StratMan Posted November 30, 2014 Posted November 30, 2014 nu ma pot abtine si adaug si eu ceva: fotbalul se joaca pe goluri si muzica se canta pe note, dar ambele, daca sunt de calitate, sunt pe bani! cine ajunge sa inteleaga de ce sunt necesare notele in muzica, inseamna ca a ajuns la nivelul de apreciere justa a ceea ce inseamna profesionalism vs amatorism. eu ii numesc amatori pe cei care nu intrunesc cunostintele muzicale necesare desfasurarii unei activitati sustinute, in domeniu. ceea ce trebuie retinut este ca talentul este de apreciat, dar nu tine loc studiului (aka muncii sustinute). cei care se intretin dintr-o astfel de activitate devin profesionisti, dar, din pacate, nu toti acestia dau dovada de profesionalism iar diferentele pot fi observate in calitatea produsului muzical oferit. amatorii sunt, in general, fericiti sa ajunga macar la un nivel de afirmare, nu-si pun problema de a se intretine din aceasta activitate si sunt dispusi sa presteze pe mai nimic, ignorand (cu sau fara stiinta) ca, de fapt, ei strica o piata, scazand astfel pretul pt. o astfel de activitate (implicit, realizand un produs muzical de foarte slaba calitate). profesionistul are de ales intre a accepta pretul scazut sau a nu canta deloc, considerand ca nu merita un asemenea efort pt. atat de putini bani. ceea ce nu inteleg amatorii este ca profesionistii (care dau dovada de profesionalism) parcurg etapele realizarii unui produs muzical mult mai repede, mult mai bun calitativ, realizand si un nivel de performanta mult mai ridicat. acesta este, de fapt, motivul pt. care apar conflictele intre amatori si profesionisti, ultimii masurand in bani timpul pe care amatorii si-l pierd din placere. de multe ori, unii amatori, care considera ca nu pot face fata unor exigente, declara ca au pretentia sa obtina imediat avantaje materiale pt. virtuala lor viitoare prestatie, pt. a iesi din situatia penibila de a recunoaste ca nu sunt in stare sa faca fata acestui efort. cu alte cuvinte, ei, desi sunt, in realitate, niste amatori (jalnici, cateodata), vor sa pozeze in profesionisti. oricum, nu uitati, dobandirea cunostintelor necesare pt. a se obtine un produs muzical cat mai bun calitativ rezida intr-o pregatire care necesita studiu sustinut, care necesita, la randul lui, elementul numit timp care este, din pacate, limitat. tocmai datorita elementului timp, dupa parerea mea, este aproape imposibil sa ai pregatire in doua domenii diferite si sa obtii, prin prestatiile tale, produse de elita in ambele domenii. 5
StratMan Posted November 30, 2014 Posted November 30, 2014 ps. din pacate, pe o parte si din fericire, pe de alta parte, cam in orice alt domeniu, cu exceptia celor legate de arta, nu se poate presta fara atestarea unei pregatiri adecvate. cum muzica este, pe drept cuvant, o arta, avem de infruntat si depasit niste situatii confuze generate de inexistenta unei delimitari clare intre cei care ar avea si cei care nu ar avea dreptul sa presteze o astfel de activitate muzicala, aparand astfel si conflictele inerente intre cei care detin o pregatire muzicala la un nivel adecvat si cei care nu detin aceasta pregatire. pe vremuri, in domeniul muzical, se eliberau, in urma unui examen, asa numitele "atestate", pe diverse categorii si grade profesionale, in functie de pregatirea dovedita si nu avea nimeni voie sa te lase sa prestezi, fara detinerea unui asemenea act. 5
vaxe Posted December 2, 2014 Posted December 2, 2014 Pai in cazul asta e simplu: Cred ca si acum e la fel, doar cel ce face diferenta este publicul.
StratMan Posted December 2, 2014 Posted December 2, 2014 cu tot respectul, dar eu consider ca asta este o problema legata mai mult de competenta si mai putin de democratie.
vaxe Posted December 2, 2014 Posted December 2, 2014 Competenta nu are nici o valoare atunci cand este impusa!
StratMan Posted December 2, 2014 Posted December 2, 2014 (edited) COMPETÉNȚĂ, competențe, s. f. Capacitate a cuiva de a se pronunța asupra unui lucru, pe temeiul unei cunoașteri adânci a problemei în discuție. hai sa nu confundam termenii COMPETENTA si VALOARE. tu cred ca te referi la termenul de valoare impusa iar competenta se impune atunci cand dorim o evaluare pertinenta. Edited December 2, 2014 by StratMan
vaxe Posted December 2, 2014 Posted December 2, 2014 Nu este nimic confuz in ceea ce am spus, am folosit termenul "competenta" exact in sensul dat de definitia postata de Dvs. ... Mai concret: publicul cunoaste suficient de bine problema si stie foarte bine ce-i place si ce nu! Intr-adevar este greu de acceptat ca un amator sa fie placut de un anumit segment de public, mai mult decat un profesinist, dar "din pacate sau din fericire" aceste lucruri se intampla, si mi se pare corect ca fiecare sa decida asupra a ceea ce (si) plateste!
