Ozzy10 Posted November 9, 2011 Posted November 9, 2011 (edited) Nu este shure,asta este de pe siteul sennheiser "Also on the show was Celine Dion, another longtime user of the Sennheiser SKM 5000 and Neumann capsule. Dion took the opportunity to preview her upcoming world tour with the new song, “Taking Chances.” aveti linkul aici http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/root/press_archive_4-2007_12.2007 sau mai e un link unde se vb doar despre ea si microfoanele folosite de ea http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/root/press_archive_3-2008_22.08.2008 Nu avea cum sa fie shure niciodata dupa forma antenei,mai ales sm58 cand capsula nu seamana deloc cu o capsula de sm 58:)) Oricand, cu placere, nene Toni. Un oropsit de Shure SM58, nene Mihai. Edited November 9, 2011 by Ozzy10
Guest OCristian Posted November 10, 2011 Posted November 10, 2011 Salutari la toata lumea!Sunt si eu in domeniul asta de o bucata buna de vreme, si as zice ca am capatat ceva experienta de live si de studio, scule, setup, sunet mai bun sau mai aiurea, ca toata lumea, nah... Tocmai am avut o experienta nasoala si as vrea s-o impartasesc tuturor colegilor de suferinta. Eu, va spun cinstit, eram fan AKG! Eu am acasa un AKG D88S dinamic si un C535C capacitiv. De C535 sunt foarte multumit, am cantat cu el si la sala, si life etc. Insa, asa cum spun baietii si pe pagina asta, capacitivu este cateodata prea sensibil pentru spatii mici cu multi decibeli, toba prea aproape de mike etc. Drept care am zis sa-mi cumpar un dinamic mai cu motz, mai high quality. Un D5 parea ok... Insa am vazut pe net ca a aparut noul D7! Super-scula cica, cu humbucking coil.... ce mai, o minunatie de microfon! Gata, am facut repede comanda la Thomann si abia asteptam sa-l testez! A venit minunatia de D7 si surpriza! Microfonul are un zgomot increbil! Nu se poate canta cu el!!! De unde ar fi trebuit sa fie super low-noise este cel mai zgomotos mike pe care l-am vazut! Si nu e de la transport sau din alte motive. Parerea mea este ca pur si simplu design-ul este foarte sensibil la calitatea montajului. Adica depinde cine si cum ruteaza si lipeste bobina humbucking deasupra senzorului... Si cum AKG-ul si-a mutat productia in China... Dar nu mai intru in amanunte. Cert e ca va recomand sa nu cumparati AKG D7! E ca la televizoarele Goldstar daca va mai amintiti. E posibil sa aveti noroc, dar e posibil sa primiti un mike care pur si simplu capteaza toate interferentele electromagnetice din jur si ls amplifica la mare arta! Multa bafta, Odin
Vince Windrider Posted November 10, 2011 Posted November 10, 2011 (edited) incearca sa il schimbi daca ai garantie.poate are microfonul asta ceva....eu mai stiu.... eu am un d7 si sicer nu sunt prea multumit de el.in live face microfonie mai repede decat sm 58,adica mult mai rpd. intradevar se aude mai deschis,mai pe inalte.si are mai multa forta,ca un gain. Edited November 10, 2011 by victor_petrescu
klauss^^^ Posted November 13, 2011 Posted November 13, 2011 Citesc topicul asta din cand in cand si vad ca toata lumea se vaita ca microfonul x y z intra in reactie prea repede si ca nu e bun in spatii mici(mia ales condenser-ul) etc...Foloseste cineva gate pe microfon?
Vince Windrider Posted November 13, 2011 Posted November 13, 2011 da.am un gate cam prost pt ca e unul adaptiv din tc helicon voicelive2.nu e cine stie ce dar oricum microfonia intra atunci cand canti de obicei,asa ca gate-ul nu prea are ce sa faca
klauss^^^ Posted November 13, 2011 Posted November 13, 2011 (edited) asa este insa in acest caz trebuie atentie si la reglarea compresorului, mai exact output gain in raport cu threshold. Edited November 13, 2011 by klauss^^^
Vince Windrider Posted November 14, 2011 Posted November 14, 2011 asa este insa in acest caz trebuie atentie si la reglarea compresorului, mai exact output gain in raport cu threshold. si ala e tot adaptiv pt ca e tot din voicelive2.la fel ca si gate-ul e foarte prost(parerea mea).ma bate gandul la un dbx166(parca asa se numeste modelul)de rack,insa nu stiu cat de mult o sa imbunatatesc sunetul,adica daca se meita investitia...
