www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recomandati-mi Niste Monitoare De Studio


Recommended Posts

Monitoarele nearfield (laterale,cum le zici tu) cele mai raspandite si unanim acceptate in studiouri de la Ulan bator pana la Sao paulo sunt Yamaha NS 10.Singura problema ca nu se mai fabrica,si Yamaha nu a gasit nimic cu care sa le inlocuiasca.Atentie daca le iei second hand sa nu fi fost reparate. daca totusi te hotarasti la active ,Genelec,in functie de buget .Uita Behringer,Alesis si alte tampenii.

Link to comment
Share on other sites

Guest costi iorga

Cauta niste monitoare cat mai flat, care sa nu te "ajute" de loc, sa nu fie rotunjite, ca cele in scopuri de auditie hifi. Se pare ca Yamaha a venit cu ceva "next" la legendarele NS10 descrise de midnight rider. Follow this link, poate e interesant pentru tine. (daca ai spus ca buget este... :) )

Edited by costi iorga
Link to comment
Share on other sites

Guest costi iorga
Ma intereseaza ceva nou, despre Yamaha am auzit si eu lucruri bune. Totusi, e vreo diferenta intre active si pasive ?

Stiu si eu ca monitoarele trebuie sa fie flat, dar mai toate modelele apar drept flat, in realitate nefiind chiar asa.

 

Pai Yamaha din linkul ce ti l-am trimis par a fi urmasele lui NS10, cel putin dupa spusele celor de la Yamaha. Acolo scrie ca "if your mix sounds good on these, it will sound good" :). Se pare deci ca suna la fel de fara compromisuri ca si predecesoarele lor.

NS10 sunt intr-adevar folosite peste tot prin studiouri, e greu sa gasesti o pereche "used" si iti trebuie si un power amp acceptabil pt ele. Suna insa, pt urechi neobisnuite cu ele, foarte harsh si multi s-ar putea sa aibe o surpriza ascultandu-le!

Cert e ca un monitor de studio nu are voie sa sune "frumos"

Link to comment
Share on other sites

Sunt in cautare de niste monitoare bune, ma intereseaza in principal cele laterale, dar si unul central. Multa lume mi-a zis sa nu iau active si ca cel mai bine ar fi sa merg pe pasive. Buget este, asa ca cine se pricepe este invitat sa raspunda.

Boxe gasesti destule in ziua de azi, si nu numai celebrele NS10. Daca chiar iti permiti, incearca si tu dintre marci gen Event, Tannoy, Genelec, etc., vezi si tu pe net, ca informatia abunda in ziua de azi! Parerea mea personala (i.e.: subiectiva) e sa mergi pe incinte active. La active ai avantajul ca tot sistemul este calibrat de fabricant la parametri optimi. La pasive trebuie sa "potrivesti" un amplif bun de referinta. Guess what? Nu toate amplifurile profesionale de studio SUNA LA FEL!! (desi toate suna la niste standarde, evident). Din tot ce am citit/observat de-a lungul vremii, unele boxe se potrivesc cu unele amplifuri, de aici si termenul de "match", folosit in profesie (dincolo), cind e vorba de a "imperechea" aceste componente... asta daca vrei sa te rupi in figuri cu performante maxime.

Cit despre Yamaha, vad din ce in ce mai des (chiar si AICI in tara) cum baietii "adauga" la sistem si o pereche de boxe ceva mai tzepene, care tin mai jos in frecventa -- NS-urile se "pirtziie" infiorator, e notorie aceasta caracteristica.... acum inteleg ca nu vrei sa "colorezi" mix-ul, etc, dar si sa iti iei monitoare care nu mai raspund bine sub 60Hz!!!, pai excuse me, Mi-ul de la bas are 41Hz, nu mai pomenesc de Si (la 5 corzi) sau synth-uri...(basu' si cu toba mareee :) ).. nu stiu cum vrei sa auzi bine aceste frecvente..... (desi exista diverse metode de "verificat" un mix acceptabil, nu mai intram acum in ele...)