StratMan Posted December 2, 2014 Posted December 2, 2014 numai ca anumite criterii de competenta se impun si publicului pt. a putea decide cu justete. despre asta scriam in postul #55, pt. ca acolo ai dus discutia: competenta unei comisii de atestare alcatuita din oameni cu o pregatire adecvata in a decide cine merita sa presteze o activitate muzicala si cine nu vs competenta unui public cu o pregatire idoielnica, educat mai mult sau mai putin precar. a nu se confunda procesul de stabilire a valorilor cu marketing-ul artistic, acesta din urma incercand doar sa vanda ceea ce s-a stabilit anterior, prin procesul sus-numit. 3
vaxe Posted December 3, 2014 Posted December 3, 2014 Este corect ce spuneti Dvs., si cred ca un produs de calitate poate ajuta si la formarea unui anumit nivel de educatie in randul publicului, dar, sa presupunem ca respectivul public nu intelege, sau nu se regaseste in nici un fel in mesajul unui anumit produs apreciat ca fiind de calitate de catre un oarecare for (comisie) si implicit nu va fi dispus sa plateasca nimic pentru acel produs. In acest caz mai are sens verdictul unei comisii?
StratMan Posted December 3, 2014 Posted December 3, 2014 asta este, deja, problema promotorului iar acesta va avea grija ca pe viitor, sa prezinte alte valori, posibil (sau verificat) dorite de catre publicul de pe segmentul respectiv. exista, desigur, o diferenta clara intre sistemul vechi folosit la noi (cu comisiile de atestare) si adevarata industrie muzicala (formata din lantul: artist-impresar-producator-promotor (vanzator)-pubic, dar in ambele cazuri, observam ca exista o sectiune care stabileste valoarea si ierarhizarea initiala a artistului, stabilindu-se, evident, si segmentul de piata pe care va fi propus (lansat) spre vanzare. in cazul cluburilor noastre, patronul isi asuma toate rolurile, in afara de cel de artist, pe principiul ca are mai putina importanta valoarea actului artistic (el nefiind calificat pt. a discerne in domeniu-asta, apropo de competenta) si nici nu are in vedere acest scop, pt. el contand doar costul manifestarii in raport cu virtualele castiguri obtinute prin vanzarea de consumatie, urmarind, in fond si pe buna dreptate, maximizarea profitului. desigur, aici intervine si publicul, care vine, de obicei, sa se distreze si are gusturi destul de heterogene si influentabile si care se uita mai mult la costul consumatiei si care (fie vorba intre noi) inghite cam tot ceea ce se promoveaza. dupa parerea mea, manifestarile de acest gen nu prea realizeaza o educatie artistica adecvata, in scopul cresterii caltatii gustului publicului si implicit, a discernamantului in ceea ce priveste calitate produselor artistice. 5
Pava Posted December 3, 2014 Posted December 3, 2014 de unde am pornit si unde s-a ajuns, sa revenim si poate-l lamurim si pe Fu210, ocazie cu care ne intoarcem la ideea topicului, deci, nu contesta nimeni si cu atat mai putin eu ca diferenta este clara intre un amator si un profesionist, dintre un om cu studii (muzicale in cazul nostru) si unul fara, ideea era, de ce toata lumea cauta si nimeni nu gaseste, pai sa vedem, eu cand am cautat am gasit pana la urma ce am cautat, ce-i drept am avut si multe surprize, de genul, cine? noi? pfff, pai noi suntem meseriasi nene si n-a fost nici pe departe asa si aici ma refer in mod special la amatorismul ala de cea mai joasa speta dar am gasit si oameni brici cu care am facut si fac si acum treaba, ce n-am inteles eu niciodata, de ce cate unii despre care habar n-ai cine sunt si ce le poate pielea si care nici macar nu se deranjeaza sa intrebe ce si cum canti, intreaba direct, cantari pe bani aveti? i-as intreba si eu pe ei, voi aveti?
