www.rgc.ro Web analytics

Jump to content
alex albanezu'

Ajutor Reconditionare Chitara Cu Doua Grifuri

Recommended Posts

...Măi oameni buni, dar văd că v-aţi născut unii dintre voi cu stratul, jemul şi Lp-ul, toate originale, în braţe! Iar în România muzica şi lefurile merg atât de bine, încât chitarele nu se mai iau decât American original! Chiar aşa ne pute tot? Un om vrea să înveţe şi-i spunem nu prietene, eşti un bou, prostule, ce cauţi cu porcăria aia, uite mai bine apucă-te să repari bunăoară un Fender SRV călcat de tren! Aaa, n-ai Fender SRV? Păi ejti un nemernic mă băiete.... Aaaa, ai totuşi un SRV şi vrei să-l repari? Păi tot nemernic ejti, păcat de chitara aia, uite apucă-te şi tu cu ceva mai ieftin să-ţi faci mâna... Nimic nu ne mai mulţumeşte pe unii dintre noi, ne-am născut toţi învăţaţi, muzicieni şi colecţionari.

 

Ţie ţi se pare mai simplu să te apuci să recondiţionezi o chitară veche decât să-ţi iei una în stare perfectă la 3-400 de lei? Dacă vrea s-o recondiţioneze pentru că are nişte bănuţi şi n-are ce face cu ei, e ok. Să înveţe, să vadă ce scule îi trebuiesc pentru alte proiecte în viitor, să încerce anumite tehnici, etc. Dar dacă vrea chitară la care să cânte, orice găseşti pe piaţă în momentul ăsta e construit mai bine decât chitara lui.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stratosaurus, chitara doina, cum se vede in foto am avut si am donat-o, cuiva in brasov.

'mnezău am un fender starcaster, made in china, primit din State. I-am pus o doza SCR-1 in bridge, i-am montat un push-pull pt bridge always on, si i-am modificat electronica. Am facut din al doilea buton de ton un filtru de joase; perseverand am reusit sa ii fac intonatia. Suna foarte bine, pentru urechile mele pe chitara cantand Adi Mitescu, "proful" meu de chitara. Iar pentru cat a costat, cam 100$, chitara fiind cadou...

Nu prea stiu sa cant, la ce scule am acum...boss gt-3, si un amp pe lampi, pe care l-am "inviat" plus o boxa construita de mine; boxele sunt specialitatea mea. zdranganeam pe vremuri cu un reghin cu head de gibson, printr-un fuzz construit de mine. Mai faceam niste solo-uri simplute. Acum, la batranete, vorba reclamei "a inebunit lupu'", m-am apucat iar de chitara.

In fine chitara zace de multi ani, asteptand o restaurare. Daca pot o voi reface sa poti scoate niste sunete cu ea, sa vad ce va iesi...daca nu, va atarna frumos pe perete (acesta fiind planul initial si cel mai ieftin 2 elemente de fixare)...

planuri poti face multe, vise poti avea si mai multe; cred ca e important sa le pui si in practica. Daca e sa iau in balanta timpul si banii necesari unei astfel de reconditionari, as abandona imediat proiectul si mi-as cumpara o chitara Hamer. Mi-a placut din prima cum suna, desi nu auzisem de ele, atunci cand am probat-o intr-un magazin de chitari. Ar fi super sa am aceasta chitara in stare de functionare. E foarte mult de munca, in special la partea cu grifurile, caci nu au truss rod. bridge-uri Restul componentelor mecanice si electronice nu imi ridica dificultati in montaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stratosaurus, chitara doina, cum se vede in foto am avut si am donat-o, cuiva in brasov.

'mnezău am un fender starcaster, made in china, primit din State. I-am pus o doza SCR-1 in bridge, i-am montat un push-pull pt bridge always on, si i-am modificat electronica. Am facut din al doilea buton de ton un filtru de joase; perseverand am reusit sa ii fac intonatia. Suna foarte bine, pentru urechile mele pe chitara cantand Adi Mitescu, "proful" meu de chitara. Iar pentru cat a costat, cam 100$, chitara fiind cadou...

Nu prea stiu sa cant, la ce scule am acum...boss gt-3, si un amp pe lampi, pe care l-am "inviat" plus o boxa construita de mine; boxele sunt specialitatea mea. zdranganeam pe vremuri cu un reghin cu head de gibson, printr-un fuzz construit de mine. Mai faceam niste solo-uri simplute. Acum, la batranete, vorba reclamei "a inebunit lupu'", m-am apucat iar de chitara.

In fine chitara zace de multi ani, asteptand o restaurare. Daca pot o voi reface sa poti scoate niste sunete cu ea, sa vad ce va iesi...daca nu, va atarna frumos pe perete (acesta fiind planul initial si cel mai ieftin 2 elemente de fixare)...

planuri poti face multe, vise poti avea si mai multe; cred ca e important sa le pui si in practica. Daca e sa iau in balanta timpul si banii necesari unei astfel de reconditionari, as abandona imediat proiectul si mi-as cumpara o chitara Hamer. Mi-a placut din prima cum suna, desi nu auzisem de ele, atunci cand am probat-o intr-un magazin de chitari. Ar fi super sa am aceasta chitara in stare de functionare. E foarte mult de munca, in special la partea cu grifurile, caci nu au truss rod. bridge-uri Restul componentelor mecanice si electronice nu imi ridica dificultati in montaj.

