www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Vintage V100 Vs Epiphone Les Paul 100


Razvan1993

Recommended Posts

Guest Sam The Pirate

Sa spun ca :

1. Exista un topic deja deschis pt. astfel de intrebari

2. Si eu am intrebat ceva de gneu, mi s-a spus Vintage V100 si o sa mi-l iau.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum e V100, am vazut pe net acum, e frumoasa, eu am LP-100, si pot sa zic ca a fost ok doar dupa ce am schimbat, cheile, corzile, dozele, nut-ul, si am ajustat actiunea corzilor, am coborat inaltimea dozelor precum si intonatia si acum e foarte ok, cant usor pe ea, deci daca iti iei LP-100 trebuie sa investesti in ea.. despre V100 nu stiu ce sa iti zic.

Edited by DuDu90
Link to comment
Share on other sites

Guest Baumwolle

Sa nu uitam ca si pe hartie Epi LP100 este sub Vintage V100: corp mai subtire decat un LP veritabil, grif cu prindere in suruburi si alte considerente cosmetice. Nici V100 nu are grosimea unui LP adevarat, dar diferenta este mult mai mica. V100, pe hartie, "se bate" cu Epi LP Standard; echivalentul Vintage pentru LP100 este V99.

 

Mai are importanta ca Vintage V100 e si peste Epiphone Les Paul Standard? :)

Edited by Baumwolle
Link to comment
Share on other sites

Ai vrea cumva mahon de Honduras intr-o chitara de 300E?

 

+1

 

Mahonul exista in citeva calitati, chinezariile (low/mid priced) - au "mahon"..pe masura...

 

lectia de botanica:

Din cercetarile unor tovarasi de pe forumul mylespaul,vintage v100 e facut din meranti(incadrat la categoria comerciala "mahon filipinez").Meranti asta e din specia shorea care intr-adevar e alta decat swietenia(in care se incadreza speciile "adevarate" de mahon:de honduras,african,west-indian...).Insa comisia federala de comert a SUA incadreaza si meranti/luan la "mahoane".Deci epi/vinteage nu te minte chiar pe fata cand spune "mahogany"....oricum,plop nu e.

Indeea e ca poti sa fi 100% sigur ca si epiphone tot cam lemnul ala il foloseste ca n-o sa bage intr-un epiphone de 300 de euro lemn din stocurile pe care le foloseste gibson.

Link to comment
Share on other sites

Un timplar MESERIAS, la "consultatie" m-a lamurit repede ce-i cu V100, una scrie in reclama, alta....

 

Mahonul exista in citeva calitati, chinezariile (low/mid priced) - au "mahon"..pe masura...

 

Pacat ca avem (inca) lemn BUN in tara si nu fabricam chitare de calitate pt. intern, in rest - pacaleli, creduli/inselati, clasamente... facute de CINE ?...

 

PROBATI cu un instrumentist experimentat ce cumparati - sunet, lemn.

 

EXISTA portiuni intr-un blanc de lemn (fie si de esenta aleasa !) - ce refuza sa devina un instrument muzical, cineva cu experienta iti spune si "la rece" ce-i cu o chitara, asta nu se afla din carti, citim cu totii dar practica ne...

Scriu doar din mica experienta personala cu instrumentele de care se intreaba aici.

 

-Succes in alegeri !

 

Cum si-a dat seama tamplarul din ce tip de lemn este facuta chitara?