klauss^^^ Posted November 14, 2011 Posted November 14, 2011 Nu am avut dbx166 insa pe voci avem un dbx 266 care isi face treaba foarte bine. Daca il gasesti la sh ia-l ca isi merita fiecare banut. 1
mike56 Posted December 14, 2011 Posted December 14, 2011 http://www.senia.ro/...hringer-16055-3 , http://www.senia.ro/...hringer-15419-3 ce ziceti de aceste 2 ? vocalul trebuie sa'si ia un preamp+microfon(nu neaparat separat) in maxim 500 ron. recomandati ceva mai bun ?
Aleks_777 Posted December 25, 2011 Posted December 25, 2011 (edited) Eu unul am eternul shure sm 58 si habar nu am cam ce amplificare sa-mi iau. Urmeaza sa ne luam un mixer al trupei dar de amplificare ma ocup singur. Fiind un neofit ar fi dragut daca mi-ar sugera cineva ceva...caut ceva care sa se compare cu microfonul in termeni de versatilitate. Momentan doar repetam si compunem (intr-un spatiu destul de stramt) dar statia de amplificare va trebui sa se descurce cam pe oriunde se poate canta(pub-uri/baruri/poate aer liber sau un ipotetic club desi asta undeva in viitorul indepartat) . Bugetul meu ar fi de 800-900 RON atm si ar fi de preferat ceva nou desi in lipsa de ceva rezonabil la pretul asta n-as refuza nici ceva SH. Edited December 25, 2011 by Aleks_777
karpi Posted December 26, 2011 Posted December 26, 2011 da.am un gate cam prost pt ca e unul adaptiv din tc helicon voicelive2.nu e cine stie ce dar oricum microfonia intra atunci cand canti de obicei,asa ca gate-ul nu prea are ce sa faca Da , gate nu-i ptr microfonie ci ptr a "deschide" volumul peste un nivel de zgomot .Adica in pauza de cantat sa nu sune de toate ce prinde aiurea.gate-ul reglat nasol face urat la semnalele vocale slabe..trebuie reglat atent... Ptr microfonie este nevoie de un circuit "antilarsen" ce poate fi un limitator selectiv automat sau cu reglaj manual ce reduce doar frecventa care intra in oscilatie in acest fel vocea suferea denaturare mai mica fata de un limitator de banda larga....( de obicei ateva frecvente inra in oscilatie intr-o anumita locatie ).
Vince Windrider Posted January 29, 2012 Posted January 29, 2012 asa este insa eu ma refeream ca microfonia incepe odata ce gate-ul da drumu la voce.despre feedback destroyer nu am nimic bun de spus.cel mai prost posibil este pe prealaudatele mixere dynacord(acel voice filter)care strica vocea la modul cel mai urat posibil. probleammea cu microfoniile este de la multitudinea de efecte pe care le folosesc pe voce,cel mai pregnant fiind reverbul caruia ii dau inalte multe pe coada.e un compromis pentru care nu gasesc alta solutie cel putin deocamdata.