Daca poti sa iti iei NS10, ia-ti, si fii pregatit de multe dureri de cap, si multa sudoare....lolol. Ca sa scurtez povestea, concluzia la care am ajuns, sprijinita de amicii mei din bransa (in state) si diverse articole, este ca faimoasele NS-uri (si citez/traduc aprox.) "suna atit de prost, incit daca ai facut un mix care sa sune bine pe ele, atunci stii ca ai dat lovitura" :) ! acesta fiind criteriul principal pentru care ele sint in folosinta.

Succes la o alegere fructuoasa!

 

P.S....iarasi despre NS10, ele au fost original concepute ca boxe de sistem audio "de casa", lol. Ulterior baietii au tras si versiunea de studio (nu cu mult schimbata)....cred ca se apropie de vreo 25 de ani deja, mai sa fie...

:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Boxe gasesti destule in ziua de azi, si nu numai celebrele NS10. Daca chiar iti permiti, incearca si tu dintre marci gen Event, Tannoy, Genelec, etc., vezi si tu pe net, ca informatia abunda in ziua de azi! Parerea mea personala (i.e.: subiectiva) e sa mergi pe incinte active. La active ai avantajul ca tot sistemul este calibrat de fabricant la parametri optimi. La pasive trebuie sa "potrivesti" un amplif bun de referinta. Guess what? Nu toate amplifurile profesionale de studio SUNA LA FEL!! (desi toate suna la niste standarde, evident). Din tot ce am citit/observat de-a lungul vremii, unele boxe se potrivesc cu unele amplifuri, de aici si termenul de "match", folosit in profesie (dincolo), cind e vorba de a "imperechea" aceste componente... asta daca vrei sa te rupi in figuri cu performante maxime.

Cit despre Yamaha, vad din ce in ce mai des (chiar si AICI in tara) cum baietii "adauga" la sistem si o pereche de boxe ceva mai tzepene, care tin mai jos in frecventa -- NS-urile se "pirtziie" infiorator, e notorie aceasta caracteristica.... acum inteleg ca nu vrei sa "colorezi" mix-ul, etc, dar si sa iti iei monitoare care nu mai raspund bine sub 60Hz!!!, pai excuse me, Mi-ul de la bas are 41Hz, nu mai pomenesc de Si (la 5 corzi) sau synth-uri...(basu' si cu toba mareee :) ).. nu stiu cum vrei sa auzi bine aceste frecvente..... (desi exista diverse metode de "verificat" un mix acceptabil, nu mai intram acum in ele...)

Daca poti sa iti iei NS10, ia-ti, si fii pregatit de multe dureri de cap, si multa sudoare....lolol. Ca sa scurtez povestea, concluzia la care am ajuns, sprijinita de amicii mei din bransa (in state) si diverse articole, este ca faimoasele NS-uri (si citez/traduc aprox.) "suna atit de prost, incit daca ai facut un mix care sa sune bine pe ele, atunci stii ca ai dat lovitura" :( ! acesta fiind criteriul principal pentru care ele sint in folosinta.

Succes la o alegere fructuoasa!

 

P.S....iarasi despre NS10, ele au fost original concepute ca boxe de sistem audio "de casa", lol. Ulterior baietii au tras si versiunea de studio (nu cu mult schimbata)....cred ca se apropie de vreo 25 de ani deja, mai sa fie...

:)

Nu stiu ce NS-uri rebobinate ai ascultat tu,dar eu am lucrat 10 ani pe NS 10,si la Londra,si la Viena,si la Budapesta,ba imi luasem si pentru acasa o pereche,ca sa fiu mai in forma B),ba uite ca am luat si un premiu de la Academia Maghiara pentru un album mixat pe NS 10.intamplarea face sa fi fost un album de rock,cu bass cu 5 corzi.Tonurile se fac pe boxe mai mari,masteringul deasemenea,mixajul se face pe boxe nearfield,cat mai dry cu putinta.Cand vorbesti de Event si Tannoy sper ca nu vorbesti serios,nu ?lol