Link to comment
Share on other sites

vreau un sunet cald, gros, cu care poti canta si pe clean si pe distortion...am un marshall guvnor-2...o sa-mi iau si un efect de chorus/flanger/delay/wah... ideea e ca vreau sa sune destul de bine chiar daca fac repetitii, chiar daca dau o cantare, cant intr-o trupa, si ma gandesc ca poate o sainregistram... as putea sa urc putin suma pt chitara cu cateva milioane de lei, o sa mananc mai putin luna asta, dar ma sacrific. vreau sa pot face si solouri

Link to comment
Share on other sites

vreau un sunet cald, gros, cu care poti canta si pe clean si pe distortion...am un marshall guvnor-2...o sa-mi iau si un efect de chorus/flanger/delay/wah... ideea e ca vreau sa sune destul de bine chiar daca fac repetitii, chiar daca dau o cantare, cant intr-o trupa, si ma gandesc ca poate o sainregistram... as putea sa urc putin suma pt chitara cu cateva milioane de lei, o sa mananc mai putin luna asta, dar ma sacrific. vreau sa pot face si solouri

 

am un v100,i-am schimbat dozele si suna fenomenal!

Link to comment
Share on other sites

Un timplar MESERIAS, la "consultatie" m-a lamurit repede ce-i cu V100, una scrie in reclama, alta....

 

Mahonul exista in citeva calitati, chinezariile (low/mid priced) - au "mahon"..pe masura...

 

Pacat ca avem (inca) lemn BUN in tara si nu fabricam chitare de calitate pt. intern, in rest - pacaleli, creduli/inselati, clasamente... facute de CINE ?...

 

PROBATI cu un instrumentist experimentat ce cumparati - sunet, lemn.

 

EXISTA portiuni intr-un blanc de lemn (fie si de esenta aleasa !) - ce refuza sa devina un instrument muzical, cineva cu experienta iti spune si "la rece" ce-i cu o chitara, asta nu se afla din carti, citim cu totii dar practica ne...

Scriu doar din mica experienta personala cu instrumentele de care se intreaba aici.

 

-Succes in alegeri !

 

+ UN 1 MARE. probabil unul dintre cele mai bune posturi de pe forumul asta.

 

chitarile astea low-mid priced au in cel mai bun caz niste veneer-uri care sa le faca sa para ca lemnul e mahon sau maple, cand defapt folosesc cel mai ieftin lemn pe care il gasesc (ca e alder-baswood-poplar sau mai stiu eu ce - care lemn si asta e de calitati diferite: u have your good alder-basswood-whatever - u have your baaaad alder-basswood whatever), iar in majoritatea cazurilor se folosesc mai multe bucati, resturi de la firmele mai mari etc.nothing goes to waste.

 

una dintre diferentele intre mahon si baswwod este ca basswood-ul este mai moale, iar un tamplar priceput isi da seama destul de usor daca are de-a face cu asa ceva, in momentul in care da o gaura in lemnul in cauza.

 

chestia cu Vintage astea e ca e un nou curent, in moda ultimilor ani, in sensul ca apare si se promoveaza intens un brand, pt ca e mai cool sa fii diferit de majoritate si povestile/miturile astea tin la incepatori/creduli. nu ca ar avea neaparat si acoperire.

la fel a fost si cu blade, care, ma rog , nu e acelasi lucru cu vintage, dar ca moda zic.

segmentul de piata al amatorilor, incepatorilor este unul foarte important, care a luat si amploare de cand cu youtube si de cand e mai cool sa fii chitarist, chiar daca nu te tine decat 2 zile. putine sunt firmele low/mid end care au cat de cat un control asupra calitatii materialului si muncii depuse in fabricile asiatice (mai putin japonia, poate si koreea). sunt mii de fabrici care produc mii de modele pt mii de firme, se produc si se vand la tona, din exact acelasi lemn si hardware. acuma daca invalui tot vintage-ul asta intr-un mister si creezi tot felul de mituri poate te crede cineva.... nu ca povestea ar fi diferita la epiphone (MIC). adevarul este ca sansele ca sa fie facute din aceleasi materiale (poate in acelasi loc) sunt destul de mari, iar la nivelul asta de pret/calitate trebuie sa cauti si sa incerci, sa compari, pt a gasi ceva ok. nu exista o regula, nu te poti pronunta p.n.v. teoretic epiphone ar trebui a o fere o garantie in plus la nivelul controlului calitatii, dar nu intotdeauna se pupa teoria cu practica.

