tebui facuta o medie in comparatiile astea, gen 1000 gibson vs 1000 epi vs 1000 vintage. asa, cu exemple individuale, poate ca vorbim doar de exceptii, nu poti stii...

la gibson pretul e dat si de costul muncii in state, care e cu totul altul in china. dar e dat si de calitatea si provenienta lemnului, de exemplu. chiar daca din punct de vedere al tonului ajungi tot acolo, nu e tot una ca si cost si nici pentru pretul final sa ai nu-stiu-ce soi de solid wood, poate selectat dupa greutate, looks samd, sau sa ai placaj, furnir etc.

toate, la fel, cu costurile aferente de transport, import etc al lemnului, pentru zona geografica respectiva...unde iar nu poti compara sua vs china.

Edited by barbarossa
Posted (edited)

Păi normal că nu poți compara, eu nici nu compar, zic că găsești scule faine cu care să înveți sau să te produci profesional/amatoricește cu mult sub scorurile alea - atât. Dacă ar face brand-urile low-cost modele la prețuri similare probabil că ar fi dezastrul și mai mare - banii s-ar duce în lemne alese pe sprânceană, hardware top de top, QC și setup bibilire profi, deja ar oferi cu mult peste un brand mare cu mână de lucru scumpă. Te-ai duce în magazin și tot cu modelul scump de la brandul low-cost ai pleca acasă în condițiile astea.

Iar țărișoarele astea au și ele fond forestier propriu, mai ales cele industrializate târziu - unde sigur găsești destui bușteni dornici să devină bibelouri muzicale. În rest, da, costurile sunt mai mari - ceea ce în SUA, unde ajung și copii accesibile de import alături de producția autohtonă reprezintă o situație cu mult mai tragică.

Uite, mie mi-ar plăcea ca Reghin să facă designuri ca lumea, cu piese ca lumea, fără bătaie de joc și jur că aș da mia de euro pe un LP făcut (ca lumea) de ei înainte să iau un Gibson, doar ca să susțin treaba asta la noi și desigur presupunând că e o chitară decentă. Dar nu, ei fac gioarse pe bandă rulantă - e și păcat de multe ori de lemnul bun care se duce și în viori, violoncele, contrabasuri sau în electrice dintre care multe sunt lucrate și concepute penibil. Pentru ce nu fac modele și la 1.000, 1.500, 2.500 de lei, nu înțeleg. De ce exportă tot ce le iese mai bine? De ce nu vând mai vizibil modele reușite și la noi? Mor de foame amărâții ăia acolo cu fabrică funcțională, când ar putea să reprezinte o sursă foarte bună de aprovizionare măcar pentru vecinătatea imediată a continentului, dacă nu și mai spre vest. Dacă ar fi fost oportunități ca lumea, păi m-aș fi angajat ucenic pe-acolo în loc să prestez outsourcing pentru corporații. Dar de ce să se poată sau să fie tentant...

Oricum la Gibson problema lor e că deja și-au stricat reputația (chit că o fi adevărat sau nu că per total calitatea s-a dus în budă) și singurele modele super căutate sunt alea vechi, cât mai vechi, care nu le mai aduc lor niciun venit :D

Dacă vrea cineva să doneze un Explorer ca să mă conving și eu ce chestii mișto face Gibson, primesc cu bucurie. Chiar și un grăsun de LP și mai ales un SG walnut cu finiș natur :D

Edited by apocapsile
Posted (edited)
12 hours ago, red said:

 

acum vreo 15 ani am testat in paris un silverbust custom din asta, din 78 sau 79. era vreo 3500 euro. ce imi amintesc sunt 2 lucruri...era un fretless wonder, nu stiu daca asa a iesit pe poarta fabricii, parea o chitara ingrijita si putin cantata, sau era rezultatul interventiilor asupra tastelor de-a lungul anilor. si (2) nu era nimic de povestit acasa :) cel putin la rece

Edited by barbarossa
Posted (edited)

Trebuie luat in considerare si faptul ca o chitara nu e intotdeauna speciala la prima vedere. Cred ca tuturor s-a intamplat sa se atasajeze de o chitara, si sa ii gaseasca calitatile in timp. Asa ca o comparatie de 5 minute pe 2 chitare dintr-un magazin nu cred ca ofera o imagine prea buna. 

