www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Efecte / Pedale / Preamplificatoare chitare electrice


Poetru
 Share

Recommended Posts

Buna seara! 

Am deschis acest topic pentru a ma lamuri asupra echipamentelor de lucru in studio intre chitara electrica si interfata audio PC

Dupa ce mi-am achizitionat minunata Cort G 250 am inceput sa forez dupa cele necesare inregistrarii acesteia. Pentru voce m-am descurcat mai rapid si mai din timp si am ajuns la concluzia ca Joe Meek este intradevar un preamp cu nume pe masura . 

Dupa cateva probe pe un preamp normal si cateva incercari de reglaje si efectizare in minunatul meu DAW (ableton live) am ajuns la concluzia ca in primul rand calitatea sunetului chitarii trebuie sa ajunga pe banda de inregistrare mult mai bine decat acum si efectele necesare ar trebui mai degraba sa vina din exterior (sper sa nu gresesc) . Am citit cum se tragea cu microfonul in fata difuzorului ampului, etc..

Ar fi mai indicat un procesor multiefect decat pedale separate?

Am forat dupa preampuri si nu am gasit mare lucru de unde sa ma inspir,  se pare ca efectele au preampuri incorporate (sau mare parte din ele) dar pe mine ma intereseaza sa obtin un sunet cat mai linear ,curat , mai armonic cu o frecventa destul de buna pentru lucru. 

In plus trebuie sa invat ordinea ,care ,ar trebui totusi sa fie ca la microfon, nu??   Microfon - Preamp - Compresor - Efect

Care efecte credeti ca sunt de baza?? Overdrive - Wah - Tremolo - Delay , etc.. 

Probabil o sa va intrebati ce fel de muzica vreau sa inregistrez , ei bine la manele , popular si la clasica nu o sa ajung niciodata ;))  (desi clasica ascult mult)    iar in partea de rock  am sa ma opresc in zona mai usoara , nu ajung la hard ;) , poate putin metal 

DACA MAI EXISTA UN TOPIC ASEMANATOR  I-MI PARE RAU ,   e greu sa citesc chiar tot si sa nu uitam ::::::: aici vorbesc numai de partea de STUDIO!!!  , deci nu scena  ;)

Multumesc de atentie,

Link to comment
Share on other sites

Guirar Rig sau Overloud TH2/TH3. Sa tragi o chitara prin amp si microfon devine complicat si nu cred ca are sens in cazul tau. Daca vrei neaaparat efecte non-software, mai bine un procesor pentru ce iti trebuie tie. Altfel tot ai nevoie de amp, microfon etc. Sa folosesti pedale adevarate si simulatoare de amp + impulsuri de cabinet e un pic stupid.

Edited by kovu_tlk
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, kovu_tlk said:

Sa folosesti pedale adevarate si simulatoare de amp + impulsuri de cabinet e un pic stupid.

De ce ar fi stupid? 

Din ce am observat, capitolul la care suferă procesoarele cel mai mult e simularea de cabinet. Acolo ești limitat de opțiuni. Majoritatea au un singur tip de simulare, adică 1x8, 1x2, 4x12, ai diverse opțiuni, dar cam aia e tot. Ori cu simulări din software, ai și diverse microfoane, poziționate diferit, diverse tipuri de difuzoare. Ai mult mai multe opțiuni. În general, am oprit cabinetul din procesor și l-am folosit pe cel din DAW. Și la fel cu alte efecte, cum ar fi EQ. În general, îl folosesc din DAW, pentru că am un control mai bun, decât am asupra ăluia din procesor. 

Și la fel cu pedalele, se pot folosi foarte bine, atât împreună cu procesoarele, cât și cu efecte din DAW, ampsim-uri, cabisme, ce mai vrei tu. 

1 hour ago, Poetru said:

am ajuns la concluzia ca in primul rand calitatea sunetului chitarii trebuie sa ajunga pe banda de inregistrare mult mai bine decat acum si efectele necesare ar trebui mai degraba sa vina din exterior (sper sa nu gresesc)

Păi dacă vrei să ajungă cât mai curat, ideal ar fi să nu pui nimic. 