 

Bun, vad ca nu te lasi... :respect: asta, sa fii ambitios !

O veste buna, am gasit truss rod-ul si, culmea, am gasit si piulita originala care-l echipa ! incredibil cat pot sa fiu de bun la rascolit ciuveie prin casa :wee:

Mneah, acu' ma astept din clipa in clipa sa ma puna nevasta-mea la facut ordine, asa cum era.. da' ma dau chinez, ma fac ca nu aud... parca eu am vrut sa fac dezastru in casa si pe langa...femeile nu inteleg asta, pur si simplu nu inteleg... :nay:

 

Daca iti mai trebuie obiectul, impreuna cu un "inaltator" de corzi, asa cum era echipata chitara in "original"( un fel de tune-o-matic, doar ca nu se regleaza intonatia independent) si inca un model de aceeasi chestie (care echipa chitarele Iris) doar ca ii lipseste o bucata (dar macar ca model si tot te ajuta) da-mi un pm cu adresa si iti trimit colet. Daca vrei pun si poze , deseara (asta daca scap cu viata de la facut ordine prin cele imprastiate), sa-mi spui daca te ajuta chestiile alea.

 

Sa vad cum dreaq le ambalez, sa ajunga intregi si truss rod-ul drept.

 

PS iti trimit si o doza de pe vremea aceea, este functionala, si , din cate tin minte, este tipul de doza care echipa modelele de genul ala.

 

Hai bafta

Edited by stratosaurus

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Măi oameni buni, dar văd că v-aţi născut unii dintre voi cu stratul, jemul şi Lp-ul, toate originale, în braţe! Iar în România muzica şi lefurile merg atât de bine, încât chitarele nu se mai iau decât American original! Chiar aşa ne pute tot? Un om vrea să înveţe şi-i spunem nu prietene, eşti un bou, prostule, ce cauţi cu porcăria aia, uite mai bine apucă-te să repari bunăoară un Fender SRV călcat de tren! Aaa, n-ai Fender SRV? Păi ejti un nemernic mă băiete.... Aaaa, ai totuşi un SRV şi vrei să-l repari? Păi tot nemernic ejti, păcat de chitara aia, uite apucă-te şi tu cu ceva mai ieftin să-ţi faci mâna... Nimic nu ne mai mulţumeşte pe unii dintre noi, ne-am născut toţi învăţaţi, muzicieni şi colecţionari.

 

 

 

...Scuze de răbufnire.

 

Deci. Chitara este una rusească - sau oricum cvasi-asemănătoare cu una rusească pecare am pus mâna acum vreo 10-15 ani. Gâtul cu patrul chei este pentru balalaică electrică (ştiu, e dubios, aşa era la cea pe care am încercat-o eu). Pentru restaurare trebuie într-adevăr să stai destul de mult pe net - fie şi numai ca să înveţi denumirile în engleză ale componentelor.

 

Îndrăznesc să-ţi sugerez să îl întrebi mai multe pe EugenRo2001, este reparator, poate te ajută el. Eu cred că din ciudăţenia aia poate ieşi ceva mişto, mai ales ţinând cont că lemnul e hăt vechi. Baftă!

 

sfatul meu sincer este s-o lasi mai moale si sa inveti bine lectia inainte de a te apuca sa dai sfaturi. nu de alta dar nu prea ai habar despre ce este vorba in cazul de fata.

 

printre altele, afla ca asa numita "balalaika" ruseasca sau "tricord" (care nici macar nu este incadrata in categoria chitarelor!) are DOAR 3 CORZI si are taste, spre deosebire de gatul "hawaianei" in discutie, care avea 4 corzi si era fretless. mi-aduci aminte de bancul ala cu radio erevan, in care se spunea ca nu era vorba de o masina, ci de o bicicleta si nu s-a dat, ci s-a furat.

 

modelul asta de chitara cu doua gaturi (cu "hawaiana", asa cum foarte bine spunea @karpi :respect:), este un produs romanesc(PROST!) al anilor '60 si, intamplator, mi-a trecut prin mana (ca mai toate modelele de chitare electrice fabricate sau comercializate in romania, pe vremea comunistilor), asa ca eu stiu ce spun cand declar ca acest produs a fost "un avorton" din start. nici macar casele de cultura si cluburile muncitoresti nu o prea achizitionau, fiind absurd de scumpa (costa vreo 2400 de lei socialisti), inutila (pt. muzica care se facea la acea data in romania) si incomoda.

 

desigur, n-am ajuns sa cant, nici eu, nici altii ca mine, direct pe stratocaster, dar tocmai experienta acumulata, cantand ani de zile pe tot felul de chitare electrice de nivele calitative foarte variate (inclusiv cele romanesti), ma face sa spun ca instrumentul in cauza nu merita atentie decat pt. a fi dat ca exemplu negativ.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

sfatul meu sincer este s-o lasi mai moale si sa inveti bine lectia inainte de a te apuca sa dai sfaturi. nu de alta dar nu prea ai habar despre ce este vorba in cazul de fata.

 

printre altele, afla ca asa numita "balalaika" ruseasca sau "tricord" (care nici macar nu este incadrata in categoria chitarelor!) are DOAR 3 CORZI si are taste, spre deosebire de gatul "hawaianei" in discutie, care avea 4 corzi si era fretless. mi-aduci aminte de bancul ala cu radio erevan, in care se spunea ca nu era vorba de o masina, ci de o bicicleta si nu s-a dat, ci s-a furat.

