Popular Post Ibanozzi Posted March 28, 2013 Popular Post Posted March 28, 2013 (edited) In urma cu ceva timp, m-am decis sa-mi construiesc un arpeggione. Ce este un arpeggione? Ei bine, ar fi multe de spus despre acest instrument, n-am sa intru in detalii, pentru cei interesati, gasiti informatii minutioase, despre cine a inventat instrumentul, de ce a facut-o, cum de acest instrument a decazut in numai 10 ani fiind detronat de clasicul violoncel, etc, etc, pe urmatoarele link-uri http://en.wikipedia....wiki/Arpeggione, http://dailybruin.co...set_of_strings/, http://arpeggione.voila.net/, http://www.thecipher...a_cipher-6.html, dar simplist, ar putea fi rezumat acest instrument la o simpla definitie, aceea de chitara-violoncel, sau violoncelul-chitara, depinde cum vreti sa o luati , englezii gasindu-i o denumire si mai simpla, bowed guitar adica in traducere libera chitara cu arcus. Diverse modele ale acestui instrument va las sa admirati in pozele de mai jos... Dupa mai multe discutii cu profesorul Peter Yates de la UCLA (unul din putinii oameni ce canta la acest instrument, alaturi de Nicolas Deletaille din Belgia si Osamu Okumura din Japonia) ce s-a aratat extreme de incantat de proiectul meu si m-a ajutat cu multe sfaturi preliminare legate de dimensiuni, corzi, etc, m-am apucat de treaba, fiind ajutat (de fapt fara el, fiindu-mi practic imposibil de realizat si doresc sa-i multumesc din suflet inca odata si pe aceasta cale pentru ajutor! ) in acest demers de tatal meu, Alexandru OZON, Maestru Lutier Autorizat, specialist in viori, violoncele, viole si contrabasi, vezi pagina de net www.instrumentalozon.ro si care dupa ce am gasit o chitara veche de peste 30 de ani care sa corespunda criteriilor cerute, mi-a facut cadou un violoncel 2/4 (pentru ca arpeggione este mai mic decat un violoncel intreg 4/4, dimensiunile fiind undeva intre violoncelul “de jumate” 2/4 si “trei sferturi” 3/4) de peste 100 ani, ce-l cumparase pentru o reconditionare completa acum vreo 10 ani si uite asa ne-am pus pe treaba, prima sarcina propusa fiind chiar aceasta, de reconditionare a violoncelului, pentru ca dupa atatia ani de "uitare", cleiul s-a dus, lacul original s-a matuit, au aparut mic sparturi in corpul instrumentului s.a.m.d… Am inceput mai intai prin a verifica masuratorile facute pe hartie, am facut o proba daca putem folosi cuie traditionale (cheite) de viola in loc de cele cu “melc” de chitara si dupa... ...primul pas a fost sa desfacem violoncelul in bucati, pentru a putea fi reconditionat complet, relipit si a i se indeparta gatul de violoncel pentru a putea adapta gatul de chitara (intentionam dupa ce vom termina acest proiect, sa mai facem unul, in sensul de a construi un arpeggione cap-coada si a-i face un gat asemanator cu cel al violoncelului, dar bineinteles adaptat la 6 corzi... )... S-a curatat violoncelul in interior de praful "secular" si cleiul scurs... Si s-a indepartat gatul original al violoncelului, incepand astfel relipirea ecliselor... Edited March 28, 2013 by Ibanozzi 15
Popular Post Ibanozzi Posted March 29, 2013 Author Popular Post Posted March 29, 2013 (edited) Dupa ce am terminat partea dreapta jos, am decis sa dam jos limba (sau fretboard-ul) de pe gatul chitarei si sa-l "eliberam" din "stransoarea" acesteia , si..., am avut ceva de munca pentru ca urelitul folosit de fabrica cu atat de multi ani in urma, pentru a lipi limba de gat, facuse corp comun intre cele doua componente si nu a vrut sa se lase cu "una cu doua"... Dupa, s-a procedat la indepartarea nitrolacului, deoarece gatul va fi lacuit impreuna cu corpul violoncelui dupa metoda