Tu depinde ce vrei să faci. Să pui efecte în afara DAW-ului, din procesor, pedale, tragi cu microfon, sau să pui după. Ideal, consider eu, e să încerci o combinație, dacă ai putea. Un procesor, vezi ce-ai în el, ce-ți place, ce nu, și pe urmă VST-uri. La VST-uri, sunt o grămadă, de la cele free, precum simulările de la Lepou, diverse pedale, până la alea cu bani, Guitar Rig, Amplitube, Studio Devil, Revalver, Bias FX. Iar alea nu sunt neapărat pachet complet. Adică poți folosi doar anumite bucăți, deci posibilități ai cu carul, timp să ai. 

Personal, procesoarele mi se par puțin mai bine lucrate la simulările de amplificatoare. Tehnologia, în principiu, e aceeași. Dar dacă iau strict simulările de amplificatoare, la softuri gen Guitar Rig sau Amplitube ai câteva din cele oferite care nu sună excelent. La un procesor cât de cât modern, sunt puse, în general, simulările care sună cât de cât bine, la software îți dă pachetul cu de toate, unele reușite, altele nu prea. Cam la fel și la anumite pedale. 

 

Ordinea nu e neapărat foarte relevantă. Tu dacă trimiți un semnal murdar, cu distorsiune, compresie, că le-ai pus în afara PC-ului, poți pune efecte înaintea lor din DAW. E mai greu dacă pui prea multe chestii. Îți pui din procesor distorsiune, compresie, delay, simulare de cabinet, pe urmă, din DAW, mai greu să mai adaugi multe chestii, tonul îl ai deja prea modificat ca să-l mai modifici tu și mai mult. 

 

În orice caz, sunetul care-ți intră în PC ține doar de chitara ta și de interfață. Dacă ai preampuri bunuțe pe interfață, n-o să ai probleme. La fel dacă ai chitara cât de cât silențioasă. Dar dacă tu ai niște single coil-uri și un wiring chinezesc, iar interfața nu-ți permite să reglezi un semnal zgomot/semnal satisfăcător, efectiv trebuie s-o dai la maxim ca să intre în clipping, sau intră în clipping când e la minim, pentru că sunt preamp-urile prost gândite pentru chitară, e cam greu să obții rezultate prea bune. Dar nu cred că e cazul. Marea majoritate a interfețelor sunt decente, în special pentru chitară, iar la chitară ai humbucker. 

 

Am scris mult și nu cred că se înțelege prea mult, dar revino cu nelămuriri, poate te pot ajuta sau ne pot ajuta ceilalți colegi pe amândoi, că nici eu nu mă pricep prea bine. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Buuun, interfata este un Marian AD2 , este in zona de inceput  la asa zisele profi. Intradevar, la Ableton poti lucra live cu efectele dar overdrivul si distorsul din pluginuri de exemplu suna oribil.Am incercat toate caile sa obtin un sunet curat dar nu iese ceea ce vreau sa ascult.

Am vazut tutoriale de pe la americani si aia folosesc pedale cu preamp .Am vazut si ca unele efecte  se aud mai bine trase cu microfonul , analog , de la amplif.Ideea pe care mi-am dezvoltat-o este ca , daca am un preamp cu egalizatoare bine facut si /sau compresor obtin  un fisier audio mult mai usor de prelucrat. Asadar , concluzionam ca in DAW sa   folosesc numai delay/reverb / stereo imager , etc.

Toata lumea se bazeaza pe mouse acum, si un daw la 300 euro  hopa i-si face treaba fara alte investitii. Am auzit melodii trase pe scena care se aud mai bine decat in studio. Conteaza intradevar si urechea inginerului de la butoane si a celui din spatele scenei.

Totusi inca incerc sa obtin o "ruta" mai precisa a ceea ce pleaca din capul instrumentistului  si ajunge la urechea ascultatorului.

