www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Vreau sa imi cumpar un amplificator "home use" si un microfon pentru inregistrare.

Ca si amplificator eu m-am gandit la Marshall MG15GR  la care o sa ii pun in fata un Ibanez TS9, iar la microfon Superlux D10B

Ce parere aveti? As putea face o configuratie mai buna de banii astia? Pentru amplificator bugetul are fi 600lei si o sa cant pe el, in mare parte, metal, iar pentru microfon 200lei. Microfonul as vrea sa il folosesc si pentru altfel de instrumente (acustic si suflat).

Edited by raul1ro
Posted
1 hour ago, FiveseveN said:

OK then. Ai mai putea să te uiți la copiile de 57 și 58.

De limitările unui combo de 8" sper că ești conștient, nu vreau să reiau diatriba împotriva amplificatoarelor "pentru începători" a suta oară.

La ce limitari te referi? La putere?

Sau unde le pot citi? :D

Posted
5 minutes ago, FiveseveN said:

Da, cred că au înnoit stocul de difuzoare :D.

Tre' să înțelegi că firmele exploatează tocmai "ideea de amp" cu jucăriile astea. Au și folosul lor, de asta zic să-l probezi totuși înainte, pentru că te interesează cum sună și nu ce nume scrie pe el, nu?

Evident, doar ca nu stiu as putea sa il testez in Cluj.

Posted

Recomand asa ceva, ii mult peste, "jucariia aia aleasa de tine. Difuzor de 10", foarte versatil, poti sa-l folosesti la oroce gen, fara sa mai ai nevoie de vreo pedala in fata lui. Detin si eu unul pentru cand mi-e lene sa dezlantui "dihania" si-s fosrte multumit.

Uite varianta de 30w

Si varianta de 50w (asta-i deja cu dif de 12" - alta treaba):

 

Posted
45 minutes ago, teckus said:

Recomand asa ceva, ii mult peste, "jucariia aia aleasa de tine. Difuzor de 10", foarte versatil, poti sa-l folosesti la oroce gen, fara sa mai ai nevoie de vreo pedala in fata lui. Detin si eu unul pentru cand mi-e lene sa dezlantui "dihania" si-s fosrte multumit.

Uite varianta de 30w

Si varianta de 50w (asta-i deja cu dif de 12" - alta treaba):

 

In principiu prefer sa cumpar ceva nou (indiferent de produs).

Posted
3 hours ago, raul1ro said:

In principiu prefer sa cumpar ceva nou (indiferent de produs).

Atunci mai bine ramai la guitar rig. Ca amplificator nu prea ai ce sa-ti iei nou in banii aia care sa fie macar decent.

Dar am o presimtire ca asa cum fac multi care cer sfaturi d-astea p-aici, tot cum vrei o sa faci :)

  • Like 2
Posted
On 19/07/2018 at 00:19, kovu_tlk said:

Atunci mai bine ramai la guitar rig. Ca amplificator nu prea ai ce sa-ti iei nou in banii aia care sa fie macar decent.

Dar am o presimtire ca asa cum fac multi care cer sfaturi d-astea p-aici, tot cum vrei o sa faci :)

Oarecum, da. Dar tocmai am realizat ca trebuie sa platesc transport pe thomann pentru totalul pe care il am, asa ca o sa mai aloc aprox 400 lei la amp, in viitorul apropiat.

Posted (edited)
On 18/07/2018 at 21:11, raul1ro said:

In principiu prefer sa cumpar ceva nou (indiferent de produs).

Dupa parerea mea e o chestiune destul de simpla: de X lei poti lua second ceva ce a costat 2X lei, care poate fi mult mai bun decat ceva ce iei nou cu X lei... numa' zic..(si scuze de offtopic)

Edited by Jiganie
  • Like 1
Posted

Am inteles ca vrei sa inregistrezi acasa prin interfata /placa externa sau interna .

Poti folosi orice amplif  char si cel de " multimedia /home theatre "

Ca sa ai un anumit sound la un amplif cu un tubescreamer trebuie sa duci ampliful in overdrive ..10W  este cam tare chiar daca difuzorul este cu randament micutz ..

 Diametrul difuzorului nu influenteaza basii !  doar " Rezistenta de Radiatie " este mai mica si suna mai slab ,.....

Dar !  tu captezi de la 2cm cu un microfon deci nu ai problema pierderi de randament in joase .

Ca si exemplu poate fi luate castile care cu o membrana de 1"  poate sa redea basii mai bine decat multe difuzoare ..problema de obicei castile le au cu inaltele ce  necesita o membrana si o bobina mobila foarte usoara intr=un camp magnetic puternic ..

Deci teoretic  ai putea face un sound bun si cu capsula de casca preluat cu microfonul ..

ersonal am incercat de toate si  de ex un magnetofon UNITRA pe tuburi cu diful intern  oval de vre-o 3W  tras cu microfon suna ca un Marschall in focuri ..

Oricum acasa /studio cand inregistrezi trebuie sa  monitorizezi cu casti cand  tragi cate un track nou ..ca sa nu intre pe inregistrare  trackurile inregistrate anterior ...deci nu ai nevoie de amplif de 10W  ..sau I 100w  in overdrive  de sa "rupa " difurile  poti face asta si cu un dif de 2W cu orice amplif ..

