www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Fender Frontman 212R Cu Boss Gt-8


Recommended Posts

Buna,

 

As vrea sa cumpar un nou amplificator langa BOSS GT-8. Am citit multe descrieri, unde oamenii au spus ca procesoarele nu se potrivesc cu un amplificator All Tube.

Ce parere aveti daca cumpar un Fender Frontman 212R. Este "Solid state", nu e foarte scump, arata bine, dar nu stiu daca se potriveste cu pedala mea.

 

Daca aveti pareri, alte idei, sa-mi spuneti!!!

Link to comment
Share on other sites

Se "potrivesc" toate procesoarele cu toate amplificatoarele.

Dar pentru a beneficia de toată flexibilitatea oferită de procesor, ți-aș recomanda mai degrabă un monitor fullrange.

Ce e optim pentru nevoile tale depinde de modul în care folosești echipamentul: pentru efecte pre-distorsiune și/sau post-distorsiune, cu ampsim-uri și/sau cu preamp-ul amplificatorului (v. 4 cable method), cu cabsim-uri sau nu.

Link to comment
Share on other sites

Tind sa fiu de acord cu FiveseveN. Am facut si eu diverse experimente cu un BOSS GT-10. Nu-i vorba de potrivire, din procesor poti sa iesi in absolut ce vrei tu, problema e cum obtii sunetul cel mai bun. Eu de exemplu am scos semnal din GT-10 in:

- diverse combo-uri (Roland cube, Fender G-DEC, Orange Crush)

- monitoare active nearfield M-AUDIO

- mixer si un sistem de boxe Genius 5+1 de calculator din care nu folosesc decat woofer-ul si 2 sateliti (pe doua cai).

 

Contrar asteptarilor, sunetul cel mai plin si mai placut l-am obtinut cu boxele de PC, urmate de monitoare si apoi de combo-uri. Deci sunt de acord cu fullrange-ul.

 

Acum depinde si ce vrei sa faci. Evident eu folosesc boxele active doar acasa.

Edited by sam
Link to comment
Share on other sites

Contrar asteptarilor, sunetul cel mai plin si mai placut l-am obtinut cu boxele de PC, urmate de monitoare si apoi de combo-uri. Deci sunt de acord cu fullrange-ul.

 

De ce "contrar aşteptărilor"? E normal. Problema apare când vrei să faci un ton folosind boxele respective şi să-l mai pui şi într-un mix, ascultând cu aceleaşi boxe. Rezultatul va fi foarte prost. Chiar dacă ţie îţi sună "bine", "plin", "cald", pe un alt sistem va suna îngrozitor.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca fm212 ar fi cea mai buna varianta. Dar daca vrei sa canti la concerte probabil ca ar fi mai bun un combo (poate si un monitor dar numai daca nu are ceva horn/tweeter) deoarece vrei sa-ti pastrezi boxa pe care ai modelat tonurile si sa trimiti semnalul in PA printr-un microfon.

Daca pui pedala direct in mixer rezultatul va depinde prea mult de sistemul de amplificare folosit si nu va suna in niciun caz ca tonul modelat de tine.

Edited by alex212
Link to comment
Share on other sites

De ce "contrar aşteptărilor"? E normal. Problema apare când vrei să faci un ton folosind boxele respective şi să-l mai pui şi într-un mix, ascultând cu aceleaşi boxe. Rezultatul va fi foarte prost. Chiar dacă ţie îţi sună "bine", "plin", "cald", pe un alt sistem va suna îngrozitor.

 

Da, stiu ce spui, asa este. Am zis 'contrar asteptarilor' in sensul ca m-as fi asteptat sa obtin un rezultat mai bun pe monitoare (M-AUDIO) decat pe niste boxe de PC amarate. Oricum discutia e off topic pentru ca omului ii trebuie o solutie pentru concert iar ce povesteam eu e pentru acasa.

Link to comment
Share on other sites

Daca pui pedala direct in mixer rezultatul va depinde prea mult de sistemul de amplificare folosit

Procesor -> mixer -> PA vs.

Procesor -> combo -> microfon -> mixer -> PA

Care depinde mai mult de factori externi, unde sunt mai multe variabile?!