 

modelul asta de chitara cu doua gaturi (cu "hawaiana", asa cum foarte bine spunea @karpi :respect:), este un produs romanesc(PROST!) al anilor '60 si, intamplator, mi-a trecut prin mana (ca mai toate modelele de chitare electrice fabricate sau comercializate in romania, pe vremea comunistilor), asa ca eu stiu ce spun cand declar ca acest produs a fost "un avorton" din start. nici macar casele de cultura si cluburile muncitoresti nu o prea achizitionau, fiind absurd de scumpa (costa vreo 2400 de lei socialisti), inutila (pt. muzica care se facea la acea data in romania) si incomoda.

 

desigur, n-am ajuns sa cant, nici eu, nici altii ca mine, direct pe stratocaster, dar tocmai experienta acumulata, cantand ani de zile pe tot felul de chitare electrice de nivele calitative foarte variate (inclusiv cele romanesti), ma face sa spun ca instrumentul in cauza nu merita atentie decat pt. a fi dat ca exemplu negativ.

 

Nu am vrut sa mai comentez ieri dar daca @Stratman a mai revenit cu cateva precizari sa mai adaug si eu cate ceva ...

 

Deci .. noi vedeam chitarele la cinema ,la TV straine normal ca ne-am dat seama ca acele chitare electrice fabricate la noi erau ceva foarte primitiv.Macar de erau OK din punct de vedere al gatului si corpului dar nu prea semana cu chitarele aduse din west .

Aveam poze cu chitaristi si vedeam ca au alte instrumente , de la bun inceput am respins ( majoritatea chitaristilor ) acele kitch-uri de chitare electrice chiar fabricate in west care aratau a tablou electric ..hehe.

Am vazut la choitaristi mai in varsta de la care am furat meserie cum i-si construiau chitare ...asa ca hop si noi cei mai tineri am prins curaj si am cosntruit chitare dupa modelele cele mai performante ce le aveam la dispozitie in Timisoara . Un Framus ce era o copie stil Fender Jaguar si o Jolana semiacustica chitare "de luxe" in acele vremuri ..pana am gasit o chitara Reghin LP care era OK dar nu au fost multe din acestea ( refuzate la export care pstrau toata instalatia electrica si componentele meanice de calitate ) si au aparut Reghin de calitate mai slaba din punct de vedere al "hardware"-ului pe care apoi chitaristi le transformau , le faceau "upgrade"..care cum stia ...

 

Ce era important faceam pe dracu'n partru si aduceam difuzoare si microfoane din west cat se putea mai de calitate adica ce nu puteam sa construim loco .Important era sa te auzi in concert .Degeaba aveai cea mai scumpa chitara daca ne se auzea ce canti ,,etc...etc..

 

La ora actuala daca nu vrei sa devii lutier si sa te ocupi de reconditionari asa de hobby ..ca si colectionar ,,mai bine cumperi o chitara ieftina ce este super OK ptr acasa ,,si insisti pe invatat exersat la chitara ...

 

Sculele au ajuns si la noi la preturi acceptabile .

Sculele super de luxe de concert sunt ptr solisti de talie mondiala .

Un incepator sau un muzicant mediocru este ridicol cu instalatie de "super erou al chitarei " este ca si cand ai vedea un copil in costum de "superman" cea ce poate fi acceptat ca si dragut/comic dar .este ceva "deplasat' si ridicol la "maturitate "...

Edited by karpi
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

sfatul meu sincer este s-o lasi mai moale si sa inveti bine lectia inainte de a te apuca sa dai sfaturi. nu de alta dar nu prea ai habar despre ce este vorba in cazul de fata.

 

printre altele, afla ca asa numita "balalaika" ruseasca sau "tricord" (care nici macar nu este incadrata in categoria chitarelor!) are DOAR 3 CORZI si are taste, spre deosebire de gatul "hawaianei" in discutie, care avea 4 corzi si era fretless. mi-aduci aminte de bancul ala cu radio erevan, in care se spunea ca nu era vorba de o masina, ci de o bicicleta si nu s-a dat, ci s-a furat .....

merita atentie decat pt. a fi dat ca exemplu negativ.

 

Să lămuirm ceva: lecţii iau de la cine consider EU necesar, nu de la cine mi le impune. Postul meu nu a fost lipsit de respect şi nu a jignit pe nimeni. Era doar liberă exprimare, dacă vrei - nu mi-a părut îngrădită până acum pe acest forum, câtă vreme respectă regulamentul. Unii dintre noi deranjează? Să ne mai ţinem gura, cam multe opinii divergente? Cenzurăm puţin?

 

 

Postul meu, cum bine se poate vedea, nu este unul atotştiutor (spre deosebire de al tău). Este doar o părere, am spus pe ce mi-am bazat-o (am probat la un moment dat un instrument similar - SIMILAR, nu identic, http://dexonline.ro/definitie/cvasi), i-am dat OP-ului nişte recomandări, zic eu de bun simţ (să se familiarizeze cu terminologia engleză ca să poată înţelege mai bine şi să i se adreseze măcar pentru sfaturi unui reparator experimentat, pe care l-am şi nominalizat) - deci chiar nu pricep care e problema ta.

