www.rgc.ro Web analytics

Jump to content
AnalogSound

Diferente Intre Diferitele Tipuri De Operationale In Contextul Ts808

Recommended Posts

Si cum am zis in titlu (un subiect putin mai tehnic pentru cei interesati) o mica analiza asupra impactului pe care il face un operational (marca/model) intr-un montaj gen TS808.
 

Experimentul a vizat urmatoarele caracteristici:

- continut armonic
- THD (cantitativ)
- Raspuns in frecventa

 

Sper sa va placa ceea ce rezulta, concluziile le trageti voi. Let the fight begin :D

 

post-733-0-63752300-1463407681_thumb.png   post-733-0-08898300-1463407682_thumb.png   post-733-0-53157700-1463407682_thumb.png

 

post-733-0-06273900-1463407683_thumb.png   post-733-0-53229400-1463407683_thumb.png

Edited by AnalogSound
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fain !

Rezultat/concluzie :   fiecare grafic are alta culoare  deci  fiecare IC ,coloreaza altfel...hehe

 

Analizorul nu  are  memorie si posibilitati de   insumare /subtractie  ? ca sa afiseze comparativ diferentele daca exista ..ca  sa arati "live"  diagramele ..asa se poate sa comentezi  cum ca este  colorat acelasi grafic  sau ca este  pus acelasi IC ..

 

Banda de trecere al pedalei este destul de larga era interesant si  IMD-ul .

 

Oricum  IC-uri din de la aceiasi firma numai din aceiasi serie gasesti "identice" ..daca ai noroc ..

 

Dupa zile si nopti de joc cu  analiza tonului m-am lasat ..auzeam schimbare relativ signifianta  in timbru iar pe analizor abea de se misca ceva ..am cutat pe siteuri date /baza de date si "ioc" nu dau baietii de la firmele vestite asa ceva ...ca sa fac eu o arhiva " no way "  necesita mii si mii deore de analiza /comparare stocare etc ..o echipa de la un audiolab ,platita bine si  care aduce milioane de $ de ex de la YAMAHA    face asa ceva ...

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Karpi

 

- te invit cu drag sa incerci sa schimbi culoarea graficelor (plus ca print screenul si salvarea am facut-o live ca eram sigur ca se nasc discutii pe tema asta)

- din pacate are dar pentru doua canale diferite

- cred ca cel putin vis a vis de acelasi model operationalele sunt destul de constante...ca doar de aia sunt operationale

Ca sa vezi diferentele nu trebe decat sa suprapui imaginile si sa schimbi transparenta la una dintre ele si o sa vezi ca diferente sunt... adica nu este acelasi integrat (din pacate nu am o camera asa de performanta incat sa arat si ce scrie pe integrate, d'abia vad eu cu ochelari)

 

Uite, ti-am facut eu un overlay cu 4558 rosu / tl072 albastru deschis  (fisierele postate) cred ca se vede clar ce este de vazut - hai sa incercam sa fim  obiectivi sa vb cu cifre si sa lasam carcoteala si bascalia deoparte, IMHO cred ca o placa de sunet care face 44100Hz si 8000 de puncte rezolutie este ceva mai sensibila decat urechea umana...si nu stiu, inclin sa o cred mai mult.

 

post-733-0-82764800-1463546905_thumb.png

Edited by AnalogSound

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce vreau sa zic este ca ... eu nu prea vad cum pot sa fie diferente in momentul in care diodele intra in clipping inaintea operationalului :D - cel mult diferente exista de la ... modelul de diode folosite ... IMHO

 

Adică vrei să zici că nu sînt diferenţe auditive între operaţionale puse să distorsioneze? Păi aceste cuvinte ne doare.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce vreau sa zic este ca ... eu nu prea vad cum pot sa fie diferente in momentul in care diodele intra in clipping inaintea operationalului :D - cel mult diferente exista de la ... modelul de diode folosite ... IMHO

 

Doar de pura curiozitate, as fi vrut sa vad un 2134 sau 2604 acolo, dar am vazut ceea ce stiam deja, diferentele neglijabile intre cele prezentate.

 

Ce vad mai clar e nivelul vag de output intre ele + sa zicem, un emphasis MIC pe partea de low end la unele, in rest cam la fel.