Edited by barbarossa
Link to comment
Share on other sites

+ UN 1 MARE. probabil unul dintre cele mai bune posturi de pe forumul asta.

 

chitarile astea low-mid priced au in cel mai bun caz niste veneer-uri care sa le faca sa para ca lemnul e mahon sau maple, cand defapt folosesc cel mai ieftin lemn pe care il gasesc (ca e alder-baswood-poplar sau mai stiu eu ce - care lemn si asta e de calitati diferite: u have your good alder-basswood-whatever - u have your baaaad alder-basswood whatever), iar in majoritatea cazurilor se folosesc mai multe bucati, resturi de la firmele mai mari etc.nothing goes to waste.

 

una dintre diferentele intre mahon si baswwod este ca basswood-ul este mai moale, iar un tamplar priceput isi da seama destul de usor daca are de-a face cu asa ceva, in momentul in care da o gaura in lemnul in cauza.

 

chestia cu Vintage astea e ca e un nou curent, in moda ultimilor ani, in sensul ca apare si se promoveaza intens un brand, pt ca e mai cool sa fii diferit de majoritate si povestile/miturile astea tin la incepatori/creduli. nu ca ar avea neaparat si acoperire.

la fel a fost si cu blade, care, ma rog , nu e acelasi lucru cu vintage, dar ca moda zic.

segmentul de piata al amatorilor, incepatorilor este unul foarte important, care a luat si amploare de cand cu youtube si de cand e mai cool sa fii chitarist, chiar daca nu te tine decat 2 zile. putine sunt firmele low/mid end care au cat de cat un control asupra calitatii materialului si muncii depuse in fabricile asiatice (mai putin japonia, poate si koreea). sunt mii de fabrici care produc mii de modele pt mii de firme, se produc si se vand la tona, din exact acelasi lemn si hardware. acuma daca invalui tot vintage-ul asta intr-un mister si creezi tot felul de mituri poate te crede cineva.... nu ca povestea ar fi diferita la epiphone (MIC). adevarul este ca sansele ca sa fie facute din aceleasi materiale (poate in acelasi loc) sunt destul de mari, iar la nivelul asta de pret/calitate trebuie sa cauti si sa incerci, sa compari, pt a gasi ceva ok. nu exista o regula, nu te poti pronunta p.n.v. teoretic epiphone ar trebui a o fere o garantie in plus la nivelul controlului calitatii, dar nu intotdeauna se pupa teoria cu practica.

 

In mare parte sunt de acord cu ce zici tu, doar ca am observat si la Vintage si la Blade o lucratura ceva mai ingrijita decat la restul chitarilor din aceeasi categorie de pret. Parca finisajele sunt ceva mai atent facute si grifurile lucrate si tastate ceva mai bine. La Blade am vazut niste grifuri cum nu as fi gasit niciodata la Fender din aceeasi categorie de pret, si per total mi s-au parut mult mai reusite decat chitarile pe care le concurau prin prisma pretului, iar materialele si hardware-ul (cu exceptia dozelor care nu sunt neaparat la fel de reusite ca si cele de pe Fender, dar nici rele nu sunt) iarasi de foarte buna calitate, comparabile cu Fender MIA. Asta o spun in cunostinta de cauza, am acasa 2 exemplare de Blade si mi-au trecut prin mana ceva mai multe, iar Vintage am probat cateva copii de Les Paul, 2 basi si cateva acustice. Vintage mi-a lasat impresia unui brand cu un control al calitatii bun in general si foarte bun in segmentul de pret din care face parte, la fel cum a fost Schecter pana aprin 2004-2005.

Link to comment
Share on other sites

Acum cã s-a tot revenit la discuția despre lemn, reamintesc și eu întrebarea fundamentalã: care sunt proprietãțile pe care le posedã un "lemn bun"?

Mai precis, de ce e mai bun mahonul "american" decât cel "chinezesc"?