P.S.asta ca se apropie de 25 de ani,nu stiu cum s-o interpretam,lumea e proasta si 25 de ani a mixat pe niste boxe de rahat,cand pe piata multe altele muuult mai bune s-au nascut si au murit,fiindca inginerii de sunet sunt prosti cu totii? sau pentru ca acesta este "industry standard" un standard acceptat de ,subliniez,PROFESIONISTII din lumea intreaga.Cei carora nu le place,si au bedroom studioul cu buget mare,poa sa-si cumpere ce vor ei.nasol este ca nu se mai fabrica NS 10 si nici nu o sa se mai fabrice vreodata,fiindca materialul din care se facea conul difuzorului e obtinut,daca nu ma insel,dintr-un copac intrat pe lista speciilor protejate.Si nu uita ca Stratocasterul face 45 de ani imediat.La fel si Les Paul ul. :)

P.P.S :Nicio solutie profesionala n-am vazut cu monitoare active,decat cu statie si boxa separata.Ai dreptate cand spui ca un anumit balans si o anumita calitate sunt asigurate in cazul boxelor active,e mai greu sa dai cu batul in balta,dar profesional,nu se lucreaza mai deloc cu boxe active

Link to comment
Share on other sites

Cit despre Yamaha, vad din ce in ce mai des (chiar si AICI in tara) cum baietii "adauga" la sistem si o pereche de boxe ceva mai tzepene, care tin mai jos in frecventa -- NS-urile se "pirtziie" infiorator, e notorie aceasta caracteristica.... acum inteleg ca nu vrei sa "colorezi" mix-ul, etc, dar si sa iti iei monitoare care nu mai raspund bine sub 60Hz!!!, pai excuse me, Mi-ul de la bas are 41Hz, nu mai pomenesc de Si (la 5 corzi) sau synth-uri...(basu' si cu toba mareee :) )..

 

Poate vrei sa spui 82 Hz. Sub 70Hz vorbim deja de difuri speciale, subwoofer.

Link to comment
Share on other sites

Ma intereseaza ceva nou, despre Yamaha am auzit si eu lucruri bune. Totusi, e vreo diferenta intre active si pasive ?

Stiu si eu ca monitoarele trebuie sa fie flat, dar mai toate modelele apar drept flat, in realitate nefiind chiar asa.

 

In principiu boxele active au integrata partea de amplificare, fata de cele pasive pentru care ai nevoie de PA. Acuma, despre diferentele calitative, vb cu cine se pricepe :)

Link to comment
Share on other sites

alesis

Mai toti cei care au raspuns aici au zis ca Alesis - NU.

 

In principiu boxele active au integrata partea de amplificare, fata de cele pasive pentru care ai nevoie de PA. Acuma, despre diferentele calitative, vb cu cine se pricepe :)

Diferenta asta o stiam si eu, calitativ ma refeream.

 

 

Despre M-Audio nimic ? A lucrat cineva cu monitoare de acest fel ?

Link to comment
Share on other sites

Cu tot respectul pentru Rares :) NS10 sint oribile. S-au folosit intr-adevar pe scara extinsa pentru ca s-au impus ca un standard, din motive greu de estimat acum dupa atita timp. Pentru tot ce inseamna muzica moderna (mult bas, electro, metal modern cu multa densitate a frecventelor) adica de vreo 15 de ani incoace, nu fac fata absolut deloc.

Intr-adevar intr-un studio e bine sa ai mai multe boxe, pina la o boxa de tip radio portabil, pentru a verifica cit de corect suna pe orice.

Am auzit de curind la cineva niste KRK mititele (active) care mi s-au parut foarte bune pentru home studio.

Cred ca de astea e vorba http://www.thomann.de/de/krk_rp6.htm

Au si modele mai mari. Stie cineva mai multe despre ele?