 

Niciodată, în nicio postare, nu mi-am permis să-i spun cuiva pe care nu l-am auzit cântând că are sau n-are habar. Nu văd cum poţi tu ajunge la concluzia asta. Nu mă cunoşti, nu m-ai auzit, nu m-ai văzut. Crede-mă, cânt de ceva ani, am o grămadă de instrumente (numai câteva sunt trecute în profil) şi tot cred că mereu este de învăţat câte ceva. Chiar şi de la elevi.

 

Am şi eu o Jolana, care a trecut pe la George Baicea. Omul a restaurat-o foarte, foarte mişto, chitariştii care au pus mâna pe ea au fost încântaţi. Şi tot mai vreau să-i fac câteva modificări. Stă lângă un custom shop? Evident nu. A meritat costul reparaţiei? Pentru mine da. Îmi place să fiu "off the beaten track".

 

REPET: dacă un om este entuziast şi vrea să-şi repare o chitară, să înveţe, să aibă proiectul lui - care-i problema?! I s-a explicat că, foarte probabil, nu va ieşi o bijuterie nepreţuită. I s-a explicat că instrumentul a fost la origine unul submediocru. OK lui îi place să meşterească - foarte bine.

 

Înţeleg aversiunea faţă de lemnele de foc comuniste şi pre-89. Eu n-am trăit-o pentru că pe vremea aia nu cântam la chitară. Dar am câteva instrumente Doina şi Reghin acustice care, după restaurare, sună absolut excelent. Postez poze şi sample-uri când vrei tu. Aaaa, sigur, am avut şi unele sinistre, au fost şi vreo trei-patru pentru care mi-am blestemat zilele că le-am reparat - dar ştiam riscul.

 

...Revenind la topic, EXISTĂ balalaică (ca idee, în româneşte cuvântul se scrie cu C, nu cu K, asta dacă tot chiar vrei să ne contrazicem prosteşte) cu patru 4 corzi, aşa cum a remarcat şi Petrucciani mai sus. Sigur că s-ar putea ca respectivul gât să nu fie de aşa ceva. O fi pentru corzi libere. O fi ca să întinzi un peşte pe el sau o fi de frumuseţe - NU AVEM DECÂT NIŞTE POZE CA SĂ NE DĂM SEAMA, NU?! Un membru al forumului (pe care, a propos, nu-l cunosc câtuşi de puţin) a cerut foarte politicos ajutorul şi fiecare dintre noi a încercat să i-l dea cum a putut.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era frumos sa nu devina un topic "a la OTV", in fine. Userul Stratosaurus mi-a trimis niste componente. Cum ajunge doza o voi monta pe partea "fretless" (e "grele" cu denumirile astea imprumutate din alte limbi, parca nu mai stiu romana) si o sa trag un sample. Chitara are pe ea un fel de bridge, e o tabla cu gauri pentru corzi, insa inaltimea este sub cea a grifului si in consecinta am montat un fel de distantier. Cum imi ajunge coletul voi monta si un inaltator, ca sa semene a bridge reglabil. Voi pune corzile de la electrica E4, B3, G si D, pentru a face solo-uri (dupa ce mai invat sa cant)... va tin la curent cu derularea operatiunilor...

Edited by alex albanezu'
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să lămuirm ceva: lecţii iau de la cine consider EU necesar, nu de la cine mi le impune. Postul meu nu a fost lipsit de respect şi nu a jignit pe nimeni. Era doar liberă exprimare, dacă vrei - nu mi-a părut îngrădită până acum pe acest forum, câtă vreme respectă regulamentul. Unii dintre noi deranjează? Să ne mai ţinem gura, cam multe opinii divergente? Cenzurăm puţin?

 

 

Postul meu, cum bine se poate vedea, nu este unul atotştiutor (spre deosebire de al tău). Este doar o părere, am spus pe ce mi-am bazat-o (am probat la un moment dat un instrument similar - SIMILAR, nu identic, http://dexonline.ro/definitie/cvasi), i-am dat OP-ului nişte recomandări, zic eu de bun simţ (să se familiarizeze cu terminologia engleză ca să poată înţelege mai bine şi să i se adreseze măcar pentru sfaturi unui reparator experimentat, pe care l-am şi nominalizat) - deci chiar nu pricep care e problema ta.

 

Niciodată, în nicio postare, nu mi-am permis să-i spun cuiva pe care nu l-am auzit cântând că are sau n-are habar. Nu văd cum poţi tu ajunge la concluzia asta. Nu mă cunoşti, nu m-ai auzit, nu m-ai văzut. Crede-mă, cânt de ceva ani, am o grămadă de instrumente (numai câteva sunt trecute în profil) şi tot cred că mereu este de învăţat câte ceva. Chiar şi de la elevi.

 

Am şi eu o Jolana, care a trecut pe la George Baicea. Omul a restaurat-o foarte, foarte mişto, chitariştii care au pus mâna pe ea au fost încântaţi. Şi tot mai vreau să-i fac câteva modificări. Stă lângă un custom shop? Evident nu. A meritat costul reparaţiei? Pentru mine da. Îmi place să fiu "off the beaten track".

 

REPET: dacă un om este entuziast şi vrea să-şi repare o chitară, să înveţe, să aibă proiectul lui - care-i problema?! I s-a explicat că, foarte probabil, nu va ieşi o bijuterie nepreţuită. I s-a explicat că instrumentul a fost la origine unul submediocru. OK lui îi place să meşterească - foarte bine.

