Dan Damian Posted December 18, 2014 Posted December 18, 2014 (edited) Inca o problema care poate nu este atat de evidenta, este ca in Romania nu exista producatori. Talent este, public este, dar istoria trupelor de succes ne arata ca nu se poate fara producator. Un producator duce artistul sau trupa la nivelul urmator. Are cunostinte muzicale, despre aranjament, despre ton, despre scule, despre modalitati de inregistrare, etc. Are de asemenea ac de cojocul celor care au impresia ca canta in trupa "Eu si invitatii mei". De asemenea, am observat inradacinata ideea ca intr-o trupa fiecare membru are drepturi egale. Ei bine, o trupa NU este o democratie. Cum romanu' le stie pe toate, fiecare membru al trupei este compozitor, interpret, band leader si producator. Din cauza asta se fac si se desfac trupe mai repede decat se compun melodii. Deci, cu toate ca suna a clieseu, dusmanul e in noi insine si ne dam singuri cu tesla in testicule si ovare. Problema trupelor romanesti este seriozitatea si organizarea. Daca n-ar fi public, n-ar fi avut cui sa cante Rolling Stones, Deep Purple, Iron Maiden, Metallica, Page&Plant, AD/DC, Roger Waters, etc. Ca sa nu mai zic de Michael Jackson si Madonna Edited December 18, 2014 by 24fret 1
StratMan Posted December 18, 2014 Posted December 18, 2014 (edited) Inca o problema care poate nu este atat de evidenta, este ca in Romania nu exista producatori. Talent este, public este, dar istoria trupelor de succes ne arata ca nu se poate fara producator. Un producator duce artistul sau trupa la nivelul urmator. Are cunostinte muzicale, despre aranjament, despre ton, despre scule, despre modalitati de inregistrare, etc. Are de asemenea ac de cojocul celor care au impresia ca canta in trupa "Eu si invitatii mei". De asemenea, am observat inradacinata ideea ca intr-o trupa fiecare membru are drepturi egale. Ei bine, o trupa NU este o democratie. Cum romanu' le stie pe toate, fiecare membru al trupei este compozitor, interpret, band leader si producator. Din cauza asta se fac si se desfac trupe mai repede decat se compun melodii. Deci, cu toate ca suna a clieseu, dusmanul e in noi insine si ne dam singuri cu tesla in testicule si ovare. Problema trupelor romanesti este seriozitatea si organizarea. Daca n-ar fi public, n-ar fi avut cui sa cante Rolling Stones, Deep Purple, Iron Maiden, Metallica, Page&Plant, AD/DC, Roger Waters, etc. Ca sa nu mai zic de Michael Jackson si Madonna ai perfecta dreptate, dar o astfel de judecata conduce catre aspectul, din ce in ce mai clar, de manegement (cu toate implicatiile sale-postul #155, asa cum si tu ai observat foarte bine!), care, fara doar si poate, apartine tot profesionalismului. cu alte cuvine, nu fac decat sa subliniez (inca o data!) ca alegerea criteriilor dupa care se porneste in realizarea unui proiect (produs) muzical este esentiala pt. finalizarea lui cu succes. Edited December 18, 2014 by StratMan
Pava Posted December 19, 2014 Posted December 19, 2014 In timp ce se discuta teme complexe, eu trebuie sa ma rog de basist sa-si acordeze basul pentru inregistrare in studio ca suna fals. El zice "e acordat, crede-ma!", ma duc cu tuner-ul la el si, ce sa vezi, nu era acordat! Seriozitatea, dragi gospodari, asta ne mananca sau urechea aia de lemn cu care nu aude nimic, nu are legatura cu seriozitatea si nici cu studiile muzicale, ci pur si simplu, omul nu aude.. atat!
George Constantin Posted June 20, 2017 Posted June 20, 2017 Trupa in formare din Galati, cauta Tobosar si Basist in zona Galati-Braila. Stiul abordat pop-rock cu posibilitate de schimbare.