Ce ai nevoie este un " formator de ton '"  ..un procesor sau de ex un VOX Amplug ..ecou , reverb ..etc oricum o sa pui in mixer-ul DAW-ului ..

 

Daca vrei amplif ce poate fi folosit pe mici  scene ce tine piept unui baterist zgomotos .sau sa sperii vecinii .ai nevoie de ceva SPL  ..un amplif de 30-50W cu doua difuri foarte bune cu diametrul de 12: ..mai bine ar fi cu 4x12" ..Celestion sau \Eminence cu SPL minim 100dB.

Si 97dB SPL ar fi acceptabil DAR ! cel cu 100 dB SPL suna de parca ai putere dubla din amplif .!

Ca si putere electrica +3dB este o dublare a puterii!.

Din aceast considerent tot aminteste  @FiveseveN  aici mai sus ..ca DIFUZOARE BUNE !!

Dar cumn am descris ..important acest aspect este ptr puterea radiata .

Puterea radiata creste odata cu  suprafata activa a membranei ..si bineinteles vei auzi si o cresteree in basii .

In ala ordine de idei .. poate pentru viitor '

un amplif cu un dif de 12" sa aiba puterea radiata de   N SPL

acelasi amplif  cu 2x12"    are puterea radiata N+3Db SPL

acelasi amplif  cu 4x12"    are puterea radiata N+6Db SPL

+6 Db  se apropie de putere acustica  sesizata  DUBLA  

( +9 sau 10 dB se considera ca DUBLU  .IN PUTERE ACUSTICA . dar in teste  unii subiecti au  raportat ca dubla  putere acustica de la +6dB ) In cazul unui  "DOUBLESTACK | 8x12"  ai un castig in SPL de +9dB ce produce o intensitate acustica dubla fata de un singur dif de 12" ..

De aici se poate trage concluzia ca in cazul unui singur dif de 12" ( sau alt diametru ) este de dorit sa aiba SPL  cat mai "mare " .

  La inregistrare nu te intereseaza puterea ci soundul /calitatea   ce se poate realiza cu un formator de ton ,,,hardware extern sau cu VST ..daca ai un PC  OK ..poti avea sounduri de chitara in realtime cu VST  fara latenza ..

Am un  JamVOX  ce nici nu il mai folosesc de cand am primit in upgrade "dll"  ul VST cu care pot canta direct cu toate efectele si ampsimurile ..apoi dupa inregisreare pot sa modific ce doresc ..

Nu mai lungesc cu alte considerent ..citeste atent incearca sa intelegi  logic si practic ca sa stii de ce ai nevoie .

Asa de amorul artei ssi eu am  400W ptr chitara cu 4x12" , 4x10" , 1x15"  ce daca le-am folosit in concert doar cate un amplif ..de vre-o trei patru ori ..si inca trei combo=uri mici si acelea stau in coltul camerei ca si cel cu 10W este prea puternic in casa

..Dar daca cumperi ca sa stii ca ai  un amplif ce fata fata la o adica  alege un amplif bun  ..numai dupa ce te dumiresti ce trebuie ..

Atentie la unele " combo "  din cazuze de a face un amplif ieftin utilizeaza difuri " slabute "  si limiteaza banda de frecvente ca sa nu distruga joasele diful ..Lucru OK  doar ca nu ca suna cea ce astepti cand bagi ceva pedale de distors etc in fata ..

Unele combo FENDER  au numai soundul lor de care porti sa scapi numai daca intri  cu procesorul tau ..formator de sound pe "Effect Return " al "|loop" -ului de efecte astfel ataci direct etajul final si scapi de preampliful si EQ ce limiteaza /formeaza soundiul specific al comboului ..

Acele combo-uri cu limmitarea banzii suna foarte biune pe clean/si usor overdive   dar ptr distors lipsesc joasele ( in functie de soundul dorit )

Sa aiba etaj de alimentare " fortzos "  .la .unele limitarea se bazeaza sipe un etaj de alimentare cu rezistenta interna " mai mare "  la care  in caz de overdive  cade tensiunea si deci limiteaza puterea maxima ..

Am reparat un amplif HH combo cu 25w /10"    ce avea diodele din puntea redresoare la  " LIMITA "  cum a cuplat prietenul inca un difuzor extern sa aiba putere radiata mai mare  a cauzat o putere electrica dubla ptr final ca rezultat a  ars puntea redresoare si astfel a scapat etajul final ...hehe ..

Deci sunt multe minuni ..ai rabdare si invata , asculta ce spun altii  , dar atentie ..nu mitologii ci despre fiabilitate , putere , cate s-au  defectat  , ce se strica la unele etc ...incet pana inveti ce si cum ...sapi pe youtube , pe net ..sunt tutoriale , explicatii , tutoriale ..

de ex  linkul  urmator ....este ptr DJ  dar gasesti multe raspunsuri ptr Homerecording ..despre " efectele "  utilizate ,..combate cu argumente " mitologia " introdusa de " fproducatori " din motive pur comerciale  si care nu au nici o baza stiintifica ..

La sectiunea VIDEO ai doua clipuri cu explicatii in legatura cu nivelurile de " GAIN "  pe etaje ..

.www.rane.com/library.html

 

  • Like 1
  • Thanks 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.