karpi Posted December 3, 2014 Posted December 3, 2014 (edited) Deci ...(hehe) ...deci ! .selectia "naturala" ( la nimereala ) si selectia dupa criterii profesionale clare .. Nu prea se bazeaza nimeni pe "nimereala " , nu investeste nimeni in povesti ...vise ,,,( doar in filme ) . ATESTAT-ul de ARTIST LIBER PROFESIONIST Acest "atestat " Nu te opreste sa canti daca nu esti super vedeta /geniu , muzician ..o comisie .doar te incadreaza dupa o vizionare/evaluare intr-un "grad de profesionalitate " /de salarizare . Era si probabil mai este tabelul cu sumele maxime si minime ptr diferite grade de atestat ptr diferite prestari ... Acel atestat este un act cu care sa dovedesti competenta/gradul de pricepere -profesionalitate ,ca sa poti fi platit dupa pregattirea si priceperea ta . Nu demonstreaza cat de artist esti ci doar ca si "meserias" sa ai un "grad de salarizare ". Fara atestat esti la cheremul angajatorului .. Pentru recunoasterea din partea publicului trebuie sa lupte/lucreze artistul si daca are pregatire superioara si daca nu are pregatire . Dar la selectarea ptr un post se ia in considerare mai intai "actul " de studii /atestare . Daca esti si artist recunoscut si vestit poti negocia o plata mai buna .( daca patronul considera ca ii aduci clientii in local si ii faci vanzare mai mare prin acftivitatea ta artistica .) daca este dupa public ....pai vara viitoare este alt "slagar la moda" iar pe tine te uita publicul .... Cand iesi din "gratiile publicului " tot atestatul te poate ajuta ca sa fii retribuit corect . Edited December 3, 2014 by karpi 3
Posho Posted December 3, 2014 Posted December 3, 2014 RGC, priveste mesajele de la 152 la 163 si invata cum se poarta o discutie in contradictoriul argumentelor valide, discutie din care invata toti participantii (si urmaritorii), chiar daca nu se ajunge neaparat la o concluzie. Personal as dori sa o vad continuata. Pina atunci eu nu pot decit sa le multumesc lui StratMan, Vaxe si Karpi. 2
karpi Posted December 3, 2014 Posted December 3, 2014 (edited) Punctele de vedere 152<>163 .nu sunt contradictorii ci se completeaza . Nu am precizat /subliniat am considerat ca este evident ca ATESTATUL de grad "mic" te ducea mai la marginea circuitului de activitatii in domeniu . Daca nu cantai in cluburi ,restaurante ,locatii selecte aveai o mai mica sansa sa fii bagat in seama ptr vre-un eveniment artistic de anvergura .. Organizatorii de evenimente etc ..nu cauta "diamante neslefuite " prin locatiile "marginase " , ei se duc direct la "pomul laudat " cu care spera sa-si rezolve problema rezonabil .fara bataie de cap . Pana si ptr nunti.botezuri aveai alta plata si alta cautare daca cantai in locurile selecte . In aceste locuri selecte nu te propulseaza publicul ci cei care te angajeaza . . Angajatorul poate fi un bun manager si nu neaparat un cunoscator de muzica etc ...asa ca ptr el un act doveditor in legatura cu pregatirea ta in domeniu face totul , daca pe langa asta esti si artist si poti dovedi ca esti bun ,esti faimos .vestit ,este un plus ca sa poti rezista pe acel post /pozitie . Fara munca si pregatire cu un atestat slab nu prea aveai cum sa ajungi intr-o trupa buna si nici in locatii selecte ,,deci automat scena mare din oras era ptr cei cu firma mai mare . Dintre cei care au ajuns sa performeze pe scenele orasului se selecteaza cei care sa ia parte la scenele reprezentative din capitala ... Decii dupa cum se vede publicul primeste un produs finit ,,..nu el alege , ei doar apreciaza ce este selectat in prealabil ... Un public restrans ,cel obisnuit ,al unui club mic , nu te poate sustine nici pe plan "orasanesc" dar mai pe toata tara . esti doar"programul clubului " .Abea dupa ce ajungi pe scenele mari , TV ,Radio , poti fi sustinut de public ..pana nu te stie publicul nu are cum sa te sustina . @vaxe ........." ...Pai in cazul asta e simplu , Cred ca si acum e la fel, doar cel ce face diferenta este publicul..".Deci treaba cu publicul ..este ultima din sirul de conditii si imprejurari care fac diferenta . Edited December 3, 2014 by karpi 3
Pava Posted December 3, 2014 Posted December 3, 2014 (edited) Punctele de vedere nu sunt contradictorii ci se completeaza . Un public restrans ,cel obisnuit ,al unui club mic , nu te poate sustine nici pe plan "orasanesc" dar mai pe toata tara . esti doar"programul clubului " .Abea dupa ce ajungi pe scenele mari , TV ,Radio , poti fi sustinut de public ..pana nu te stie publicul nu are cum sa te sustina . @vaxe ........." ...Pai in cazul asta e simplu , Cred ca si acum e la fel, doar cel ce face diferenta este publicul..".Deci treaba cu publicul ..este ultima din sirul multele conditii si imprejurari care fac diferenta . Nota 10, exact asta discutam cu prietenul Vaxe in particular, si acum sa definim "public" a). publicul de (coveruri) club - omuleti sictiriti de viata lor de corporatisti in marea lor majoritate, care refuleaza in weekend la club, unde se fac muci intre ei, cu colegele, cu vecinele, etc, urla, canta si danseaza pe si dupa piese mega difuzate pe la radio