Link to comment
Share on other sites

eu am (si mai stiu pe cineva) krk rp5 -uri. mi se par o solutie f buna pt pretul lor (aka raportul calitate-pretz).rp8 sunt chiar decente.

nu-s genelecuri dar nici nu costa cat unele, asa ca...

ns10 s-au impus ca un standard tocmai pentru ca suna atat de "prost"(in sensul de nonmuzical pt ureke, neplacut).trebuie sa fii f dibace sa faci un mix sa sune bine pe alea, iar daca ai reusit nu mai e nevoie sa testezi pe radiouri gloria sau casuri auto ca vei stii clar ca suna si pe alea :)

Link to comment
Share on other sites

Rares, dar este clar ca tannoy sunt mult peste yamaha, e doar un fapt cunoscut.Si pretul este pe masura.Personal eu am in vizor niste tannoy-uri active si ii sugerez si lu mihai acelasi lucru.

Stai linistit,ca si eu am tot Tannoyuri.Dar plang dupa NS 10 de fiecare data cand mixez ceva.Nu compara cu Yamaha astea noi,ca astea CHIAR sunt sub Tannoyuri.

@HiHi:Alesis NU,Bergenbier NU,desi cred ca suna mai bine ca Alesis, M-Audio NU NU NU,Roland NU.

KrK,DA,Adam Da,Genelec DA

Da cu juma de gura pentru Tannoyurile din seria Reveal active,Samson Rubicon (NU Resolv) si Event

Sa mai zica si George

Link to comment
Share on other sites

Stai linistit,ca si eu am tot Tannoyuri.Dar plang dupa NS 10 de fiecare data cand mixez ceva.Nu compara cu Yamaha astea noi,ca astea CHIAR sunt sub Tannoyuri.

@HiHi:Alesis NU,Bergenbier NU,desi cred ca suna mai bine ca Alesis, M-Audio NU NU NU,Roland NU.

KrK,DA,Adam Da,Genelec DA

Da cu juma de gura pentru Tannoyurile din seria Reveal active,Samson Rubicon (NU Resolv) si Event

Sa mai zica si George

 

Pai si eu in locul tau as plange dupa NS10. Tu lucrezi 99% rock sau apropiat de rock, deci NS10 sunt perfecte. De ex eu care lucrez publicitate trebuie sa lucrez pe toate genurile, deci nu ma intereseaza Yamaha. Am Genelec 101A.

Pentru un incepator care incepe un home studio nu conteaza diferenta intre Tannoy si KRK. Conteaza de 100 de ori mai mult amenajarea camerei si cunostintele teoretice in domeniu. Cand ai deja destula experienta sa deosebesti clar monitoarele ai deja stiinta sa alegi singur monitoarele care ti se potrivesc.

Daca vrei mai mult decat home studio si vrei sa faci bani, mi se pare normal sa platesti pentru informatie. Dupa parerea mea toate sugestiile de pe acest topic sunt mai mult decat decente pentru inceput. Teoretic cele mai scumpe sunt cele mai bune :)

Link to comment
Share on other sites

Sunt in cautare de niste monitoare bune, ma intereseaza in principal cele laterale, dar si unul central. Multa lume mi-a zis sa nu iau active si ca cel mai bine ar fi sa merg pe pasive. Buget este, asa ca cine se pricepe este invitat sa raspunda.

 

 

Astea fac treaba buna pe aici. Acum nu inteleg exact ce inseamna "buget este", tocmai de aceea am dat doua exemple - :)

 

http://www.zzounds.com/item--MACHR824

 

http://www.zzounds.com/item--KRKRP8

 

Pentru cine vrea M-Audio sa stea cuminte. M-Audio au facut in schimb o treaba foarte buna cu http://www.m-audio.com/products/en_us/IE40-main.html - Nu le-am incercat inca dar am auzit numai lucruri bune.

Edited by Woody
Link to comment
Share on other sites

Guest costi iorga

Orice ti-ai lua, daca iti iei monitoare pasive iti va trebui un power amp de calitate. Pt studio, importanta e traducerea fidela si cat mai flat a semnalului primit si, FOARTE IMPORTANT, zgomot mic (mai ales la ventilator).

Cele mai bune sunt si aici, din pacate si cele mai scumpe (Bryston 4B, Hafler P5000, etc)

Ca si alternativa, poti incerca un Hafler P1500 cu monitoare tot Hafler M5. For home purposes OK!

