www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

"TONUL "


karpi

Recommended Posts

Soul Rock vesriune de studiu EHX-B9

Chitara -Strat-Bridge -> Compresor +noise gate -->ehx-b9 -->Korg  ax1 --> compresor+vib+filtru --> ZoomR8 ..delay +stereo chorus

 

chit bass Reghin - compresor,  overdrive, EQ din ..Zoom R8 

Chitara in backing este de fapt  clean dar am pus post recording -effect pe ea ce suna bine cu castile AKG ,dar nu sunt convins ca suna bine si pe boxe ...ce sa faci noaptea nu pot mixa pe difuri

La capatul trackului am scos efectul de pe chitara de backing  si suna mai bine ...doar timbrul trebuie sa-l aleg  mai bine ca sa se auda pe langa soundul plin de armonice al sunetului de orga .

soulrock hammond.mp3   

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da suna fain ,

 

Ceva "musamalizari de la  prelucrare " din noise reduction parca se simt ,dar nu pot spune daca nu-i din formatorul de ton /efect ...acel " woeuvouo"  .Asa suna la mine daca bag foarte "tare " adancimea de noise reduction ,,rotunjeste si niveleaza inaltele .Cum tonul tau nu are inalte nu-mi dau seama dac este din ton sau din noise reduction ...nu se observa dar parca lipsete ceva din inalte ce sunt integrate otzara de procesare (...daca au fost acele inalte  (?) imaginandu-mi sounduri similare auzite pe inregistrari profi de studio profi)

Oricum suna bestial daca suna asa al avolum mic . 

" woeuvouo" - da este chorus :D am putin chorus facut special de mine pt asa stil de ton sa sune cvasi-synth, dar nu exagerat

 

e drept ca poate am exagerat putin cu denoiser-ul, dar isi face treaba bine

 

daca era volum mare, nu mai trebuia sa adaug deloc asa ceva, sau foarte foarte insesizabil,fiind pre-ul mai mic dat la microfon, dar la asa volum mic, fiind pre-ul la microfon tare, preia fiecare chestie nedorita

 

si da, am norocul ca la ambele amplifuri ce le detin, soundul la volum mic sa fie fenomenal de bun, cu unul din ele am cantat live, cu 15w pe cabinet de 80w la volum "3 din 10" mergea cu toba neamplificata, bass amplificat, acustica prin PA, si mi se parea ca sunt prea loud chiar

 

mersi!

Soul Rock vesriune de studiu EHX-B9

Chitara -Strat-Bridge -> Compresor +noise gate -->ehx-b9 -->Korg  ax1 --> compresor+vib+filtru --> ZoomR8 ..delay +stereo chorus

 

chit bass Reghin - compresor,  overdrive, EQ din ..Zoom R8 

Chitara in backing este de fapt  clean dar am pus post recording -effect pe ea ce suna bine cu castile AKG ,dar nu sunt convins ca suna bine si pe boxe ...ce sa faci noaptea nu pot mixa pe difuri

La capatul trackului am scos efectul de pe chitara de backing  si suna mai bine ...doar timbrul trebuie sa-l aleg  mai bine ca sa se auda pe langa soundul plin de armonice al sunetului de orga .

attachicon.gif.pagespeed.ce.hPGJFKgqtP.gsoulrock hammond.mp3   

 

Imi place ce aud, atat ca, parca, calitatea inregistrarii tinde sa fie cumva mai mica(ca si bitrate/khz?? poate mi se pare, am casti mai naspa la work)

Link to comment
Share on other sites

este   mp3

dar de fapr nu-i masterizata , nu-i mixata  doar  inregfistrat otzara EQ , panoramare si atat .

Ma intereseaza ce setari sa fac si cum sa cant /produc tonul de chitara  ca sa pot simula   modul de cantat al unui oprgasnist .