 

Total de acord cu tine oricum! Multumim pt test :D

 

(Ce ar da diferente mai NOTABILE si s-ar auzi dupa mine(nu doar ca impact psihologic), ar fi un OP amp stacking. Devine mai compresat si saturat putin soundul, si parca tinde sa scada cu aproape 2-3 dB noise-ul, in conditia stackingului par, la impar parca se amplifica ...eh, just ranting here :tardlol:. )

 

Joaca cu diodele e cheie la pedala asta daca vrei "altceva",si cu impact mai direct notabil si audibil.

 

:respect:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai te invit sa imi trimiti operationalele alea si facem un test si cu ele nu este problema :) - vis a vis de "stacking" probabil ca se modifica capacitatea de a suplinii curent ... si cam... atat ... si probabil c ape undeva are un impact "major" :D

 

 

 

Doar de pura curiozitate, as fi vrut sa vad un 2134 sau 2604 acolo, dar am vazut ceea ce stiam deja, diferentele neglijabile intre cele prezentate.

 

Ce vad mai clar e nivelul vag de output intre ele + sa zicem, un emphasis MIC pe partea de low end la unele, in rest cam la fel.

 

Total de acord cu tine oricum! Multumim pt test :D

 

(Ce ar da diferente mai NOTABILE si s-ar auzi dupa mine(nu doar ca impact psihologic), ar fi un OP amp stacking. Devine mai compresat si saturat putin soundul, si parca tinde sa scada cu aproape 2-3 dB noise-ul, in conditia stackingului par, la impar parca se amplifica ...eh, just ranting here :tardlol:. )

 

Joaca cu diodele e cheie la pedala asta daca vrei "altceva",si cu impact mai direct notabil si audibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai te invit sa imi trimiti operationalele alea si facem un test si cu ele nu este problema :) - vis a vis de "stacking" probabil ca se modifica capacitatea de a suplinii curent ... si cam... atat ... si probabil c ape undeva are un impact "major" :D

 

 

Ar fi o idee urmatoarele: 2134, 2604, 4580, 4558DD,, 4570(asta e ciudat...distorsioneaza cumva :lol: ) , AD712, LM833, si sa zicem... imi scapa acum era un LM 57...52? ceva. Trebuie sa ma uit.

 

Stii ce mi-ar place iar? Unele vechi recuperate testate, vs new ones (din surse reliable, nu copii) , sau unele care au stat in circuite si s-au uzat mai tare...sa vedem daca scade ceva in graph, daca sunt foarte alterate ca specs in asa un test.

 

:D Hai ca vedem, te mai bazai eu.Unele trebuie sa le iau (DD-ul, 2604,in rest cred ca am)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ... cand ai ce vrei sa testam imi trimiti opampurile si facem nu e bai. Vis a vis de "alterate" nu prea imi dau seama ce se poate alter ala un opamp ... doar daca nu cumva este alimentat greist si scapa si atunci capata zgomot si caracteristici alterate... in rest ... mno... nu e salam.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că singurele moduri în care-ţi poţi da seama auditiv de diferenţe ar fi:

- hard clipping, la care nu prea ajungi cu un preu fiindcă vrei să faci semnalul obez, nu luat la daltă;

- zgomot cînd pui mai multe high-gain în cascadă şi fiecare mizerabil amplifică jegurile adunate din celelalte (zgomot propriu, rejecţie sursă, PCB rutat de un orb etc).

Edited by ratza_sb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da! Asta ziceam si eu ..nu am observat diferente intre IC-uri , cand am masurat

,diferente ce sunt cu 50dB  mai mici efectiv nu se aud  nu prea produc nimic ..in diagramele postate diferente sunt in componente ci 70dB ma mici ,,nesemnificativ ..

 

Eu am testat numai IC-urile am selectat ,,,ptr mixer ..etc deoarece dupa ce am selectat toate  componentele R;C sa fie identice pe canale ,,am ajuns la 10 feluri de sounduri ..haha

 

IC-urile sunt operationale ..insa am gasit unele ce amplificau mai mult (din aceiasi serie_!!)  si nu la capat de banda ci la 1KHz ,,ciudat dar asta e..

 

@RazvanS ..Diferentele de la capatul benzii de frecventa la -35dB nu conteaza .. este semnal de 1000 de ori mai mic .