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce NS-uri rebobinate ai ascultat tu,dar eu am lucrat 10 ani pe NS 10,si la Londra,si la Viena,si la Budapesta,ba imi luasem si pentru acasa o pereche,ca sa fiu mai in forma :),ba uite ca am luat si un premiu de la Academia Maghiara pentru un album mixat pe NS 10.intamplarea face sa fi fost un album de rock,cu bass cu 5 corzi.Tonurile se fac pe boxe mai mari,masteringul deasemenea,mixajul se face pe boxe nearfield,cat mai dry cu putinta.Cand vorbesti de Event si Tannoy sper ca nu vorbesti serios,nu ?lol

P.S.asta ca se apropie de 25 de ani,nu stiu cum s-o interpretam,lumea e proasta si 25 de ani a mixat pe niste boxe de rahat,cand pe piata multe altele muuult mai bune s-au nascut si au murit,fiindca inginerii de sunet sunt prosti cu totii? sau pentru ca acesta este "industry standard" un standard acceptat de ,subliniez,PROFESIONISTII din lumea intreaga.Cei carora nu le place,si au bedroom studioul cu buget mare,poa sa-si cumpere ce vor ei.nasol este ca nu se mai fabrica NS 10 si nici nu o sa se mai fabrice vreodata,fiindca materialul din care se facea conul difuzorului e obtinut,daca nu ma insel,dintr-un copac intrat pe lista speciilor protejate.Si nu uita ca Stratocasterul face 45 de ani imediat.La fel si Les Paul ul. :)

P.P.S :Nicio solutie profesionala n-am vazut cu monitoare active,decat cu statie si boxa separata.Ai dreptate cand spui ca un anumit balans si o anumita calitate sunt asigurate in cazul boxelor active,e mai greu sa dai cu batul in balta,dar profesional,nu se lucreaza mai deloc cu boxe active

Asa este ..

 

Un difuzor rebobinat nu mai corespunde cu specificatiile originale, nu mai suna la fel .

!!!!

1954-2008

 

45 <=>54 , ai inversat cifrele .

 

Eu zic ca in primul si in primul rand URECHE trebuie sa aiba un "mixerist".

 

Oricum intr-un studio trebuie sa ai toate mediile de redare ce se gasesc pe piataca sa faci un sunet "bun" , sa auda omul si cu telefonul ceva din piesa si sa auda ceva si in boxe calitative ,

 

Boxele "active" au un singur avantaj ,ai mai putin de cablat cand le montezi.

Nu ar fi o solutie rea , teoretic.Dar intr-una din boxe se afla amplificatorul integrat cu doua etaje de amplificare perfect identice, pentru ambeofonie sau ptr stereo .Deci una are 15cm cablu de difuzor , cealalta este cuplata prin 3mm de cablu .Un cablu intrduce inductanta si capacitate in plus in lantul de redere ,fiid relativ scurt are efect mai mult pe inalte , deci chiar pe imaginea stereo!! Asa ca nu este OK.

Pe kanga acest lucru unele boxe active din acestea au tot felul de corectii electronice ale dinamici ce distorsioneaza realitatea , si muzica nu va mai suna numai pe instalatie similare cu cea cu care s-a mixat.

 

Studiourile profi folosesc statii profi de studio foarte calitative si "identice" ( banda de frecventa, defazare, dinamica , etc ), si la acestea fiecare sonorizator a-si alege boxele ce-i convin lui si cu care este obisnuit si stie care va fi sunetul final dupa ce se produce discul ,in formate wav ,mp3 , vinil, DAT ,DVD ,sau ce mai este.Stie cum va suna pe un radiocas, sau un aparat portativ si cum va suna pe un sistem super HiFi. Trebuie sa faca in asa fel ca sa sune pe orice .Pe toate trebuie sa sune cate ceva..

Am inteles ca dupa ce pleca materialul de la masterizare intervine si producatorul care mai face corectii in functie de media de stocare .

 

 

Rares .Voi cum ati facut ca sa sune o inregistrare ( comerciala) pe de toate ?

Si cum se fac soundurile foart e joase care practic nu sunt atat de joase dar suna fantastic de adanc .Eu ma gsit un program "MaxBass" dar este un soft de amatori nu prea face multe .