Unele chestii nu ies caci sunt imposibile pe chitara , de ex acele efecte cum trag cu palma pe mai multe clape adiacente ..sa vajaie cu Leslie ..nu am cum caci nu pot tine simultan de ex Eb,E,F,F# ce sa trag in sus sau jos ...

pe de alta parte scula are un buton din care sa reglezi "pliciul "  atacul "click" ca si la orga Hammond , numita percutie la alte tipuri orgi  , cu care  se baga overton generator sinus ..( la unele orgi poti sa selectezi si intervalul overtonului ) ,Daca pun acest click sound

si acesta "simte" panatia , pe joase avand energie mai mere se simte si mai tare din acest motiv trebuie un compresor si un limitator utilizat inainte de B9 dar am folosit si Noise gate la maxim ca soundul sa fie scurt ca si la cantat mai "rapid ' sa-mi faca acel "click " la sunetul de orga pe  fiecare sunet  ca sa fie acel aatac fain definit ...deci acest atac poate deveni foarte mare daca "scapa" un sunet prea mare din chitara ...

 

Cum nu este orga ci simulator este greu sa faci fiecare sunet sa fie perfect tacat "din chitara " , trebuie sa cant foarte constant din "pana" .

 

Trebuyie sa fiu atent si la "bend" ,respectiv sa nici nu apas prea tare sau sa ciupesc prea adanc caci urca tonul ce eset preluat de convertorul din B9 si suna mai susu ca apoi sa alunece jos tonul catre cel ce se  stabilizeaza la chitara ..aceste atacuriu "false" trebuie prevenite .

 

De fapt nu am luat scula ptr solouri de orga Hammond ci ptr backing acorduri , pacat ca nu are si Strings  probabil o sa scoata inca o pedala in curand cu strings .

Momentan pot face ce seamana mult cu strings cu FREEZ din Super Ego cu care se pot produce tot felul de alte efecte  ptr bacground ..        

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

nu-i masterizata , nu-i mixata  doar  inregfistrat otzara EQ , panoramare si atat .

 

  Dacă se echilibrează soundul tuturor instrumentelor din DAW, tocmai prin acele reglaje de EQ, panoramări, se pune că e masterizată cât de cât, corect ? ...

 Sau masterizarea presupune ceva mai deosebit ? Niciodată n-am fost foarte clar cu folosirea noţiunii de masterizare !

 

 Eu prin masterizare am inţeles întotdeauna acele reglaje de care spuneai mai sus şi atât ! Şi, binenţeles, verificarea mixului pe 2-3 echipamente audio diferite [ căşti şi/sau 2-3 monitoare diferite ] şi, eventual, mai apelam la 2-3 păreri ale altor "urechi" !

 

.

 

 .

Link to comment
Share on other sites

  Dacă se echilibrează soundul tuturor instrumentelor din DAW, tocmai prin acele reglaje de EQ, panoramări, se pune că e masterizată cât de cât, corect ? ...

 Sau masterizarea presupune ceva mai deosebit ? Niciodată n-am fost foarte clar cu folosirea noţiunii de masterizare !

 

 Eu prin masterizare am inţeles întotdeauna acele reglaje de care spuneai mai sus şi atât ! Şi, binenţeles, verificarea mixului pe 2-3 echipamente audio diferite [ căşti şi/sau 2-3 monitoare diferite ] şi, eventual, mai apelam la 2-3 păreri ale altor "urechi" !

 

.

 

 .

Exact ,

Trebuie  echilibrate pe portiuni  dupa importanta grupului de instrumente /instrument adica ce ar fi mixajul .nu numai global.Doar dupa asta poate fi  masterizare globala .Degeaba masterizez ceva ce nu-i echilibrat din start caci numai global pot interveni in masterizarea finala ...adica nu am masterizat ca nu aveam ce .

 

Din masterizare practic faci un fel de NORMALIZARE  atat in volum cat si timbru ..ca sa sune piesa in domeniul  "general" ,respectiv de dorit pe orice scula de redare sa sune satisfacator ..minuni nu se mai pot face odata daca ai MIXDOWN-ul doar sa  mai adaptezi la timbru/nivel/dinamica intregului DISK material ( CD sau LP ). ca de ex cu un singur reglaj al amplifului sa se ooata  asculta totul ..