sau tv si pe care le stiu si ei, p'astia evident ca-i doare la banana cine si cum canta, suna cam ca acolo? e bine, daca-i scoti din confortul lor muzical cu, sa zicem, o piesa proprie sau cu ceva mai putin cunoscut, ai o problema. . publicul dedicat - cred ca nu mai e nevoie de explicatii, astia cumpara bilete la concert, asculta si se bucura, mai mare dragul. c). gura casca - p'astia ii vezi la chestii gen, festivalul berii, festivalul micilor de dedulesti, campania vreunui partid, chestii "moca" in general, astia stiu cine canta, ca doar ii vad toata ziua pe la tv, le stiu si piesele, stiu tot despre artistii cu pricina,dar cu astia ai o problema, daca de exemplu pui bilet, nu mai vine nimeni! d) priceputii - astia sunt aia pentru care orice, oricine si oricum, este de rahat, astia sunt aia care nu dau nici 5 lei sa intre sa asculte sau sa vada o trupa, mai bine beau o bere rezemati de gard cu amicii lor la fel de priceputi in ale muzicii, astrologiei, etc.. daca am sarit vreunii, se mai intampla, varsta, deh. Edited December 3, 2014 by Pava 3
ggg Posted December 3, 2014 Posted December 3, 2014 Angajatorul poate fi un bun manager si nu neaparat un cunoscator de muzica etc ... Exact . El ar trebui sa sune la o firma de impresariat si sa spuna : "In seara asta imi trebuie muzica traditionala,maine seara cover Metalica, poimanine Buble....etc" . Trebuie sa-i lase pe cei care se pricep , sa-si faca treaba . 3
lefmir Posted December 3, 2014 Posted December 3, 2014 Ma bag si eu in discutia de oameni mari. Ce am putut observa cu referire la modalitatile clasice de promovare este ca nu se aplica de mult timp la trupe, cel putin la noi in tara. Exista 2-3 mari case de productie care au pus un fel de monopol pe radio, pe promovare si implicit pe gusturile romanilor. Monopolul asta nu mi se pare in regula, duce la promovare de artisti en-gros, la care se pune mai putin accent pe talent, ci mai mult pe priza la public. Inainte priza la public = om talentat, in zilele noastre publicul are mai putine de ales. Culmea, cu acces la atata informatie, publicul e mult mai imprastiat. Era mai bine cand cumparai un vynil sau il imprumutai si il ascultai pana ti se rupea acul de la picup. De curand mi-am schimbat picupul si am luat vreo 100 de vyniluri din germania la pret de aruncat(~4lei bucata) am avut placerea sa ascult si sa descopar melodii de la artisti renumiti, pe care nu le mai ascultasem si sa imi dau seama ca asa cum era "odata" era mai bine. Asculti tot albumul, stii mult mai bine ce are de transmis artistul; acum totul e bazat pe single. Bine, existau si vyniluri single, micute sau mari, dar tot albumul era baza. Sa nu mai zicem de profitul pe care il scotea casa de discuri si implicit artistul din vanzari. E mare pacat. Atata tehnologie si omul nu stie ce sa faca cu ea. Asculta melodii pe youtube, 2-3 "preferate", da un like la pagina de Facebook si gata, si-a format gustul muzical. Din punct de vedere artistic cel putin, omenirea a ajuns la un sfarsit de era.
Dan Damian Posted December 3, 2014 Posted December 3, 2014 (edited) In timp ce se discuta despre studii muzicale, impresari, public, business, etc., cea mai mare problema de care m-am lovit eu in 14 trupe (fara sa exagerez) este lipsa de dedicatie. Pai cand chemi un vocal la proba si ii spui sa invete si el doua melodii, iar el vine cu versurile printate de pe net la una iar pe cealalta nici macar nu a ascultat-o, ce sa-i faci? Sau cand programezi o repetitie, vii si astepti in fata salii incuiate, iar la al patrulea telefon raspunde tobarul si spune ca el e la Ploiesti si nu mai vine, ce sa se intample? Ambele persoane isi cauta in continuare trupa si n-au nici cea mai vaga idee de ce nu-si gasesc. Probabil din cauza publicului.. Cum le reprosezi ceva despre tehnica, compozitie sau seriozitate iti zic ca ei nu canta pentru bani, ca pentru ei e doar hobby ca au deja job, ca nu vor sa fie comerciali, ca ar fi mai buni daca ar repeta mai mult, etc. Ce sa-i faci, nu toata lumea care conduce o masina se face pilot de curse. Incluziv subsemnatul Edited December 3, 2014 by 24fret 2
Fu210 Posted December 4, 2014 Posted December 4, 2014 de unde am pornit si unde s-a ajuns, sa revenim si poate-l lamurim si pe Fu210, ocazie cu care ne intoarcem la ideea topicului, deci, nu contesta nimeni si cu atat mai putin eu ca diferenta este clara intre un amator si un profesionist, dintre un om cu studii (muzicale in cazul nostru) si unul fara, ideea era, de ce toata lumea cauta si nimeni nu gaseste, pai sa vedem, eu cand am cautat am gasit pana la urma ce am cautat, ce-i drept am avut si multe surprize, de genul, cine? noi? pfff, pai noi suntem meseriasi nene si n-a fost nici pe departe asa si aici ma refer in mod special la amatorismul ala de cea mai joasa speta dar am gasit si oameni brici cu care am facut si fac si acum treaba, ce n-am inteles eu niciodata, de ce cate unii despre care habar n-ai cine sunt si ce le poate pielea si care nici macar nu se deranjeaza sa intrebe ce si cum canti, intreaba direct, cantari pe bani aveti? i-as intreba si eu pe ei, voi aveti? Nu trebuie sa te superi ca sunt mai multe persoane ce nu sunt de acord cu tine.Si nu ai cu ce sa ma lamuresti.Tu inca nu ai inteles un lucru:unii oameni au studii muzicale si da,au pretentia sa fie platiti asa cum si tu esti platit la locul tau de munca.Tu confunzi un hobby cu o meserie. Nu ti se pare normal sa intrebi cat castigi pe un concert daca vrei sa te alaturi unei formatii?Culmea e ca unii din formatii nu stiu sa citeasca notele de pe portativ!!Dar au concerte(pe bani) si se considera atotstiutori si buricul pamantului ca pacalaesc un public amator ca sa-i plateasca.Eu stiu ca nu muzicianul(ala e cel care canta) se ocupa sa-si gaseasca concerte ci un impresar,manager. 1