 

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Poetru said:

Am vazut tutoriale de pe la americani si aia folosesc pedale cu preamp .Am vazut si ca unele efecte  se aud mai bine trase cu microfonul , analog , de la amplif.Ideea pe care mi-am dezvoltat-o este ca , daca am un preamp cu egalizatoare bine facut si /sau compresor obtin  un fisier audio mult mai usor de prelucrat. Asadar , concluzionam ca in DAW sa   folosesc numai delay/reverb / stereo imager , etc.

Atata timp cat ai un semnal curat si fara distorsiuni in pc, poti sa faci orice cu el. Interfata aia pare foarte ok dar nu are intrare de instrument. Aici ai mai multe optiuni:

1. Folosesti o pedala de efecte care NU are true bypass. Asta e un pic carpeala dar daca ai deja asa ceva merge pana 

2. Iti iei un buffer sau, daca te pricepi cat de cat la lipit niste piese, iti faci. Uite aici un topic: https://forums.rgc.ro/topic/2658-bufferpreamp/

3. Iti iei un DI box. exemplu: http://www.senia.ro/di-box-behringer-di400p/8148-1 sau http://www.senia.ro/di-box-behringer-gi100/15778-1

Mai departe cauta si tu tutoriale pe youtube pentru free guitar vst. Erau niste topicuri si pe RGC legate de subiect. Cauta aici https://forums.rgc.ro/forum/34-hardware-si-software-pentru-muzica/

Asta desigur daca alegi calea de prelucrare software. Daca nu, sunt alte discutii.

Tu trebuie sa te hotarasti pe ce cale vrei sa mergi: VST sau scule

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, kovu_tlk said:

Atata timp cat ai un semnal curat si fara distorsiuni in pc, poti sa faci orice cu el. Interfata aia pare foarte ok dar nu are intrare de instrument. Aici ai mai multe optiuni:

1. Folosesti o pedala de efecte care NU are true bypass. Asta e un pic carpeala dar daca ai deja asa ceva merge pana 

2. Iti iei un buffer sau, daca te pricepi cat de cat la lipit niste piese, iti faci. Uite aici un topic: https://forums.rgc.ro/topic/2658-bufferpreamp/

3. Iti iei un DI box. exemplu: http://www.senia.ro/di-box-behringer-di400p/8148-1 sau http://www.senia.ro/di-box-behringer-gi100/15778-1

Mai departe cauta si tu tutoriale pe youtube pentru free guitar vst. Erau niste topicuri si pe RGC legate de subiect. Cauta aici https://forums.rgc.ro/forum/34-hardware-si-software-pentru-muzica/

Multumesc,  intradevar interfata Marian AD2 nu are intrare instrument ci doar XLR. Momentan folosesc preamp de la Behringer dar nu e ce trebuie... Am vazut asta https://www.muziker.ro/fishman-platinum-pro-eq

Guitar rig intentionez sa-mi iau 5 Pro .

Link to comment
Share on other sites

Interfata - Focusrite 6i6Mk2. O am e superba

Efecte - Helix Native. Poti incerca versiunea trial si daca iti place o cumperi sau na .. te descurci.

In afara de asta: Inregistrare, Orchestratie , Mixare, Masterizare sunt 4 domenii sunt foarte importante si vaste, care vor face diferenta dintre un sound amatoresc si unul profi. Sunt videoui pe net pentru fiecare in parte.

Edited by SKU
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Poetru said:

Fishman-ul ala e pentru acustica... Atentie mare la ce achizitionezi, sa nu fie de acustica, bass, microfon/voce sau alte instrumente. Eu recomand procesoarele Zoom, cele cu conexiune usb, au cam tot ce-ti trebuie, nu sunt foarte scumpe cu conditia sa iti faci tonurile de la zero si nu sa folosesti preseturile din fabrica.

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, alinu_tau said:

Fishman-ul ala e pentru acustica... Atentie mare la ce achizitionezi, sa nu fie de acustica, bass, microfon/voce sau alte instrumente. Eu recomand procesoarele Zoom, cele cu conexiune usb, au cam tot ce-ti trebuie, nu sunt foarte scumpe cu conditia sa iti faci tonurile de la zero si nu sa folosesti preseturile din fabrica.