 

Cum zice @AnalogSound ...

odata ce avem filtrele de limitat banda si diodele de clipping acestea vor avea rolul hotarator ,,(in caz de utilizare "normala" adica  sa nu limiteze IC-ul  preamp/buffer  adica "intrarea" .)

 

 

Tot repet  colegilor de forum ca cel mai important lucru la un overdrive/distors este IMD -ul ..daca are o pedala IMD "mare" este cam cu probleme ..nu prea se preteaza sa canti  doua sunete concomitent ..maxim o cvinta +octave ..

De asta am amintit ca mi-se par cam larga banda de trecere postata  mai sus ...joasele de obicei se limiteaza mai mult  ca sa contracareze /previna  IMD-ul prea "mare" ..

 

Ptr colegii care nu au auzit despre IMD ..= InterModulation Distortiion

 

Am mai scris si am postat si sound-sample ,.

.efectul  unui IMD -"mare " este ca si cand folosesti RingModulator-ul ,,

 

,din doua frecvente se  produc mai multe ce nu erau in semnalul original ,

 

un semnal distorsionat are "multe frecvente "( armonicele destul de mari ca amplitudine ) in consecinta se vor "amesteca" ( heterodinare , "bataie" intre frecvente ) i vor produce o groaza de componente amonice si enarmonice ce suna groaznic ....

La IMD "mare " chiar la un overdrive mai suparat  se va auzi un "gajait" /zgomot  deranjant ce murdareste cele  doua tonuri  "prinse si componenta de diferenta ( de obicei o pulsatie ...bataia dintre cele doua tonuri )

 

Se poate testa tinand sus la octava ( pozitia 12 ) pe coarda 1 "mi" si pe coarda 2 "Re" sau Do#  intinzi coarda 2 catre "mi"

va apare pulsatia tot mai lenta odata cu apropierea  inaltimii celor doua tonuri ,,,daca intre timp auzi si un "gajait " de zgomot de joase este nasol   efectul are IMD mare ....

 

Unul dim motivele folosirii "tubului electronic" este IMD-ul foarte mic  plus "accepta" semnal mare ..( atacul sunetului de chitara  este foarte mare )

 

JFET si MOSFET  au IMD mic ..cu circuit adecvat si tensiune de alimentare mai mare se poate extinde plaja dinamica ca sa accepte semnalul mare pe intrare ...

 

Aceasta "bataie" intre doua frecvente o poti auzi /observa cand acordezi doua corzi  de ex coarda libera "e" si un "e" prins pe coarda "B"  cand au aceiasi frecventa se aude un sound stabil ...cum una din corzi se departeaza de frecventa va aparea "bataia" o oscilatie de joasa frecventa ..ca si la un "tremolo" ..cu cat se departeaza frecventele pulsatia/bataia va fi mai "deasa /de frecventa mai mare " 

 

Acest lucru se  intampla si intre armonicele sunetului distorsionat  si daca elementul activ * tranzistor , IC .." nu este "liniar "  produce IMD  .."batai" cu nemiluita ,,de diferite frecvente si cu diferiite amplitudini ,,de la zgomot "gajait" nedefinit  pana la diferiite pulsatii , armonice "false "..etc etc

 

 

 

Ptr sounduri mai "bogate " se folosete circuitul de clipping /limitare -taiere "antiparalel "  in care  se utilizeaza elemente "neidentice" ( diode -grupuri de diode cu tensiune de deschidere diferita )ce  sa limiteze asimetric astfel va produce distors cu continut de armonice mai bogat ..apoi se face iesirea printr-un circuit de filtru reglabil ca sa selecteze  soundul dorit ..

 

Unele firmele fac pedale  fara circuit selectabil , produc diferite pedale cu "sound fix" , de fapt la baza este acelasi circuit dar cu filtru fix modificat ..asa vor avea diferite "sounduri" ..

 

Cine vrea un distors/overdrive.preamp/buffer   "universal"  sa-l roage pe @AnalogSound sa-i faca un efect  la comanda , unul complex cu toate posibilitatile reglabile plus (foarte important !)cu un bloc de setare si memorare ca sa si gasesti soundul cand esti pe scena ..

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mah nu ma plictisex ... dar in graficele celea sunt este si THDul bagat (mai bine era THCul) si avand in vedere ca diodele sunt aceleasi (de fapt tot sistemul este acelasi) ...mno...nu prea are rost :D

 

 

Care-s ăia bre? Adă-i la înaintare să le dăm cu șmoală și pene.

