www.rgc.ro Web analytics

Jump to content
Sign in to follow this  
Guest hawk

Izolare Fonica Si Antifonari

Recommended Posts

Guest hawk

am un garaj de 6/4 metri patrati din beton si cu usi din fier. Nu prea am solutii pentru a izola fonic acest amarat de garaj asa ca daca m-ati putea sfatui v-as ramane cu adevarat indatorat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
am un garaj de 6/4 metri patrati din beton si cu usi din fier. Nu prea am solutii pentru a izola fonic acest amarat de garaj asa ca daca m-ati putea sfatui v-as ramane cu adevarat indatorat.

Poti sa incerci cu cofraje de carton pt oua. Asta urmeaza sa facem si noi la sala. Pt aplicare vreau sa incerc un adeziv foarte puternic, care se foloseste la lipit plinte de parchet si blaturi pt geamuri. Se numeste MONTAGE kit(sau cam asa ceva), vine in tuburi ca si cele de silicon, se aplica cu acelasi tip de "pistol" si se gaseste la Praktiker sau la alte firme care vand materiale de constructii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hawk

m-ar interesa ceva destul de serios pentru ca zona in care e garajul e plina ochi cu talibani si ma rog... daca nu izolez cum trebuie va trebuie sa dau banii si pe un pistol.... cartoane de oua avem(multe, foarte multe) de adeziv facem rost, buretele ala am inteles ca e foarte scump si bugetul nostru e destul de limitat, si as incerca sa antifonez camera prin mai multe metode...mai vreau sfaturi:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hawk
sau cu burete dinala interesant :) il lipesti cu ceva pe pereti :)

 

 

si pe usi ce ar trebui sa pun(tinand cont ca sunt din tabla zincata de pana in 3 mm, adica destul de subtire)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sith

Merge cu vata minerala, dar trebuie acoperita cu o panza ceva ca altfel riscati sa muriti ca sobolanii :) .noi la sala am pus pe perete cartoane groase si peste cofraje de oua, iar pe tavan un fel de panza-burete(nu stiu cum se numeste exact) si am iesit destul de ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hawk
am iesit destul de ieftin.

 

cam ce inseamna destul de ieftin?

si de ce sa punem panza pe vata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sith

pentru ca din vata minerala iese un praf care nu este tocmai bun pentru sanatatea voastra si tocmai de asta trebuie acoperita.(stiu din experienta).Pai iesiti destul de ieftin: cartoane se gasesc peste tot, cofraje de oua aveti iar panza respectiva de care vorbesc eu e ieftina.Cuvata minerala e mai scump ca e 70 de ron un sul(din cate imi aduc aminte), plus ca o sa mai coste si panza pe care o pui peste.Cu varianta cartoane si cofraje de oua peste si panza-burete pe tavan in mai multe starturi iesi pana in 100 RON

Share this post


Link to post
Share on other sites
pentru ca din vata minerala iese un praf care nu este tocmai bun pentru sanatatea voastra si tocmai de asta trebuie acoperita.(stiu din experienta).Pai iesiti destul de ieftin: cartoane se gasesc peste tot, cofraje de oua aveti iar panza respectiva de care vorbesc eu e ieftina.Cuvata minerala e mai scump ca e 70 de ron un sul(din cate imi aduc aminte), plus ca o sa mai coste si panza pe care o pui peste.Cu varianta cartoane si cofraje de oua peste si panza-burete pe tavan in mai multe starturi iesi pana in 100 RON

 

You're right, din vata mineralã dacã nu e acoperitã iese în încãpere un praf care e nociv pt. cãile respiratorii. Probabil cã cel mai ieftin e cu cartoane ºi cofraje, numai cã o sã aibã destul de mult de meºterit la prins de pereți. Oricum succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

noi am folosit poliestiren expandat si pe deasupra prinse cofraje de oua... nush cat de bine e, dar per total a functionat.

la usa, la fel, am pus poliestiren si un palcaj. cred ca fiind usa de metal ar fi indicata vata minerala si apoi un placaj pe deasupra... peste care poti lipi tot cofraje de oua

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hawk
un placaj pe deasupra

 

ce fel de placaj? din ce material?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Death Poop

placaj de rigips se pune peste vata minerala.

ea este nociva, pentru ca praful ala e....cum sa spun...un felde praf de sticla, adica, gandeste-te, cum ar fi sa pisezi o bucata de sticla si sa o inhalezi...cam asa...e urat si daca o atingi cu vre-o parte a corpului, ca intra in piele si te mananca mai rau ca o urzica in fund...