 Am vazut ca este pentru instrumente acustice.... hmmm . Am urmarit si Zoom , pare interesant dar nu am avut ocazia sa folosesc nimic de la ei..

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, alinu_tau said:

Eu recomand procesoarele Zoom, cele cu conexiune usb, au cam tot ce-ti trebuie, nu sunt foarte scumpe cu conditia sa iti faci tonurile de la zero si nu sa folosesti preseturile din fabrica.

 


Atenție însă, nu toate procesoarele Zoom din cea mai nouă serie, cu conexiune USB pot fi folosite și ca interfață. La G1on, G3n, conexiunea USB poate fi folosită pentru alimentare și update de firmware. Singurul care are și interfață, e Zoom G5n, care nu prea e necesar pentru acasă. La modelele astea, nici să modifici preseturi din calculator nu mai poți, nu mai au editorul care era pe generația precedentă, însă există ToneLib

 

Din ce au Zoom acum, singurul procesor care merită cumpărat e Zoom G1on. Principala diferență între ăla și G3n este carcasa. Iar pentru acasă, carcasa metalică și butoane individuale pentru pedale, nu prea te ajută. Și dacă nu-ți ajung sloturile, pentru că G5n are mai multe, poți face o chestie deșteaptă, mai achiziționezi un G1on, iar astfel ai mai multe sloturi decât G5n, în plus, nu mai ești limitat de software, poți folosi același efect în lanț, de mai multe ori, de exemplu. În orice caz, pentru chestiile uzuale, G1on e suficient. 

Iar pe lângă procesor, o interfață, Focusrite 2i2 MK2, Steinberger UR22, ce vrei tu. 

 

Treaba asta cu procesorul cu interfață, e mai mult marketing. Interfețele de pe ele sunt, în general, slăbuțe. Adică, iei Zoom G5n, că zici că are și interfață, dar interfața inclusă în pachet e comparabilă cu cele din generație mai veche, mai ieftioare. Iar problemele mari apar pe partea de software. Driverii nu sunt actualizați atât de des precum la interfețele dedicate, nici nu sunt folosite atât de mult, așa că nu prea există o testare bună a lor, te poți trezi la un update de Windows că nu-ți mai merge interfața, fiind un conflict cu un driver anume de-al tău, iar Zoom n-o să se grăbească să-ți dea un patch. 

Link to comment
Share on other sites

Sunt sigur ca interfata mea ( Marian AD2 ) este una destul de buna de aceea nu am nevoie de comunicare interna ci doar partea dintre chitara si interfata care sa faca diferenta,  Am avut M-audio 2x2m  si Steinberg ur 22 si  nu au ajutat prea mult in afara de intrarea de instrument si phantom power. Intradevar , mai bine G1on  ( si bune la pret :)) 

Link to comment
Share on other sites

Toata problema se reduce la " TIMP "  

Timpul alocat studiului  in legatura cu recording , processing si mixing .

O sa incerci zeci de preampuri , distorsuri etc etc ...pana cand o sa-ti da i seama de ce ai nevoie .

Sound-ul  dori se poate produce in mai multe feluri intr=o plaja larga de " timbru"  doar ca balansul energetic /tonal  trebuie sa fie cel adecvat .

Acest lucru il vei  putera gasii numai dupa multe multe experimmentari ..prima data o sa suspectezi efectele , preampul , chiutara , corzile , pana etc etc.. , pana vei deveni constient si impacat cu rezultatul .

Cam fiecare tip /sound de distors este OK ptr cate ceva  doar ca trebuie experimentat ...de  cele mai multe ori se merge pe o cale gresita si pana nu constientizezi ca  soundul  dorit este realizat altfel decat cea ce ' esti convins "  ca este OK  nu va suna ce vrei .