Daca vrei sa scoti in evidenta sau sa maschezi unele instrumente trebuie iarasi sa treci la mixare     apoi faci iarasi un mixdown ..master track  pe care-l "masterizezi " ..cat se poate ..

 

Eu am reglat EQ vol si panoramare la inregistrare si asa am lasat cum a iesit caci e munca multa sa  trec in Cubase sa iau trackurile la puricat ,..sa le ascult de zece ori fiecare apoi sa ma hotarasc ce sa las ce nu unde sa ridic ce sa cobor ..necesita muuult  timp .

 

Si inregistrarea propriu zisa pana la ultima versiune dupa care nevasta mi-a dat "stingerea" a durat 4-5 ore , inregistrare . ascultare , sters , iarasi inregistrare si tot asa . Ce mi-se parea ca o sa sune bine ( interventii in background ) nu-mi plac cum suna in mix separat sunt OK dar in mix in spatele "soloului " strica se amesteca in loc sa sublinieze ...deci urmeaza alte 3-4 ore de inregistrari sa ajung la ceva mai clar mai "curat " , banuiam ca asa este dar pana nu incearca omul nu este convins .. 

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

  Dacă se echilibrează soundul tuturor instrumentelor din DAW, tocmai prin acele reglaje de EQ, panoramări, se pune că e masterizată cât de cât, corect ? ...

 

 .

Pe vremea discurilor vinil exista o tehnica care se numea anti-riia si care consta in compensarea masuratorilor SIL sau SPL facute in camerele de imprimare a studiourilor .  Acu' , de cand cu tehnologia digitala, a ramas ca inspiratie aceeasi tehnica dar a fost denumita "0 dB". Ca principiu nu este complicat dar trebuie rabdare sa le potrivesti la  0 dBm  (sau dBuV , depinde in ce masoara "sculili" pe care le folosesti). Asta inseamna ca toate frecventele AF din spectru care sunt dominante (frecventele principale si nu armonicele), trebuie sa fie ,oarecum , cam la  aceeasi intensitate .De fapt asta a spus si Karpi mai devreme .Dar mai pe "romaneste" , acest 0 se afla exact la jumatate , intre atenuari  (valori mai mici de 0 dBm ,valori precedate de semnul minus) si castig (normal, valori mai mari decat 0 dBm). Problema este ca track-urile pot veni din "brut" cu diferite carente care trebuiesc "ajustate" (atenuate sau amplificate) pana la acest 0 dBm . In acelasi timp trebuiesc urmariti si factorii de intermodulatie care afecteaza major acuratetea imprimarii . Iar ajuns in acest punct incepe "circul" pt ca trebuie sa cauti "acul in carul cu fan" . Sunt detalii care sunt ascunse in frecventele > 12 KHz . Parerea mea este ca daca sursa este trasa foarte,foarte bine masterizarea numai devine o treaba atat de dificila . Dar pt asta trebuie facut un "recording plan" in care se iau in considerare inclusiv pozitia surselor de sunet in camera de imprimare (lungimi de unda, reflexii,reverberatii, elemente rezonante ,...etc ) .  Dar astea sunt cu totul alte discutii .

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  Dacă se echilibrează soundul tuturor instrumentelor din DAW, tocmai prin acele reglaje de EQ, panoramări, se pune că e masterizată cât de cât, corect ?

Ăla e mixaj. Masterizarea e pregătirea pentru suportul specific de pe care va fi redată muzica (Vinil, casetă, CD, DVD, MP3, FLAC, ce vrei). Ambele pot fi cît de "utilitare" sau "creative" vrei (sau vrea producătorul).

 

Acu' , de cand cu tehnologia digitala, a ramas ca inspiratie aceeasi tehnica dar a fost denumita "0 dB". Ca principiu nu este complicat dar trebuie rabdare sa le potrivesti la  0 dBm  (sau dBuV [...]).