traditionala cu serlac (shellac)... S-a trecut la lipirea fetei ce a suferit de-a lungul timpului, multiple rani superficiale, acum tratate dupa cum veti vedea, cu profesionalism... S-a punctat unde or sa vina tachetii si s-a indepartat vechiul clei, scurs candva in trecut... Dupa terminarea partiala a fetei, am lipit in continuare eclisa dreapta sus... Si am lasat pana a doua zi la uscat toata partea dreapta... A doua zi, am continuat cu partea stanga si am terminat de lipit fata... Si am lasat de data aceasta la uscat, partea stanga, pentru inca o zi... VA URMA... Edited March 29, 2013 by Ibanozzi 12
George M. Posted March 29, 2013 Posted March 29, 2013 Frumos, dar mi-ar face placere sa vad si contributia ta. Adica sa pui mana sa faci ceva. 2
karpi Posted March 29, 2013 Posted March 29, 2013 Faine pozele cu fazele de metamorfoza ...sau moartea a doua instrumente diferite din care renaste un al treilea un fel de transplant ... .. 3
mariusteicu Posted March 29, 2013 Posted March 29, 2013 Frumos, dar mi-ar face placere sa vad si contributia ta. Adica sa pui mana sa faci ceva. pai el era ocupat sa fotografieze sa transforme povestea in imagini Asteptam continuarea si sper ca planuiesti sa ne canti la final pe el si sa ne pui o filmare ca altfel nu scapi 2
bbcelrau Posted March 29, 2013 Posted March 29, 2013 Felicitari pentru initiativa ,si maestrului pentru lucrare ! 2
Ibanozzi Posted March 29, 2013 Author Posted March 29, 2013 Frumos, dar mi-ar face placere sa vad si contributia ta. Adica sa pui mana sa faci ceva. Pai in toate fazele de metamorfoza, dupa cum spunea si karpi, am fost cot la cot cu tatal meu, problema este ca nu am si a treia mana cu care sa ma fotografiez in acelasi timp , si am vrut sa scot in evidenta maestrul, eu personal nu sunt decat un invatacel pe langa tatal meu! Faine pozele cu fazele de metamorfoza ...sau moartea a doua instrumente diferite din care renaste un al treilea un fel de transplant ... .. Ma bucur ca ti-au placut karpi! Dupa cum spuneam si mai sus, urmeaza un arpeggione numero due facut de la 0, deocamdata am vrut sa fac cu transplant, deoarece am tinut tare sa aiba gat de chitara si sa semene cu cel al profesorului Peter Yates, profesor ce a fost (si este in continuare) foarte amabil si caruia i-am trimis aceste poze, spre exemplu, inainte sa le postez pe forum, ajutorul acestuia fiind de nepretuit si tin sa-i multumesc si pe aceasta cale Thank you from all of my heart Peter! pai el era ocupat sa fotografieze sa transforme povestea in imagini Asteptam continuarea si sper ca planuiesti sa ne canti la final pe el si sa ne pui o filmare ca altfel nu scapi Multumesc mariusteicu de sustinere! Am sa continui povestea zilele astea pentru ca se munceste in continuare, puteam sa fiu zgarcit si sa pun pozele cu taraita, dar sunt atat de incantat de proiect, incat nu am putut rezista tentatiei de a pune cat mai multe poze, cu cat mai multe explicatii, pentru ca un instrument sa aiba un sunet frumos, trebuie sa fie facut cu dragoste si cred ca acest lucru se poate vedea din fotografiile postate! Lemnul de rezonanta, spre exemplu, este un lemn special, care inainte de a fi taiat, trebuie sa fi avut parte numai de liniste si de adierea vantului pentru a da nastere unor instrumente de calitate! Pana am sa definitez proiectul si am sa va (in)cant la arpeggione, il las pe profesorul Yates sa va faca o mica demonstratie cu niste pasaje din Turlough O'Carolan si pe virtuosul violoncelist Nicolas Deletaille sa va introduca in atmosfera sonatei pentru care a fost creat acest instrument,Sonata pentru Arpeggione si Pianoforte de Franz Schubert!