(tata lucreaza in domeniu si am avut "fericita" ocazie de a fi luat la treaba)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hawk
placaj de rigips se pune peste vata minerala.

ea este nociva, pentru ca praful ala e....cum sa spun...un felde praf de sticla, adica, gandeste-te, cum ar fi sa pisezi o bucata de sticla si sa o inhalezi...cam asa...e urat si daca o atingi cu vre-o parte a corpului, ca intra in piele si te mananca mai rau ca o urzica in fund...

(tata lucreaza in domeniu si am avut "fericita" ocazie de a fi luat la treaba)

 

 

si cu ce se lipeste vata minerala?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest costi iorga
si cu ce se lipeste vata minerala?

 

vata minerala nu prea o lipesti. nush daca ai vazut cum arata. e ca un fel de patura, compusa din niscaiva straturi. trebuie sa o atasezi altfel peretelui: desfaci sulul si il prinzi in boltzuri de perete. Peste pui o panza, ca sa nu primesti praful de sticla in plamani (mai ales vocalistii sunt destul de afectati de chestia asta).

Daca vrei mai meseriash, pui peste panza respectiva niste bucati de placaj de 3mm (ca cel de traforaj) in care ai facut in prealabil niste gauri d vreo 2-3 cm diametru. Astfel halesti atat joasele cat si mediile (inaltele le halesti si cu un cofraj de oua, avand lungime de unda mica)

Generally said: cu cat e frecventa mai mica, cu atat e lungimea de unda mai mare si ca atare cu atat grosimea stratului absorbant tre sa fie mai mare.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai sa iti zic cum am facut eu,pe pereti am pusvata minerala groasa si lam prins cu niste leturi vertical,peste ele am pus cartoane,si peste cartoane am aplicat cofrage,le-am prins cu cuie...daca aveti pereti din beton poti incerca sa prinzi leturile cu dibluri...solutii sunt!

Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
am un garaj de 6/4 metri patrati din beton si cu usi din fier. Nu prea am solutii pentru a izola fonic acest amarat de garaj asa ca daca m-ati putea sfatui v-as ramane cu adevarat indatorat.

 

Cauta pe forum s-a mai discutat .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hawk

memorabile sfaturi... multumesc

dar cred ca scopul principal e sa imi antifonez bine garajul ca mai apoi sa imi lase mexicanii ragaz sa imi iau si un pistol

inca o data mii de multumiri pentru sfaturile pe care le-am primit. imi vor fi de mare ajutor.... the only road that I know is the road to hell

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salut,

 

Problema izolarii acustice ar trebui sa ne priveasca pe toti, controlul sunetului fiind de altfel cel mai importante pentru noi, oamenii de sunet/muzica.

 

O sa incerc sa fac un mic "ghid" pentru izolare, atat din ceea ce am invatat din experienta, cat si din ce m-au invatat profesorii mei (sunt student la sunet de film)

 

Sper sa fiu cat mai scurt si concis, stiu ca nu aveti timp pt aberatii, asa ca:

 

Sunetul este vibratie. Vibratia este energie. Vestea buna = energia poate fi controlata. Vestea proasta = nu e usor.

 

Principalul inamic, atunci cand vine vorba de sunete care razbat prin pereti subtiri de beton, si usi de tabla de fier, ca sa fie auzite de diversi talibani cu interes la mici si bere si dacii tunate, precum si ceasuri, teleefonaeee si alte alea, mancati-as, este BASUL.

 

Frecventele joase radiaza uniform, din toba mare si difuzorul de bas, in toate directiile, trecand prin peretii minunatului garaj, fix pana la timpanele tuturor talibanilor/vecinilor suparati. DE CE? CA DOAR INCHIDEM GARAJU'!!! Pai ok... dar nu ajuta cu nimic. Pune o foaie de hartie in fata difuzorului boxelor de la calculator. De fapt, acopera de tot boxa! Ce rezolvi? Atenuezi niste inalte. Basului i se "falfaie" de foaia ta de hartie. La propriu.

 

Concluzia numarul 1: Poti sa pui cinspe' mii de cartoane de ou. n-o sa faca nimic. Incearca sa pui cartoane de ou in fata amplificatorului de bass. De fapt, poti sa pui peste tot, in fata, in spate, peste el, sub el -- munti de cartoane de ou. Nu ajuta cu mare lucru. Gandeste- te ca cea mai joasa frecventa audibila, 20 Hz, are o lungime de unda de 17 m. Prin analogie, "E" de la bass, are 41.2 Hz. Deci lungimea de unda de aproximativ 8,5 metri. Cam nasol. Si, in plus, RADIAZA UNIFORM in toate directiile: sus, jos, stanga, dreapta, stanga-imprejur samd, din nou, fix pana in urechile talibanilor.