Legat de asta imho este si faptul ca pana nu ai o chitara de nivel superior ceva timp si nu inveti ce o face sa fie la nivelul ala, nu-ti poti da seama de calitatile instrumentului. De asta cineva care canta de 1 an si are un Squier Strat o sa simta, poate, o diferenta fata de un Suhr Classic dar ceva nesemnificativ ce nu poate fi pus in cuvinte si cu siguranta nu destul sa se merite diferenta de pret. In schimb, invers, dupa ce a avut un Suhr timp de un an de zile, sigur, niciun Squier n-o sa i se mai para o chitara adecvata, si de data asta o sa aiba si argumente de ce :)

 

Edited by SKU
  • Like 3
Posted
43 minutes ago, barbarossa said:

acum vreo 15 ani am testat in paris un silverbust custom din asta, din 78 sau 79. era vreo 3500 euro. ce imi amintesc sunt 2 lucruri...era un fretless wonder, nu stiu daca asa a iesit pe poarta fabricii, parea o chitara ingrijita si putin cantata, sau era rezultatul interventiilor asupra tastelor de-a lungul anilor. si (2) nu era nimic de povestit acasa :) cel putin la rece

Cam tot pe-atunci am prins tot in Franta, in Nancy... nu stiu cum sa-i zic? expozitie itineranta? demo tour? ceva de genul, cu o gramada de lopeti Gibson. Atunci ne-a dus pe gratis universitatea, ca eram musafiri. Acum as plati bilet sa mai pun mana pe cazmalele respective, mai ales ca atunci puteam compara doar cu cateva doage, clone de strat... Dintre toate, imi aduc clar aminte de un LP Norlin, parca '70, grea bine, urata ca finisaje (cel putin comparativ cu cele de langa ea), muncita zdravan,  dar cu un sustain... Ca paranteza, aveau o grija tehnicienii de scule... Capatai animalul doar dupa ce erai pe scaun stabilizat, iti tragea cureaua peste cap, nimic in jur de care ai fi putut pocni zongora si, fireste, langa tine, cu ochii pe tine. La amp umbla el, nu era suficient de aproape ca sa reglezi ceva sau sa lovesti chitara/ampul.

  • Like 1
Posted
13 minutes ago, apocapsile said:

Păi normal că nu poți compara, eu nici nu compar, zic că găsești scule faine cu care să înveți sau să te produci profesional/amatoricește cu mult sub scorurile alea - atât. Dacă ar face brand-urile low-cost modele la prețuri similare probabil că ar fi dezastrul și mai mare - banii s-ar duce în lemne alese pe sprânceană, hardware top de top, QC și setup bibilire profi, deja ar oferi cu mult peste un brand mare cu mână de lucru scumpă. Te-ai duce în magazin și tot cu modelul scump de la brandul low-cost ai pleca acasă în condițiile astea.

Iar țărișoarele astea au și ele fond forestier propriu, mai ales cele industrializate târziu - unde sigur găsești destui bușteni dornici să devină bibelouri muzicale. În rest, da, costurile sunt mai mari - ceea ce în SUA, unde ajung și copii accesibile de import alături de producția autohtonă reprezintă o situație cu mult mai tragică.

Uite, mie mi-ar plăcea ca Reghin să facă designuri ca lumea, cu piese ca lumea, fără bătaie de joc și jur că aș da mia de euro pe un LP făcut (ca lumea) de ei înainte să iau un Gibson, doar ca să susțin treaba asta la noi și desigur presupunând că e o chitară decentă. Dar nu, ei fac gioarse pe bandă rulantă - e și păcat de multe ori de lemnul bun care se duce și în viori, violoncele, contrabasuri sau în electrice dintre care multe sunt lucrate și concepute penibil. Pentru ce nu fac modele și la 1.000, 1.500, 2.500 de lei, nu înțeleg. De ce exportă tot ce le iese mai bine? De ce nu vând mai vizibil modele reușite și la noi? Mor de foame amărâții ăia acolo cu fabrică funcțională, când ar putea să reprezinte o sursă foarte bună de aprovizionare măcar pentru vecinătatea imediată a continentului, dacă nu și mai spre vest. Dacă ar fi fost oportunități ca lumea, păi m-aș fi angajat ucenic pe-acolo în loc să prestez outsourcing pentru corporații. Dar de ce să se poată sau să fie tentant...