Se poate face " o retzeta "  dar aceasta nu  va fi OK ptr alt tip de piesa ..iar pe un " disc " nu vei dorii ca toate piesele sa sune identic ca ascultatorul sa zica ca-i  "un disc cu o singura poiesa luunga "

( trupe vestite chiar  duc la mixat si masterizat piesele inregistrate ( trackuruile ) la mai multe studiouri ca sa nu sune  la fel  daca mixajul iese  doar din " mana " unui singur inginer de sunet cu o singura " retzeta " /concvingere  /stil etc ..._)

Timbrul chitarelor in mix se schimba  complet daca celelalte instrumente se apropie de plaja armonica ale acestora    deci este greu de evaluat/ales soundul chitarei inainte de a fi integrat in mix ..

Ideal este sa inregistrezi cu " efect/distors " in monitor ( can efectiv canti si inregistreziu sa ai soundul apropiat de cel dorit ( dar inregistrarea se face " dry"   fara efecte .Apoi  pui efectele in mixer ( post recording )  cu efecte din DAW sau weefecte externe " reamp"   ce poate fii chiar si un aplif pe tuburi prin dif -> microfon etc

In acest moment cauti soundul potrivit acelui mix ...sa se integreze sa se auda sa nu acopere  alte parti din mix dar sa fie prezent etc etc .

Pe langa acest lucru trebuie sa utilizezi automatizarile din DAW    ..VOLUM   si EQ si chiar si efecte ....ca sa " cureti"  mixul unde este nevoie ca alte parti sa fie aduse in fata  si doasr cand chitara /chitarele  trebuie sa se auda le adici in fata ..

De miuulte ori soundul " ifdeal "  apare in mix doar in cateva locuri si pe rand la fiecare grup de instrumente . voce   in acelasi timp nu prea se poate sa sune toate perfect ( bineinteles in functie de piesa ) .

Cu procesoarele dar si cu efectele din DAW  problema este ca au plaja larga ..mult mai extinsa decatt cea necesare soundului de chitara ..astfel din greseli de " conceptie " reglam prea multe ionalte si prea muilte joase deoarece asa ni=se pare noua ..

Efectele vechi analogice cat si amplifuriule / difurile de chitara de obicei erau intre 100 si 5000Hz ,,un combo chisr 250-5000 Hz unde nici nu foloseai  inaltele ci reducand ajungi undeva pe la 2000Hz ..

Trebuie un EQ  cu LINEAR PHASE ..care nu  introduce  distorsiuni de faza ce  denatureaza soundul ...dar chiar si acesta are 

niste rezonante nedorite ..totusi suna mai OK .Cu acesta sa limitezi banda chitarei la cea dorita   intre 100-5000 Hz ( de obicei 150-2000  pot sa integrez in mix ..De la 40-la -150 Hz  ingramadesti basul si ii mai faci un " varf " pe la 800 Hz daca este nevoie de inalte la bass ..bineinteles dupa soundul dorit  schimbi usor  frecventa centrala si Q * calitatea /largimea  benzii de EQ )

Asculta cu atentie soundul chitarelor de pe un track din mixajul tau  cu o piesa al unei trupe al carei sound il vrei ptr tine ..si actionezi din EQ si efercte pana suna asemanator ..vei avea surprize cat de ingusta-i banda alocata chitarei ...mai ales vei putea observa cum se schimba prezenta chitarelor in mixajul trupei respective cum se schimba timbrul si volumul aparent ...

Dar si restul instrumentelor trebuie sa fie cam in aceiasi plaja cu modelul ..

Tobele ..toba mare trebuie sa imparta frecventele cu bassul , deci trebuie sa alegi un sound de bassdrum ce iese i n evidenta langa/ peste bass .

Ideal ar fi sa ai un " side chane compressor "  ( nu "efect de side chane compressor" ce  doar imita pulsatia dar nu are nimic comun cu " side chane :) accesta este un compressor ce este " actionat cu semnalul altui " track " .De exemplu  pui SCC  pe canalul de bass si il comanzi cu toba mare  astfel cand apare lovitura de toba basul va scadea in functie de compresia aleasa  si se va auzi toba mare  chiar daca are aceilsi timbru cu basul ...