 

Vestea buna: ziceam ca e energie. Energie!!! Din aceasi gama cu "inchide lumina ca sa salvezi planeta", si "nimic nu se pierde, totul se transforma", putem vorbi si despre izolare fonica. Cum asa? Pai simplu: ce vrem: 1. sa nu se prinda talibanii ca acolo repetam. OK, ok, cum: atunci cand repetam, sa nu se auda. OK, ok, cum? Pai simplu: Transformam sunetul. WTF? cum naibii?

 

 

Da, transformi sunetul. Transformi vibratiile in caldura. Toata lumea zice ca vata minerala e cea mai tare, cea mai buna, etc., etc. Da, corect, dar DE CE? Ce face ea, de fapt? E simplu: Cand vine unda aia de 8,5 metri, si se loveste de peretele de beton, undei i se falfaie si trece mai departe. Asta daca peretele e subtire. Daca e gros *adica, foarte gros*, unda se reflecta. Deci se intoarce inapoi. Practic, reflexii ai oricum, din peretii de beton, inapoi in sala, dar fiind vorba de un perete mai subtire, reflexiile au loc pentru frecvente medii si inalte. Pune-ti colegii sa cante si iesi din garaj sa-i asculti: auzi totul infundat. Pai cam de-asta.

 

Revenind la transformari: vata minerala e cea mai tare pentru ca sunetul actioneaza asupra ei, cauzand toate particulele de vata minerala sa se miste. Se misca putin, generand astfel niste caldura. Vorba ceea, ce faci cu mana ta lucru manual se numeste. Parca ne ziceau aia ceva la fizica in liceu, dar nu mai tin minte cu toate lucrurile lor manuale cu tot. DAR: Concluzia e ca POTI atenua mult sunetul care iese din garajul tau! Si nici nu e greu.

 

Pe principiul, atata dai, atata face, la fel e si cu basul: cu cat mai multa vata minerala pui, cu atat mai bine. Ar mai fi ceva. Exista multe sorturi de vata minerala. Nu toate sunt bune. De ce? Pai simplu: e vata. Asa, si? Pai, pe noi ne intereseaza sa aiba densitatea cat mai mare. Cu cat e mai densa, cu atat izoleaza mai bine frecventele joase. Si inversul e valabil pentru frecventele inalte. What?! Da, deci in mod normal ti-ar trebui vata minerala densa pentru basi, mai putin densa pentru medii, si cu o densitate scazuta pentru inalte. Daca ar fi asa, pai v-ar cam da afara vata minerala din garaj. Din fericire exista o solutie: Pui cea mai densa vata minerala *placi semirigide de vata minerala, scrie undeva!!!*, de 120Kg/m3 sau chiar de 150 kg/m3. Astea vin in baloturi, de 5 sau 10 cm. Iti recomand sa iei de 10 cm, iar ca sa fii sigur ca razbesti, ar trebui sa-ti pui cate 20 cm pe fiecare perete, inclusiv pe tavan. Auch. Cam costisitor. Incepi cu straturi de 10 cm, si apoi mai vezi daca mai trebuie...

 

DAR. Nu le poti lipi pur si simplu. Trebuie sa fii inteligent: lasand un spatiu de 5-10 cm pana la perete, se creeaza un gol, care va functiona si el ca si izolator. Gandeste-te la geamurile pe care le avem cu totii la case: intre cele doua geamuri (clasice sau termopane) exista o fasie de aer. Pentru izolare, atat termica, cat si fonica. La fel iti trebuie si tie. Pe deasupra, si acum o sa folosesc termeni nestiintifici, basul are tendinta sa se "adune" prin colturi. Prost obicei. De-asta ar trebui sa "rotunjesti" toate colturile garajului, folosind de asemenea placi semirigide, puse la 45 de grade cu fiecare dintre pereti. Astfel vei obtine cea mai buna izolare fonica EVER.

 

Am fost la mai multe studiouri de sunet de film, si de muzica, absolut toate recurg la izolare fonica folosindu-se de vata minerala. E standard in industrie. Alternativa cea ma costisitoare este cea de "camera in camera", in care, intr-o camera, se construieste o alta camera, cu totul: podea, pereti, tavan; toate SEPARATE cumplet de prima camera prin niste bucati de cauciuc special izolator, la o distanta considerabila (adica, cu un mare gol de aer intre cele doua camere). Dar probabil ca nu va apucati acum sa construiti un alt garaj in garaj, asa ca revenim:

 

La fel cum spun cei de pe forum, de aici, ideal e sa pui rigips peste vata de sticla (sau peste vata minerala, sau peste vata minerala bazaltica, tot aia e!), sau macar placi OSB, care mi se pare ca sunt mai ieftine. Ajuta si alea.