In descriere descrie ca se suprima fundamentala ( subbasului) si se ridica armonicele acestuia .

 

Dar eu mai aud si niste "medii" parca introduse cu un generator de zgomot .Si am urmarit si in filme , suna gras si "jos"( exoplozii , tunete) si pe difurile mici ale aparatului TV si pe boxe "mari".

 

 

Am ascultat multe piese experimentale facute acasa de amatori ( pe AcidPlanet) le-am si scris ca sunt ireale , sunete produse digital cu un subbas ce nu poate fi redat numai de o instalatie foarte complexa .Neavand toata lumea super instalatie ci asculta muzica in "ampliful media" de la PC nici nu aude jumatate din fondul sonor al inregistrari .Eu am ascultat respectiva muzica si pe boxe calitative cu subwoofer de 12" si supramodula difuzorul de numa baraieli se auzeau la doar 20W, plus toba mare sintetizata din tonuri sinusoidale si "filtrata" cu rezonator de bass , nimic nu auzeam in casti numa sarea membrana si pacanea si sunt casti foarte bune de studio.

 

Din aceasta cauza cred ca mixeristul e baza nu boxele.

 

Cunosc studiouri ce au in "dotare" toate boxele posibile si statii de care vrei.Dar le-au cumparat ca sa le aiba de folosit habar nu au .Cu cat mai multe boxe au cu atat mai prost fac sunetul , heheheh.

 

Si inca o observatie , majoritatea boxelor ce se comercializeaza nu prea respecte "reteta" ideala din punct de vedere acustic .Toate sun comerciale , toate coloreaza sunetul , chiar si cele de studio, numai ca fiecare mixerist are experienta si stie ce si cat sa se bizuie pe calitatea redari.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Mai tii minte ce scria in cartea Hi-Fi A.B.C,aparuta prin1980? Ca difuzorul si incinta sunt cele mai slabe verigi din lantul acustic. E,afla ca nu s-a schimbat nimic,raportul e acelasi :) .E super greu sa faci boxe cu adevarat liniare,de aceea producatorii de succes sun aceia care le fac " cvasiliniare :) ",adica nu au prea mare castig in joase si inalte,iar mediile reusesc sa fie muzicale. In ziua de azi,cu toate programele si VST-urile existente,e usor sa obtii anumite "iluzii" sonore,si e si mai usor sa distrugi sunetul.In orice caz,daca ai subwoofer de 12 inch si dupa ce ai facut un mastering bengos,subwooferul misca membrana tare dar de auzit nu se aude nimic,si face ca un crap de 6 kg pe uscat,tre sa mai umbli putin la procesare :)

Pe vremea mea,ca sa sune bine,aveam in studio un set de boxe care sunau mai "prost" decat NS10,si anume niste Auratone,monitoare mini pentru mixaj,cu o singura cale,si,la fel de important,aveam un TV caruia i se facuse o intrare direct in amplificatorul sau,si ascultam mult si pe ala,mai ales pentru ca pe vremea aia se emitea mono pe Tv,si era foarte important sa nu intre in antifaza anumite frecvente cand se reducea semnalul la mono.

Adancimea joaselor,fara efectul crapului pe uscat se obtinea din efecte psihoacustice,mai ales din BBE Sonic Maximizer,sau din Aphex Big Bottom exciter,dar acestea sunt artefacte pe care le-am folosit cat de rar am putut,fiindca intotdeauna mai si luau ceva,pe langa ce dadeau.