Guest kyuslauten Posted March 29, 2013 Posted March 29, 2013 Dupa ce am terminat partea dreapta jos, am decis sa dam jos limba (sau fretboard-ul) de pe gatul chitarei si sa-l "eliberam" din "stransoarea" acesteia , si..., am avut ceva de munca pentru ca urelitul folosit de fabrica cu atat de multi ani in urma, pentru a lipi limba de gat, facuse corp comun intre cele doua componente si nu a vrut sa se lase cu "una cu doua"... Dupa, s-a procedat la indepartarea nitrolacului, deoarece gatul va fi lacuit impreuna cu corpul violoncelui dupa metoda traditionala cu serlac (shellac)... S-a trecut la lipirea fetei ce a suferit de-a lungul timpului, multiple rani superficiale, acum tratate dupa cum veti vedea, cu profesionalism... S-a punctat unde or sa vina tachetii si s-a indepartat vechiul clei, scurs candva in trecut... Dupa terminarea partiala a fetei, am lipit in continuare eclisa dreapta sus... Si am lasat pana a doua zi la uscat toata partea dreapta... A doua zi, am continuat cu partea stanga si am terminat de lipit fata... Si am lasat de data aceasta la uscat, partea stanga, pentru inca o zi... VA URMA... NU PUNE GATUL ALA DE CHITARA!!!!!!!!Arata oribil!!! Daca nu e prea tarziu, mai bine fa rost de o bucata de paltin cret si roaga-l pe tatal tau sa faca un gat autentic cu tastiera de abanos. Iti recomand sa folosesti taste din "stainless steel" pentru ca rezista enorm de mult. Proiectul este excelent, am lucrat si eu la unul similar insa am renuntat deoarece mi-am dat seama ca repertoriul este cam redus insa merita sa ai unul in casa. Musiu Schubert a scris niste chestii destul de faine pentru acest instrument. La un moment dat am reconditionat o chitara clasica veche pe care am modificat-o in chitara romantica de sec XIX si am folosit un cap de viola da gamba; am renuntat la melc deoarece era prea masiv si era in contrast prea puternic cu restul instrumentului. http://forums.rgc.ro/topic/60406-relicva-salvata-dela-moarte-si-customizata/page__p__580054__hl__relicva__fromsearch__1#entry580054 La Kunshistoriches Museum in Viena este un Arpeggione foarte fain in stare perfecta. Daca gasesc pozele (undeva pe hardul de 2 TB) o sa-ti trimit ca sa te poti inspira. Daca ai ocazia sa vizitezi sectia de instrumente din Viena...do it. Eu am fost acolo de vreo 10 ori si inca nu m-am plictisit. Mult succes in continuare. 3
whisky Posted March 29, 2013 Posted March 29, 2013 Impresionant. Am avut privilegiul sa vizitez atelierul din poze. Acolo se intimpla lucruri magice. Ma mir cum de a reusit sa-si convinga tatal sa lucreze la ideile lui traznite. Dar daca s-a inceput, oh, abia astept sa vad ce-o sa iasa. 2
Nenea Rau Posted March 29, 2013 Posted March 29, 2013 Salut Cristi (sper ca nu gresesc si sa ma trezesc cu un ciomag de-ala de Kendo in moalele capului). Super incantat sa il vad pe maestrul Ozon. Oricum imediat am pus mana pe telefon si l-am sunat pe Mihai Grigore sa ii povestesc de ce v-ati apucat acolo. Primiti complimentele noastre si toata admiratia! 1