 

Înţeleg aversiunea faţă de lemnele de foc comuniste şi pre-89. Eu n-am trăit-o pentru că pe vremea aia nu cântam la chitară. Dar am câteva instrumente Doina şi Reghin acustice care, după restaurare, sună absolut excelent. Postez poze şi sample-uri când vrei tu. Aaaa, sigur, am avut şi unele sinistre, au fost şi vreo trei-patru pentru care mi-am blestemat zilele că le-am reparat - dar ştiam riscul.

 

...Revenind la topic, EXISTĂ balalaică (ca idee, în româneşte cuvântul se scrie cu C, nu cu K, asta dacă tot chiar vrei să ne contrazicem prosteşte) cu patru 4 corzi, aşa cum a remarcat şi Petrucciani mai sus. Sigur că s-ar putea ca respectivul gât să nu fie de aşa ceva. O fi pentru corzi libere. O fi ca să întinzi un peşte pe el sau o fi de frumuseţe - NU AVEM DECÂT NIŞTE POZE CA SĂ NE DĂM SEAMA, NU?! Un membru al forumului (pe care, a propos, nu-l cunosc câtuşi de puţin) a cerut foarte politicos ajutorul şi fiecare dintre noi a încercat să i-l dea cum a putut.

 

scuze, dar te inflamezi inutil. tonul pe care l-ai folosit tu atunci cand ne-ai "dojenit", l-am folosit si eu, atunci cand ti-am raspuns. de altfel, in privinta modului tau de a pune problema, au mai avut si altii de obiectat. desigur, n-am facut decat sa punctez anumite lucruri, pe care eu le-am considerat evidente, dar se pare ca ele sunt evidente numai pt. mine si alti cativa useri, care, probabil, stiu sa faca anumite diferente. @psihotronic :respect:, @karpi :respect:.

daca tot este valabila "libera exprimare", asa cum pretinzi tu, nu vad de ce nu as putea interveni si eu, dandu-i initiatorului acestui thread, IN MANIERA MEA, un sfat util, care se bazeaza pe o experienta reala in privinta instrumentului in cauza. nu este vina mea ca eu sunt nascut ceva mai devreme si din cauza asta stabilesc ceva mai drastic (fata de gusturile unora) anumite criterii de performanta, cand este vorba de calitatea unui instrument. as putea sa-ti atrag atentia (voit respectuos) ca exemplul servit de tine referitor la restaurarea chitarei jolana este departe de a fi unul potrivit. nu putem compara chitarele cu sigla JOLANA, care au fost niste instrumente folosibile la modul peste decent, cu acest REBUT tehnic, pt. care purtam aceasta discutie plina de controverse.

si pt. ca tot aminteai de faptul ca toti mai avem ceva de invatat, indraznesc sa emit o alta judecata de valoare si anume ca o chitara electrica lipsita de accesoriul numit "truss rod", cel putin pt. mine, nu merita niciun fel de atentie iar un efort de restaurare mi se pare absurd, daca in final rezultatul va fi doar atarnarea chitarei respective pe perete. desigur, opinia mea poate fi luata sau nu in considerare.

oricum, imi cer scuze daca te-am ofensat, nu asta a fost intentia mea si prefer sa nu ma mai angajez in polemici obositoare si inutile. tu procedeaza cum doresti.

Edited by StratMan
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor, vad ca unele persoane se ofenseaza din eter...

Motivul pentru care am trantit pe acest forum postul meu este pentru ca doresc sa reconditionez aceasta chitara. Desigur, dupa stilul nostru romanesc, sper sa nu ofensez pe nimeni, cum si eu am fost odata, nimic din ce avem nu este bun, nimic nu merita reconditionat si bla, bla... Avand unele componente la indemana, si materialul de lucru, indraznesc sa incerc sa reconditionez obiectul; ca va suna ca din galeata, ramane de vazut. Daca gatul e stramb si nu a fost dotat din fabrica cu truss-rod, cred ca merita montat, face o mare diferenta cand setezi chitara. Nu sunt expert in nici un domeniu, sunt autodidact...am invatat astfel electronica, calculatoare, si multe alte lucruri. De-a lungul calatoriilor mele prin lumea asta am ajuns la concluzia ca de la fiecare poti invata cate ceva. Nu exista nimeni care sa le stie sau sa le poata face pe toate SINGUR... Mai demult faceam parte din categoria "eu le stiu pe toate". Datorita unei experiente in afara, am ajuns la concluzia ca sunt mic, si nu am nici o valoare... sunt un paduche intr-un ocean. Si tot in acea epoca am aflat de pe undeva o vorba..."omul cat traieste invata, si tot prost moare".

concluzionand, si incheind cu filozofia de 2 bani, Chitara va fi reconditionata. In cat timp, nu stiu. Cat va costa, si cum va suna ramane de vazut.

Tin sa multumesc in special acelor perosoane care m-au indemnat sa continui procesul de restaurare, dar nu uit nici pe cei care m-au sfatuit, tot de bine, sa renunt la pierderea de timp.