karpi Posted January 30, 2012 Posted January 30, 2012 asa este insa eu ma refeream ca microfonia incepe odata ce gate-ul da drumu la voce.despre feedback destroyer nu am nimic bun de spus.cel mai prost posibil este pe prealaudatele mixere dynacord(acel voice filter)care strica vocea la modul cel mai urat posibil. probleammea cu microfoniile este de la multitudinea de efecte pe care le folosesc pe voce,cel mai pregnant fiind reverbul caruia ii dau inalte multe pe coada.e un compromis pentru care nu gasesc alta solutie cel putin deocamdata. Da ce statie ai .Cati Watt-i ? Si mai important ce difuzoare ? Microfonul trebuie sa fie cardioid si sa fie in "zona de umbra" al difuzoarelor . Daca locatia este mica si nu ai cum sa faci ca sa nu ajunga semnalul la un nivel "periculos" din difuzoare in microfon , ai nevoie de putere mult mai mare ca sa reduci sensibilitatea astfel ramanand sub conditia de oscilatie. Ca sa ai putere radiata mai mare sau folosesti statie cu putere mai mare si boxe adecvate . Sau statia ramane dar pui 8 difuzoare in loc de 2 difuri cum au de obicei sculele PA acestea mai noi ( care de fapt sunt scule compromis ptr deplasare avand in vedere transportul cu un autoturism ). Ptr voce ar fi nevoie de coloane de voce ..cu cate 4 difuzoare pe coloana .In acest fel poti avea randament mult mai mare cu aproximativ 9 dB cea ce inseamna ca si auditie aproximativ o dublare a tariei sunetului . O dublare a tariei este un salt mare ! de la 100W ai nevoie de aprox 1000W ca sa se auda dublu de tare sunetul amplificat. Avand randanment mai mare nu mai trebuie sa cresti sensibilitatea ( gain) cea ce rezulta un sistem ce are rezerva pana la oscilatie) Adica va suna tare si nu va intra in oscilatie microfonul .Bineinteles daca cresti gain-ul va intra si acest sistem in oscilatie dar doar la o putere mult mai mare. In cazul ca ai locatie buna microfonul sa fie mai in spate de linia difurilor in acest fel nu se face feedback-ul mai ales pe inalte care sunt atenuate tare deoarece sunt puternic directionale .Pe ceva medii- bas vei avea pericol de acrosaj ce cu un filtru rejector se poate reduce. etc,..
Vince Windrider Posted January 30, 2012 Posted January 30, 2012 nu ma refer la o amplificare proprie.in ultima perioada am cantat pe niste scule foarte slabe din punctul meu de vedere:mixer amplificat dynacord powermate 1003,sateliti electrovoice zx(care unt ok)basi cu eminence parca si putere de basi yamaha (nu stiu modelul) bineinteles instalatia era fortata la maxim ,microfoanele erau in fata boxelor etc.sunt fapte acre nu tin de mine deci no comment.ceea ce spui tu despre amplificare este de domeniul fantasticului pentru mine din cauza ca unde cant eu trebuie sa fii gata in max 30 de min,deci...... ideea e ca si acasa unde folosesc mixer digital si monitoare am cam aceleasi probleme cu microfoniile datorate efectelor,compresie si reverb,insa este o microfonie controlabila. microfon folosesc acum sm 58,un microfon care se aude destul de prost dar e ok pt live din multele mic pe care le-am incercat. ce nu am precizat pana acum este ca folosesc in live un procesor tc helicon voicelive 2.care e ok la harmonizer si praf la restul.am observat ca e o cauza a microfoniilor si el.ca sa il faci sa sune ;la fx trebuie sa ii dau inalte multe pe ele etc..
UrsulBrun Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 dragilor eu folosesc un 965 de la sennheiser si un boss ve 20. Am folosit un shure beta 58 inainte (se acum din cand in cand). Pot sa spun ca e o mare diferenta. Si la bani (8 mil am dat pe shure acum 3 ani fata de 23 mil pe asta nemtesc) dar si la calitate. Nu se compara. Se aude diferenta imediat. Totusi daca inginerul de sunet nu stie ce face (de obicei pt ca nu e de fapt inginer de sunet cu bucatrul sau femeia de servici sau portarul) e degeaba. Microfoanele foarte performante nu conteaza unde: a) e sonorizarea slaba (daca ai omul tau sau au ei unul bun o mai scoti cumva) b)INGINERUL DE SUNET NU STIE CE FACE (in 99 la suta din cazuri din pacate e adevarat.) Despre procesor pot spune ca are efecte decente la banii astia (10 mil cu tot cu incarcator). Ideea e ca pt a iesi bine trebuie setata la nivel (in procesor) fiecare piesa in parte altfel ai fluctuatii de intensitate, microfonie, calitate slaba din punct de vedere al dictiei, etc. Concluzie: daca te duci sa canti gratis ia-ti Shure-ul e destul de decent. Daca te duci sa canti pe 300 de euro ia-ti un microfon bun cu tine si cumpara-ti si un sunetist care stie . Cat despre procesor, aceeasi poveste. Ai timp sa faci shoud check, adu-l. N-ai (nu ai deloc sau ai 30 de minutzi si tu ai de cantat 4 programe de cate o ora, lasa-l acasa ca te incurca si spargi berile prin Hard Rock cafe.