Ibanozzi Posted March 29, 2013 Author Posted March 29, 2013 (edited) NU PUNE GATUL ALA DE CHITARA!!!!!!!! Arata oribil!!! Daca nu e prea tarziu, mai bine fa rost de o bucata de paltin cret si roaga-l pe tatal tau sa faca un gat autentic cu tastiera de abanos. Iti recomand sa folosesti taste din "stainless steel" pentru ca rezista enorm de mult. Proiectul este excelent, am lucrat si eu la unul similar insa am renuntat deoarece mi-am dat seama ca repertoriul este cam redus insa merita sa ai unul in casa. Musiu Schubert a scris niste chestii destul de faine pentru acest instrument. La un moment dat am reconditionat o chitara clasica veche pe care am modificat-o in chitara romantica de sec XIX si am folosit un cap de viola da gamba; am renuntat la melc deoarece era prea masiv si era in contrast prea puternic cu restul instrumentului. http://forums.rgc.ro...__1#entry580054 La Kunshistoriches Museum in Viena este un Arpeggione foarte fain in stare perfecta. Daca gasesc pozele (undeva pe hardul de 2 TB) o sa-ti trimit ca sa te poti inspira. Daca ai ocazia sa vizitezi sectia de instrumente din Viena...do it. Eu am fost acolo de vreo 10 ori si inca nu m-am plictisit. Mult succes in continuare. Ce ti se pare oribil? Gatul, in sine, ca este de chitara si ca nu folosesc un gat autentic gen instrumente da gamba, sau te indoiesti de calitatea lui? Dupa cum am spus mai sus, dorinta mea la primul arpeggione este sa aiba gat de chitara, imi place foarte tare cum arata cu gat de chitara si am cautat pana am gasit unul care sa corespunda cerintelor, surprinzator, gatul ales nu este din paltin cret ce-i drept (de care vom folosi cand vom confectiona cu gat de da gamba, avem suficient paltin cret pe stoc, nu ducem lipsa de asa ceva...), in schimb este din paltin ce se gaseste in special in Muntii Balcani din Croatia / Muntenegru, adica de tipul celui folosit indeosebi la confectionarea caluselor, i se mai spune "ploaie si ninsoare", am incercat sa fac doua poze mai amanuntite, pentru a-ti da seama... Si pana la urma e si..., de gustibus! La urmatorul insa, vom face un gat in genul celor de mai jos, care respecta aspectul traditional! Tastiera, logic ca va fi de abanos, inclusiv la acesta pe care-l facem acum si va arata aproximativ asa cu tot cu fret-uri (am vorbit deja cu Eugen si merg pe mana lui de mester autodidact sa-mi fret-uiasca limba , este in stand by, tatal meu dupa cum am afirmat mai sus, este specializat pe viori, violoncele, viole si contrabasi si mi-a spus din capatul locului ca singurul lucru la care nu se baga in acest proiect este fret-uirea, procedeu de lutierie specific chitarii, dupa cum spune chiar el, motivul pentru care nu repara decat ocazional chitari clasice sau acustice fiind faptul ca el are alta specializare si si-a dedicat timpul sa devina foarte bun in ceea ce face si ca asa este randuiala pe pamant, fiecare trebuie sa manance o paine!) Am fost si eu la muzeul cu pricina si intradevar, nu ai cum sa te plictisesti daca esti in domeniu! Multumesc de incurajari! Impresionant. Am avut privilegiul sa vizitez atelierul din poze. Acolo se intimpla lucruri magice. Ma mir cum de a reusit