 

 

DAR, mai exista un mare "dar", astfel: recent au aparut pe piata tot felul de optiuni pentru vata minerala. Una este spuma poliuretanica, adica "buretele" din saltele. Fabricile vand acest tip de produs, de obicei sub denumirea de spuma poliuretanica reciclata, si astea vin in diferite marimi, si cu diferite densitati. Se aplica aceeasi regula: cu cat mai dens materialul, cu atat mai buna "absorbtia" de bas. Atentie insa, daca un material e prea dens el poate sa reflecte inaltele, provocand un sunet mai naspa in sala.

 

SI, solutia pe care eu o consider cea mai buna: foarte recent a aparut pe piata la noi un material numit "KRONOTHERM". Ma dusesem eu frumos la un magazin rosu de bricolaj - nu zic care sa nu fac reclama, sa-mi cumpar placi semirigide de vata minerala, si nu am gasit ce imi trebuia - aveau densitatea prea mica - pe cand am dat de asta. Nici nu stiam ce e, dar am luat un balot. Ajungand acasa, am cautat pe net: e un material izolator termic si fonic, confectionat din FIBRE DE LEMN, si ignifucat - totusi e lemn, s-ar fi putut aprinde usor.... Ei bine,

 

aceste placi semirigide le poti manipula cum vrei, singurul risc de sanatate fiind ca ele sunt cam pline de praf. Praf!! nu vorbim de particule microscopice de STICLA care iti pot taia PLAMANII si care provoaca char si pe maini MANCARIMI care nu trec, oricat ai spala mainile, decat dupa cateva zile. E doar praf. Atata tot. Eu mi-am captusit peretii cu el in camera pe care o numesc "home studio" si sunt super-ultra-mega-multumit. Recomand cu mare caldura. In plus, puteti apela la mamele dumneavoastra, sau la sotii/prietene/soacre/matusi, pentru a crea o husa pentru placile astea (au 135x95x10 cm, dar se gasesc si la 135x95x5 cm), din material textil intr-o gama de culori pe gustul vostru. Placile vin cate 4 in pachet - cele de 10cm, cate 8 cele de 5cm, si costa cam 90 lei pachetul. Cred ca merita 20 lei in plus / pachet pentru sanatatea, totusi petreci mult timp langa ele.

 

SI ar mai fi de zis urmatoarele:

 

Sunetul e ca apa. Daca umpli garajul cu apa (asta in mintea voastra, dom'le), intreaba-te pe unde curge. Pe acolo pe unde ar curge apa, iese si sunetul - aici ma refer in general la sunet, nu numai la frecventele joase, care ies oricum daca sunt peretii subtiri.

 

Sper sa iti fie de folos mica mea istorisire, si daca mai ai intrebari, pune-le aici ca o sa revin

 

PS. Ce e dom'le cu cartoanele astea de oua? Isteria in masa cu cartoanele de oua!!! Hai sa discutam putin despre ele.

 

Probabil, un tip destept (atentie, doar destept, nu Foarte destept), a vazut cum oamenii aia mari de la studiourile de muzica au un buretel cofrat pe pereti. Si, mai tarziu, vazand cartoanele de oua din Piata Obor si-a zis in minte: GATA! AM GASIT!!!

 

Si crezand ca reinventeaza roata, si-a pus cartoane pe pereti. PFAAAAI CE bine suna FRATEEEEEEE Asta e!!

 

Da. Intr-adevar. Suna mai bine. Dar de ce?

 

Hai sa ne gandim: totusi e un carton. Cat de mult poate cartonul asta sa transforme sunetul (VIBRATIA, ENERGIA) in caldura? pai sunetul trece prin el ca prin branza, facandu-i particulele sa se miste putin, dar cam prea putin ca sa conteze. De fapt, forma lui specifica ajuta - si la ce? La felul in care se aude in sala sunetul. Deci, atentie, nu izoleaza fonic, ci imbunatateste acustic incaperea. Sunt doua concepte complet diferite, si care trebui intelese inainte de a face o lucrare de anvergura:

 

Astfel:

 

-O izolare fonica buna poate ajuta la eliminarea zgomotelor parazite, gen trafic, muzica lautareasca, tipetele vecinilor, nuntile de pe scarile de bolc, etc, etc, si bineinteles repetitiile zgomotoase *care se AUD.

 

-O imbunatatire acustica a incapareii inseamna o crestere a calitatii perceptiei sunetului intr-o incapere data. Ceee?

