www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Instrumente "generatia Urmatoare"


Guest soldatu'

Recommended Posts

Daca e prima oara cand auzi tu de o vioara electrica bagata printr-o pedala de distors, nu inseamna ca e ceva nou. Nenea asta o face de ceva timp.

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare ca suna absolut oribil cu distortion, cel putin ala din primul video. Probabil alte efecte s-ar potrivi mai bine cu "corzi frecate".

 

Just because you can, doesn't mean you should.

 

Omul a vrut sa fie bagat in seama caci altfel nu-l asculta nici dracu asa ca a fabricat un titlu la care musca toti 'telectualii si oamenii profunzi.

Dar putea sa puna si titlul "Paris Hilton Nacked" sau Stradivarius Metal-Distortion, Black Violine Metal, si in functie de ce auditoriu vroia sa cucereasca.

 

Cel mai mult ma enerveaza cand caut o piesa pun numele artistului si apar 100 de "coveristi" care mai si canta de nici o culoare .Cei cu bun simt mai pun titlul piesei si langa scriu "cover" .dar sa pui ca si titlu numele artistului ca sa induci in eroare lumea este o nesimtire.

 

In schimb am dat de un chitarist cred ca e sudamerican care canta Malmsteen de nu-i adevarat ,

Link to comment
Share on other sites

Guest soldatu'
Daca e prima oara cand auzi tu de o vioara electrica bagata printr-o pedala de distors, nu inseamna ca e ceva nou. Nenea asta o face de ceva timp.

 

Asta e, am lacune. :)

 

 

Omul a vrut sa fie bagat in seama caci altfel nu-l asculta nici dracu asa ca a fabricat un titlu la care musca toti 'telectualii si oamenii profunzi.

 

Eu ma refeream doar la instrument, nu la prestație. Mie mi se pare o chestie exotica o vioara distorsionata.

Link to comment
Share on other sites

Asta e, am lacune. :)

 

 

 

 

Eu ma refeream doar la instrument, nu la presta?ie. Mie mi se pare o chestie exotica o vioara distorsionata.

 

Deci s-o luam de la inceput

 

Omul presteaza ce presteaza , nu intereseaza pe absolut nimenea .

 

Pentru ca sa fie observat si el s-a folosit de ceva ce interesaza marea majoritate si a pus in titlu ....Metal , Distors si alte cuvinte cheie magice dupa care browserul cauta automat .

 

Pune o piesa de-a ta si scrie in titlu ...Sound Painting ,sau Metal Viloline Guitar si daca cauti cu browserul pe cuvintele respective va aparea si postul tau in "related" video.

 

 

 

Vioara cu efecte se foloseste de 40 de ani , cu toate efectele ce au aparut .

 

Sa vii in 2010 cu asa ceva ca si noutate ???????

 

Pe de alta parte nu merita sa folosesti distors la vioara deoarece prin crearea sunetului cu arcusul el este ca si forma asemanator cu semnalul rectangular ( adica cel overdrived , limited etc etc saturated ).

 

Asta vine ca si cand ai un semnal distorsionat si il mai distorsionezi ,respectiv fara sens.

 

A si punctat un coleg de forum printr-o remarca cum ca este ciudat ....respectiv fara sens.

 

 

Prin frictiune coarda se misca intr-o directie apoi dupa o anumita tensiune /forta revine brusc la pozitia initiala si tot asa se formeaza semnalul quasi rectangular.

 

Tot asa si la saxafon ancia este cand blocata cand libera .

 

Din aceasta cauza cand distorsionezi chitara sunetul va avea o caracteristica asemanatoare cu vioara/violoncel sau saxafon .

 

Este greu de identificat cateodata diferenta intre sunetul celor trei instrumente. Violoncel ,vioara pe corzile groase , saxafon chitara distorsionata pe corzile groase sau cele subtiri in anumite pozitii suna identic pe portiunea de "sustain" adica fara sa auzi "attack"-ul si "release"-ul pe portiunea de "sustain" pot sa sune lafel pana la identic.

 

Din aceasta cauza nu se foloseste la instrumentele in discutie .

 

Semnalul rectangular fiind bogat in armonice se poate filtra si ai multe sonoritati/timbre sau efecte cu filtre , autofilter, phaser , flanger .

 

Distorsionatorul exact acest lucru il produce , armonice superioare ,deci imbogateste sunetul .Util la unele sunete /instrumente.

 

La chitara tocmai ptr a imita sunetul plin si playabil , lung cu nivel sustain constant si energie constanta pe tot ambitusul instrumentului se folosesete distorsionarea.

 

 

Cred ca intelegi de ce nu se foloseste distors la vioara sau saxafon .

Deci si titlul videoului are numai rol de "extra" de a atrage atentia prin derutarea inamicului...hehe

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Guest soldatu'

Karpi, interesante explicatiile, totusi vioara distorsionata mi se pare aproape ca sunet de chitara distorsionata. Credeam ca orice instrument al carui semnal este nemodificat artificial scoate o forma de unda pur sinusoidala.

 

 

Atat am avut de zis :)

 

Prea tare!

Link to comment
Share on other sites

mai ramane pianul conectat la mandolina prin intermediul trompetei.