ADIDAS Posted December 8, 2014 Posted December 8, 2014 Nu trebuie sa te superi ca sunt mai multe persoane ce nu sunt de acord cu tine.Si nu ai cu ce sa ma lamuresti.Tu inca nu ai inteles un lucru:unii oameni au studii muzicale si da,au pretentia sa fie platiti asa cum si tu esti platit la locul tau de munca.Tu confunzi un hobby cu o meserie. Nu ti se pare normal sa intrebi cat castigi pe un concert daca vrei sa te alaturi unei formatii?Culmea e ca unii din formatii nu stiu sa citeasca notele de pe portativ!!Dar au concerte(pe bani) si se considera atotstiutori si buricul pamantului ca pacalaesc un public amator ca sa-i plateasca.Eu stiu ca nu muzicianul(ala e cel care canta) se ocupa sa-si gaseasca concerte ci un impresar,manager. Io cred ca tu nu stii cu ce se mananca muzica. Muzica moderna merge pe progresii nu pe partituri sau note. Si daca ai studii nu inseamna ca esti profesionist ca stii canta sau ca trebuie sa fii platit. Foarte multi studenti termina Facultatea de Economie si nu isi gasesc de lucru. In schimb vine o tanti de la bloc cu un laptop si tine evidenta contabila la 20 de firme si ABC-uri cu un postliceal. Cititorii de partituri de obicei habar n-au sa cante, ei stiu doar sa citeasca partituri. Pentru asta s-au inventat demult masini cu carduri perforate care fac aceeasi chestie. Si formatiile care nu stiu citi note nu pacalesc pe nimeni. Lumea cumpara produsul finit, nicidecum procesul prin care a fost livrat acest produs. Daca muzica la final suna bine o cumpara indiferent daca e cantata dupa ureche sau pe note. Nici pe Dracu nu intereseaza cum o canti atata timp cat o canti bine. Cel mai probabil habar n-ai ce e aia progresie, habar n-ai sa canti, nu stii sa improvizezi deloc dar te crezi smecher ca ai o hartie. Si eu am cumparat acum 10 minute un bax cu 500 de hartii in el care sunt la fel de valoroase ca si diploma ta. De ce? Pentru ca oricine merge la scoala poate obtine o hartie, ba chiar mai nou nici nu mai trebuie sa mearga la scoala. Am avut un prieten care acum cativa ani s-a dus sa se angajeze jurnalist ca el are diploma de jurnalism, asa ca tine. Si le-a aratat la aia o diploma la care tipul de pe HR i-a aratat un top de coli de xerox si i-a explicat ca din alea are si el cate vrei. Nu in ultimul rand materiale de studiu sunt cu duimul pe net. Cine vrea poate sa studieze ce si cat vrea, nu trebuie sa mergi la scoala ca sa stii muzica. Daca vrei poti sa iti gasesti studii organizate cum ar fi cursurile complete de la scoli celebre gen Berklee. Asta cu am facut o scoala si vreau sa fiu platit ca altii fara scoala sunt platiti e pura prostie. Ce sa zica aia care au terminat scoli de regie si scenariu in America la Tisch sau la AFI si altii fara scoala au ajuns regizori sau scenaristi celebri. Conteaza ce scoti din instrument, nicidecum studiile. Daca tii un concert si aberezi nu inseamna ca publicul trebuie sa iti aplaude aberatiile pentru ca ti-ai inramat diplomele la intrare si orice canti e bine ca ai diplome. Daca intr-adevar aveai studi si stiai canta profesionist iti gaseai trupa si cantai pe bani de mult timp. Nu ai reusit sa faci asta pentru ca esti foarte arogant, nu stii canta si nimeni nu inghite aroganta ta doar pentru ca tu ai o diploma. Adik iti cauti membrii pt trupa si apare un necunoscut care te intreaba cat il platesti ca el are diploma. Mi se pare ridicol. E o scena rupta dintr-un film de comedie. Lucrurile functioneaza cam asa: La inceput canti cu o trupa necunoscuta, gratis. Asta pana cand te faci cunoscut. Dupa ce esti cunoscut poate te angajeaza o formatie cu concerte adevarate si tot restul. Dar nimeni nu o sa te ia pentru ca ai diploma sau pentru ca stii citi note. Ce ar fi acuma sa ii luam la rand pe Cristi Gram, Marius Pop si alti chitaristi de la noi sa-i dam afara ca nu au diploma? Oamenii canta foarte bine, stiu armonie si tot ce e nevoie desi nu au mers la o scoala de muzica. Concluzia e ca tu vrei sa faci lumea sa urmeze ideile tale care sunt gresite. Lumea are niste reguli clare pe care daca nu le urmezi nu o sa fii acceptat nicaieri. Tu vrei sa vezi o trupa rock cu stative cu partituri in fata. Prietene, esti nebun? Niciodata nu o sa ai prioritate ca ai diploma. Lumea te pune sa canti. Daca suna bine primesti postul, daca nu suna bine incapi pe usa asa cum ai incaput si cand ai intrat. Si nu poti sa incepi direct pe bani si pe sume mari. Ca sa mai dau un exemplu sunt o gramada de mari jurnalisti care nu au terminat o facultate de jurnalism si asta nu ii impiedica sa fie mari jurnalisti. 1