 

OK, tineti minte ultima oara cand ati varuit? si ati scos toata mobila din camera, toate covoarele, etc. etc, tineti minte cum SUNA vocea in camera goala? Asa-i ca suna "cu ecou"? Garantez ca da. Camera respectiva avea un timp de reverberatie mare, si un confort acustic scazut, goala, asa, cum era. Odata puse la loc obiectele (mobila, covorul, etc), "ecoul", care era, de fapt, reverberatie excesiva, disparuse, sau, cel putin, se redusese. Asta deoarece obiectele din camera ajuta la difuzarea sunetului, iar covoarele sau draperiile ajuta la absorbtia lor. Ceea ce vorbisem mai devreme. Sunetul Injuraturilor in barba pe care le tragem cand ne trezeste dimineata ceasul, si mormaim cu cornul in perna, este absorbit in mare parte de perna: particulele din perna se misca, transformand sunetul in caldura. Dar o parte scapa: BASUL. De-asta suna infundat injuraturile noastre matinale. Revenind la cartoanele de oua:

 

Datorita formei, ele difuzeaza sunetele in toate partile, imprastiindu-le, si astfel timpul de reverberatie al salii scade simtitor, dar, din pacate, numai la frecvente medii - inalte si inalte. DPDV al basului lucrurile raman exact la fel, adica basul tot razbate prin ele, si prin peretii pe care va chinuiti sa le lipiti.

 

Deci, dragii mosului, ca sa inchei o lunga polologhie, cartoane de oua? Da, dar nu pentru izolare fonica. Vata minerala? Da, dar periculos pentru sanatate. Alte materiale izolatoare? DA, CLAR. Atentie, functioneaza in anumite configuratii si chestii gen-vata minerala sau KRONOTHERM+mocheta veche care sa le ascunda - studioul profesorului meu e facut pe principiul vata minerala la 10 cm de perete+mocheta. Suna al naibii de bine sunetul in el, si in afara nu razbate nimic.

 

PS3. A zis cineva pe aici de polistiren expandat. Puii mei, ala e foarte bun la izolarea termica, dar SE AUDE TOT PRIN EL!! Ascultati-l si voi inainte sa il puneti pe pereti, ce Dumnezeu? Principiul de izolare termica difera substantial de cel al vatei minerale, si intr-un mod care dauneaza proprietatilor izolate, PERMITAND trecerea sunetului! DECI NU Polistiren Expandat, NU polistiren extrudat. E ca si cum nu ar fi nimic, e ca si cum ar fi un gol de aer. Pai atunci mai bine lasa direct golul de aer, ca tot aveti nevoie de gold e aer in spatele vatei minerale. Dar NU e cazul sa platesti pentru un material care substituie un GOL de aer!!!

 

PS223. Daca aveti geam la garaj, uitati de el. Pe acolo iese mare parte din sunetul care razbate din garaj. Si prin usile subtiri de fier.

 

PS2233323. Mai frate, daca repeti intr-un garaj, intr-o zona cu TALIBANI, oricum o sa ai probleme. Ce crezi ca ei nu stau si se uita cum intrati voi 3 sau 4 sau 5 si apoi iesiti, transpirati, la tigari si bere, apoi iar intrati, iar iesiti transpirati, s.a.m.d.?! Pai daca nu o sa mai iasa deloc sunet de la voi din garaj, ca se prinda ca sunteti roackeri sau jazzeri sau ce-oti fi voi, care repetati acolo, o sa intre la alte banuieli, si o sa stranga o gasta imensa cu care o sa vina sa va tunda pe toti ca pe Naomi. Si ar fi pacat.

 

Poate incercati sa gasiti o alta solutie pentru protectia garajului. Exista firme de monitorizare, paza si protectie, nu foarte scumpe, ceva gem 150 RON/luna, puneti mana de la mana. Sau gasiti pur si simplu sa inchiriati o sala, e mai sigur asa.

Ma bucur ca am putut fi de ajutor :)

 

Recitind in seara asta ce am scris, constat ca e foarte multa teorie si mai putina practica.

In legatura cu izolarea propriu zisa, puteti face un schelet din lemn pe care sa prindeti placile astea. O foarte buna idee ar fi sa va uitati aici:

 

 

ca sa vedeti cum se fac intr-un mod foarte elegant bass-trap-uri, care inseamna, de fapt, in cazul de fata, placi semirigide din vata minerala (merge si cu Kronotherm) invelite frumos in material textil, cu un cadru de lemn. Aceste placi pot fi agatate una de alta, din tavan (unde le poti prinde cu niste hol-suruburi) pana in podea. Ideal ar fi sa fie cat mai aproape una de alta, si sa ramana cam 10-15 cm gol in spatele noului "zid". Daca garajul are 4x6m, ar merita sacrificat in total cate 30-40 cm din fiecare parte pentru izolare (daca mai simtiti nevoia sa puneti si cartoanele de oua peste, pentru imbunatatirea acusticii salii. Pe usile de fier cred ca puteti lipi direct placile KRONOTHERM cu aracet. Eu nu am incercat asa, le-am facut huse, dar cred ca merge si direct. O alta solutie ar fi sa le faceti huse, pe care sa lipiti in cele 4 colturi velcro (arici), iar pe usa sa puneti tot arici. Astfel le puteti da jos oricand. Pe usa nu ar trebui sa lasati spatiu, ci pur si simplu sa puneti 10 sau chiar 20 cm de material izolator. Ar ajuta foarte tare daca ati putea pune si niste placi OSB sau un alt material dur.