Mai sunt muulte de descris dar ptr inceput doar ca sa vezi vcam ce trebuie sa studiezi incerci / cauti  est Ok ..

RABDARE!!!!     muulta RABDARE ...!!!  si nu te descuraja ..incearca mai sapa vezi si pe youtube exemple mai citesti ,,incet inveti ce si cum ..

A... VST-uri de toate felurile gasest FREE ( open source ) cauti cu google  free VST apoi alegi in site-ul "VST effects " 

https://bedroomproducersblog.com/free-vst-plugins/

http://www.vst4free.com/

https://www.kvraudio.com/plugins/windows/macosx/vst-plugins/vst3-plugins/audio-units/aax-plugins/rack-extensions/instruments/free/most-popular

Iarsi RABDARE ..

 

Edited by karpi
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ma joc cu ele de ceva timp. Lucram pe vechiul Cool Edit acum peste 15 ani . ;) .... pot aduce o voce unde vreau, dar,,,,,   chitara electrica este altceva chiar daca plaja ei ( in forme distors) este destul de stransa.... totusi daca vrei sa sune acustic , de exemplu nu am reusit sa o fac reala nici macar cu Guitar rig. , binenteles  se poate cu o chitara rece si un mic bun. Intradevar, SUNT MULTE DE INVATAT si nu o sa sune niciodata ca in capul meu......Totusi nu ma las pana nu obtin minim jumatate din  ce se deruleaza in mintea mea :)))) 

Link to comment
Share on other sites

OK . deci lucrezi de ceva vreme ..asta este bine daca cunosti deja DAW=ul .

Chitara distyors are cele mai multe armonice ..aici trebuie sa fii cu mare bagarte de seama cum limitezi cum te incardezi in mix fara sa sacrifici soundul " general " ce=l astepti de la chitara ..

De obiceoi ce auzi in mix=erul DAW-ului nu este cea ce  se aude in " downmix " cu toate ca CoolEdit /AdobeAuditon  face  mixdown  in baxkground ptr orice interventie in mixer ..asa ca ar fi trebuit sa fie perfect dasr nu este ..astfel faci un dowmnix ..asculti in edit window   ..si intervii cu reglajhe fine in mixer apoi iarasi faci un mixdown pana ai rezultatul ok .

Este bine sa faci mixdown de proba doar ptr o portiune mica " cu probleme " /sau care contine cea ce urmaresti   de sa zicem 4 masuri  ca sa mearga mai repede treaba apoi  faci un mixdown intreg ..la.

Sound de chitara electrica " clean "  este OK sa tragi printr=un preamp   ce are eventual si un EQ ca sa limitezi banda  si cel mai important un compresor bun si bine reglat ..astfel poti obtine atac /sustain asemanator cu al unui amp pe tuburi daca reglezi bine nimeni nu poate sa spuna cum este tras /prin ce

Cel mai bine suna daca ai doua compresoare in serie la care primul cu timp mai lung de atac iar al doilea cu timp mai scurt ..cu "release "te joci ca sa ai sustainul dorit ..   Timpul mai lung de atack este necesar ca sa nu dispara " punch" -ul  sa nu sune chitara ca la cei cu stilul  country unde din compressor ii dau un atac " fals "ca la " chicken picking " sa sune egal si sa uniformizeze micile diferente de opicking ..

.Apoi poti adauga din " ampsim-uri " otzara overdriuve ...sa DACA VREI SA " SIMTI " SUB DEGETE AMPLIFUL chiar  POTI SA inregistrezi printr-un asemenea soft amplif  vst ..Apoi cu  simulator de " boxe " cu "FIR "   POTI SA   FACI SA SUNE A DIFERITE BOXE/SPATII ETC ...

sUNT MULTE SIMULATOARE DIN ACESTEA   de ex  CAUTI LA fREE vst -uri " Le Cab Pulin| " la care primesti si niste " impulsuri " (FIR) de diferite sounduri ..efectul are reglaje multiple si este si stewreo ..se pot introduce mai multe modele impuls etc .