Am o nelamurire, poate o intrebare idioata, mecanismul Floyd Rose este la fel de mare ca si tremolo-ul? Are un coleg de pe forum o chitara cu sistem Floyd rose si ma gandeam ca poate s-ar potrivi, desi grosimea corpului chitarii e de cca 35 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RESTAURARE chitara :

 

Sa refaci instrumentul la forma originala , doar astfel are valoare istorica si poate obtii un pret bun de la un colectionar .

 

Repunerea in functiune cu "upgrade "

 

....cu componente "straine " , te poti folosi de instrument in loc de ...eventual "look"-ul vintage din alta era da interesant pe scena sau intr-un video clip.Dar valoarea istorica se pierde odata cu modificari.Un lutier /colectionar eventual o cumpara ca si piese de schimb ptr o restaurare ...

 

Restaurata si functionala Nu este interesant cum suna nu intereseaza "randamentul" , daca si functioneaza si este ceva unic / raritate ramasa din trecut ,, o particica din istoria chitarei electrice ..poate insemna ceva .

Chitara probabil nu a fost proiectata la noi ci este o chitara copiata rau /bine din ce au vazut pe "afara" .

 

Colectionarea si restaurare este un hobby frumos dar si costa ceva ...

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

karpi, as incerca sa il fac la forma originala, insa aceea nu am idee care este, caci nu detin nici o poza si nici nu am avut la dispozitie asa ceva. Partea cu floyd-rose-ul era asa un gand, caci daca nu stiu cum trebuie sa arate instrumentul, nu pot sa il refac "original". Nici macar nu stiu ce corzi trebuie sa aiba partea cu grifful fretless...

Share this post


Link to post
Share on other sites

karpi, as incerca sa il fac la forma originala, insa aceea nu am idee care este, caci nu detin nici o poza si nici nu am avut la dispozitie asa ceva. Partea cu floyd-rose-ul era asa un gand, caci daca nu stiu cum trebuie sa arate instrumentul, nu pot sa il refac "original". Nici macar nu stiu ce corzi trebuie sa aiba partea cu grifful fretless...

Eu am vazut luni de zile chitara in vitrina magazinului muzica pe cand inca nu eram la liceu .

Ziceam ca-i "hawaiana" deoarece nu avea corzi de bass ci patru corzi nematisate ..patru sarme de otel .

 

Dozele aveau un capac ca de "sapuniera" din metal cromat/nichelat , nu stiu ce fel de doze erau in interior pe atunci inca doar ne minunam mai tarziu am inceput cu fabricarea chitarelor in perioada de sfarsit al primului an de liceu .

 

Mai era o chitara "Turist" tot simpla doar data cu baitz si lacuita cu o doza si avea un amplidf ca si un "radio portativ" .Un prieten mai in varsta a avut o asemenea chitara si venea cu ea in parc unde canta ..hehe si hop si noi sa incercam sa punem mana ..

 

Inca un tip a mai fost ce era doar o scandura cu gat dintr-o bucata lata cat era doza,,,avea o rama in forma de chitara din teava de cupru cu D=10mm ..

 

Cea solo cu comutatoare ca de tablou electric( la fel imbracat corpul si gatul cu folie de plastic "sclipici" argintiu ) am vazut in cluburi in magazin nu am vazut probabil erau aduse ptr cluburi direct din depozite ..odata cu statiile combo Doina .

 

Acestea erau minunile din vitrina ..ce le vedeam zilnic .

 

Calusul /bridge era din lemn din doua piese o "talpa ". peste care venea calusul ce se putea regla ca si inaltime din doua suruburi .Asa aveau cam toate chitarele pe atunci ..mai tarziu au aparut cu acelasi sti de calus dar din metal ..

 

modele calus :

http://www.musikkeller.com/mk/index.php?id=einzelteile&typ=stege

Edited by karpi
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor, vad ca unele persoane se ofenseaza din eter...

Motivul pentru care am trantit pe acest forum postul meu este pentru ca doresc sa reconditionez aceasta chitara. Desigur, dupa stilul nostru romanesc, sper sa nu ofensez pe nimeni, cum si eu am fost odata, nimic din ce avem nu este bun, nimic nu merita reconditionat si bla, bla... Avand unele componente la indemana, si materialul de lucru, indraznesc sa incerc sa reconditionez obiectul; ca va suna ca din galeata, ramane de vazut. Daca gatul e stramb si nu a fost dotat din fabrica cu truss-rod, cred ca merita montat, face o mare diferenta cand setezi chitara. Nu sunt expert in nici un domeniu, sunt autodidact...am invatat astfel electronica, calculatoare, si multe alte lucruri. De-a lungul calatoriilor mele prin lumea asta am ajuns la concluzia ca de la fiecare poti invata cate ceva. Nu exista nimeni care sa le stie sau sa le poata face pe toate SINGUR... Mai demult faceam parte din categoria "eu le stiu pe toate". Datorita unei experiente in afara, am ajuns la concluzia ca sunt mic, si nu am nici o valoare... sunt un paduche intr-un ocean. Si tot in acea epoca am aflat de pe undeva o vorba..."omul cat traieste invata, si tot prost moare".

concluzionand, si incheind cu filozofia de 2 bani, Chitara va fi reconditionata. In cat timp, nu stiu. Cat va costa, si cum va suna ramane de vazut.

Tin sa multumesc in special acelor perosoane care m-au indemnat sa continui procesul de restaurare, dar nu uit nici pe cei care m-au sfatuit, tot de bine, sa renunt la pierderea de timp.