sa-si convinga tatal sa lucreze la ideile lui traznite. Dar daca s-a inceput, oh, abia astept sa vad ce-o sa iasa. Multumesc Marius pentru vorbele frumoase! DA, culmea ca am reusit si foarte usor chiar, initial a fost un pic reticent la idee, tatal meu fiind dupa cum bine stii, un maestru in ceea ce face si cateodata maestrii sunt..., mai ursuzi , important este sa nu-i bagi in seama si sa-i convingi ca ceea ce va iesi va fi ceva deosebit si iata ca ne-am pornit... Am tot stat si m-am gandit..., ca tot ne ciondanim noi care picking este mai bun, cand iau lectii de chitara de la tine, alternative sau sweep (economy), la arpeggione nu va fi nici o dilema ca..., e cu arcus! Salut Cristi (sper ca nu gresesc si sa ma trezesc cu un ciomag de-ala de Kendo in moalele capului). Super incantat sa il vad pe maestrul Ozon. Oricum imediat am pus mana pe telefon si l-am sunat pe Mihai Grigore sa ii povestesc de ce v-ati apucat acolo. Primiti complimentele noastre si toata admiratia! Cu ciomagul cu siguranta nu, dar cu shinai-ul (sabia de bambus) nu se stie niciodata... Cand ai zis maestrul Ozon, la cine te-ai referit? http://www.ninbukan....en/maestrii.htm Salutari lui Mihai de la tata si multumim de gandurile bune! Sa continui acum povestirea... De ieri, am prins fata in prese, fara sa o lipim insa, doar pentru a-si lua din nou forma initiala, oricum mai avem de finisat tachetii, s.a., o sa o tinem asa cateva zile, timp in care tatal meu o sa lucreze butucul de la gat si eu am sa traforez niste noi f-uri... Surprize, surprize... Stay tuned! Edited March 29, 2013 by Ibanozzi 1
George M. Posted March 30, 2013 Posted March 30, 2013 Lamureste-ma, te rog, ce-i cu atatea viori agatate pe rastel, asteptand sa se usuce lacul pe ele?
Ibanozzi Posted March 31, 2013 Author Posted March 31, 2013 (edited) Simplu , tatal meu dupa ce termina o vioara in alb, cu toate ca foloseste lemn uscat natural de peste 20 de ani (de curand a achizitionat, spre exemplu, un lot de lemn uscat de la 1915 ), o lasa 2-3 ani pana sa o lacuiasca... Unei viori lacuite, i se lasa pe urma un timp de uscare (2-3 saptamani, in functie de capacitatea de absorbtie a lemnului) dupa care se monteaza accesoriile si se poate canta pe ea fara nici o problema! Prin urmare, viorile agatate pe rastel, ce sunt lacuite si cu accesorii pe ele, sunt viori "la gata" ce astepta sa fie vandute, iar cele in alb, astepta sa fie lacuite si accesorizate, unele dintre ele la comanda si data nuanta in functie de preferintele clientului! Ieri, am primit un e-mail de la profesorul de chitara si arpeggione Peter Yates, Adjunct Assistant Professor in Departamentul de Muzica la UCLA Dear Christian: These photos are great! It's good that you have a real professional guiding the operation. It is amazing what an experienced luthier can do with a couple of old instruments. Everything is starting to shape up beautifully. Keep on. Best, Peter Edited March 31, 2013 by Ibanozzi 4
George M. Posted March 31, 2013 Posted March 31, 2013 Am inteles, foarte frumos, deci tatal este lutier, asta vroiam sa aflu.