Oricum la Gibson problema lor e că deja și-au stricat reputația (chit că o fi adevărat sau nu că per total calitatea s-a dus în budă) și singurele modele super căutate sunt alea vechi, cât mai vechi, care nu le mai aduc lor niciun venit :D

slabe sanse. nu s-ar intampla si pentru ca deocamdata si cred ca inca pt ceva vreme cel putin, prejudecatile privind china vs usa vs germany etc nu vor disparea si asta i-ar afecta.

plus ca la  volumele mari la care se produce in asia pt diferitele companii, nu ar fi profitabil si ar fi si foarte greu sa ai atatia oameni cu know-how capabili sa ia la selectat si bibilit bucata cu bucata, la nivelul la care se intampla la companiile boutique sau semi boutique gen music man, suhr, anderson samd. succesul afacerii chinezului e dat de volum + muncitori necalificati, care pun si iau de pe banda, de restul ocupandu-se masinaria (ce e drept, tot mai performanta), de unde si costurile si pretul...in momentul in care chiar ar fi relevant care angajat pune mana pe instrument pentru a indeplini una dintre etapele de productie, altul ar fi pretul si altul ar fi volumul. iar asiaticii (exceptie japonia hi-end) de la bun inceput nu joaca in liga asta. 

asa cum e si acum, la modelele mai high-end asiatice ( mai putin in unele cazuri pt japonia) poti spera sa ai parte de finish mai de calitate sau mai flashy/variat si hardware de calitate (adica american, german sau japonez).99% selectia de lemn e la minimum, din acelasi lemn ai si rg-ul sau ltd-ul de 300 de euro, si cel de 1500 de euro. si se apeleaza la solutii gen furnir la greu. ia vezi tu cat costa o chitara asiatica, cu top adevarat de maple, gros, si cati produc asa ceva in asia (pe j-custom-uri au topuri de doar 3-4 mm)...sau cat costa o chitara hand-made/ custom made acolo. eu din ce am vazut, cel putin la acelasi pret cu americanele, europenele, fara a lua in calcul transportul si taxele.

toate astea contribuie la pretul final, in the long run...

nu as vrea sa se creada ca tin partea gibson. daca ar fi sa tin partea vreunui brand, unde sa spun ca din propria experienta si din ce m-am documentat e mai mult hit decat miss, atunci acela e music man. dar si acolo preturile sunt sf in magazinele din europa...

nu tin, de fapt, partea nimanui, pt ca la cum a explodat comertul datorita globalizarii si online-ului, cu consecintele aferente, nu consider ca merita, in domeniul asta, sa cumperi nou, din magazin. eu sunt adeptul second hand...american sau asiatic. sau european

avantajul brand-urilor ca fender si gibson este ca, oricum o iei, valoarea unor astfel de branduri sta si in pretul pe care il obtii la revanzare, nu e ca si cum ai aruncat toti banii pe geam, recuperezi mai mult decat in cazul unei chinezarii. cum e cu vw sau audi la masini.

nu mai vorbesc de investitiile in hardware, care in cazul unu rg lesinat sau harley benton sunt 100% bani pierduti, in caz de revanzare.