Fu210 Posted December 10, 2014 Posted December 10, 2014 Io cred ca tu nu stii cu ce se mananca muzica. Muzica moderna merge pe progresii nu pe partituri sau note. Si daca ai studii nu inseamna ca esti profesionist ca stii canta sau ca trebuie sa fii platit. Foarte multi studenti termina Facultatea de Economie si nu isi gasesc de lucru. In schimb vine o tanti de la bloc cu un laptop si tine evidenta contabila la 20 de firme si ABC-uri cu un postliceal. Cititorii de partituri de obicei habar n-au sa cante, ei stiu doar sa citeasca partituri. Pentru asta s-au inventat demult masini cu carduri perforate care fac aceeasi chestie. Si formatiile care nu stiu citi note nu pacalesc pe nimeni. Lumea cumpara produsul finit, nicidecum procesul prin care a fost livrat acest produs. Daca muzica la final suna bine o cumpara indiferent daca e cantata dupa ureche sau pe note. Nici pe Dracu nu intereseaza cum o canti atata timp cat o canti bine. Cel mai probabil habar n-ai ce e aia progresie, habar n-ai sa canti, nu stii sa improvizezi deloc dar te crezi smecher ca ai o hartie. Si eu am cumparat acum 10 minute un bax cu 500 de hartii in el care sunt la fel de valoroase ca si diploma ta. De ce? Pentru ca oricine merge la scoala poate obtine o hartie, ba chiar mai nou nici nu mai trebuie sa mearga la scoala. Am avut un prieten care acum cativa ani s-a dus sa se angajeze jurnalist ca el are diploma de jurnalism, asa ca tine. Si le-a aratat la aia o diploma la care tipul de pe HR i-a aratat un top de coli de xerox si i-a explicat ca din alea are si el cate vrei. Nu in ultimul rand materiale de studiu sunt cu duimul pe net. Cine vrea poate sa studieze ce si cat vrea, nu trebuie sa mergi la scoala ca sa stii muzica. Daca vrei poti sa iti gasesti studii organizate cum ar fi cursurile complete de la scoli celebre gen Berklee. Asta cu am facut o scoala si vreau sa fiu platit ca altii fara scoala sunt platiti e pura prostie. Ce sa zica aia care au terminat scoli de regie si scenariu in America la Tisch sau la AFI si altii fara scoala au ajuns regizori sau scenaristi celebri. Conteaza ce scoti din instrument, nicidecum studiile. Daca tii un concert si aberezi nu inseamna ca publicul trebuie sa iti aplaude aberatiile pentru ca ti-ai inramat diplomele la intrare si orice canti e bine ca ai diplome. Daca intr-adevar aveai studi si stiai canta profesionist iti gaseai trupa si cantai pe bani de mult timp. Nu ai reusit sa faci asta pentru ca esti foarte arogant, nu stii canta si nimeni nu inghite aroganta ta doar pentru ca tu ai o diploma. Adik iti cauti membrii pt trupa si apare un necunoscut care te intreaba cat il platesti ca el are diploma. Mi se pare ridicol. E o scena rupta dintr-un film de comedie. Lucrurile functioneaza cam asa: La inceput canti cu o trupa necunoscuta, gratis. Asta pana cand te faci cunoscut. Dupa ce esti cunoscut poate te angajeaza o formatie cu concerte adevarate si tot restul. Dar nimeni nu o sa te ia pentru ca ai diploma sau pentru ca stii citi note. Ce ar fi acuma sa ii luam la rand pe Cristi Gram, Marius Pop si alti chitaristi de la noi sa-i dam afara ca nu au diploma? Oamenii canta foarte bine, stiu armonie si tot ce e nevoie desi nu au mers la o scoala de muzica. Concluzia e ca tu vrei sa faci lumea sa urmeze ideile tale care sunt gresite. Lumea are niste reguli clare pe care daca nu le urmezi nu o sa fii acceptat nicaieri. Tu vrei sa vezi o trupa rock cu stative cu partituri in fata. Prietene, esti nebun? Niciodata nu o sa ai prioritate ca ai diploma. Lumea te pune sa canti. Daca suna bine primesti postul, daca nu suna bine incapi pe usa asa cum ai incaput si cand ai intrat. Si nu poti sa incepi direct pe bani si pe sume mari. Ca sa mai dau un exemplu sunt o gramada de mari jurnalisti care nu au terminat o facultate de jurnalism si asta nu ii impiedica sa fie mari jurnalisti. Sa inteleg ca cei care stiu muzica cu adevarat nu stiu sa cante?Dar e mai bun unu care a invatat de pe net 3 acorduri si e mare expert in improvizatii?Te-ai lupta cu unul care a facut sa zicem box de performanta?El stie sa lupte cu adevarat pe cand tu o sa improvizezi.Cine crezi ca va castiga?Cam asa este si cu muzica. Nu inteleg frustrarea ta legata de cei care au diplome.Vrei si tu una?Scoateti-o la imprimanta ca dupa cum crezi tu are aceeasi valoare ca o foaie alba. Nu am nevoie si nu vreau sa fac parte din vreo formatie.Nu vreau sa vad vreo formatie rock cu stative de partituri in fata.Sper ca nimeni nu este atat de redardat incat sa nu memoreze 4 minute de acorduri si un solo de 5 masuri(instrumentistii de clasica iti canta un concert de o ora,opere de 3 ore etc.).Crezi ca le-ar fi greu sa cante muzica usoara? Tie ti se par senzationali chitaristii care i-ai enumerat mai sus asta fiindca nu ai ascultat un chitarist care are studii muzicale.Atunci ti-ai schimba parerea.