 

Spor la lucru, daca mai ai intrebari, nu te sfii!

 

Toate cele bune,

Florian

Foarte frumos ca te preocupa si incerci sa intelegi .Incearca sa nu inveti doar din auzite .Exista carti de acustica dar si pe internet gasesti la fel foarte multe articole si carti de specialitate in care se descriu problemele si rezolvarea lor in cazul unui studiou de inregistrari.

 

Ptr garajul colegului este OK sa puna burete .Nu ne-a scris din ce este garajul ( din beton , caramida , placaj ?)

 

Cele din beton "captusite" cu burete trebuie sa fie suficient ca sa nu se auda nimic catre afara dar si in interior este super si totul se aude curat ( chiar prea curat.)

 

Ptr o minima acustica ( naturala) la nivelul capului se poate pune jur imprejur o placa de aprox 15 cm latime ( o fasie ) acesta va reflecta unele medii si suna mai natural .Prin incercari se poat pune doar peunele portiuni in functie de continutul de armonice al sunetului produs.

 

Cofrajele de oua disperseaza anumite lungimi de unda astfel nu se formeaza "ecou" respectiv reduce reverberatia.dar cum am amintit anterior de o anumita reverberatie este nevoie altfel te simti ca si in camera de "forta' de la nebuni .unde strigi si nu-ti uzi vocea.

 

Pe pereti se pot monta sipci care sa formeze cavitati dreptunghiulare , in fubctie de marimea acestor cavitati anumite frecvente se pot atenua , cautati informatii in aceasta directie ca si "rezonatoare helmholz"

http://en.wikipedia.org/wiki/Room_acoustics

http://en.wikipedia.org/wiki/Helmholtz_resonance

http://en.wikipedia.org/wiki/Architectural_acoustics

de aici probabli gasesti linkuri ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
M-am uitat pe link-uri, ele contin atat informatie folositoare, cat si (din pacate) piste false si goluri de informatii. De-a lungul ultimilor ani am constatat ca nu pot gasi pe Internet informtie la un nivel inalt de profesionalism gratis, tot ceea ce se gaseste gratis e, din pacate, incomplet sau eronat. "No free lunch", cum spun americanii. De exemplu, nu se spune nimic despre formula lui Sabine pe pagina wiki despre rezonanta unei incaperi, si nici in link-urile aferente, ceea ce mi se pare un mare minus.

 

Consistenta garajului ne-a spus-o din primul post, e vorba un garaj cu pereti din beton si usa din tabla de 3mm, presupun ca e garaj turnat la comanda (standard) dublu.

 

Oricum atat propunerea mea, cat si propunerea ta sunt supozitii, adevarul e ca singura metoda de a afla cu certitudine ce tip de material ii trebuie, si cantitatea sa, ar fi (cred!) sa se faca niste masuratori cu ajutorul unui microfon condensator si cu ajutorul unui laptop, atat inauntrul garajului atunci cand se repeta, cat si in afara lui, la 3, 5, 10 metri. Ideal ar fi sa fie un microfon de tip omnidirectional de masuratoare (gen Behringer ECM8000) pentru interior, iar pentru exterior, de tip shotgun (hipercardioid), care sa aiba un raspuns in frecventa cat mai linear, masuratorile facandu-se cu microfonul indreptat inspre garaj, iar WAV-ul inregistrat fiind apoi analizat spectral pentru a vedea ce componenta a sunetului (ca frecventa) domina, atat in exterior cat si in afara, si prin urmare ar trebui atenuata. In functie de banda de frecvente care trebuie astfel eliminata, se poate calcula grosimea materialului fonoizolator necesar.

 

Astfel de masuratori costa intre 200 si 500 de euro, insa, de fapt, sunt relativ simplu de facut (se gasesc pe internet multe plugin-uri VST de analiza spectrala a sunetului, si chiar programe de sine statatoare, sa nu mai vorbim de torrente pe gare gasesti orice program RTA si SPL-metru).

 

Pe deasupra, o astfel de masuratoare este un pas necesar si extrem de important pentru a optmiza raspunsul acustic al incaperii, si pentru a calcula necesarul de absorbtie sau difuzie din incapere la diferite frecvente.