Vince Windrider Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 (edited) despre treaba cu microfonul am si eu cateva nelamuriri: eram la o cantare acu` ceva vreme si ma chinuiam cu microfoniile cu sm-ul meu si voicelive-ul.a venit un tip care avea si el un program de cantat acolo,cu un microfon care nu retin cum se numeste,dar de care era foarte mandru si despre care spunea ca e profesional.ideea e ca microfonu ala suna de am inghetat ,la un volum aproape dublu fata de cum cantam eu si fara strop de microfonie.deci cine spune ca nu conteaza mic-ul se inseala rau. voiam sa-mi iau un beta 87(cu care initial nu m-am inteles deloc)insa dupa ce am auzit micul asta mi-a trecut. are cineva idee caree gama asta de micuri profi?firme modele etc?[ana la urma nu inteleg de ce beta 87 nu e profi........fata de astea Edited February 11, 2012 by victor_petrescu
UrsulBrun Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 Deci ideea e cam asa. Microfoanele sunt si ele niste scule ca oricare altele. Tine foarte mult de sunetist ce voce "iti da" pe fatza. La microfoanele foarte bune se poate intampla urmatorul fenomen - si crede-ma ca se intampla: daca sunetistul nu stie ce face, incearca sa te "aduca la nivel" adica asa cum e obisnuit el, sa faca in asa fel incat sa nu se inteleaga cuvintele . Asta se intampla de obicei pt. ca chitara are prea multe medii si intra peste tine. Cand aduci un microfon bun, vocea e peste orice instrument daca canalul de mic era reglat pentru, sa zicem, un Sure SM57 - expresia pentru asta este: "taie prin mix". In momentul ala, de obicei, se panicheaza domnii de la sunet, pentru ca AUD VOCEA si deci "nu e bine dom'le, cum e posobil sa se inteleaga TOATE cuvintele, nu... trebuie sa facem ceva" - si ce sa intampla, de obicei, este ca iti dau mai incet la medii si eventual un pic la gain si gata, esti SM57 si asa e bine, k "ala e microfon". Nu ma intelege gresit, e un microfon decent dar nu se poate bate cu greii. Microfanale "profi" pentru live, care repet, se aud profi numai daca ai sunetist, sunt de obicei condensere. Dupa aia iti spun ca nu sunt multe la numar si toate trec de 2000 de lei. As enumara aici Neuman KMS 105, Sennheiser e 965, Sure KSM9, Audio Technica AE 5400, etc. Ce pot microfoanele astea sa faca este sa iti capteze toata vocea. De obicei cand abordezi piese grele cu plaja foarte larga (alea care se intind pe 3 octave) un micofon pana in 12 milioane nu poate sa iti prinda tot. Iti prinde doar parti din ce "emiti". La notele joase e problema cea mai mare pentru ca o la o nota joasa dai foarte mult aer si gatul tie foarte deschis, deci sunetul nu e numai ce dau corzile, dar si aerul "de fond" si felul in care il dai afara (cum tii gura deschisa, cat aer dai la inceputul notei, cat dai pe sfarsit, cum punctezi si iti intrerupi respiratia ca sa rticulezi consoanele, si sa interpretezi, etc.) De asemenea la notele foarte de sus gen la, si, do si la in momentul in care treci la vocea de cap pt note si mai inalte sau faci Falsetto (AC/DC cineva ) un microfon "normal" nu prinde tot si sunetele se aud putin fals. As mai adauga ca se face microfonie si cu astea daca nu esti in zona de umbra a boxei monitor (de aia totzi astia mari canta mai nou cu in ear). De asemenea la un microfon din asta trebuie sa ai o tehnica de mana buna. Daca tu ai, de pilda un