Asta nu are sens. Presupunem că stabilim un punct în domeniul digital pe care-l numim "0 dbm". Care-i valoarea RMS / A-weighted / EBU / IEC 60268-18 / ce vrei a albumelor moderne apreciate față de acest punct? Cine-l stabilește?

Nu zic că nu-i util să ai o referință, dar

  1. nu toată muzica se pretează unui conținut în frecvență uniform;
  2. dinamica utilizată, din nou, depinde de muzică
  3. mai important pentru mastering, aceasta depinde și de suport și circumstanțele reproducerii.
Link to comment
Share on other sites

Problema este sa faci "masterizarea " sa sune bine in cam orice conditie de redare ....???...aici doar banuiesc ce si cum .

 

Problema(e) .

 

Maasterizez  luand ca reper Zero dB "normalizat " .., nu ma incurc cu cei +4dB caci oricum nu am cu ce sa monitorizez si nici nu prea stiu ce sa evaluez si cum ..

dar ...logic ...se regleaza un volum de auditie adecvat piesei ,la cam cum o sa asculte altii sau la ce asteapta auditoriul de la o piesa de anumit gen muzical ...

Sa zicem rock ..cam pe la 84dB sa aud eu in casca . adica presupun ca-i pe acolo  respectiv ~75dB  vorbire la intensitate nrmala ...+10 -12dB muzica "tare" ...la acest volum reglez EQ -ul , la acest volum de redare auditie va avea piesa reglajul meu ..la mai "incet" sau mai tare ("repede" ..hehe)

cei ce asculta vor sesiza alta curba de "loudnes " ..

Asa ca daca cei care asculta la alt volum vor sesiza alta culoare si dinamica ...

Deci trebuie un compromis , plus alte artificii ca sa sune "bogat" si prezent  pe orice scula ..

K

am mai tras o groaza de teste ..iata o compozitie  cu orga backing ...."Golden season" , soloul de chitara e cam doar "placeholder"  trebui sa ascult si sa invat cam ce si cum am cantat acu 4 ani ..

 

golden 29mx.mp3

 

am tinut orga mai cumint la locul ei in background ,asa ajuta mult ..si umple fantastic ...

OK mixajul e din prima  fara pretentii  doar test .....

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Asa ca daca cei care asculta la alt volum vor sesiza alta culoare si dinamica ...

Deci trebuie un compromis , plus alte artificii ca sa sune "bogat" si prezent  pe orice scula ..

 

Sună mișto ! Iese bine în evidență orga, într-adevăr ! Mai multa dreptate pentru tobe ar trebui, de exemplu, care-s cam "ascunse".

  Așa cred și eu, ca alte volume și alte aparate de redare fac să sune altfel dar am remarcat nevoia și de alte "urechi". Lucrând mai mult timp atât la înregistrare cât și la mixaj, din ce-am remarcat eu, parcă ți se obișnuiește urechea prea mult cu soundul și nu sesizezi întotdeauna toate aspectele.

 

 Asta cu prezența într-adevăr e o șmecherie pe care încă n-am prins-o bine la mixaj. E super-mișto de tras pe track stereo si apoi din panoramare să plasezi "trupa" în track, astfel încât să se audă toți bine. N-am prins înca bine cum să lucrez cu presence-ul, ca să aduc un anume instrument din mix mai în "față" sau nu. La aia încă mai exersez ! [ cu cât mai multe instrumente în mix, cu atât mai al naibii de dificil ]

  Dar, în mare, după mine, din panoramări și Eq se poate face treabă f bună și un home-mix super-decent !

 

Masterizarea e pregătirea pentru suportul specific de pe care va fi redată muzica (Vinil, casetă, CD, DVD, MP3, FLAC, ce vrei).

 

 

  Am înțeles ! Pare altă treabă, atunci !

Link to comment
Share on other sites

Da , panoramarea ,separarea pe cele doua cai  L si  R  este OK in unele cazuri ...ce te faci daca se asculta  "" mono"" .