Ibanozzi Posted March 31, 2013 Author Posted March 31, 2013 (edited) Pai am crezut ca s-a inteles asta destul de clar din post-urile mele de mai sus... Eu nu sunt decat un invatacel pe langa el, ajut, invat, ca am de la cine si am ce , dar nu sunt lutier profesionist, tatal meu este maestru lutier, eu sunt maestru de arte martiale! Edited March 31, 2013 by Ibanozzi
Silviu_i Posted March 31, 2013 Posted March 31, 2013 Scuza-ma pentru off topic, dar sti cumva ce chitara era aceea?Am avut una indentica, pe care am invatat si inceput sa cant, fie-i tarana usoara, ca nici nu mai stiu care a fost soarta ei.Dar sunt curios, pentru propria mea informare, ce model era chitara.Mersi! P.S:Multa sanatate tatalui tau, un lutier adevarat!!! 1
Ibanozzi Posted March 31, 2013 Author Posted March 31, 2013 @Beck Petrucciani Iti dai seama ca provenind din familie de muzicanti , din frageda pruncie am inceput sa invat sa cant la diferite instrumente ca nai, acordeon, pian... La chitara am inceput sa invat mult mai tarziu, ca asa a vrut cursul vietii... Chiar odata, in gluma, i-am spus tatalui meu: "Tu canti la nai, eu la shinai (sabie de bambus folosita in scrima japoneza, kendo)! Apropo de datul cu chitara de podea la sfarsitul concertului si alte procedee tehnice specifice chitara-jutsu, imi place foarte tare cum face arte martiale Malmsteen (favoritul numero 1), in timpul concertului una-doua mai da o lovitura de picior in fata (mae geri in terminologia de specialitate), mai invarte chitara pe dupa gat, mai face un salt... http://www.youtube.com/watch?v=wlCnVdTdygs @slash93 Multumesc mult de urari! Sincer nu stiu ce model era..., ceva de Reghin cred, destul de vechi dupa cum am afirmat si mai sus, judecand dupa calitatea lemnului folosit la fata-spate-eclise (nu era din placaj, cum se fac acum, fata era molid, spatele si eclisele din paltin) si la gat (paltin)... 1
Ibanozzi Posted April 1, 2013 Author Posted April 1, 2013 (edited) Pana revin cu poze proaspete din ce am mai "lutierit" la arpeggione , va postez un e-mail, primit ieri de la profesorul Peter Yates, cu ce impresie i-a facut link-ul cu acest topic de pe forumul nostru: "Dear Cristian: Thank you so much for the link to the forum. It is the best single-site collection of images of different arpeggiones, old and new, that I know of. I have forwarded the link to other arpeggione people over here. I even understood some of the Romanian. Best, Peter" Edited April 1, 2013 by Ibanozzi 3
Guest serby Posted April 2, 2013 Posted April 2, 2013 Scuza-ma pentru off topic, dar sti cumva ce chitara era aceea?Am avut una indentica, pe care am invatat si inceput sa cant, fie-i tarana usoara, ca nici nu mai stiu care a fost soarta ei.Dar sunt curios, pentru propria mea informare, ce model era chitara.Mersi! P.S:Multa sanatate tatalui tau, un lutier adevarat!!! Chitara este un Reghin si dupa cum arata a fost produsa prin anii 70. Am avut si eu una si suna excelent.
Ibanozzi Posted April 2, 2013 Author Posted April 2, 2013 Intr-adevar, pe eticheta rupta de "timp" , am putut descifra 1974... Eu mai am, spre exemplu, o chitara Reghin acustica din 1980 si pot spune ca nu exista termen de comparatie intre materialul folosit la cea din`70 cu cea din `80..., altfel o foloseam pe cea din `80 din start!
EugenRo2001 Posted April 2, 2013 Posted April 2, 2013 Eu am un archtop din 1963 iar fratele meu are o chitara de marime Orchestra Model si mai veche, nu stim exact. Chitara fratelui meu are un sunet super..... Reghin amandoua 1
TheZKD Posted April 2, 2013 Posted April 2, 2013 Best topic ever . Fara cuvinte , abia astept sa vad forma finala . SI oricum , now I need an arpeggione 1
Ibanozzi Posted April 2, 2013 Author Posted April 2, 2013 Multumesc mult TheZKD de feedback! Dupa ce-l terminam pe asta, daca vor fi oameni interesati, putem sa mai facem cateva (am in plan, dupa cum am afirmat mai sus, sa mai facem unul de la 0!) ... Dar, dupa cum spuneai si tu, sa-l vedem mai intai pe asta in stare finala!