sol, si nu poti sa il iei decat daca canti mai tare (lucru care oricum e incorect dar toti il facem, ca de e mai usor dacat sa ne exersam diafragma) crede-ma ca o sa se auda asa cum iti iese tie din gatlej - adica foarte urat si fortat (chiar daca iei nota unde trebuie). Deci trebuie sa indepartezi microfonul, sa maschezi, si trebuie deci sa il indepatezi in asa fel incat nota sa nu se mai auda rau dar nu atat de departe incat sa nu se mai auda. Idem si la notele de jos care sunt chiar mai greu de luat. (am auzit de baritoni care canta in registul contra-tenor dar nu am ausit niciodata de cinva care canta in registrul asta natural care sa ia note perfect jos - gen mi sau re). Faza e ca le poti lua (dar volumul tau e slab, deci aduci microfonul spre gura "aka il bagi in gura " sa se auda ce indrugi acolo) Cu alte cuvinte - daca iti iei trebuie sa STUDIEZI cu el pe fiecare nota in parte si pe fiecare cantec in parte. Daca e un catec numai pe sus sau numai pe jos, sau ,ma rog, are 2 octave - gen Achy breaky heart atunci e usor. Dace e ceva mai puternic gen "My all" atunci e nasol, trebuie sa studiezi f mult piesa si sa stii mereu unde tii mic-ul. Daca nu studiezi si il tii la distanta constanta vai avea toate piesele in valuri (sic). Sa raspund si la ultima intrebare - uita-te la plaja de frecvente de la S87 si uita-te la aia de la neuman. (Crede-ma sa scoti 20 de HZ mai jos la unul dacat la altul la frecventa minima e foarte greu, tehnic vorbind, pentru ca mic-ul trebuie sa fie si cantabil - sa nu prinda, pe cat se poate si zgomotul de fond).
Vince Windrider Posted February 24, 2012 Posted February 24, 2012 (edited) eu vorbeam de beta 87 nu sm 57.am vazut micul asta in mana multor vocali buni,chiar si la g.michael. Edited February 24, 2012 by victor_petrescu
kovu_tlk Posted February 24, 2012 Posted February 24, 2012 Eu cred ca cel mai bun microfon de voce live ar fi un condenser cu capsula de 15 toli, cu preamp cu lampi handmade si filtre cu condensatori cu ulei de sarpe. Dar, sa nu uitam si importanta cablurilor: trebuie sa fie ceva de firma, probabil EA, George L, Monster Cable sau Lava, altfel nu facem nimic. De asemenea, ne trebuie si niste channel stripuri decente, niste 1073 de la NEVE s-ar putea sa fie de ajuns, niste finali in clasa A si un perete de NS-10, cum face Malmsteen cu Marshall. 1
UrsulBrun Posted February 29, 2012 Posted February 29, 2012 Si eu tot de 87. 57-le era oarecum incidental pomenit. De ce crezi ca Shure are un condenser de 2 ori mai scump decat Beta 87 in oferta (KSM9)? Pt ca e o clasa mai sus. Si aceea am si spus ca sunt solisti buni care canta pana si cu SM 57. Sunt cu vocea 'pe el'. Dar ce te faci cand nu esti acolo, trebuie sa iei un mic mai bun. Cat de bun, pai atat de bun incat sa ti se auda vocea TA si nu ce vrea microfonul sa scoata.
Vince Windrider Posted March 5, 2012 Posted March 5, 2012 mda.vad numai lucruri bune despre ksm9 peste tot pe net.probabil ca o sa incerc sa-mi iau unul. ps:la ce e bun switchul ala de sub capsula?tine de directionarea sunetului sau ce anume face?
Vince Windrider Posted March 7, 2012 Posted March 7, 2012 o rugaminte:foloseste cineva feedback supressor?am gasit pe net o scula interesanta(dbx afs224)si ma bate gandul la ea dar vreau niste pareri.isi face treba?pot sa cant cu inalte chiar si pe reverb?strica sunetul??