.Metallica. Posted October 1, 2017 Posted October 1, 2017 Babaieti, hai sa imi dau si eu cu parerea, daca tot e un topic plin de pareri. De ce nu iti gasesti trupa? 1. Pentru ca nu muncesti destul: Ai cantat 2-3 ani la instrumentul tau si postezi pe net ca esti chitarist de nivel mediu. Te suna 2-3 trupe sa vii la auditii si te intreaba ce stii sa canti. Tu zici blues sau metal sau reggae sau whatever si incepi sa dai din corzi. Aia te intreaba ce genuri mai stii si tu dai din umeri. Ce vreau eu sa spun cu asta: Criteriul primordial pe care trebuie sa il indeplinesti ca sa te numesti instrumentist mediu este sa stii sa canti cat mai multe stiluri de muzica, indiferent ca sunt apropiate sau nu. Nu o sa te puna nimeni sa canti si blues si sarba, dar daca stii blues, cauta si un pic de jazz, cauta si niste pop, cauta niste soft rock, distors, clean, solo, ritm. Una din diferentele dintre un incepator si un mediu este ca incepatorul stie sa cante un singur lucru bine sau prost, mediul stie sa cante mai multe genuri, cat de cat bine. Diferenta dintre un mediu si un avansat este ca avansatul stie majoritatea stilurilor, le canta si curat si cu stil. Daca aveti impresia ca Gary Moore stie doar blues sau ca Will Adler doar metalcore, va inselati. Invatati sa va autoevaluati si vedeti pe la ce nivel va aflati. Eu bat la tobe de 8 ani. Sunt un tobar mediu, si sunt convins fara sa ma c*c pe mine ca sunt mai bun decat multi "avansati" de pe aici. 2. Daca oamenii sunt neseriosi, esti liber sa pleci. Nu te tine nimeni sa stai langa ei. Cauta-i pe aia seriosi. Asa se reintoarce treaba la punctul 1, munceste mai mult. 3. Daca esti indeajuns de bun cat sa ai o trupa serioasa, fii convins ca o vei avea. Romania nu colcaie de instrumentisti-minune, asa ca daca iti faci treaba cum trebuie o sa primesti. 4. Asculta muzica de toate felurile in toate circumstantele si deschide-ti mintea. Cu cat stii din mai multe domenii cu atat o sa iti faca mai multa placere sa canti o gama mai larga de genuri si nu o sa mai fii "aa, dar eu vroiam doar djent coys, astea mie nu imi plac. acestea fiind zise va urez bafta. Work and you'll have it. Vlad. 1 1
andrei.turcu Posted March 6, 2018 Posted March 6, 2018 Subscriu la punctul 1 din postul lui .Metallica, insa as dori sa nuantez din experienta proprie de om care nu munceste destul. Suntem multi aici care facem muzica de hobby, in timpul liber si genul asta de oameni care nu au 6 ore pe zi pentru studiu pentru ca merg la serviciu si au familie, niciodata nu vor trece de un anumit nivel. De "cealalta" parte se situeaza muzicieni profesionisti sau semiprofesionisti, care au in spate o cariera, au scule si, mai ales, se invart intr-un alt mediu la care instrumentistul de "weekend" nu are acces. Eu asa am observat in orasul unde locuiesc, trupele mai serioase se cunosc intre ei-le, colaboreaza, schimba/imprumuta membri, au side projects unde canta la evenimente in diferite combinatii. Ceea ce cred eu ca ii uneste este ca ei toti au un nivel muzical la care e mai greu de ajuns pentru noi restul. Mi se pare normal ca atunci cand ai albume la activ, si ai cantat pe niste scene mai mari, nu pierzi vremea cu amatori, nestiutori si neseriosi. Problema e ca, datorita limitarii nivelului nostru muzical, noi instrumentistii de weekend suntem cumva condamnati la tot felul de proiecte care incep si se termina intr-o sala de repetitie, in vreme ce tu visezi la studio, sau la cantari live. Deci, da trebuie sa fii si sa devii tot mai bun ca sa poti intra intr-o trupa serioasa, si da, trebuie sa faci sacrificii si sa dedici studiului tot mai mult din timpul tau liber. Si apoi vine si potrivirea de caracter intre membrii trupei si seriozitatea fiecaruia. Un exemplu personal: eu, self-taught drummer, cu experienta medie si cateva stiluri, exact ca in exemplul din postarea anterioara. Ma trezesc asa din senin intr-o zi chemat la auditii la o trupa extrem de serioasa, printr-un