TheZKD Posted April 2, 2013 Posted April 2, 2013 Multumesc mult TheZKD de feedback! Dupa ce-l terminam pe asta, daca vor fi oameni interesati, putem sa mai facem cateva (am in plan, dupa cum am afirmat mai sus, sa mai facem unul de la 0!) ... Dar, dupa cum spuneai si tu, sa-l vedem mai intai pe asta in stare finala! Ce fel de corzi se folosesc la asa ceva . Ma gandesc flatwound ?
Ibanozzi Posted April 2, 2013 Author Posted April 2, 2013 Cred ca o sa merg pe D`Addario http://www.daddario.com/dadproductfamily.page?activeid=3768&familyid=3&sid=638fa266-20cb-4b7d-a8bf-8bfdd5366395 , dar mai am cateva variante pe care le-am gasit in catalogul Gewa... Musai Flat Wound, sa nu ma apuc sa schimb parul la arcus lunar... Nu de alta, dar caii folosesc la altceva in Romania..., lasagna, etc, etc
Ibanozzi Posted April 3, 2013 Author Posted April 3, 2013 ... De ieri, am prins fata in prese, fara sa o lipim insa, doar pentru a-si lua din nou forma initiala, oricum mai avem de finisat tachetii, s.a., o sa o tinem asa cateva zile, timp in care tatal meu o sa lucreze butucul de la gat si eu am sa traforez niste noi f-uri... Surprize, surprize... Stay tuned! Intre timp, dupa cum spuneam, tatal meu s-a ocupat de butucul ce vine la gat (poze in curand), iar eu, am reusit in sfarsit sa fac sablonul ce va fi folosit la traforarea efurilor, traforare ce se va face vineri, datorita faptului ca nu am avut timp disponibil zilele astea sa ma ocup de arpeggione... Cum arata actualmente efurile... ... si cum vor arata! I`ll be back! 1
George M. Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 (edited) Doi caluti de mare Uitandu-se, se pare, Unul catre altul Spre a lor mirare. Mie imi place mai mult cum arata in varianta initiala. Ma tem ca nu poti taia modelul tau utilizand traforajul, decat daca nu ai lipit deja fata de eclise. Edited April 4, 2013 by George M.
Ibanozzi Posted April 4, 2013 Author Posted April 4, 2013 (edited) ... De ieri, am prins fata in prese, fara sa o lipim insa, doar pentru a-si lua din nou forma initiala, oricum mai avem de finisat tachetii, s.a., o sa o tinem asa cateva zile, timp in care tatal meu o sa lucreze butucul de la gat si eu am sa traforez niste noi f-uri... Fiecare percepe ce doreste... Eu vad doi dragoni! Pentru a fi caluti de mare trebuia sa desenez cateva elemente diferit..., never mind, trebuie sa-mi placa mie, eu pentru mine il fac, daca vei dori insa sa comanzi un arpeggione, vom tine cont de acest aspect George si vom face efurile cum iti plac tie! Dupa cum am afirmat mai sus, fata este doar prinsa in prese, fara a fi lipita, prin urmare se poate trafora fara cea mai mica problema! Watch me on friday! Edited April 4, 2013 by Ibanozzi
George M. Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Ah, am citit pe diagonala si, vazand bridele montate, am crezut c-ai si lipit. Normal ca faci efurile asa cum ti le doresti, doar ca am spus si eu ce parere am. Mult spor!
Ibanozzi Posted April 4, 2013 Author Posted April 4, 2013 (edited) Motivul pentru care am pus fata in prese fara sa o lipim, este ca odata lipite eclisele de spate, posibil dupa o saptamana de tinut fata separat de restul corpului, sa sufere o mica deformare elastica si sa nu se mai pupe exact pe calapod... Cat despre efuri, pentru orice parere pertinenta, dar in final ramane de gustibus et coloribus non disputandum! George gratias tibi ago! Edited April 4, 2013 by Ibanozzi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now