produs de cluj Posted August 2, 2012 Posted August 2, 2012 si eu, ca o gramada de pe aici, folosesc batranul SM58. suna fidel pe medii si medii inalte, dar pe partea de jos am vazut altele care sunau mult mai bine. oricum, pentru vocea mea e numai bun deocamdata. a meritat cei 350 lei aproape nou si cu garantie. am mai avut un AKG D5. nu m-am prea impacat cu modul de captare supercardioid. nici forma microfonului nu imi placea... dar avea un low end foarte frumos. era numai bun pentru piese de barry white sau leonard cohen . nu e nici pe departe la fel de fidel pe medii ca SM58-ul, dar parca are mult mai multa prezenta. zic asta cu gain-ul reglat corespunzator pentru fiecare in parte. D5-ul suna mai ,,lautareste". beta58 mi s-a parut asemanator cu sm58-ul, doar ca e mai sensibil si capteaza parca mai usor sunetul pe acelasi gain. asta clar ca se datoreaza patternului supercardioid. alte diferente nu am observat. recunosc ca proba a fost sumara. mai folosesc un procesor de voce. http://www.tc-helicon.com/products/voicelive-play/ e un model mai simplist din seria voicelive de la TC helicon. (dupa bani) se lucreaza foarte usor cu el, dar numai pe baza de preseturi (pregatite dinainte). efectele sunt bune, nu sunt la fel de complexe si de editabile ca pe VL2 sau VL Touch, dar consider ca si-a meritat fiecare banut si pentru stadiul incipient in care ma aflu e numai bun! dau dreptate celor care spun ca odata ce ai cantat cu procesor, nu te mai intorci la cantatul ,,pe sec". singurul dezavantaj e ca lasa de dorit pe partea de armonii... dar majoritatea fac asta, deci l-am iertat. si asa simplist cum e, bate la curu gol toate procesoarele incorporate pe mixere, inculsiv cel de pe dynacord. ...si ca sfat pentru cei care vor sa isi cumpere mixere cu efecte pentru efectele incorporate: DON'T! ca mixer folosesc un entry level de la soundcraft, fara efect, dar care are niste preampuri de microfon surprinzator de bune pentru pretul lui. ce nu are si imi lipseste este high-pass-filter pe canalele de mic, butoane luminate de mute si inca un aux ca sa pot scoate 3 monitoare. dar la 500 de lei ce poti sa-i ceri? cresc eu mare si imi iau un mixwizard! voi ce monitoare de voce folositi? ca acum sunt in cautare de monitor.
karpi Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 (edited) Ptr voce live am folosit Shure Unidyne B http://www.hifiworks...ullsize/uni.jpg Acesta era cel mai OK ptr voce la cantari live in spatii inghesuite scena mica locatie mica ...greu intra in oscilatie este foarte durectiv banda de frecvente buna ptr voce live ..suna sec /strans .."citeste bine " adica aveai definbitie foarte buna . Microfoanele cu banda mai uniforma si mai sensibile la joase si inalte nu sunt OK ptr voce in concerte unde ai feedback mare din sala/scena. de ex. microfoane AKG si Dinacord ,FBT si altele foarte bune nu se puteau folosi , acestea erau microfoane de "fond" de ex. din acelea care le pui deasupra unui cor si capteaza pe o raza mare o portiune din cor sau orchestra de suflatori ...etc .. Deci pe langa directivitate si banda de frecvente conteaza , nici o componenta a instalatiei nu trebuie sa treaca de calitatea generala ..in concert /club /scena mare nu se trece de 12-13KHz deci nici microfonul de voce nu trebuie sa fie ultra HiFi . Se poate rezolva cu orice microfon prin reducerea corectarea benzi de trecere dar ai probleme si cu directivitatea . Cat de utilizat ptr voce acasa intr-o camera sau sala de repetitii cam orice instalatie intra in oscilatie la volum mic ..renunetand la calitate se poate utiliza un compresor sau un compresor multiband care il setezi sa opreasac banda unde ai oscilatie ,,,Se utilizeaza si in concerte atat cu gate cayt si cu compresor ce limiteaza frecventelke de oscilatie posibile . Exista scule digitale EQ cu compresor pe fiecare canal ce automat corecteaza banda dar si antioscilatia. Edited August 5, 2012 by karpi
Vince Windrider Posted August 6, 2012 Posted August 6, 2012 sm 58 ,cel putin pe vocea mea,suna prost.prea infundat ,prea smooth si fara prezenta.acum cant pe un ev 767 care suna mult mai curat,mai tare si deschis. la fel si eu cant cu procesor(vl2)dar pot spune ca pe partea de harmonizer e zmeu.probabil e cel mai bun posibil pe asa ceva.la efecte lasa de dorit(fara sa il compar cu dejectiile de efecte de la dynacord),am avut efecte cu muuult mai bune pe un mixer digital yamaha promix din 94. ca sa scap de microfonii mi-am luat un eq pe 31 de benzi,insa in live am renuntat sa mai am prtentii de eq ``ca in studio`` fiind cam imposibil.