Am dus la o emisiune-interviu de radio cateva din  piesele mele ,sunau ele cumva si pe AM mono ,dar doua ce erau mixate de prietenul meu american efectiv nu se pute face nimic ..din cauza defazajelor folosite  al unui soft "spreder""  (ceva 3D  magic ..hehe ) ce doar pe casti suna bestial .

 

Pe boxe nu prea se simtea diferenta  in schimb cand incercai sa insumezi  cele doua canale  pe mono iesea dezastru , atat timbrul cat si reverberatia o luase razna  suna ca din  butoi intr-o pestera cu sound de cazan gol ...ceva greu de imaginat fata de cum suna pe casti ,,

Cu doar panoramare pe "mono"" poate sa se auda totusi mai nasol dar ramane ceva ..  

Link to comment
Share on other sites

:) Ai dreptate, nu m-am gândit niciodată la asta !

 

Probabil asta e una din variantele luate în calcul atunci când se fac masterizările, probabil se audiază și in asemenea condiții mixajele !

 

Nu sunt deloc familiar cu așa ceva, însa am mai auzit pe undeva replică de genul "piesa asta e mixată pentru radio !".

 

 

.

Link to comment
Share on other sites

Exact , de ex ptr TV baga compresor si EQ ..ridica foarte mult basul luand in seama TV-urile vechi cu cate un difuzoras  ,

 adica sistem de redare sunet  slabut .

Prin '85 m-am mirat si ne-am distrat cu o revista de Rock/Pop ,muream de ras ,  in care era un articol cu Genesis ..cum au inregistrat o piesa ..in poze pe mixereul cu 10000 de  butoane era un "rahat de casetofon" din acela vai si amar ieftin  de carat la plaja sau de ascultat in bucatarie  ..nu ceva super ..ca dupa ce am citit articolul de cateva ori ,un prieten nr-a mai tradus cat mai exact  asa am inyteles ca dupa ce totul a fost mixat /masterizat incercau cum va suna si pe caseta

Baietii stiau ca mai toata lumea are niste joarse de scule .si doar cativa milionari au instalatie Super Hifi  de 200000 $ ca sa ascxultr muzica  cateodata cand au timp ... 

Ca stereoul sa fie compatbil cu redarea mono ar trebui niste sculke de specialitate cu reglaje "fixe" far asa ne bagam noi sa retglam ":3D " dupa cum ni-se pare noua ..hahaha

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Turbo Trem Arm ...o idee extra !!! simpla dar !!!....

 

 

 

Always keep your allen key at arm's length... Turbo Trem arms in new finishes!

 

https://www.google.ro/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhw&url=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Ffloydrose&ei=Gpg0VePpC8q9aaa7gNgB&bvm=bv.91071109,d.d2s&psig=AFQjCNF6DVYttb7U1HV-lQWiYTi8jyIhhQ&ust=1429596212941923

 

CCBBDJpWAAAmpQD.jpg

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am vazut documentarmpe iutub  cu Jimmy Page  ....unde explica  cum in primul lor album a folosit un Telecastrer  si un amplif "'iaca atat de mic " si a aratat  cu mainile in aer  ceva  de  40/40 cm

 

Iata si o piesa trasa cui acea instalatie

 

https://www.youtube.com/watch?v=gAVB25yjY5I

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am vazut documentarmpe iutub  cu Jimmy Page  ....unde explica  cum in primul lor album a folosit un Telecastrer  si un amplif "'iaca atat de mic " si a aratat  cu mainile in aer  ceva  de  40/40 cm

 

Iata si o piesa trasa cui acea instalatie

 

https://www.youtube.com/watch?v=gAVB25yjY5I

Amp-ul era un combo care se numea SUPRO iar sound-ul obtinut pe acest prim album Led Zeppelin dovedeste si calitatile incontestabile de mare producator ale lui Jimmy Page.