 

Buretele ar fi o solutie, insa depinde de foarte mult factori: tipul materialului (unii bureti absorb mai bine decat altii), densitatea si grosimea lui, precum si forma (exista bureti cofrati, care absorb mediile, disperseaza inaltele, dar nu au nici un efect sub 1 Khz). In plus, buretele are proprietatea nesimtita de a fi destul de scump:

 

2m x 1m x 50 cm, dept = 70 lei la Hornbach, 2m x 1m x 4 cm cofrat = 90 lei, 95 cm x 95 cm x 5 cm piramidal = 95 lei, burete tip bass trap 30cm x 30cm x 1m = 90 lei.

 

Astea sunt cele mai mici preturi pe care le-am gasit, si toate sunt foarte mari in comparatie cu baloturile de kronotherm, care costa 90 lei pentru 3 metri patrati (cu grosimea de 10 cm), sau 90 lei pentru 6 metri patrati (cu grosimea de 5 cm).

 

Toate cele bune,

Florian

 

ERATA: in post-ul anterior am zis ca baloturile kronotherm au 135cmx95cm, de fapt au 135cmx55cm

 

PS> mai sunt niste lucruri de luat in considerare, si anume:

 

-Tobele ar trebui sa stea in colt, si ideal ar fi sa fie ridicate pe o platforma sub care sa bagati material fonoizolator (ar fi suficient, cred, niste paltforme de lemn pe care se pune marfa atunci cand este motostivuita, iar peste aceste platforme (stiam cum se numesc dar am lapsus), o placa de OSB sau doua, prinse, bineinteles, cu holsuruburi, sa nu plece. De asemenea, am vazut la un prieten ca isi punea pe tobe un material de tip hartie-textil, chiar pe membrane, ca sa atenueze sunetul (pe premier, tumuri si pe toba mare, lipit cu scotch de hartie). Nu e o solutie eleganta dar atenueaza sunetul tobelor intrucatva, pastrandu-i "kick"-ul.

 

-Ampliful de bas e recomandat sa stea intr-un colt, ideal ar fi sa fie un colt care sa fie comun cu alte garaje (daca vorbim de un garaj care e in linie cu alte garaje, gen, sa ai garaje vecine in spate, in stanga si in dreapta, atunci pui tobele si basul in colturile care au 3 garaje comune, pe cat posibil (ca la MINESWEEPER :) )

 

-Amplifurile de chitara e recomandat sa stea cu "fundul" sau cu lateralul (in functie de tipul cabinetului - deschis in spate sau cu compresie, adica inchis) la peretele prin care e cel mai posibil sa iasa sunetul, in cazul de fata cred ca e vb de peretele cu usa.

 

Sfatul meu e sa incercati intai aceste metode, care sunt mult mai simple, investiti in cateva placi OSB si puneti-le si pe usa, si vedeti in functie de rezultat ce ar mai fi nevoie. Eventual masurati (inregistrati) cu orice tip de microfon (daca nu gasiti condensator, merge si cu unul dinamic, dar nu e la fel de precis), si apoi fisierele incarcati-le intr-un host VST si analizati-le cu ajutorul unor pluginuri pentru RTA, cele ce urmeaza sunt gratuite:

 

Voxengo SPAN VST

Copyright ? 2004-2007 Aleksey Vaneev

http://www.voxengo.com/freevst/

 

INSPECTOR

 

http://www.rndigitallabs.com/

 

Astea e incarci intr-un host VST gen cubase, protools, nuendo, sau exista si host-uri vst free, cautati pe net

 

EDIT: AAA, si era sa uit. Dati o fuga pana la HORNBACH, si cumparati-va burete de spuma poliuretanica, cat mai gros cu putiinta, si puneti-l SUB amplificatoarele de bas si chitari, astfel izolandu-le de podea, e un pas foarte simplu care ajuta foarte mult. Cu cat mai gros buretele de sub cabinete, cu atat mai bine!

 

Pe Wikipedia gasesti articole scrise de uni cunoscatori si nu intotdeauna sunt foarte bine scrise ,dar afli despre ce este vorba si sa stii ce sa cauti .

Pe internet gasesti si FREE de toate doar ca trebuie sa ai rabdare sa cauti .Cine nu are timp sau rabdare vine si vrea raspuns prompt pe cate un forum ( adica sa caute alti in locul sau , hehehehe ) .

 

As pune linkurile la cateva adrese dar habar nu am unde le-am salvat inaite de a reinstala XP-ul pe un PC "mostenit " ce consuma CPU 60% cand doar ma uitam la el daca pornea un "multitask" se bloca automat ... ( la job) .

 

 

http://books.google.ro/books?id=sgwg1Vwm9V...num=8#PPA463,M1

 

http://www.thesoundchoice.ca/room_design.htm

 

http://www.google.ro/search?hl=ro&clie...vision&cd=2

 

acestea le-am gasit in cateva secunde , daca mai si cauti gasesti si mai multe sui mai detailate.