Dacă te plictisești scoate și tu diodele cele și vezi câtă și ce distorsiune adaugă doar operaționalele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mah nu ma plictisex ... dar in graficele celea sunt este si THDul bagat (mai bine era THCul) si avand in vedere ca diodele sunt aceleasi (de fapt tot sistemul este acelasi) ...mno...nu prea are rost :D

Bre ! Eu zic ca , atata timp cat testul este facut doar cu un generator de semnal setat la 1 Khz , "viata e frumos" ... Depinde doar ce fumezi :D

Edited by ggg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@viobio - 2 la mie (adica 0.002%) cred ca este mai mult decat suficient pentru orice aplicatie audio si mult mai ok decat orice generator de semnal de nivel mediu spre avansat (toate generatoarele au f2 si f3 cel putin prezente in semnalul generat - intr-o mai mica sau mai mare masura, insa ceea ce pot sa spun cu siguranta este ca nu cred ca are rost sa vorbim de asta)

 

Urmatorul generator de semnal cu precize de 5 zecimale dupa virgula este un R&D si sau un Agilent - dar tare vreau sa il vad pe ala care aude distorziuni armonice cu o unitate peste virgula (adica sa faca distinctie intre 0.1 si 0.9% de ex.)

 

Asa ca vio... pentru scopul propus este mai mult decat suficient si ala de il are orice electronist pe banc ;)
 

Am zis .. discutam cu cifre sau nu discutam deloc ;)

 

Cu respect,

DeX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vio... tu ai urmarit clipul pana la capat ... ca nu cred ca suntem pe aceiasi lungime de unda.

Deci ca sa fac o mica concluzie eu asta am zis ca nu sunt diferente notabile intre aceleasi clase de OPAMP (chiar si clase diferite) atata timp cat diodele alea vor intra in clipping inainte de a intra opampul.
Unde sunt "audiofilisme"-le ca nu prea le bag de seama...eu tocmai aia sustineam ...inca odata ... ca diferentele daca sunt ... ma rog nu mai conteaza...sincer nici nu stiu de ce draci am postat aici.

Si il invit si pe ala care aude distorsiuni de 0.002% pe la mine pe la coliba si o sa ii pun la dispozitie si un generator cu distorsiuni mai mici de atat daca chiar aude... eu am impresia ca o luam la talpa asa tutuca prin ardei ...si de fapt cred ca nici la prima zecimala dupa virgula nu prea se aude, dar ma rog poate sunt eu prost si nu am studiat destul...ce sa zic acum ... altii aud diferente si intre boxe cu saculeti de nisip pe ele si cele care nu au saculeti :) in fine este amuzat ...

Respecte,

Gabriel Tudoran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este normal ca sa fi curios de ce si cum in legatura cu "soundul" unei chitare , sa afli de ce suna bine si cum sa reproduci  acel sound  .

Bineinteles ca o chitara  construita manual din materiale super  o sa coste foarte mult , dar o chitara "asemanatore " construita cu  masini unelte in serie mare nu prea are pretul justificat .

La fel si cu amplifuri , pedale , efecte .

Multe din efectele "speciale "   sunt folosite doar ocazional  ai trei posibilitati :

 

1/.Cumperi fiecare efect de care crezi ca ai nevoie ..il incerci apoi daca nu-ti place il vinzi ( vinzi de obicei in pierdere )

 

2/. Daca esti electronist pro sau amator construiesti "device"-ul  sa vezi daca ai nevoie si sa constati limitarile   /utilitatea .

asta costa poate mai putin dar i-ti ocupa din timp ...daca este hobby e OK

 

3/. Sa " simulezi"  cu un PC respectivul efect   este mai problematic ptr "live" dar acum mai nou exista PC-uri cat un "pendrive " sau "tablete "  la care se gasesc zeci si zeci de efecte.. etc ...

 

 OPAmpul este doar o mica componenta al unui circuit complex care nu introduce sau "reduce " mai nimic din soundul ce trece prin el ..mai ales in domeniul 100-5000 Hz ptr chitara .Deci pana si LM741 care  limteaza  banda in " semnal mare " peste frecventa de 10000Hz (avand condensatorul "intern" ptr limitarea benzi ) est super ptr chitara .