soi de "minune" ca sa zic asa, ca nici nu visam eu la asa ceva. Initial am zis, this is it, daca intru in trupa asta, m-am scos, si ma pun sa bat piesele cat de bine pot io, in fiecare zi pana la ziua auditiei. Problema e ca nu am putut tehnic sa fac unele bucati si am "scaldat-o" adica am incercat sa simplific si sa improvizez, lucru care a fost imediat auzit :). Rezultatul il stiti cu totii, au ales pe altul mai bun, insa nu m-am facut de ras si in plus, am ramas cu o experienta memorabila de a repeta cu niste baieti adevarati si cu niste piese faine pe care la si acuma le mai bat din cand in cand:-) Deci, da, daca eram mai bun era alta situatie. 4
xschatten Posted July 25, 2018 Posted July 25, 2018 On 06/03/2018 at 17:28, andrei.turcu said: Rezultatul il stiti cu totii, au ales pe altul mai bun, insa nu m-am facut de ras si in plus, am ramas cu o experienta memorabila de a repeta cu niste baieti adevarati si cu niste piese faine pe care la si acuma le mai bat din cand in cand Exact, experiența unei audiții contează super mult în dezvoltarea ca muzician. Eu în trupa actuală am intrat la bass pentru că ei nu au avut niciodată un bassist stabil (la primul concert au cântat fără bass). Mi s-a părut interesant stilul abordat, doar că nu prea îl puteam cânta (death metal cu optimi la 200 și ceva bpm), și le mai simplificam pe alocuri. Acuma, după vreo jumate de an, nu mai am aproape deloc probleme cu viteza, acuratețea, etc. Chiar ajută mult să cânți chestii ceva mai dificile decât e nivelul tău. 1
Inubis Posted July 25, 2018 Posted July 25, 2018 On 06/03/2018 at 17:28, andrei.turcu said: Suntem multi aici care facem muzica de hobby, in timpul liber si genul asta de oameni care nu au 6 ore pe zi pentru studiu pentru ca merg la serviciu si au familie, niciodata nu vor trece de un anumit nivel. [...] Problema e ca, datorita limitarii nivelului nostru muzical, noi instrumentistii de weekend suntem cumva condamnati la tot felul de proiecte care incep si se termina intr-o sala de repetitie [...] Ma trezesc asa din senin intr-o zi chemat la auditii la o trupa extrem de serioasa, printr-un soi de "minune" ca sa zic asa, ca nici nu visam eu la asa ceva O alta problema pe care ai prezentat-o (indirect) e ca, facand asta ca hobby in timpul liber si de multe ori in casa, nu ai aceeasi expunere pe care o ai atunci cand faci parte din scena locala sau dintr-un colectiv unde dai de persoane like-minded (nu stiu, liceu/facultate de arte) si devine greu sa ajungi la pasul de a canta intr-o sala de repetitii. De exemplu, in cazul tau, cum s-a intamplat sa fii contactat extern de o alta trupa? 32 minutes ago, xschatten said: Eu în trupa actuală am intrat la bass pentru că ei nu au avut niciodată un bassist stabil (la primul concert au cântat fără bass). Mi s-a părut interesant stilul abordat, doar că nu prea îl puteam cânta (death metal cu optimi la 200 și ceva bpm) De curiozitate, ce trupa? Nu stiu de multe grupuri (active) care sa cante genul respectiv in Iasi (sau derivate - thrash/black). Vena Cava imi vine in minte acum doar ca nu mai activeaza de ceva timp.
xschatten Posted July 25, 2018 Posted July 25, 2018 9 minutes ago, Inubis said: De curiozitate, ce trupa? Hydra se cheamă trupa. Am avut două concerte, dar momentan ne axăm pe repetiții/compoziții. Stilul abordat e ceva între Nile și old school death. Avem și pasaje de sleiăreală, dar nu destule încât să ne putem numi thrash. Mersi de interes! 1
andrei.turcu Posted July 27, 2018 Posted July 27, 2018 In cazul meu, aveam niste cunostinte comune si respectivii din trupa stiau ca si eu "dau in tobe" dar nu stiau care imi este nivelul, lucru de care s-au lamurit ulterior
E loc pentru fiecare Posted April 8, 2020 Posted April 8, 2020 Cum ar spune Nietzsche "Motivul pentru care muzica nu e muzica si filozofia nu e filozofie, este ca muzica este facuta de filozofi si invers". 1 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now