(scuze /.. mi-a slabit bateria in claviatura si nu=mi mai indica LED=ul Caps Lock " ..mai raman pe majuscule  si observ numai dupa ce am scris ...trebuie sa pun baterie noua )..

Nu te lua dupa " mitologii de internet " !! sau reclame ...

De ex  chitara electrica trebuie sa sune pe undeva in plaja unui fdif de chitara ..70-4500Hz   si de fapt un open back sune de pa la 200Hz in sus ..cu neuniformitati majore in banda  redata ..( efect de combfilter ( ce este experimentat /calculat sa sune bine cate un tip de combo cu un anumit tip de sound de chitara ..

Astfel se vede ca nu este nevoie de " transparenta " impedanta mare de intrare ce asigura inale multe ..cand de fapt acele inalte nu sunt OK ptr cele mai multe stiluri genuri de muzica  chitaristica ...

Am mai scris ...atentie sa nu iesi din banda necesara ..sau numai daca ai nevoie de ceva efect " special " in anumite parti al unei piese ..

Edited by karpi
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Adobe Audition mai folosim si acum ;)  . Este foarte practic . Te joci cu orice wav . 

16 hours ago, karpi said:

Sound de chitara electrica " clean "  este OK sa tragi printr=un preamp   ce are eventual si un EQ ca sa limitezi banda  si cel mai important un compresor bun si bine reglat ..astfel poti obtine atac /sustain asemanator cu al unui amp pe tuburi daca reglezi bine nimeni nu poate sa spuna cum este tras /prin ce

Exact asta caut . Preamp/compresor/eq . Este prima procesare dupa chitara si in afara de frecventele de lucru cred ca nu e foarte diferita de microfon (poate doar ca nu e nevoie musai de zona antifonata). Mai apoi, pot sa cheltui/arunc  niste bani pe procesoare si/sau efecte/pedale ca doar muncesc pe bani,nu?? :))))) .. Nu e ce-mi doresc le scot la vanzare ; pierd ceva dar macar altuia ii sunt benefice ca doar muzica este o arta ;)

16 hours ago, karpi said:

Am mai scris ...atentie sa nu iesi din banda necesara ..sau numai daca ai nevoie de ceva efect " special " in anumite parti al unei piese ..

Trebuie respectat locul chitari in plaja de frecventa a unei piese.. o ridicare in frecventa mai sus decat trebuie nu este benefica deoarece fiecare instrument i-si are "locul" in  ansamblu. Adevarat ca nu poate duce decat la distorsiune si aici nu ma refer la efect ci la sunetul acela care strica esentialul ;)

In consecinta sunt in cautarea acelui preamp de care ma tat vait de la inceput ;))))) si am postat ca sa cer ajutor, poate cativa dintre voi a-ti trecut sau lucrati prin studiouri.... eu unul am intrat de cateva ori in studio dar nu mi sa aratat nimic ;) STRICT SECRET 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Poetru said:

am intrat de cateva ori in studio dar nu mi sa aratat nimic ;) STRICT SECRET 

Nu e nimic secret, mai toate interfețele moderne au intrare de instrument. Dar sunt puține situații în care ai trage chitara (doar) direct într-un studio, probabil pentru că o poate face oricine acasă. A ta n-are, e pentru altceva; ce n-am înțeles încă e dacă vrei doar adaptare de nivel și impedanță, astfel încât să tragi cât mai curat și aplici efecte în DAW, sau dacă vrei să aplici efecte (compresie, filtrare etc.) înainte de înregistrare.
Și din nou: își, ați, mi s-a arătat!

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, FiveseveN said:

Nu e nimic secret, mai toate interfețele moderne au intrare de instrument. Dar sunt puține situații în care ai trage chitara (doar) direct într-un studio, probabil pentru că o poate face oricine acasă. A ta n-are, e pentru altceva; ce n-am înțeles încă e dacă vrei doar adaptare de nivel și impedanță, astfel încât să tragi cât mai curat și aplici efecte în DAW, sau dacă vrei să aplici efecte (compresie, filtrare etc.) înainte de înregistrare.
Și din nou: își, ați, mi s-a arătat!