 

Cam asa se filtra acustic natural in "trecut" , se trecea sunetul prin tuburi /camere rezonatoare ,sub studiouri se costruiau tunele car aveau apa in ele pana la un anumit nivel folosite pe post de delay/reverb si probabil maificand nivelul apei se schimba cate ceva.

Un exemplu la indemana ar fi si boxa Leslie unde se mixeaza sunetul direct cu sunetul defazat intarziat obtinand efectul de phaser ..etc

Link to comment
Share on other sites

Karpi, interesante explicatiile, totusi vioara distorsionata mi se pare aproape ca sunet de chitara distorsionata. Credeam ca orice instrument al carui semnal este nemodificat artificial scoate o forma de unda pur sinusoidala.

 

 

 

Prea tare!

 

Sinusoidal are Flautul si fluierele adica fara armonice prea puternice care sa coloreze tonul.Poate la un fluier din lemn sau ceramica este "si mai" sinusoidal deoarece masa /amortizarea /atenuarea rezonantei proprii al corpului nu intervine prea mult in sunet.

 

http://www.phys.unsw.edu.au/jw/fluteacoustics.html

 

 

iar aici dacacitesti cu atentie pa pagina a doua este un exemplu cum arata un sunet compus din fundamentala plus cateva armonice principale ,armonicele si dispoitia lor este explicata pe prima pagina..trebuie studiat tot articolul ...rezonante ,unde stationare etc...care influenteaza marimea armonicelor si dau sunetul caracteristic .

http://www.indiana.edu/~emusic/etext/acous...er1_shape.shtml

 

waveshape generated by violine :

http://plus.maths.org/issue28/features/sau...violin_anim.mov

 

in articolul The music of the primes http://plus.maths.org/issue28/features/sautoy/

 

"... the first five harmonics combine to build up the wave shape created by a violin. Harmonics. The sound of the clarinet, in contrast, is depicted by a sound wave that looks ... In the same way as the violin's characteristic sound is made up of ..."

 

In cazul chitarei distorsionate numai la distors maxim se apropie de "square wave shape " adica "perfect rectangular " ce nu prea se poate realiza cu un distors simplu ,din aceasta cauza forma sunetului recut si prin filtre aduce mult cu cel de vioar ,clarinet saxafon ..depinde pe ce coarda si ce doze +Eq se foloseste.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Guest soldatu'

Am stat vreo douã ore sã studiez linkurile. Am aflat cã forma sunetului este influentata de armonicile din care se compune, la vioarã fiind vorba de un fel de "clipping mecanic". Totusi sunetul scos de vioarã nu este foarte distorsionat și e departe de forma rectangularã.

Link to comment
Share on other sites

Am stat vreo douã ore sã studiez linkurile. Am aflat cã forma sunetului este influentata de armonicile din care se compune, la vioarã fiind vorba de un fel de "clipping mecanic". Totusi sunetul scos de vioarã nu este foarte distorsionat și e departe de forma rectangularã.

De acea am si specificat ca nici chitara distorsionata nu are forma semnalului rectangulara , numai in cazuri extreme .Acel FUZZ se filtreaza si in anumite domenii de frecventa in functie de fercventa de rezonanta filtrul folosit forma va semana cu cea generata de vioara in anumite conditii si pe un anumit ambitus deoarece un filtru nu poate sa schimbe forma semnalului pe mai multe octave .Ca sa se faca o simulare este nevoie de un procesor mai complex .

 

Din acesta cauza nu poti sa simulezi simplu nici sunetul altei chitare pe mai multe octave cu un EQ si un overdive care sa ajute cu ceva armonice in plus.

 

Trebuie sa vezi forma unui sunet de chitara distors la diferite niveluri apoi efectul filtrelor , la distors /overdrive conteaza si gain-ul ,si sa vezi si cum distorsul pe joase difera fata de cel pe inalte .Pe inalte nu prea se ajunge la semnal rectangular nici la distors puternic ,de obicei intra in discutie efectul de integrare al capacitatilor parazitare sau de cuplaj al componentelor amplifului dar si al difuzorului asa semnalul se apropie de triunghi sau dinte de fierestrau .

Dar sii la vioara conteaza cu cata presiune se apasa arcusul si orma se schimba usor ce se aude in timbrul sunetului.

 

Pentru a avea distorsuniform fara a fi influentat prea mult de gain se foosesc distorsionatoare "dinamice" care automat se regleaza la un nivel de distorsiune prestabilit din reglaje .Acestea suna la fel de distorsionat intr-o plaja mai larga ,au efectul ca si compresorul folosit la clean , de nivelare .Daca un ton nu-l ciupesti la fel de tare ca si celelalte efectul va distosriona automat mai tare in acest fel vei avea energie constanta si soloul suna mai egal ,Partea nedorita ar fi ca nu mai ai dinamica /expresivitate in amplitudine.Cateoata este folositor un asemenea ton. am auzit mai rar la chitaristi de dupa aprox '75 si pana atunci numai uno jazzisti sau in orchestere de "estrada" s-a auzit la chitaristi care nu erau obisnuiti sa foloseasca overdrive si distors dar trebuia sa cante cu asemenea ton ptr ca era modern si la moda.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.