 

Colegul cu garajul nu are nevoie de studio de inregistrari ptr instrumente acustice , banuiesc ca este vorba de scule electrice . garnitura de tobe...etc .

Nu are nevoie de reflexii "naturale" chiar daca inregistreaza , efectele ambientale se pun la urma hardware sau sofware .

 

In cate studiouri/camere fono-izolate am fost , chiar izolate doar partial cu panouri cu burete (totusi) nu a fost nici o problema cu basii sunau foarte sec fara rezonante .La un prieten o camera izolata fonic partial si cu un geam termopan in fata caruia in interior cateodata se mai pune un burete , langa geam afara abea de se distinge ca se repeta la volum normal in interior.Si este izolat doar partial cu cateva panouri mari de burete prins pe rame de perete ( nu acopera tot peretele cui doar aprox 50% maxim.).Toba nu te mai deranjeaza dezi automat nici cu chitarele nu trebuie sa dai volumul la 11 . ba dimpotriva au fost cazuri cand s-a amplificat toba mare ca sa auzim.

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt multimetre digitale relativ ieftine care masoara si SPL dar nu stiu cat de precise sunt. Dar nu cred ca e nevoie de masuratori neaparat, poti face o apreciere "fiziologica", i.e. daca e incomod e de rau. Din pacate bateristul n-are potentiometru de volum si de aici incepe intregul ciclul vicios, desi se gasesc solutii si pt. asta :)

Edited by FiveseveN

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte faine raspunsurile, daca ar fi destept si ar aplica ce sa scris mai sus si s-ar alege cu un mega garaj audio. Multam si eu, tocmai ma apucam de construit si daca citeam asta dupa ce terminam ma dadeam cu capul de pereti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-7524-1244465336_thumb.jpg

 

foarte buna ideea sa am un supervizor (sau mai multi) in rezolvarea profesionala a noului meu "spatiu de joaca". In imobilul unde vreau sa ma desfasor sunt mai multe firme si e foarte putin probabil sa fie cineva dispus sa-si chinuie urechile cu talentele mele chitaristice asa ca am decis sa rezolv aceasta problema cat de bine posibil. Dupa ce am citit mai sus am dedus ca ar merge o vata minerala bazaltica cu densitate de 120 kg/mc, cea sticlata (galbena)avand doar 11kg/mc !!!. Pentru a crea spatiu de gol izolator as incepe cu un polistiren de 3 cm direct la tigla peste care sa pun niste rame din lemn de 5 cm si apoi sa pun vata minerala care la randul ei sa fie placata cu OSB de 6mm. Pentru rezonanta as pune cofraje (pentru ca le am deja) insa mai am doua nelamuriri: pe langa colturile verticale (care le inchid la 45 gr.) le inclin si pe cele de jos (orizontale) sau depinde de inaltimea la care sunt boxele? Apoi pardoseala cum ar fi mai bine izolata fonic (fiind beton armat), cu un cadru din lemn in care sa pun vata minerala de 10 acoperita cu OSB sau cu KRONOTHERM de 5mm peste care sa pun tot OSB de 6mm? Ce ma faceam daca ma apucam sa pun peste tot polistiren de 15... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

multam ptr. promptitudine, de maine vroiam sa iau materialele si sa ma apuc de treaba, o sa incep totusi cu o curatenie generala... deci va mai dura putin pana apar pozele... Izolarea fonica e necesara pe toate partile (stau intr-o zona centrala) si de obicei ne apuca damblalele pe la 10 seara, in plus e vorba de 1000W RMS si la bere potentiometrele parca aluneca mai usor....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu detin adevarul suprem :) , dar, dupa pararea mea, planul tau suna bine - doar sa ai grija sa umpli tot spatiul de sub podea cu vata minerala, fara sa lasi vreo gaura, de fapt e valabil si pentru pod :)

 

Si s-ar putea sa fie nevoie si de geamuri termopan la un momendat (izoleaza fonic foarte bine sticla "low-e".

 

Spor la lucru!

 

 

geamurile deja au fost montate- low-e+argon , am luat si polistirenul de 3, cum il pun revin cu o poza cu prima etapa .. :) tncs...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest theo_mic

Avem o incapere micuta, de 3x3x2 m (aprox 9m patrati si inalta de 2 m) pe care vrem sa o izolam fonic. E din caramida, usa este un panel cu "marginile" din tabla de 1mm, miezul consta in polistiren extrudat de 20mm. Ce solutii propuneti? important e sa se auda cat mai putin in exterior (vecini de varsta a 3-a, respectiv locuitorii casei in curtea caruia este incaperea) si nici sa nu ocupe foarte mult spatiu pe pereti k si-asa locul e mic, o sa ne facem shaorma dak mai bagam si o izolatie de 30 cm. Sugestii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.