 

una dintre diferentele intre mahon si baswwod este ca basswood-ul este mai moale, iar un tamplar priceput isi da seama destul de usor daca are de-a face cu asa ceva, in momentul in care da o gaura in lemnul in cauza

Hehe. Asta e distincția majorã, nu culoarea și fibra total diferite? :)

Link to comment
Share on other sites

la diferente intre diferite specii de mahon sau artar nu am cum sa iti dau un raspuns, pt ca nu ma pricep.

 

culoarea si fibra sunt mai greu de verificat, pt ca oricum lemnul e vopsit in cele mai multe cazuri in culoarea brun roscat (mahonul) sau opac (basswood-ul)(mahonul e defapt foarte deschis la culoare, la fel si basswood-ul). iar fibra poti sa o vezi numai in cazul in care finisajul e transparent si nu ai veneer.

Edited by barbarossa
Link to comment
Share on other sites

la diferente intre diferite specii de mahon sau artar nu am cum sa iti dau un raspuns, pt ca nu ma pricep.

 

culoarea si fibra sunt mai greu de verificat, pt ca oricum lemnul e vopsit in cele mai multe cazuri in culoarea brun roscat (mahonul) sau opac (basswood-ul)(mahonul e defapt foarte deschis la culoare, la fel si basswood-ul). iar fibra poti sa o vezi numai in cazul in care finisajul e transparent si nu ai veneer.

 

În urma ”contrelor” de pe forum, am reușit sã fac un test scurt între Epiphone Les Paul Standard și Vintage V100. De asemenea, am mai avut drept referințã încã douã chitare: Ibanez Ar 250 și PRS SE Singlecut. Vã las pe voi sã comentați, eu n-o sã fac decât urmãtoarea afirmație: calitatea e în funcție de preț.

 

Mulțumiri lui Iustin de la McMusic Iași.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=HmoREUBYTno

Edited by AddRien
Link to comment
Share on other sites

Deschide topic propriu si afli, te vor ajuta mai multi.

Un lutier in virsta si un timplar mobila de lux stiu mai multe decit ai crede despre lemn/varietati/aspect/calitati/surogate.

 

 

 

Nu-i nevoie ... stie toata lumea ce valoare are o afirmatie neargumentata ....

 

 

 

+ UN 1 MARE. probabil unul dintre cele mai bune posturi de pe forumul asta.

 

chitarile astea low-mid priced au in cel mai bun caz niste veneer-uri care sa le faca sa para ca lemnul e mahon sau maple, cand defapt folosesc cel mai ieftin lemn pe care il gasesc (ca e alder-baswood-poplar sau mai stiu eu ce - care lemn si asta e de calitati diferite: u have your good alder-basswood-whatever - u have your baaaad alder-basswood whatever), iar in majoritatea cazurilor se folosesc mai multe bucati, resturi de la firmele mai mari etc.nothing goes to waste.

 

una dintre diferentele intre mahon si baswwod este ca basswood-ul este mai moale, iar un tamplar priceput isi da seama destul de usor daca are de-a face cu asa ceva, in momentul in care da o gaura in lemnul in cauza.

 

chestia cu Vintage astea e ca e un nou curent, in moda ultimilor ani, in sensul ca apare si se promoveaza intens un brand, pt ca e mai cool sa fii diferit de majoritate si povestile/miturile astea tin la incepatori/creduli. nu ca ar avea neaparat si acoperire.

la fel a fost si cu blade, care, ma rog , nu e acelasi lucru cu vintage, dar ca moda zic.

segmentul de piata al amatorilor, incepatorilor este unul foarte important, care a luat si amploare de cand cu youtube si de cand e mai cool sa fii chitarist, chiar daca nu te tine decat 2 zile. putine sunt firmele low/mid end care au cat de cat un control asupra calitatii materialului si muncii depuse in fabricile asiatice (mai putin japonia, poate si koreea). sunt mii de fabrici care produc mii de modele pt mii de firme, se produc si se vand la tona, din exact acelasi lemn si hardware. acuma daca invalui tot vintage-ul asta intr-un mister si creezi tot felul de mituri poate te crede cineva.... nu ca povestea ar fi diferita la epiphone (MIC). adevarul este ca sansele ca sa fie facute din aceleasi materiale (poate in acelasi loc) sunt destul de mari, iar la nivelul asta de pret/calitate trebuie sa cauti si sa incerci, sa compari, pt a gasi ceva ok. nu exista o regula, nu te poti pronunta p.n.v. teoretic epiphone ar trebui a o fere o garantie in plus la nivelul controlului calitatii, dar nu intotdeauna se pupa teoria cu practica.