Am o nelamurire, poate o intrebare idioata, mecanismul Floyd Rose este la fel de mare ca si tremolo-ul? Are un coleg de pe forum o chitara cu sistem Floyd rose si ma gandeam ca poate s-ar potrivi, desi grosimea corpului chitarii e de cca 35 mm.

 

Nu iti incape sist floyd, nici macar un tremolo tip strat nu vei putea monta pe corpul ala, dupa cum am scris mai sus iti va iesi o bucata de block prin spatele corpului chitarei, iar pentru floyd trebuie si o frezare a fetei corpului pentru a putea avea "libertate de miscare". Daca stiam ca vrei tremolo iti trimiteam si un sist d'asta, de pe chitarele Iris, un sist "primitiv", care dezacordeaza numai cand te uiti la el, d'apai sa-l mai si misti.

Dar prioritatea ta este , de fapt, montarea truss rod-ului (sper sa reusesti) fara el nu prea poti spune ca vei reusi sa scoti din ea decat un obiect de expozitie. Exact ce spunea @StratMan, si exact asta este si motivul principal pentru care te-am sfatuit initial sa renunti la scos bani din buzunar degeaba.

Dupa ce rezolvi aspectul asta incepi sa echipezi chitara cu doze (apropo, dozele pe care ti le-am trimis sunt identice cu cele din pozele lui @hemmy) pot-uri, alte alea.

 

Spor si bafta, sper sa-ti reuseasca asa cum vrei tu.

Edited by stratosaurus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa fie in ton cu istoricul ar trebui un vibrator Bigsby , dar aceste chitare aveau vibratoare mai simple si mai ieftine , te orientezi pe site-ul la care am dat link la calus( bridge) daca selectezi din meniul din stanga ai pe rand componente si preturi .

 

Chitarele ce circulau pe atunci prin europa erau ..Hoffner , Eko , Framus ,.perioada cautata aprox anii '64 -'66 .

daca cauti chitare "...'60-s vinyl covered guitars... "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci brige-ul e de tipul acesta post-9683-0-13602600-1354616124_thumb.jpg, Gaurile existente pe chitara imi sugereaza ca pe partea cu 6 corzi a fost un bridge identic, cu 6 gauri pentru corzi (am vazut modelul pe alta chitara romaneasca) post-9683-0-64694600-1354616338_thumb.jpg. Pe lateral nu exista nici un semn ca ar fi avut vre-un mecanism tip "bigsby" post-9683-0-64342700-1354616686_thumb.jpg

Privind, dupa urmele de pe chitara, nu se vede unde sau cum a fost asezat inaltatorul, imi amintesc de la alta chitara despre inaltatorul acela din lemn, cu doua rotite zimtate pentru reglajul inaltimii montat perpendicular pe corzi.

Dupa cum se vede corpul chitarei este gol, avand acest placaj deasupra si o cavitate de 2 cm inaltime post-9683-0-64342700-1354616686_thumb.jpg.

Studiind chitarile de aici http://guitarz.blogspot.ro/2012/09/1967-gibson-ems-1235-doubleneck-tenor.html, cred ca griful fretless era ca mandolina din link.

post-9683-0-61960100-1354616502_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai putea sa-i faci tu un capac metalic. ceva cromat, nichelat...

de atat timp ar fi trebuit sa scoti piesa metalica in care sunt prinse corzile, s-o slefuiesti si s-o lustruiesti :) eventual mai faci una similara pt "jumatatea" din partea dreapta.

nu ar trebui sa pui ceva modern pe ea.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au sosit astazi componentele de la userul stratosaurus. Am asezat de forma dozele pe corp. Alaturi de dozele vintage am pus si doza ibanez inf 1, dar parca nu se incadreaza in peisaj... Astept niste opinii...post-9683-0-72325700-1354699655_thumb.jpgpost-9683-0-19557400-1354699831_thumb.jpgpost-9683-0-05182000-1354699959_thumb.jpg

 

Alex, sfatul meu : tine doza de Ibanez cat mai departe de chitara asta, daca tot muncesti la ea macar sa respecte cat de cat originalul. Daca o "tunezi" nu mai are chiar nici un farmec.

 

1) Tre' sa maresti putin in lungime cavitatea dozei 1 (corespunzatoare griff 6 corzi) ca sa poti introduce doza, se pare ca nu incap aripile. Va trebui sa confectionezi dupa aia o rama finuta de doza, sa maschezi cavitatea.

Trebuie sa faci o cavitate si pentru doza 2 ( griff 4 corzi), se vede inca urma pe corp unde era aplicata aceasta. Tipul de doze pe care le-am trimis nu vei putea sa-l montezi aplicat, trebuie sapata cavitate. Rama si la asta.

 

2) Masoara cu cat se ridica griff-ul deasupra suprafetei corpului, afla, cu o ata intinsa de-a lungul griff-ului (deasupra tastelor, bineinteles) pana la pozitia aproximativa a calusului, cat ar trebui sa fie inaltate corzile. La talpa ( cea cu piulite de reglaj pe care ti-am trimis-o) masoara cat are de jos pana deasupra piulitei (lasata jos la maxim) mai adauga 2-3 mm toleranta. Valoarea data o scazi din cat ai aflat ca trebuie inaltate corzile si aia e inaltimea piesei pe care trebuie sa o confectionezi in locul celei rupte. Pentru celalalt griff am mai gasit o talpa cu piulite de reglaj, ti-o trimit si pe aia daca vrei.