 

 

Posted (edited)
21 hours ago, barbarossa said:

2.din experienta personala/parere personala, suntem un popor din lumea a 3-a, tratat ca atare...Piata romaneasca primeste produse de calitate inferioara fata de piata vestica samd...fie ca vorbim de distribuitori autohtoni, fie ca vorbim de achizitii de la comercianti straini, gen thomann, facute din tara.

esti roman, esti tratat altfel, get used to it.

de fiecare sfanta data cand am luat ceva, fie de pe thomann, fie de pe andertons, fie de pe musik schmidt, banzai etc, am primit produs blemished, cu zgarieturi, lovituri, imperfectiuni etc., chiar daca erau noi, nu retururi, nu b-stock... chitara, amp, case tot ce e nesigilat. chiar si cu preturi de 1000+ euro. 

asta e, mergem inainte... dar ca idee, daca vrei sa iti faci o parere despre un gibson lp nou, du-te in germania, franta, anglia, elvetia etc in magazin si o sa gasesti ceva finisat, lucrat si setat mai ingrijit decat la noi, sau decat ceva trimis unui cumparator online rroman...

 

Asta din pacate inseamna doar ca dumenavoastra so colegii dumneavoastra "chitaristi" nu aveti educatie, nu va cunoasteti drepturile si obligatiile. Tipic romanilor.

Tot timpul cand am cumparat ceva din strainatate daca nu am primit un produs corespunzator am urmat procedurile de reclamatie si retur si am primti TOTI banutii inapoi, in unele cazuri si despagubire. Asta poate se datoreaza si faptului ca am lucrat printre altele si pe call center pentru clientii din diferite tari si stiu foarte bine care sunt procedurile, drepturile si obligatiile.

Spre exemplu am returnat o pereche de pantofi cumparati online de la un magazin din Germania pentru ca talpa nu era perefct dreapta. Cand i-am pus pe masa, marginea calcaiului unuia din cei doi pantofi statea cu un milimetru deasupra suprafetei. Retur instant, banii inapoi. Si asa fac cu orice produs inclusiv instrumente muzicale si aparatura electronica, nici un fel de exceptie. Zagrieturi sau alte mizerii de genul se lasa cu chestii mult mai nasoale pentru compania respectiva. De obicei ma suna sa imi ofere tot felul de despagubiri.

Aveti lipsuri mari la fel ca multi cetateni de aici. Cum sa iti trimita un produs defect ca tu esti din Romania? Asta doar daca tu accepti in mod direct sau indirect. Dar nu ma mira avand in vedere ca am avut de a face si cu clienti romani si cu clienti straini. Strainii imediat stiu sa vina cu un serial si cu toate datele necesare cand sunau in call center. Romanii erau scandalizati ca trebuie ei sa dea serialul produsului, se presupunea ca trebuie sa il ghicim noi.

It's a bit late to get some education dude, but it's not all lost.

Edited by KLM
Posted (edited)
53 minutes ago, KLM said:

Asta din pacate inseamna doar ca dumenavoastra so colegii dumneavoastra "chitaristi" nu aveti educatie, nu va cunoasteti drepturile si obligatiile. Tipic romanilor.

Tot timpul cand am cumparat ceva din strainatate daca nu am primit un produs corespunzator am urmat procedurile de reclamatie si retur si am primti TOTI banutii inapoi, in unele cazuri si despagubire. Asta poate se datoreaza si faptului ca am lucrat printre altele si pe call center pentru clientii din diferite tari si stiu foarte bine care sunt procedurile, drepturile si obligatiile.

Spre exemplu am returnat o pereche de pantofi cumparati online de la un magazin din Germania pentru ca talpa nu era perefct dreapta. Cand i-am pus pe masa, marginea calcaiului unuia din cei doi pantofi statea cu un milimetru deasupra suprafetei. Retur instant, banii inapoi. Si asa fac cu orice produs inclusiv instrumente muzicale si aparatura electronica, nici un fel de exceptie. Zagrieturi sau alte mizerii de genul se lasa cu chestii mult mai nasoale pentru compania respectiva. De obicei ma suna sa imi ofere tot felul de despagubiri.

Aveti lipsuri mari la fel ca multi cetateni de aici. Cum sa iti trimita un produs defect ca tu esti din Romania? Asta doar daca tu accepti in mod direct sau indirect. Dar nu ma mira avand in vedere ca am avut de a face si cu clienti romani si cu clienti straini. Strainii imediat stiu sa vina cu un serial si cu toate datele necesare cand sunau in call center. Romanii erau scandalizati ca trebuie ei sa dea serialul produsului, se presupunea ca trebuie sa il ghicim noi.