SausageAssassin Posted December 10, 2014 Posted December 10, 2014 Sa inteleg ca cei care stiu muzica cu adevarat nu stiu sa cante?Dar e mai bun unu care a invatat de pe net 3 acorduri si e mare expert in improvizatii?Te-ai lupta cu unul care a facut sa zicem box de performanta?El stie sa lupte cu adevarat pe cand tu o sa improvizezi.Cine crezi ca va castiga?Cam asa este si cu muzica. Fu210, pornesti de la premize gresite. Boxul e sport. Muzica e arta (sub nici o foruma industrie, cum e gandita in zilele noastre). In box trebuie sa urmezi niste tehnici exacte. In muzica, te folosesti de ele cand e necesar. Si nu vad de ce exista doua tipuri de oameni, ala care o studiat si brusc stie tot, si ala care nu o studiat si stie doar 3 acorduri. Is destui care nu o studiat si au facut istorie in muzica. E drept, tehnica si teoria te pot limita(sa zicem, dobandite din studii), in sensul ca nu ai toate uneltele necesare sa te exprimi. Dar daca nu ai imaginatie, o sa fii doar unul dintre multi alti chitaristi care incarca piesele cu toata tehnica si teoria pe care o au, in cazul unora, sa mai manance si ego-ul lor ceva. Ca sa fie clar, n-am ceva cu studiile, le consider necesare oricarui chitarist care vrea sa exprime cu adevarat tot ce aude in cap. Dar ti le poti insusi singur - diploma e 0. E ca si cum ai spune ca esti al' mai bazat poet ca ai terminal literele.
Fu210 Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 Fu210, pornesti de la premize gresite. Boxul e sport. Muzica e arta (sub nici o foruma industrie, cum e gandita in zilele noastre). In box trebuie sa urmezi niste tehnici exacte. In muzica, te folosesti de ele cand e necesar. Si nu vad de ce exista doua tipuri de oameni, ala care o studiat si brusc stie tot, si ala care nu o studiat si stie doar 3 acorduri. Is destui care nu o studiat si au facut istorie in muzica. E drept, tehnica si teoria te pot limita(sa zicem, dobandite din studii), in sensul ca nu ai toate uneltele necesare sa te exprimi. Dar daca nu ai imaginatie, o sa fii doar unul dintre multi alti chitaristi care incarca piesele cu toata tehnica si teoria pe care o au, in cazul unora, sa mai manance si ego-ul lor ceva. Ca sa fie clar, n-am ceva cu studiile, le consider necesare oricarui chitarist care vrea sa exprime cu adevarat tot ce aude in cap. Dar ti le poti insusi singur - diploma e 0. E ca si cum ai spune ca esti al' mai bazat poet ca ai terminal literele. Boxul,muzica-facute profesional reprezinta meserii.In ambele exista reguli ce trebuie sa le cunosti ca altfel fiecare ar face orice fara sa invete nimic. Nu am spus ca cei care au terminat studii de specialitate stiu tot(mereu mai ai de invatat) dar mi se pare normal ca cei care au studii sa fie mai buni decat cei care nu au. Ma intreb care sunt chitaristii ce au facut istorie si nu au studiat??Din cate stiu multi chitaristi ai lumii studiau foarte mult si au avut profesori senzational de buni. 1
Pava Posted December 15, 2014 Posted December 15, 2014 1. dar mi se pare normal ca cei care au studii sa fie mai buni decat cei care nu au.2. Ma intreb care sunt chitaristii ce au facut istorie si nu au studiat??Din cate stiu multi chitaristi ai lumii studiau foarte mult si au avut profesori senzational de buni. 1. pe bune? de ce? 2. Jimi Hendrix, Brian May, mai zic?