Multumesc pentru ortografie :D 

Initial , am discutat mai sus cu un coleg.... interfata mea este foarte buna si sunt multumit de ea doar ca are intrari pe xlr. Si, DA , vreau compresie inainte.

i-mi , i-si.....a, ramas setat ca-n tinerete

 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Poetru said:

DA , vreau compresie inainte.

OK, Thomann zice că are 47 de pre-uri cu compresie și intrare de instrument* : https://www.thomann.de/ro/preamp-uri.html?feature-11659=true&feature-52893=true&filter=true&oa=pra&price-first=0

_________________________
* - deși unele precum acel Marantz PMD-602A au intrare pe jack dar impedanță doar de linie, așa că verifică întâi.

Edited by FiveseveN
mâncat o literă
Link to comment
Share on other sites

Joe Meek a fost numele un inginer. Joemeek e numele unei firme, o firmă care produce mai multe lucruri, printre care și preamplificatoare (din nou, mai multe feluri). Cum se numește, care este modelul preamplificatorului de la Joemeek pe care îl deții? Sau e STRICT SECRET?
Pentru că unele, precum SixQ2 sau twinQ2 au intrare de instrument, în față. threeQ de exemplu nu are.

Link to comment
Share on other sites

Totul este secret intr-un studio ..

Respectiv sa nu afli ca puteai si tu sa rezolvi acasa cu un DAW mediocru sau un "procesor " . altfel cine ar mai da banii ptr un " mixaj /prelucrare  profesionista " ?

"Inginerul " de sunet cu experienta stie sa foloseasca efectele  ce tu inca nu stii ..astfel nu o sa-ti destainuiasca " secretul "  .

Activez pe " acidplanet.com"  de peste 10 ani ..NIMENI nu mi-a raspuns direct si clar de cum face cate un sound un mixaj ..asa cate o remarca la ce am realizat eu ca mixaj ..si cate o juma' de vorba ca ar trebui sa fiu atent  " LA" ...haha , toti au studiouri inzestrate binisor in garaj sau pivnitza ..si unii mixeazauper bine ..cativa chiar lucreaza in studiouri profi ..

Cu chitara acustica /classica  problema esta ca tu care canti nu auzi soundul corect in casti deoarece auzi si "acustic " /direct chitara la care canti ..astfel doar dup[a muulte experimentari  poti sa ajungi la un rezultat ..adica pozitie microfoane /reglaje /setari ....inregistrare ...auditie ..si totul de la inceput . ...pozitie microfoane /reglaje /setari ....inregistrare ................si tot asa ..pana dai de o " schema" buna ..

 

Edited by karpi
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

;)   nu vreau decat un preu ok, in rest o sa arunc cu banii pana-mi satisfac pasiunile :))))

cat despre mixaje , nu ma intereseaza "comercial"   sunt multe de invatat ....  si cel mai tare sunetis din lume nu poate face acelasi mixaj de 2 ori la fel decat cu setupurile salvate.....si nici atunci ...

12 hours ago, karpi said:

Activez pe " acidplanet.com"  de peste 10 ani ..NIMENI nu mi-a raspuns direct si clar de cum face cate un sound un mixaj ..asa cate o remarca la ce am realizat eu ca mixaj ..si cate o juma' de vorba ca ar trebui sa fiu atent  " LA" ...haha , toti au studiouri inzestrate binisor in garaj sau pivnitza ..si unii mixeazauper bine ..cativa chiar lucreaza in studiouri profi ..

Pai.... unii cred ca talentul se fura... niciodata!!!  iar apoi mai e frica aceea cum ca ar incepe unul si altul sa critice si sa dea sfaturi....mixajul, masterizarea o face urechea  restul pluginurilor din DAW doar executa comanda ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.