Link to comment
Share on other sites

Mai tii minte ce scria in cartea Hi-Fi A.B.C,aparuta prin1980? Ca difuzorul si incinta sunt cele mai slabe verigi din lantul acustic. E,afla ca nu s-a schimbat nimic,raportul e acelasi :) .E super greu sa faci boxe cu adevarat liniare,de aceea producatorii de succes sun aceia care le fac " cvasiliniare :) ",adica nu au prea mare castig in joase si inalte,iar mediile reusesc sa fie muzicale. In ziua de azi,cu toate programele si VST-urile existente,e usor sa obtii anumite "iluzii" sonore,si e si mai usor sa distrugi sunetul.In orice caz,daca ai subwoofer de 12 inch si dupa ce ai facut un mastering bengos,subwooferul misca membrana tare dar de auzit nu se aude nimic,si face ca un crap de 6 kg pe uscat,tre sa mai umbli putin la procesare :)

Pe vremea mea,ca sa sune bine,aveam in studio un set de boxe care sunau mai "prost" decat NS10,si anume niste Auratone,monitoare mini pentru mixaj,cu o singura cale,si,la fel de important,aveam un TV caruia i se facuse o intrare direct in amplificatorul sau,si ascultam mult si pe ala,mai ales pentru ca pe vremea aia se emitea mono pe Tv,si era foarte important sa nu intre in antifaza anumite frecvente cand se reducea semnalul la mono.

Adancimea joaselor,fara efectul crapului pe uscat se obtinea din efecte psihoacustice,mai ales din BBE Sonic Maximizer,sau din Aphex Big Bottom exciter,dar acestea sunt artefacte pe care le-am folosit cat de rar am putut,fiindca intotdeauna mai si luau ceva,pe langa ce dadeau.

 

 

 

 

Asa ceva , hehe.

 

In timpul cand se asculta muzica de pe LP-uri vinil nu erau aceste proleme cu sounduri ireale( artificial create).

 

Un pickup avea limitata banda de trecere la basi ca sa nu intre rzeonanta sistemului mecanic in semnalul sonor .:a magnetofoanele "casnice" la high-end aveai 45dB dinamica .

 

Un CD audio pe 16 bit poate stoca si reda 90dB ! si nu are rezonanta acustica asa ca se pot produce semnale cu frecventa foarte joasa.

 

Cum ai mentionat ...difuzorul a ramas acelasi , nu prea renteaza sa faci un sistem de difuri .ce reda corect joasele si dinamica .Costa prea mult si nimeni nu cumpara

 

 

Hahaha , acum 12 ani cand am inceput sa ma destrabalez cu homestudio , am dat de niste programele

 

"incredible 3D , panoramari ,defazari, QuasyStereo...More Stereo...ultrabass ...maxbass .Mi-am zis "eu sunt regele" , haha.Si am tot mixat....tot citind documentatii si help-uri...a-mi sare in ochi ceva de care stiam dar am uitat complect.Compatibilitatea stereo/mono . SI marea mea opera de arta nu suna de nici un fel paractic nici in 3D , iar de Mono ce sa mai zic , a disparut 80% din sunet, nu tu bass nu tu medii ,doar ceva sters spalacit inbarligat fara definitie (definitie nu aveam nici in 3D).Am facut cadou unui prieten statia 5+1 cu tot cu planete si sateliti sa se joace el , apoi si el a renuntat sa asculte CD-uri cu Deep Purple pe asa ceva.

 

M-am apucat si am verificat toate "plugin"-urile.90% baga defazaje si strica panoramarea aruncand material si in celalalt canal.Asasa ca m-am linistit.

 

Exciter de rack am vazut la Adi.Live cu chitara pe un marschall pe o boxa Hugs&Kettner nu m-a convins.Dar am auzit facute "gingle"- uri sunau grozav tobele si basul cu "roll up" bass ptr sunet TV .

 

Nu am intrebat cum au facut , dar o sa intreb.De exemplu pe AcidPlanet am intrebat ....si...pai... baieti au cumparat setul de loop-uri cate 3 sau 4 CD-uri la 200-300$ si acolo aveau sunetul si pasajul respectiv gata creat , ei numai l-au mixat.

 

Foarte multi au boxe Alesis .

 

Boita , mi-a spus ca el a folosit boxe HiFi mari ptr monitorizare in camera de studio mare aranjate la o anume distanta de zid si de colturi , si stia el din experienta ce si cum.

Link to comment
Share on other sites

Asa e , hehe.

 

In timpul cand se asculta muzica de pe LP-uri vinil nu erau aceste proleme cu sounduri ireale( artificial create).