 

   Chiar distorsioneaza minunat daca duci in "overdrive ' un LM741. da un sound de  " Distors " plin /bogat/gras  fara "scartaieli " datorita acelei limitarii interne .

 

Cand "am trecut "  pe IC-uri mai performante  de banda larga si cu Bipolare sau JFET pe intrare chiar nu am mai reusit sa scot acel sound al lui LM741.

 

 Cine are rabdare sa-si construiasca distors cu LM741  fara "diode de clipping " , timbrul pe iesire se poate "selecta " cu  diferite valori ale unor capacitati serie , dar si pe intrare se pot experimenta diferite valori ale condensatorului  .

 Este bine sa se experimenteze aceste condensatoare cu instalatia ( chitara /cablu /amplif ) proprie ca sa gasesti soundul dprit .

Ptr ca sa nu fie sensibil circuitul trebuie  construit cu un buffer pe intrare si unul pe oe isire ,adica adaptari de impedanta astfel soundul va fi aprox acelasi cam cu orice chitara si pe orie amplif ...cu mici reglaje de EQ .

 

Avantajul cu un asemenea distors era faptul ca nu trebuia decat sa reglez din potmetrul de  volum al  chitarei si obtineam  sunet de la clean la max distors .avand o plaja larga si lina de reglaj .ptr soundurile  "intermediare "..

Si cu circuite ce aveau diode de clipping obtineam cate ceva dar plaja de reglaj era foarte ingusta si "clean"- ul cam fara "culoare si energie " .

 

Parerea mea ar fi ca orice combinatie de chitara / distors /amplif ce suna cum vrea chitaristul este buna indiferent de ce se vede pe aparatele de masura si analiza ..

 

De fapt chitaristii trebuie adunati sa incerce sa asculte soundul si playabilitatea apoi sa voteze care OPA a sunat cel mai bine .

 Dar este ceva foarte  "personal " , azi i-mi place un sound maine nu-mi mai place apo peste o saptamana iar caut acel sound ..in primul rand in functie de ce fel de piesa , ce fel de sonoritate  am pe  "spate "  ..apoi iau la rand distorsurile si pierd ziua  , in alta zi primul sound setat in 3 secunde merge si suna de nu-i adevarat ...

Asa ca , "hifismele " batute-n cuie nu cred ca merge la chitaristi ..

 

Apropos " de HIFI , am mai amintit ca hifisti cu "urechile aurite "  la un test in Franta ,au votat din mai multe seturi de scule doua garnituri ca si "soundul cel mai bun "  , cele doua seturi aveau culoarea Portocalie si Rosie ..icand de fapt  toate seturile de instalatii erau perfect identice .

Drept urmare ani de zile dupa acest test a fost inundata "piata ' de scule Rosii si Portocalii .

 

Dupa a venit mania cu argintiu ...

 

si tot asa se adapteaza soundul ..hehe ..la pretentiile HiFi-stilor cu "urechi de diamant ".care probabil  aud si distors de 0,02% .

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gabi ,eu iti dau dreptate tie,m-ai inteles gresit,stai linisti ca eu am facut multe experiente cu chitaristi audiofili,sunt sigur ca si tu,in 99% din cazuri toti aud schimbri din subconstient,cel mai tare a fost cind am inlocuit intr-o pedala un 4558 cu acelasi 4558 ,"da dom'le suna altfel acum ,se cunoaste ca este alt integrat",nu facusem decit sa scot din soclu integratul si sa-l remontez la loc in soclu,fara sa vada,chitaristul crezind ca am schimbat integratul cu alt model

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie decat sa  schimbi volumul /taria sunetului radiat de un dif . si automat se schimba perceptia soundului ..asa ca este o aiureala toata " mitologia creata " .

 

Cum in functie de volumul /taria sunetului omul aude diferite raspunsuri in frecventa crescand  in aceiasi pozitie fata de difuzor regland  taria sunetului intre  1dB si  100 dB vei auzi zeci si zeci de souinduri diferite  .

Asa ca  ptr o instalatie de scena / live doar rglezi caracterul unui sound deoarece oricum va avea diferite "culori" in functie de unde sta auditorul fata de difuzoare .