Aici sper ca nu m-am incurcat in amanunte, dar mai explicit de atat nu pot sa fiu.

 

3) Demonteaza bridge-ul (nici nu stiu cum sa-i spun la tabla aia perforata cu 4 gauri), da la un atelier de confectii metalice sa-ti confectioneze o copie cu 6 gauri si da la nichelat aceste doua piese, exact cum spune si @sorin65.

 

Dupa aia postezi iarasi, vedem mai departe pasii care urmeaza.

Nu uita de truss rod, cere sfatul lui Eugen in aceasta privinta, este unul dintre putinii oameni de pe acest forum care iti pot spune practic ce sa faci. Teorie stiu multi, si eu printre ei, despre cum se monteaza sau cum sta un truss rod in interiorul griff-ului, dar teoria e teorie si practica e altceva...

 

Bafta prietene, si spor

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci este uimitor cat de drept este gatul fretless. Urmeaza un neck reset, caci este putin deplasat, cu suruburi cu pas metric la prindere. Sper sa gasesc piulite (nu stiu cum le cheama) pentru suruburi de 5mm, daca nu gasesc maine, voi pune de 6 mm. Si ceva poze.

Stratosaurus este super bridge-ul acela; Il voi folosi ca model, si voi construi bridge-ul din lemn de nuc, astazi m-am chiorat bine si unde a stat inaltatorul corzilor e mai lucioasa suprafata aurie. Voi pastra dozele vintage, iar INF-ul poate il plantez in acustica de Hora, dezmembrata si ea, tot pentru un neck reset (poor man style). Partea mecanica va dura ceva timp.

Talpa in care vin corzile, va trebui fie sa o gasesc si pe cealalta (imi amintesc vag ca am dat-o jos eu de pe chitara, sper sa mai existe printre maimutele mele) o voi slefui putin... In alba nu imi imaginez pe nimeni care sa imi faca acea talpa din tabla, poate in afara de mine. Si am niste vopsea cool, care prinde pe rugina, fara efecte vizuale la superlativ... ceva poze

post-9683-0-76484500-1354745339_thumb.jpgpost-9683-0-93515800-1354745938_thumb.jpgpost-9683-0-15828800-1354746097_thumb.jpgpost-9683-0-47641600-1354747870_thumb.jpgpost-9683-0-90370200-1354747991_thumb.jpgpost-9683-0-91639000-1354748824_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deocamdata nu e nevoie de cealalta talpa. Cea pe care mi-ai trimis-o, cea cu o bucata lipsa, este perfecta ca sa iau modelul. Mi-am facut o idee despre cum sa fac inaltatorul corzilor. Pana una alta am decupat pentru cele doua doze, si respectiv am pus piulite de metal cu filet metric 6 in griff. S-a facut tarziu, si nu mai stresez vecinii cu flexuri si alte cele. Si maine e o zi... si niste poze

 

post-9683-0-40171900-1354916654_thumb.jpgpost-9683-0-33600200-1354916897_thumb.jpgpost-9683-0-12596000-1354916999_thumb.jpgpost-9683-0-85805000-1354917388_thumb.jpgpost-9683-0-18327000-1354917699_thumb.jpgpost-9683-0-24524700-1354918032_thumb.jpgpost-9683-0-05867000-1354918333_thumb.jpg

Edited by alex albanezu'
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal, am adunat partea de mandolina; suportul dozelor si respectiv placa potentiometrului sunt ajustate cu cutter, deci nu sunt finisaje high definition... tabla aceea ruginita e tot ruginita... suruburile care tin griful sunt taiate cu flexul si ajustate... albanezii mei nu au prin magazine suruburi de 6X25... c'est la vie, adica asa-i la vie

 

post-9683-0-22488400-1355351982_thumb.jpgpost-9683-0-94192100-1355352133_thumb.jpgpost-9683-0-27048000-1355352233_thumb.jpgpost-9683-0-08926300-1355352815_thumb.jpgpost-9683-0-79856100-1355352908_thumb.jpgpost-9683-0-45083400-1355353065_thumb.jpgpost-9683-0-64240900-1355353263_thumb.jpgpost-9683-0-91812200-1355353488_thumb.jpgpost-9683-0-60007200-1355353703_thumb.jpg

Edited by alex albanezu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru mostra de sunet...fiind ora tarzie e volumul mic la amp, deci se aud zgomotele de fond...

pt inregistrare am folosit laptop cu microfon incorporat, audio recorder free, mandolina conectata la boss gt-3, pus pe tuner, procesorul este conectat la intrarea (direct) amplificatorului pe lampi prin boxa construita de mine... inregistrarea este pur pentru sunet, fara nici o pretentie muzicala, o improvizatie aiurea

mandolina_cut.mp3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bridge-ul ala la partea de "mandolina" cum ii zici tu, partea fretless, ar trebui sa fie inclinat invers, deoarece corzile groase au nevoie de compensare mai mare sau pui corzile in ordine inversa, cea mai groasa trebuie sa fie cea mai lunga. Oricum, mi se pare exagerat de inclinat in raport cu "freturile", la madolina diferenta de lungime intre corzile subtiri si cele groase e de cel mult 2mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.