 

Nu uitați că opțiunile nu se exclud: poți trimite semnal cu cabsim în mixer și fără în combo, strict pentru monitorizare. S-a mai discutat despre diversele opțiuni de folosire a procesoarelor, at length.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

FiveSeven are mare dreptate. Eu mult timp am folosit un LINE 6 POD 2.0 si datorita simulatorului de cabinet nu a fost niciodata nevoie de amplificator, ba chiar mai rau, suna incredibil de prost pe amplificator in conditiile in care tonurile erau facute pe monitoare de studio.

 

La fel cum a spus si Sam, acasa il folosesc pe o statie Technics cu doua boxe pasive Sanyo, iar acolo suna total diferit, la modul in care imi trebuie total alte preset-uri ca sa sune cum imi doresc.

 

Dupa parerea mea, pedalele sunt sfinte, iar canalele de distors/clean din amplificator sunt cele mai sincere in privinta sunetului. Mai departe tine de tine si s-ar putea sa fi mirat daca iti cumperi un combo si la prima folosire o sa observi ca suna mult mai curat si mai inchegat sunetul direct din chitara decat prin procesor.

Link to comment
Share on other sites

Stați oleacă. Trebuie să fie clar că eu nu am spus că

  1. Aceleași preset-uri ar trebui folosite în configurații fundamental diferite (amp de chitară vs. amp FRFR); de fapt am menționat specific opusul.
  2. Soluțiile FRFR sunt absolut liniare. Dar încearcă să fie, e un obiectiv clar și primar, spre deosebire de amplificatoarele de chitară.

Am să sinetizez ideea, în alte cuvinte: Diferența dintre două sisteme "liniare" e în general mult mai mică decât două modele de difuzoare de chitară sau poziții ale microfoanelor. Presupunem că vorbim de sisteme profesionale, nu boxe "de calculator" sau căști la 20 lei. Deci asigură mai multă consistență din start1.

Sistemele FRFR oferă și un bonus: având lățime de bandă mai mare, o putem restricționa selectiv, e.g. folosind diverse modele de cabsim-uri, astfel obținând mai multe tonuri posibile2.

 

pedalele sunt sfinte

Sounds like something a reasonable person would say :facepalm:

 

____________________________

1: Atenție toți celor care se duc cu procesoarele la concert, îl înfing în orice amp găsesc pe scenă (și în intrarea de instrument, to add insult to injury) și folosesc tonul captat cu microfon!

2: Nu e nevoie de un sistem cu lățime de bandă extrem de largă (20 Hz—20 KHz), ci doar cât să "încapă" conținutul spectral relevant chitarei. Ceea ce-i mai important e liniaritatea răspunsului în frecvență în această bandă, care-ți permite să aplici "coloratura" dorită, să nu fii dominat de "culoarea" pregnantă a difuzorului, cum e cazul cab-urilor de chitară.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

I-am recomandat un combo in eventualitatea ca il va folosi si la repetitii. Astfel tonurile modelate isi vor pastra caracterul dat de difuzor.

Cat despre trimiterea semnalului in mixer nu am folosit niciodata un GT-8 dar in general diferentele de nivel intre preseturi schimba raspunsul preampului din mixer la diferite frecvente (desigur asta nu e neaparat o problema daca se foloseste acelasi mixer tot timpul).

Nu spuneam ca ar fi singura varianta dar mai depinde si de locatia unde se vor tine concertele. Intr-o sala de dimensiuni mici spre medii un monitor activ de mare putere va fi suficient. Daca va canta in aer liber/intr-o sala mare o boxa de mare putere nu va reusi decat sa ii surzeasca pe cei din randurile din fata.

"Dezavantajul" unui monitor este ca de obicei contine mai multe difuzoare care raspund de frecvente diferite. Acest lucru reprezinta o mica problema cand vrei sa-l amplifici pe o scena mare deoarece s-ar putea sa fie nevoie de mai multe microfoane.

Si desigur, cand am recomandat un combo nu am specificat, la un combo ieftin preamp-ul acestuia lasa mult de dorit deci pedala ar trebui conectata la intrarea auxiliara sau la intoarcerea buclei de efecte.

Oricum, noi ne-am dat cu parerea, restul depinde de nevoile lui. Ambele optiuni sunt practicabile atata timp cat va pastra acelasi setup atat la repetitii cat si pe scena.

Edited by alex212
Link to comment
Share on other sites

diferentele de nivel intre preseturi schimba raspunsul preampului din mixer la diferite frecvente (desigur asta nu e neaparat o problema daca se foloseste acelasi mixer tot timpul).