 

Este destul ca pe o scena sa porneasca o sursa de sunet cu 6dB mai tare (chiaar langa  ampliful tau   si timp de doar 10-20 secunde  in aceiasi banda de frecvente ) dacat instalatia ta de chitara ( de ex un sintetizator sau celalalt chitarist ) si de aici incolo nu-ti vei mai auzi proipria instalatie de ai impresia ca in loc de amplif de chitara ai un radio portativ de 1W ..de TON  nici numai are rost sa amintim .deoarece simti ca nu mai ai control de dinamica din pana si automat lovesti de rupi corzile plus dai din EQ medii /inalte sa-ti auzi instrumentul ...asa ca TON? ..ramane doar un vis ..Daca mixeristul din comoditate baga "gate" puternic in monitoare unde ai auzi ceva din chitara ..ala esti ..ai imnpresia ca lovesti sfoara in loc de corzi si cu greutate vine ceva sunet de chitara bine intarziat /aplatizat si confuz ....

 

Toate fenomenele sunt descrise si tratate in carti de acustica/sonorizare .  in acestea se dau  exemple /tabele /diagrame   cu de toate in legatura cu sunetul , plus modele de calcul al instalatiilor de sonorizare ..

 

Deci nu-i nici o taina doar trebuie macar citite de catre chitaristi ..doarece  ar fi parte din "meserie " .

Cartea din biblioteca era  in multe parti identica cu ce am gasit de la JBL  din pacate am pierdut titlul exact si numele autorului cu o "formatare " dar se poate gasi cautand cu titlurii gen  "Acustica   / Sonorizare "..;  

Nu mai tin minte unde dar am postat referintele si aici pe rgc.ro ..dar cine stie in care topic ..

Edited by karpi
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urechea umana oboseste dupa  5 - 10 minute , in functie de nivelul de zgomot cu care vrei sa o "mutilezi" . Daca vreti sa faceti experimente "audiofile" , ar trebui sa existe un interval de 24 de ore intre samples .

 

P.S.

Karpi !  Ai  dreptate in ceea ce spui vis-a-vis de lipsa "prezentei" instrumentului pe scena. Problema asta este cauzata  de lipsa sau atenuarea anumitor armonice din semnal . Din acest motiv exista si tendinta de a ridica intotdeauna frecventele medii si inalte , pt a face sunetul intrumentului sa fie mai "prezent" .

Toate studiile si standardele in materie de AF se gasesc aici http://www.aes.org/ .  Dar din pacate nu sunt gratuite .

Edited by ggg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ggg

 

"Urechea umana oboseste dupa  5 - 10 minute , in functie de nivelul de zgomot cu care vrei sa o "mutilezi" . Daca vreti sa faceti experimente "audiofile" , ar trebui sa existe un interval de 24 de ore intre samples ." - Tin sa mentionez ca urechea umana NU are memorie asa ca 24 de ore intre teste este total irelevant - este o chestie fiziologica dezbatuta si para dezbatuta ... dar toti au ajuns la aceiasi concluzie: urechea umana NU are memorie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man ! Urechea umana , fiziologic , oboseste foarte repede si isi revine foarte greu . Treaba cu "memoria" este o alta problema care tine de experienta si cultura acumulata in timp de catre fiecare individ. Asta este un alt motiv pt care subiectii "audiofili" nu pot fi alesi la intamplare . Un tip cu experienta nu are nevoie de memorare pt ca el va face tot timpul comparatie cu ceea ce a "acumulat" in timp . Cu cat experienta individului este mai bogata cu atat  testul va fi mai relevant.  Asta doar pt cazul in care se doreste a se face intr-adevar un astfel de test .

Sunt  tot felul de studii de psihoacustica care trateaza nu numai din punct de vedere al fiziologiei urechii dar si a "urechii" interne , alta componenta importanta in tot acest proces .

Edited by ggg
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce spuneam Gelu este faptul urmator: sa il vad eu pe ala care aude astazi un ton de chitara (ca despre chitara vorbeam pana la urma) si maine alt ton de chitara si sa le compare la blind test.
Despre memoria aceasta vorbeam, ca poate sa vina un nene cu experinta cat china si canta pe un amp pe care nu a mai cantat niciodata (sau a mai cantat acum 20 de ani) si vedem cum sta treaba dupa aceea :)
In fine... pana la urma fiecare cu .... urechea lui....ca nah aici nu vorbeam de urechi :D vorbeam de instrumente care ... nu sunt afectate nici de psihoze nici de psihoacustica ... etc etc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.