Edited by StratMan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Pacat ca unii sunt ingropati atat de adanc in religia proslavirii Fenderului si Gibsonului incat sunt dispusi sa te omoare daca spui altfel sau macar te trec pe lista neagra, dusman pe viatza pt. ca stii adevarul ca maretzul Fender si Gibson nu e chiar miezul din Fanta.

 

Sa nu zic de naivii care cred ca inregistrarile se fac cu ce e trecut pe lista. Probabil nu au auzit de endorsment si ce presupune un astfel de contract. Sa nu zic de cel mai rau caz in care unii cred ca daca cineva are o chitara in colectia personala sigur a tras pe in studio cu ele. Si atunci de ce in concerte nu se aud diferentele?

 

Mor de curios sa aflu de ce suna Satriani live, perfect identic cu albumul de studio daca trage cu Fender si Gibson? Daca intr-adevar trage cu ce are prin colectie atunci inseamna ca Fender si Gibson suna la fel ca Ibanez. Ori una ori alta.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Mai toate brand-urile  incerca sa imite sa se inregimenteze in liga Fender /Gibson  .

 

Majoritatea chitarelor Ibanez  ( brand ce are "puncte de fabricatie in toata lumea ) sunt practic de tip  Power Strat .Chitare ce ca si versatilitate si calitate  in unele parti "tehnice " erau un timp mai avansate decat proiectul de Strat din '54  .

 

Un powerstrat Ibanez ( unul bun )  are mai multe posibilitati este mai versatil decat un Strat vintage .suna si a Gibson , si a Strat si a Tel;e daca bibilesti dozele ,,,...dar !!! nu toate ..numai cele care sunt fabricate din material OK .

 

Cum Fender si Gibson au introdus primele chitare  electrice au creat soundul specific  au avut succes de piata ..normal ca totri ceilalti sa imite ...sound , forma , ..succes ..

 

De ce sa cumperi ( ca si artist vedeta cu bani multi ) o imitatie de "ton "  o  incercare ce se apropie de "original " ..cumper un original si ai terminat ....asta ptr studio ..inregistrari .

 

Ptr concert un Ibanez este mult mai util si mai folosibil ..soundul de Strat daca vrei sa-l folosesti ai nevoie de scule foarte bune ,,,etc ...

De fapt multi Strat-isti in concert folosesc ..doze "blade "  si mini humbucker ...deci nu prea mai au multe in comun cu soundul de Strat '54 .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Iata ca mai am otzara si termin Sursa ptr Pedalboard .

 

M-am plisctisit deja de bobinat , lipit , taiat , decupat ...acum nu am "varnish " ca sa izolez firele de iesire de 10V AC din traf  ( motiv sa ma opresc din lucru ..hehe )

 

post-902-0-10631200-1432551500_thumb.jpg

post-902-0-53515300-1432551547_thumb.jpg

post-902-0-50891600-1432551594_thumb.jpg

post-902-0-16816900-1432551634_thumb.jpg

 

 

6 x   DC 9V  /0,5A

 

Poate o sa montez in interiorul cutiei o  mica si  sursa in comutatie  USB  de 5V/2A ca sa am sursa  si ptr Zoom-R8 .ce va fi  utila si ptr incarcarea acumulatoarelor .ptr efectele folosite in plus ( cateodata ) .

 

M-am hotarat la aceasta schema cu traf cu multe infasurari izolate galvanic  deoarece am cumparat "Patch Cable" 9 perechi .

post-902-0-46664300-1432552446_thumb.jpg.

 

.asa ca nu voi mai face cabluri "unidirectionale " ce erau utile ca sa nu faca bucla de masa . daca utilizez o sursa unica cu masa comuna .

 

Asta ar fi schema de principiu "anti ground loop " :

.post-902-0-31821600-1432552629_thumb.jpg

Cablurile de interconectare au masa ecranajului legata doar la unul din capete .

Masa montajelor |"vine" prin alimentare cu legaturile in sistem "stea" ..astfel NU avem bucl ade masa chiar daca avem sursa unica ptr toate pedalele .

 

 

 

Edited by karpi
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.