 

Un pickup avea limitata banda de trecere la basi ca sa nu intre rzeonanta sistemului mecanic in semnalul sonor .:a magnetofoanele "casnice" la high-end aveai 45dB dinamica .

 

Un CD audio pe 16 bit poate stoca si reda 90dB ! si nu are rezonanta acustica asa ca se pot produce semnale cu frecventa foarte joasa.

 

Cum ai mentionat ...difuzorul a ramas acelasi , nu prea renteaza sa faci un sistem de difuri .ce reda corect joasele si dinamica .Costa prea mult si nimeni nu cumpara

 

 

Hahaha , acum 12 ani cand am inceput sa ma destrabalez cu homestudio , am dat de niste programele

 

"incredible 3D , panoramari ,defazari, QuasyStereo...More Stereo...ultrabass ...maxbass .Mi-am zis "eu sunt regele" , haha.Si am tot mixat....tot citind documentatii si help-uri...a-mi sare in ochi ceva de care stiam dar am uitat complect.Compatibilitatea stereo/mono . SI marea mea opera de arta nu suna de nici un fel paractic nici in 3D , iar de Mono ce sa mai zic , a disparut 80% din sunet, nu tu bass nu tu medii ,doar ceva sters spalacit inbarligat fara definitie (definitie nu aveam nici in 3D).Am facut cadou unui prieten statia 5+1 cu tot cu planete si sateliti sa se joace el , apoi si el a renuntat sa asculte CD-uri cu Deep Purple pe asa ceva.

 

M-am apucat si am verificat toate "plugin"-urile.90% baga defazaje si strica panoramarea aruncand material si in celalalt canal.Asasa ca m-am linistit.

 

Exciter de rack am vazut la Adi.Live cu chitara pe un marschall pe o boxa Hugs&Kettner nu m-a convins.Dar am auzit facute "gingle"- uri sunau grozav tobele si basul cu "roll up" bass ptr sunet TV .

 

Nu am intrebat cum au facut , dar o sa intreb.De exemplu pe AcidPlanet am intrebat ....si...pai... baieti au cumparat setul de loop-uri cate 3 sau 4 CD-uri la 200-300$ si acolo aveau sunetul si pasajul respectiv gata creat , ei numai l-au mixat.

 

Foarte multi au boxe Alesis .

 

Boita , mi-a spus ca el a folosit boxe HiFi mari ptr monitorizare in camera de studio mare aranjate la o anume distanta de zid si de colturi , si stia el din experienta ce si cum.

 

Am primit niste materiale de afara , reviste etc de HiFi , ne uitam cu un prieyen cascam gura , citim..si baieit arata studioul lu "Genesis" si ne apuca rasul cand vedem o djoarsa de radiocasetofon , stereo , dar din acela cel mai ieftin possibil ,difuri mici , prost.

Acest casetofon era pus pe mixerul mamut frumos cu millioane de beculete si butoane .

.radem ce radem cand cateva pagini mai incolo gasim ce fac baietii cu acest casetofon ...incercau daca suna ceva muzica lor ,

90% din ascultatori pe asa ceva asculta muzica. cati se pun acasa in camera speciala de auditii muzicale cu instalatie super HiFi , in fotoliu la distanta optima sa auda o imagine sonora perfecta ,ca sa asculte un concert de 2 ore ? Sau orice CD-nou.?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Buncar
Sunt in cautare de niste monitoare bune, ma intereseaza in principal cele laterale, dar si unul central. Multa lume mi-a zis sa nu iau active si ca cel mai bine ar fi sa merg pe pasive. Buget este, asa ca cine se pricepe este invitat sa raspunda.

 

 

Eu exact active iti recomand...nu ai spus de cati bani dispui pentru monitoare...plecand de la 500 lei pana la 6000 lei iti poat face o lista destul de lunga ... specifica suma care esti dispus sa o platesti pe o pereche de monitoare si mai exact pentru ce ai nevoie de ele...sa monitorizezi ce?...voce, instrument, mixaje, procesare, si de spatiul unde doresti sa le amplasezi(camera antifonata, neantifonata, mare, mica....)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.