  1. WAT?! :blink:
  2. Match your fucking preset levels!

Daca va canta in aer liber/intr-o sala mare o boxa de mare putere nu va reusi decat sa ii surzeasca pe cei din randurile din fata.

Ai văzut vreodată un monitor? Hint: e îndreptat spre artiști, nu spre public. Nu știu cum ar putea surzi publicul fără să-i dezmembreze pe cei de pe scenă.

 

Oricum, noi ne-am dat cu parerea

Nu, eu am oferit argumente, nu păreri.

Link to comment
Share on other sites

Si daca il folosesti pe post de amp, trebuie sa stea neaparat in spatele tau? Sau doar il folosesti sa amplifici un semnal si il pui unde vrei/poti?

Tu crezi ca marii artisti isi tin ampurile in spate (nu mereu) ca "asa e regula", sau pentru ca publicul trebuie sa ii vada pe ei?

Link to comment
Share on other sites

Tu crezi ca marii artisti isi tin ampurile in spate ...

Amplificatorul nu se "tine in spate" din cauza vreunei reguli .Amplificatorul nu trebuie sa fie "ascuns" .Doar trebuie sa "vibreze" pe langa chitarist ca sa simta "la mana" cum raspunde chitara , sa controleze sunetul chitarii, note,nuante...etc

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

Amplificatorul nu se "tine in spate" din cauza vreunei reguli .Amplificatorul nu trebuie sa fie "ascuns" .Doar trebuie sa "vibreze" pe langa chitarist ca sa simta "la mana" cum raspunde chitara , sa controleze sunetul chitarii, note,nuante...etc

La asta ma refeream si eu, dar daca amplifici semnalul cu un monitor, el poate sa stea si in fata, pentru ca este mai mic si nu te acopera pe scena. Daca ai un amp mare (si fizic si ca putere), il ti in spate, ca sa nu te acopere (cam greu pui un halk stack jos, langa tine) si pentru ca, daca este dat prea tare apare feedbackul si alte chestii neplacute. Eram sarcastic cand ziceam ca ar exista vr-o "regula nescrisa" in legatura cu tinutul ampurilor in spate. Este ca si cum ai spune ca toata lumea trebuie sa cante pe head+cab, nu ai voie cu un combo.

Link to comment
Share on other sites

Folosirea monitoarelor foldback și side fill rezolvă problemele de uniformizare care pot apărea când se folosește setup-ul "clasic", la volum prea mare și în spații prea mici.

Desigur varianta in-ear rezolvă toate problemele de localizare și spillover. Iar cine vrea să "vibreze" poate adopta soluția lui Petrucci :D.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

Buna,

 

As vrea sa cumpar un nou amplificator langa BOSS GT-8. Am citit multe descrieri, unde oamenii au spus ca procesoarele nu se potrivesc cu un amplificator All Tube.

Ce parere aveti daca cumpar un Fender Frontman 212R. Este "Solid state", nu e foarte scump, arata bine, dar nu stiu daca se potriveste cu pedala mea.

 

Daca aveti pareri, alte idei, sa-mi spuneti!!!

 

 

Daca are musama "piele de bizon" se potriveste ......dar numai la nunti si botezuri ..ptr o serata de lux nu se mai potriveste ar trebui ceva imbracat in catifea neagra .

 

Daca ampliful full Tube nu este ok se poate remedia prin lipirea catorva diode semiconducttoare ici colo ca sa nu mai fie numa becuri .Se pot monta si LED-uri sau chiar " bec ecologic" .

 

Daca ai stativ la boxa-amplif este cel mai bien ..ridici deasupra capului in asa fel ca sa urce curentul mai lent [ Z*g ~ ] de la procesor la amplif asa se egaleaza diferentele .

Invers se poate incerca sa fie ridicat procesorul ..cum am vazut la Leslie West pe un stativ ..cel de microfon ca sa fie le indemana ...in acest fel Z*g ~ mc2 aluneca electroni in jos si prind Velocity mare .

 

LOL

 

Nu conteaza daca este TUBE sae Tr ...

 

Ce conteaza este sa ramai in zona lineara . adica nu in overdrive sau mai rau in distors deoarece se vor distorsiona si efectele introduse de procesor ..

 

Scula sa nu aiba "CULOARE " ...rezonanta ...proprie .. ce tine de filtrele din amplif si de boxa+dif . si nu de TUBE sau Tr...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.