It's a bit late to get some education dude, but it's not all lost.

Pe cineva l-au suparat clientii de la call center ieri :)

@barbarossa nu a dezvaluit daca a returnat sau nu produsul. A spus doar ca, dupa parerea lui, produsele care ajung in Emerging markets ( gen Romania  sau Norvegia, tari cu o economie mai scazuta si mai sarace ) sunt mai de proasta calitate. Spre exemplu a fost peste tot la stiri ca mancarea din estul europei, gen sandwichul pe care-l mananci la pranz de la tonomatul din call center ;), este mai de proasta calitate decat in vest chiar daca provine de la aceeasi companie. Nu vreau sa cred asta despre restul produselor, pentru ca-i trist, dar tinand cont ca nu-i singurul om care zice asta, poate e un sambure de adevar :) 

Edited by SKU
Posted
13 minutes ago, SKU said:

Pe cineva l-au suparat clientii de la call center ieri :)

@barbarossa nu a dezvaluit daca a returnat sau nu produsul. A spus doar ca, dupa parerea lui, produsele care ajung in Emerging markets ( gen Romania  sau Norvegia, tari cu o economie mai scazuta si mai sarace ) sunt mai de proasta calitate. Spre exemplu a fost peste tot la stiri ca mancarea din estul europei, gen sandwichul pe care-l mananci la pranz de la tonomatul din call center ;), este mai de proasta calitate decat in vest chiar daca provine de la aceeasi companie. Nu vreau sa cred asta despre restul produselor, pentru ca-i trist, dar tinand cont ca nu-i singurul om care zice asta, poate e un sambure de adevar :) 

A spus ca "asta e mergem inainte" si "get used to it".

Adica sa ne obisnuim cu asta. Iar eu am spus ca nu trebuie sa te obisnuiesti cu asta. Comanzi din Germania ceri calitate Germana si trebuie sa primesti calitate Germana. E dreptul tau.
Aia cu mancarea e cu totul altceva.

Daca nu intelegi romaneste pot sa traduc si in limba maghiara sau germana.

Posted (edited)

:facepalm:

man, io zic asa, hai sa nu punem in discutie educatia, a mea sau a altora...

apoi, nu stiu de unde ai dedus tu ca am acceptat mereu produsul.

de fapt iti GARANTEZ ca imi cunosc FOARTE bine drepturile si obligatiile, bag mana in foc, chiar mai bine decat tine.

dar totodata stiu si sa pun in balanta avantajele si dezavantajele cand vine vorba de o comanda online. Uite, am sa iti dau si exemple concrete, cu categorii mai importante de produse, dintre cele pe care nu le-am returnat:

1. chitara, zgariata usor pe spate, si cu un mic chip in binding la imbinarea din spate intre corp si gat...suna foarte foarte bine, dupa setat se canta extrem de bine...ce rost are sa o trimit? ca sa vina poate o leguma shinny? sau sa o rupa la transport? 

2. case zgariat, in valoare de 60 de euro...pot trai bine mersi si asa, pt 60 de euro nu imi bat capul sa il trimit. idem cu un rack case de 40 de euro...

3. amp cu zgarieturi f fine pe front panel, ce se vad doar de foarte aproape, dar sunt acolo. in rest nu are nicio problema, merge ca uns de vreo 5 ani incoace.

deci nu vorbesc de defecte de functionare, ci doar estetice.

cand a fost cazul, am trimis, am cerut si am primit, inclusiv accesorii si piese de schimb care costa cat le costa la unii chitara pe aici (am patit odata sa primesc chitara fara bara de tremolo, si cum nu au gasit doar bara noua pe culoarea potrivita, in timp util, mi-au trimis tot tremolo-ul nou, de 350 euro in loc de 60 cat era bara) :guitar:asa ca idee, dorm si umblu prin casa numai in tricouri de-astea cu firme si branduri guitar related, trimise cadouri sau appologies de pe la o gramada de magazine online...

dar oricum, multumesc pt lectia de la tine, total inutila :yay:

 

Edited by barbarossa

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.