 

O mica intrebare: Cine (in Romania) isi cumpara o chitara ca sa o gaureasca sa verifice din ce lemn este construita?

Link to comment
Share on other sites

<font size="3"><font face="Times New Roman">În urma ”contrelor” de pe forum, am reușit sã fac un test scurt între Epiphone Les Paul Standard și Vintage V100. De asemenea, am mai avut drept referințã încã douã chitare: Ibanez Ar 250 și PRS SE Singlecut. Vã las pe voi sã comentați, eu n-o sã fac decât urmãtoarea afirmație: calitatea e în funcție de preț. <br /><br /><font size="3"><font face="Times New Roman">Mulțumiri lui Iustin de la McMusic Iași.</font></font><br /><br /><br /></font></font><a href="http://www.youtube.com/watch?v=HmoREUBYTno" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=HmoREUBYTno</a>
<br /><br />PRS-ul a luat fata la toate, suna cel mai bine. Edited by Les Paul 1960
Link to comment
Share on other sites

Reciproca valabila :

 

Cineva cumpara o chitara, nu o gaureste, nu verifica (deci nu stie) din ce lemn e construita.

 

PUTINI o fac si impartasesc dezinteresat cele aflate - vezi actiuni similare pe freestomp...

 

Domnul meu, Dvs ati afirmat - citez - "Un timplar MESERIAS, la "consultatie" m-a lamurit repede ce-i cu V100, una scrie in reclama, alta...."- corect? Eu nu v-am cerut nimic in plus decat sa va argumentati afirmatia facuta!

 

In sfarsit ... nu cred ca are rost sa o mai lungim aiurea ... Adevarul este ca nimeni nu poate spune cu exactitate din ce lemn este construita o chitara acoperita de o vopsea opaca, fara o investigatie mai profunda. Se pot face presupuneri in functie de greutatea instrumentului, de sustainul "la rece", de rotunjimea sunetului, la felul cum sustine fiecare nota (fiecare frecventa). Toate astea ne fac sa banuim ca avem sau nu de-aface cu un material dintr-o anumita clasa, dar nu putem spune cu exactitate ce lemn este! Spre exemplu: nucul, este foarte apropiat de mahon atat ca duritate, densitate, cat si ca proprietati acustice ... Sunt doua materiale foarte greu de deosebit doar dupa auz sau dupa greutate .... Asa cred eu ....

Link to comment
Share on other sites

Nu cred cã o sã prind vreodatã ºmecheria cu lemnul, cu "care e mai bunã", aia sau aialaltã, º.a.m.d. Cred cã la aceeaºi chitarã, în funcție de ce pui dupa el, ºi ce reglaje faci, poți scoate alte n-ºpe chitãri ºi nimeni nu-ºi va da seama dacã nu le vede. Pãi, dacã ºi dintr-o lopatã se poate cânta...

 

Asta cred eu acuma. Poate când voi fi avansat îmi voi schimba pãrerea, deºi nu cred cã atunci voi fi mai mult decât un încãpãțânat cu ceva mai multe idei fixe.

 

Nu ca aº avea ceva cu astfel de topice. Pot fi constructive. ªi pentru începãtori pot fi o linie de ghidare în alegerea instrumentului. Dar mi se pare ciudat sã întrebi ( majoritatea fac asta ) ce chitara sã-mi iau, fãrã sã spui ce gen de muzicã-ți place, sau care e chitaristul tãu favorit.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.