produs de cluj Posted February 7, 2013 Posted February 7, 2013 la fel si eu cant cu procesor(vl2)dar pot spune ca pe partea de harmonizer e zmeu.probabil e cel mai bun posibil pe asa ceva. de ceva vreme am dibuit si eu modul de a lucra cu armoniile. pentru fiecare piesa in parte setez gama si tipul de armonie dorita si salvez presetul. functioneaza brici. inainte ma bazam pe o functie de ,,citire" a gamei de pe negativ, care functioneaza si nu prea. la unele piese merge excelent, la altele deloc. armoniile si dublurile nu sunt la fel de complexe ca la VL2 sau VLT, dar stie si asta terte, cvinte, octave, septime, in sus si in jos, dubluri, clonari, efecte de cor... avand ca termen de comparatie doar efecte de pe mixer, mie mi se pare ca reverbu si delay-ul e ,,zmeu". si nici nu trebuie sa bat in butonul de TAP delay de pe mixer. doar aleg delayul potrivit la fiecare piesa si salvez setarea parca mi-as lua si microfonul dedicat, tc helicon MP75, ca am auzit ca e bunicel si nu ar mai fi atata de evident ca vocile alea apar cand apas eu pe pedala. colegii de trupa sunt ingrijorati ca nu apas suficient de discret pe pedala. microfonul are buton care controleaza on/off efectele active de pe procesor.
Guest ionica radu Posted April 6, 2013 Posted April 6, 2013 (edited) Din tot acest topic lua-ti ca model ce a spus userul preo s-au cam asa ceva in pagina 1....Fiecare cu treaba lui...preamp...gain...etc...un sistem pa ok nu are nevoie de preamp separat clar...ca si microfon....sint microfoane dedicate ptr. voce..i-ar fiecare voce are armonicele ei , in proportie de aprox 80% pot spune ca microfoanele de voce se pot adapta aproape pe oricare voce.. Ideia e ca daca nu ai co....e in voce poti sa pui orice microfon ca tot prost se aude...de fapt se aude cum cinti... In general practica bate teoria...ne intereseaza rezultatul final , adica ce se aude si cum se aude in primul rind....fiecare cu treaba lui... Edited April 6, 2013 by ionica radu
UrsulBrun Posted April 14, 2013 Posted April 14, 2013 (edited) Problema nr 1 - ce scule ai (valabil pt orice instrument). Din punctul meu de vedere un muzician de prima mana are scule f. bune. (daca este f bun dar nu are scule nu este inca de prima mana). Cu siguranta ca cei foarte buni, mai devereme sau mai tarziu isi vor lua si super scule pentru ca fac bani din muzica si trebuie sa investesti de unde mananci. Cum zicea si Kovu_TLK (mai in gluma mai in serios) iti trebuie scule bune. Poate nu tot lantul dintr-un studio profesional (adica echipamente de zeci de mii de EUR) dar macar un channel strip decent (dbx face unele bunicele) si un microfon de top pt live care sa ti se portiveasca vocii tale pentru un nivel mediu. Altfel nu se poate sa nu intampini probleme majore cu sunetistii care nu stiu ce fac. Problema nr 2 - volumul nativ in voce (oarecum relativ la pb nr 1- volumul ar suplini chipurile lipsa preamp-ului sau a unui sunetist decent). AHA, deci dupa cum spuneam, asadar si prin urmare de aceea, NU. Deci NU... Daca nu te auzi pe fata nu trebuie sa zbieri mai tare - trebuie sa te dea ala mai tare. La mixerele de azi ar trebui sa poti prelua soapte in live si sa se auda perfect (daca ai sunetistul tau care stie ce urmeaza). In principiu pentru cei care nu stiu regula de baza in canto -NU SE CANTA MAI TARE DECAT SE VORBESTE. (si nu cred ca sunt prea multi oameni care zbiara in loc sa vorbeasca 100% din timp si nu fac deja terapie cu cearceafuri ude si cu eletrosocuri). Pai ce sistem de sunet ar putea prelua un B5 dat dintr-o data la maxim cu vocea cand pana atunci sa canta normal - pai nu s-ar mai auzi nici bateria si ar muri aia din sala saracii. Pe partea ailalta cine poate canta sa zicem Supergirl din F#m pe strofa tare - hai sa vedem cine e zmeul, care cu plamanii lui din bronz, da un F#2 atata de tare incat acopera toata trupa fara preamp dar dupa aia si urca pana la F4 la fel de usor. De aia s-a inventat compresia OK. Vocile absolute - alea pe 3,5-4 octave (de care citim prin ziare) nu pot canta pe toate registrele la fel de tare - FOLOSESC PREAMP SI COMPESIE (pe langa super sunetisti platiti cu $$$$$ Lunar). Restul e poveste... Edited April 14, 2013 by UrsulBrun