Fu210 Posted December 17, 2014 Posted December 17, 2014 1. dar mi se pare normal ca cei care au studii sa fie mai buni decat cei care nu au.2. Ma intreb care sunt chitaristii ce au facut istorie si nu au studiat??Din cate stiu multi chitaristi ai lumii studiau foarte mult si au avut profesori senzational de buni. 1. pe bune? de ce? 2. Jimi Hendrix, Brian May, mai zic? 1. De ce au studiat?Toti instrumentistii adevarati au nevoie sa studieze pentru a putea evolua,consolida,adauga la ceea ce stiu. 2. Crezi ca ei nu au avut profesori?Oare au devenit asa buni instrumentisti asa singuri si fara sa studieze enorm?
Fu210 Posted December 17, 2014 Posted December 17, 2014 Da. Sa inteleg ca pentru cei care canta muzica usoara e simplu sa treaca la muzica clasica?Am observat ca majoritatea celor ce canta in formatii de muzica usoara au meserii initiale(daca le au si pe alea) ce nu au legatura cu muzica.Asta inseamna ca este simplu sa canti muzica usoara din moment ce oricine fara studii muzicale poate sa faca asta.La muzica clasica nu am intalnit instrumentisti care sa nu fi absolvit Conservatorul. 1
karpi Posted December 17, 2014 Posted December 17, 2014 Si intre amatori si intre cei care au la baza numai studiul muzical sunt oameni talentati /cu har si sunt oameni care canta "mecanic" . In orice meserie doat cativa sa zicem 10% sunt "adevarati" restul executa m,ecanic ce a invatat . In anumite meserii "neartistice" este OK sa executi exact numai ce este prescris /necesar fara improvizatii. Artistul in schimb ar trebuii sa-si dea frau liber la imaginatie /improvizatie/creatie unii o fac alti nu au talentul becesar dar cunosc tehnica/algoritmul si "imita arta " diferentele nu se pot observa numai de catre profesionisti care studiaza fenomenul . Asa ca un manager bun cu un marketing/promovare buna vinde si pseudo-arta . etc etc ...concluziile vin de la sine , efectul; se poate urmarii in miscarea din toata lumea ... 1
Dan Damian Posted December 17, 2014 Posted December 17, 2014 In timp ce se discuta teme complexe, eu trebuie sa ma rog de basist sa-si acordeze basul pentru inregistrare in studio ca suna fals. El zice "e acordat, crede-ma!", ma duc cu tuner-ul la el si, ce sa vezi, nu era acordat! Seriozitatea, dragi gospodari, asta ne mananca 1
karpi Posted December 18, 2014 Posted December 18, 2014 tentativa disco Kiss totusi a cam reusit , normal ca nu suna a disco dar ca si succes este enorm , numai din cateva click-uri pr iutub am adunat 20.000.000 de vizionari / Si Rolling Stones si Coverdale si altii s-au apucat si au produs cateva hituri "disco" dar cu amprenta proprie . Cum ai scris cineva care are "stilul de viata " nu-l mai scoti din acel canal bine calcat . Cantareti de muzica usoara ,rock ,blues fiecare are alte "prioritati" nicidecum "belcanto" unde vocea se considera un instrument si intelegerea textului nu este atat de importanta . Am observat ca la multi cantareti de opera cand canta piese de muzica "usoara " trece timpul de "intrare/accent " si ei sunt cu vocea inca in faza de "pregatire " pana formeaza sunetul si intra in rezonantele dorite ,...ceva asemanator ca si in cazul Shynt Pad -urilor ..cu timp de atac mare/lung la care apesi clapa si tonul vine mai tarziu in crescendo .Dupa un timp acest slide-in il simte organistul si instinctiv apasa mai devreme clapa ca sa ajunga tonul la "puterea/energia " dorita exact pe accentul muzical .Acest lucru la multi cantareti de opera in cazul interpretarii altui gen muzical ..mai ritmat parca nu-l pot "intui" nu-l simt . Bineinteles ca unii care se ocupa si de alte genuri muzicale se dezvolta si an acea directie .. la fel sunt si vocalisti de "usoara" care trec usor la opera daca au voce adecvata si oleaca simt muzical ...si i-si insusesc tehnicile vocale necesare ..
StratMan Posted December 18, 2014 Posted December 18, 2014 (edited) seriozitatea face parte, dupa parerea mea, dintre atributele profesionalismului. in concluzie, cel care se apuca de cantat si nu da importanta cuvenita acordarii precise a instrumentului, nu da dovada de profesionalism si nu merita sa fie inclus in vreo formatie, cu atat mai mult cu cat se pune si problema realizarii unor inregistrari. dar, daca stai si analizezi cu atentie, si cel care selecteaza ca un asemenea personaj indolent sa faca parte dintr-o trupa muzicala, da dovada tot de neseriozitate, neluand, din start, acest aspect, in consideratie, deci da dovada de aceeasi lipsa de profesionalism. Edited December 18, 2014 by StratMan 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now