FiveseveN Posted April 15, 2013 Posted April 15, 2013 (edited) iti trebuie scule bune. Ce face o sculă "bună"? Până acum ai menționat o singură proprietate: prețul. Deci o sculă bună e scumpă și viceversa?! La mixerele de azi ar trebui sa poti prelua soapte in live si sa se auda perfect "Mixerul" e doar unul din mai mulți factori care definesc sensibilitatea unui sistem. Iar această sensibilitate e limitată de dinamică, SNR, feedback, caracteristicile spațiului acustic etc.. pentru cei care nu stiu regula de baza in canto -NU SE CANTA MAI TARE DECAT SE VORBESTE. Ai fost vreodată la operă? Sau ăia nu-s profesioniști? Edited April 15, 2013 by FiveseveN 3
UrsulBrun Posted April 15, 2013 Posted April 15, 2013 @Ce face o sculă "bună"? Până acum ai menționat o singură proprietate: prețul. Deci o sculă bună e scumpă și viceversa?! nu neaparat dar de obicei... (eu pana acum nu am vazut scule fenomenale si ieftine dar arata-mi - poate un casio ctk800 sau un esquire de 12 milioane sau poate o placa de sunet genius sau poate o Dacie si cine stie cateodata si un microfon behringer...) Nu e vorba, ca unul bun canta si la alea de de mira lumea, pe cand unul mai putin bun cheltuie o avere pe scule in speranta ca va canta instrumentu' pentru el - cunoastem... Ca sa fac o paranteza prima mea clapa a fost un ctk800 si prima mea placa de sunet cu care am incercat mastering era un Genius 5.1 si am un mic behringer pe care il dau la public sa cante (si mai si cant cu el cand vreau sa ma amuz) dar am scris ce am scris pentru ca am observat o tendinta de "zgarcenie" in ultima perioada la multi dintre colegii de breasla la care stiu cat le intra. Ce nu stiu eu este ce fac ei cu banii pt ca ubmla ca gasiti, au scule slabe si cer 12 mil pt cantare si imi vin in tricou si slapi la petrecerea de firma... @"Mixerul" e doar unul din mai mulți factori care definesc sensibilitatea unui sistem. Iar această sensibilitate e limitată de dinamică, SNR, feedback, caracteristicile spațiului acustic etc.. eu ma refeream cu precadere la sisteme de peste 130+ de dB in sali cu putin peste 200 capacitate si care au in dotare si egalizatoare grafice si boxe monitor si altele multe de toate si tot nu se aud cuvintele pt ca omul de la pupitru e obisnuit cu galagia nu cu cantatul. (si oricum daca vrei sa fim atat de catolici exista mixere care au pe ele, pe langa preamp si gate si compresor si reglaje pt Q si Hi Pass de calitate si posibilitatea de a pune 3-4 efecte unul peste altul si care nu au cum sa coste 2000 lei dar nici nu rup banca) @Ai fost vreodată la operă? Sau ăia nu-s profesioniști? eu am mai adaugat ceva acolo dupa fraza aia (si in biblie scrie ca "Nu exista Dumnezeu" dar mai urmeaza niste cuvinte dupa aia...) Ma rog, stiam eu ca nu trebuie sa ma bag in seama, ca o sa nemultumesc cativa oameni. Mai, este parerea mea de om care canta de 20 de ani vocal si face bani din asta si voiam sa ajut lumea cu un sfat (nu inseamna ca perspectiva mea e cea optima dar cred ca e una buna). Nu ma dau mare si nici nu fac misto de nimeni. Este parerea mea si daca nu crezi vino pe 17 mai in Artist Studio de la 10PM si dupa ce ma auzi sa vii sa facem cunostinta.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now